Prihodnost sistema javnega naročanja v Sloveniji in regiji

Objavljeno: 08.06.2016

Na 2. Mednarodnem kongresu javnega naročanja so se zbrali ponudniki in naročniki iz osmih držav v regiji. Na dvodnevnem kongresu naslavljajo razvoj sistema in izvajanje javnih naročil, spremembe sistema pravnega varstva ter razvoj informacijskih rešitev na področju javnega naročanja, prek katerega se v Sloveniji letno odda 3,7 milijarde evrov. Odločitve o spremembi pravnega varstva zaenkrat še ni.

Portorož, 7. junij 2016 – Mednarodni kongres javnega naročanja združuje strokovnjake iz držav članic Evropske unije in drugih držav, ki se soočajo z implementacijo evropskih direktiv, ki zadevajo javna naročila. »Namen kongresa je izmenjava izkušenj pri prenosu direktiv in uporaba institutov, ki se težje uporabljajo v praksi,« pravi Matjaž Peterka, direktor Uradnega lista RS, ki je kot organizator kongresa na enem mestu združil strokovnjake iz regije. Slednjim so se pridružili tudi predstavniki Evropske komisije, Evropskega sodišča in OECD-ja.

Naklonjenost tovrstnim srečanjem je izrazil tudi minister za javno upravo Boris Koprivnikar: »Kongres povezuje Alpsko regijo in Zahodni Balkan, ki sta hkrati tudi naši ciljni regiji, s katerima iščemo sodelovanje. Na kongresu se izkazuje, da se države soočajo z istimi težavami. Razvoj gre v smeri centralizacije in odprtih ter inovativnih postopkov, zato se bomo trudili, da bomo tudi mi delovali v smeri zagotavljanja funkcionalnosti in ne zgolj naročanja blaga in storitev. Želim namreč, da ponudniki ne samo realizirajo naročilo, temveč v vanj vložijo svoje znanje in inovativnost. Zato je ključnega pomena vzpostavljanje transparentnosti in dialoga med deležniki.«

Preko sistema javnega naročanja se v Evropi odda 200 milijard javnih sredstev, v Sloveniji pa ta številka znaša 3,7 milijarde. »Ključno je, da sistem javnega naročanja ter zakonodaja določata postopke, ki so transparentni, odprti in zagotavljajo največjo gospodarnost oziroma dobrino za vloženi denar. To je osnovni in tudi edini namen sistema javnega naročanja. Zato se vanj ne smejo vriniti ureditve ostalih področij. Za to v sistemu javnega naročanja ni prostora,« poudarja minister Koprivnikar.

Spremembe v sistemu pravnega varstva?

Javna naročila so zaradi svojega obsega zelo pomembna ne samo za nacionalna gospodarstva, temveč tudi za vzpostavitev in vzdrževanje skupnega notranjega trga Evropske unije. Kljub temu, da je raven transparentnosti pri slovenskih javnih naročilih v primerjavi z drugimi državami članicami EU nadpovprečna, je obseg slabo pripravljenih javnih naročil v Sloveniji še vedno previsok. Kot pravi minister Koprivnikar: »Presoja pravnega varstva v postopkih javnih naročil mora biti vsebinska ter v dobro tistega, za katerega sredstva se porabljajo in ne na podlagi postopkovnih načel. Slovenski sistem je učinkovit in enako velja za pravno varstvo, na kar kažejo tudi rezultati. Kakršnakoli sprememba sistema pravnega varstva bo morala biti predmet strokovne razprave, zaenkrat pa končne odločitve še ni. Na Ministrstvu bomo še naprej spodbujali dialog in nadaljevali sodelovanje z Uradnim listom ter Državno revizijsko komisijo ter ostalimi deležniki, da bi sistem izboljšali in zagotovili učinkovito porabo javnih sredstev. To je tudi temeljni namen našega ministrstva.«

2. Mednarodni kongres javnega naročanja se je zaključil s temo o modernizaciji in informacijskih rešitvah v sistemu javnega naročanja. Uradni list kot organizator kongresa strokovni javnosti omogoča poglobljeno razpravo o izzivih in priložnostih na področju javnega naročanja v Sloveniji ter tujini.

Priporočamo tudi: Kongres javnega naročanja, 13. in 14. september 2016, Portorož.