Uporabniška izkušnja postaja ključni dejavnik uspešnosti uporabe sodobnih plačilnih storitev

Objavljeno: 1. 6. 2022

Osredotočanje na uporabniško izkušnjo v kateri koli industriji je ključni del, ki mu je potrebno posvetiti veliko pozornosti. Pri pametni denarnici mBills se skušajo postaviti v čevlje uporabnikov in jim čim bolj poenostaviti plačilno izkušnjo. Sem spada tudi povezovanje z bankami, s katerimi se trudijo izboljšati in približati uporabniško izkušnjo odprtega bančništva.

Spremembe so vse pogostejše in hitrejše v vse bolj turbulentnem in nepredvidljivem svetu. Spremenile so se nakupne in plačilne navade, želje in potrebe ljudi, preoblikovala se je miselnost, vse večji poudarek predstavlja kvaliteta in, če je že prej bila pomembna uporabniška izkušnja, sedaj ta postaja bistvo uspešnosti vsakega produkta ali storitve. Pri prvi slovenski pametni denarnici mBills že od začetka svojega delovanja verjamejo, da uporabniška izkušnja šteje največ. Zato skupaj s svojimi uporabniki konstantno izboljšujejo svojo aplikacijo in jim jo na ta način še bolj približajo.

Uporabniška izkušnja kot slepa pega uporabnikov in proizvajalcev

V očeh uporabnikov se uporabniška izkušnja mnogokrat znajde v nezavednem delu, oz. slepi pegi. Mnogim bo prva uporaba določenega produkta ali storitve bodisi prijetna, bodisi neprijetna, pa se ne bodo zavedali, zakaj. Šele ob pogovoru s prijatelji, znanci in svojci se osvetli pomen uporabniške izkušnje, saj je za npr. sesanje stanovanja potrebno namesto običajnega vklopa tipke »on/off« v sesalec doliti določen nivo vode, za to pa je potrebno sestaviti 3 dele vodnega rezervoarja. Omenjeni primer kaže, kako se danes vse pogosteje dogaja, da neko preprosto opravilo na tak način z uporabniško izkušnjo proizvajalec še bolj zaplete. V finančni industriji gre za drugo perspektivo. Zaradi obsežne zakonodaje, zapletenih IT sistemov, imajo razvijalci nalogo, kako iz kompleksnih sistemov ponuditi enostavno, uporabniku prijazno, varno, enostavno in intuitivno rešitev. Zagotovo se je že vsakemu zgodilo, da je dobil priporočilo znanca za uporabo določenega produkta, storitve ali pa preprosto obisk dobre restavracije. Velika verjetnost je, da ta oseba neko stvar na osnovi dobrega priporočila tudi preizkusi. Temu seveda ni tako, če prevlada slaba izkušnja, kot je opisana zgoraj. V finančni industriji se slaba uporabniška izkušnja kaže ne samo v neuporabi storitev, temveč v strahu pred uporabo bodočih novosti in rešitev na tem področju. Ker ljudje radi delimo svoje mnenje, kadar nam je nekaj všeč, še pogosteje pa tudi, če je nekaj slabo, se negativni prizvok do določene stvari hitro razširi kar nam zagotovo ne koristi pri pridobivanju novih uporabnikov. Kvalitetna uporabniška izkušnja je postala ključni faktor razlike. Ljudje se radi vračamo tja, kjer je za nas dobro poskrbljeno in se počutimo varno. Kjer za pričetek uporabe izdelka, ali storitve ni potrebna študija obsežnih priročnikov in navodil za uporabo. Intuitivne rešitve, ki jih lahko spontano uporablja tako otrok, kot odrasel so tiste, ki bodo v vse bolj nepredvidljivih razmerah preživele.  

Uporabniško izkušnjo je treba razumeti širše od dizajna

mBills, ki z več kot 120.000 uporabniki slovi kot prva slovenska pametna denarnica, glavni poudarek daje uporabniški izkušnji na vseh nivojih, tako iz vidika dostopnosti, varnosti, enostavnosti uporabe z zgolj 2 klikoma in s ponudbo številnih uporabnih funkcionalnosti, ki so na voljo, kot tudi iz vidika zagotavljanja vrhunske podpore uporabnikom. Ste kdaj klicali center za pomoč uporabnikom in na drugi strani hitro naleteli na kvalitetno pomoč in prijazno osebo, ki vam je pomagala rešiti težavo? Pri mBills se konstantno trudijo, da svojim uporabnikom zagotovijo najbolj kvalitetno izkušnjo plačevanja, hkrati pa jim ob vsaki zagati pomagajo s svojim oddelkom za pomoč uporabnikom, ki poleg rešitve težave sproti preda uporabniku vse koristne informacije za polno uporabo vseh mBills funkcionalnosti in sprejme povratne informacije glede uporabniške izkušnje. Saj veste, ko je v financah nekaj res narobe, je zelo pomembno, da je na drugi strani oseba, ki te razume in pomaga, po možnosti v tvojem jeziku in ne tujec, ki delo pomoči uporabnikom opravlja na drugem koncu sveta.

Pri mBills se zavedajo, da se lahko od svojih uporabnikov največ naučijo, hkrati pa pridobijo tudi ideje za razvoj še dodatnih funkcionalnosti, ki bi jim olajšale plačevanje oziroma upravljanje s financami. Velikokrat se zato oprejo na njihove predloge, redno in sproti pa jih povabijo tudi k testiranju novih funkcionalnosti. Ker želijo skupaj z njimi nenehno nadgrajevati aplikacijo, so jim uporabniki na enem izmed zadnjih srečanj pomagali oblikovati nov prenovljen izgled aplikacije, ki bo luč ugledala kmalu. Ne samo uporabnost, kvalitetne storitve in zadnje inovacije na področju plačilnih storitev mobilnih aplikacij, tudi osnovni izgled aplikacije, ki jo njihovi uporabniki v povprečju odprejo več kot 15.000-krat dnevno, jim je še kako pomemben. Zavedajo se relevantnosti barv, postavitve določenih elementov, priklica domačnosti v aplikaciji, ki nenazadnje omogoča upravljanje s financami, ki so za osebo zelo pomembne oziroma predstavljajo sestavni del življenja. Tina Zaletel, oblikovalka aplikacije in vodja uporabniške izkušnje pri mBills je o prenovi aplikacije povedala: »Slepo slediti trendom, ki so aktualni in trenutno prevladujejo med aplikacijami je enostavno. Ponuditi aplikacijo, ki je osnovana na željah in potrebah naših uporabnikov pa ni mačji kašelj. Pri prenovi izgleda aplikacije smo sledili viziji, da je mBills aplikacija, ki te podpira na vsakem koraku življenja, v vsaki situaciji, v kateri se srečaš s plačevanjem, pa tudi z nakupovanjem, analizo svojih financ ali naročanjem storitev. Aplikacijo smo oblikovali tako, da se bodo ljudje vanjo radi vračali in z njeno pomočjo prihranili – tako čas, kot tudi denar.«

Zakaj mBills ponuja najboljšo uporabniško izkušnjo?

Z najboljšo izkušnjo plačevanja v 2 klikih in enostavnim upravljanjem vseh svojih financ na enem mestu, skuša mBills svojim uporabnikom poenostaviti  vsakodnevne opravke, s čimer prihranijo denar in čas, kar jim omogoča tudi, da več časa namenijo stvarem, ki so jim v življenju zares pomembne. Vsa plačila z mBills se zgodijo takoj, ne glede na to, ali je ura tri ponoči ali pa je božični večer. Uporabniki lahko vse prednosti uporabljajo tudi s skupnimi denarnicami, kar jih še dodatno povezuje s prijatelji, sostanovalci, ali družinskimi člani. Z mBills poleg odlične uporabniške izkušnje družina pridobi tudi finančne koristi, saj prihrani tudi več kot 74 EUR letno bančnih stroškov, kot tudi ob plačilih z aplikacijo lahko izkoristi 2 % ti. »cashback« - vračilo v svojo pametno mBills denarnico. Pogosto se ljudje ne zavedajo, koliko bančnih stroškov plačujejo, z mBills pa lahko enostavno prihranijo.

Izzivi uporabniške izkušnje v odprtem bančništvu

Ne le, da mBills črpa navdih od svojih uporabnikov, znani so tudi po svoji hitri odzivnosti in prilagajanju spremembam trga. Tako je bilo tudi z implementacijo odprtega bančništva oziroma namenom ponuditi uporabnikom podporo pri upravljanju osebnih financ na način, da uporabnik z enega mesta ureja vse osebne finance, ne glede na to, pri kateri banki ima odprte račune. mBills je prva pametna mobilna denarnica v Sloveniji, ki je ponudila povezavo z bankami in svojim uporabnikom omogočila dostop do podatkov o njihovih bančnih računih z različnimi bankami, hkrati pa so lahko z mBills aplikacije izvajali tudi vsa plačila. S tem je mBills uresničil svojo vizijo – biti odprta mobilna platforma, ki omogoča varno in enostavno plačevanje. Kot platforma pa je mBills neposredno prepleten z rešitvami, ki jih na odprtem bančništvu zagotavljajo banke.

»Odprto bančništvo, kot ga poznamo v Sloveniji, je danes še na začetku. Ob vzpostavljanju povezav z različnimi bankami opažamo tudi zelo različno uporabniško izkušnjo vsake banke. Pri nekaterih je potrebno opraviti 17 korakov, pri nekaterih 6 korakov, da preko odprtega bančništva uporabnik napolni svojo mBills denarnico. Uporabniška izkušnja narekuje tako pogostost kot številčnost uporabe. Poleg spodbude uporabnikom s strani bank in fintechov, da se v čim večji meri poslužujejo tega kanala, bo v prihodnje potrebno širše sodelovanje med slovenskimi bankami in fintechi, da skupaj za uporabnike ponudimo najbolj optimalno uporabniško izkušnjo,« je kot ključni izziv, o katerem bo spregovoril tudi na dogodku Novi izzivi, izpostavil direktor mBills, mag. Primož Zupan.

Vir: MBills.

AAA Zlata odličnost