Uradni list

Številka 32
Uradni list RS, št. 32/2018 z dne 11. 5. 2018
Uradni list

Uradni list RS, št. 32/2018 z dne 11. 5. 2018

Kazalo

1522. Pravilnik o subvencioniranju obnov kraških suhih zidov v Občini Sežana, stran 4885.

  
Na podlagi določil Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13 in 81/16), Zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 16/08, 123/08, 8/11 – ORZVKD39, 90/12, 111/13 in 32/16), Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (ZUJIK) (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16 in 61/17) in 17. člena Statuta Občine Sežana (Uradni list RS, št. 88/15) je Občinski svet Občine Sežana na seji dne 24. 4. 2018 sprejel
P R A V I L N I K 
o subvencioniranju obnov kraških suhih zidov v Občini Sežana 
I. SPLOŠNA DOLOČBA 
1. člen 
(vsebina pravilnika) 
S tem pravilnikom se določajo namen, upravičenci, pogoji in postopek za dodelitev proračunskih sredstev, namenjenih za subvencioniranje obnov kraških suhih zidov v Občini Sežana in nadzor nad porabo dodeljenih sredstev.
II. VSEBINSKA DOLOČILA 
2. člen 
(namen) 
Občina Sežana z ukrepi, opredeljenimi v tem pravilniku, spodbuja ohranjanje avtentične kraške kulturne krajine na območju Občine Sežana, katere pomemben element so kraški suhi zidovi.
3. člen 
(finančna sredstva) 
Sredstva za subvencioniranje obnov kraških suhih zidov se zagotovijo v proračunu Občine Sežana v višini, ki je določena z odlokom o proračunu za posamezno leto.
Sredstva se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa, v okviru katerega se vsakokratno določi najvišja višina posamezne subvencije, ki pa ne sme presegati 50 odstotkov upravičenih stroškov.
4. člen 
(območje) 
Ukrepi, opredeljeni v tem pravilniku, se izvajajo na območju Občine Sežana s poudarkom na tistih območjih od koder je večja vidnost suhih zidov iz javnih površin ter na območjih suhih zidov ob javnih, turističnih, učnih in drugih poteh, ki so namenjene širši javnosti.
V javnem razpisu se lahko za posamezno leto omeji območje dodeljevanja subvencij za obnove kraških suhih zidov glede na strategijo Občine Sežana in razpoložljiva proračunska sredstva.
5. člen 
(upravičenci) 
Upravičenci do subvencije so pravne ali fizične osebe, ki so lastniki ali solastniki s soglasjem ostalih solastnikov ali najemniki s soglasjem lastnika ali upravljavci s soglasjem lastnika zemljišča, na katerem se nahaja suhi zid in se to zemljišče nahaja na območju iz 4. člena tega pravilnika.
Upravičenci ne smejo imeti neporavnanih finančnih obveznosti do Občine Sežana.
6. člen 
(predmet subvencioniranja) 
Predmet subvencioniranja po tem pravilniku so obnove kraških suhih zidov v Občini Sežana, ki so skladni z naslednjo tipologijo:
1. Prostostoječi zidovi
1.1. Enojni zid
1.2. Dvojni zidovi
1.2.1. Vrtni zidovi
1.2.2. Ogradni zidovi
1.2.3. Pašniški zidovi
1.2.4. Vinogradniški zidovi
1.2.5. Zaščitni zidovi
1.2.6. Grobljasti zidovi
1.2.7. Kolovozni zidovi
1.2.8. Dovozni zidovi
1.2.9. Robni zidovi
2. Druge vrste suhozidnih gradenj na Krasu – podporni zidovi
Podrobnejša opredelitev tipologije in standardov subvencioniranih kraških suhih zidov v Občini Sežana je priloga tega pravilnika.
Sredstva dodeljena po tem pravilniku so namenska sredstva in se dodeljujejo zlasti za:
– izvedbo obnove suhega zidu, pri čemer mora upravičenec upoštevati standarde kvalitetne kraške suhozidne gradnje navedene v prilogi iz prejšnjega odstavka tega člena in h katerim ga bo pri opravljanju nadzora obnove usmerjal izvedenec kraške suhozidne gradnje ali imetnik nacionalne poklicne kvalifikacije suhozidar/suhozidarka, ki je član komisije iz 11. člena tega pravilnika,
– nabava avtohtonega kraškega kamna namenjenega za obnovo suhega zidu, pri čemer mora upravičenec upoštevati strokovne podlage iz priloge navedene v prejšnjem odstavku tega člena,
– pridobitev certifikata oziroma potrdila o usposobljenosti z imenovanjem v naziv izvedenec kraške suhozidne gradnje.
Vsebine iz prejšnjega odstavka tega člena se podrobneje opredelijo z javnim razpisom.
Na podlagi tega pravilnika stroški vlaganj v nakup nepremičnin ali opreme niso upravičeni.
III. JAVNI RAZPIS ZA DODELITEV SREDSTEV 
7. člen
(način dodelitve sredstev) 
Proračunska sredstva se dodeljujejo na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa, ki ga po sprejemu proračuna za tekoče leto objavi župan v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletni strani Občine Sežana ali na drug krajevno običajen način.
8. člen 
(izvedba razpisa) 
Postopek razpisa in dodeljevanje sredstev poteka v naslednjem zaporedju:
1. imenovanje strokovne komisije, ki vodi postopek javnega razpisa,
2. priprava in objava javnega razpisa,
3. zbiranje vlog,
4. odpiranje, strokovno ocenjevanje in preverjanje prispelih vlog ter vodenje zapisnika skladno s Pravilnikom o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije,
5. priprava predloga prejemnikov sredstev ter predloga razdelitve razpisanih sredstev in predložitev le-tega skupaj z zapisnikom direktorju občinske uprave oziroma vodji notranje organizacijske enote,
6. obveščanje upravičencev o izbiri z izdajo sklepov o dodelitvi oziroma nedodelitvi sredstev,
7. reševanje morebitnih pritožb upravičencev,
8. sklepanje pogodb.
9. člen 
(vsebina razpisa) 
Javni razpis mora vsebovati vsaj:
– navedbo razpisovalca (naziv in sedež),
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– predmet javnega razpisa,
– navedbo osnovnih pogojev za kandidiranje na javnem razpisu,
– višino razpoložljivih sredstev, delež posamezne subvencije in najvišji znesek posamezne subvencije ter priznane stroške obnove,
– merila in kriterije ter način dodeljevanja sredstev,
– določitev obdobja, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva,
– rok, do katerega morajo biti predložene vloge za dodelitev sredstev,
– datum odpiranja vlog,
– organ, pri katerem se vložijo vloge,
– rok, v katerem bodo potencialni prejemniki obveščeni o izidu javnega razpisa,
– kraj, čas ter osebo, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo.
Besedilo javnega razpisa, razpisno dokumentacijo, datum objave javnega razpisa in razpisni rok določi na predlog strokovne komisije iz 11. člena tega pravilnika župan s sklepom.
10. člen 
(pogoji in merila) 
Sredstva se bodo dodeljevala na podlagi ustreznih dovoljenj in soglasij ter navedbe načrtovane količine (v m²) obnovljenega suhega zidu in/ali na podlagi ponudbenega predračuna v primeru iz druge in tretje alineje drugega odstavka 6. člena tega pravilnika.
V javnem razpisu se lahko kot prednostno merilo določi:
– nevarnost rušenja suhega zidu,
– pomen in lokacija suhega zidu (npr. urbana in naselbinska območja),
– dostopnost in izpostavljenost suhega zidu,
– tipologija suhega zidu, ki je predmet prijave,
– standardi kvalitetne kraške suhozidne gradnje,
– druga merila, ki se določijo v vsakokratnem javnem razpisu.
Pogoje in merila se natančneje opredeli v javnem razpisu.
IV. POSTOPEK DODELJEVANJA SREDSTEV 
11. člen 
(vodenje postopka) 
Postopek javnega razpisa za dodeljevanje sredstev vodi najmanj tričlanska strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje župan. Strokovno komisijo sestavljajo predsednik komisije in najmanj dva člana komisije, od katerih mora biti vsaj eden izvedenec kraške suhozidne gradnje ali imetnik nacionalne poklicne kvalifikacije suhozidar/suhozidarka.
Izvedenec kraške suhozidne gradnje je v ta naziv imenovan s potrdilom o usposobljenosti, izdanim s strani Partnerstva za ohranitev in popularizacijo kraške suhozidne gradnje.
Naloge strokovne komisije so zlasti:
– določitev prednostnih vsebin, ki bodo predmet letnega sofinanciranja,
– določitev deleža in najvišjega zneska posamezne subvencije,
– priprava javnega razpisa in razpisne dokumentacije,
– priprava meril za ocenitev vlog,
– odpiranje in pregledovanje vlog,
– ugotovitev popolnosti vlog,
– preverjanje upravičenosti in strokovna ocenitev vlog,
– priprava predloga prejemnikov sredstev ter predloga razdelitve razpisanih sredstev,
– nadzor nad izvedbo subvencioniranih obnov kraških suhih zidov.
Občinska uprava opravlja vse strokovne in administrativno tehnične naloge za komisijo.
12. člen 
(oddaja vlog) 
Vloga za dodelitev sredstev mora biti dostavljena do roka, ki je določen v objavi javnega razpisa. Razpisni rok za prijavo ne sme biti krajši od 30 dni od dneva objave.
Predložena vloga mora biti v zapečatenem ovitku, ovitek pa mora biti označen z »ne odpiraj – vloga« in navedbo javnega razpisa, na katerega se nanaša.
13. člen 
(odpiranje vlog) 
Odpiranje prispelih vlog opravi strokovna komisija. Odpiranje se izvede v roku, predvidenem v javnem razpisu. Prispele vloge se odpirajo po vrstnem redu prispetja. Prepozno prispele vloge se ne obravnavajo in se neodprte vrnejo pošiljatelju. Odpiranje vlog ni javno. O odpiranju se vodi zapisnik.
14. člen 
(pregled, preverjanje in ocenjevanje vlog) 
Strokovna komisija opravi strokovni pregled popolnih vlog in morebitna preverjanja na terenu ter vloge oceni na podlagi pogojev in meril, ki so bila navedena v javnem razpisu oziroma razpisni dokumentaciji.
V primeru formalno nepopolne vloge komisija v 8 dneh od odpiranja vloge pozove vlagatelja, da v roku 8 dni od dne prejetega obvestila dopolni vlogo. V kolikor vloga v navedenem roku ni dopolnjena, se s sklepom zavrže.
Po ocenitvi vlog pripravi strokovna komisija predlog prejemnikov sredstev in razdelitve razpisanih sredstev, ki ga podpišejo predsednik in člani komisije.
15. člen 
(dodelitev sredstev) 
Predlog prejemnikov sredstev ter razdelitve razpisanih sredstev predloži strokovna komisija skupaj z zapisnikom direktorju občinske uprave oziroma vodji notranje organizacijske enote, ki izda sklepe o dodelitvi oziroma ne-dodelitvi sredstev. Zoper sklep o dodelitvi ali ne-dodelitvi je možna pritožba v roku 8 dni po prejemu sklepa. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z ostalimi izbranimi upravičenci. O pritožbi odloči župan.
Sklep in poziv k podpisu pogodbe posreduje občinska uprava upravičencu. Če se upravičenec v roku 8 dni od prejema poziva ne odzove in ne sklene pogodbe o subvencioniranju iz 16. člena tega pravilnika, pravica do subvencioniranja preneha veljati.
Za vsa postopkovna vprašanja se smiselno uporabljajo določbe zakona, ki ureja splošni upravni postopek.
16. člen 
(pogodba o subvencioniranju) 
Župan z izbranimi upravičenci sklene pogodbo. V pogodbi se opredeli pogodbene stranke, namen za katerega so bila upravičencu dodeljena sredstva, višina dodeljenih sredstev, določi rok za izplačilo sredstev, navede pravice in obveznosti pogodbenih strank, način nadzora nad namensko uporabo sredstev, trajanje pogodbe in ostala določila pomembna za izvedbo subvencioniranja.
17. člen 
(način izplačila subvencij) 
Sredstva se izplačajo na podlagi določil medsebojne pogodbe po izvedenih delih in po priloženih dokazilih, navedenih v javnem razpisu.
Sredstva se dodeljujejo upravičencem po vrstnem redu prispelih popolnih vlog do porabe proračunskih sredstev tekočega leta za ta namen.
Rok v katerem je možno črpati sredstva se določi v javnem razpisu in je sestavni del pogodbe.
Upravičenci, ki so podali vlogo v tekočem letu in zaradi porabe sredstev le-teh niso prejeli, se lahko prijavijo na razpis v naslednjem letu.
V. NADZOR NAD PORABO SREDSTEV 
18. člen 
(namenska raba sredstev) 
Sredstva podeljena na podlagi tega pravilnika so namenska in se lahko porabijo samo za namene določene s tem pravilnikom, z razpisom in pogodbo.
19. člen 
(nadzor nad porabo) 
Nadzor nad namensko porabo sredstev opravlja komisija iz 11. člena tega pravilnika z ogledi na terenu in na osnovi dokazil, ki jih mora predložiti prejemnik za porabo dodeljenih sredstev.
Namensko porabo sredstev se lahko preverja kadarkoli.
20. člen 
(vračilo sredstev) 
V primeru, da se ugotovi, da sredstva niso bila delno ali v celoti namensko porabljena, ali da so bila dodeljena na podlagi neresničnih podatkov, ali da je prejemnik kršil določila pogodbe, ali v primeru drugih nepravilnosti pri porabi sredstev, je Občina Sežana upravičena zahtevati vračilo dodeljenih sredstev. Prejemnik mora vrniti sredstva s pripadajočimi zakonsko določenimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila dalje, in sicer v 30-ih dneh od prejema poziva za vračilo.
VI. KONČNA DOLOČBA 
21. člen 
(veljavnost pravilnika) 
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-3/2018-16
Sežana, dne 24. aprila 2018
Župan 
Občine Sežana 
Davorin Terčon l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti