Konflikt je nova priložnost

Objavljeno: 5. 2. 2020

Nesporazumov, prepiranja, glasnega in vztrajnega argumentiranja ter stalnega boja mnenj v delovnem okolju večina ljudi ne mara. Vzrokov je več. Med pogostimi, nezavednimi, je ta, da v tovrstnih situacijah neprijetno podoživljamo situacije iz primarne družine, kjer smo bili priča prepiranju ter medsebojnim agresivnim impulzom med starši ali med brati in sestrami. Vendar so bile izkušnje koristne in bodo v odrasli dobi potencialno učinkovite le, če v otroštvu in odraščanju po konfliktnem razvoju situacije ni izostala zadnja lekcija: pomiritev, odkrita beseda, iskanje konsenza ter izvedba novih idej in pogledov.

Cona čustvenega in kognitivnega udobja

Konfliktni situaciji v podjetju bi morala slediti analiza, kaj se je pravzaprav zgodilo, kdo je v konfliktu in zakaj. Zatem je treba najti skupno, kompromisno rešitev ali sveže ideje, kako naprej. Te procese usmerja vodja, manager, direktor, aktivno pa morajo sodelovati vsi vpleteni. Žal se pogosto dogaja, da niti vodje niti sodelavci niso pripravljeni investirati časa in energije v izboljšanje odnosov, ki bi moralo slediti konfliktu, ter ostajajo v zavajajoči in mnogokrat toksični coni čustvenega in kognitivnega udobja. Zakaj pravimo, da v izboljšanje odnosov – investiramo? Zato, ker tudi tu natančno ne vemo, podobno kot v ekonomskih investicijah, koliko bomo pridobili.

Prepoznavanje povodov, odpravljanje vzrokov

Ločiti moramo med povodi in vsebinskimi vzroki konfliktov v delovnem okolju. Povod za konflikt je lahko marsikaj, včasih zadostuje malenkost, slabo osebno razpoloženje, preostra beseda in vname se prepir. Za odpravljanje vzrokov konflikta pa potrebujemo potrpežljivo analizo. Za izboljšanje stanja so odgovorni vsi – vodja, manager in vsi člani delovne organizacije. Izkušnje še kažejo, da je v situacijah, ko se naenkrat pokaže več vzrokov za stalne konflikte in s tem slabše ekonomske rezultate, zelo koristno sodelovanje sistemskih, procesnih konzultantov, ki v podjetje vstopijo neobremenjeni s starimi zamerami in konflikti.

Veliko pa lahko v tovrstnih situacijah naredimo tudi sami, če razumemo ozadje konfliktov, se urimo v tehnikah samoobvladovanja in prepoznavanja konfliktih situacij ter se naučimo, kako konfliktne situacije izkoristiti za napredek.

O konfliktih in drugih temah se bomo pogovarjali na intenzivni delavnici učinkovitega vodenja za javno upravo 3. junija 2020.

Vir: Igor Ambrožič, izvršni direktor podjetja EVRA.

AAA Zlata odličnost
|

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti