Uradni list

Številka 30
Uradni list RS, št. 30/2024 z dne 5. 4. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 30/2024 z dne 5. 4. 2024

Kazalo

843. Drugi načini usklajevanja, stran 2322.

  
Direktor Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije, Kotnikova 19a, 1000 Ljubljana, na podlagi petega odstavka 179.i člena Zakona o letalstvu (Uradni list RS, št. 81/10 – UPB4 in 46/16, 47/19 in 18/23 – ZDU-1O) in točke e) ARA.GEN.120 Dela ARA Uredbe Komisije (EU) št. 1178/2011 z dne 3. novembra 2011 o tehničnih zahtevah in upravnih postopkih za letalsko osebje v civilnem letalstvu v skladu z Uredbo (ES) št. 216/2008 Evropskega parlamenta in Sveta (UL L 311, 25. 11. 2011, p. 1–193), ki je bila nazadnje spremenjena z Izvedbeno Uredbo Komisije (EU) 2022/844 z dne 30. maja 2022 o popravku švedske jezikovne različice Uredbe (EU) št. 1178/2011 o tehničnih zahtevah in upravnih postopkih za letalsko osebje v civilnem letalstvu v skladu z Uredbo (ES) št. 216/2008 Evropskega parlamenta in Sveta (UL L 148, 31. 5. 2022, p. 24–25)(v nadaljevanju: Uredba 2011/1178/EU) izdaja naslednje
D R U G E   N A Č I N E   U S K L A J E V A N J A 
1. Odobrene organizacije za usposabljanje, ki izvajajo modularne tečaje učenja na daljavo, lahko namesto AMC1 ORA.ATO.305(B) dela ORA Uredbe 2011/1178/EU uporabljajo drug način usklajevanja (v nadaljevanju AltMoc), ki se glasi:
»Dejansko poučevanje v razredu, ki ga izvaja inštruktor študentu, se lahko v celoti nadomesti s poučevanjem v virtualni učilnici, če je z ustrezno opremo in orodji zagotovljena sprejemljiva raven usposabljanja.
Šteje se, da je sprejemljiva raven usposabljanja dosežena, če so izpolnjeni naslednji pogoji:
a) Nivo komunikacije
Sprejemljiva raven komunikacije mora izpolnjevati naslednja merila:
– stalno vzdrževanje aktivne komunikacije – dinamična in dvosmerna komunikacija brez nepotrebnega odlašanja na kasnejši čas;
– sposobnost deliti ustrezno gradivo za usposabljanje, kot je določeno za posamezno učno uro ali tečaj v skladu s priročnikom za usposabljanje;
– vzdrževanje interaktivne komunikacije »video in avdio« z upoštevanjem neverbalnih komunikacijskih znakov (ton glasu, obrazna mimika ipd.);
– zagotavljanje ustrezne ravni pozornosti študentov, kot je na primer tiha soba brez motenj;
– zagotavljanje politike za uporabo videokonference, kot je »dvignite roko, vprašanje«;
– zagotavljanje spremljanja, kaj prikazuje inštruktorjev zaslon.
b) Ustrezna oprema in orodje
Oprema
Oprema mora zagotavljati sprejemljivo raven komunikacije brez tehničnih prekinitev med posamezno učno uro ali tečajem. Odobrena organizacija za usposabljanje mora določiti karakteristiko zaslona, da se zagotovi dovolj visoka ločljivost za spremljanje videoposnetkov ali branje računalniških datotek, ki se nanašajo na razpoložljiva gradiva za usposabljanje.
Orodje
Orodje mora zagotoviti (vizualno) identifikacijo učencev in neprekinjeno oceno stopnje komunikacije z vsemi študenti. Orodje mora inštruktorju omogočiti doseganje podobnih ciljev usposabljanja in kakovost pouka v primerjavi s poukom v razredu.
c) Inštruktor
Odobrena organizacija za usposabljanje mora zagotoviti, da je inštruktor, ki sicer izvaja pouk v razredu, za virtualno učilnico:
(1) prejel ustrezno usposabljanje, ki zajema metode in načine poučevanja v virtualni učilnici, ter se je seznanil s sistemom za izvajanje usposabljanja v virtualni učilnici;
(2) dokazal svojo sposobnost upravljanja s časom, napravami in drugo opremo za usposabljanje, vse z namenom, da se zagotovi izpolnitev ciljev usposabljanja;
(3) izvaja samo formativno ocenjevanje, saj so skupna ocenjevanja izvzeta.
d) Sprejemljiva raven akademske učinkovitosti
Največje število študentov in čas usposabljanja
Število študentov pri osnovnih predmetih, ki potekajo v virtualni učilnici, ne sme preseči 12 študentov. Največje število študentov je treba zmanjšati glede na omejitve orodja, da se ohrani sprejemljiva raven komunikacije.
Količina časa, porabljenega za učinkovit pouk v virtualni učilnici, ne sme presegati 5 ur na dan. Za vsako uro pouka v virtualni učilnici je treba predvideti vsaj 20-minutni odmor.
Evidenca prisotnosti
Inštruktor, ki izvaja učno uro ali tečaj, je odgovoren za evidenco prisotnosti, in sicer tako da zagotavlja, da so študenti v virtualni učilnici prisotni z ustrezno komunikacijo med celotno učno uro ali tečajem.
Študentski napredek
Odsotnost v primeru prekinitve ali izgube komunikacije je treba obravnavati kot odsotnost pri pouku v razredu.
e) Spremljanje in preverjanje napredka
Odobrena organizacija za usposabljanje mora zagotoviti, da inštruktor, ki izvaja pouk v virtualni učilnici:
– poroča o prednostih in slabostih tovrstnega sistema usposabljanja (okolje za usposabljanje, učni načrt, ocenjevanje/vrednotenje), vključno s povratnimi informacijami udeležencev usposabljanja;
– predlaga izboljšave za sistem tovrstnega usposabljanja.«
2. Odobrene organizacije za usposabljanje, ki izvajajo modularne tečaje na daljavo, in nameravajo uporabljati AltMoc iz točke 1, morajo pridobiti predhodno odobritev Javne agencije za civilno letalstvo RS.
Miha Schnabl 
v. d. direktor 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti