Javna naročila so področje prava, ki je prepleteno z različnimi pravnimi pravili, ki jih nenehno dopolnjuje praksa Državne revizijske komisije oziroma Sodišča EU. Dobro poznavanje pravil javnega naročanja, aktualne prakse ter vseh novosti na tem področju je ključno za uspešno izvajanje postopkov javnega naročanja oziroma za uspešno nastopanje v postopkih javnega naročanja.
AKADEMIJA JAVNIH NAROČIL je dinamični izobraževalni program, ki združuje različne oblike učenja. Učenje z razumevanjem je glavna posebnost AKADEMIJE JAVNIH NAROČIL. Ne le učenje s poslušanjem, ampak tudi učenje z reševanjem problemov in dejanskim pridobivanjem znanja na primerih iz prakse.
Drugače kot pri drugih izobraževanjih s področja javnih naročil bodo udeleženci v AKADEMIJI JAVNIH NAROČIL svoje znanje spreminjali s poslušanjem predavanj v živo, s prebiranjem gradiva, ki ga bodo prejeli na izobraževanju (angl. case study), z reševanjem konkretnih nalog ter z izmenjavanjem mnenj in izkušenj, in to vse pod stalnim vodenjem strokovno usposobljenega MODERATORJA, ki bo prisoten ves čas izobraževanja.
Predavatelji, ki sodelujejo v okviru AKADEMIJE JAVNIH NAROČIL, so strokovnjaki na področju javnih naročil, gospodarskega prava ter civilnega prava in se s pravom javnih naročil ukvarjajo v različnih vlogah (kot profesorji, javni funkcionarji oz. javni uslužbenci, pravni svetovalci, sodniki, odvetniki). Moderator bo skrbel, da predavatelji na razumljiv način podajajo učno snov, jo podkrepijo z aktualno prakso Državne revizijske komisije ter zadnjimi primeri iz prakse in argumentirano predstavijo svoje poglede na posamezne institute.
AKADEMIJO JAVNIH NAROČIL smo zasnovali s ciljem, da udeleženci pridobijo znanje, s katerim bodo spremenili način razmišljanja pri soočanju z izzivi na področju javnih naročil ter precej izboljšali svoje ravnanje v praksi, in sicer s trajnim učinkom.
Izobraževanje smo razdelili v 4 module, saj je vsak modul zaključena celota, medsebojno pa se povezujejo.
1. Modul: ZNANJA, POTREBNA PRED ZAČETKOM JAVNEGA NAROČANJA |
---|
Uspešen zaključek postopka javnega naročanja je večinoma odvisen od uspešnega začetka javnega naročanja. V okviru 1. modula bomo podrobneje spoznali možnosti, ki jih ima naročnik pred začetkom javnega naročanja in mu pomagajo pri uspešni izvedbi javnega naročila, ter pravice in dolžnosti gospodarskih subjektov – bodočih ponudnikov v tej fazi. Seznanili se bomo z obveznimi ravnanji naročnikov ter s tem, kako naj se pripravijo gospodarski subjekti, ki želijo biti uspešni pri oddaji ponudb. Analizirali bomo mite, ki so se oblikovali v pravu javnih naročil, in ugotovili, ali so ti resnični.
9.00 - 11.00 |
OSNOVE O JAVNEM NAROČANJU
|
11.00 - 11.30 | Odmor |
11.30 - 12.00 |
PRIPRAVA NA IZVEDBO JN
|
12.00 - 13.00 |
OCENJENA VREDNOST
|
13.00 - 14.00 |
PRIMER IZ PRAKSE Analiza primera iz prakse s poudarkom na drobljenju javnih naročil |
Sklopi
Prebrati gradivo: 1. O okvirnem sporazumu
2. Modul: ZNANJA, POTREBNA ZA PRIPRAVO DOKUMENTACIJE V ZVEZI Z ODDAJO JAVNEGA NAROČILA TER NJENO PRAVILNO IZPOLNITVIJO |
---|
Faza priprave dokumentacije v zvezi z oddajo javnega naročila, ki jo v praksi imenujemo tudi razpisna dokumentacija, je za naročnika najpomembnejša faza, saj v tej fazi določi zahteve in pogoje, na podlagi katerih bo izbral ponudnika, ki bo zanj izvajal predmet javnega naročila. Hkrati pa je to del javnega naročila, ki je zelo pomemben tudi za ponudnike, saj zaznamuje njihove nadaljnje možnosti pridobitve javnonaročniškega posla. V okviru 2. modula bomo spoznali, katere elemente bi morala vsebovati dokumentacija v zvezi z oddajo javnega naročila, da naročnik pridobi blago oz. izvajalca, ki ga potrebuje, ter v katerih primerih imajo ponudniki možnost, da zahtevajo spremembo ali razveljavitev razpisne dokumentacije.
9.00 - 9.30 |
VPRAŠANJA IZ PRVEGA MODULA TER POGOVOR O VIDEO POSNETKIH |
9.30 - 11.00 |
KAKO PRIPRAVITI DOKUMENTACIJO V ZVEZI Z ODDAJO JAVNEGA NAROČILA, DA NAROČNIK ZADOVOLJI SVOJE POTREBE IN DA NISO KRŠENE PRAVICE PONUDNIKOV
|
11.00 - 11.30 | Odmor s prigrizkom |
11.30 - 12.00 |
SKLICEVANJE NA ZMOGLJIVOSTI DRUGEGA GOSPODARSKEGA SUBJEKTA
|
12.00 - 13.00 |
POSTOPKI JAVNEGA NAROČANJA
|
13.00 - 14.00 |
PRIMER IZ PRAKSE Analiza (ne)zakonitosti pogojev iz prakse (referenčni pogoj, kadrovski pogoj) |
Merilo za izbor
Prebrati gradivo: 2. Praksa Dkom v zvezi s tehničnimi specifikacijami in pogoji za sodelovanje
3. Modul: ZNANJA, POTREBNA ZA PREGLED IN OCENJEVANJE TER ODDAJO PONUDB |
---|
Faza pregleda in ocenjevanja ponudb je faza, v kateri se pokaže, ali je naročnik uspešno pripravil dokumentacijo v zvezi z oddajo javnega naročila in so ponudniki oddali dopustno ponudbo. V okviru 3. modula bomo spoznali načine, kako naročnik pregleduje ponudbe ter na kaj mora biti zlasti pozoren. V 3. modulu bomo obravnavali tudi sprejem odločitve o (ne)oddaji javnega naročila in ugotovili, kakšna bi morala biti odločitev.
8.30 - 9.00 |
VPRAŠANJA IZ DRUGEGA MODULA IN VIDEO POSNETKA |
9.00 - 9.30 |
FINANČNA ZAVAROVANJA V POSTOPKIH JAVNEGA NAROČANJA
|
9.30 - 11.00 |
PREGLEDOVANJE IN OCENJEVANJE PONUDB
|
11.00 - 11.30 | Odmor s prigrizkom |
11.30 - 13.00 |
ODLOČITEV V ZVEZI Z JAVNIM NAROČILOM
|
13.00 - 14.00 |
PRIMER IZ PRAKSE Analiza napak v ponudbenem predračunu ter možnosti, ki so na voljo naročniku ter ponudniku |
Sprememba odločitve o oddaji javnega naročila
Prebrati gradivo: 3. Praksa Dkom v zvezi s standardom obrazloženosti
4. Modul: ZNANJA, POTREBNA MED IZVAJANJEM POGODBE IN V ZVEZI Z NJENIM SPREMINJANJEM |
---|
Faza izvajanja in spreminjanja pogodbe ni faza, ki bi bila neposredno povezana z Zakonom o javnem naročanju, saj je to faza, v kateri ima naročnik že sklenjeno pogodbo in se zanjo uporabljajo pravila obligacijskega prava. V okviru 4. modula bomo zato spoznali relevantna pravila obligacijskega prava, ki bi jih moral upoštevati naročnik oz. izbrani ponudnik pri posameznem tipu pogodbe. V okviru tega modula pa bomo podrobneje analizirali tudi 95. člen ZJN-3, s katerim zakonodajalec posega v pogodbeno fazo in omejuje javnega naročnika pri spreminjanju pogodbe o izvedbi javnega naročila.
9.00 - 9.30 |
VPRAŠANJA IZ TRETJEGA MODULA IN VIDEO POSNETKOV (moderator) |
9.30 - 10.30 |
POSTOPEK PRAVNEGA VARSTVA
|
10.30 - 11.00 |
PREKRŠKI NA PODROČJU JAVNEGA NAROČANJA
|
11.00 - 11.30 | Odmor s prigrizkom |
11.30 - 12.30 |
SKLENITEV POGODBE
|
12.30 - 13.30 |
SPREMEMBA POGODBE O IZVEDBI JAVNEGA NAROČILA
|
13.00 - 14.00 |
RAZPRAVA IN ODPRTA VPRAŠANJA |
Vse o razpoložljivih sredstvih v povezavi s povišanjem cen
Prebrati gradivo: 3. Temeljne značilnosti prodajne, podjemne in gradbene pogodbe
Zaključni preizkus znanja (elektronsko) in ustni zagovor.
Po uspešno opravljenem izpitu kandidati prejmejo potrdilo o uspešno zaključenem programu Akademije javnih naročil in podpisno značko za izkazovanje usposobljenosti.