Uradni list pripravlja že 5. Kongres javnega naročanja

Objavljeno: 17.08.2016

»Kdor hoče, najde način, kdor noče, najde izgovor,« je življenjsko vodilo Matjaža Peterke, direktorja družbe Uradni list, ki jo večina razume le kot publikacijo z najnovejšimi spremembami slovenske zakonodaje in drugih predpisov. Ker delo Uradnega lista obsega še veliko več, smo direktorja družbe povprašali o drugih dejavnostih, ki jih izvajajo. Matjaž Peterka je direktor Uradnega lista od julija 2014, pred tem pa je 13 let deloval v družbi Mercator, kjer si je nabral tudi bogate mednarodne izkušnje, med drugim kot prokurist na Hrvaškem ter v Bosni in Hercegovini, nazadnje pa bil pomočnik izvršnega direktorja informatike. Vodenje Uradnega lista je zanj nov izziv v karieri, saj, kot pravi, Uradni list ni zgolj »rumeni papir, kjer beremo objavljene zakone«.

 

Uradni list večina pozna kot publikacijo z najnovejšimi slovenskimi zakoni in drugimi predpisi. Vendar to ni vse?

Še zdaleč ne. Vsekakor je pravočasno in pravilno informiranje in objavljanje predpisov del poslanstva podjetja, saj nas javnost po tem najbolj pozna. Še zdaleč pa to ni vse. Velik poudarek namenjamo predvsem izobraževanju. Že več let namreč organiziramo raznovrstne izobraževalne dogodke, tako seminarje kot kongrese, ki so namenjeni širokemu krogu javnosti. V večini primerov se osredotočamo na izobraževanja tistih kadrov, ki so najbolj izpostavljeni vplivu zakonskih sprememb. Pri tem sodelujemo s strokovnjaki s posameznih področij, ki svoje izkušnje in znanje, predvsem pa primere dobre prakse prenašajo na udeležence izobraževanj. Trudimo se, da udeležencem naših dogodkov vedno pripeljemo najboljše strokovnjake s posameznih strokovnih področij. Že 70 let smo tudi založnik pravne literature na slovenskem trgu.

V septembru načrtujete 5. Kongres javnega naročanja. Zakaj se ga velja udeležiti in katere so njegove prednosti?

Tako je, 13. in 14. septembra bomo že peto leto zapored organizirali Kongres javnega naročanja, ki velja za največje in najbolj obiskano strokovno srečanje naročnikov ter ponudnikov v postopkih javnega naročanja. Zavedamo se, da so javna naročila odlična priložnost za posel, tako pri majhnih, srednjih kot tudi velikih podjetjih. Zato želimo vključenim v sistem javnih naročil predstaviti številne priložnosti, ki se jim ponujajo in se jih splača izkoristiti, hkrati pa seveda opozoriti tudi na najpogostejše napake in izzive, ki jih prinašajo zakonska pravila. K aktualnosti in pomembnosti letošnjega kongresa je dodatno pripomoglo tudi sprejetje novega Zakona o javnem naročanju (ZJN-3), ki je v veljavi od 1. aprila letos. V septembru bo že moč videti in analizirati prve rezultate, ki so posledica uveljavitve novega zakona.

Katere so prednosti Kongresa javnega naročanja, ki ga organizira Uradni list? Kaj ste se naučili po več letih izkušenj?

Glavna značilnost vseh dosedanjih kongresov je vsekakor priložnost ne le za seznanitev z novostmi in smernicami na področju javnega naročanja, temveč predvsem za izmenjavo praktičnih izkušenj. Predavatelji so strokovnjaki iz prakse, ki se vsakodnevno srečujejo z različnimi izzivi javnega naročanja. To je zagotovo tudi poglavitni razlog, da je udeležencev vsako leto več, kar sprejemamo kot potrditev, da deležniki v sistemu javnega naročanja prepoznavajo kakovost kongresa ter ne nazadnje pomen stalnega izobraževanja, mreženja in izmenjave izkušenj ter praks. Ravno ta praktični vidik želimo letos še dodatno izpostaviti. Na koncu vsakega panela je namreč na voljo določen del časa za neposreden dialog z udeleženci, ko ti spregovorijo in izmenjajo svoja mnenja in izzive, s katerimi se soočajo.

Navajate, da je Kongres javnega naročanja namenjen tako naročnikom kot ponudnikom v sistemu javnega naročanja. Bo njegova letošnja vsebina prilagojena eni in drugi skupini deležnikov?

Vsekakor, prvi kongresni dan smo programsko in organizacijsko oblikovali tako, da bodo udeleženci najprej spoznali vse novosti – rešitve in izzive –, ki jih je prinesel novi zakon, obenem pa bomo spregovorili tudi o pravnem varstvu na področju javnih naročil. Drugi dan pa smo razdelili na dve sekciji – za naročnike in za ponudnike v sistemu javnega naročanja. Tako se bomo lahko poglobili v specifične tematike, ki zadevajo predvsem naročnike oziroma ponudnike v sistemu javnega naročanja.

Na kongresu ne boste le delali, ampak se tudi družili – kaj bo vrhunec družabnega dela programa?

Ker gre za dvodnevni kongres v Portorožu, bo poskrbljeno tudi za zabavo in sprostitev. Večerni program bo na plaži Hotela Bernardin, kjer nam bo družbo delala skupina Mambo Kings. Prepričani smo, da bodo neformalno okolje in dobro zabavo udeleženci izkoristili za mreženje in ustvarjanje novih poslovnih vezi.
Seveda Kongres javnega naročanja ni edina aktivnost s tega področja, ki jo pri Uradnem listu izvajate ...

Upam si trditi, da smo postali glavni vir vseh informacij, ki zadevajo področje javnega naročanja v Sloveniji. Poleg že omenjenega Kongresa javnega naročanja smo tudi upravljavci portala javnih naročil, organiziramo izobraževanja in ponujamo storitev UL info tok. Naročniki UL info toka lahko učinkovito pregledujejo in spremljajo javna naročila in zakonodajo, obenem pa so ažurno obveščeni o slovenskih in mednarodnih javnih naročilih, o novih odločbah revizijskih postopkov za izbrana javna naročila. Pravkar pa je v naši založbi izšel tudi komentar novega Zakona o javnem naročanju s številnimi koristnimi informacijami v zvezi z delovanjem sistema javnega naročanja.

Vir: Delo – Posel in ljudje, ponedeljek, 8. 8. 2016, Ko. Bl.