Poslovna darila

Objavljeno: 25.11.2015

Bliža se čas, ko bomo vsi hiteli po nakupih, brskali po spletu in katalogih in med široko paleto daril iskali najboljše, najprimernejše in najlepše darilo tudi za naše poslovne partnerje. In katero je najlepše, najprimernejše in predvsem poslovno darilo?

V prvi vrsti je treba vedeti, kaj pomeni obdarovanje poslovnih partnerjev in kaj sporočamo z obdarovanjem.

Primerno poslovno darilo je izraz naklonjenosti in je izjemno pomemben nosilec sporočil o podjetju: darila predvsem izražajo vrednote podjetja, njegovo kulturo, vizijo in cilje, gre torej za posebno komunikacijo med poslovnimi partnerji, za utrjevanje, poglabljanje in tudi dopolnitev poslovnih odnosov, hkrati pa za sestavino poslovnega protokola in bontona.

Zavedati se moramo, da obdarovanje še zdaleč ni vračanje daril, ampak je zelo pomemben dejavnik oglaševanja in predstavljanja podjetja, s katerim podjetje deluje, ustvarja in trži, zato je zelo pomembna »prava« izbira darila. Prav tako ni vseeno, koga obdarujemo, ali obdarujemo poslovne partnerje, zaposlene, obstoječe ali bodoče kupce, dobavitelje, za vsako od teh skupin moramo vedeti, katero sporočilo ji želimo z darilom nameniti.

V nekaterih podjetjih oblikujejo strategijo in pravila pri izbiri, uporabi in izročitvi poslovnih daril, sodelavce seznanijo z »letošnjo vsebino«, zato, da vsi prenašajo enako zgodbo, enako vizijo in cilje podjetja.

Poudariti moramo, da božično-novoletni prazniki niso edina priložnost za obdarovanje poslovnega partnerja, obdarovanje se dogaja vse leto.

Morda namig: lepa in primerna izbira poslovnega darila je lahko tudi knjiga.

Vir: Uradni list RS, Ana Wagner