Uradni list

Številka 36
Uradni list RS, št. 36/2009 z dne 15. 5. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 36/2009 z dne 15. 5. 2009

Kazalo

Št. 0094/2009 Ob-3712/09 , Stran 1185
1. Predmet javnega razpisa Predmet javnega razpisa je dodelitev spodbud za začetne investicije, ki jih bodo prijavitelji – tuje osebe zasebnega prava – nerezidenti (v nadaljevanju: tuji investitor) izvajali na ozemlju Republike Slovenije. Za začetno investicijo se šteje investicija v osnovna opredmetena in/ali neopredmetena sredstva pri vzpostavitvi novega podjetja, širitvi obstoječega podjetja, diverzifikaciji produktov podjetja z novimi dodatnimi produkti ali v bistvene spremembe proizvodnega procesa v obstoječem podjetju v Republiki Sloveniji v predelovalni, storitveni, katere storitve se mednarodno tržijo ali razvojno-raziskovalni dejavnosti. Kot začetna investicija se ne šteje povečanje obstoječe proizvodnje izdelkov, ki jih upravičenec do spodbude (v nadaljevanju: prejemnik spodbud oziroma projektno podjetje) ali z njim povezane pravne osebe v Republiki Sloveniji že proizvajajo, in povečanje obsega storitev, ki jih prejemnik spodbud ali z njim povezane pravne osebe v Republiki Sloveniji že opravljajo. Spodbude se ne dodelijo za investicije v naslednje dejavnosti: – primarna proizvodnja (kmetijstvo) iz seznama v Prilogi I PES, proizvodov, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode ter proizvodov, ki se uvrščajo pod oznake KN 4502, 4503 in 4504 (plutasti izdelki), – predelava in trženje kmetijskih proizvodov, kadar je znesek spodbude določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje, ali kadar je spodbuda pogojena s tem, da je delno ali v celoti prenesena na primarne proizvajalce; – ribištvo in ribogojništvo; – premogovništvo; – jeklarstvo; – promet; – ladjedelništvo; – industrija sintetičnih vlaken; – proizvodnja orožja in streliva. Spodbude se ne dodelijo za projekte v dejavnostih trgovine, turizma, gradbeništva, izobraževanja ter zdravstvenega in socialnega varstva. Spodbude se tudi ne dodelijo za dejavnosti, povezane z izvozom, ki je neposredno povezan z izvoženimi količinami, z vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali z drugimi tekočimi stroški v zvezi z izvozno dejavnostjo. Prav tako se spodbude ne dodeljujejo v primerih, ko bi se uporabi domačega blaga dajalo prednost pred uporabo uvoženega blaga. Spodbude se ne dodelijo podjetjem, ki so v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na osnovi odločbe Komisije (ES), ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Spodbude se ne dodelijo za investicije, katerih upravičeni stroški presegajo 50 milijonov evrov (veliki naložbeni projekt). 1.1.) Namen javnega razpisa Namen javnega razpisa je privabljanje tujih investitorjev k investiranju na območju Republike Slovenije, katerih investicije bodo: – v skladu s ponudbo na trgu dela v Republiki Sloveniji zagotavljale nova delovna mesta, in sicer predvsem v panogah z višjo dodano vrednostjo; – prispevale k prenosu znanja in tehnologij in k sodelovanju znanstveno-raziskovalnih podjetij in ustanov na območju Republike Slovenije s tujimi investitorji; – prispevale k skladnejšemu regionalnemu razvoju; – prispevale k povečanju sinergičnih učinkov povezovanja tujih investitorjev s slovenskimi podjetji, predvsem na področju dobav tujim investitorjem in izmenjave znanj in tehnologij. 1.2) Cilj javnega razpisa Cilj razpisa je odpreti 700 novih delovnih mest v treh letih po zaključku investicij. 1.3) Prijavitelji Na razpis se lahko prijavijo tuji investitorji, pri čemer morajo imeti tuji investitorji ali njihove tuje povezane družbe izkušnje iz opravljanja dejavnosti prejemnika spodbud, ki morajo biti izkazane v vlogi na razpis za dodelitev spodbude. Povezanost družb se presoja po Zakonu o gospodarskih družbah, ZGD-1; Uradni list RS, št. 42/06, 60/06, 26/07 – ZSDU-B, 33/07 – ZSReg-B, 67/07 – ZTFI, 100/07 popr., 10/08, 68/08). 