Uradni list

Številka 67
Uradni list RS, št. 67/2013 z dne 9. 8. 2013
Uradni list

Uradni list RS, št. 67/2013 z dne 9. 8. 2013

Kazalo

Št. 3340-13-0011 Ob-3327/13 , Stran 2299
Št. 3340-13-0011 Ob-3327/13
Na osnovi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, o Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu in o razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1260/1999 (UL L št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 25, z vsemi spremembami, v nadaljevanju: Uredba 1083/2006/ES), Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. julija 2006 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1783/1999 (UL L št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 1, z vsemi spremembami, v nadaljevanju: Uredba 1080/2006/ES), Uredbe Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. decembra 2006 o pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, o Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za regionalni razvoj (UL L št. 371 z dne 27. 12. 2006, str. 1, z vsemi spremembami v nadaljevanju: Uredba 1828/2006/ES), Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 52/02, 110/02 – ZDT-B, 56/03, 61/04, 123/04, 93/05, 89/07 – Odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 17/13 Odl.US: U-I-42/12-15 in 21/13 – ZVRS-G), Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – UPB1, 109/08, 55/09 Odl.US: U-I-294/07-16, 38/10 – ZUKN, 8/12 in 21/13), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 110/02 – ZDT-B, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO, 109/08, 49/09, 38/10 – ZUKN, 107/10 in 110/11 – ZDIU12), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo 2), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2013 in 2014 /ZIPRS1314/ (Uradni list RS, št. 104/12), Proračuna Republike Slovenije za leto 2013 (Uradni list RS, št. 104/12), Proračuna Republike Slovenije za leto 2014 (Uradni list RS, št. 104/12), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 114/07 – ZIPRS0809, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13 in 46/13), Zakona o financiranju občin – ZFO-1 (Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, 36/11) in Uredbe o metodologiji za določitev razvitosti občin (Uradni list RS, št. 102/12), Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09, 40/09, 3/10, 31/10, 79/10 in 4/13), Nacionalnega strateškega referenčnega okvirja 2007–2013, št. CCI 2007SI16UNS001 z dne 18. 6. 2007, Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, št. CCI 2007SI161PO001 z dne 27. 8. 2007 in z dne 19. 4. 2011, 72. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo – ZUJIK (Uradni list RS, št. 96/06, 123/06 – ZFO – 1, /707 – Odločba USRS št. U-I-35/04-11, 53/07, 65/07 – Odločbe USRS št. U-I-276/05-11, 56/08 in 20/11) in sklepa Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, v vlogi organa upravljanja o potrditvi instrumenta javni razpis za izbor operacij, št. OP RR/3/2/009-0-MK z dne 6. 8. 2013, ministrstvo za kulturo objavlja
tretji javni razpis
za sofinanciranje operacij javne kulturne infrastrukture, v okviru Evropskega sklada za regionalni razvoj, v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, v okviru razvojne prioritete 3. »Povezovanje naravnih in kulturnih potencialov« in prednostne usmeritve 3.2. »Mreženje kulturnih potencialov« (v nadaljevanju »Javni razpis za razvojne investicije v javno kulturno infrastrukturo«, oznaka JR-ESRR-2013)
1 Naziv in sedež posredniškega telesa, oziroma izvajalca javnega razpisa: Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: Ministrstvo). 2 Namen in cilji javnega razpisa Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013 (v nadaljevanju: OP RR 2007–2013), razvojne prioritete 3. „Povezovanje naravnih in kulturnih potencialov“ in prednostne usmeritve 3.2. “Mreženje kulturnih potencialov“. Javni razpis je namenjen spodbujanju naložb v javno kulturno infrastrukturo v lasti občin do leta 2015 s sofinanciranjem investicij objektov javne kulturne infrastrukture občin ter odpiranje novih delovnih mest na področju kulturne ustvarjalnosti in storitvenega sektorja. Z javnim razpisom se sledi uresničevanju Nacionalnega programa za kulturo 2008–2011 na področju razvoja javne kulturne infrastrukture, dostopnosti kulture in zaposljivosti. Namen tega javnega razpisa je tudi vzpodbujanje investicij v podporo izvajanju strateških projektov Nacionalnega programa za kulturo 2008–2011. Ministrstvo za kulturo pripravlja Nacionalni program za kulturo 2013–2016, kjer se bodo cilji preteklega nacionalnega programa na področju razvoja javne kulturne infrastrukture, dostopnosti kulture in zaposljivosti, nadaljevali. Cilji javnega razpisa Cilj javnega razpisa so: (i) uresničevanje ciljev na področju razvoja javne kulturne infrastrukture, dostopnosti kulture in zaposljivosti, (ii) večja in kakovostnejša vključitev javne kulturne infrastrukture v gospodarsko-turistično rabo, večja podpora kulture lokalnemu in regionalnemu razvoju, (iii) izboljšanje pogojev za razvoj kulturno-umetniške ustvarjalnosti v podporo razvoja kulturnega turizma in razvoja ustvarjalnih industrij lokalnih skupnosti, (iv) krepitev zaposlovanja neposredno v kulturi in posredno v storitvenih dejavnostih, ob enem pa okrepiti dostopnost kulture javnosti v Sloveniji in širše, v podporo večji prepoznavnosti kulturne ustvarjalnosti lokalnih skupnosti v Sloveniji in širše, (v) zaščita namenske rabe prostorov za kulturo v javni lasti, (vi) vzdrževanje javne kulturne infrastrukture v dobrem stanju in (vii) povečanje prostorskih pogojev za kulturne in umetniške dejavnosti. 3 Predmet javnega razpisa Predmet javnega razpisa je sofinanciranje investicij v izgradnjo, obnovo, rekonstrukcijo, celostno revitalizacijo in modernizacijo javne kulturne infrastrukture v lasti občin. Javna kulturna infrastruktura je v skladu Zakonom o uresničevanju javnega interesa za kulturo opredeljena kot nepremičnina in oprema, v javni lasti namenjena kulturi, in določena s sklepom pristojnega organa lokalne skupnosti. Financirani bodo projekti, ki vključujejo celovito revitalizacijo, obnovo, rekonstrukcijo za izvajanje kulturnih dejavnosti s pripadajočo notranjo opremo. Investicijski razvojni projekti na področju kulture morajo predstavljati: – funkcionalno zaključeno celoto (fazo) investicije v objekt javne kulturne infrastrukture v lasti občin. Zaradi razmejitvenega kriterija med prioritetama OP RR 2007–2013 3. Povezovanje naravnih in kulturnih potencialov in 4. Razvoj regij, so predmet tega javnega razpisa le investicije, ki so izključno in v celoti namenjene razvoju kulturnih dejavnosti (kulturna infrastruktura) in ne večnamenskim objektom. 4 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu Upravičeni prijavitelji Upravičenci do sredstev javnega razpisa so izključno občine kot lastnice javne kulturne infrastrukture, ki je skladno z Zakonom o uresničevanju javnega interesa v kulturi določena s sklepom pristojnega organa lokalne skupnosti in nastopajo kot investitorji. Posebni pogoji za prijavo Prijavljeni projekt mora biti skladen s predmetom javnega razpisa in določili razpisne dokumentacije. Cilji in kazalniki projekta morajo biti jasno opredeljeni in morajo doprinesti k ciljem razvojne prioritete: 3. „Povezovanje naravnih in kulturnih potencialov“ in prednostne usmeritve 3.2. “Mreženje kulturnih potencialov“ okviru OP RR 2007–2013; – Nepremičnina, ki je predmet investicije, mora biti s sklepom pristojnega organa lokalne skupnosti določena kot javna kulturna infrastruktura; – Nepremičnina, ki je predmet prijave na javni razpis, se pravi objekt ali zemljišče ne sme biti obremenjena hipoteka, zemljiški dolg ali stvarno breme; – Datum oddaje vloge na javni razpis je tudi datum najzgodnejšega začetka projekta in s tem tudi gradbenih del. – Po pridobitvi investicijske in druge dokumentacije se lahko začnejo izvajati gradbena dela, vendar investicija ne sme biti zaključena pred izdajo sklepa ministrstva o sofinanciranju operacije in se mora končati najkasneje do 30. 9. 2015. Ta datum je tudi datum zaključka projekta; – Na ta javni razpis ni mogoče prijaviti projekta (oziroma investicijo v nepremičnino), ki je bil že izbran na prvem javnem razpisu za sofinanciranje operacij javne kulturne infrastrukture v okviru Evropskega sklada za regionalni razvoj v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, v okviru Razvojne prioritete: 3. »Povezovanje naravnih in kulturnih potencialov« in Prednostne usmeritve 3.2. »Mreženje kulturnih potencialov« (Uradni list RS, št. 88/08), drugem javnem razpisu za sofinanciranje operacij javne kulturne infrastrukture v okviru Evropskega sklada za regionalni razvoj v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, v okviru Razvojne prioritete: 3. »Povezovanje naravnih in kulturnih potencialov« in Prednostne usmeritve 3.2. »Mreženje kulturnih potencialov« (Uradni list RS, št. 66/09) in ima sklenjeno veljavno pogodbo oziroma na osnovi potrjene neposredne potrditve operacije v okviru Prednostne usmeritve 3.2. »Mreženje kulturnih potencialov« (Uradni list RS, št. 66/09); – Za investicijske operacije mora biti izdelana in s strani pristojnega organa upravičenca potrjena investicijska dokumentacija. Dokumentacija mora biti izdelana v skladu z določili Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ oziroma področnimi metodologijami, (Uradni list RS.št. 60/06 s spremembami) in Pravilnika o projektni dokumentaciji (Uradni list RS, št. 55/28 s spremembami). Za operacijo, pri kateri se predvideva ustvarjanje prihodkov na trgu in za investicije, večje od 1.000.000 EUR je obvezni sestavni del investicijske dokumentacije tudi Analiza stroškov in koristi ter določitev pričakovane stopnje nepovratne pomoči EU. Analiza stroškov in koristi mora biti izdelana v skladu z Delovnim dokumentom št. 4 Evropske komisije – Navodilom za uporabo metodologije pri izdelavi analize stroškov in koristi (Guide to cost benefit analysis of investment projects), ki je na voljo tudi pri vodji razpisa in na spletni strani: http://www.eu-skladi.si; – Projektu mora biti priloženo pravnomočno gradbeno dovoljenje. Ob predložitvi projekta, za katerega investitor ne potrebuje gradbenega dovoljenja (investicijsko vzdrževanje projektov s statusom spomenika državnega ali lokalnega pomena), mora biti predložen gradbeni načrt posegov s popisom del in konservatorski načrt; – Prijavljeni projekt je lahko sofinanciran iz drugih javnih sredstev (sredstev proračuna Republike Slovenije ali iz sredstev EU, bilateralnih idr. finančnih sredstev), razen iz sredstev istega vira, tj. Evropskega sklada za regionalni razvoj, v sklopu izvajanja drugih prednostnih usmeritev OP RR 2007–2013, zaradi razmejitvenih kriterijev na razvojnih prioritetah, kot je to določeno v OP RR 2007–2013, v okviru prednostne usmeritve 3.2. »Mreženje kulturnih potencialov«; – Investitor mora zagotoviti svoj soinvestitorski delež, in sicer najmanj DDV (če je neupravičen strošek) oziroma najmanj odstotek lastne udeležbe, določen glede na razvitost občine v obsegu sofinanciranja investicij iz državnega proračuna (24.a člen Zakona o financiranju občin – ZFO-1, Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, 36/11, in Uredba o metodologiji za določitev razvitosti občin, Uradni list RS, št. 102/12), kakor izhaja iz določnih koeficientov razvitosti občin za leti 2013 in 2014. Kolikor je projekt sofinanciran še z drugimi integralnimi sredstvi proračuna Republike Slovenije, se pri deležih sofinanciranja investicije ti. „lastne udeležbe“ upošteva tudi zahteve, ki izhajajo iz drugega vira financiranja; – Zaprošeni znesek za sofinanciranje upravičenih stroškov mora znašati najmanj 200.000 EUR in ne sme presegati 3.000.000 EUR; – Prijavljeni projekt mora imeti zaprto finančno konstrukcijo oziroma ob upoštevanju virov po tem javnem razpisu zagotovljene vse ostale vire za izvedbo celotnega projekta (po tekočih cenah). Če kateri od ostalih virov še ni zagotovljen, mora prijavitelj podati izjavo, da bo sredstva zagotovil iz lastnih virov, če ti viri dejansko ne bodo pridobljeni; – Projekt mora biti ustrezno opredeljen v veljavnem aktu o proračunu samoupravne lokalne skupnosti, in sicer v načrtu razvojnih programov, ki mora biti priložen vlogi za sofinanciranje (NRP). Naziv projekta in viri financiranja morajo biti v investicjskem dokumentu, v obrazcih in v proračunu (v NRP) identični. Če naziv in/ali viri niso identični, mora predlagatelj priložiti izjavo, da bo do prvega zahtevka za izplačilo uskladil NRP; – Skozi projektno dokumentacijo mora projekt izkazovati horizontalne omilitvene ukrepe, kot so: – učinkovitost izrabe naravnih virov (energetska učinkovitost), – okoljska učinkovitost (nadzor emisij in tveganj, zmanjšanje količin odpadkov, ločeno zbiranje odpadkov, – zmanjševanje vplivov na okolje (izdelava poročil o vplivih na okolje, kjer je to potrebno), – trajnostno dostopnost (spodbujanje okolju prijaznejših načinov prevoza), – zagotavljanje enakosti med spoloma in preprečena vsakršna diskriminacija v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 16. členom Uredbe 1083/2006/ES; – Da bo upravičenec lahko uveljavljal izplačilo upravičenih stroškov, je dolžan izbrati izvajalce aktivnosti do predvidoma 31. 12. 2013. Če te obveznosti upravičenec ne izpolni, lahko preneha obveznost Ministrstva za kulturo do upravičenca iz naslova sofinanciranja operacije in Ministrstvo za kulturo lahko odstopi od pogodbe o sofinanciranju. – Če upravičenec ne bo mogel predpisanega roka spoštovati (revizijski postopki, izjemne okoliščine …), mora o tem s pisno vlogo obvestiti Ministrstvo za kulturo, ki bo vlogo obravnavalo. – Prijavitelj mora prijavi predložiti podpisano in žigosano izjavo o: – seznanitvi in strinjanju z vsebino tega javnega razpisa; – seznanitvi in strinjanju o označevanju operacije ter informiranju in obveščanju javnosti skladno z 9. členom Uredbe 1828/2006/ES in Navodili organa upravljanja za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007–2013 objavljenimi na spletni strani www.eu-skladi.si; – hranjenju dokumentacije o operaciji najmanj do konca leta 2020 in vzdrževanju revizijske sledi; – upoštevanju omejitev glede sprememb operacije v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006/ES; – seznanitvi s posledicami, ki bi nastale ob ugotovitvi dvojnega financiranja posameznega operacije, neupoštevanja veljavne zakonodaje in navodil v vseh postopkih izvajanja operacije ali če delež sofinanciranja projekta preseže maksimalno dovoljeno stopnjo; – vodenju ločene knjigovodske evidence za projekt in spremljanju prihodkov na projektu; – strinjanju z elektronsko ali drugačno javno objavo navedbe upravičenca in občine, naziva operacije, regije upravičenca in zneska javnih virov financiranja operacije; – upoštevanju veljavne zakonodaje s področja javnega naročanja pri izbiri zunanjih izvajalcev; – zagotavljanju enakosti med spoloma in preprečitvi vsakršne diskriminacije v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 16. členom Uredbe 1083/2006/ES v vseh fazah operacije; – resničnosti in popolnosti vseh navedenih podatkov. Vloga za dodelitev nepovratnih sredstev mora biti predložena v skladu z zahtevami javnega razpisa in razpisne dokumentacije. Razpisna dokumentacija natančno določa vsebino vloge in izhodišča za pripravo vloge. Upravičenci morajo predpisane pogoje dokazati s predložitvijo zahtevanih obrazcev in dokazil (prilog). 5 Merila za izbor projektov upravičencev Merila V ocenjevanje bodo uvrščene pravočasne in popolne vloge, ki jih bodo predložili upravičeni prijavitelji skladno s pogoji in merili razpisa. Največje možno število doseženih točk je 100. V predlog za sofinanciranje bodo uvrščeni pozitivno ocenjeni projekti, ki bodo na podlagi ocenjevanja v skupnem seštevku dosegli najmanj 50 točk in bodo najbolje ocenjeni, do porabe sredstev. Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Podrobnješa razčlenitev meril za ocenjevanje je v razpisni dokumentaciji in navodilih za pripravo vloge. Izbor in ocenjevanje vlog Postopek za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, ki jo imenuje minister za kulturo. Ocenjevale se bodo pravočasno prispele in popolne vloge upravičenih prijaviteljev. Vse popolne vloge bosta ločeno ocenila dva člana strokovne komisije. V primeru, da se bosta oceni razlikovali za 10 točk, bo vlogo ocenil še tretji ocenjevalec po izboru komisije. Ocena se bo oblikovala na osnovi povprečja najbližjih dveh ocen. Strokovna komisija bo, na osnovi rezultatov ocenjevanja, oblikovala predlog liste projektov za sofinanciranje. Za sofinanciranje bodo predlagani projekti, ki bodo na podlagi ocenjevanja v skupnem seštevku dosegli najmanj 50 točk. Če bo skupna vrednost predlaganih projektov, ki so dosegli minimalni kakovostni kriterij, presegla razpoložljiva sredstva, bodo imeli prednost projekti z višjim številom točk. V primeru, da bo več projektov z enako oceno, se bo upošteval: – regionalni kriterij (prednost bodo imele manj razvite regije, kakor so opredeljene v Sklepu o razvrstitvi razvojnih regij po stopnji razvitosti za programsko obdobje 2007–2013, (Uradni list RS, št. 23/06), če bodo projekti iz istih regij dosegli enako število točk se bo upoštevala: – višina prejetih točk pri merilu vpliv projekta na zaposlovanje, ustvarjanje bruto novih delovnih mest. Če bosta projekta dosegala isto število točk, se bo upošteval: – vrstni red prejema vloge (Prednost bodo imele prej prispele vloge). O izboru projektov bo minister odločil na podlagi predloga prejemnikov sredstev strokovne komisije. Če izbrani vlagatelj odstopi od podpisa pogodbe ali če se v roku 8 dni ne odzove na podpis pogodbe se šteje, da je vloga umaknjena in se izbere naslednja vloga glede na doseženo oceno. Del sredstev na razpisu lahko ostane nerazporejenih, če ne zadoščajo za pokrivanje celotne načrtovane vrednosti sofinanciranja, ki je opredeljena v finančnem načrtu vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja. Končni rok za dodelitev sredstev po tem javni razpisu (odstop od vloge oziroma podpisa pogodbe, nerazporejena sredstva javnega razpisa) je en mesec od podpisa pogodb z izbranimi vlagatelji. Če se ugotovi nepravilnost, ki bi povzročila odprto finančno konstrukcijo, se vloga kot neustrezna zavrne, ne glede na to, če je v ocenjevanju dosegla minimalni prag števila točk za sofinanciranje. Ministrstvo si pridržuje pravico zahtevati od prijaviteljev dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o projektu ter načrtovanih stroških. V primeru, da pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo izločila. Ministrstvo si pridržuje pravico, da prijavitelju na podlagi utemeljenih razlogov predlaga nižjo višino sofinanciranja od zaprošene in zahteva prilagoditev finančnega načrta prijavitelja, predvsem če bo strokovna komisija ugotovila: – da je prijavitelj kot upravičene stroške navedel tudi stroške, ki niso upravičeni do sofinanciranja, – v primeru računske napake, – da bo investicija ustvarjala prihodke, – da so posamezne postavke v finančnem načrtu ocenjene previsoko. Nestrinjanje prijavitelja s predlogom strokovne komisije se bo štelo kot odstop od vloge. Razpoložljiva sredstva se ponudijo naslednjemu najvišje ocenjenemu prijavitelju. 6 Upravičene dejavnosti in upravičeni stroški Upravičene dejavnosti V okviru javnega razpisa se sofinancirajo stroški izgradnje, obnove, rekonstrukcije, celostno revitalizacijo in modernizacijo javne kulturne infrastrukture v lasti občin, s pripadajočo notranjo opremo ter investicijsko vzdrževanje (slednje velja samo za objekte, ki imajo poleg statusa javne kulturne infrastrukture tudi status kulturnega spomenika). Sofinanciranje je namenjeno investicijam v javno kulturno infrastrukturo za izvajanje kulturnih dejavnosti, ki se bodo vsaj 5 let po dokončanju investicije izvajale na naslednjih področjih kulture: muzeji, galerije, centri večpredstavnostnih umetnosti, gledališča, filmska dejavnost in kinematografija ter podobni kulturni – infrastrukturni objekti. Upravičeni stroški Upravičeni stroški lahko nastanejo le v okviru upravičenih dejavnosti, ki se bodo dokazovali z dokazili in metodami za izračun upravičenih stroškov, izhajajoč iz Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za programsko obdobje 2007–2013 dostopni na http://www.eu-skladi.si in navodili Posredniškega telesa Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport. Upravičencu bo sofinanciranih do 100% izkazanih in plačanih upravičenih izdatkov operacije v deležu do 85,00% sofinanciranja iz sredstev EU in do 15,00% sredstev slovenske udeležbe. Na podlagi tega javnega razpisa je najnižji znesek sofinanciranja upravičenih stroškov 200.000,00 EUR, najvišji znesek sofinanciranja upravičenih stroškov pa je 3.000.000,00 EUR. Davek na dodano vrednost je upravičen strošek ob upoštevanju pogojev upravičenosti. Ti so: A. DDV je v celoti upravičen strošek: – če prejemnik sredstev ni identificiran za namene DDV ali – če je prejemnik sredstev identificiran za namene DDV in izvaja operacijo ali del operacije v okviru neobdavčljive in/ali oproščene dejavnosti, od katere nima pravice do odbitka DDV; B. DDV je upravičen strošek le delno: – če je prejemnik sredstev identificiran za namene DDV in izvaja operacijo ali del operacije v okviru neobdavcljive in/ali oproščene dejavnosti, od katere nima pravice do odbitka DDV ter – obdavčene dejavnosti, od katere ima pravico do odbitka DDV; C. DDV je v celoti neupravičen strošek: – če je prejemnik sredstev identificiran za namene DDV in izvaja dejavnost, od katere ima pravico do odbitka celotnega DDV. Upravičenci, ki uveljavljajo DDV kot upravičen strošek v okviru operacije, morajo pridobiti potrdilo pristojnega davčnega urada, iz katerega je razvidno: – ali je upravičenec kot davčni zavezanec v obdobju črpanja sredstev EU identificiran za namene DDV, – če je iz potrdila razvidno, da je upravičenec kot davčni zavezanec identificiran za namene DDV, mora biti iz potrdila razvidno še, ali bo pridobival oziroma pridobiva sredstva EU za izvajanje operacije ali dela operacije v okviru: – dejavnosti, od katere ima pravico do odbitka celotnega DDV: – neobdavčljive in/ali oproščene dejavnosti, od katere nima pravice do odbitka DDV ali – neobdavčljive in/ali oproščene dejavnosti, od katere nima pravice do odbitka DDV ter obdavčene dejavnosti, od katere ima pravico do odbitka DDV (v tem primeru mora biti iz potrdila razviden odbitni delež DDV). Potrdilo mora upravičenec pridobiti in predložiti pred podpisom pogodbe, pri čemer je potrebno upoštevati do 45 dni za obravnavo vloge za pridobitev potrdila davčnega urada. Ministrstvo bo za ugotovljene neupravičene stroške in prihodke iz operacije ustrezno znižalo višino zahtevka za izplačilo oziroma zahtevalo vračilo neupravičeno izplačanih sredstev. Vrste upravičenih stroškov, specifikacija dokazil za izkazovanje stroškov Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Neupravičeni stroški so: – stroški investicijske dokumentacije, – stroški za obresti na dolgove, – prispevki za dovoljenja in komunalne priključke, – stroški informiranja in obveščanja javnosti o projektu (razen informativnih tabel in nalepk za označevanje fizičnih predmetov). Obdobje upravičenosti stroškov: Začetek nastanka upravičenih izdatkov: – za projektiranja za objekte in zunanje ureditve in ureditve komunalne infrastrukture (krajinsko načrtovanje, urbanizem, arhitektura, gradbene konstrukcije, strojne in elektroinštalacije, opremo, požarno varnost, varstvo pri delu …) lahko velja upravičeno obdobje pred oddajo vloge na javni razpis, za stroške informativnih tabel, nakupa opreme objekta, ki je potrebna za funkcijo objekta, nabave in restavriranja opreme, izvedbe gradenj, rušitev, izvedbe gradbeno obrtniških in inštalacijskih del, vključno z izvedbo priključkov na javno infrastrukturo, stroške zunanjega urejanja objektov in urejanja parkovnih ureditev, in za stroške nadzora velja upravičeno obdobje nastanka stroška od datuma oddaje vloge na javni razpis do 30. 9. 2015, vendar projekt ne sme biti zaključen pred izdajo sklepa ministrstva o sofinanciranju projekta; – stroški morajo biti neposredno vezani na investicijo, ki se prijavlja na ta razpis. Rok za posredovanje zadnjega zahtevka za izplačilo v letu 2014 je 10. 11. 2014. Skrajni rok za posredovanje zadnjega zahtevka za izplačilo v letu 2015 je 30. 9. 2015. Zahtevek za izplačilo mora biti ta dan dostavljen na vložišče ministrstva. Zadnji zahtevek mora biti tudi plačan v celoti, saj je 30. 9. 2015 skrajni rok veljavnosti upravičenih stroškov. 7 Višina razpoložljivih sredstev za javni razpis Skupna višina razpoložljivih sredstev Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Ministrstvo za kulturo. Javni razpis se v okviru OP RR 2007–2013, v okviru razvojne prioritete: 3. »Povezovanje naravnih in kulturnih potencialov« in prednostne usmeritve 3.2.: »Mreženje kulturnih potencialov«. Sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj so namenska nepovratna sredstva. Delež prispevka Skupnosti v celotnih upravičenih javnih izdatkih znaša največ 85,00%, delež državnega proračuna Republike Slovenije pa 15,00% upravičenih javnih izdatkov. Okvirna višina razpisanih nepovratnih sredstev, ki je na razpolago za sofinanciranje operacij po tem javnem razpisu znaša največ 7.230.000,00 EUR, in sicer po predvideni dinamiki: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Razpoložljiva sredstva bremenijo proračunski postavki Ministrstva za kulturo: – PP 131119 „Mreženje kulturnih potencialov – 07-13-EU” in – PP 131122 „Mreženje kulturnih potencialov – 07-13-EU- slovenska udeležba”. Višina zaprošenih sredstev Zaprošena vrednost sofinanciranja projekta prijavitelja je lahko najmanj 200.000,00 EUR in ne sme presegati 3.000.000,00 EUR. Prijavitelj lahko v okviru navedenih zneskov zaprosi za 100% financiranje upravičenih stroškov (85,00% EU in 15,00% Ministrstvo). Projekti, ki ustvarjajo prihodke Delež sofinanciranja namenskih sredstev se zniža pri projektih, ki ustvarjajo diskontne neto prihodke v ekonomski dobi investicije, v skladu z Delovnim dokumentom št. 4 Evropske komisije – Navodilom za uporabo metodologije pri izdelavi analize stroškov in koristi (Guide to cost benefit analysis of investment projects), ki so dostopna na spletni strani: www.eu-skladi.si in pri vodji razpisa. Obdobje za porabo dodeljenih sredstev Dodeljena proračunska sredstva morajo biti porabljena v proračunskih letih 2014 in 2015 oziroma v plačilnih rokih, kot jih bo določal veljavni predpis, ki ureja izvrševanje proračuna RS. Ministrstvo bo iz sredstev proračunskega leta sofinanciralo upravičene stroške posamezne operacije na podlagi izstavljenih zahtevkov za plačilo. Rok za posredovanje zadnjega zahtevka za izplačilo v letu 2014 je 10. 11. 2014. Skrajni rok za posredovanje zadnjega zahtevka za izplačilo v letu 2015 je 30. 9. 2015. Zadnji zahtevek mora biti ta dan dostavljen na vložišče ministrstva z vsemi priloženimi dokazili o plačilu računov. 8 Obračun predloženih zahtevkov za plačilo Upravičenec bo v predpisanih rokih poročal ministrstvu na predpisanih obrazcih in hkrati vnesel zahtevek v sistem ISARR. Skrbnik pogodbe upravičenca je tudi zavezan opraviti izobraževanje za vnos podatkov v Modul za vnos podatkov (MVP). Upravičene stroške mora upravičenec dokazati z verodostojnimi knjigovodskimi listinami in jih potrditi s svojim podpisom, skladno z Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za programsko obdobje 2007–2013 in Navodili Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport za izvajanje operacij ESRR (PU 3.2), ver. 2.0 z dne 6. 11. 2012. Upravičenec bo moral za dokazovanje vseh nastalih stroškov na operaciji predložiti kopije originalnih računov, pogodb ali drugih računovodskih listin enake dokazne vrednosti, ki se neposredno nanašajo na izvedeno aktivnost in dokazila o plačilih prikazanih stroškov. Prav tako bo moral upravičenec ob izstavitvi zahtevka za sofinanciranje projekta predložiti dokazila o postopkih izbire zunanjih izvajalcev skladno z veljavno zakonodajo, ki ureja javno naročanje in drugo dokumentacijo, navedeno v poglavju »5.5. Upravičeni stroški« te razpisne dokumentacije. Podrobne razčlenitve upravičenih dejavnosti in stroškov ter opredelitev zahtev za predložitev dokazil o nastalih stroških so, izhajajoč iz Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013, navedene v nadaljevanju. Pogodba o sofinanciranju bo natančneje določala pogoje za izplačilo. 9 Dopolnilno financiranje Skladno z drugim odstavkom 34. člena Uredbe Sveta 1083/2006ES ni predvideno. 10 Dodatne obveznosti upravičencev Splošno Upravičenec je dolžan izpolnjevati tudi naslednje obveznosti, vezane na izvajanje projektov, sofinanciranih z nepovratnimi sredstvi: – izbrati zunanje izvajalce v skladu z veljavno zakonodajo na področju javnega naročanja ter v skladu s tem zakonom zagotoviti strokovni nadzor nad zunanjimi izvajalci; – vso dokumentacijo, vključno z računovodskimi, knjigovodskimi in analitičnimi evidencami, v zvezi s to operacijo voditi ločeno, prihodke in stroške pa na posebnem stroškovnem mestu tudi po izvedbi operacije; – zagotavljati dostopnost dokumentacije o operaciji, informacije o poteku operacije in morebitnih prihodkih, povezanih z izvajanjem operacije posredniškemu telesu, organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim slovenskim organom in pristojnim organom EU; – poročati ministrstvu v skladu z njegovimi navodili še najmanj 5 let po zaključku projekta; – zagotoviti informiranje in obveščanje javnosti o projektu skladno z 8. in 9. členom Uredbe 1828/2006/ES ter Navodili organa upravljanja o informiranju in obveščanju javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju 2007–2013; – upoštevati omejitve glede sprememb projekta v skladu s 57. členom Uredbe (ES) št. 1083/2006/ES in obveščati ministrstvo o spremembah projekta; – ob ugotovitvi nenamenske porabe sredstev, ali dvojnem financiranju projekta iz drugih javnih virov (proračuna RS ali EU), vrniti vsa prejeta sredstva z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema nakazila do dneva vračila; – da bo ministrstvu, organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim slovenskim organom in pristojnim organom EU, predložil vse relevantne dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost stroškov ter pravilnost postopkov in učinkovitost izvajanja operacije in posameznih aktivnosti; – dokumentirano spremljal in prikazoval morebitne prihodke projekta; – za projekt voditi predpisano dokumentacijo in jo hranil do konca leta 2020 v skladu z navodili; – pri izvajanju operacije upoštevati predpise, ki veljajo za črpanje iz sredstev evropskih strukturnih skladov, ter vse postopke v okviru operacije izvajati v skladu z veljavnimi predpisi ter navodili ministrstva in organa upravljanja; – zagotoviti opravljanje dejavnosti, ki je predmet projekta še vsaj naslednjih pet let po zadnjem izplačilu sredstev, v primeru najema posojila z dobo odplačevanja več kot pet let, pa toliko časa, kolikor traja odplačilo in da bo letno o tem pisno poročal najkasneje do 31. 3. za preteklo leto; – podpisati izjavo o resničnosti, popolnosti vseh navedb in da vse informacije navedene v prijavi ustrezajo dejanskemu stanju. Posledice, če se ugotovi financiranje posamezne operacije iz istega vira Prijavljeni projekt je lahko sofinanciran iz drugih javnih sredstev (sredstev proračuna Republike Slovenije ali iz sredstev EU, bilateralnih idr. finančnih sredstev), razen iz sredstev istega vira, tj. Evropskega regionalnega sklada, v sklopu izvajanja drugih prednostnih usmeritev OP RR 2007–2013, zaradi razmejitvenih kriterijev na razvojnih prioritetah, kot je to določeno v OP RR 2007–2013, v okviru prednostne usmeritve 3. 2. »Mreženje kulturnih potencialov«. Kolikor je projekt sofinanciran še z drugimi integralnimi sredstvi proračuna Republike Slovenije, se pri deležih sofinanciranja investicije ti. „lastne udeležbe“ upošteva tudi zahteve, ki izhajajo iz drugega vira financiranja. Dvojno financiranje Prijavitelji po tem javnem razpisu ne smejo uveljavljati istih stroškov posameznega projekta ali posameznih faz projekta, za katere so že pridobili sredstva državnega ali lokalnih proračunov ali sredstva EU. V primeru ugotovitve dvojnega financiranja bo ministrstvo prekinilo izplačevanje sredstev in odstopilo od pogodbe ter zahtevalo vračilo sredstev v višini vseh izplačanih sredstev vključno z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila. 11 Rok za predložitev in način oddaje vlog Vloga mora biti izpolnjena na ustreznih razpisnih obrazcih iz pripadajoče razpisne dokumentacije ter mora vsebovati vse zahtevane priloge in podatke, določene v razpisni dokumentaciji. Vloga mora biti predložena v vložišču Ministrstva za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, do 4. 10. 2013 oziroma najkasneje ta dan oddana na pošti kot priporočena pošiljka v zapečatenem ovitku, z izpisom na prednji strani: »Ne odpiraj – prijava na tretji razpis za sofinanciranje projektov kulturne infrastrukture“z oznako »JR ESRR – 2013«. Na ovitku mora biti navedba vlagatelja (naziv in polni naslov prijavitelja). Nepravilno označene ovojnice in vloge, ki ne bodo prispele pravočasno, bodo neodprte vrnjene prijaviteljem. V primeru, da iz nepravilno označene ovojnice ne bo mogoče ugotoviti pošiljatelja, bo ovojnica komisijsko odprta zaradi ugotovitve naziva in naslova prijavitelja ter nato vrnjena pošiljatelju. Popolnost vlog Vloga je popolna, če vsebuje vse obvezne sestavine, ki jih določa besedilo razpisa. Vloga se šteje za popolno tudi, če jo prijavitelj po pozivu v danem roku dopolni. Prijavitelj mora za popolnost vloge predložiti naslednjo dokumentacijo: – izpolnjen, podpisan in žigosan: – obrazec št. 1 – prijavni obrazec 1; – obrazec št. 2 – izjava; – obrazec št. 3 – podatki o prijavitelju; – obrazec št. 4 – dispozicija projekta; – obrazec št. 5 – izpolnjevanje izbornih meril; – obrazec št. 6 – vzorec pogodbe s prilogami. – priloge: – investicijski dokument z izdelano analizo stroškov in koristi pri investicijskih projektih, ki bodo ustvarjali prihodek in pri investicijskih projektih večjih od 1 M EUR, skladno z določili Uredbe sveta ES št. 1341/2008 z dne 18. 12. 2008 o spremembi Uredbe ES št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu v zvezi z nekaterimi projekti, ki ustvarjajo prihodek; – načrt razvojnih programov – NRP ali izjava odgovorne osebe o uskladitvi dokumentov do podpisa pogodbe o izvajanju); – sklep o razglasitvi objekta za javno kulturno infrastrukturo; – sklep o razglasitvi kulturnega spomenika (samo v primeru, če se prijavlja investicijsko vzdrževanje objekta, ki je razglašen tudi za kulturni spomenik – glej tč. 5). Objava podatkov o prijaviteljih Oddaja prijave pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja. Sprejetje financiranja s strani upravičenca pomeni tudi sprejem dejstva, da bo vključen na seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca in občine, naziv operacije, regijo upravičenca in znesek javnih virov financiranja operacije. Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, vključno s 37. členom Uredbe št. 1828/2006/ES. Vsi podatki iz prijav, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ-UPB2, Uradni list RS, št. 51/06, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del prijave, ne more pa se nanašati na celotno prijavo. Prijavitelji morajo pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v prijavi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da prijava po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti, osebnih podatkov in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ. Odpiranje vlog Prijave bo odprla strokovna komisija. Odpiranje bo 8. 10. 2013, ob 10. uri. Odpiranje zaradi pričakovanega velikega števila prijav ne bo javno. Odpirale se bodo samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene ovojnice, ki vsebujejo vloge in sicer v vrstnem redu, v katerem so bile predložene. Prijavitelje nepopolnih vlog bo komisija v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi. Rok za dopolnitev vloge je največ 15 dni. Vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene. Ministrstvo bo izbralo predloge projektov po postopku, kot ga določa Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije. 12 Obveščanje prijaviteljev o izboru Prijavitelji bodo o izidu razpisa obveščeni v 60 dneh po zaključku odpiranja vlog. Prejemnik sredstev bo hkrati s sklepom o izboru pozvan k podpisu pogodbe. Če se prejemnik v roku 8 dni od prejema sklepa ne odzove na poziv in ne priloži potrdila pristojnega davčnega urada (v primeru, da upravičenci uveljavljajo DDV kot upravičen strošek), se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. Sredstva se lahko dodelijo naslednjemu prijavitelju, ki ima na osnovi ocene prvi možnost prejeti sredstva. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh Ministrstva za kulturo in Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. 13 Pouk o pravnem sredstvu Zoper sklep o (ne)dodelitvi sredstev je mogoče vložiti tožbo v upravnem sporu pri Upravnem sodišču Republike Slovenije v Ljubljani, Fajfarjeva 33, v roku trideset dni od dneva vročitve sklepa. Tožba se v dveh izvodih vloži pri sodišču, ali pa se pošlje po pošti. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji. 14 Razpisna dokumentacija in posredovanje informacij o razpisu Razpisna dokumentacija obsega: – besedilo javnega razpisa s podrobnejšimi pojasnili za prijavitelje, – prijavne obrazce št. 1, 2, 3, 4, 5, 6 in 7. Razpisno dokumentacijo si zainteresirani prijavitelji lahko natisnejo s spletne strani: http://www.mk.gov.si. Na spletni strani Ministrstva za kulturo lahko prijavitelji najdejo tudi vse druge podatke in navodila, povezane z izvedbo javnega razpisa. Razpisno dokumentacijo lahko prijavitelji v razpisnem roku tudi brezplačno dvignejo od 9. 8. 2013 do 30. 9. 2013, v glavni pisarni Ministrstva za kulturo med uradnimi urami, in sicer, vsak ponedeljek in petek od 9. do 12. ure ter v sredo od 9. do 12. ure in od 14. do 16. ure. Ministrstvo za kulturo bo v času razpisnega roka, na pisno zahtevo občine, razpisno dokumentacijo tudi poslalo. Potencialni prijavitelji so dolžni spremljati spletno stran Ministrstva za kulturo, kjer bodo objavljane morebitne spremembe in novosti v zvezi z javnim razpisom. Odgovori na vprašanja se podajajo v pisni obliki, v rubriki »Vprašanja in odgovori«, na spletni strani ministrstva. Vsi objavljeni odgovori imajo status dopolnitve razpisne dokumentacije. Za vse dodatne informacije se lahko obrnete na vodjo razpisa: mag. Tomaža Kukovico, sekretarja, tel. 01/369-58-64, faks 01/369-59-92, e-mail: Tomaz.Kukovica@gov.si ali (gp.mk@gov.si). Informacije so na voljo tudi med uradnimi urami, na naslovu: Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, pri vodji razpisa. Potekal bo tudi informativni dan, in sicer 27. 8. 2013, ob 10. uri, v sejni sobi Ministrstva za kulturo, Maistrova 10/pritličje, 1000 Ljubljana.
Ministrstvo za kulturo

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti