Šest navad, s katerimi lahko izboljšate svoj delovni dan

Objavljeno: 25.08.2020

Obstaja veliko dejavnikov, ki povzročijo, da je vaš delovni dan manj produktiven in uspešen. Ker si želimo, da bi jih bilo čim manj, vam v nadaljevanju predstavljamo šest učinkovitih rešitev in navad, s katerimi lahko izboljšate svoj delovni dan.

  1. Prvo dejanje v dnevu naj bo vedno sproščujoče.

Pravijo, da se po jutru dan pozna, zato nikoli ni odveč začeti delovnega dne z dejanjem, ki vas sprosti in spravi v dobro voljo. To je lahko srebanje jutranje kave na terasi, branje knjige, joga, meditacija ali igranje z vašim hišnim ljubljenčkom, ki pa naj ne traja manj kot deset minut.

  1. Najprej se lotite naloge, ki vam je najbolj odveč.

Ponavadi se na dnevnem seznamu nalog znajde vsaj eno opravilo, pri katerem vam že sama misel nanj povzroči vsaj kanček slabe volje. No, ravno te naloge se lotite najprej in jo tako že v samem začetku delovnega dne črtajte z vašega seznama. Verjemite, tako boste bistveno lažje in manj obremenjeni nadaljevali svoj delovni dan, ki bo zagotovo uspešen.

  1. Razgibajte vaše telo!

Koliko ur na dan preživite v sedečem položaju? Ne glede na vaš odgovor se zavedajte naslednjega: večurno neprekinjeno sedenje ni le škodljivo za vaše zdravje, temveč zelo negativno vpliva na vašo produktivnost. Vsi negativni vplivi postanejo še intenzivnejši po več kot dvournem sedenju, zato vam prekoračitev te meje močno odsvetujemo. Predlagamo, da na vsakih 60 minut naredite krajši odmor za telesno aktivnost. Če ne gre drugače, si nastavite opomnik na vašem telefonu, ki vas bo spomnil, da je treba vstati in razgibati telo. Marsikdaj je dovolj le krajši sprehod po prostoru, ples ali pa hitra joga. Zapomnite si, le nekajminutna aktivnost med premori lahko pomeni večji uspeh pri delu.

  1. Izogibajte se dehidraciji!

Eden izmed najenostavnejših trikov za uspešen delovni dan je zadosten vnos tekočine. Dehidracija, čeprav v blagi obliki, ima lahko zelo intenzivne negativne učinke na vaše kognitivne sposobnosti, učinkovitost in energijo. Vedno poskrbite, da je na vaši delovni mizi zadostna količina vode. Tudi pri tej navadi vam lahko zelo prav pride vaš telefon, na katerem nastavite opomnik in tako preprečite dehidracijo. Prav tako pa ne pozabite na sadje, ki ima visoko vsebnost vode.

  1. Odredite poseben čas, namenjen e-pošti in ostalim sporočilom.

Vsakokrat, ko sproti preverjate vaš elektronski nabiralnik ali kakšno drugo platformo, prek katere komunicirate s svojimi sodelavci, prekinete osredotočenost na vašo delovno nalogo, kar pa lahko povzroči nižjo produktivnost. Zato predlagamo, da določite posebna časovna obdobja znotraj delovnika, ki so rezervirana za odgovarjanje na elektronsko pošto in ostala sporočila.

  1. Imejte stalno rutino ob zaključku delovnega dne.

Priporočljivo je, da svojemu telesu ob koncu delovnega dne sporočite, da je ta zares končan. Ta navada pa je še toliko bolj pomembna, če svoje delo opravljate od doma – ko je vaš dom tudi vaša pisarna. Predlagamo, da rutina med drugim vsebuje (i) zadnji pregled elektronskega nabiralnika v tem dnevu, (ii) pospravljanje delovne mize in (iii) pripravo seznama nalog, za katere že veste, da jih morate opraviti naslednji dan. Nato pa poskrbite, da računalnika vse do začetka naslednjega delovnega dne ne uporabljate več v delovne namene.

 

Vir: Forbes