Uradni list

Številka 68
Uradni list RS, št. 68/2018 z dne 26. 10. 2018
Uradni list

Uradni list RS, št. 68/2018 z dne 26. 10. 2018

Kazalo

3379. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Vrtec Postojna, stran 10446.

  
Na podlagi 3. in 8. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 40. in 41. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr. in 25/17 – ZVaj), Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo, 25/08, 98/09 – ZIUZGK, 36/10, 94/10 – ZIU, 62/10 – ZUPJS, 40/11 – ZUPJS-A, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 55/17) ter 16. člena Statuta Občine Postojna (Uradni list RS, št. 30/07, 53/10 in 46/18) je Občinski svet Občine Postojna na 32. redni seji dne 10. 10. 2018 sprejel
O D L O K 
o ustanovitvi javnega zavoda Vrtec Postojna 
I. SPLOŠNA DOLOČBA 
1. člen 
(ustanovitev) 
Javni zavod Vrtec Postojna (v nadaljevanju: zavod) je bil ustanovljen z Odlokom o ustanovitvi javnega zavoda Vrtec Postojna (Uradni list RS, št. 33/97, 61/02, 52/08, 36/09, 29/10, 53/14 in 37/15).
Ustanoviteljica zavoda je Občina Postojna, Ljubljanska cesta 4, Postojna, matična številka: 5883512 (v nadaljevanju: ustanoviteljica).
Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Kopru. Zavod je vpisan v razvid zavodov vzgoje in izobraževanja, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za predšolsko vzgojo.
II. STATUSNE DOLOČBE 
2. člen 
(ime in sedež) 
Zavod posluje pod imenom: Vrtec Postojna.
Sedež zavoda je: Cesta na Kremenco 4, Postojna.
V sestavo zavoda sodijo:
– enota Pastirček, s sedežem na naslovu Cesta na Kremenco 4, Postojna,
– enota Zmajček, s sedežem na naslovu Gregorčičev drevored 8, Postojna,
– enota Škratek, s sedežem na naslovu Vilharjeva ulica 14, Postojna,
– enota Pudgurček, s sedežem na naslovu Studeno 68, Postojna,
– enota Ravbarček, s sedežem na naslovu Planina 152, Planina.
Zavod lahko po predhodnem soglasju z ustanoviteljico organizira delo v novi enoti zavoda ali ukine obstoječo, če so za to podani zakonski pogoji.
3. člen 
(pravni status) 
Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga v skladu z zakonom in tem odlokom.
Enote zavoda v pravnem prometu nimajo pooblastil.
4. člen 
(pečat) 
Zavod ima in uporablja svoj pečat okrogle oblike, premera 35 mm. V sredini pečata je grb Republike Slovenije, na zunanjem obodu pa je izpisano: Vrtec Postojna, Cesta na Kremenco 4, Postojna.
Zavod ima in uporablja tudi pečat okrogle oblike premera 20 mm, z enako vsebino kot pečat iz prvega odstavka tega člena.
Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja določi ravnatelj.
5. člen 
(zastopanje in predstavljanje) 
Zavod zastopa in predstavlja ravnatelj.
Ravnatelj zavoda zastopa in predstavlja zavod brez omejitev.
Med začasno odsotnostjo nadomešča ravnatelja njegov pomočnik, ki ima v času nadomeščanja vsa pooblastila ravnatelja.
Ravnatelj lahko za zastopanje ali predstavljanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti druge delavce zavoda.
6. člen 
(podpisovanje) 
Za zavod podpisujejo ravnatelj in delavci, ki so pooblaščeni za zastopanje, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravljajo.
Finančne listine za zavod podpisujejo ravnatelj, računovodja in podpisniki z deponiranimi podpisi pri Upravi RS za javna plačila, ki jih določi ravnatelj.
Ravnatelj z odločbo določi delavce zavoda, ki so pooblaščeni, da podpisujejo za zavod v odnosih, ki niso navedeni v tem odloku.
7. člen 
(območje izvajanja dejavnosti) 
Zavod s svojo dejavnostjo zadovoljuje potrebe po vzgoji in varstvu predšolskih otrok na območju celotne Občine Postojna.
Matična enota je enota Pastirček, kjer je sedež zavoda. V matični enoti se vpisuje vse otroke v dnevno varstvo in druge oblike dejavnosti zavoda.
III. DEJAVNOST ZAVODA 
8. člen 
(dejavnost) 
Osnovna dejavnost zavoda je:
– 85.100 Predšolska vzgoja.
Dejavnost zavoda se šteje kot javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu. Zavod lahko poleg osnovne dejavnosti izvaja tudi druge dejavnosti, s katerimi dopolnjuje osnovno dejavnost:
– 47.890 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom,
– 56.290 Druga oskrba z jedmi,
– 58.110 Izdajanje knjig,
– 58.140 Izdajanje revij in druge periodike,
– 68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih in najetih nepremičnin,
– 77.110 Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup,
– 77.210 Dajanje športne opreme v najem in zakup,
– 79.900 Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti,
– 82.300 Organiziranje razstav, sejmov in srečanj,
– 85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije,
– 85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti,
– 85.590 Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje,
– 85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje,
– 88.910 Dnevno varstvo otrok,
– 90.010 Umetniško uprizarjanje,
– 90.030 Umetniško ustvarjanje,
– 90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve,
– 93.299 Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas,
– 93.190 Druge športne dejavnosti.
Dejavnosti iz drugega odstavka tega člena se lahko izvajajo tudi kot tržna dejavnost.
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register.
Zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanoviteljice.
9. člen 
(program) 
Zavod opravlja javno veljavni program za predšolske otroke, ki je sprejet na način in po postopku, določenem z zakonom.
10. člen 
(vrsta programov) 
Zavod izvaja vzgojno-varstveno delo za predšolske otroke v starosti od 11. meseca do vstopa v osnovno šolo.
Zavod lahko organizira program predšolske vzgoje tudi v vzgojno-varstvenih družinah. Ta oblika vzgoje in varstva se izvaja na domu vzgojitelja ali pomočnika, in sicer v skladu z zakonom, ki ureja področje predšolske vzgoje.
Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ustanoviteljica ne da soglasja in dokler pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni pogoji, predpisani za opravljanje dejavnosti glede tehnične opremljenosti in varstva pri delu ter drugi predpisani pogoji.
IV. ORGANI ZAVODA 
11. člen 
(organi zavoda) 
Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– ravnatelj,
– strokovni organi,
– svet staršev.
Zavod ima lahko tudi druge organe. V tem primeru njihovo delovno področje, sestavo in način volitev oziroma imenovanja določi s pravili.
1. Svet zavoda
12. člen 
(sestava in mandat sveta zavoda) 
Zavod upravlja svet zavoda, ki ga sestavljajo predstavniki ustanovitelja, predstavniki delavcev zavoda in predstavniki staršev.
Svet zavoda šteje 11 članov, ki ga sestavljajo:
– 3 predstavniki ustanoviteljice,
– 5 predstavnikov delavcev,
– 3 predstavniki staršev.
Predstavnike ustanoviteljice imenuje občinski svet občine ustanoviteljice v skladu s svojim statutom in poslovnikom.
Predstavnike delavcev izvolijo delavci zavoda neposredno na tajnih volitvah. V svet zavoda se izvolijo trije predstavniki delavcev iz enote Pastirček in dva predstavnika delavcev iz preostalih enot zavoda.
Predstavnike staršev izvolijo starši na svetu staršev s tajnim ali javnim glasovanjem. V svet zavoda se izvolita dva predstavnika staršev, ki imata otroka vključenega v enoto Pastirček in en predstavnik staršev, ki ima otroka vključenega v eno izmed preostalih enot zavoda.
Predsednika sveta in njegovega namestnika člani sveta izvolijo izmed svojih članov, pri čemer predsednik sveta in njegov namestnik ne moreta biti predlagana iz iste skupine predstavnikov v svetu zavoda.
Svet zavoda se lahko konstituira, ko so imenovani oziroma izvoljeni vsi predstavniki. Prvo sejo sveta zavoda v novi sestavi skliče dosedanji predsednik sveta zavoda najkasneje v roku 20 dni po izvolitvi oziroma imenovanju vseh članov sveta zavoda, vendar ne pred iztekom mandata dosedanjega sveta zavoda. Prvo sejo sveta zavoda vodi do izvolitve predsednika in njegovega namestnika dosedanji predsednik sveta zavoda. Svet zavoda se konstituira na svoji prvi seji z izvolitvijo predsednika sveta in njegovega namestnika. Od tega dneva začne teči mandat članov sveta zavoda.
Svet zavoda odloča z večino vseh članov, če ni z zakonom drugače določeno.
Način dela in način uresničevanja pravic ter dolžnosti članov sveta zavoda lahko določi svet zavoda s poslovnikom.
Člani sveta zavoda so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Člani sveta so lahko zaporedoma imenovani oziroma izvoljeni največ dvakrat.
Mandat predstavnikov staršev v svetu zavoda je povezan s statusom njihovih otrok v zavodu.
Članu sveta, ki je bil imenovan oziroma izvoljen po konstituiranju sveta zavoda, se izteče mandat, ko se izteče mandat celotnega sveta.
13. člen 
(pristojnosti sveta) 
Svet zavoda:
– imenuje in razrešuje ravnatelja,
– sprejema program razvoja zavoda,
– sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi,
– sprejema letno poročilo o samoevalvaciji zavoda,
– odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov,
– obravnava poročila o vzgojni oziroma izobraževalni problematiki,
– odloča o pritožbah v zvezi s sprejemom otroka v vrtec,
– odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
– odloča o pritožbah staršev v zvezi z vzgojnim oziroma varstvenim delom v vrtcu,
– obravnava zadeve, ki mu jih predloži vzgojiteljski zbor, pristojna inšpekcija, reprezentativni sindikat zaposlenih, svet staršev,
– sprejema pravila in druge splošne akte zavoda v skladu z zakonom in tem odlokom,
– sprejema finančni načrt in letno poročilo,
– predlaga ustanoviteljici spremembo ali razširitev dejavnosti,
– v soglasju z ustanoviteljico odloča o najemanju kreditov oziroma izdajanju poroštev,
– daje ustanoviteljici in ravnatelju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– razpisuje volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda,
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev,
– opravlja druge z zakonom ter drugimi splošnimi akti zavoda določene naloge.
a) Volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda
14. člen 
(volitve predstavnikov delavcev) 
Svet zavoda razpiše volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda s sklepom največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandatne dobe. Volitve se opravijo najkasneje 15 dni pred potekom mandata svetu zavoda.
S sklepom o razpisu volitev se določi dan volitev, število članov sveta zavoda, ki se volijo in imenuje volilna komisija. Sklep o razpisu volitev se mora javno objaviti v zavodu na običajen način.
Volilna komisija vodi postopek volitev članov sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev. Volilno komisijo sestavljajo predsednik in dva člana ter njihovi namestniki. Člani volilne komisije in njihovi namestniki ne morejo biti kandidati za predstavnike delavcev v svetu in morajo imeti aktivno volilno pravico. Volilno komisijo se imenuje za dobo 4 let.
15. člen 
(kandidiranje predstavnikov delavcev) 
Kandidati za člane sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev, se predlagajo in volijo ločeno za predstavnike enote Pastirček in ločeno za predstavnike preostalih enot zavoda skladno s četrtim odstavkom 12. člena tega odloka. Kandidati morajo imeti pasivno volilno pravico in morajo pretežni del delovnega časa opraviti v enoti, za katero kandidirajo.
Pravico predlagati kandidate za člane sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev, ima vsak delavec zavoda z aktivno volilno pravico in reprezentativni sindikat.
Oseba, ki opravlja funkcijo ravnatelja oziroma pomočnika ravnatelja v zavodu, ne more voliti in biti izvoljena oziroma imenovana v svet zavoda.
Predlogi kandidatov za člane sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev, morajo biti pisni, vsebovati morajo podpis predlagatelja. Predlogu mora biti priloženo tudi soglasje h kandidaturi vseh predlaganih kandidatov. Predlogi se predložijo volilni komisiji v 21 dneh od objave sklepa o razpisu volitev.
16. člen 
(postopek volitev) 
Glasovanje na volišču vodi volilna komisija.
Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja. Volilna komisija lahko določi, da se za delavce, ki bodo odsotni na dan volitev, zagotovi možnost predčasnih volitev.
Voli se osebno z glasovnicami. Na glasovnici se navedejo imena kandidatov po abecednem redu priimkov z navedbo, koliko kandidatov se voli. Voli se tako, da se obkrožijo zaporedne številke pred imeni tistih kandidatov, za katere se želi glasovati.
Neizpolnjena glasovnica in glasovnica, na kateri ni mogoče ugotoviti volje volivca, sta neveljavni. Neveljavna je tudi glasovnica, če je volivec glasoval za več kandidatov, kot jih je potrebno izvoliti.
17. člen 
(ugotavljanje izida volitev) 
Izvoljenih je toliko kandidatov za člane sveta zavoda, kot je predstavnikov delavcev v svetu zavoda. Za člane sveta zavoda so, upoštevajoč četrti odstavek 12. člena tega odloka, izvoljeni tisti kandidati, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva kandidata dobila enako število glasov, se predstavnika določi z žrebom.
Volitve so veljavne, če se jih je udeležila več kot polovica delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico.
O poteku volitev na voliščih se piše zapisnik, volilna komisija pa izdela poročilo o rezultatih volitev, ki ga objavi v zavodu na običajen način v roku 5 dni od dneva izvedbe glasovanja.
b) Volitve predstavnikov staršev v svet zavoda
18. člen 
(volitve predstavnikov staršev) 
Volitve predstavnikov staršev v svet zavoda so javne, razen, če se svet staršev pred izvedbo ne odloči za tajne volitve.
Kandidati za člane sveta zavoda, ki so predstavniki staršev, se predlagajo in volijo ločeno za predstavnike staršev otrok enote Pastirček in ločeno za predstavnika otrok preostalih enot zavoda skladno s petim odstavkom 12. člena tega odloka.
Pravico predlagati kandidate za člane sveta zavoda, ki so predstavniki staršev, ima vsak starš, ki je član sveta staršev. Predlogi kandidatov za člane sveta zavoda, ki so predstavniki staršev, morajo biti pisni, vsebovati morajo podpis predlagatelja, priloženo pa mora biti tudi soglasje kandidata h kandidaturi.
Na seji sveta staršev, na kateri se opravijo volitve, mora biti prisotna najmanj polovica članov sveta staršev. Javne volitve se opravijo z dvigovanjem rok, tajne pa z glasovnicami. Pred glasovanjem oziroma na glasovnici se navedejo imena kandidatov za člane sveta po abecednem redu priimkov in število kandidatov, ki se jih voli. Za člana sveta zavoda so, upoštevajoč peti odstavek 12. člena tega odloka, izvoljeni tisti kandidati, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva ali več kandidatov dobila enako število glasov, se predstavnika določi z žrebom.
c) Predčasno prenehanje mandata članov sveta zavoda
19. člen 
(predčasno prenehanje mandata članov sveta) 
Članu sveta zavoda preneha mandat v svetu zavoda pred potekom dobe, za katero je bil imenovan oziroma izvoljen, če:
– izgubi pravico biti voljen oziroma imenovan v svet zavoda,
– umre,
– odstopi,
– je odpoklican ali razrešen.
Predstavniku staršev preneha mandat z dnem, ko njegov otrok ni več vključen v zavod oziroma ne obiskuje več enote, kot katere predstavnik je bil starš izvoljen.
Predstavniku delavcev preneha mandat z dnem prenehanja delovnega razmerja v zavodu oziroma z dnem, ko ni več izpolnjen pogoj iz prvega odstavka 15. člena tega odloka. Članu sveta zavoda, ki je imenovan na funkcijo, ki ni združljiva s članstvom v svetu zavoda, preneha mandat z dnem imenovanja na to funkcijo.
Odstop člana sveta zavoda, ki je predstavnik delavcev ali predstavnik staršev, učinkuje, ko svet zavoda prejme pisno izjavo člana sveta o odstopu.
Postopek za odpoklic predstavnika delavcev v svetu zavoda se začne na podlagi pisne zahteve najmanj 10 % delavcev zavoda z aktivno volilno pravico oziroma na zahtevo sindikata, če gre za člana sveta, ki ga je kandidiral sindikat.
Postopek za odpoklic predstavnika staršev v svetu zavoda se začne na predlog najmanj 10 % članov sveta staršev.
Predlog za odpoklic mora vsebovati obrazložitev, v kateri so navedeni razlogi za odpoklic. Predlog mora biti podan v pisni obliki in vsebovati podpise predlagateljev. Predlog se predloži volilni komisiji (če gre za predstavnika delavcev) oziroma predsedniku ali namestniku sveta staršev (če gre za predstavnika staršev), ki preveri formalnost predloga, ne da bi presojal razloge za odpoklic. Formalno popoln predlog se uvrsti na sejo sveta staršev oziroma sestanek delavcev, ki mora biti sklicana v roku 30 dni od dneva prejema popolnega predloga; če je popoln predlog za odpoklic prejet v času poletnih počitnic, pa najpozneje v roku 30 dni od začetka vrtčevskega leta. Predlog za odpoklic mora biti vročen članu sveta zavoda, za katerega se predlaga odpoklic, najmanj 8 dni pred sejo oziroma sestankom, na kateri bo obravnavan. Član sveta zavoda, za katerega se predlaga odpoklic, ima pravico, da se opredeli, ali se z odpoklicem strinja ali ne.
Na seji sveta staršev oziroma sestanku delavcev, ki je bila sklicana za obravnavo predloga za odpoklic, se po obravnavi predloga opravi tudi glasovanje o odpoklicu. Predstavnik delavcev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico na dan glasovanja. Predstavnik staršev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina vseh članov sveta staršev.
Za razrešitev in odstop predstavnikov ustanoviteljice v svetu zavoda se uporabljajo predpisi ustanoviteljice.
Če članu sveta zavoda predčasno preneha mandat po tem členu, se za preostanek mandatne dobe imenuje oziroma izvoli nadomestni član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen član, kateremu je prenehal mandat.
2. Ravnatelj
20. člen 
(ravnatelj zavoda) 
Pedagoški vodja in poslovodni organ zavoda je ravnatelj.
Ravnatelj organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
Mandat ravnatelja traja pet let in je po preteku te dobe lahko ponovno imenovan.
21. člen 
(pristojnosti ravnatelja) 
Ravnatelj opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo zavoda,
– pripravlja program razvoja zavoda,
– pripravlja predlog letnega delovnega načrta in odgovarja za njegovo izvedbo,
– pripravlja finančni načrt in letno poročilo zavoda,
– odgovarja za uresničevanje pravic otrok,
– vodi delo vzgojiteljskega zbora,
– oblikuje predlog nadstandardnih programov,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– prisostvuje pri vzgojno-izobraževalnem delu vzgojiteljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
– predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive,
– odloča o napredovanju delavcev v plačilne razrede,
– spremlja delo svetovalne službe,
– skrbi za sodelovanje zavoda s starši (roditeljski sestanki, govorilne ure in druge oblike sodelovanja),
– skrbi za sodelovanje zavoda z drugimi zavodi in ustanovami,
– obvešča starše o delu zavoda,
– odloča o vzgojnih ukrepih,
– določa sistemizacijo delovnih mest v soglasju z ustanoviteljico,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– imenuje in razrešuje pomočnika ravnatelja,
– zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
– je odgovoren za zagotavljanje in ugotavljanje kakovosti s samoevalvacijo in pripravo letnega poročila o samoevalvaciji zavoda,
– opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
22. člen 
(imenovanje ravnatelja) 
Za ravnatelja zavoda je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje za vzgojitelja ali svetovalnega delavca, ima najmanj pet let delovnih izkušenj v vzgoji in izobraževanju, ima naziv svetnik ali svetovalec oziroma najmanj pet let naziv mentor in opravljen ravnateljski izpit.
Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena je lahko za ravnatelja imenovan tudi kandidat, ki nima ravnateljskega izpita, mora pa si ga pridobiti najkasneje v enem letu po začetku mandata. Če ravnatelj ravnateljskega izpita ne opravi v roku enega leta, mu preneha mandat po zakonu.
Ravnatelja se imenuje na podlagi javnega razpisa.
V javnem razpisu se določijo pogoji, ki jih mora izpolnjevati kandidat, čas, za katerega bo imenovan, rok, do katerega se sprejemajo prijave, in rok, v katerem bodo prijavljeni kandidati obveščeni o imenovanju, ki ne sme biti daljši od 4 mesecev od njegove objave. Rok za prijavo kandidatov ne sme biti krajši od 8 in ne daljši od 15 dni. Kandidat mora k prijavi predložiti program vodenja zavoda.
Ravnatelja imenuje svet zavoda. Delovno razmerje z izbranim kandidatom za delovno mesto ravnatelja se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata.
Svet zavoda si mora pred odločitvijo o izbiri kandidata za ravnatelja o vseh kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje, pridobiti:
– mnenje vzgojiteljskega zbora,
– mnenje ustanoviteljice,
– mnenje sveta staršev.
Ustanoviteljica in svet staršev mnenje obrazložita. Vzgojiteljski zbor o mnenju glasuje tajno. Glasovanje izvede volilna komisija, ki jo imenuje vzgojiteljski zbor.
Če ustanoviteljica, vzgojiteljski zbor ali svet staršev ne dajo mnenja v 20 dneh od dneva, ko so bili zanj zaprošeni, lahko svet zavoda o izbiri odloči brez tega mnenja.
Ko svet zavoda izmed prijavljenih kandidatov izbere kandidata za ravnatelja, posreduje obrazložen predlog za imenovanje v mnenje ministru.
Če minister ne da mnenja v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet zavoda odloči o imenovanju ravnatelja brez tega mnenja.
Po prejemu mnenja ministra oziroma po poteku roka iz prejšnjega odstavka svet zavoda odloči o imenovanju ravnatelja s sklepom. O odločitvi obvesti vse prijavljene kandidate. Zoper odločitev sveta zavoda je možno sodno varstvo v skladu z zakonom, ki ureja zavode.
23. člen 
(razrešitev ravnatelja) 
Ravnatelju preneha mandat s potekom časa, za katerega je imenovan.
Ravnatelju poteče mandat pred potekom časa, za katerega je imenovan:
– če to sam zahteva,
– če je razrešen.
Ravnatelj je lahko razrešen:
– če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če ravnatelj pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali če neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če ravnatelj s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda.
Ravnatelja razreši svet zavoda.
Pred razrešitvijo je potrebno ravnatelja seznaniti z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
Svet zavoda s predlogom za razrešitev seznani vzgojiteljski zbor, ustanoviteljico in svet staršev.
Svet zavoda obrazložen predlog za razrešitev ravnatelja posreduje v mnenje ministru. Svetu ni treba zaprositi za mnenje ministra, če se ravnatelja razreši na njegov predlog. V tem primeru svet o razrešitvi ravnatelja le obvesti ministrstvo.
Če minister ne da mnenja v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet odloči o razrešitvi ravnatelja brez tega mnenja.
Svet zavoda po prejemu mnenja ministra oziroma po preteku roka iz prejšnjega odstavka odloči o razrešitvi s sklepom in ga vroči ravnatelju. Zoper odločitev sveta je možno sodno varstvo v skladu z zakonom, ki ureja zavode.
24. člen 
(imenovanje vršilca dolžnosti ravnatelja) 
Če ravnatelju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za ravnatelja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja izmed strokovnih delavcev zavoda oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto.
Če v osmih dneh po prenehanju mandata ravnatelju svet zavoda ne imenuje niti ravnatelja niti vršilca dolžnosti ravnatelja, imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja v naslednjih osmih dneh minister.
V primerih iz prejšnjega odstavka mora svet zavoda takoj pričeti s postopkom za imenovanje ravnatelja.
Pod pogoji iz prejšnjih odstavkov tega člena lahko ista oseba v istem zavodu opravlja funkcijo vršilca dolžnosti ravnatelja največ dvakrat.
a) Pomočnik ravnatelja
25. člen 
(pomočnik ravnatelja zavoda) 
V zavodu se v skladu z normativi sistemizira delovno mesto pomočnika ravnatelja, ki pomaga ravnatelju pri opravljanju poslovodnih in pedagoških nalog.
Za pomočnika ravnatelja je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje za ravnatelja, razen šole za ravnatelja oziroma ravnateljskega izpita.
Pomočnika ravnatelja imenuje in razrešuje ravnatelj. Ravnatelj mora pomočnika ravnatelja, ki ga razreši, seznaniti z razlogi za razrešitev. Pred razrešitvijo mora ravnatelj z razlogi za razrešitev seznaniti vzgojiteljski zbor.
Pomočnika ravnatelja se imenuje na podlagi javnega razpisa, razen če ravnatelj imenuje pomočnika izmed strokovnih delavcev zavoda.
Pomočnik ravnatelja opravlja naloge, ki mu jih določi ravnatelj in naloge, ki so opisane v aktu o sistemizaciji.
3. Strokovni organi
26. člen 
(strokovni organi) 
Strokovna organa v zavodu sta vzgojiteljski zbor in strokovni aktiv vzgojiteljev.
27. člen 
(vzgojiteljski zbor) 
Vzgojiteljski zbor sestavljajo strokovni delavci zavoda.
Vzgojiteljski zbor:
– obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih, povezanih z vzgojno-izobraževalnim delom,
– daje mnenje o letnem delovnem načrtu,
– predlaga uvedbo nadstandardnih in drugih programov ter dejavnosti,
– odloča o posodobitvah programov vzgoje in izobraževanja in njihovi izvedbi v skladu s predpisi,
– daje mnenje o predlogu za imenovanje ravnatelja,
– daje pobude za napredovanje strokovnih delavcev in mnenje o predlogih ravnatelja,
– odloča o vzgojnih ukrepih,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
28. člen 
(strokovni aktivi) 
Strokovne aktive sestavljajo vzgojitelji predšolskih otrok in vzgojitelji predšolskih otrok – pomočniki vzgojiteljev.
Strokovni aktivi obravnavajo vzgojno delo, dajejo vzgojiteljskemu zboru predloge za izboljšanje vzgojnega dela, obravnavajo pripombe staršev ter opravljajo druge strokovne naloge, določene v letnem načrtu.
4. Svet staršev
29. člen 
(sestava in naloge) 
Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v zavodu oblikuje svet staršev.
Svet staršev zavoda je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka. Tehnično in finančno podporo za delovanje sveta staršev zagotavlja zavod.
Članstvo v svetu staršev je povezano s statusom otroka. Člani sveta staršev so imenovani za obdobje enega vrtčevskega leta.
Prvi sklic sveta staršev opravi ravnatelj. Na prvem sestanku izvoli svet staršev predsednika in njegovega namestnika.
Svet staršev:
– predlaga nadstandardne programe,
– daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,
– sodeluje pri nastajanju predloga programa razvoja zavoda, vzgojnega načrta, pri pravilih reda zavoda ter da mnenje o letnem delovnem načrtu,
– daje mnenje o kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje za ravnatelja,
– razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno-izobraževalni problematiki,
– obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno-izobraževalnim delom,
– voli predstavnike staršev v svet zavoda,
– lahko sprejme svoj program dela sodelovanja z zavodom, zlasti glede vključevanja v lokalno okolje,
– v dogovoru z vodstvom zavoda lahko ustanavlja oziroma oblikuje delovne skupine,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
Svet staršev veljavno odloča, če je na seji prisotnih več kot polovica njegovih članov.
Odločitev je sprejeta, če je zanjo glasovala več kot polovica prisotnih članov.
Svet staršev lahko sprejme svoj poslovnik, s katerim podrobneje uredi svoje delovanje.
5. Svetovalna služba
30. člen 
(svetovalna služba) 
Zavod organizira, v skladu z normativi in standardi, svetovalno službo, ki svetuje otrokom in staršem ter sodeluje z vzgojitelji in vodstvom vrtca pri načrtovanju, spremljanju in evalvaciji razvoja zavoda ter pri opravljanju vzgojno-izobraževalnega dela.
6. Knjižnica
31. člen 
(knjižnica) 
Vrtec ima knjižnico.
Knjižnica zbira knjižnično gradivo, ga strokovno obdeluje, hrani, predstavlja in izposoja ter opravlja informacijsko-dokumentacijsko delo.
V. ZAPOSLENI V ZAVODU 
32. člen 
(zaposleni) 
Vzgojno-izobraževalno in drugo strokovno delo v zavodu opravljajo vzgojitelji predšolskih otrok, vzgojitelji predšolskih otrok – pomočniki vzgojiteljev, svetovalni delavci in drugi strokovni delavci, ki z njimi sodelujejo pri izvajanju strokovnih nalog, potrebnih za nemoteno delovanje zavoda (v nadaljevanju: strokovni delavci).
Strokovni delavci izvajajo vzgojno-izobraževalno delo v skladu z zakonom in javno veljavnimi programi tako, da zagotavljajo objektivnost, kritičnost in pluralnost ter so pri tem strokovno avtonomni.
Strokovni delavci morajo obvladati slovenski jezik, imeti ustrezno izobrazbo, določeno z zakonom in drugimi predpisi ter opravljen strokovni izpit.
Strokovna, administrativna, tehnična in druga dela opravljajo delavci, določeni s sistemizacijo delovnih mest.
Delavci iz prejšnjega odstavka morajo imeti izobrazbo, določeno s sistemizacijo delovnih mest in obvladati slovenski jezik.
33. člen 
(delovna razmerja) 
Zaposleni v zavodu uresničujejo svoje pravice, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja v skladu s predpisi, ki urejajo položaj javnih uslužbencev in področje predšolske vzgoje ter kolektivnimi pogodbami in drugimi splošnimi akti zavoda.
Zaposleni v zavodu imajo pravico do sindikalnega organiziranja v skladu z veljavno zakonodajo.
VI. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA 
34. člen 
(premoženje v upravljanju zavoda) 
Premoženje, s katerim upravlja zavod, je last ustanoviteljice. Vrsto in obseg premoženja, ki ga ustanoviteljica da zavodu v upravljanje, se določi s sklepom o prenosu v upravljanje. Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren ustanoviteljici.
Zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki mu je dano v upravljanje, uporablja pa ga na način, kot to določa zakon in ta odlok. Podrobnejše medsebojne pravice in obveznosti glede upravljanja se določijo s pogodbo med ustanoviteljico in zavodom.
Zavod je dolžan uporabljati in upravljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja.
Zavod mora pri ravnanju z nepremičnim premoženjem, ki ga ima v upravljanju, pridobiti soglasje ustanoviteljice. Soglasje ustanoviteljice, ki je zagotovila sredstva za pridobitev premoženja, mora zavod pri ravnanju s tem premoženjem pridobiti tudi, če ustanoviteljica tako določi.
Zavod ima določeno območje, ki sodi v šolski oziroma vrtčevski prostor. Območje šolskega oziroma vrtčevskega prostora zajema vse površine, ki jih je ustanoviteljica dala zavodu v upravljanje ali pa samo v uporabo, katere vzdržuje in za njih skrbi kot dober gospodar.
35. člen 
(sredstva za delo zavoda) 
Sredstva za delo pridobiva zavod skladno z zakoni in drugimi predpisi:
– iz sredstev ustanoviteljice, sredstev državnega proračuna in drugih javnih sredstev,
– plačila staršev za storitve v predšolski vzgoji,
– s prodajo storitev in izdelkov,
– iz donacij, prispevkov sponzorjev in iz drugih virov.
Zavod je dolžan uporabljati sredstva v skladu z namenom, za katerega so mu bila dodeljena.
36. člen 
(presežek prihodkov) 
Presežek prihodkov nad odhodki se ugotavlja skladno s predpisi. Presežek prihodkov nad odhodki sme zavod uporabiti le za opravljanje in razvoj dejavnosti zavoda.
O razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki odloča ustanoviteljica na predlog sveta zavoda.
37. člen 
(primanjkljaj sredstev) 
O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja sredstev (presežka odhodkov nad prihodki), ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odloča ustanoviteljica na predlog sveta zavoda.
38. člen 
(sklad vrtca) 
Zavod lahko ustanovi sklad vrtca (v nadaljevanju: sklad), iz katerega se financirajo dejavnosti, ki niso sestavina vzgojno- izobraževalnega programa oziroma se ne financirajo iz javnih sredstev, nakup nadstandardne opreme, zviševanje standarda vzgoje in izobraževanja in podobno.
Sklad pridobiva sredstva iz prispevkov staršev, donacij, zapuščin in iz drugih virov.
Sklad upravlja upravni odbor, ki ima predsednika in šest članov, od katerih so najmanj trije predstavniki zavoda. Upravni odbor imenuje svet staršev. Predstavnike zavoda predlaga svet zavoda.
Za delovanje sklada lahko upravni odbor sprejme pravila.
VII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
39. člen 
(nastopanje v pravnem prometu) 
Zavod nastopa v pravnem prometu za izvajanje dejavnosti, za katere je ustanovljen in registriran, samostojno in brez omejitev.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga v skladu s predpisi.
VIII. ODGOVORNOST USTANOVITELJICE ZA OBVEZNOSTI ZAVODA 
40. člen 
(odgovornost za obveznosti zavoda) 
Ustanoviteljica odgovarja za obveznosti zavoda omejeno subsidiarno do višine sredstev, ki so v proračunu ustanoviteljice predvidena za opravljanje javne službe zavoda v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
IX. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI MED USTANOVITELJICO IN ZAVODOM 
41. člen 
(zagotavljanje pogojev za delo zavoda) 
Ustanoviteljica zagotavlja pogoje za delo zavoda.
Ustanoviteljica zagotavlja zavodu sredstva in premoženje, s katerimi zavod upravlja.
Zavod se sme zadolževati le s predhodnim soglasjem ustanoviteljice.
42. člen 
(poročanje in nadzor) 
Zavod je dolžan ustanoviteljici:
– poročati o svojem poslovanju oziroma predložiti letno poročilo, katerega sestavni del je poročilo o izvedbi letnega delovnega načrta,
– predložiti program dela, finančni načrt, letni delovni načrt in načrt razvoja zavoda,
– poslati vsa poročila in ugotovitve na podlagi izvedenih notranjih ali zunanjih revizij, inšpekcijskih pregledov ali pregledov drugih pristojnih organov na upravnem in poslovno-finančnem področju,
– posredovati v vednost vabila z gradivi za seje sveta zavoda,
– zagotavljati statistične in druge podatke, potrebne za spremljanje in financiranje dejavnosti zavoda, ter druge podatke v skladu z zakonom.
Ustanoviteljica:
– izvaja nadzor nad poslovanjem zavoda in nad porabo finančnih sredstev, ki jih zagotavlja,
– v primerih, ko ugotovi, da je ogroženo nemoteno izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, ima ustanoviteljica pravico sklicati sejo sveta zavoda in predlagati ukrepe skladno z zakonom in drugimi predpisi.
X. POSLOVNA TAJNOST 
43. člen 
(poslovna tajnost) 
Ravnatelj in drugi delavci zavoda morajo varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma se z njimi seznanijo pri opravljanju vzgojno-izobraževalne dejavnosti in so določeni za poslovno tajnost.
Osebe iz prejšnjega odstavka morajo varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja. Za poslovno tajnost se štejejo:
– podatki in dokumenti, ki so z zakonom in drugimi predpisi določeni za tajne;
– podatki in dokumenti, ki jih svet zavoda v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno tajnost;
– podatki in dokumenti, ki jih ravnatelj v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno tajnost;
– podatki in dokumenti, ki jih zavodu zaupno sporoči pristojni organ ali druga institucija.
XI. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 
44. člen 
(pravila zavoda) 
Zavod ima lahko pravila zavoda, ki jih sprejme svet zavoda. S pravili se lahko urejajo vprašanja, ki so pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda.
45. člen 
(drugi splošni akti) 
Zavod ima lahko tudi druge splošne akte, s katerimi ureja druge zadeve.
Splošne akte zavoda sprejema svet zavoda, če ni določeno, da jih sprejme ravnatelj.
XII. PREHODNE DOLOČBE 
46. člen 
(potek mandata organom zavoda) 
Svet zavoda se konstituira v skladu s tem odlokom po preteku mandata sedanjega sveta zavoda.
Ravnatelj in člani sveta staršev opravljajo svojo funkcijo do izteka mandata.
47. člen 
(uskladitev splošnih aktov) 
Zavod mora uskladiti pravila in splošne akte zavoda s tem odlokom najkasneje v šestih mesecih od uveljavitve tega odloka.
Do uskladitve pravil zavoda in uskladitve drugih aktov s tem odlokom se smiselno uporabljajo določila obstoječih splošnih aktov zavoda, če niso v nasprotju s tem odlokom.
48. člen 
(prenehanje veljavnosti odloka) 
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Vrtec Postojna (Uradni list RS, št. 33/97, 61/02, 52/08, 36/09, 29/10, 53/14 in 37/15).
Vsa dejanja, ki so potrebna za vpis v sodni register in začetek dela zavoda po tem odloku, opravi ravnatelj.
XIII. KONČNA DOLOČBA 
49. člen 
(začetek veljavnosti odloka) 
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 007-13/2018
Postojna, dne 10. oktobra 2018
Župan 
Občine Postojna 
Igor Marentič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti