Uradni list

Številka 25
Uradni list RS, št. 25/2011 z dne 4. 4. 2011
Uradni list

Uradni list RS, št. 25/2011 z dne 4. 4. 2011

Kazalo

1142. Pravilnik o pogojih in kriterijih ter postopku sprejema otrok v vrtec Sonček pri OŠ Šmarjeta, stran 3366.

Na podlagi tretjega in četrtega odstavka 20. člena Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo, 25/08, 98/09 – ZIUZGK, 36/10 in 62/10 – ZUPJS) in 17. člena Statuta Občine Šmarješke Toplice (Uradni list RS, št. 21/07, 33/10) je Občinski svet Občine Šmarješke Toplice na predlog sveta šole na 5. seji dne 29. 3. 2011 sprejel
P R A V I L N I K
o pogojih in kriterijih ter postopku sprejema otrok v vrtec Sonček pri OŠ Šmarjeta
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
Pravilnik podrobneje ureja postopek vpisa in sprejema otrok v Vrtec Sonček pri OŠ Šmarjeta. Določa sestavo in način dela komisije za sprejem otrok ter kriterije za sprejem otrok v vrtec.
II. VPIS IN SPREJEM OTROKA V VRTEC
2. člen
Vrtec vpisuje in sprejema predšolske otroke v svoje programe na podlagi prijav in prostih mest vse leto.
Vrtec lahko sprejme otroka, ko je dopolnil starost najmanj 11 mesecev, če starši ne uveljavljajo več pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela. Za starše otrok, ki so oddali vlogo za vpis otroka v vrtec, vrtcu na njegovo zahtevo pristojni center za socialno delo posreduje podatke o izteku pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela.
3. člen
Vrtec najmanj enkrat letno objavi javni vpis novincev za naslednje šolsko leto, praviloma v mesecu marcu ali aprilu.
4. člen
Javni vpis novincev objavi vrtec na:
– spletni strani vrtca in oglasni deski vrtca,
– na oglasni deski in spletni strani Občine Šmarješke Toplice,
– v vsaj enem javnem časopisu/glasilu.
5. člen
Vrtec mora na svojih spletnih straneh objaviti informacijo o številu mest, ki jih zagotavlja za predšolske otroke, o številu prostih mest, ki so staršem na voljo in podatke o predvideni čakalni dobi.
6. člen
Starši oziroma skrbniki vpišejo otroka v vrtec tako, da oddajo Vlogo za vpis otroka v vrtec (v nadaljevanju: vloga) na predpisanem obrazcu. K vlogi morajo biti predloženi zahtevani dokazi. Obrazec vloge je priloga temu pravilniku.
Vloge dobijo starši na sedežu vrtca, v tajništvu šole in na spletnih straneh vrtca. Vlogo odda eden od staršev, oziroma otrokov skrbnik (v nadaljevanju: vlagatelj).
7. člen
Vlagatelj odda vlogo osebno na sedežu vrtca ali jo pošlje po pošti. Vrtec vlogo ob prejemu vnese v evidenco vpisanih otrok. Vlagatelja v 8 dneh pisno ali po e-pošti obvesti o prejemu vloge in šifri, pod katero se vodi otrok v evidenci vpisanih.
Če starši oddajo nepopolno vlogo vrtec starše pozove po elektronski pošti, telefonu ali ustno, če starši pridejo v vrtec, da odpravijo pomanjkljivost. O tem se napiše uradni zaznamek.
Če vloga ni dopolnjena, se jo obravnava in o sprejemu otroka odloči na podlagi podatkov nepopolne vloge.
8. člen
V primeru, da vlagatelj odda vlogo kadarkoli po poteku roka za prijavo na javni vpis novincev (medletne vloge), mora vrtec v roku 15 dni po prejemu vloge, vlagatelja pisno obvestiti o prejemu vloge, šifri, pod katero se vodi otrok v evidenci vpisanih otrok, o datumu vključitve otroka v vrtec in o drugih pogojih za sprejem otroka v vrtec. Če v vrtcu ni prostih mest, vrtec vlagatelja pisno obvesti o postopku sprejema otroka ob nastanku prostega mesta, oziroma obravnavi njegove vloge na komisiji za sprejem otrok.
9. člen
Če je v vrtcu dovolj prostih mest, odloča o sprejemu otrok ravnatelj vrtca ali od njega pooblaščena oseba.
Vrtec starše pisno obvesti o roku za sklenitev Pogodbe o medsebojnih pravicah in obveznostih med vrtcem in starši, o datumu vključitve otroka v vrtec in o obveznosti staršev, da ob vključitvi otroka v vrtec predložijo potrdilo pediatra o zdravstvenem stanju otroka in o predložitvi odločbe o usmeritvi, če se sprejema otroka s posebnimi potrebami.
10. člen
Če je v vrtec vpisanih več otrok, kot je v vrtcu prostih mest, odloča o sprejemu Komisija za sprejem otrok.
Komisija obravnava tudi vloge za sprejem otrok prejete po zaključku javnega vpisa (vloge prejete med šolskim letom), v primeru, ko so sprejeti v vrtec že vsi otroci s čakalnega seznama oziroma, če je bilo staršem vseh otrok s čakalnega seznama ponujeno prosto mesto za otroka, pa so ga starši odklonili ali niso podpisali Pogodbe o medsebojnih pravicah in obveznostih med vrtcem in starši, in je število novo vpisanih otrok v vrtec večje od števila prostih mest v vrtcu.
V primeru, ko o sprejemu otrok odloča komisija, morajo starši vključiti otroka v vrtec s 1. septembrom tekočega leta ali z dnem oblikovanja novega oddelka med šolskim letom, oziroma naslednji dan, ko otrok dopolni starostni pogoj za vključitev v vrtec, oziroma naslednji dan po poteku starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela. Otroka s posebnimi potrebami morajo starši vključiti v vrtec z dnem, ki je določen v odločbi o usmeritvi otroka v vrtec.
11. člen
Komisija obravnava vloge na svoji seji, ki ni javna, v skladu z določbami Zakona o vrtcih. Na seji komisije so lahko prisotni samo člani komisije, oseba, ki vodi postopek in zapisnikar.
12. člen
Komisija obravnava vse vloge na podlagi podatkov, ki so navedeni v vlogi oziroma podatkov, ki jih pridobi pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov, določi število točk po posameznih kriterijih in določi prednostni vrstni red otrok.
Komisija lahko preverja pravilnost podatkov, navedenih v vlogah, pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov, ki jih vodijo v skladu z zakonom. Če komisija ugotovi nepravilnost podatkov, navedenih v vlogi, odloči na podlagi podatkov, pridobljenih pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov.
Komisija odloča po določbah skrajšanega ugotovitvenega postopka, določenem v zakonu, ki ureja splošni upravni postopek.
13. člen
Komisija izmed vpisanih otrok najprej obravnava otroke s posebnimi potrebami, za katere so vlagatelji predložili odločbo o usmeritvi, in otroke, za katere so vlagatelji predložili mnenje centra za socialno delo o ogroženosti zaradi socialnega položaja družine.
Mnenje o ogroženosti otroka zaradi socialnega položaja družine vsebuje navedbe, da je družina v skladu s predpisi, ki urejajo socialno varnost oziroma položaj družine, obravnavana kot socialno ogrožena družina s strani centra za socialno delo, kar je razvidno iz uradnih evidenc, ki jih vodijo centri za socialno delo.
Otroke iz prvega odstavka tega člena vrtec prednostno sprejme.
14. člen
Za preostale vpisane otroke komisija določi na podlagi kriterijev prednostni vrstni red tako, da razvrsti vse vpisane otroke po doseženem številu točk, od najvišjega do najnižjega števila. Otroci se vključujejo v vrtec s prednostnega vrstnega reda glede na starost, prosto mesto v posameznem oddelku in glede na program vrtca, ki se izvaja v oddelku.
Vrtec v 8 (osmih) dneh po seji komisije glede na število prostih mest po posameznih oddelkih vrtca in v skladu s prednostnim vrstnim redom odloči, koliko otrok bo sprejetih v vrtec. Otroci, ki niso sprejeti v vrtec, se v skladu s prednostnim vrstnim redom uvrstijo na čakalni seznam.
Vrtec izda v osmih dneh po seji komisije prednostni vrstni red, iz katerega izhaja seznam sprejetih otrok in čakalni seznam, ki se objavi na oglasni deski in na spletnih straneh vrtca. Podatki o otrocih se objavijo pod šifro, pod katero se vodi otroka v evidenci vpisanih otrok in je vlagatelj z njo pisno seznanjen.
Seznam sprejetih otrok in čakalni seznam vsebujeta podatke v skladu z 20.b členom Zakona o vrtcih.
15. člen
Vrtec pošlje staršem v osmih dneh po seji komisije obvestilo z izpisom vseh podatkov iz seznama sprejetih otrok ali čakalnega seznama za njihovega otroka z navadno poštno pošiljko in po elektronski pošti, če so starši navedli elektronski naslov, na katerega želijo prejemati obvestila vrtca.
Zoper obvestilo iz prejšnjega odstavka o prednostnem vrstnem redu lahko starši v 15 dneh po vročitvi obvestila z navadno poštno pošiljko vložijo ugovor na svet vrtca, ki o ugovoru odloča v 15 dneh po prejemu ugovora v skladu z Zakonom o vrtcih in s smiselno uporabo zakona, ki ureja splošni upravni postopek. Ugovor se lahko vloži zaradi nepravilnega upoštevanja kriterijev. Ugovor na kriterij in težo posameznega kriterija ni dopusten.
O ugovoru odloči svet vrtca/šole ob smiselni uporabi zakona, ki ureja splošni upravni postopek z odločbo. Zoper odločitev sveta vrtca/šole lahko starši sprožijo upravni spor.
16. člen
Ko je v vrtcu odločeno o vseh ugovorih staršev zoper obvestilo o prednostnem vrstnem redu otrok, vrtec staršem otrok, ki so sprejeti v vrtec, pošlje poziv k sklenitvi Pogodbe o medsebojnih pravicah in obveznostih med vrtcem in starši. V pozivu vrtec izrecno navede, da se šteje, da so starši umaknili vlogo za vpis otroka v vrtec, če v 15 dneh od vročitve poziva ne podpišejo pogodbe z vrtcem.
S podpisom pogodbe med vrtcem in starši se šteje, da je otrok vključen v vrtec.
17. člen
Če ima vrtec po končanem postopku sprejema otrok v vrtec novo prosto mesto za sprejem otroka v vrtec, pozove k podpisu pogodbe o vključitvi otroka v vrtec starše otroka po prednostnem vrstnem redu s čakalnega seznama.
Starši otroka so dolžni v roku 15 dni od dneva vročitve poziva k sklenitvi pogodbe podpisati pogodbo. Če starši otroka s čakalnega seznama, ki so bili pozvani k podpisu pogodbe o vključitvi otroka v vrtec, odklonijo sprejem otroka v vrtec oziroma ne podpišejo pogodbe z vrtcem v roku iz prejšnjega odstavka, se šteje, da so umaknili vlogo za vpis otroka v vrtec.
V primeru iz prejšnjega odstavka vrtec pozove k sklenitvi pogodbe starše naslednjega otroka po vrstnem redu iz čakalnega seznama.
Vrtec starše pozove k podpisu pogodbe z navadno pošto in po elektronski pošti, če so starši navedli elektronski naslov, na katerega želijo prejemati obvestila vrtca.
Vrtec, ki je prejel podpisano pogodbo o medsebojnih pravicah in obveznostih med vrtcem in starši otroka, mora najkasneje prvi delovni dan po prejemu podpisane pogodbe ažurirati podatke v čakalnem seznamu.
18. člen
Dokler velja čakalni seznam, vrtec ne sprejema otrok, ki niso uvrščeni na čakalni seznam, razen otrok s posebnimi potrebami, za katere so vlagatelji predložili odločbo o usmeritvi in otrok, za katere so vlagatelji predložili mnenje centra za socialno delo o ogroženosti zaradi socialnega položaja družine.
Določilo iz prejšnjega odstavka ne velja, kadar na čakalnem seznamu ni otroka, ki bi starostno ustrezal prostemu mestu v oddelku. V tem primeru lahko vrtec sprejme tudi otroka, ki starostno ustreza prostemu mestu, vpisanega med letom.
19. člen
Odločitve vrtca in druge listine v postopku vpisa in sprejemanja otroka v vrtec se vročajo staršem po pošti z navadno poštno pošiljko. Šteje se, da je pošiljka vročena naslovniku osmi dan od odpreme na pošto.
20. člen
Izpis iz vrtca je možen s prvim dnem naslednjega meseca v primeru, če je odjava oddana do 15. v mesecu.
III. SESTAVA IN NAČIN DELA KOMISIJE ZA SPREJEM OTROK
21. člen
Komisijo za sprejem otrok (v nadaljevanju: komisija) sestavljajo:
– en predstavnik delavcev vrtca, ki ga imenuje ravnatelj vrtca,
– en predstavnik staršev, ki ga imenuje svet vrtca/šole (na predlog sveta staršev),
– en predstavnik Občine Šmarješke Toplice, ki ga imenuje županja.
Članstvo v komisiji ni združljivo s članstvom v svetu vrtca/šole.
V komisijo je lahko vključen tudi vodja vrtca.
22. člen
Člani komisije so imenovani za dobo štirih let z možnostjo ponovitve. Mandat članov komisije začne teči z dnem konstituiranja. Predstavniku staršev preneha mandat v komisiji, ko njegov otrok ni več vključen v vrtec.
Komisija odloča o sprejemu otrok v vrtec na sejah. Delo komisije vodi predsednik komisije, v njegovi odsotnosti pa njegov namestnik, ki ju izvolijo člani komisije iz svojih vrst na prvi seji. Predsednik komisije je praviloma predstavnik delavcev vrtca.
Prvo sejo komisije skliče ravnatelj, ostale seje komisije sklicuje predsednik komisije v dogovoru z ravnateljem. Administrativna dela in pisanje zapisnikov izvaja vrtec/šola.
Ravnatelj vrtca/šole pozove, najmanj 60 dni pred potekom mandata članom komisije, svet vrtca/šole in županjo Občine Šmarješke Toplice, da imenujeta člana komisije.
23. člen
Komisija o poteku seje komisije vodi zapisnik, v katerega vpiše zlasti naslednje podatke:
– ime in sedež vrtca, kjer komisija deluje,
– kraj, datum in uro seje komisije,
– imena navzočih,
– kratek potek dela komisije,
– sprejete sklepe komisije, katerih obvezni del je prednostni vrstni red, kjer se podatki o otrocih objavijo pod šifro otroka.
Zapisnik podpišejo vsi člani komisije in zapisnikar.
Zapisnik je potrebno hraniti v dokumentaciji vrtca, skladno z veljavnimi predpisi. Vodenje zapisnika zagotavlja vrtec, ki posreduje en izvod zapisnika pristojnemu organu Občine Šmarješke Toplice.
IV. KRITERIJI ZA SPREJEM OTROK V VRTEC
24. člen
Komisija najprej izmed vlog za vpis izbere vloge otrok s posebnimi potrebami, za katere so starši predložili odločbo o usmeritvi oziroma vloge otrok, katerim je priloženo mnenje centra za socialno delo o ogroženosti otroka zaradi socialnega položaja družine.
Ostale vpisane otroke izbere komisija na podlagi spodnjih kriterijev:
+--------+-------------------------------------------+----------+
|Zap. št.|Osnovni kriteriji                          | Št. točk |
+--------+-------------------------------------------+----------+
|1.      |Stalno prebivališče na območju občine      |          |
|        |ustanoviteljice:                           |          |
|        |a) oba starša,                             |    70    |
|        |b) eden od staršev,                        |    35    |
|        |c) vlagatelj nima stalnega prebivališča v  |          |
|        |Sloveniji, a ima skupaj z otrokom začasno  |          |
|        |prebivališče na območju Občine Šmarješke   |          |
|        |Toplice in je vsaj eden od staršev         |          |
|        |zavezanec za dohodnino v Republiki         |          |
|        |Sloveniji                                  |    35    |
+--------+-------------------------------------------+----------+
|2.      |Zaposlenost staršev:                       |          |
|        |a) zaposlen (ali status študenta, kmeta)   |          |
|        |eden od staršev,                           |     5    |
|        |b) zaposlena (ali status študenta, kmeta)  |          |
|        |oba starša,                                |    15    |
|        |c) otrok v enoroditeljski družini (starš   |          |
|        |zaposlen, študent ali kmet)                |    15    |
+--------+-------------------------------------------+----------+
|3.      |Otrok je bil že odklonjen za sprejem v     |    5     |
|        |vrtec                                      |          |
+--------+-------------------------------------------+----------+
|4.      |Otrok zadnje leto pred vstopom v šolo      |    5     |
+--------+-------------------------------------------+----------+
|5.      |Otrok staršev, ki že imajo vključenega     |    5     |
|        |otroka-e v vrtec Sonček                    |          |
+--------+-------------------------------------------+----------+
|6.      |Vlagatelj vključuje v vrtec dvojčke,       |    3     |
|        |trojčke …                                  |          |
+--------+-------------------------------------------+----------+
|7.      |Otrok bo v tekočem koledarskem letu,       |          |
|        |oziroma na dan oblikovanja novega oddelka  |          |
|        |med šolskim letom dopolnil starost:        |          |
|        |a) enajst mesecev in več do vključno 1.    |          |
|        |9.,                                        |    10    |
|        |b) enajst mesecev do vključno 1. 10.,      |    5     |
|        |c) enajst mesecev do vključno 1. 11.,      |    4     |
|        |d) enajst mesecev do 1. 12.,               |    3     |
|        |e) enajst mesecev do vključno 1. 1.        |          |
|        |prihodnjega koledarskega leta,             |    2     |
|        |f) enajst mesecev do vključno 1. 2.        |          |
|        |prihodnjega koledarskega leta              |    1     |
+--------+-------------------------------------------+----------+
|8.      |Otrok, ki je že bil v vrtcu in je bil med  |          |
|        |letom zaradi zdravstvenih razlogov s       |          |
|        |potrdilom zdravnika  izpisan iz vrtca .    |    50    |
+--------+-------------------------------------------+----------+
– pri točki 1 – »Stalno prebivališče na območju občine ustanoviteljice« vlagatelj na podlagi poziva vrtca predloži potrdilo o stalnem prebivališču ali fotokopijo osebnega dokumenta,
– pri točki 2 – »Otrok v enoroditeljski družini« vlagatelj predloži potrdilo CSD o samohranilstvu,
– pri točki 2 – »status študenta, kmeta« vlagatelj predloži ustrezno dokazilo o statusu oziroma zaposlitvi.
Vloge se točkuje tako, da se pri vsakem kriteriju, ki je izpolnjen, dodeli pripadajoče število točk.
Če več otrok doseže enako število točk, komisija pri določitvi prednostnega vrstnega reda upošteva dodatne kriterije:
+--------+-------------------------------------------+----------+
|Zap. št.|             Dodatni kriteriji             | Število  |
|        |                                           |   točk   |
+--------+-------------------------------------------+----------+
|1.      |Starost otroka – prednost imajo starejši   |          |
|        |otroci (v primeru, da je več otrok rojenih |          |
|        |na isti dan, se upoštevajo zadnje tri      |          |
|        |številke EMŠO otroka, pri čemer ima        |          |
|        |prednost otrok z manjšo vrednostjo teh     |          |
|        |treh številk)                              |    1     |
+--------+-------------------------------------------+----------+
|2.      |Čas prihoda v vrtec – prednost imajo       |    1     |
|        |otroci, ki prej zapolnijo prosto mesto     |          |
+--------+-------------------------------------------+----------+
|3.      |Datum oddane vloge – prednost ima otrok,   |    1     |
|        |katerega vloga je bila oddana prej         |          |
+--------+-------------------------------------------+----------+
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
25. člen
Komisije za sprejem otrok, ki so bile imenovane pred uveljavitvijo tega pravilnika, in mandat članom še ni potekel, nadaljujejo svoje delo do poteka mandata članom komisije.
26. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 609-0007/2011-3
Šmarjeta, dne 29. marca 2011
Županja
Občine Šmarješke Toplice
mag. Bernardka Krnc l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti