Uradni list

Številka 173
Uradni list RS, št. 173/2021 z dne 5. 11. 2021
Uradni list

Uradni list RS, št. 173/2021 z dne 5. 11. 2021

Kazalo

Ob-3297/21, Stran 2460
Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova ulica 5, Ljubljana, objavlja
javni razpis 
za krepitev podpornega okolja za socialna podjetja 
Na podlagi določb:
– Uredba (EU) št. 1301/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in o posebnih določbah glede cilja »naložbe za rast in delovna mesta« ter o razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1080/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 289), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2020/558 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. aprila 2020 o spremembi uredb (EU) št. 1301/2013 in (EU) št. 1303/2013 glede posebnih ukrepov za zagotovitev izredne prožnosti pri uporabi evropskih strukturnih in investicijskih skladov v odziv na izbruh COVID-19 (v nadaljevanju: Uredba 1301/2013/EU);
– Uredba (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 320), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2020/2221 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. decembra 2020 o spremembi Uredbe (EU) št. 1303/2013, kar zadeva dodatne vire in ureditev izvrševanja, da se zagotovi pomoč za spodbujanje odprave posledic krize v okviru pandemije COVID-19 in njenih socialnih posledic ter za pripravo zelenega, digitalnega in odpornega okrevanja družbe in gospodarstva (REACT-EU) (v nadaljevanju: Uredba 1303/2013/EU);
– Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1);
– Izvedbena uredba Komisije (EU) št. 1011/2014 z dne 22. septembra 2014 o podrobnih pravilih za izvajanje Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z vzorci za predložitev nekaterih informacij Komisiji ter o podrobnih pravilih za izmenjavo informacij med upravičenci in organi upravljanja, organi za potrjevanje, revizijskimi organi in posredniškimi organi (UL L št. 286 z dne 30. 9. 2014, str. 1), zadnjič spremenjena z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2021/437 z dne 3. marca 2021 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) št. 1011/2014 glede sprememb vzorca za posredovanje finančnih podatkov, vzorca zahtevka za plačilo, vključno z dodatnimi informacijami o finančnih instrumentih, in vzorca za izkaze;
– Izvedbena uredba Komisije (EU) št. 215/2014 z dne 7. marca 2014 o določitvi pravil za izvajanje Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo v zvezi z metodologijami za določitev podpore ciljem na področju podnebnih sprememb, določitvijo mejnikov in ciljnih vrednosti v okviru uspešnosti ter nomenklaturo kategorij ukrepov za strukturne in investicijske sklade (UL L št. 69 z dne 8. 3. 2014, str. 65), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) št. 2021/439 z dne 3. marca 2021 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) št. 215/2014 glede vključitve novega tematskega cilja v nomenklaturo kategorij ukrepov za ESRR, ESS in Kohezijski sklad v okviru cilja »naložbe za rast in delovna mesta«;
– Izvedbena uredba Komisije (EU) št. 821/2014 z dne 28. julija 2014 o pravilih za uporabo Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede podrobne ureditve prenosa in upravljanja prispevkov iz programov, poročanja o finančnih instrumentih, tehničnih značilnosti ukrepov obveščanja in komuniciranja za operacije ter sistema za beleženje in shranjevanje podatkov (UL L št. 223 z dne 29. 7. 2014, str. 7), spremenjena z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2019/255 z dne 13. februarja 2019 o spremembi Izvedbene uredbe Komisije (EU) št. 821/2014 o pravilih za uporabo Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede podrobne ureditve prenosa in upravljanja prispevkov iz programov, poročanja o finančnih instrumentih, tehničnih značilnosti ukrepov obveščanja in komuniciranja za operacije ter sistema za beleženje in shranjevanje podatkov;
– Izvedbena uredba Komisije (EU) 2015/207 z dne 20. januarja 2015 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z vzorci za poročilo o napredku, predložitev informacij o velikem projektu, skupni akcijski načrt, poročila o izvajanju za cilj »naložbe za rast in delovna mesta«, izjavo o upravljanju, revizijsko strategijo, revizijsko mnenje in letno poročilo o nadzoru ter metodologijo, ki se uporabi pri izvajanju analize stroškov in koristi, in v skladu z Uredbo (EU) št. 1299/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z vzorcem za poročila o izvajanju za cilj »evropsko teritorialno sodelovanje« (UL L št. 38 z dne 13. 2. 2015, str. 1), spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2021/436 z dne 3. marca 2021 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) 2015/207 glede sprememb vzorca poročil o izvajanju za cilj »naložbe za rast in delovna mesta«;
– Delegirana uredba Komisije (EU) št. 480/2014 z dne 3. marca 2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo (UL L št. 138 z dne 13. 5. 2014, str. 5), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2019/886 z dne 12. februarja 2019 o spremembi in popravku Delegirane uredbe (EU) št. 480/2014 glede določb o finančnih instrumentih, možnostih poenostavljenega obračunavanja stroškov, revizijski sledi, obsegu in vsebini revizij operacij in metodologiji za izbor vzorca operacij ter glede Priloge III;
– Delegirana uredba Komisije (EU) št. 522/2014 z dne 11. marca 2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1301/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi s podrobnimi pravili o načelih za izbor in upravljanje inovativnih ukrepov na področju trajnostnega urbanega razvoja, ki jih podpira Evropski sklad za regionalni razvoj (UL L št. 148 z dne 20. 5. 2014, str. 1), spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2017/2056 z dne 22. avgusta 2017 o spremembi Delegirane uredbe (EU) št. 522/2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1301/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi s podrobnimi pravili o načelih za izbor in upravljanje inovativnih ukrepov na področju trajnostnega urbanega razvoja, ki jih podpira Evropski sklad za regionalni razvoj (UL L št. 294 z dne 11. 11. 2017, str. 26);
– drugi delegirani in izvedbeni akti, ki jih Komisija sprejme v skladu s 149. in 150. členom Uredbe št. 1303/2013/EU;
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US);
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2021 in 2022 (Uradni list RS, št. 174/20, 15/21 – ZDUOP in 74/21);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2021 (DP2021) (Uradni list RS, št. 75/19 in 174/20);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2022 (Uradni list RS, št. 174/20);
– Uredba o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15, 36/16, 58/16, 69/16 – popr., 15/17, 69/17, 67/18 in 51/21);
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo in 158/20);
– Uredba (EU) 2016/679 evropskega parlamenta in sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju: Splošna uredba GDPR);
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo in 177/20; v nadaljevanju ZVOP-1);
– Zakon o socialnem podjetništvu (Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18);
– Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15 in 14/18);
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo in 177/20, v nadaljevanju: Zakon o varstvu osebnih podatkov);
– Zakon o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C in 18/21; v nadaljevanju: Zakon o gospodarskih družbah);
– Zakon o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19, v nadaljevanju: Zakon o poslovni skrivnosti);
– Partnerski sporazum med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020, št. CCI 2014SI16M8PA001, verzija 4.1, z dne 20. 4. 2020 z vsemi spremembami,
– Operativni program za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, št. CCI 2014SI16MAOP001, z dne 18. 6. 2020, verzija 5.0 z vsemi spremembami;
– Program izvajanja finančnih spodbud Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo 2015–2020, št. 3030-4/2016/2, z dne 18. 3. 2016 z vsemi spremembami;
– Odločitev o podpori Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko v vlogi organa upravljanja za strukturne sklade in kohezijski sklad št. 3032-129/2021/8 za »Javni razpis za krepitev podpornega okolja za socialna podjetja«, z dne 28. 10. 2021.
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega organa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
2. Namen, cilj in predmet javnega razpisa ter regija izvajanja
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR). Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru »Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020«, prednostne osi 3: »Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast«, prednostne naložbe 3.1: »Spodbujanje podjetništva, zlasti z enostavnejšim izkoriščanjem novih idej v gospodarstvu in pospeševanjem ustanavljanja novih podjetij, tudi prek podjetniških inkubatorjev«, specifičnega cilja 3.1.1: »Spodbujanje nastajanja in delovanja podjetij, predvsem start-up podjetij«.
2.1. Namen in cilj javnega razpisa
Namen javnega razpisa je vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za socialna podjetja na nivoju kohezijskih regij, in sicer z oblikovanjem specifičnih storitev podpornega okolja za usposabljanje, mentorstvo, povezovanje ter svetovanje socialnim podjetjem. Podporno okolje za socialna podjetja bo prispevalo h krepitvi veščin in kompetenc socialnih podjetnikov, povečalo možnosti za ustanavljanje novih socialnih podjetij, spodbujalo rast obstoječih socialnih podjetij, prispevalo k ustvarjanju novih delovnih mest ter povezovanj z lokalnim okoljem, raziskovalnimi in izobraževalnimi organizacijami ter gospodarstvom s ciljem ustvarjanja pogojev za boljši dostop na trg. Podporno okolje bo zagotavljalo tudi informiranje in obveščanje javnosti o pomenu socialnega podjetništva, mreženje socialnih podjetij ter promocijo socialnega podjetništva.
Cilj javnega razpisa z vidika Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike je prispevati k specifičnemu cilju 3.1.1: »Spodbujanje nastajanja in delovanja podjetij, predvsem start-up podjetij«, prednostne naložbe 3.1: »Spodbujanje podjetništva, zlasti z enostavnejšim izkoriščanjem novih idej v gospodarstvu in pospeševanjem ustanavljanja novih podjetij, tudi prek podjetniških inkubatorjev«.
Cilji javnega razpisa so:
– vzpostaviti vzpodbudno podporno okolje za razvoj in delovanje novih ter obstoječih socialnih podjetij,
– krepitev veščin in kompetenc za ustanavljanje novih ter razvoj obstoječih socialnih podjetij,
– okrepiti informiranost socialnih podjetij za razvoj dejavnosti socialnega podjetništva ter promocijo socialnega podjetništva,
– spodbuditi povezovanje in sodelovanje socialnih podjetij in organizacij s področja socialnega podjetništva ter povezovanje z lokalnimi in regionalnimi okolji ter medsektorsko povezovanje.
Cilje javnega razpisa bomo dosegli z naslednjimi rezultati:
– število podprtih (socialnih) podjetij, ki prejmejo nefinančno podporo (šifra kazalnika: CO01 in CO04).
2.2. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje izvajanja brezplačnih storitev podpornega okolja za razvoj in profesionalizacijo novih ter obstoječih socialnih podjetij v posamezni kohezijski regiji.
Prijavitelji s partnerji kot konzorcij morajo izvajati naslednje naloge:
– promocija socialno podjetniške kulture,
– izvajanje podpornih storitev za obstoječa in potencialna socialna podjetja,
– povezovanje socialnih podjetij in vzpostavljanje partnerstev za spodbujanje in razvoj socialnega podjetništva in družbenih inovacij na lokalni in regionalni ravni ter medsektorsko povezovanje,
– evidentiranje potreb na lokalni in regionalni ravni in poročanje o zaznanih administrativnih ovirah pri nastajanju in delovanju socialnih podjetij.
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje naslednjih aktivnosti:
1. informiranje in svetovanje,
2. povezovanje socialnih podjetij in povezovanje z lokalnimi in regionalnimi okolji ter medsektorsko povezovanje,
3. usposabljanje in delavnice ter
4. analiza in poročanje.
Ad1) Informiranje in svetovanje
– informiranje in svetovanje za razvoj socialnega podjetništva,
– redno informiranje o aktivnostih na področju spodbujanja in financiranja socialnega podjetništva,
– svetovalne storitve za ustanavljanje in profesionalizacijo socialnih podjetij, za iskanje novih poslovnih priložnosti in ugotavljanje možnosti izvajanja javnih storitev socialnih podjetij,
– promocija storitev za spodbujanje socialnega podjetništva v posamezni kohezijski regiji.
Ad2) Povezovanje socialnih podjetij in povezovanje z lokalnimi in regionalnimi okolji ter medsektorsko povezovanje
– povezovanje socialnih podjetij z izmenjavo dobrih praks, predstavitve izkušenj z namenom mreženja in povečanja konkurenčnosti sektorja socialnega podjetništva,
– mreženje subjektov podpornega okolja na lokalni in regionalni ravni (regionalna stičišča nevladnih organizacij, regionalne razvojne agencije, inkubatorji socialnega podjetništva …) z namenom oblikovanja ukrepov in predlogov za spodbujanje ugodnega poslovnega okolja za razvoj socialnega podjetništva.
Ad3) Usposabljanje in delavnice
– izvajanje usposabljanj in delavnic za obstoječa ter potencialno nova socialna podjetja z namenom povečanja produktivnosti in profesionalizacije, ki bodo povečala aktivnosti socialnih podjetij,
– izvajanje usposabljanj in delavnic, namenjenih pridobivanju veščin in kompetenc za učinkovitejše vključevanje ranljivih ciljnih skupin na trgu dela v dejavnosti socialnih podjetij, ki bodo posledično prispevala k večji profesionalizaciji obstoječih ter potencialno novih socialnih podjetij.
Ad4) Analiza in poročanje
– koordinacija in vodenje konzorcija,
– predstavitve in poročanje o izvedenih aktivnostih podpornega okolja v posamezni kohezijski regiji.
Vse navedene aktivnosti za doseganje ciljev javnega razpisa morajo biti natančno opredeljene v Obrazcu št. 4 – Predstavitev operacije, ki je sestavni del razpisne dokumentacije. Vse aktivnosti operacije se lahko izvajajo tudi preko spleta v primeru višje sile, kot to opredeljujejo Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020, marec 2021, objavljena na spletni strani http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila.
2.3. Regija izvajanja
Operacije se bodo izvajale na dveh programskih območjih:
– kohezijska regija Vzhodna Slovenija in
– kohezijska regija Zahodna Slovenija.
Konzorcij bo upravičen do sredstev tistega programskega območja, na katerem načrtuje izvajanje aktivnosti operacije (aktivnosti morajo biti načrtovane na način, da bo pokrita celotna kohezijska regija). Prijavitelj in partner oziroma partnerja morata oziroma morajo imeti na dan oddaje vloge na ta javni razpis sedež v tisti kohezijski regiji, v kateri konzorcij načrtuje izvedbo aktivnosti. Sedež mora biti vpisani v Sodni register/Poslovni register Slovenije.
V vlogi na javni razpis mora biti jasno opredeljeno, v katerem programskem območju se bodo izvajale aktivnosti operacije.
Razdelitev slovenskih občin na programski območji kohezijska regija Vzhodna oziroma kohezijska regija Zahodna Slovenija je razvidna iz: www.stat.si/doc/reg/skte/ kohezijske_%20statisticne_obcine.xls.
Sprememba programskega območja po oddaji vloge ni dovoljena in predstavlja upravičen razlog za odpoved pogodbe o sofinanciranju.
3. Ciljne skupine/upravičenci ter sodelovanje s pridruženimi partnerji
3.1 Ciljne skupine
Ciljne skupine, katerim so namenjene storitve podpornega okolja za socialna podjetja, ki so predmet financiranja po tem javnem razpisu, so obstoječa ter potencialno nova socialna podjetja, ki so registrirana ali v procesu registracije, skladno z Zakonom o socialnem podjetništvu – ZsocP (Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18).
3.2 Upravičenci
Na javni razpis se lahko prijavi prijavitelj s partnerji, ki skupaj tvorijo konzorcijsko partnerstvo oziroma konzorcij. Konzorcij sestavljajo ne več kot trije konzorcijski partnerji, od katerih je en vodja konzorcija oziroma poslovodeči konzorcijski partner. Vodja konzorcija v imenu konzorcija izvede prijavo na javni razpis.
Konzorcij sestavlja vsaj po en partner, in sicer:
1. pravna oseba, ki opravlja splošne razvojne naloge v regiji;
2. pravna oseba zasebnega prava, ki je registrirana skladno z Zakonom o socialnem podjetništvu – ZsocP (Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18).
V konzorcij morajo biti vključeni partnerji iz iste kohezijske regije, kjer se bodo izvajale aktivnosti v okviru predmetnega razpisa.
Na razpisu lahko sodelujejo konzorcijski partnerji, ki so za ureditev medsebojnih razmerij sklenili konzorcijsko pogodbo o skupni izvedbi operacije v skladu s predmetnim javnim razpisom in v kateri morajo biti jasno opredeljene vloge in načrtovane aktivnosti partnerjev, s katerimi zagotavljajo pokritje celotnega območja kohezijske regije, iz katere prihajajo.
Konzorcij se lahko prijavi na javni razpis samo z eno vlogo, posamezni konzorcijski partnerji pa lahko sodelujejo samo v enem konzorciju. V kolikor isti partner sodeluje v več konzorcijih, se vse take vloge zavrnejo.
V vsaki kohezijski regiji bo financirana zgolj ena operacija.
3.3 Sodelovanje s pridruženimi partnerji
V okviru operacije je zaželeno sodelovanje z različnimi deležniki na lokalni, regionalni ali nacionalni ravni. To pomeni sodelovanje prijavitelja oziroma konzorcija z drugimi pravnimi osebami ne glede na njihov status in pravno obliko (t. i. pridruženi partnerji) predvsem z namenom prenosa znanj ter usklajevanja aktivnosti na področju podpornega okolja za socialna podjetja. V vlogi pridruženega partnerja lahko nastopajo npr. podjetja, podjetniški inkubatorji, združenja, nevladne organizacije, socialna podjetja, izobraževalni in drugi pravni subjekti, ki že izvajajo aktivnosti oziroma storitve podpornega okolja za socialna podjetja in lahko s svojo dejavnostjo in vlogo pripomorejo k uspešnejši izvedbi aktivnosti oziroma k doseganju zastavljenih ciljev operacije. Pridruženi partnerji operacije lahko nastopajo v vlogi zunanjih izvajalcev, pri čemer zanje prav tako veljajo določila o upoštevanju načel javnega naročanja, opredeljena v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020, marec 2021, objavljena na spletni strani http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila.
Sodelovanje pridruženih partnerjev in njihova vloga v operaciji bo upoštevana pri ocenjevanju vlog. V okviru posamezne vloge lahko sodeluje več pridruženih partnerjev, ki s poslovodečim konzorcijskim partnerjem podpišejo dogovor o sodelovanju, ki je Priloga 2 razpisne dokumentacije.
4. Pogoji za kandidiranje
Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora biti razvidno iz vsebine celotne vloge.
Navodila za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje so natančneje opredeljena v v tč. 2.5. razpisne dokumentacije.
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo, s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu (izjava je del razpisne dokumentacije). Ministrstvo izvede preveritev določenih pogojev z vpogledom v javne evidence. V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrne.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru operacije, se pogodba o sofinanciranju operacije ne bo sklenila, sklep o izboru operacije pa se odpravi oziroma razveljavi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe o sofinanciranju operacije, pri čemer bo upravičenec dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj za zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
4.1 Splošni pogoji za prijavitelje (pogoje iz te točke morajo izpolnjevati vsi konzorcijski partnerji)
1. Prijavitelj mora izpolnjevati pogoje za upravičenca, ki so določeni v točki 3.2. javnega razpisa, in sicer, da je:
a) pravna oseba, ki opravlja splošne razvojne naloge v regiji;
b) pravna oseba zasebnega prava, ki je registrirana skladno z Zakonom o socialnem podjetništvu (Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18).
2. Prijavitelj opravlja dejavnost v Republiki Sloveniji kot je opredeljeno v tč. 2.3. javnega razpisa. Dejavnost, ki jo opravlja, mora biti neposredno povezana s predmetom razpisa.
3. Prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti do ministrstva in izvajalskih institucij ministrstva (Slovenski podjetniški sklad, Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, Slovenski regionalno razvojni sklad) (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge) iz naslova pogodb o sofinanciranju iz javnih sredstev, pri čemer ni pogoj, da bi bile le-te že ugotovljene s pravnomočnim izvršilnim naslovom.
4. Prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj ne izpolnjuje obveznosti tudi, če nima predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
5. Med prijaviteljem in ministrstvom oziroma izvajalskimi institucijami ministrstva niso bile pri že sklenjenih pogodbah o sofinanciranju ugotovljene hujše nepravilnosti pri porabi javnih sredstev in izpolnjevanju ključnih pogodbenih obveznosti, zaradi česar je ministrstvo oziroma izvajalska institucija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, od odstopa od pogodbe pa še ni preteklo 3 leta.
6. Prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 13/14 – uradno prečiščeno besedilo in 10/15 – popr., 27/16, 31/16 – odl. US, 63/16 – ZD-C in 54/18 – odl. US).
7. Glede prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo in 158/20).
8. Dejanski lastnik(i) družbe v skladu z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 68/16, 81/19, 91/20 in 2/21 – popr.) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma.
9. Prijavitelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na osnovi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. V primeru, da odločba Evropske komisije ni dokončna, se šteje, da prijavitelj naveden pogoj izpolnjuje, če je sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga.
10. Prijavitelj za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja).
4.2 Posebni pogoji za prijavitelje (pogoje iz te točke morajo izpolnjevati vsi konzorcijski partnerji)
Posebni pogoji za kandidiranje so (pogoj 2. in 3. je izključujoč, kar pomeni, da mora prijavitelj izpolnjevati pogoj 2. ali 3.):
1. Prijavitelj je na dan oddaje vloge vpisan v Poslovni register Slovenije vsaj 24 mesecev.
2. Prijavitelj iz tč. 4.1.1 a) ima v tekočem programskem obdobju naziv nosilne institucije v razvojni regiji ter je vpisan v evidenco Regionalnih razvojnih agencij za tekoče programsko obdobje, ki jo vodi Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
3. Prijavitelj iz tč. 4.1.1 b) ima v aktu o ustanovitvi opredeljene aktivnosti za razvoj socialnega podjetništva in podpornega okolja.
4. Prijavitelj je primerljive aktivnosti, ki so predmet operacije, s katero se prijavlja na javni razpis, izvajal najmanj dve leti pred oddajo vloge na javni razpis.
5. Prijavitelj zagotavlja, da bodo storitve podpornega okolja zagotovljene na območju celotne kohezijske regije, za katero oddaja vlogo.
6. Prijavitelj se zavezuje, da bo v aktivnosti, ki jih bo izvajal v okviru tega razpisa, vključeval tudi ostale razvojne regije, ki so vključene v posamezno kohezijsko regijo in ostale deležnike na področju razvoja socialnega podjetništva v posamezni kohezijski regiji.
7. Prijavitelj mora imeti zaposleno vsaj eno osebo za polni delovni čas, ki bo za potrebe izvedbe javnega razpisa opravljala aktivnosti na operaciji.
8. Prijavitelj zagotavlja tehnično in prostorsko sposobnost za izvajanje operacije, in sicer prostor za sprejem strank in svetovanje ter primerno IKT opremo za izvajanje storitev na daljavo.
9. Prijavitelj s partnerji, ki skupaj tvorijo konzorcijsko partnerstvo oziroma konzorcij, se na razpis lahko prijavijo samo z eno vlogo, posamezni konzorcijski partner pa lahko sodeluje samo v enem konzorciju.
4.3 Pogoji za operacijo
1. Operacija mora biti skladna z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa ter s cilji »Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020«.
2. V okviru prijavljene operacije mora iz predložene finančne konstrukcije izhajati, da so zagotovljena sredstva za izvedbo operacije, pri čemer se upoštevajo tako pričakovana sredstva iz naslova javnega razpisa ter lastna sredstva oziroma krediti.
3. Operacija naslavlja ustrezne ciljne skupine.
4. Vloga na predmetni javni razpis je bila oddana pred začetkom izvajanja operacije.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev prijavitelja oziroma konzorcijskih partnerjev, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
Vloge, ki ne bodo izpolnjevale vseh zgoraj navedenih pogojev za kandidiranje, bodo s sklepom ministra zavrnjene kot neustrezne.
5. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora operacij
Postopek izbora operacij bo vodila strokovna komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo je s sklepom imenoval minister (v nadaljevanju: strokovna komisija).
Za vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge strokovna komisija najprej ugotovi, ali vloga izpolnjuje vse pogoje javnega razpisa. Če ugotovi, da ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se nadaljnjega ocenjevanja po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne. Vse ostale vloge pa strokovna komisija oceni na podlagi meril, ki jih je potrdil Odbor za spremljanje Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike za obdobje 2014–2020. Način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog sta natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji v tč. 2.6.
Merilo
Št. točk
1
KAKOVOST IN IZVEDLJIVOST OPERACIJE
50
a)
Ustreznost načrtovanih aktivnosti za izvedbo operacije
b)
Cilji in pričakovani rezultati 
c)
Tveganja za izvedbo in ukrepi za obvladovanje tveganj
d)
Terminski plan izvedbe 
e)
Sodelovanje s pridruženimi partnerji
2
USPOSOBLJENOST ZA IZVEDBO OPERACIJE
30
a)
Upravljalska/koordinacijska sposobnost prijavitelja
b)
Reference in izkušnje prijavitelja in konzorcijskih partnerjev
c)
Organizacija izvedbe operacije 
3
PRISPEVEK K IZBOLJŠANJU POSLOVNEGA OKOLJA
20
3.1
Dodana vrednost izvedenih aktivnosti za socialna podjetja
3.2
Trajnost operacije 
SKUPAJ
100
Maksimalno število točk je 100.
Prag števila točk, nad katerim bo odobreno sofinanciranje, je 60 točk ali več.
V okviru javnega razpisa bo strokovna komisija izbrala eno vlogo prijavitelja za posamezno kohezijsko regijo, ki je pri ocenjevanju dosegla največje število točk. V primeru enakega števila točk imajo prednost prijavitelji, ki so dobili več točk pri merilu 1, nato pri merilu 2 in nazadnje pri merilu 3. Vlogi, ki bosta v posamezni kohezijski regiji dosegli največje število točk, bosta predlagani ministru v odobritev sofinanciranja, medtem ko bo za ostale vloge predlagana zavrnitev.
6. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo predmetnega javnega razpisa, je 418.285,71 EUR.
Proračunska postavka
Programsko območje
%
Leto 2022
Leto 2023
SKUPAJ
PP 160061 PN3.1 – Socialno podjetništvo-14-20-Z-EU
Zahod
70
64.000,00
34.145,25
98.145,25
PP 160062 PN3.1 – Socialno podjetništvo-14-20-Z-slovenska udeležba
Zahod
30
27.428,57
14.633,68
42.062,25
Skupaj
100
91.428,57
48.778,93
140.207,50
Proračunska postavka
Programsko območje
%
Leto 2022
Leto 2023
SKUPAJ
PP 160059 PN3.1 – Socialno podjetništvo-14-20-V-EU
Vzhod
75
136.000,00
72.558,66
208.558,66
PP 160060 PN3.1 – Socialno podjetništvo-14-20-V-slovenska udeležba
Vzhod
25
45.333,33
24.186,22
69.519,55
Skupaj
100
181.333,33
96.744,88
278.078,21
Sredstva niso prenosljiva med programskimi območji. Vsa sredstva so namenska sredstva EU, in sicer namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunska leta 2022–2023, oziroma traja do porabe sredstev.
Predvideno koriščenje sredstev po posameznem letu je:
– leto 2022: 272.761,90 EUR
– leto 2023: 145.523,81 EUR.
V kolikor sredstva ne bodo porabljena po predvideni časovnici, se neporabljena sredstva lahko prenesejo v naslednje leto v skladu z razpoložljivostjo proračunskih sredstev.
Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazdeljen v primeru premajhnega števila ustreznih vlog.
Dinamika financiranja operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju med ministrstvom in izbranim prijaviteljem kot upravičencem, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja projekta in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa ministrstva za ta namen. V kolikor bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko ministrstvo razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru, ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru spremeni ali prekliče, kar objavi v Uradnem listu RS.
7. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje operacij je za programsko območje kohezijska regija Zahodna Slovenija: 70 %:30 % in za programsko območje kohezijska regija Vzhodna Slovenija: 75 %:25 %.
8. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov se prične 1. 1. 2022 in konča 15. 10. 2023, ko je tudi rok za predložitev zadnjega zahtevka za izplačilo.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je od 1. 1. 2022 do 31. 12. 2023.
9. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči: financiranje upravičenih stroškov ne predstavlja državne pomoči.
10. Upravičeni stroški, intenzivnost pomoči in način financiranja
Financiranje po tem javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske politike in veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila).
Stroški so upravičeni, v kolikor bodo nastali v obdobju upravičenosti, tj. od 1. 1. 2022 do najkasneje 15. 10. 2023.
Upravičeni stroški v okviru tega javnega razpisa so stroški, za katere velja, da so:
– neposredno povezani z izvajanjem operacije, v skladu z namenom in cilji operacije ter bodo določeni v pogodbi o sofinanciranju operacije,
– dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno oziroma za storitve, ki so bile izvedene v okviru operacije in je prijavitelj dostavil dokazila o njihovem plačilu,
– pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja,
– nastali v obdobju upravičenosti posamezne operacije,
– dokazljivi z verodostojnimi računovodskimi listinami.
Upravičenec za izplačane upravičene stroške ne sme pridobiti nikakršnih drugih javnih sredstev. V primeru ugotovitve dvojnega financiranja stroškov iz različnih javnih virov, lahko ministrstvo prekine izplačevanje sredstev in odstopi od pogodbe ter zahteva vrnitev vseh že izplačanih sredstev v realni vrednosti, vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila.
10.1 Upravičeni stroški
Upravičeni stroški po tem javnem razpisu so stroški, ki so neposredno povezani s predmetom javnega razpisa:
1. Stroški plač in drugih povračil v zvezi z delom za zaposleno osebo, ki dela na prijavljeni operaciji in bodo financirani v obliki standardnega stroška na enoto,
2. Posredni stroški za izvajanje operacije (v obliki pavšalne stopnje do 15 % upravičenih neposrednih stroškov plač in povračil stroškov v zvezi z delom za zaposleno osebo, ki opravlja dela in naloge na operaciji),
3. Stroški storitev zunanjih izvajalcev,
4. Stroški informiranja in komuniciranja.
10.1.1 Stroški plač in povračil v zvezi z delom
Stroški plač so namenjeni kritju stroškov plač ter drugih povračil v zvezi z delom zaposlenih na operaciji. V okviru tega javnega razpisa bodo sofinancirani stroški ene zaposlene osebe pri prijavitelju, ki opravlja dela in naloge, povezane z operacijo. Za uveljavljanje stroškov plač se uporablja poenostavljena oblika stroškov. Standardna lestvica stroška na enoto za stroške plač in povračil stroškov v zvezi z delom osebja, ki dela na prijavljeni operaciji, je določena na podlagi Metodologije za izračun stroška na enoto za stroške plač in povračil stroškov v zvezi z delom za predmetni javni razpis. Metodologija upošteva povprečne plače v dejavnosti S94.99 ter ostalo predmetno zakonodajo na področju določanja stopnje prispevkov za obvezno socialno varnost.
Skladno z metodologijo je vrednost enote urne postavke 11,17 EUR. Na letni ravni se prizna največ 1.720 ur (efektivne delovne ure) na osebo.
10.1.2 Posredni stroški
Posredni stroški so operativni stroški, ki nastanejo oziroma so povezani z neposrednimi aktivnostmi prijavljene operacije in se uveljavljajo v obliki pavšalnega financiranja v višini do 15 % upravičenih neposrednih stroškov plač in povračil v zvezi z delom zaposlene osebe, ki opravlja dela in naloge na operaciji. Posredni stroški vsebinsko obsegajo ostale stroške delovanja (npr. stroški materiala, vode, elektrike, telefona idr.).
10.1.3 Stroški storitev zunanjih izvajalcev
Stroški storitev zunanjih izvajalcev so namenjeni kritju stroškov dela zunanjih izvajalcev prijavljene operacije in so za operacijo nujno potrebni.
Stroški storitev zunanjih izvajalcev so:
1. Stroški svetovalnih in nadzornih storitev (pravno, finančno, trženjsko ipd. svetovanje),
2. Stroški storitev zunanjih izvajalcev vsebin, ki nastanejo po sklenjeni pogodbi (usposabljanja, izobraževanja in delavnice).
10.1.4 Stroški informiranja in komuniciranja
Stroški informiranja in komuniciranja so:
1. Stroški izdelave, vzpostavitve in delovanja spletne strani podpornega okolja za socialna podjetja oziroma nadgradnja obstoječe spletne strani ter njeno vzdrževanje,
2. Stroški spletnega oglaševanja in spletnih objav,
3. Stroški oblikovanja spletnih vsebin,
4. Stroški organizacije in izvedbe vnosa vsebin v digitalna orodja (vključno z označevanjem, obveščanjem in informiranjem javnosti o izvajanju operacije s sredstvi evropske kohezijske politike),
5. Stroški organizacije in izvedbe dogodkov, namenjenih informiranju in komuniciranju aktivnosti podpornega okolja in razvoju socialnega podjetništva.
10.1.5 Neupravičeni stroški in izdatki
Neupravičeni stroški in izdatki niso predmet sofinanciranja in jih krije prijavitelj oziroma konzorcijski partner sam.
Med neupravičene stroške spadajo:
– stroški dela in povračil v zvezi z delom za zaposleno osebo prijavitelja, ki dela na operaciji, če njene ure na letni ravni presegajo več kot 1.720 ur (efektivne delovne ure),
– stroški dela in povračil v zvezi z delom za ostale zaposlene osebe pri prijavitelju oziroma konzorcijskih partnerjih,
– potni stroški zaposlenih pri prijavitelju in konzorcijskih partnerjih,
– stroški pavšalnega financiranja, če presegajo vrednost 15 % vseh upravičenih stroškov plač in povračil v zvezi z delom,
– stroški zunanjih izvajalcev, če je zunanji izvajalec povezana družba po pravilih zakona, ki ureja gospodarske družbe ali zakoniti zastopnik prijavitelja ali partnerjev ali njegov družinski član, kar velja tako za prijavitelja kot za partnerje,
– stroški priprave oglasov in zakupa medijskega prostora v medijih klasičnega oglaševanja (npr. oglaševanje v tiskanih medijih, TV, radiu, panojih, letakih ipd.),
– stroški podjemnih in avtorskih pogodb z zaposlenimi v prijavljeni operaciji ali z zaposlenimi pri konzorcijskih partnerjih,
– stroški opreme in drugih opredmetenih sredstev,
– stroški investicij v neopredmetena sredstva,
– stroški nakupa in gradnje nepremičnin,
– stroški nakupa zemljišča,
– stroški nakupa rabljene opreme,
– stroški povezani z investicijami (npr. stroški priprave projektne in investicijske dokumentacije, stroški gradnje, obnove in nakupa strojev in naprav, računalniške opreme),
– stroški priprave dokumentacije za potrebe prijave na javni razpis,
– stroški obresti na dolgove, pogodbene kazni in kazni iz naslova izgubljenih tožb,
– davek na dodano vrednost (DDV),
– stroški, ki so v preteklosti že bili sofinancirani iz javnih virov oziroma stroški, ki so v času trajanja operacije financirani iz drugih javnih virov,
– stroški, ki ne bodo predvideni v pogodbi o sofinanciranju prijavljene operacije,
– drugi stroški, ki niso v neposredni povezavi z vsebino ter cilji prijavljene operacije.
Ministrstvo si pridružuje pravico, da prijavitelja pozove na dodatno obrazložitev in dokazila o posameznem strošku. Če se izkaže, da strošek ni realen oziroma ni nujno potreben za izvedbo operacije v časovnem obdobju upravičenih stroškov, ga lahko tudi izloči.
Prejemniki sredstev so pri porabi sredstev, pridobljenih na podlagi tega javnega razpisa, zavezani k upoštevanju temeljnih načel zakona, ki ureja javno naročanje.
10.2 Načini financiranja upravičenih stroškov
Upravičeni stroški se bodo financirali na podlagi:
– standardnega obsega stroškov na enoto za stroške plač in povračil stroškov v zvezi z delom za zaposleno osebo, ki opravlja dela in naloge na prijavljeni operaciji, skladno z metodologijo. Upravičenec ne prikazuje in ne dokazuje dejanskih stroškov (stroškov plač in povračil v zvezi z delom), ampak prikaže in dokaže število izvedenih ur na operaciji. Upravičeni stroški se izračunajo kot število dokazanih izvedenih delovnih ur, pomnoženo z določeno vrednostjo za uro dela.
Dokazila za dokazovanje upravičenosti stroškov so pogodba o zaposlitvi ali sklep ali drug ustrezni akt o prerazporeditvi na delo na operacijo, kadar to ni že opredeljeno v pogodbi o zaposlitvi; mesečna časovnica; evidenca delovnega časa in evidenca ur na operaciji po dnevih (le-to mora voditi upravičenec in se zahteva tudi ob pregledu na kraju samem).
– financiranja posrednih stroškov, v vrednosti največ do 15 % vrednosti upravičenih neposrednih stroškov plač in povračil v zvezi z delom zaposlene osebe, ki opravlja dela in naloge na operaciji. Dokazila o nastalih stroških in izdatkih, za katere se uporablja pavšalno financiranje, niso potrebna.
– dejansko nastalih stroških storitev zunanjih izvajalcev in storitev informiranja in komuniciranja, ki se bodo dokazovali z računi oziroma drugimi verodostojnimi listinami ter ostalimi obveznimi dokazili, kot so opredeljeni v 2. poglavju Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020 (https://www.eu-skladi.si/sl/dokumenti/navodila/nus_verzija-1-12_podpisano-1.pdf) in ki bodo posredovana v preverjanje ministrstvu pred izplačilom javnih upravičenih izdatkov.
Podrobneje se način dokazovanja upravičenosti stroškov opredeli v pogodbi o sofinanciranju operacije.
10.3 Intenzivnost pomoči
Intenzivnost pomoči znaša do 100 % upravičenih stroškov, vendar največ do višine razpoložljivih sredstev za posamezno programsko območje, ki so v letih 2022 in 2023 na razpolago za izvedbo predmetnega javnega razpisa.
Maksimalno dovoljen znesek pomoči za programsko območje kohezijska regija Zahodna Slovenija je 140.207,50 EUR in za programsko območje Vzhodna Slovenija 278.078,21 EUR.
11. Roki in način prijave na javni razpis
Rok za oddajo vlog je 6. 12. 2021.
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Navodila za izdelavo popolne vloge so navedena v tč. 4 razpisne dokumentacije.
Vloge je potrebno vložiti na naslov: Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana. Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva najkasneje do 12. ure roka za oddajo vlog.
Vloga na razpis mora biti oddana v skladu z navodili, ki so v razpisni dokumentaciji, in sicer v zaprti ovojnici z navedbo na sprednji strani, dobesedno in brez okrajšav: »Ne odpiraj – Vloga – naslov javnega razpisa« in s polnim nazivom in naslovom prijavitelja.
12. Odpiranje vlog za dodelitev sredstev
Odpiranje vlog ne bo javno in bo izvedeno v prostorih ministrstva najkasneje v 8 delovnih dneh po datumu za oddajo vlog. Datumi in druge informacije v zvezi z odpiranjem vlog bodo objavljene na spletnih straneh ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarski-razvoj-in-tehnologijo/javne-objave/.
Na odpiranju bo strokovna komisija preverila pravočasnost, pravilno označenost in popolnost prispelih vlog.
Neustrezno označene ter nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijaviteljem.
Strokovna komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Rok za dopolnitev vlog ne sme biti daljši od osmih dni. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Strokovna komisija za dodelitev sredstev bo z merili za ocenjevanje obravnavala (ocenila) vse pravočasne, formalno popolne in ustrezne vloge. Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev iz razpisne dokumentacije, se kot neustrezna zavrne.
13. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru pozvani k podpisu pogodbe. Če se prijavitelj v roku 8 dni od prejema poziva na podpis pogodbe na poziv ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. Prijavitelj lahko sam umakne vlogo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti sklepa o izboru.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru, se pogodba o sofinanciranju operacije ne bo podpisala, sklep o izboru pa se odpravi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, pa bo ministrstvo odstopilo od pogodbe o sofinanciranju operacije, pri čemer je upravičenec dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
Zoper sklep o (ne)izboru se lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa sproži upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o sofinanciranju.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva in na spletni strani www.eu-skladi.si.
14. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci v skladu s 115. in 116. členom Uredbe 1303/2013/EU in navodili organa upravljanja: upravičenci morajo zadostiti zahtevam glede informiranja in obveščanja javnosti skladno s 115. in 116. členom Uredbe 1303/2013/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin na področju evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (https://www.eu-skladi.si/sl/dokumenti/navodila/navodila-za-komuniciranje-vsebin-2014-2020-1-sprememba.pdf) in Priročnika celostne grafične podobe evropske kohezijske politike 2014–2020) (http://www.eu-skladi.si/portal/sl/aktualno/logotipi).
15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo in zagotavljati ministrstvu in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še 10 let po njenem zaključku.
V skladu s 125. členom Uredbe 1303/2013/EU mora upravičenec voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije.
16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Upravičenec mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katere sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočiti vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi pregled na terenu brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
17. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu s 7. in 8. členom Uredbe 1303/2013/EU
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013/EU.
Upravičenec bo moral rezultate operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe 1303/2013/EU.
18. Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma upravičenci, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR, ZVOP-1 ter 115. in 140. členom Uredbe št. 1303/2013/EU.
Več o varstvu osebnih podatkov in zavezah ministrstva je navedeno v Prilogi št. 4, kot delu razpisne dokumentacije.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZdavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US in 7/18, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost mora biti določena v skladu z Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19) in se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma upravičenci, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o (so)financiranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžno uporabljati ministrstvo.
Podatki o sofinanciranih operacijah, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv operacije, programsko območje upravičenca in znesek javnih virov financiranja operacije. Objave podatkov o operaciji in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
19. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije skladno s 27., 54., 96. in 125. členom Uredbe 1303/2013/EU ter 6. členom in Prilogo I Uredbe 1301/2013/EU dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije.
Dokazila o doseganju ciljev (kazalniki), ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja, so natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji, o njih pa se poroča preko informacijskega sistema eMA pri vsakem posameznem zahtevku za izplačilo.
Prijavitelj mora v vlogi realno prikazati načrtovane cilje operacije. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi priloga pogodbe o sofinanciranju.
V primeru, da med izvajanjem operacije pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag sofinanciranih operacij, ministrstvo odstopi od pogodbe o sofinanciranju operacije ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
V primeru, da upravičenec ob zaključku operacije ne bo dokazal uresničitev načrtovanih ciljev v celoti, lahko ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirane aktivnosti, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
Upravičenec je dolžan, tudi po zaključeni operaciji, posredovati vse potrebne podatke, ki jih bodo od njega zahtevali nadzorni organi. V primeru, da upravičenec takšno sodelovanje odkloni ali na poziv ne odgovori, lahko izvajalski organ zahteva vračilo deleža ali celote prejetih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
20. Omejitve glede sprememb operacije v skladu z 71. členom Uredbe 1303/2013/EU
Upravičenci bodo morali smiselno upoštevati omejitve glede sprememb operacije v skladu z 71. členom Uredbe 1303/2013/EU.
Če v petih letih od datuma končnega izplačila upravičencu nastopi karkoli od naslednjega:
(a) prenehanje ali premestitev dejavnosti iz programskega območja;
(b) sprememba lastništva postavke infrastrukture, ki daje upravičencu ali javnemu organu neupravičeno prednost; ali
(c) bistvena sprememba, ki vpliva na značaj, cilje ali pogoje izvajanja, zaradi česar bi se razvrednotili njeni prvotni cilji,
so upravičenci dolžni vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije sorazmerno z obdobjem, v zvezi s katerim ustrezne zahteve niso bile izpolnjene.
21. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvajanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvajanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
22. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile, skladno z določili 6. člena Uredbe (EU) 1303/2013/EU, skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
23. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina financiranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči: v kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ali da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalne dovoljene stopnje oziroma najvišje dovoljene intenzivnosti ali znesek pomoči, ministrstvo odstopi od pogodbe in zahteva vračilo neustrezno izplačanega zneska sofinanciranja skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
24. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočila izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani ministrstva https://www.gov.si/zbirke/javne-objave.
25. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov gp.mgrt@gov.si, s pripisom JR podporno okolje za socialna podjetja.
Vprašanja morajo prispeti na zgornji naslov najkasneje tri delovne dni pred iztekom roka za oddajo vloge. Ministrstvo bo objavilo odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom roka za oddajo vloge, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu http://www.gov.si/, zato bodite pri postavljanju vprašanj pazljivi, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani http://www.gov.si/.
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti