Uradni list

Številka 48
Uradni list RS, št. 48/2011 z dne 24. 6. 2011
Uradni list

Uradni list RS, št. 48/2011 z dne 24. 6. 2011

Kazalo

2341. Odlok o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Sv. Jurij ob Ščavnici, stran 6671.

Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91, 55/92, 66/93, 8/96, 36/00), 41., 42. in 140. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07, 36/08, 58/09), 21. člena Zakona o lokalni samoupravi – uradno prečiščeno besedilo – ZLS-UPB1 (Uradni list RS, št. 100/05) ter v skladu s 15. členom Statuta Občine Sveti Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 29/00, 77/02) je Občinski svet Občine Sveti Jurij ob Ščavnici na seji dne 27. 5. 2011 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Sv. Jurij ob Ščavnici
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom Občina Sveti Jurij ob Ščavnici (v nadaljevanju: ustanovitelj) ustanavlja na področju osnovnega šolstva ter vzgoje in varstva predšolskih otrok javni vzgojno-izobraževalni zavod Osnovna šola Sv. Jurij ob Ščavnici (v nadaljevanju: zavod) in s tem prevzema ustanoviteljske pravice bivše Občine Gornja Radgona.
Ustanoviteljske pravice občine izvršuje občinski svet.
II. STATUSNE DOLOČBE
1. Ime, sedež in pravni status zavoda
2. člen
Ime zavoda je: Osnovna šola Sv. Jurij ob Ščavnici.
Skrajšano ime: OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici.
Sedež zavoda: Ul. Edvarda Kocbeka 4.
V sestavo OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici sodijo:
– matična osnovna šola Sv. Jurij ob Ščavnici,
– enota vrtec »Sonček« Sv. Jurij ob Ščavnici.
3. člen
Zavod je za svoje obveznosti odgovoren s sredstvi, ki so v pravnem prometu. Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga.
Enota vrtec »Sonček« v pravnem prometu nima pooblastil.
Zavod je pravni naslednik vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Videm ob Ščavnici, ki je vpisan v sodni register pri Temeljnem sodišču v Murski Soboti, enota Murska Sobota, na registrskem vložku št. 1/10-00, dne 19. 11. 1992 in prevzema vse pravice in obveznosti tega zavoda.
4. člen
Z odločbo št. 608-01-316/2001 z dne 21. 11. 2001 in z odločbo št. 601-8/95 z dne 25. 11. 1999 je zavod vpisan v razvid izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja.
5. člen
Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi v poslovanju in v pravnem prometu, kot jih določata zakon in ta odlok.
2. Pečat zavoda
6. člen
Zavod ima in uporablja pečat okrogle oblike, premera 35 mm, ki ima v sredini grb Republike Slovenije, pod njim je vpisan sedež zavoda: Sveti Jurij ob Ščavnici, na zunanjem obodu pa je izpisano ime zavoda Osnovna šola Sv. Jurij ob Ščavnici.
Zavod ima in uporablja tudi pečat okrogle oblike, premera 20 mm, z enako vsebino kot pečat iz prvega odstavka tega člena.
7. člen
Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, hrambo ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi ravnatelj.
3. Zastopanje, predstavljanje in podpisovanje
8. člen
Zavod zastopa in predstavlja ravnatelj. Ravnatelj zastopa in predstavlja zavod brez omejitev.
Med začasno odsotnostjo nadomešča ravnatelja pomočnik ravnatelja. Pomočnik ravnatelja ima v času nadomeščanja vsa pooblastila ravnatelja.
Ravnatelj lahko za zastopanje ali predstavljanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
9. člen
Za zavod podpisuje ravnatelj in delavci, ki so pooblaščeni za zastopanje, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravljajo.
V odnosu z banko in Upravo za javne prihodke Republike Slovenije podpisujejo za zavod ravnatelj in podpisniki z deponiranimi podpisi pri Upravi za javne prihodke Republike Slovenije, ki jih določi ravnatelj. Računovodja pri plačevanju obveznosti zavoda uporablja elektronsko poslovanje ter s tem vse obveznosti podpiše z elektronskim podpisom in digitalnim potrdilom, ki je registriran pri Upravi za javne prihodke Republike Slovenije enota Murska Sobota.
Ravnatelj s pooblastilom pooblasti delavce zavoda, da podpisujejo za zavod v odnosih, ki niso navedeni v tem odloku.
4. Območja zadovoljevanja vzgojno-izobraževalnih in vzgojno-varstvenih potreb
10. člen
Zavod je ustanovljen za opravljanje osnovnošolskega izobraževanja za šolski okoliš, ki obsega naslednja naselja:
Biserjane, Blaguš, Bolehnečici, Brezje, Čakova, Dragotinci, Gabrc, Galušak, Grabonoš, Grabšinci, Jamna, Kočki Vrh, Kokolajnščak, Kraljevci, Kupetinci, Kutinci, Mali Moravščak, Rožički Vrh, Selišči, Slaptinci, Sovjak, Stanetinci, Stara Gora, Terbegovci, Sv. Jurij ob Ščavnici, Ženik, Žihlava.
III. DEJAVNOST ZAVODA
11. člen
Dejavnosti zavoda po standardni klasifikaciji dejavnosti – SKD 2008 so:
a) Področja na katerih zavod opravlja javno službo, katere izvajanje je v javnem interesu:
– P85.100 Predšolska vzgoja, ki obsega vzgojo, varstvo in prehrano otrok (dopoldanska malica, kosilo, popoldanska malica) in
– P85.200 Osnovnošolsko izobraževanje, ki obsega obvezni in razširjeni program izobraževanja ter prehrano učencev (zajtrk, dopoldanska malica, kosilo, popoldanska malica). Obvezni program obsega obvezne predmete, izbirne predmete in ure oddelčne skupnosti, razširjeni program pa obsega podaljšano bivanje, jutranje varstvo, dodatni pouk, dopolnilni pouk, interesne dejavnosti ter šolo v naravi.
b) Poleg dejavnosti iz prejšnje točke lahko zavod opravlja tudi druge dejavnosti, ki sicer niso javna služba, s katerimi pa dopolnjuje glavno dejavnost ali učinkoviteje izrablja sredstva s katerimi upravlja. V tem primeru gre za naslednje tržne dejavnosti:
– I56.290 Druga oskrba z jedmi zaposlenih in zunanjih odjemalcev (malica, kosilo, popoldanska malica)
– L68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih in najetih nepremičnin
– L68.320 Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi
– N81.100 Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost
– P85.600 Pomožne dejavnosti izobraževanja
– R91.011 Dejavnost knjižnic
– R93.110 Obratovanje športnih objektov
– R93.190 Druge športne dejavnosti
– R93.299 Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas.
12. člen
Zavod opravlja javnoveljavni vzgojno-izobraževalni program osnovna šola in javnoveljavni program za predšolske otroke – kurikulum za vrtce, ki je sprejet na način in po postopku, določenim z zakonom.
Javnoveljavni program za vzgojno-izobraževalni program osnovna šola se izvaja na lokaciji:
*Osnovna šola Sv. Jurij ob Ščavnici, Ul. Edvarda Kocbeka 4, 9244 Sv. Jurij ob Ščavnici.
Javnoveljavni program za predšolske otroke – kurikulum za vrtce se izvaja na naslednjih lokacijah:
*Osnovna šola Sv. Jurij ob Ščavnici, Ul. Edvarda Kocbeka 4, 9244 Sv. Jurij ob Ščavnici in
*Osnovna šola Sv. Jurij ob Ščavnici, enota vrtec »Sonček«, Ul. Bratka Krefta 11, 9244 Sv. Jurij ob Ščavnici.
13. člen
Zavod je devetrazredna osnovna šola in opravlja vzgojno-izobraževalno dejavnost od 1. do 9. razreda obvezne osnovne šole.
Zavod izvaja vzgojno-varstveno delo za predšolske otroke v starosti od dopolnjenega 11 meseca starosti do vstopa v osnovno šolo.
Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti, dokler ustanovitelj ne da soglasja in dokler pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni pogoji, predpisani za opravljanje dejavnosti glede tehnične opremljenosti in varstva pri delu ter drugi predpisani pogoji.
Za nove dejavnosti ne štejejo druge dejavnosti, ki jih opravlja zavod v manjšem obsegu, s katerim dopolnjuje in boljša ponudbo vzgojno-izobraževalnega in vzgojno-varstvenega dela ali s katerim prispeva k popolnejšemu izkoriščanju zmogljivosti, ki se uporabljajo za opravljanje vpisanih registriranih dejavnosti.
14. člen
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register.
IV. ORGANI ZAVODA
15. člen
Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– ravnatelj zavoda,
– strokovni organi,
– svet staršev.
Zavod lahko ima tudi druge organe, katerih delovno področje in način volitev oziroma imenovanje določi s pravili.
1. Svet zavoda
16. člen
Zavod upravlja svet zavoda, ki ga sestavljajo predstavniki ustanovitelja, predstavniki delavcev zavoda in predstavniki staršev.
Svet zavoda šteje enajst članov, ki jih sestavljajo:
– trije predstavniki ustanovitelja,
– pet predstavnikov delavcev zavoda,
– trije predstavniki staršev.
Predstavnike delavcev se voli izmed delavcev matične osnovne šole Sv. Jurij ob Ščavnici in vrtca »Sonček«, in sicer:
– iz matične osnovne šole štirje člani,
– iz vrtca »Sonček« enega člana.
Predstavnike ustanovitelja imenuje občinski svet izmed delavcev občinske uprave ali občinskih organov ter občanov posameznih naselij šolskega oziroma vzgojno-varstvenega okoliša. Predstavnike delavcev izvolijo delavci zavoda neposredno in tajno na volitvah po postopku in načinu, ki ga določa zakon in ta odlok. Predstavnike staršev pa volijo starši na svetu staršev, in sicer tri predstavnike – dva predstavnika iz šole in enega iz vrtca.
Člani sveta izmed sebe izvolijo na konstitutivni seji predsednika in namestnika predsednika.
Svet odloča z večino glasov vseh članov.
Člani sveta so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Člani sveta so lahko zaporedoma imenovani oziroma izvoljeni največ dvakrat.
Mandat predstavnikov staršev v svetu je povezan s statusom otroka in učenca v zavodu.
17. člen
Pristojnosti sveta zavoda:
– imenuje in razrešuje ravnatelja zavoda,
– sprejema program razvoja zavoda (šole in vrtca),
– sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi,
– sprejme letno poročilo o samoevalvaciji šole in vrtca,
– odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov,
– obravnava poročilo o vzgojni oziroma izobraževalni problematiki,
– odloča o pritožbah odraslega kot drugostopenjski organ, če z zakonom ni določeno drugače, o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja, vendar ne o pritožbah, katere obravnava delovno in socialno sodišče,
– obravnava zadeve, ki mu jih predložijo vzgojiteljski in učiteljski zbor, šolska inšpekcija, reprezentativni sindikat zaposlenih, svet staršev, skupnost učencev,
– sprejema zaključno poslovno in finančno poročilo zavoda,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razrešitev dejavnosti,
– daje ustanovitelju in ravnatelju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– imenuje predstavnike zavoda v drugih asociacijah,
– sprejema program za razreševanje presežnih delavcev,
– sprejema pravila in druge akte zavoda,
– odloča o soglasju z ustanoviteljem o povezovanju v vzgojno-izobraževalne centre za opravljanje skupnih administrativnih, računovodskih, svetovalnih in drugih tehničnih del,
– delo sveta zavoda poteka po poslovniku zavoda,
– opravlja druge naloge določene z zakonom in aktom o ustanovitvi.
a) Volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda
Svet zavoda razpiše volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda s sklepom največ 90 dni in najmanj 60 dni pred iztekom mandata. Volitve se opravijo najkasneje 15 dni pred potekom mandata svetu zavoda.
S sklepom o razpisu volitev mora biti določen dan volitev in število članov sveta, ki se volijo. Sklep o razpisu volitev se mora javno objaviti v zavodu.
S sklepom o razpisu volitev se imenuje volilna komisija, ki jo sestavljajo predsednik, njegov namestnik in dva člana ter njuna namestnika. Član volilne komisije oziroma njegov namestnik ne more biti kandidat za predstavnika delavcev v svetu in mora imeti aktivno volilno pravico.
Volilna komisija se imenuje za dobo 4 let.
18. člen
Pravico predlagati kandidate za člane sveta zavoda imajo:
– v zavodu z več kot 20 do 50 delavcev – najmanj trije delavci z aktivno volilno pravico;
– v zavodu z več kot 50 do 300 delavcev – najmanj desetina delavcev z aktivno volilno pravico in
– vsak reprezentativni sindikat v zavodu.
Predlog kandidatov za člane sveta zavoda, ki se predložijo volilni komisiji, morajo biti pisni. Predlogom kandidatov za člane sveta zavoda iz prvih dveh alinej prejšnjega odstavka je potrebno priložiti podpise delavcev, ki predlagajo kandidate za člane sveta zavoda.
Predlogu kandidatov za člane sveta zavoda morajo biti priložene pisne izjave kandidatov, da se s kandidaturo strinjajo.
Kandidati za predstavnike delavcev v svetu zavoda morajo imeti pasivno volilno pravico.
19. člen
Glasovanje na voliščih vodi volilna komisija.
Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja. Volilna komisija lahko določi, da se za delavce, ki bodo odsotni na dan volitev, zagotovi možnost predčasnih volitev.
Voli se z glasovnicami osebno. Vsak delavec ima en glas. Na glasovnici se navedejo imena kandidatov iz matične osnovne šole in iz vrtca po abecednem redu priimkov z navedbo koliko kandidatov se voli izmed kandidatov matične osnovne šole in vrtca. Voli se tako, da se obkrožijo zaporedne številke pred imeni tistih kandidatov, za katere se želi glasovati.
Neizpolnjena glasovnica in glasovnica, na kateri ni mogoče ugotoviti volje volivca, sta neveljavni. Neveljavna je tudi glasovnica, če je volivec glasoval za več kandidatov iz matične osnovne šole ali vrtca kot jih je potrebno izvoliti.
Volitve so veljavne, če se jih je udeležila več kot polovica delavcev zavoda z aktivno volilno pravico.
20. člen
Izvoljenih je toliko kandidatov za člane sveta zavoda kot je predstavnikov delavcev v svetu zavoda, in sicer štirje kandidati iz šole in en kandidat iz vrtca. Izvoljeni so tisti, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva kandidata iz iste enote dobila enako število glasov, je izvoljen tisti, ki ima daljšo delovno dobo v zavodu.
O poteku volitev na voliščih se piše zapisnik, volilna komisija pa izdela poročilo o rezultatih volitev, ki ga objavi v roku 5 dni od dneva izvedbe glasovanja.
b) Odpoklic predstavnikov delavcev v svetu zavoda
21. člen
Postopek za odpoklic predstavnika delavcev v svetu zavoda se začne na podlagi pisne zahteve najmanj 10 % delavcev zavoda z aktivno volilno pravico oziroma na zahtevo sindikata, če gre za člana sveta, ki ga je kandidiral sindikat.
Zahtevi za odpoklic, ki jo predložijo delavci, morajo biti priloženi podpisi delavcev, ki predlagajo odpoklic.
Zahteva za odpoklic mora vsebovati razloge za odpoklic.
Zahteva se predloži volilni komisiji, ki preveri formalno pravilnost zahteve, ne da bi presojala razloge za odpoklic.
Če volilna komisija ne zavrne zahteve za odpoklic, v 30 dneh razpiše glasovanje o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu zavoda in določi dan glasovanja.
Predstavnik delavcev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico v času glasovanja o odpoklicu.
Za izvedbo glasovanja o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu zavoda se smiselno uporabljajo določbe odloka in zakona.
22. člen
Za volitve in odpoklic predstavnikov delavcev v svet zavoda se, dokler ne bo sprejet zakon, ki ureja sodelovanje delavcev pri upravljanju zavodov, upravljale v zadevah, ki jih ne ureja ta odlok, odločbe zakona, ki ureja sodelovanje delavcev v upravljanju podjetij.
2. Ravnatelj
23. člen (pristojnosti ravnatelja)
Pedagoški vodja in poslovodni organ zavoda je ravnatelj.
Ravnatelj organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost zavoda.
Ravnatelj opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo zavoda,
– pripravlja program razvoja zavoda,
– pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo,
– je odgovoren za uresničevanje pravic otrok ter pravic in dolžnosti učencev,
– vodi delo vzgojiteljskega in učiteljskega zbora,
– oblikuje predlog nadstandardnih programov,
– vzpodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– prisostvuje pri vzgojno-izobraževalnem delu vzgojiteljev oziroma učiteljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
– predlaga strokovne delavce v nazive,
– odloča o napredovanju delavcev v plačilne razrede,
– spremlja delo svetovalne službe,
– skrbi za sodelovanje zavoda s starši (roditeljski sestanki, govorilne ure in druge oblike sodelovanja),
– obvešča starše o delu zavoda in o spremembah pravic in obveznosti učencev,
– spodbuja in spremlja delo skupnosti učencev,
– odloča o vzgojnih ukrepih,
– zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
– določa sistematizacijo delovnih mest,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– skrbi za sodelovanje zavoda s šolsko in predšolsko zdravstveno službo,
– je odgovoren za zagotavljanje in ugotavljanje kakovosti s samoevalvacijo in pripravo letnega poročila o samo-evalvaciji šole in vrtca in
– opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
24. člen
Za ravnatelja zavoda je lahko imenovan kdor:
– izpolnjuje pogoje po 53. členu ZOFVI – UBP5 (Uradni list RS, št. 16/07, 36/08, 58/09) ali
– izpolnjuje pogoje po 145. členu ZOFVI – UBP5 (Uradni list RS, št. 16/07, 36/08, 58/09),
– izpolnjuje pogoje po 43. členu ZOFVI-A (Uradni list RS, št. 64/01),
– ni bil pravnomočno obsojen zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti, na nepogojno kazen zapora v trajanju več kot šest mesecev in
– ni bil pravnomočno obsojen zaradi kaznivega dejanja zoper spolno nedotakljivost.
Za ravnatelja je lahko imenovan tudi kandidat, ki nima ravnateljskega izpita, mora pa si ga pridobiti najkasneje v enem letu od začetka mandata.
Če ravnatelj ravnateljskega izpita ne opravi v roku, mu preneha mandat po zakonu.
Mandat ravnatelja traja pet let.
24.a člen
Ravnatelja imenuje svet zavoda.
Svet si mora pred odločitvijo o izbiri kandidata za ravnatelja o vseh kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje, pridobiti:
– mnenje vzgojiteljskega in učiteljskega zbora,
– mnenje lokalne skupnosti, na območju katere ima zavod sedež,
– mnenje sveta staršev.
Lokalna skupnost in svet staršev mnenje obrazložijo.
Vzgojiteljski in učiteljski zbor o mnenju glasujejo tajno.
Če lokalna skupnost, vzgojiteljski in učiteljski zbor ter svet staršev ne dajo mnenja v 20 dneh od dneva, ko so bili zanj zaprošeni, lahko svet o izbiri odloča brez tega mnenja.
Ko svet izmed prijavljenih kandidatov izbere kandidata za ravnatelja, posreduje obrazložen predlog za imenovanje v mnenje ministru.
Če minister ne da mnenja v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet odloči o imenovanju ravnatelja brez tega mnenja.
Po prejemu mnenja ministra oziroma po poteku trideset dnevnega roka za podajo mnenja ministra, svet odloči o imenovanju ravnatelja s sklepom. O odločitvi obvesti vse prijavljene kandidate. Zoper odločitev sveta je možno sodno varstvo v skladu zakonom, ki ureja zavode.
25. člen
Če ravnatelju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za ravnatelja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja izmed strokovnih delavcev zavoda oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto.
Če v 60 dneh po prenehanju mandata ravnatelju svet zavoda ne imenuje niti ravnatelja niti vršilca dolžnosti ravnatelja, imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja v naslednjih osmih dneh minister. Svet zavoda pa mora takoj začeti postopek za imenovanje ravnatelja.
Ista oseba v istem zavodu lahko opravlja funkcijo vršilca dolžnosti ravnatelja največ dvakrat pod pogoji, kot jih določa zakon.
26. člen
Ravnatelj zavoda se imenuje na podlagi javnega razpisa po postopku, določenem z zakonom.
V javnem razpisu se določijo pogoji, ki jih mora izpolnjevati kandidat, čas za katerega bo imenovan, rok, do katerega se sprejemajo prijave, in rok, v katerem bodo prijavljeni kandidati obveščeni o imenovanju, ki ne sme biti daljši od 4 mesecev od njegove objave. Rok za prijavo kandidatov ne sme biti krajši od 8 in ne daljši od 15 dni. Kandidat mora k prijavi priložiti program vodenja zavoda.
27. člen
Ravnatelja razreši svet javnega vrtca oziroma šole.
Svet mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti ravnatelja z razlogi zanjo in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
Svet s predlogom za razrešitev seznani lokalno skupnost in organe iz drugega odstavka 53.a člena ZOFVI.
Svet obrazložen predlog za razrešitev ravnatelja posreduje v mnenje ministru. Svetu ni treba zaprositi za mnenje ministra, če se ravnatelja razreši na njegov predlog. V tem primeru svet o razrešitvi ravnatelja obvesti ministrstvo.
Če minister ne da mnenja v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet odloči o razrešitvi ravnatelja brez tega mnenja.
Svet po prejemu mnenja ministra oziroma po preteku roka iz prejšnjega odstavka odloči o razrešitvi s sklepom in ga vroči ravnatelju. Zoper odločitev sveta je možno sodno varstvo v skladu zakonom, ki ureja zavode.
V. ORGANIZACIJA DELA V ENOTI VRTEC »SONČEK«
28. člen
a) Pedagoški in organizacijski vodja vrtca
V vrtcu pri šoli ravnatelj imenuje za pedagoško in organizacijsko vodenje oddelkov vrtca pomočnika ravnatelja. V okviru polne delovne obveznosti mora opraviti v vrtcu z 1 oddelkom 21 ur dela z otroki oziroma 28 ur svetovalnega dela na teden. Za vsaka dva oddelka več se mu obveznost zmanjša za 1,5 ure dela z otroki oziroma 2 uri svetovalnega dela na teden.
Za pomočnika ravnatelja je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje za ravnatelja, razen šole za ravnatelja oziroma ravnateljskega izpita.
Pomočnika ravnatelja imenuje in razrešuje ravnatelj. Ravnatelj mora pomočnika ravnatelja, ki ga razreši, seznaniti z razlogi za razrešitev. Pred razrešitvijo mora ravnatelj z razlogi za razrešitev seznaniti vzgojiteljski, učiteljski oziroma predavateljski zbor.
Pedagoški in organizacijski vodja vrtca opravlja naloge, ki jih določi ravnatelj z opisom delovnega mesta v aktu o sistematizaciji delovnih mest oziroma naloge, za katere jih ravnatelj pisno pooblasti.
b) Vodja vrtca
Ravnatelj lahko izmed delavcev vrtca imenuje tudi vodjo vrtca.
Vodja vrtca je lahko vzgojitelj ali svetovalni delavec, ki ima naziv mentor in pet let delovnih izkušenj. Za vodenje enote vrtca lahko ravnatelj pooblasti tudi pomočnika ravnatelja, ki to delo opravlja v okviru svojih nalog.
Vodja vrtca opravlja naloge, ki jih določi ravnatelj z opisom delovnega mesta v aktu o sistematizaciji delovnih mest oziroma naloge, za katere jih ravnatelj pisno pooblasti.
3. Strokovni organi
29. člen
Strokovni organi v zavodu so učiteljski in vzgojiteljski zbor, oddelčni učiteljski in vzgojiteljski zbor, razredniki in strokovni aktivi.
30. člen
Vzgojiteljski, učiteljski oziroma predavateljski zbor sestavljajo strokovni delavci zavoda.
Vzgojiteljski, učiteljski oziroma predavateljski zbor:
– obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih, povezanih z vzgojno-izobraževalnim delom,
– daje mnenje o letnem delovnem načrtu,
– predlaga uvedbo nadstandardnih in drugih programov ter dejavnosti,
– odloča o posodobitvah programov vzgoje in izobraževanja in njihovi izvedbi v skladu s predpisi,
– daje mnenje o predlogu za imenovanje ravnatelja,
– daje pobude za napredovanje strokovnih delavcev in mnenje o predlogih ravnatelja,
– odloča o vzgojnih ukrepih in
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
31. člen
Oddelčni učiteljski zbor sestavljajo strokovni delavci, ki opravljajo vzgojno-izobraževalno delo v posameznem oddelku.
Oddelčni učiteljski zbor:
– obravnava vzgojno-izobraževalno problematiko v oddelku,
– oblikuje program za delo z nadarjenimi učenci in tistimi, ki težje napredujejo,
– odloča o vzgojnih ukrepih ter
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
32. člen
Razrednik vodi delo oddelčnega učiteljskega zbora, analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s starši in šolsko svetovalno službo, odloča o vzgojnih ukrepih ter opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
33. člen
Strokovne aktive v vrtcu sestavljajo vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev. Strokovne aktive v šoli sestavljajo učitelji oziroma predavatelji istega predmeta oziroma predmetnih področij.
Strokovni aktivi v vrtcu obravnavajo vzgojno delo, dajejo vzgojiteljskemu zboru predloge za izboljšanje vzgojnega dela, obravnavajo pripombe staršev ter opravljajo druge strokovne naloge, določene v letnem načrtu.
Strokovni aktiv šole obravnava problematiko predmeta oziroma predmetnega področja, usklajuje merila za ocenjevanje, daje učiteljskemu zboru predloge za izboljšanje vzgojno-izobraževalnega dela, obravnava pripombe staršev in učencev ter opravlja druge strokovne naloge, določene z letnim delovnim načrtom.
4. Svet staršev
34. člen
Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v zavodu oblikuje svet staršev. Tehnično in finančno podporo za delovanje sveta staršev zagotavlja zavod.
Svet staršev zavoda je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek v šoli in v vrtcu po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka oziroma v skupini.
Prvi sklic sveta staršev opravi ravnatelj.
Svet staršev:
– predlaga nadstandardne programe,
– daje soglasje k predlogu za ravnatelja o nadstandarnih storitvah,
– sodeluje pri nastajanju predloga programa razvoja zavoda, vzgojnega načrta, pri pravilih šolskega reda ter da mnenje o letnem delovnem načrtu,
– daje mnenje o kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje za ravnatelja,
– razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno izobraževalni problematiki,
– obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno-izobraževalnim delom,
– voli predstavnike v svet zavoda,
– lahko sprejme svoj program dela sodelovanja z zavodom (šola in vrtec), zlasti glede vključevanja v lokalno okolje,
– v dogovoru z vodstvom zavoda lahko ustanavlja oziroma oblikuje delovne skupine,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
5. Svetovalna služba
35. člen
V zavodu deluje svetovalna služba, ki svetuje otrokom, učencem, vzgojiteljem, učiteljem in staršem; sodeluje z vzgojitelji, učitelji in vodstvom zavoda pri načrtovanju, spremljanju in evalvaciji razvoja zavoda in opravljanju vzgojno-izobraževalnega dela ter opravlja poklicno svetovanje.
Svetovalna služba sodeluje pri pripravi in izvedbi individualiziranih programov za otroke s posebnimi potrebami.
Delo svetovalne službe opravljajo svetovalni delavci, ki so psihologi, pedagogi, socialni delavci, socialni pedagogi in defektologi.
Pri opravljanju poklicnega svetovanja se povezuje z Republiškim zavodom za zaposlovanje.
6. Knjižnica
36. člen
Zavod ima knjižnico.
Knjižnica zbira knjižno gradivo, ga strokovno obdeluje, hrani, predstavlja in izposoja ter opravlja informacijsko-dokumentacijsko delo kot sestavino vzgojno-izobraževalnega dela v zavodu.
Zavod mora imeti učbeniški sklad. Njegovo upravljanje določi minister.
Za učence, ki zaradi socialnega položaja ne morejo plačati prispevka za izposojo učbenikov iz učbeniškega sklada, zagotovi sredstva drža v skladu z merili, ki jih določi minister.
Knjižna gradiva za matično osnovno šolo in vrtec »Sonček« se vodijo ločeno.
VI. ZAPOSLENI V ZAVODU
37. člen
Vzgojno-izobraževalno, vzgojno-varstveno in drugo strokovno delo v zavodu opravljajo učitelji, vzgojitelji, pomočniki vzgojiteljev, svetovalni delavci, knjižničarji in drugi strokovni delavci, ki z njimi sodelujejo pri izvajanju strokovnih nalog, potrebnih za nemoteno delovanje zavoda (v nadaljnjem besedilu: strokovni delavci).
Strokovni delavci izvajajo vzgojno-izobraževalno delo in vzgojno-varstveno delo v skladu z zakonom in javno-veljavnimi programi tako, da zagotavljajo objektivnost, kritičnost in pluralnost ter so pri tem strokovno avtonomni.
Strokovni delavci morajo obvladati slovenski knjižni jezik, imeti ustrezno izobrazbo, določeno z zakonom in drugimi predpisi, ter opravljen strokovni izpit v skladu z zakonom.
Znanje slovenskega knjižnega jezika se preverja pri strokovnem izpitu. Pri učiteljih in vzgojiteljih, ki niso diplomirali na slovenskih univerzah, se zanje slovenskega knjižnega jezika preverja ob prvi namestitvi.
Smer strokovne izobrazbe za strokovne delavce, v primerih, ko to določa zakon, pa tudi stopnjo izobrazbe, določi minister potem, ko si je pridobil mnenje pristojnega strokovnega sveta.
Strokovna, administrativna, računovodska, tehnična in druga dela opravljajo delavci, določeni s sistematizacijo delovnih mest.
Delavci iz prejšnjega odstavka morajo imeti izobrazbo, določeno s sistematizacijo delovnih mest.
38. člen
Delovna razmerja, udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic delavcev v zavodih, zavod uredi v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter z zakonom o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja v svojem splošnem aktu.
Prosta delovna mesta strokovnih in drugih delavcev v zavodu se prijavijo na podlagi pridobljenega soglasja k sistematizaciji delovnih mest s strani Ministrstva za šolstvo in šport in ustanovitelja.
Sistematizacijo delovnih mest določi na podlagi normativov in standardov ravnatelj v soglasju z Ministrstvo za šolstvo in šport in ustanoviteljem.
O prostem delovnem mestu strokovnega in drugega delavca se pred prijavo prostega delovnega mesta obvesti Ministrstvo za šolstvo in šport, »direktorat za vrtec in šolo«, in ustanovitelja.
VII. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA
39. člen
Zavod, ki opravlja dejavnost predšolske vzgoje in osnovnošolskega izobraževanja, se financira iz:
– javnih sredstev:
– državni proračun,
– proračun ustanovitelja,
– prispevkov učencev,
– plačila staršev za storitve v predšolski vzgoji,
– iz donacij, prispevkov sponzorjev in iz drugih virov ter iz
– sredstev tržne dejavnosti:
– sredstva od prodaje storitev in izdelkov ter
– dajanje nepremičnin v najem.
Šole, ki izvajajo javno veljavne programe, po katerih se pridobi javno veljavna izobrazba ter javni vrtci, se ne smejo financirati iz sredstev političnih strank.
Zavod je dolžen uporabljati sredstva v skladu z namenom, za katera so mu bila dodeljena.
39.a člen
Ustanovitelj zagotavlja zavodu sredstva in premoženje, ki mu je dano v upravljanje.
Zavod samostojno upravlja s sredstvi, ki so mu dana v upravljanje, ne more pa s pravnimi posli odtujiti nepremičnino premoženje ali le-to obremeniti s stvarnimi ali drugi bremeni brez soglasja ustanovitelja.
39.b člen
Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih zavod pridobi s prodajo proizvodov oziroma storitev, ustvarjenih z opravljanjem vzgoje in izobraževanja oziroma z opravljanjem drugih dejavnosti (tržne dejavnosti) v skladu z aktom o ustanovitvi, se uporablja za plačilo materialnih stroškov, investicijsko vzdrževanje in investicije, po predhodnem soglasju ustanovitelja pa tudi za plače.
40. člen
Zavod pridobiva sredstva za opravljanje javne službe iz državnega proračuna in iz proračuna občine v skladu z zakonom in statutom Občine Sv. Jurij ob Ščavnici.
VIII. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
41. člen
Zavod nastopa v pravnem prometu povezanem z dejavnostjo, za katero je ustanovljen, samostojno.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga.
Ustanovitelju odgovarja za obveznosti zavoda do višine sredstev, ki jih zagotavlja v skladu z 39.a členom tega odloka.
IX. JAVNOST DELA ZAVODA
42. člen
Delo zavoda je javno.
Javnost dela zavoda se zagotavlja s sporočili staršem učencev in otrok, novinarjem in drugim predstavnikom javnosti.
Starši učencev in otrok ter drugi predstavniki javnosti ne morejo prisostvovati sejam in drugim oblikam dela organov zavoda ter vzgojno-izobraževalnemu delu zavoda, razen v primerih, kot je določeno z zakonom ali drugimi predpisi, ali jih ravnatelj zavoda izrecno povabi.
O delu zavoda obvešča javnost ravnatelj ali oseba, ki jo pooblasti.
X. POSLOVNA TAJNOST
43. člen
Ravnatelj in drugi delavci zavoda morajo varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma se z njimi seznanijo pri opravljanju vzgojno-izobraževalne dejavnosti in so določeni za poslovno tajnost.
Osebe iz prejšnjega odstavka morajo varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja. Za poslovno tajnost se štejejo:
– podatki in dokumenti, ki so z zakonom in drugimi predpisi določeni za tajne,
– podatki in dokumenti, ki jih svet zavoda določi za poslovno tajnost,
– podatki in dokumenti, ki jih ravnatelj v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno tajnost,
– podatki in dokumenti, ki jih zavodu zaupno sporoči pristojni organ ali druga institucija.
XI. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
44. člen
Zavod lahko v zadevah, ki jih ne ureja ta odlok, ter v drugih specifičnih zadevah, ki jih je potrebno urediti znotraj zavoda, uredi svojo notranjo organizacijo in delo s pravili. Pravila sprejme svet zavoda.
Zavod lahko ima tudi druge splošne akte, s katerimi ureja druga področja, če tako določa zakon. Splošne akte sprejme svet zavoda ali ravnatelj. Razmejitev pristojnosti pri sprejemanju splošnih aktov se določi s pravili zavoda.
Pravila in splošni akti ne smejo biti v neskladju s predpisi in s tem odlokom.
XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
45. člen
Svet zavoda opravlja svoje naloge do izteka mandata.
46. člen
Ravnatelju zavoda preneha mandat z iztekom dobe, za katero je imenovan. Ravnatelj zavoda je dolžan poleg nalog, za katere je pristojen po Zakonu opraviti vse potrebno, da zavod uskladi organizacijo dela ter oblikuje svet zavoda v roku treh mesecev od dneva uveljavitve tega odloka.
47. člen
Zavod si uskladi organizacijo dela celotnega zavoda z internimi akti, kateri morajo biti sestavljeni v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
48. člen
Z dnem uveljavitve tega odloga preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Sv. Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 105/07).
49. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 600-4/2011
Sveti Jurij ob Ščavnici, dne 25. maja 2011
Župan
Občine Sveti Jurij ob Ščavnici
Anton Slana l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti