Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
Zakon o osebni asistenci (ZOA) ureja pravico do osebne asistence in način njenega uveljavljanja z namenom omogočiti posamezniku oziroma posameznici z dolgotrajnimi telesnimi, duševnimi, intelektualnimi ali senzoričnimi okvarami, ki jo v povezavi z različnimi ovirami lahko omejujejo, da bi enako kot drugi polno in učinkovito sodelovala v družbi. Ob izvajanju ZOA so bile zaznane nekatere pomanjkljivosti, zato Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti predlaga novelo.
Predlagana novela cilja k zagotavljanju čim kvalitetnejšega izvajanja storitev osebne asistence. Temelji na načelih spoštovanja dostojanstva in neodvisnosti uporabnika, svobodne izbire in odločanja, omogočanja vključenosti v skupnost, individualne obravnave, zagotavljanja enakih možnosti, dostopnosti in kakovostnega ter strokovnega izvajanja pravice do osebne asistence.
Preberi več
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo kot zadnji področni zakon, ki se izvzema iz obstoječega Energetskega zakona (EZ-1), predlaga sprejem novega Zakona o energetski politiki. V slovenski pravni sistem bo predvsem prenesel nekatere Direktive Evropske unije, med njimi Direktivo 2019/944 o skupnih pravilih notranjega trga električne energije, Direktivo 2009/73/ES o skupnih pravilih notranjega trga z zemeljskim plinom in Direktivo (EU) 2018/2001 o spodbujanju uporabe energije iz obnovljivih virov.
Preberi več
Sprejeta je bila novela Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki odpravljaja težave, zaznane pri pridobivanju podatkov za izvajanje obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja ter sledi novo sprejetim predpisom. Hkrati zagotavlja učinkovitost dela izvajalca pokojninskega in invalidskega zavarovanja, zagotavlja vzpostavitev pravne podlage za financiranje Inštituta za ekonomska raziskovanja in odpravlja prikrajšanost prejemnikov delnih invalidskih nadomestil po ZPIZ-2 ter delnih invalidskih pokojnin po predhodno veljavnem zakonu pri izračunu njihove pokojninske osnove ob upokojitvi.
Preberi več
Novela Zakona o delovnih razmerjih ZDR-1D na novo vpeljuje postopek po izdaji pisnega opozorila pred krivdno odpovedjo (pisno opozorilo). Tega morajo izvajati delodajalci v javnem in zasebnem sektorju. Ali bo do njega prišlo ali ne, je odločitev delavca. Veliko delodajalcev se jezi, češ zakaj bodo morali izvajati še zagovor po že vročenem pisnem opozorilu.
Po mojih izkušnjah gre za postopek, ki ga je veliko delodajalcev izvajalo že prej in bi moral biti obvezen. Pisno opozorilo namreč lahko vodi v odpoved pogodbe o zaposlitvi. Vsaka odpoved pa je skrajno sredstvo in se je moramo lotevati s tresočo roko. Če se je delodajalec delavcu odločil vročiti pisno opozorilo, to pomeni, da je delavec storil kršitev, ki jo delodajalec šteje za zelo pomembno.
Veliko delodajalcev zmotno misli, da s tem, ko bodo delavcu vročili (po možnosti še po elektronski pošti, ker je to lažje, saj se jim z delavcem ni treba soočati) pisno opozorilo, so svoje delo opravili. Pa ni tako.
Preberi več
Pelegrin, Umag, biser istrskega turizma ima zanimivo zgodovino in je v tem času zelo znana turistična destinacija zahvaljujoč svoji vrhunski športni in gastronomski ponudbi. V počitniškem in mirnem naselju Pelegrin, samo 150 metrov od morja in plaže prodamo vzdrževano in opremljeno počitniško hišico skupne izmerjene neto velikosti 63,6 m2, ki je zgrajena na zemljišču v skupni velikosti 358 m2.
Naselje Pelegrin je od centra Umaga oddaljeno 5,1 km.
Vabilo na posvet
V letu 2024 se je začel izvajati nov Zakon o dolgotrajni oskrbi. Številna vprašanja, dileme in nepojasnjeni odgovori povzročajo težave tako izvajalcem kot tudi uporabnikom. Demografske spremembe in kadrovske težave v vseh panogah gospodarstva puščajo nepopravljive posledice tudi na področju dolgotrajne oskrbe, na katerem se že več let neuspešno soočamo z iskanjem in ohranjanjem kadra. Smo se po skoraj 20 letih in več pogovarjanja o potrebah slovenske družbe znašli tudi na stičišču etičnih in moralnih vrednot, ko se pogovarjamo o pomoči potrebnih?
Mehanizem popravnih ukrepov (angl. self-cleaning) izhaja iz Direktive 2014/24/EU in spodbuja gospodarski subjekt k predložitvi dokazov, da je sprejel zadostne ukrepe, s katerimi lahko dokaže svojo zanesljivost kljub obstoju upoštevnega neobveznega razloga za izključitev.
Zakon o javnem naročanju (ZJN-3)1 pozna obvezne (obligatorne) razloge za izključitev in neobvezne (fakultativne) razloge za izključitev. Tako eni kot tudi drugi gospodarskemu subjektu onemogočajo sodelovanje v postopkih javnega naročanja. V primeru obstoja razloga za izključitev mora naročnik gospodarski subjekt izključiti.
Preberi več
Od prvega soočenja s podražitvami zaradi epidemije koronavirusa in nato še zaradi vojne v Ukrajini, ki so bile še posebej izrazite v gradbenem sektorju, sta minili dobri dve leti. V tem času so se pokazale vse možne dileme, ki si jih je bilo mogoče zamisliti glede vprašanja, kdo naj nosi breme podražitev. Smo danes kaj bližje odgovorom?
Najprej je treba poudariti osnovno pravilo, po katerem mora dolžnik denarno obveznost izpolniti v dogovorjeni vsoti, ne glede na spremembo vrednosti denarja (t. i. načelo monetarnega nominalizma).1 Če k temu pravilu dodamo še načelo pacta sunt servanda, po katerem so stranke dolžne izpolniti pogodbeno obveznost, kot je bila dogovorjena,2 to pomeni, da enostranska sprememba pogodbe oziroma pogodbene cene praviloma ni dopustna. Vendar pa pravo od teh razmeroma strogih izhodišč predvideva tudi izjeme.
Preberi več
Preteklo obdobje, ki je sledilo epidemiji in nato še krizi v Ukrajini, je bilo še posebej težavno za subjekte na področju gradbeništva. Gradnja se je zaradi porasta cen gradbenih materialov na splošno podražila, med udeleženci gradnje pa so nastali številni spori v zvezi z vprašanjem, kako si porazdeliti breme podražitev, o čemer smo že pisali v enem od prejšnjih prispevkov.1 Nedvomno bo dodatno podražitev gradbenih projektov prinesla zadnja novela Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1), ki uvaja novo obveznost za gradbene izvajalce, po kateri odslej ne odgovarjajo le za plače svojih delavcev, temveč tudi za plače delavcev svojih podizvajalcev.
Preberi več
V številnih pravnih poslih se zahteva, da se razmerje med strankami uredi v pisni obliki oziroma da je dokument sestavljen v pisni obliki.1 S pojavom elektronskih naprav so se razširili zapisi, ki ne obstajajo v fizični obliki, ampak je njihovo vsebino mogoče brati le prek ekrana teh naprav. Odpira se vprašanje, če se tipkanje na računalnik ne šteje za pisanje, kako ga potem lahko kvalificiramo. Na področju dedovanja se je tako pojavila dilema, ali je elektronsko oporoko mogoče umestiti pod pojem pisne oblike ali pa gre za povsem nov način zapisa, ki zahteva drugačno obravnavo.
Preberi več