1.4) Upravičenci Prejemniki spodbud so le gospodarske družbe, registrirane v Republiki Sloveniji do dneva oddaje vloge, v katerih imajo tuji investitorji, ki vložijo vlogo, neposredno najmanj 10% delež. Za dodelitev spodbud lahko kandidirajo upravičenci: – z investicijskimi projekti v predelovalno dejavnost, na podlagi katerih bo v treh letih po zaključku investicije zagotovljeno odprtje najmanj 25 novih delovnih mest. Najnižja vrednost investicije, za katero se dodelijo spodbude, znaša 1 milijon EUR; – z investicijskimi projekti v storitveni dejavnosti, katerih storitve se mednarodno tržijo, na podlagi katerih bo v treh letih po zaključku investicije odprtih najmanj 10 novih delovnih mest. Najnižja vrednost investicije, za katero se dodelijo spodbude, znaša 0,5 milijona EUR. Kot storitvena dejavnost, ki se mednarodno trži se šteje predvsem: – dejavnost centrov za podporo uporabnikom (angl. Customer Contact Centres), – dejavnost centrov za skupne storitve (angl. Shared Services Centres), – logistično-distribucijska dejavnost (angl. Logistics and Distribution), – dejavnost regionalnih centrov za upravljanje (angl. Regional Headquarters); – z investicijskimi projekti v razvojno-raziskovalno dejavnost, na podlagi katerih bo v treh letih po zaključku investicije odprtih najmanj 5 novih delovnih mest. Najnižja vrednost investicije, za katero se dodelijo spodbude, znaša 0,5 milijona EUR. Kot razvojno-raziskovalna dejavnost se šteje dejavnost, ki jo izvaja podjetje ali zaključena organizacijska enota, katere osnovna dejavnost je raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju tehnologije. Del raziskovalnega projekta mora v celoti spadati v kategorijo temeljnih raziskav, industrijskih raziskav ali eksperimentalnega razvoja. Podjetja, katerih osnovna dejavnost niso raziskave in razvoj, morajo voditi raziskovalno razvojno enoto organizacijsko opredeljeno. Razvojno raziskovalne naloge morajo biti navedene tudi v sistemizaciji delovnih mest, kolikor je ta zakonsko obvezna, in internih aktih podjetja; Kot najnižja vrednost investicije se šteje investicija v opredmetena osnovna sredstva (zemljišča, zgradbe in oprema, komunalno in infrastrukturno opremljanje zemljišč, nakup, gradnja in posodobitev zgradb, nakup novih strojev in opreme) in/ali v neopredmetena dolgoročna osnovna sredstva (nakup patentov, licenc, know-howa ali nepatentiranega tehničnega znanja). V primeru malih in srednjih podjetij se za investicijo v opredmetena sredstva šteje tudi nakup rabljenih strojev in opreme. Prejemnik spodbud mora iz lastnih virov ali z zunanjim financiranjem in v obliki, ki ni povezana z javnimi sredstvi, zagotoviti sredstva v višini najmanj 25 odstotkov upravičenih stroškov materialnih in nematerialnih investicij. Ustvarjanje delovnih mest pomeni neto povečanje števila zaposlenih, neposredno zaposlenih v nekem podjetju, v primerjavi s povprečjem predhodnih 12 mesecev od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju, pri čemer se sorazmerno upoštevajo zaposlitve s polnim in skrajšanim delovnim časom. Vsako delovno mesto, izgubljeno v teh 12 mesecih, je treba zato odšteti od celotnega števila delovnih mest, ustvarjenih v istem obdobju. Nova delovna mesta morajo biti odprta v treh letih po zaključku investicije in ohranjena v regiji najmanj pet let, v primeru srednjih in malih podjetij pa tri leta po dnevu, ko je bilo delovno mesto prvič zasedeno. Kot datum zaključka investicije se šteje končanje del na investicijskem projektu, ki mora biti zaključeno v roku treh let od podpisa pogodbe. Spodbuda se ne dodeli, če: – je investicijski projekt za isti namen, ki vsebuje elemente državnih pomoči, že sofinanciran iz drugih javnih sredstev (iz državnega, lokalnega proračuna, virov EU in drugih virov), oziroma če skupna višina prejetih sredstev iz tega naslova presega najvišje dovoljene višine sofinanciranja, ki jo določajo pravila s področja državnih pomoči; – je tuji investitor ali prejemnik spodbud insolventen; – tuji investitor ali prejemnik spodbud ni bil ob zaključku preteklega koledarskega leta v stanju kapitalske ustreznosti v skladu s tretjim odstavkom 11. člena Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 126/07); podjetje je kapitalsko ustrezno, če je obseg njegovih dolgoročnih virov financiranja zadosten glede na obseg in vrste poslov, ki jih opravlja, ter tveganja, ki jim je izpostavljen pri opravljanju teh poslov; – je zoper tujega investitorja ali zoper prejemnika spodbud s pravnomočno odločbo sodišča začet stečajni postopek, postopek prisilne poravnave ali likvidacije; – je prejemnik spodbude ali tuji investitor na seznamu poslovnih subjektov v Sklepu o objavi seznama poslovnih subjektov, s katerimi na podlagi določb Zakona o preprečevanju korupcije ne smejo poslovati naročniki iz prvega, drugega in tretjega odstavka 28. člena Zakona o preprečevanju korupcije (Uradni list št. 43/07, 68/07, 29/08, 55/08 in 91/08); – ima tuji investitor ali prejemnik spodbud neporavnane obveznosti do Republike Slovenije; – je prejemnik spodbude ob oddaji vloge za dodelitev spodbude v težavah v skladu s Smernicami Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah (UL C 244 z dne 1. 10. 2004, str. 2) in Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (ZPRPGDT-UPB2) (Uradni list RS, št. 44/07). Mala in srednja podjetja, ki delujejo manj kot tri leta od registracije, se ne štejejo kot podjetja v težavah v smislu Smernic Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah, razen če izpolnjujejo merila za stečajni postopek po predpisih, ki urejajo finančno poslovanje podjetij. Kumulacija državnih pomoči pomeni, da se prejete državne pomoči med seboj seštevajo. Namen pravila kumulacije je tako zagotoviti, da posamezni prejemnik ne bi dobil več pomoči kot je dovoljeno. Če je prejemnik spodbude že dobil tudi druga sredstva iz državnega, lokalnega ali EU proračuna, oziroma če skupna višina prejetih sredstev iz tega naslova presega najvišje dovoljene višine sofinanciranja, ki jo določajo pravila s področja državnih pomoči ali pa so mu bila odobrena, se prekine obveznost agencije do prejemnika spodbude, zahteva pa se tudi vrnitev vseh izplačanih prejetih sredstev z zakonitimi zamudnimi obrestmi 1.5) Upravičeni stroški Upravičeni stroški, za katere se dodelijo spodbude, so: – stroški odpiranja novih delovnih mest, ki so neposredno ustvarjena z investicijskim projektom, izračunani za obdobje dveh let in jih mora prejemnik sredstev dejansko plačati v zvezi z zadevno zaposlitvijo (t.j. stroški bruto plač pred obdavčitvijo in obvezni prispevki za socialno varnost); – stroški materialnih investicij (investicije v opredmetena osnovna sredstva (stavbe in oprema, komunalno in infrastrukturno opremljanje zemljišč, nakup, gradnja in posodobitev stavb, nakup novih strojev in opreme, oziroma v primeru MSP tudi nakup rabljenih strojev in opreme)); – stroški nematerialnih investicij (investicije v neopredmetena dolgoročna sredstva (nakup pa tentov, licenc, znanja in izkušenj (know-howa) ali nepatentiranega tehničnega znanja)); – pri investicijah v mala in srednje velika podjetja so to lahko tudi stroški pripravljalnih študij in svetovanja, povezanih z investicijo, v višini do 50% dejanskih nastalih stroškov. Upravičeni so le stroški svetovalnih storitev, ki jih izvedejo zunanji svetovalci. Kolikor znesek spodbude za svetovalne storitve v korist malih in srednjih podjetij iz vseh virov preseže 2 milijona evrov na podjetje in na projekt, je potrebna predhodna individualna priglasitev spodbude. DDV ni upravičen strošek. 1.6) Vloge Vloga je popolna, če tuji investitor v predpisanem roku za oddajo vloge v javnem razpisu predloži vso zahtevano dokumentacijo. 1.7) Dopolnitev vloge V primeru ugotovitve formalne nepopolnosti vloge, bo komisija pozvala vlagatelja k dopolnitvi le-te v določenem roku, v skladu s Pravilnikom o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, PPIPRS). Nepopolne vloge, ki jih vlagatelji v določenem roku ne bodo dopolnili, bodo s sklepom zavržene. Vsebina dispozicije projekta ni predmet dopolnitve vloge. 1.8) Merila za ocenjevanje Popolne vloge bo ocenila ocenjevalna komisija, imenovana s strani direktorja Javne agencije RS za podjetništvo in tuje investicije, na podlagi naslednjih meril: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! JAPTI bo sofinanciral tista projektna podjetja, katerih vloge bodo v postopku ocenjevanja dosegle prag najmanj 60 točk. Natančnejši opis meril in način dodeljevanja sredstev je naveden v razpisni dokumentaciji. 2. Višina sredstev Višina proračunskih sredstev, ki so na razpolago za sofinanciranje investicijskih projektov v letu 2009 znaša 5 mio EUR. Finančna sredstva so rezervirana na proračunski postavki Ministrstva RS za gospodarstvo 5343. Ocenjevalna komisija v skladu z navedenimi merili oceni investicijski projekt. Višina spodbude bo določena na podlagi meril, števila novo odprtih delovnih mest ter v okviru razpoložljivih sredstev, namenjenih za dodelitev spodbud. Višina dodeljene spodbude ne sme presegati 30% vrednosti upravičenih stroškov naložb ali stroškov ustvarjenih delovnih mest povezanih z investicijo za velika podjetja. V primeru srednje velikih podjetij višina dodeljene spodbude ne sme presegati 40%, v primeru malih podjetij pa 50% upravičenih stroškov posameznega projekta. Za določitev velikosti prejemnika spodbude se uporabljajo merila, ki jih opredeljuje Priloga I Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah) (UL L št. 800/2008 z dne 9. 8. 2008, str. 3). Za dodelitev spodbude, katere vrednost presega 2 mio EUR, je potrebno predhodno soglasje Vlade RS. kolikor znesek spodbude za svetovalne storitve v korist malih in srednjih podjetij iz vseh virov preseže 2 mio EUR na podjetje in na projekt, je potrebna predhodna individualna priglasitev spodbude. Kadar podjetje prejme pomoč v obliki tveganega kapitala, ter v prvih treh letih po prejemu tveganega kapitala, odda vlogo za sofinanciranje po tem razpisu, znaša najvišja dovoljena stopnja intenzivnosti pomoči 24% upravičenih stroškov naložb ali stroškov ustvarjenih delovnih mest, povezanih z investicijo za velika podjetja. V primeru srednje velikih podjetij višina dodeljene spodbude ne sme presegati 32%, v primeru malih podjetij pa za 40% upravičenih stroškov posameznega projekta. Za svetovalne storitve malim in srednjim podjetjem znaša v tem primeru najvišja dovoljena stopnja intenzivnosti pomoči lahko do 40% stroškov svetovanja. V primeru, ko bi razlika med najvišjo dovoljeno stopnjo intenzivnosti pomoči (30, 40 ali 50%), in najvišjo stopnjo intenzivnosti pomoči v primeru tveganega kapitala (24, 32 ali 40%), presegla skupni znesek vloženega tveganega kapitala, se največja dovoljena višina pomoči, dodeljene po tem razpisu, zmanjša samo za znesek vloženega tveganega kapitala. Kolikor bi se po končanem ocenjevanju izkazalo, da skupna vrednost pričakovanega sofinanciranja upravičenih stroškov projektov, ki so dosegli prag sofinanciranja, presega razpisana sredstva, se sredstva razdelijo glede na višino doseženih točk – tako, da imajo prednost pri dodelitvi projekti z višjim številom točk. V primeru, da je več projektov z enako oceno, se izbere projekt, ki predvideva večje število novo odprtih delovnih mest; v kolikor bi ti projekti ustrezali istemu kriteriju, se upošteva število točk, ki jih podjetje prejme v fazi ocenjevanja pri merilu št. 5 - Raziskovalno-razvojni učinki investicije. 3. Pogoj nujnosti V primeru dodelitve spodbude malim in srednje velikim podjetjem mora prijavitelj vložiti vlogo za dodelitev spodbude, preden je začelo projektno podjetje izvajati investicijski projekt. V primeru dodelitve spodbude velikim podjetjem mora prijavitelj izpolniti pogoj iz prvega odstavka. Agencija pred dodelitvijo zadevne individualne spodbude velikemu podjetju preveri, ali dokumentacija, ki jo je pripravil prijavitelj, izpolnjuje enega ali več naslednjih meril: – bistvena razširitev velikosti projektnega podjetja ali dejavnosti zaradi spodbude; – bistvena razširitev obsega projekta ali dejavnosti zaradi spodbude; – bistveno povečanje skupnega zneska, ki ga je upravičenec porabil za projekt ali dejavnost zaradi pomoči; – bistveno povečanje hitrosti zaključka zadevnega projekta ali dejavnosti; – v primeru, da spodbuda ne bi bila dodeljena, projekt kot tak v zadevni regiji ne bi bil izveden. 4. Obdobje za porabo sredstev Za sofinanciranje se upoštevajo upravičeni stroški, nastali v obdobju od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju pa do datuma dostave zahtevka za sofinanciranje, to je najkasneje do 15. 10. 2009. V zahtevku za sofinanciranje lahko prejemnik spodbude navede tudi upravičene stroške, ki bodo nastali v obdobju treh let od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju, vendar mora za to vrednost predložiti bančno garancijo s katero banka garantira, da bodo sredstva porabljena namensko. 5. Način prijave in razpisni roki Javni razpis je odprt do 4. 9. 2009 oziroma do porabe predvidenih proračunskih sredstev. Popolna vloga, v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije, mora biti dostavljena na naslov: Javna agencija RS za podjetništvo in tuje investicije, Dunajska 156 Ljubljana, v zaprti ovojnici z navedbo »Ne odpiraj – vloga za razpis – spodbujanje TNI 2009« ter polnim naslovom prejemnika spodbude. Vloge so lahko napisane v slovenskem ali angleškem jeziku. Vsi podatki iz vlog, ki jih ocenjevalna komisija odpre, so javni, razen tistih, ki jih tuji investitor posebej označi kot poslovno skrivnost. Kot poslovno skrivnost lahko označi posamezen podatek oziroma del vloge. Poslovna skrivnost se ne more nanašati na celotno vlogo. 6. Odpiranje vlog Odpiranje vlog zaradi pričakovanega velikega števila vlog ne bo javno. Odpiranje vlog bo potekalo tretji delovni dan po roku za oddajo vlog s pričetkom ob 10. uri v prostorih JAPTI. Pri odpiranju se bodo upoštevale vloge, ki bodo pravočasno priporočeno oddane po pošti do vključno dneva oddaje vlog oziroma vloge, ki jih bodo vlagatelji osebno dostavili v glavno pisarno JAPTI na dan oddaje vlog, najkasneje do 12. ure. Naknadno prispele vloge bodo odprte na naslednjem odpiranju. Izjema so vloge, ki bodo prispele po roku za oddajo vloge za tretje odpiranje, ki bodo zavržene. Roki za oddajo vlog so: Za prvo odpiranje, 5. junij 2009, za drugo odpiranje 3. julija 2009, za tretje odpiranje 4. septembra 2009. Nepravilno označenih vlog (ni razvidno, da gre za vlogo na razpis ali na kateri razpis se nanaša) komisija ne bo obravnavala in bodo s sklepom zavržene ter neodprte vrnjene pošiljatelju. 7. Obvestilo o dodelitvi spodbude Na podlagi predloga ocenjevalne komisije bodo prejemniki spodbud obveščeni s sklepom o dodelitvi spodbude v roku 60 dni od dneva odpiranja vlog. 8. Razpisna dokumentacija Razpisna dokumentacija v slovenskem in angleškem jeziku je na voljo v glavni pisarni Javne agencije RS za podjetništvo in tuje investicije, Dunajska 156, Ljubljana vsak delovni dan med 9. in 10. uro ali na spletnih straneh: www.japti.si in www.InvestSlovenia.org. Razpisna dokumentacija se lahko posreduje tudi po elektronski pošti, na osnovi prošnje podjetja, na elektronski naslov: matej.skocir@japti.si oziroma FDI@japti.si. 9. Dodatne informacije: dodatne informacije so na voljo vsak delovni dan med 9. in 10. uro po tel. +386/1/58-91-889 – kontaktna oseba: Matej Skočir. Morebitna vprašanja je mogoče posredovati tudi po elektronski pošti na elektronski naslov: matej.skocir@japti.si oziroma po faksu +386/1/58-91-877.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti