Od evolucije trga tehnologije do razvoja pametnih mest

Objavljeno: 14.03.2019

Letošnja konferenca Novi izzivi v plačilnih storitvah in trženju, v rokah organizacije UL RS, bo namenjena digitalizaciji storitev na področju brezgotovinskega plačevanja in pametnih mest oziroma pametnih skupnosti.

Podjetje Mastercard podpira razvoj pametnih mest z uvajanjem sodobnih, digitalnih tehnologij na lokalni ravni. Naraščajoče prebivalstvo, vse večje naložbe v infrastrukturo in spreminjajoče se gospodarstvo, imajo skupni imenovalec, ki omogoča, da »pametno mesto« postane še pametnejše. To so podatki. »Pametna« mesta še naprej sprejemajo tehnologijo za izboljšanje kakovosti vedno bolj mobilnega življenja. Na svoji poti razvoja uporabljajo napredne metode analitike podatkov in digitalnih plačil kot gorivo za nadaljnjo trajnostno rast. V lokalnem javnem transportu je vedno več brezstičnih plačil in elektronskih kart, pametne rešitve za parkiranje omogočajo možnost plačila s plačilnimi karticami, v šolah je vedno bolj pogosta digitalizacija plačevanja kosil, knjig, prigrizkov in stroškov izobrazbe, občine ponujajo digitalno plačevanje lokalnih javnih storitev, mesta pa ponujajo pametne mestne kartice z raznoliko funkcionalnostjo in uporabnostjo, vključno s funkcijo plačevanja.

»Z namenom ustvarjanja preprostejše uporabniške izkušnje skuša Mastercard prenoviti načine našega vsakodnevnega delovanja. Ob tem se opira na inovacije in kreativne tehnologije. V lanskem letu smo uspešno predstavili več mobilnih denarnic, ki podpirajo plačilne kartice Mastercard in Maestro, med njimi tudi NLB Pay in Abadenarnico. Razvoj pa se nadaljuje v smeri plačevanja prek različnih mobilnih naprav in nosljivih tehnologij, ki bodo še dodatno zaščitile in povezale imetnike kartic na globalni ravni,« izpostavlja Luka Gabrovšek, predstavnik družbe Mastercard v Sloveniji. »Nosljive tehnologije so zagotovo korak v smeri vstopa v pravo brezgotovinsko družbo prihodnosti, ki jo v družbi Mastercard pozdravljamo. Z debetno kartico mBills Mastercard in Garmin Pay pa imajo sodobni potrošniki sedaj tudi priložnost, da resnično udejanjijo svoj aktivni življenjski slog. Pametne ure so namreč preprost modni dodatek, ki svojo funkcionalnost nadgrajujejo s hitro, varno in enostvno možnostjo brezstičnega plačevanja kadarkoli in kjerkoli,« še dodaja Luka Gabrovšek.

Napredek tehnologije, ki poganja pametna oblačila in modne dodatke, je modne blagovne znamke postavil v center prihajajoče evolucije trga nosljive tehnologije. Trenutno pametno uro ali zapestnico za fitnes uporablja 20 % vseh odraslih, leta 2020 pa bo trg nosljive tehnologije dosegel globalno vrednost 30 milijard evrov – številka, ki si jo je dobro zapomniti. Ponudniki tehnologije so se tako znašli pred izzivom, kako uporabiti čim bolj gladke in nemoteče procese, s katerimi modnim blagovnim znamkam omogočajo izdelavo nosljive tehnologije, ki imajo v prvi vrsti izgled modnega dodatka visokega razreda. Nosljiva tehnologija, ki bo postopek plačila poenostavila z enim dotikom ali potezo, predstavlja naslednjo stopnjo želja potrošnikov, ki pričakujejo kombinacijo praktičnosti in videza, primernega za takojšnjo objavo na omrežju Instagram.

Šesta raziskava podjetja Mastercard o digitalnih plačilih razkriva trende na družbenih omrežjih, ki kažejo, da danes ljudje od svojega digitalnega in mobilnega stila življenja bolj kot kadarkoli prej pričakujejo, da lahko za stvari in storitve plačajo v skladu z mentaliteto »nenehno povezani«. Mobilna plačila so predstavljala preko 27 % vseh pogovorov raziskave na družbenih omrežjih na temo plačil, kar pomeni 20 % porast glede na leto prej, omembe mobilnih denarnic pa so se podvojile v primerjavi z letom pred tem.               

Digitalizacija storitev na področjih brezgotovinskega plačevanja in pametnih skupnosti uporabnikom omogoča enostavnejše vsakodnevno nakupovanje, hkrati z inovativno tehnologijo pa spodbuja gospodarsko rast in razvoj pametnih mest.

 Vir: Mastercard, Posel & Denar, 4.3.2019