Uradni list

Številka 30
Uradni list RS, št. 30/2024 z dne 5. 4. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 30/2024 z dne 5. 4. 2024

Kazalo

Št. 4300-3/2024/22 Ob-1934/24, Stran 802
Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana objavlja
javni razpis 
za spodbujanje zagona in razvoja dejavnosti socialnih podjetij in zadrug na obmejnih problemskih območjih 
Pravna podlaga za ta javni razpis so:
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23),
– Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16),
– Proračun Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23),
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24 – ZIPRS2425),
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23),
– Zakon o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A),
– Zakon o socialnem podjetništvu (Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18),
– Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence (Uradni list RS, št. 130/22 in 12/24),
– Sporočilo komisije Evropskemu parlamentu, Svetu, Evropskemu ekonomsko-socialnemu odboru in odboru regij: Ustvarjanje gospodarstva po meri ljudi: akcijski načrt za socialno gospodarstvo (9. 12. 2021, COM(2021) 778 final),
– Uredba o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20 in 112/22),
– Program razvojnih spodbud za obmejna problemska območja v obdobju 2021–2025 (št. 30301-1/2022/3, z dne 10. 2. 2022),
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11),
– Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023) z vsemi spremembami,
– Shema de minimis pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. sheme: M001-2632616-2024, 6. 3. 2024, v nadaljevanju: shema de minimis),
– Program ukrepov Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 z dne 5. 3. 2024 z vsemi spremembami.
Naziv in sedež organa, ki razpisuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo). Ministrstvo nastopa pri izvedbi tega javnega razpisa v vlogi nosilnega organa in izvajalca javnega razpisa.
Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je spodbujanje zagona in razvoja dejavnosti socialnih podjetji in zadrug, ki rešujejo lokalne izzive prepoznane v Programu razvojnih spodbud za obmejna problemska območja v obdobju 2021–2025 (št. 30301-1/2022/3, z dne 10. 2. 2022, v nadaljevanju: Program)1 po načelih socialne ekonomije ter imajo sedež v obmejnih problemskih območjih (v nadaljevanju: OPO)2.
1 https://www.gov.si/assets/ministrstva/MKRR/DRR/Program-OPO-2022-2025/OPO_Program_22-25.pdf
2 OPO določa Uredba o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20 in 112/22).
Podprti bodo projekti, ki bodo razvijali gospodarske3 dejavnosti v skladu z načeli socialne ekonomije ter bodo razvili poslovne modele, ki bodo prispevali k rezultatu projekta, tj. na trgu ponudili nove, izboljšane storitve oziroma blago, in s tem prispevali k izboljšanju kakovosti bivanja, prometne dostopnosti, dostopnosti do storitev, gospodarskega stanja ali demografskega stanja v OPO. Projekte izvajajo prijavitelji samostojno.
3 Gospodarska dejavnost je vsaka dejavnost, ki se opravlja proti plačilu na trgu (Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence (Uradni list RS, št. 130/22)).
Načela socialne ekonomije4 so za potrebe tega javnega razpisa povzeta po Akcijskemu načrtu za socialno gospodarstvo5 Evropske komisije, in sicer so opredeljena kot:
4 Izpolnjevanje prvega načela bo zagotovljeno z izbiro enega od predlaganih vsebinskih področij javnega razpisa, izpolnjevanje drug dveh načel pa bo preverjeno v sklopu izpolnjevanja pogojev prijaviteljev javnega razpisa.
5 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX %3A52021DC0778&qid=1644937802979
– dajanje prednosti ljudem in socialnemu in/ali okoljskemu namenu pred dobičkom,
– ponovno vlaganje dobička in presežkov v izvajanje dejavnosti v interesu članov/uporabnikov (»skupni interes«) ali širše družbe (»splošni interes«) ter
– demokratično in/ali participativno upravljanje.
Cilj javnega razpisa
Cilj javnega razpisa je podpreti projekte, ki bodo z razvojem ali širitvijo svoje gospodarske dejavnosti v OPO povečali možnosti razvoja socialne ekonomije in zaposlovanja na izbranem območju ter prispevali k izboljšanju kakovosti bivanja, prometne dostopnosti, dostopnosti do storitev, gospodarskega stanja ali demografskega stanja v OPO z usmerjenostjo v trajno izvajanje v projektu razvite storitve oziroma ponudbe na trgu.
Z javnim razpisom bodo finančno podprta socialna podjetja in zadruge, ki bodo s projektnimi aktivnostmi sledile poslovnemu modelu socialne ekonomije usmerjenemu v reševanje družbenih, okoljskih, gospodarskih in drugih problemov v OPO.
V skladu z ZSocP, so splošni cilji javnega razpisa naslednji:
– krepitev sposobnosti subjektov socialne ekonomije za reševanje družbenih, okoljskih, gospodarskih in drugih problemov,
– spodbujanje razvoja družbenih inovacij,
– zagotavljanje dodatne ponudbe blaga in/ali storitev v javnem interesu,
– razvoj novih možnosti zaposlovanja oziroma socialne vključenosti in reintegracije ranljivih ciljnih skupin.
Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje predvidoma 10 projektov, ki bodo z razvojem ali širitvijo svoje gospodarske dejavnosti v OPO povečali možnosti razvoja socialne ekonomije in zaposlovanja na izbranem območju ter prispevali k izboljšanju kakovosti bivanja, prometne dostopnosti, dostopnosti do storitev, gospodarskega stanja ali demografskega stanja v OPO s trajnostnim delovanjem socialnega podjetja ali zadruge.
