5 veščin, ki so ključne za uspešno delo od doma

Objavljeno: 23.09.2020

Delo od doma v nekaterih podjetjih oz. delovnih okoljih postaja nova realnost. Pri tem pa je tako za delodajalce kot delavce zelo pomembno, da se osredotočijo na naslednjih 5 veščin, ki predstavljajo ključ do uspešnega dela od doma.

Odlično pisno sporazumevanje

V kolektivih, kjer je delo od doma prisotno, je pisna komunikacija bistvena, saj najmanj polovica celotnega sporazumevanja med člani ekipe poteka v pisni obliki, bodisi naj bo to elektronska pošta, spletna platforma za skupinsko delo ali pa druga oblika pisnega sporazumevanja.

Sporočila morajo biti razumljiva in jasna ne glede na obliko. To še posebej velja za elektronsko pošto, ki je lahko tudi bolj formalna in pri kateri je bistveno, da vsakokrat pred pošiljanjem sporočila preverimo, ali nismo morebiti naredili kakšne pravopisne napake. Hkrati pa je vselej treba paziti na razumno mero (ne)formalnosti, ki je v večini odvisna od prejemnika sporočila.

Osredotočenost na delo

Odveč je poudariti, da je delo od doma lahko manj učinkovito tudi zaradi zunanjih motilnih dejavnikov, ki so velikokrat prisotni v soseščini, npr. zaradi sosedovega hišnega ljubljenčka ali glasnih otrok na bližnjem igrišču. V takšnih primerih je težko pričakovati, da bo naša osredotočenost na delo na želeni ravni.

Osredotočenost lahko ohranimo s tem, da na različne načine poskušamo odstraniti čim več negativnih vizualnih in zvočnih dejavnikov iz okolja. Primer rešitve so, denimo, čepki za ušesa ali pa slušalke s t. i. noise-cancelling učinkom. Kdaj pa kdaj pa bomo morali tudi sprejeti dejstvo, da nekaterih motilnih dejavnikov ni mogoče odstraniti v celoti. V takšnih primerih je ključno, da v najkrajšem možnem času ugotovimo, ali je dejavnike mogoče odstraniti ali ne, in se nato takoj osredotočimo na nadaljnje delo.

Upravljanje s časom

Uspešno upravljanje s časom je ena od ključnih sposobnosti, ki je zelo koristna tako za zaposlenega kot delodajalca. Jasno je, da pri delu od doma ni sodelavcev in sodelavk, s katerimi bi se lahko primerjali. Prav tako ni občutka, da bi nadrejeni vsak čas lahko prišel mimo. Zato je še toliko bolj pomembno, da smo samodisciplinirani in zanesljivo opravimo naloge, ki so nam zaupane.

Če imamo težave z upravljanjem našega časa, poskusimo z aplikacijami, katerih namen je povečati produktivnost, npr. koliko časa uporabljamo telefon, socialna omrežja ipd. V posameznem dnevu si vnaprej natančno določimo ure, ko bomo opravljali naše delovne naloge, hkrati pa si ne dovolimo, da nas pri tem motijo razna sporočila, obvestila na delovnih platformah itd. Poskusimo lahko različne tehnike upravljanja časa. Ena od njih je na primer delo v krajših časovnih intervalih, kjer se popolnoma osredotočimo izključno na delo z vmesnimi kratkimi intervali počitka. Več tehnik bomo poskusili, bližje bomo tisti, ki je za nas prava.

Prilagodljivost

Prednost dela od doma je predvsem fleksibilnost, tako z vidika delovnega prostora kot delovnega časa. Vendarle pa ta fleksibilnost lahko zelo hitro postane največja slabost tovrstnega dela, če nismo pripravljeni na potencialne težave, ki smo jih v službi reševali brez ovir. Zgodi se lahko, da bodo naši sodelavci delali v drugih časovnih pasovih, kar poveča možnost nesporazuma pri določanju rokov, sestankov in drugih službenih aktivnosti.

Težave lahko povzročajo tudi brezžična internetna povezava, težave s serverji in podobni tehnični zapleti. Za takšne primere moramo biti vedno pripravljeni in vnaprej vedeti, kako se bomo odzvali v takšnih situacijah. Včasih tovrstne težave terjajo tudi nekaj ustvarjalnosti pri njihovem reševanju in prav zato je prilagodljivost takrat ključnega pomena.

Vir: Forbes, Uradni list RS.