Uradni list

Številka 121
Uradni list RS, št. 121/2008 z dne 23. 12. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 121/2008 z dne 23. 12. 2008

Kazalo

5455. Odlok o proračunu Občine Vipava za leto 2009, stran 16248.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 in 60/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP in 14/07 – ZSPDPO) in 16. člena Statuta Občine Vipava (Uradni list RS, št. 54/02 in 83/02) je Občinski svet Občine Vipava na 19. redni seji dne 18. 12. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Vipava za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Vipava za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A.     BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV                 v eurih
------------------------------------------------------------
       Skupina/Podskupina kontov/Konto              Proračun
                                                   leta 2009
------------------------------------------------------------
I.     SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)            6.579.956
       TEKOČI PRIHODKI (70+71)                     4.086.575
70     DAVČNI PRIHODKI                             3.358.745
       700 Davki na dohodek in dobiček             2.869.816
       703 Davki na premoženje                       316.080
       704 Domači davki na blago in storitve         172.849
       706 Drugi davki
71     NEDAVČNI PRIHODKI                             727.830
       710 Udeležba na dobičku in dohodki od         519.305
       premoženja
       711 Takse in pristojbine                        1.300
       712 Denarne kazni                               2.500
       713 Prihodki od prodaje blaga in                6.100
       storitev
       714 Drugi nedavčni prihodki                   198.625
72     KAPITALSKI PRIHODKI                         1.520.014
       720 Prihodki od prodaje osnovnih              430.100
       sredstev
       721 Prihodki od prodaje zalog
       722 Prihodki od prodaje zemljišč in         1.089.914
       neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73     PREJETE DONACIJE                               40.200
       730 Prejete donacije iz domačih virov          40.200
       731 Prejete donacije iz tujine
74     TRANSFERNI PRIHODKI                           933.167
       740 Transferni prihodki iz drugih             586.600
       javnofinančnih institucij
       741 Prejeta sredstva iz drž. proračuna        346.567
       iz sredstev proračuna EU
II.    SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                6.410.072
40     TEKOČI ODHODKI                              1.175.416
       400 Plače in drugi izdatki zaposlenim         225.202
       401 Prispevki delodajalcev za socialno         44.588
       varnost
       402 Izdatki za blago in storitve              885.826
       403 Plačila domačih obresti                     2.000
       409 Rezerve                                    17.800
41     TEKOČI TRANSFERI                            1.653.585
       410 Subvencije                                 61.000
       411 Transferi posameznikom in                 903.389
       gospodinjstvom
       412 Transferi neprofitnim organizacijam       169.100
       in ustanovam
       413 Drugi tekoči domači transferi             520.096
       414 Tekoči transferi v tujino
42     INVESTICIJSKI ODHODKI                       3.457.078
       420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev      3.457.078
43     INVESTICIJSKI TRANSFERI                       123.993
       431 Investicijski transferi prav. in          121.993
       fizič. osebam, ki niso pror. por.
       432 Investicijski transferi proračunskim        2.000
       uporabnikom
III.   PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.)                 169.884
       (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B.     RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV.    PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA        2.330
       KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
75     PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                   2.330
       750 Prejeta vračila danih posojil
       751 Prodaja kapitalskih deležev
       752 Kupnine iz naslova privatizacije            2.330
V.     DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH            689
       DELEŽEV (440+441+442+443)
44     DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH            689
       DELEŽEV
       440 Dana posojila
       441 Povečanje kapitalskih deležev in
       naložb
       442 Poraba sredstev kupnin iz naslova             689
       privatizacije
       443 Povečanje namenskega premoženja v
       javnih skladih in drugih osebah javnega
       prava, ki imajo premoženje v svoji lasti
VI.    PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE        1.641
       KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C.     RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII.   ZADOLŽEVANJE (500)                            300.000
50     ZADOLŽEVANJE                                  300.000
       500 Domače zadolževanje                       300.000
VIII.  ODPLAČILA DOLGA (550)
55     ODPLAČILA DOLGA
       550 Odplačila domačega dolga
IX.    POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA            471.525
       RAČUNIH (I.+IV.-II.-V.+VII.-VIII.)
X.     NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)                300.000
XI.    NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.)       –169.884
------------------------------------------------------------
       STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12.
       PRETEKLEGA LETA
       9009 Splošni sklad za drugo                         0
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Vipava.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki krajevne skupnosti Vipava: donatorska sredstva za Vipavski glas in prireditev Vipavska trgatev se uporabijo za namene izdaje glasila in organizacije prireditve
2. prihodki krajevne skupnosti Podnanos: prihodki od občanov, ki se namenijo za ureditev pokopališča
3. prihodki krajevne skupnosti Lozice: prihodki od občanov, ki se namenijo za ureditev pokopališča
4. prihodki krajevne skupnosti Goče: donatorska sredstva, ki se uporabijo za namene, za katere so bila pridobljena
5. prihodki krajevne skupnosti Erzelj: donatorska sredstva, ki se uporabijo za namene, za katere so bila pridobljena
6. prihodki krajevne skupnosti Podraga: donatorska sredstva, ki se uporabijo za namene, za katere so bila pridobljena
7. prihodki krajevne skupnosti Vrhpolje: donatorska sredstva, ki se uporabijo za namene, za katere so bila pridobljena
8. prihodki krajevne skupnosti Slap: donatorska sredstva, ki se uporabijo za namene, za katere so bila pridobljena
9. prihodki priključnin na kanalizacijsko omrežje, ki se uporabijo za vlaganja v komunalno infrastrukturo
10. prihodki ekoloških taks odpadnih voda se uporabijo za vlaganja v kanalizacijo po ulicah Vipave
11. prihodki ekoloških taks odlaganja odpadkov se uporabijo za vlaganja v Center za ravnanje z odpadki.
Pravice porabe Sredstev za usklajevanje plačnih nesorazmerij, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi in podprogrami v okviru sprejetega proračuna odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin predsednik sveta).
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2008 in njegovi realizaciji.
Župan lahko spreminja načrt razvojnih programov v primeru, ko gre za prerazporeditve v posebnem delu proračuna, ki se nanašajo na prerazporeditve kontov 42, 43 in 4102.
Kolikor se po sprejemu proračuna ugotovi, da obstaja možnost prodaje stvarnega premoženja, ki ni bilo zajeto v letnem načrtu razpolaganja z nepremičnim premoženjem, ga lahko občinski svet na predlog župana dopolni in spremeni.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Za posamezno investicijsko nalogo se lahko prevzemajo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjem letu, če je že odprta postavka v proračunu tekočega leta in predvidena v načrtu razvojnih programov.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2010 70% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 50% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin predsednik sveta) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. proračunska rezerva, oblikovana po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 10.000 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 5.000 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
9. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2009 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 200 eurov na dolžnika.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2009 lahko zadolži do višine 300.000 eurov, in sicer za naslednje investicije: 200.000 eurov za ureditev komunalne infrastrukture ob domu za starejše občane in 100.000 eurov za gradnjo podpornega zidu ob Močilniku v Porečah.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Vipava, v letu 2009 ne sme preseči skupne višine glavnic 38.000 eurov.
11. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje)
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina) se v letu 2009 ne smejo zadolževati, ker Občina Vipava nima razpoložljive kvote za izdajo poroštva.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2010)
V obdobju začasnega financiranja Občine Vipava v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-16/2008
Vipava, dne 18. decembra 2008
Župan
Občine Vipava
mag. Ivan Princes l.r.