Področja izvajanja projektov po tem razpisu so smiselno opredeljena skladno s cilji in načeli socialnega podjetništva in Programa:
1. Kakovost bivanja,
2. Prometna dostopnost,
3. Dostopnost do storitev,
4. Gospodarsko stanje,
5. Demografsko stanje.
Kazalniki javnega razpisa
Kazalniki javnega razpisa so:
– Število novih storitev ali blaga; ali
– Število izboljšanih storitev ali blaga.
Nadgrajena ponudba tj. izboljšana storitev ali blago se po tem javnem razpisu razume kot bistvena izboljšava kakovosti in povečane (dodane) vrednosti za uporabnike oziroma kupce ter neposreden oziroma posreden povečan pozitiven vpliv na reševanje družbenih, okoljskih, gospodarskih in drugih problemov, ki izhajajo iz potreb ciljne skupine (tj. vključenih deležnikov, uporabnikov ali kupcev) ali izzivov vsebinskega sklopa v katerem prijavitelj kandidira na javnem razpisu.
Nova ponudba tj. nova storitev ali blago pa se razume kot ponudba, ki jo bo kot rezultat projekta na trgu ponudil prijavitelj in pred tem ni bila dostopna na trgu ter vključuje nove oblikovalske, tehnične, energetske ali druge rešitve za ciljne skupine, uporabnike in/ali kupce oziroma neposredno odgovarja na izzive vsebinskega sklopa v katerem prijavitelj kandidira na javnem razpisu.
Prijavitelj projekta v vlogi jasno in nesporno opredeli, ali bo oblikoval novo ali izboljšano blago ali storitev. Na podlagi te opredelitve, v primeru izbora projekta prijavitelja, ministrstvo v pogodbi o sofinanciranju projekta opredeli izbrani kazalnik.
Izbrane kazalnike, ki so z izborom projekta potrjeni, v teku izvajanja projekta ni mogoče vsebinsko spreminjati. Le v primeru višje sile in utemeljenih razlogov ter ob predhodni potrditvi ministrstva, je mogoče zmanjšati njihov obseg (npr. št. novih produktov ali storitev).
Prijavitelji oziroma končni prejemniki javnega razpisa
Na javni razpis se skladno s pogoji le-tega lahko prijavijo registrirana socialna podjetja in zadruge, ki delujejo skladno z načeli socialne ekonomije oziroma podjetništva in imajo v ustanovitvenem aktu opredeljen nepridobiten značaj ter imajo sedežali poslovno enoto v občinah: Ajdovščina, Apače, Bistrica ob Sotli, Bohinj, Bovec, Brda, Brežice, Cankova, Cerkno, Cirkulane, Črenšovci, Črna na Koroškem, Črnomelj, Divača, Dobrovnik, Dolenjske Toplice, Dornava, Dravograd, Gorje, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Hrpelje - Kozina, Ilirska Bistrica, Jezersko, Kanal, Kobarid, Kobilje, Kočevje, Komen, Kostanjevica na Krki, Kostel, Kozje, Kranjska Gora, Kungota, Kuzma, Lendava, Loška dolina, Loški Potok, Lovrenc na Pohorju, Luče, Majšperk, Metlika, Mežica, Miren - Kostanjevica, Moravske Toplice, Muta, Ormož, Osilnica, Pesnica, Pivka, Podčetrtek, Podlehnik, Podvelka, Poljčane, Postojna, Preddvor, Prevalje, Puconci, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Renče - Vogrsko, Ribnica na Pohorju, Rogašovci, Rogatec, Ruše, Selnica ob Dravi, Semič, Sežana, Slovenj Gradec, Solčava, Središče ob Dravi, Sveta Ana, Sveti Tomaž, Šalovci, Šentjernej, Šmarje pri Jelšah, Tišina, Tolmin, Tržič, Velika Polana, Videm, Vipava, Vuzenica, Zavrč in Žetale.
Prijavitelji morajo biti kot pravna oseba registrirani tudi za opravljanje gospodarske dejavnosti, in sicer najkasneje na dan oddaje vloge (upošteva se datum registracije na sodišču oziroma pri pristojnem registrskem organu).
Na javni razpis se ne morejo prijaviti prijavitelji, ki so opredeljeni kot podjetja v javni lasti. Za podjetje v javni lasti se štejejo podjetja, kjer ima država ali lokalna skupnost 25 % ali več kot 25 % kapitala ali glasovalnih pravic.
Prijavitelj mora ohraniti sedež ali poslovno enoto in dejavnost podjetja v upravičenem območju še najmanj 3 leta po zadnjem izplačilu sredstev sofinanciranja po tem javnem razpisu. V kolikor bi se ugotovilo, da se projekt ni izvedel v upravičenem območju, ministrstvo odstopi od pogodbe, prijavitelj pa mora vrniti prejeta sredstva v roku 30 dni od pisnega poziva ministrstva in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila sredstev na TRR upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije.
Preverjanje in dokazovanje splošnih in posebnih pogojev za kandidiranje
Za kandidiranje na javnem razpisu je potrebno oddati vlogo z vso potrebno dokumentacijo v pisni obliki. Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Ministrstvo bo pogoje preverjalo na podlagi navedb v vlogi in prilogah, v javno dostopnih evidencah ali pa po potrebi zahtevalo dodatne obrazložitve in/ali dokazila s strani prijavitelja. V kolikor dokazila niso predložena v roku, ki ga določi ministrstvo, se šteje, da pogoj ni izpolnjen. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev javnega razpisa, se bo s sklepom zavrnila.
V primeru, da ministrstvo ugotovi, da je prijavitelj v vlogi navajal napačne podatke ali da je podpisal lažno izjavo v obrazcu, vlogo zavrne.
Če se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru vloge, se pogodba o sofinanciranju ne bo podpisala, sklep o izboru vloge pa se odpravi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju projekta, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe, pri čemer bo izbrani prijavitelj dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v proračun RS, skladno s pozivom ministrstva.
Za izvedbo postopka obravnave vlog (preverjanje pogojev, ocenjevanje, priprava sklepov itd.) je imenovana strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa (v nadaljevanju: strokovna komisija). Za vse pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge (v nadaljevanju: formalna popolnost vloge) strokovna komisija najprej preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje razpisa. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, nadaljnjega ocenjevanja po merilih strokovna komisija ne izvede, vloga prijavitelja pa se zaradi neizpolnjevanja pogojev zavrne.
7.1 Pogoji javnega razpisa
Vse spodaj navedene pogoje mora prijavitelj izpolnjevati na dan oddaje vloge.
Zaporedna številka
SPLOŠNI POGOJI ZA PRIJAVITELJE 
1.
Prijavitelj je: 
– socialno podjetje, registrirano skladno z določili Zakona o socialnem podjetništvu (Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18) ali 
– zadruga, registrirana skladno z Zakonom o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21).
2.
Prijavitelj je nepridobitna pravna oseba in ima v ustanovitvenem aktu določen neprofitni značaj, tj. ni ustanovljen izključno z namenom pridobivanja dobička ali premoženja in presežke prihodkov nad odhodki vlaga v izvajanje (lastne) dejavnosti.
3.
Prijavitelj ni v javni lasti. Za podjetje v javni lasti se štejejo podjetja, kjer ima država ali lokalna skupnost neposredno 25 % ali več kot 25 % kapitala ali glasovalnih pravic.
4.
Prijavitelj ima v ustanovitvenem aktu določeno demokratično in/ali participativno upravljanje, tj. 
– v primeru članskih organizacij, ne glede na določbe posebnih zakonov, ki urejajo pravni položaj posamezne vrste nepridobitne pravne osebe, člani odločajo po načelu enakopravnosti, torej ima vsak član le po en glas, tudi če je pravna oblika, ki jo je prevzelo podjetje gospodarska družba, pooblastilo članov za odločanje ne temelji samo ali predvsem na njihovem morebitnem kapitalskem deležu in/ali 
– v primeru ne-članskih organizacij zaposlene, stranke in deležnike, na katere vpliva njihova dejavnost, vključujejo v odločanje (npr. predstavnik zaposlenih v svetu zavoda ali organu upravljanja).
5.
Prijavitelj mora imeti na dan oddaje vloge v Poslovnem registru Slovenije vpisan sedež ali poslovno enoto na obmejnem problemskem področju skladno z Uredbo o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20 in 112/22).
6.
Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50,00 evrov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij: Slovenskega podjetniškega sklada, Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju iz javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle pred tem spoznane z izvršilnim naslovom.
7.
V obdobju zadnjega leta, šteto za nazaj od dne oddaje vloge, prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na dan oddaje vloge); 
šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
8.
Prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr. in 196/21 – odl. US, 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23) in ni v postopku likvidacije po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O in 75/23).
9.
Prijavitelj ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17).
10.
Ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije 651/2014/EU.
11.
Glede prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri).
12.
Prijavitelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje se, da prijavitelj naveden pogoj izpolnjuje, če odločba EK še ni dokončna, prijavitelj pa je domnevno nezakonito pridobljena sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga.
13.
Prijavitelj za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna – prepoved dvojnega sofinanciranja).
14.
Prijavitelj nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.
15.
Prijavitelj mora upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči – skupna višina državne pomoči za projekt v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot jih določajo sheme državnih pomoči, po katerih se izvaja predmetni javni razpis.
16.
Pomoč, prejeta po pravilu de minimis, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v Uredbi Komisije 651/2014/EU ali sklepu Komisije. Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je navedenim stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi Uredbe Komisije 651/2014/EU ali sklepa Komisije.
17.
Prijavitelj ne sme imeti registrirane glavne dejavnosti na sledečih sektorjih: 
a) ribištvo in akvakultura, kakor jih zajema Uredba (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 104/2000,
b) primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov, 
c) sektor premogovništva za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov, kakor jo zajema Sklep Sveta 2010/787/EU z dne 10. decembra 2010 (UL L št. 336 z dne 21. 12. 2010, str. 24).
18.
Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme preseči 300.000,00 EUR de minimis pomoči v katerem koli obdobju zadnjih treh poslovnih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije (pri skupnem znesku pomoči de minimis se upošteva tudi predvideno sofinanciranje po tem razpisu). 
19.
Prijavitelj ni prejemnik sredstev (v vlogi izbranega prijavitelja ali projektnega partnerja) na javnem razpisu za spodbujanje zadružništva in socialne ekonomije objavljenem pri ministrstvu v letu 2023. 
Ministrstvo bo za namen preverjanja izpolnjevanja pogojev od prijavitelja lahko, poleg dokazil navedenih v razpisni dokumentaciji, za dokazovanje izpolnjevanja pogojev zahtevalo tudi dodatna pojasnila in/ali dokazila ter bo pogoje za kandidiranje preverjalo še na druge načine, v kolikor ti ne bodo nedvoumno preverljivi v javnih evidencah ali vlogi.
Za hitrejšo obravnavo vloge vsak prijavitelj označi relevantne dele akta o ustanovitvi (npr. določbo o participativnemu/demokratičnemu odločanju in nepridobitnosti).
Specifični pogoji, ki se nanašajo na izvedbo posameznega sofinanciranega projekta: ponudba oziroma blago ali storitev, ki bo razvita v okviru potrjenega projekta, mora biti nova ali bistveno nadgrajena. Pri tem mora biti storitev ali blago dostopno na trgu do oddaje zadnjega zahtevka za izplačilo ter na voljo uporabnikom oziroma kupcem. Projekti ne smejo vključevati ponudbe, ki bi neupravičeno podvajala že obstoječe rešitve prijavitelja ali drugih subjektov na trgu, kar mora biti razvidno iz vloge na javni razpis. Inovativnost ponudbe bo upoštevana v sklopu ocenjevanja vlog prijaviteljev.
Financiranje
9.1 Okvirna višina sredstev javnega razpisa
Predvidena skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo tega javnega razpisa, je 400.000,00 EUR, pri čemer je predvidena razporeditev med leti naslednja:
SREDSTVA JR
leto 2024
leto 2025
SKUPAJ
PP231648
200.000 EUR
200.000 EUR
400.000 EUR
SKUPAJ
200.000 EUR
200.000 EUR
400.000 EUR
Ministrstvo si pridržuje pravico, da ne sklene pogodb o sofinanciranju v primeru, da za javni razpis nima zagotovljenih sredstev v proračunu ali da, glede na razpoložljiva proračunska sredstva v posameznem letu, predlaga prilagoditev dinamike izplačil ali spremembo višine sofinanciranja.
Pravice porabe so na razpolago na proračunski postavki PP231648 – socialno podjetništvo, EP 2180-23-0006 v obdobju od leta 2024 do leta 2025.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti pravic porabe in proračunskih sredstev za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko ministrstvo razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru, ali pa spremeni pogodbeno vrednost oziroma dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom spremembe, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe.
Dinamika sofinanciranja posamezne podprte investicije bo določena s pogodbo o sofinanciranju v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja investicije in od razpoložljivih pravic porabe oziroma proračunskih sredstev. Način morebitnega spreminjanja pogodbene dinamike sofinanciranja se določi s pogodbo o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru razveljavi, kar bo objavljeno v Uradnem listu Republike Slovenije.
9.2 Višina zaprošenih sredstev
Ministrstvo bo v okviru javnega razpisa posamezno vlogo oziroma projekt sofinanciralo v skupni višini do največ 40.000,00 EUR (brez DDV), najnižja skupna vrednost projekta, ki ga bo ministrstvo sofinanciralo pa je 20.000,00 EUR (brez DDV).
9.3 Način dodeljevanja sredstev
V okviru predmetnega javnega razpisa bodo izbrani projekti sofinancirani za obdobje od najmanj 12 do največ 16 mesecev.
V skladu s pravili zakonodaje s področja javnih financ se bo sofinanciranje projektov izvajalo po principu povračil za že nastale in plačane, skladno z razpisom upravičene stroške.
10 Določila o upravičenih stroških in zahtevah shem državne pomoči: izvajanje sofinanciranih projektov po tem javnem razpisu bo v celoti potekala na osnovi priglašene sheme de minimis.
11 Upravičeni stroški javnega razpisa
V okviru tega javnega razpisa so upravičeni naslednji stroški:
– stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom (SSE A – 13,16 EUR/uro),
– stroški storitev zunanjih izvajalcev,
– stroški informiranja in komuniciranja,
– nakup opreme,
– posredni stroški v pavšalnem znesku do 15 % stroškov plač in povračil stroškov v zvezi z delom.
Prijavitelji lahko zaprosijo za sofinanciranje do 100 % upravičenih stroškov projekta. Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek. Znesek upravičenih stroškov brez DDV je osnova za izračun zneska sofinanciranja.
Potrditev sofinanciranja projekta in vloge na javni razpis s sklepom o izboru ne pomeni tudi predhodne odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov, opredeljenih v vlogi. Upravičenost sofinanciranja bo ministrstvo preverjalo v okviru vsakokratne presoje zahtevka za izplačilo, na način in z dinamiko, kot bo opredeljeno v pogodbi o sofinanciranju projekta, in sicer predvsem ob upoštevanju pravnih podlag, navodil, smernic in drugih relevantnih dokumentov (račun, potrdilo o plačilu, slikovno gradivo, druga dokazila o nakupu opreme/izvedbi aktivnosti …).
Izbrani prijavitelj stroške uveljavlja tako, da do v pogodbi določenega roka odda zahtevek za izplačilo, ki vsebuje:
– zahtevek za izplačilo,
– vmesno oziroma končno poročilo o delu na izvedbenem projektu,
– stroškovnik in celotno finančno konstrukcijo izvedbenega projekta,
– dokazila po posameznih vrstah upravičenih stroškov,
– po potrebi dodatna dokazila (dokazila o doseženih kazalnikih, ciljih in rezultatih oziroma družbenih učinkih, poslovni načrt ipd.).
Poleg dokazil v točki 12 razpisne dokumentacije, mora končni prejemnik ministrstvu posredovati bistveno nadgrajen ali nov poslovni načrt. Poslovni načrt mora končni prejemnik ministrstvu predložiti najkasneje do oddaje zadnjega zahtevka za izplačilo.
V primeru, da končni prejemnik v določenih rokih ne predloži dokazil o upravičenosti stroškov izvedbenega projekta, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe in zahteva vračilo že prejetih sredstev, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev do dneva vračila v proračun Republike Slovenije.
Za vsak strošek, pri katerem ministrstvo ob pregledu zahtevka za izplačilo ne najde neposredne povezave med nastankom stroška in izvedbo izvedbenega projekta, ne glede na to, ali ta dejansko obstaja, ali v primerih nejasnosti/dvoma/negotovosti/suma, lahko ministrstvo od upravičenca zahteva dodatna pojasnila, dodatna dokazila ali izjave (npr. fotografije, izpise, izjave, certifikate ipd.), ki dokazujejo nastanek in obstoj stroška za izvedbo izvedbenega projekta. V primeru, da ministrstvo meni, da dodatna dokazila ne nakazujejo v zadostni meri povezave med nastankom stroška in izvedbo izvedbenega projekta, kot tudi v primeru neupravičenih stroškov, lahko ministrstvo od upravičenca zahteva zmanjšanje vrednosti zahtevka za izplačilo.
Dokazovanje upravičenosti stroškov je na strani izbranega prijavitelja.
Izbrani prijavitelji morajo zagotoviti hrambo in vpogled v dokumentacijo projekta še 10 let po njegovem zaključku, in sicer za preverjanje izvajanja in upravljanja in revizijske postopke. Izbrani prijavitelji so dolžni na poziv vsa dokazila in dokumentacijo zahtevkov za izplačilo predložiti ministrstvu. V primeru, da ministrstvo ob pregledu dokumentacije po izplačilu ugotovi, da so bili zahtevki za izplačilo nepravilni oziroma v njih navedeni stroški nimajo podlage v dejanskih računovodskih listinah oziroma v predloženih dokazilih ali da so bili stroški neupravičeni, lahko zahteva vračilo neupravičeno izplačanih sredstev v celoti ali delno, glede na obliko in obseg ugotovljenih nepravilnosti.
11.1 Obvezna uporaba pravil javnega naročanja
Končni prejemniki, ki bodo izvajali projekte v okviru predmetnega javnega razpisa, so v skladu z nacionalno zakonodajo zavezani pri svojih aktivnosti spoštovati tudi pravila javnega naročanja, kot jih opredeljuje Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F, v nadaljevanju: ZJN-3).
V kolikor je končni prejemnik naročnik po ZJN-3:
– mora ob uveljavljanju stroška zahtevku za izplačilo predložiti dokumentacijo o izvedbi postopka oddaje javnega naročila v skladu s citiranim zakonom, če vrednost naročila presega zakonsko določene pragove;
– v primeru, da ima določena interna pravila, ki se nanašajo na izvedbo postopka, mora predložiti tudi dokumentacijo o izvedbi postopkov v skladu s svojimi morebitnimi veljavnimi internimi akti, če vrednost naročila ne dosega zakonsko določenih pragov.
Končni prejemnik mora pri načinu določitve vrednosti naročila blaga ali storitev izbrati tisti način določitve vrednosti, ki ne vključuje t. i. drobljenja naročil oziroma načina določanja vrednosti, ki bi mu zaradi nižje ocenjene vrednosti naročila omogočila izogib uporabe določil ZJN-3.
V kolikor upravičenec ni naročnik po ZJN-3, mora ob zahtevku za izplačilo predložiti dokumentacijo, iz katere izhaja, da je upošteval temeljna načela ZJN-3 in določila pogodbe o sofinanciranju projekta.
Temeljna načela javnega naročanja so načelo gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti, načelo zagotavljanja konkurence med ponudniki, načelo transparentnosti, načelo enakopravne obravnave ponudnikov ter načelo sorazmernosti.
12 Obdobje porabe dodeljenih sredstev
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov se prične z dnem izdaje sklepa o sofinanciranju projekta izbranega na predmetnem javnem razpisu. Z istim dnem se prične tudi rok za izvajanje projekta. Zadnji rok za začetek izvajanja projekta je 3 mesece po podpisu pogodbe. Obdobje upravičenosti stroškov se konča najkasneje v roku 16 mesecev od začetka izvajanja projekta, oziroma najkasneje do 30. 9. 2025. Obdobje upravičenosti izdatkov prijavitelja se konča 24. 10. 2025.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je od izdaje sklepa o sofinanciranju projekta izbranega na predmetnem javnem razpisu do 31. 12. 2025.
Vsi projekti, izbrani v okviru predmetnega javnega razpisa, morajo biti zaključeni najkasneje do 30. 9. 2025, tj. do omenjenega datuma morajo biti zaključene vse aktivnosti projekta predvidene v vlogi prijavitelja.
Izplačila odobrenih sredstev bo ministrstvo vršilo na osnovi zahtevkov za izplačilo v skladu z dinamiko določeno v pogodbi o sofinanciranju. V posameznem proračunskem letu lahko končni prejemnik izstavi največ do tri zahtevke za izplačilo. Rok za zadnji zahtevek v posameznem proračunskem letu se določi v pogodbi o sofinanciranju, pri čemer pa mora biti zadnji zahtevek za sofinanciranje predložen najkasneje do 24. 10. 2025.
Ministrstvo lahko dopusti možnost podaljšanja navedenih obdobij v primeru višje sile ali izrednih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje projektov, po preučitvi oddaje vloge za podaljšanje projekta s strani prejemnika sredstev. Pogoji in postopki podaljševanja navedenih obdobij bodo podrobneje določeni v navodilih izbranim prijaviteljem za izvajanje projektov.
13 Postopek izbora prijaviteljev
Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani predstojnika ministrstva.
Na javnem razpisu kandidira prijavitelj sam, prav tako sam podpiše pogodbo o sofinanciranju z ministrstvom (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju).
Prijavitelj je v primeru izbora projekta tudi končni prejemnik sredstev.
Osnova za plačilo sredstev iz prejšnjega odstavka je zahtevek za izplačilo z obveznimi prilogami, kot je določeno v pogodbi o sofinanciranju. Vse neupravičene stroške projekta krije prijavitelj sam.
13.1 Rok in način oddaje vloge na javni razpis
Vloga mora biti pripravljena v slovenskem jeziku, skladno z določili javnega razpisa in razpisne dokumentacije. Stroški priprave vloge in oddaje vloge na predmetni javni razpis niso upravičen strošek. Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije ter da se z njo strinja. Vlogo lahko podpiše le zakoniti zastopnik ali od njega pooblaščena oseba. Vloga, ki ne bo podpisana s strani zakonitega zastopnika ali od njega pooblaščene osebe, ki priloži neustrezno pooblastilo s strani zakonitega zastopnika, bo kot formalno nepopolna zavržena.
Rok za oddajo vlog na predmetni javni razpis je do vključno 6. 5. 2024.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije, in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, ki so določeni v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji. Poleg tega je treba, skupaj z vlogo, na e-nosilcu podatkov (npr. USB ključku) v wordovi oziroma excelovi oziroma pdf ali drugi ustrezni obliki, posredovati tudi izpolnjene spodaj navedene obrazce:
– Obrazec št. 1: Prijavni obrazec,
– Obrazec št. 2: Finančni načrt.
V primeru neskladnosti podatkov v tiskanih in elektronskih obrazcih oziroma prilogah, se upoštevajo tisti v tiskani obliki navedeni v obrazcu št. 1.
Vloge je potrebno vložiti na naslov: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana. Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo oddane do roka za oddajo vlog skladno s spodnjimi določbami, tj. do vključno 6. 5. 2024.
Vloga se lahko odda po pošti ali osebno. Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan oddaje vloge šteje datum oddaje na pošto (poštni žig). Če se vloga pošlje z navadno pošiljko, se za dan oddaje šteje dan, ko ministrstvo vlogo prejme. Osebno se vloga lahko odda v sprejemni pisarni ministrstva, na lokaciji Kotnikova ulica 5, Ljubljana, od 9. do 15.30 (v petek do 14.30), na zadnji dan za oddajo vlog pa do 12. ure.
Merilo za pravočasno prispelo vlogo je poštni žig, odtisnjen na ovojnici, ki za obravnavo ne sme biti kasnejši od datuma roka za predložitev vlog. V primeru, da iz ovojnice ne bo razviden datum na poštnem žigu in v primeru neposredne predložitve vloge na sedežu ministrstva, pa velja datum, vpisan na potrdilu ministrstva o prejemu pošiljke, ki prav tako ne sme biti kasnejši od datuma roka za predložitev vlog.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva najkasneje do roka za oddajo vlog, in sicer na način, da bo iz pošiljke jasno razviden točen datum in ura oddaje vloge. V nasprotnem primeru strokovna komisija prepozne vloge ne bo obravnavala in jo bo s sklepom predstojnika ministrstva zavrgla ter neodprto vrnila pošiljatelju.
Vlogo je treba oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja ter vidno oznako: »Ne odpiraj – Vloga na Javni razpis za spodbujanje zagona in razvoja dejavnosti socialnih podjetij in zadrug na obmejnih problemskih območjih«. Za označevanje vloge na ovojnici se uporabi obrazec za označbo vloge (Priloga št. 2: Označba vloge), ki je del razpisne dokumentacije. Če prijavitelj ne bo uporabil obrazca za označbo vloge, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo vloge. Vloge, ki bodo nepopolno in nepravilno označene, se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter neodprte vrnjene pošiljatelju.
Oddaja vloge na javni razpis pomeni, da se prijavitelj strinja z vsemi pogoji in določili javnega razpisa, merili za ocenjevanje ter osnutkom pogodbe o sofinanciranju, ki je sestavni del razpisne dokumentacije, zato parafiranega osnutka pogodbe o sofinanciranju ni treba priložiti pri oddaji vloge na javni razpis.
13.2 Število predloženih vlog
V okviru tega javnega razpisa lahko prijavitelj odda le eno vlogo. Če bo v okviru istega javnega razpisa predložil več vlog za sofinanciranje, bo upoštevana tista vloga, ki bo oddana prej (datum in ura oddaje), vse nadaljnje vloge pa se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene prijavitelju.
13.3 Odpiranje vlog
Odpiranje vlog bo izvedeno v roku osmih dni od izteka roka za oddajo vlog v prostorih Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana in praviloma ne bo javno.
Odpirale se bodo samo v roku oddane, izpolnjene in pravilno označene ovojnice, ki vsebujejo vloge, in sicer po vrstnem redu oddaje skladno z načini opredeljevanja pravočasnosti oddaje vlog, opredeljenimi v točki 14.1 razpisne dokumentacije. Prepozno oddane, nepravilno izpolnjene ter označene ovojnice bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva ter zaprte vrnjene pošiljatelju.
14 Popolnost vlog in dopolnjevanje
Na odpiranju bo strokovna komisija ugotavljala popolnost vlog glede na to, če so bili predloženi vsi zahtevani obrazci in priloge.
Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh prijavnih obrazcev, obveznih prilog ter podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji, in ki na e-nosilcu (USB ključku ipd.) ne vsebuje vseh predpisanih obrazcev v berljivi obliki.
Prijavitelj mora vlogi priložiti v celoti izpolnjene obrazce in obvezne priloge, ki so podrobneje navedene v točki 25 razpisne dokumentacije.
Če prijavitelj posluje z žigom, mora žigosati obrazce in priloge. Če z njim ne posluje, na mesta, določena za žig, navede: »Ne poslujemo z žigom«. Prav tako je obvezen podpis odgovorne osebe povsod, kjer je to predvideno. Če obrazci in priloge ne bodo podpisani in žigosani, se bo vloga štela za formalno nepopolno.
V primeru formalno nepopolnih vlog bo strokovna komisija v roku osmih dni od zaključka odpiranja vlog prijavitelje pozvala, da vloge dopolnijo. Poziv za dopolnitev vloge bo posredovan s priporočeno pošto na naslov prijavitelja in hkrati po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden v prijavnem obrazcu. Od prijavitelja se pričakuje, da bo v tem času dostopen za dvig pošte.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati oziroma povečati, lahko pa se zaradi očitne računske napake zniža.
Vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v roku in v skladu s pozivom za dopolnitev vlog, bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva.
15 Strokovno ocenjevanje popolnih vlog
Strokovna komisija bo opravila pregled popolnosti vlog. Preverila bo izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javni razpis ter v postopek ocenjevanja uvrstila le tiste vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje javnega razpisa.
Če prijavitelj ne bo izpolnjeval vseh pogojev javnega razpisa, bo vloga zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
Vse popolne vloge bosta ločeno ocenila dva člana strokovne komisije na podlagi meril, določenih v poglavju 17 razpisne dokumentacije. Končno oceno vloge bo predstavljalo povprečje posameznih podeljenih ocen obeh ocenjevalcev. Končno oceno vloge oziroma utemeljitve ocen po merilih pripravita ocenjevalca skupaj. Povprečje se bo oblikovalo na podlagi posameznih ocen ocenjevalcev. V primeru, da se bo ocena celotne vloge enega ocenjevalca bistveno razlikovala od ocene drugega ocenjevalca, tj. za več kot 5 točk, bo vlogo ocenil tretji ocenjevalec. V primeru tretjega ocenjevalca se ocena posameznega merila določi kot povprečje najbližjih dveh ocen treh ocenjevalcev istega merila.
Strokovna komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o vsebini vloge. Če pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
Strokovna komisija lahko na podlagi pregleda vloge oceni, da posamezne predlagane aktivnosti v projektu niso upravičene do sofinanciranja in od prijavitelja zahteva prilagoditev izvedbenega načrta ter finančnega načrta projekta.
Strokovna komisija ima pravico do znižanja posameznih postavk v finančnem načrtu, za katere meni, da so ocenjene nerealno in zahteva prilagoditev finančnega načrta prijavitelja. V takem primeru bo poziv za prilagoditev finančnega načrta prijavitelju posredovan po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja navedenem v Obrazcu št. 1 (tj. Prijavni obrazec). Če prilagoditev finančnega načrta ne bo posredovana v roku in na način, določen v pozivu, ali če se prijavitelj ne bo strinjal s predlogi strokovne komisije, se šteje, da prijavitelj odstopa od vloge. Tudi druge morebitne spremembe finančnega načrta zaradi tehničnih ali očitnih računskih napak prijavitelj lahko posreduje elektronsko.
Če bo prijavitelj v prijavi kot upravičene navedel tudi neupravičene stroške, bo strokovna komisija ustrezno znižala višino sofinanciranja ter prijavitelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od prvotno zaprošene. Če se prijavitelj ne bo strinjal s predlogi strokovne komisije, se šteje, da prijavitelj odstopa od vloge.
Ocenjevanje formalno popolnih vlog bo potekalo po vrstnem redu oddaje vlog skladno z načini opredeljevanja pravočasnosti oddaje vlog opredeljenimi v točki 13.1 tega javnega razpisa.
Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev, ki jih bo predlagala za sofinanciranje.
Prag števila točk, nad katerim bo odobreno sofinanciranje, je 10 točk ali več. V nobenem primeru vloga prijavitelja, ki je pridobila manj kot 10 točk, ne more pridobiti sofinanciranja.
V primeru, da spodnjo mejo za izbor vloge doseže več prijaviteljev kot je na voljo razpisanih sredstev, imajo prednost tisti prijavitelji, ki bodo pridobili več točk pri končni oceni vloge. V primeru enakega števila točk imajo prednost prijavitelji, ki so pridobili več točk pri merilu »Ustreznost idejne zasnova ponudbe tj. v projektu razvite storitve ali blaga«, nato »Ustreznost projekta glede na potrebe ciljne skupine uporabnikov, deležnikov ali kupcev« in nazadnje »Neposreden družbeni učinki«. V primeru, da tudi na ta način ne bo mogoče izbrati najboljšega prijavitelja, bo izbrana tista vloga, ki je bila oddana prej skladno z načini opredeljevanja pravočasnosti oddaje vlog opredeljene v točki 13.1 tega javnega razpisa.
Če skupna vrednost projektov predlaganih prejemnikov sredstev na javnem razpisu ne bo dosegla zneska vseh razpoložljivih sredstev, se lahko ostanek sredstev podeli naslednjemu na lestvici, tudi če sredstva ne zadostujejo za celotno zaprošeno višino sredstev ob pogoju, da se prijavitelj strinja z znižanim zneskom sofinanciranja oziroma lahko ostanek sredstev ostane nerazporejen.
V primeru, da prijavitelj zaradi katerih koli razlogov odstopi od podpisa pogodbe o sofinanciranju oziroma pogodbe z njim ni mogoče skleniti v predpisanem roku, se lahko izbere vloga, ki je naslednja prejela najvišje število točk.
16 Merila, s pomočjo katerih se med tistimi, ki izpolnjujejo navedene pogoje, izberejo prejemniki sredstev
Za vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge strokovna komisija najprej ugotovi, ali vloga izpolnjuje vse pogoje javnega razpisa. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se nadaljnjega ocenjevanja po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne. Vse ostale vloge pa strokovna komisija oceni na podlagi naslednjih meril:
Št.
Merilo
Največje št. točk
1
USTREZNOST PROJEKTA
6
2
ZASNOVA PROJEKTA
6
3
FINANČNI NAČRT
4
4
DODATNI MERILI (pridobitev statusa socialnega podjetja in število zaposlenih)
4
5
SKUPAJ MERILA 
20
Točke po dodatnem merilu se dodelijo prijavitelju le v primeru, da doseže minimalni prag števila točk (10 točk) po merilih (od merila 1 do merila 3). Največje skupno možno število točk, ki jih je mogoče dodeliti prijavitelju, je 20 točk. Če bo vloga pri merilu 1.1., 2.2 ali pri merilu 3.1 ocenjena z 0 točkami, se bo ta zavrnila in ne bo ocenjena še po preostalih merilih.
17 Obveščanje prijaviteljev o rezultatih javnega razpisa in varovanje osebnih podatkov ter poslovnih skrivnosti
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu javnega razpisa obvestilo predvidoma v 90 dneh po zaključku odpiranja vlog. Rezultati razpisa predstavljajo informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave.
O odobritvi ali zavrnitvi vlog s sklepom odloči predstojnik ministrstva. Z izbranimi prijavitelji bodo na podlagi sklepa predstojnika ministrstva o izboru sklenjene pogodbe o sofinanciranju (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju). V primeru, da se prijavitelj v roku 8 dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo.
18 Zahteve glede informiranja in obveščanja
Prijavitelji so pri izvedbi projektov dolžni informirati in obveščati ciljne javnosti. Pri tem so ob odobritvi in zaključku projekta dolžni objaviti informacijo o tem na svoji spletni strani in/ali družbenih omrežjih.
Izbrani prijavitelj mora najkasneje 14 dni po podpisu pogodbe na svoji spletni strani objaviti informacijo o projektu, ki je predmet sofinanciranja (naziv projekta, celotna vrednost projekta ter znesek sofinanciranja, datum pričetka in zaključka projekta). Navesti mora tudi kratko predstavitev projekta, ki mora vsebovati namen in cilje oziroma kazalnike, ki bodo s projektom doseženi. Ob zaključku projekta se objavijo tudi doseženi rezultati. Pri objavi mora biti na vidnem mestu prikazan logotip ministrstva.
19 Zahteve glede spremljanja kazalnikov, ciljev in rezultatov projekta
Izbrani prejemnik bo za namen spremljanja in vrednotenja projekta dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju kazalnikov, ciljev in rezultatov projekta.
Doseganje kazalnikov, ciljev in rezultatov bo potrebno spremljati od zaključka projekta oziroma od leta 2026 do leta 2028, pri tem se bodo spremljali konkretni kazalniki, cilji in rezultati opredeljeni v vlogi prijavitelja.
Podatki iz vloge za prijavo na predmetni javni razpis bodo osnova za spremljanje pričakovanih kazalnikov, ciljev in rezultatov ter bodo kot takšni tudi del pogodbe o dodelitvi sredstev.
V primeru, da med izvajanjem projekta pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag za sofinanciranje projektov, ministrstvo lahko odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
V primeru, da končni prejemnik ob zaključku projekta ne bo dokazal uresničitev načrtovanih kazalnikov, ciljev in rezultatov v celoti, lahko ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirane aktivnosti, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
20 Pravno varstvo
Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sofinanciranja je dopusten upravni spor.
Tožba ne zadrži izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju z izbranimi prijavitelji.
21 Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno z Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) in Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22). Več o varstvu osebnih podatkov in zavezah ministrstva je navedeno v Prilogi št. 8 kot delu razpisne dokumentacije.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US,7/18 in 141/22, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo.
Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Skladno z drugim odstavkom 69. člena Uredbe 2021/1060/EU je potrebno zagotavljati podatke o dejanskih lastnikih končnih prejemnikov, pa tudi podatke o dejanskih lastnikih izvajalca/cev in podizvajalca/cev, kadar je končni prejemnik javni naročnik v skladu z ZJN-3. Dejanski lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Kadar je končni prejemnik zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje in upravlja Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES), se šteje, da so podatki o njihovih dejanskih lastnikih razvidni iz omenjenega registra. Za ostale primere pa bo končni prejemnik s podpisom pogodbe o financiranju zavezan, da na poziv ministrstva in v roku, postavljenem v pozivu, ministrstvu posreduje te podatke. Potrebno je zagotavljati naslednje podatke dejanskih lastnikov: ime, priimek, datum rojstva in ID za DDV oziroma davčno številko.
S prijavo na javni razpis se prijavitelj strinja, da javni uslužbenci z namenom preverjanja vloge in odločitve o sofinanciranju vpogledajo v vlogo ter vključno v tiste njene dele, ki so označeni kot poslovna skrivnost, saj je vpogled v te dele potreben za izdelavo ocene vloge in izpolnjenosti pogojev s strani ministrstva.
22 Pogoji za spremembo javnega razpisa: pred potekom roka za oddajo vlog lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave.
23 Razpisna dokumentacija in dodatne informacije
Razpisno dokumentacijo lahko zainteresirani prijavitelji v razpisnem roku pridobijo na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave.
Za dodatne informacije o javnem razpisu lahko zainteresirani prijavitelji zaprosijo izključno po elektronski pošti na naslovu: gp.mgts@gov.si s pripisom: »Javni razpis za spodbujanje zagona in razvoja dejavnosti socialnih podjetji in zadrug na obmejnih problemskih območjih«.
Odgovori na pogosto zastavljena vprašanja v zvezi z razpisom bodo objavljeni na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije.
Vprašanja bo možno posredovati najpozneje do vključno 25. 4. 2024, zadnji odgovori s strani ministrstva pa bodo objavljeni najpozneje do 26. 4. 2024. Če bodo vprašanja posredovana po tem datumu, odgovori nanje ne bodo posredovani.
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti