Uradni list

Številka 49
Uradni list RS, št. 49/2009 z dne 29. 6. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 49/2009 z dne 29. 6. 2009

Kazalo

2478. Pravilnik o sofinanciranju mladinskih projektov in akcij v Občini Sežana, stran 6852.

Na podlagi 2. in 7. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02), 8. člena Odloka o mladinskem delu v Občini Sežana (Uradni list RS, št. 15/09), 16. in 124. člena Statuta Občine Sežana (Uradni list RS, št. 117/07) ter ob upoštevanju določb Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07 in 61/08) je Občinski svet Občine Sežana na seji dne 18. 6. 2009 sprejel
P R A V I L N I K
o sofinanciranju mladinskih projektov in akcij v Občini Sežana
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
Ta pravilnik določa upravičence, pogoje in postopke za izbor, vrednotenje in sofinanciranje mladinskih projektov in akcij v javnem interesu v Občini Sežana (v nadaljnjem besedilu: mladinski projekti in akcije) iz sredstev občinskega proračuna, spremljanje izvajanja in nadzor porabe sredstev.
II. VSEBINSKA DOLOČILA
2. člen
Sredstva za sofinanciranje mladinskih projektov in akcij se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa, in sicer v višini, ki je določena z odlokom o proračunu za posamezno leto.
3. člen
Opredelitev pojmov po tem pravilniku:
– mladinski projekt ali akcija je nabor aktivnosti, ki predstavlja vsebinsko zaključeno celoto, z opredeljeno vsebino, ki zajema nove vidike, ima definirane jasne cilje in namen, časovni rok – omejeno trajanje, jasno definiran proračun in ob zaključku obvezno predstavitev dejavnosti širši javnosti (prireditev, razstava, delavnica, publikacija ipd.).
– mladina oziroma mladi so vsi državljani Republike Slovenije, državljani držav članic Evropske unije ali tujci, ki živijo, delajo ali se izobražujejo v občini ter so stari med 15 in 29 let.
– organizacije mladih so vse organizacije, ki imajo sedež v občini in na njenem področju vzpodbujajo, izvajajo in sodelujejo v aktivnostih za mlade. Izjemoma se lahko prizna status organizacije mladih tudi organizaciji, ki ima sedež drugje, vendar pa deluje na področju mladih ter vzpodbuja, izvaja in sodeluje v aktivnostih za mlade na območju Občine Sežana.
– mladinsko delo poimenujemo (samo) organizirane aktivnosti mladih, ki predstavljajo njihov lastni prispevek za doseganje svoje avtonomije (osamosvojitve), svoje integracije v različne aspekte življenja posameznika in družbe ter na ta način tudi prispevajo k uresničevanju ciljev mladinske politike.
– neformalna skupina mladih je skupina mladih, ki v okviru nacionalne zakonodaje ne deluje v okviru nobene pravne osebe, pod pogojem, da so njeni predstavniki zmožni sprejeti pravno zavezujoče obveznosti v svojem imenu. Po tem pravilniku ima taka skupina najmanj 5 aktivnih članov v starosti med 15 in 29 let. Najmanj polovica članov mora biti občanov Občine Sežana. Glede starostne meje velja naslednje: Člani morajo ob prijavi dosegati vsaj starost 15 let oziroma dosegajo v letu, v katerem kot izvajalci kandidirajo na razpisu, še vedno starost 29 let.
– inovativen projekt je tak projekt, ki na svojem področju oziroma na območju Občine Sežana oblikuje in ustvari nekaj novega. Inovativno je lahko tudi nekaj, kar se v občini že izvaja, vendar se predstavi na nov, izviren način. Inovativno razmišljanje je pogoj za nastanek novih idej. Bistvena lastnost inovativnosti je odmik od šablonskega in reproduktivnega delovanja in prehod na kreativno razmišljanje. Inovativnost je povezana tudi z odprtostjo do sprememb, ki nastajajo v globalnem svetu in sprejemanja kulturne raznolikosti kot sredstva za pospeševanje medkulturne komunikacije.
– prostovoljno delo se po tem pravilniku smatra tisto delo, ki je opravljeno na prostovoljni osnovi ter ni izplačano v nobeni obliki.
– sinergični učinki so učinki, ki nastajajo s povezovanjem med mladimi ustvarjalci ali neformalnimi skupinami ter med mladinskimi organizacijami in med organizacijami nasploh in se nanašajo na pojav, ko dva ali več povzročiteljev oziroma vplivov, ki delujejo skupaj, ustvari efekt, ki je večji od efekta, ki bi ga napovedali, če poznamo samo efekte posameznih povzročiteljev ali vplivov. Sinergija je usklajeno delovanje in ustvarjalno sodelovanje, ki se odraža s formulo »1+1>2« (ena plus ena je več kot dve). Predstavlja ključno komunikacijsko in razvojno usmeritev prihodnosti.
– mladinska infrastruktura je infrastruktura, v katero Občina Sežana vlaga svoja sredstva z namenom razvoja mladinskega dela in mladinskih politik. Le-ta je v upravljanju Zavoda za šport, turizem in prosti čas Sežana: enoti Mladinski center Podlaga ter Mladinski hotel Pliskovica ter t.i. 'skate park' pri Ljudski univerzi Sežana.
4. člen
(1) Po tem pravilniku se sofinancirajo samo kvalitetni in inovativni mladinski projekti ter akcije za mlade, ki prispevajo k usposabljanju in pridobivanju veščin ter socialnemu vključevanju mladih.
(2) Glavna namena sofinanciranja mladinskih projektov in akcij po tem pravilniku sta:
– vzpodbujanje razvoja mladinske politike v Občini Sežana ter
– vzpodbujanje udejstvovanja mladih ter primerno koriščenje mladinske infrastrukture ter dosegati sinergijske učinke na tem področju – s povezovanjem.
(3) Drugi nameni so še:
– povečati iniciativnost mladih in spodbujati razvojno usmerjene projekte,
– motivirati mlade za samozaposlovanje, kar bi imelo dolgoročno multiplikativen učinek pri zmanjševanju brezposelnosti,
– aktivno vključevati mlade v različne razvojne in promocijske projekte,
– spodbuditi inovativni pristop mladih na področju razvoja mladinskega dela in
– vzpostaviti med mladimi na območju občine bolj inovativno okolje.
5. člen
(1) Izvajalec mladinskih projektov in akcij po tem pravilniku je lahko:
– organizacija mladih ali
– nevladna in neprofitna organizacija z namenom zagotavljanja boljših pogojev za življenje, delovanje in vključevanje mladih v mladinsko delo ali
– neformalna skupina mladih oziroma skupina najmanj 5 mladih, ki imajo svojega vodjo projekta oziroma akcije ali
– izjemoma posamezni ustvarjalec za projekte in akcije, ki so širšega pomena, v javnem interesu občine in pomembne za promocijo občine ob hkratnem promoviranju mladih ustvarjalcev na področju uprizoritvene umetnosti, glasbene umetnosti, vizualne umetnosti, arhitekture in oblikovanja, intermedijske umetnosti ali iz področja literarne umetnosti, pod pogojem, da ima stalno prebivališče v Občini Sežana.
(2) Mladinski projekt oziroma akcija vključuje minimalno 5 aktivnih udeležencev – mladih. Izvajajo ga mladi sami oziroma skupaj s strokovno usposobljenimi izvajalci z referencami na področju mladinskega dela. Izjemoma lahko projekt oziroma akcija vključuje tudi samo enega aktivnega udeleženca – ustvarjalca, in sicer v primeru iz četrte alinee prejšnjega odstavka tega člena. Glede starostne meje velja naslednje: člani projektne skupine oziroma posamezni ustvarjalci morajo ob prijavi dosegati vsaj starost 15 let oziroma dosegajo v letu, v katerem kot izvajalci kandidirajo na razpisu, še vedno starost 29 let.
6. člen
(1) Vsi izvajalci mladinskih projektov in akcij morajo zagotavljati:
– osnovne pogoje (materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske) za realizacijo projekta oziroma akcije, ki jo izvajajo v skladu z veljavno zakonodajo;
– lastna sredstva in/ali soudeležbo drugih financerjev ter imeti jasno izdelano finančno konstrukcijo, iz katere so razvidni prihodki in odhodki izvajanja aktivnosti v projektu oziroma akciji, ki je predmet tega pravilnika, delež javnih sredstev, delež sredstev uporabnikov projekta oziroma akcije in lastnih sredstev, delež sredstev iz drugih virov in pričakovano financiranje na podlagi tega pravilnika. Prihodki izvajalca morajo biti enaki odhodkom;
– da predmet predložene vloge ni bil in ne bo sofinanciran že iz katerekoli druge postavke proračuna Občine Sežana;
– takšno notranjo organizacijsko shemo, ki omogoča demokratično obravnavo in koordinacijo izvedbe planiranega projekta oziroma akcije;
– v celoti in pravočasno izpolnjevati pogodbene obveznosti do Občine Sežana na podlagi razpisa iz predhodnega leta, če so na njem sodelovali ter občinski upravi predložili vsebinsko in finančno poročilo o realizaciji aktivnosti v preteklem letu;
– da je projekt oziroma akcija namenjena predvsem mladim v starosti od 15 do 29 let;
– da se projekt oziroma akcija izvaja na območju Občine Sežana ali na območju več občin (z namenom teritorialnega ali programskega povezovanja) in je v javnem interesu Občine Sežana;
– da je projekt oziroma akcija neprofitna oziroma nekomercialne narave, člani projektne skupine pa za svoje delo v okviru projekta ne prejemajo plačil iz proračunskih sredstev Občine Sežana;
– da vsebina projekta oziroma akcije ustreza predmetu javnega razpisa in določbam iz 8. člena tega pravilnika.
(2) Izvajalci mladinskih projektov in akcij lahko predložijo do dva (2) projekta oziroma akciji letno.
(3) Poleg pogojev iz prvega odstavka tega člena pa morajo izvajalci izpolnjevati še naslednje pogoje (odvisno v katero skupino izvajalcev spadajo):
a) ORGANIZACIJE:
– so registrirane kot pravna oseba s sedežem na območju Občine Sežana, izjemoma izven območja občine v skladu s tretjo alineo 3. člena tega pravilnika;
– so nevladne in neprofitne in opravljajo registrirane dejavnosti, namenjene predvsem za otroke in mladino v skladu s tem pravilnikom. Kolikor le-ta ne opravlja registrirane dejavnosti namenjene predvsem za otroke in mladino v skladu s tem pravilnikom, mora izkazati aktivno skupino najmanj petih (5) mladih, ki bo projekt vodila in ima svojega vodjo, ki ga izberejo izmed sebe. Eden izmed udeležencev oziroma članov projektne skupine je lahko strokovno usposobljen izvajalec z referencami na področju mladinskega dela, ki je lahko tudi starejši od 29 let, vendar le-ta ne sme biti vodja projektne skupine. V tem primeru mora skupina obsegati najmanj šest (6) članov;
– so registrirani za izvajanje aktivnosti na področju, ki ga prijavljajo najmanj eno leto;
– opravljajo dejavnost na neprofitni osnovi;
b) SKUPINE MLADIH:
– sestavljajo neformalno skupino najmanj petih (5) aktivnih izvajalcev oziroma udeležencev – mladih, ki izmed sebe izberejo vodjo (odgovorno osebo projekta). Eden izmed udeležencev oziroma članov projektne skupine je lahko strokovno usposobljen izvajalec z referencami na področju mladinskega dela, ki je lahko tudi starejši od 29 let, vendar le-ta ne sme biti vodja projektne skupine. V tem primeru mora skupina obsegati najmanj šest (6) članov. Vsaj polovica članov mora biti občanov občine Sežana;
c) POSAMEZNIKI – MLADI USTVARJALCI:
– posameznik – mlad ustvarjalec ima stalno bivališče v občini; posameznik – mlad ustvarjalec ima stalno bivališče v občini;
– posameznik – mlad ustvarjalec izkazuje ustrezne reference na svojem področju;
– projekt oziroma akcija ima širši javni interes ter se nanaša na promocijo občine ob hkratnem promoviranju mladih ustvarjalcev;
– projekt oziroma akcija vključuje lahko tudi samo ustvarjalca, katerega projekt se tiče – v tem primeru je le-ta hkrati tudi vodja projekta.
7. člen
Pravice do sofinanciranja po tem pravilniku nimajo:
– pravne osebe, ki so ustanovljene in delujejo v skladu z določili Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 12/96 s spremembami),
– organizacije, ki so skladno z Zakonom o pravnem položaju verskih skupnosti v Socialistični republiki Sloveniji (Uradni list SRS, št. 15/76, 42/86, 5/90, Uradni list RS, št. 17/91-I s spremembami), registrirane kot verske skupnosti,
– pravne osebe in organizacije, ki so registrirane po Zakonu o političnih strankah (Uradni list RS, št. 62/94 s spremembami) ter
– pravne osebe, ki izvajajo programe, namenjene mladim, in katerih programski stroški in stroški plač zaposlenih so že financirani iz proračuna občine v okviru posebnih proračunskih postavk.
8. člen
Občina Sežana skladno z določbami tega pravilnika sofinancira projekte in akcije, ki so prvenstveno usmerjeni v:
– neformalno izobraževanje in usposabljanje mladih za mladinsko delo,
– prostovoljno mladinsko delo,
– mobilnost mladih,
– raziskovalno delo mladih,
– zmanjševanje učinkov in posledic tveganih vedenj,
– aktualne mladinske iniciative,
– participacijo, aktivno državljanstvo, človekove pravice,
– mednarodno mladinsko delo,
– informiranje in svetovanje za mlade,
– reševanje ekoloških vprašanj,
– aktivnosti, ki vzpodbujajo k strpnosti, nenasilju med in nad mladimi,
– aktivnosti, ki spodbujajo inovativnost in podjetnost mladih,
– promocijo mladih ustvarjalcev s stalnim bivališčem v občini.
(2) Predmet sofinanciranja so lahko tudi:
– aktivnosti za aktivno in kvalitetno preživljanje prostega časa,
– aktivnosti, ki vzpodbujajo kulturno izražanje in kreativnost mladih,
– preventivni programi na različnih vsebinskih področjih.
(3) Na predlog Komisije za mladinska vprašanja lahko župan v vsakoletnemu javnemu razpisu določi prioritetna področja za sofinanciranje mladinskih projektov oziroma akcij.
9. člen
Občina skladno z določbami tega pravilnika ne sofinancira projektov in akcij, ki so usmerjene v:
– formalno izobraževanje (redno in izredno) na vseh stopnjah,
– vlaganja v nakup oziroma vzdrževanje nepremičnin ali opreme,
– turistična potovanja ali letovanja,
– športna tekmovanja,
– vključevanje odvisnikov v skupnosti za zdravljenje odvisnosti.
III. POSTOPEK
10. člen
Postopek razpisa in dodeljevanje finančnih sredstev poteka v naslednjem zaporedju:
1. imenovanje strokovne komisije, ki vodi postopek javnega razpisa,
2. priprava in objava javnega razpisa za zbiranje vlog za sofinanciranje mladinskih projektov in akcij,
3. zbiranje vlog,
4. strokovno ocenjevanje prispelih vlog,
5. priprava predloga prejemnikov sredstev in višine sofinanciranja prijavljenih projektov oziroma akcij ter predložitev le tega direktorju občinske uprave oziroma vodji notranje organizacijske enote,
6. obveščanje izvajalcev o izbiri,
7. reševanje morebitnih pritožb izvajalcev,
8. sklepanje pogodb.
11. člen
Besedilo javnega razpisa, razpisno dokumentacijo, datum objave javnega razpisa in razpisni rok, ki ne sme biti krajši od 21 dni, določi na predlog občinske uprave župan s sklepom. Razpis se prične naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
12. člen
(1) Besedilo objave javnega razpisa mora vsebovati:
– ime oziroma naziv in sedež naročnika,
– pravno podlago,
– navedbo, da gre za javni razpis za sofinanciranje mladinskih projektov in akcij,
– programe, ki so predmet javnega razpisa,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci,
– okvirno vrednost razpoložljivih sredstev, namenjenih za predmet javnega razpisa,
– obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva,
– razpisni rok,
– način dostave vlog,
– rok v katerem bodo izvajalci obveščeni o izidu javnega razpisa,
– informacijo o razpisni dokumentaciji,
– navedbo uslužbencev občine pristojnih za dajanje informacij v zvezi z javnim razpisom.
(2) Javni razpis se objavi po sprejemu proračuna za tekoče leto v Uradnem listu Republike Slovenije.
13. člen
(1) Postopek javnega razpisa vodi najmanj petčlanska strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje župan. Strokovno komisijo sestavljajo predsednik komisije, podpredsednik komisije in najmanj trije člani komisije.
(2) Komisijo iz prejšnjega odstavka imenuje župan. Najmanj polovico članov komisije morajo sestavljati strokovnjaki z izkušnjami na področju mladinske dejavnosti. Člani komisije ne smejo biti predsedniki ali poslovodni organi izvajalcev oziroma organizacij mladih, ki kandidirajo za sredstva na razpisu.
14. člen
Odpiranje prispelih vlog opravi strokovna komisija. V primeru formalno nepopolne vloge bo vlagatelj pozvan, da v roku 8 dni od dne prejetega obvestila dopolni vlogo. Kolikor vloga v navedenem roku ne bo dopolnjena, bo s sklepom zavržena. Prepozno prispele vloge se ne obravnavajo in se neodprte vrnejo pošiljatelju.
15. člen
Strokovna komisija preveri izpolnjevanje pogojev in opravi strokovni pregled popolnih vlog ter jih oceni na podlagi meril, ki so priloga tega pravilnika. Po oceni pripravi strokovna komisija predlog prejemnikov sredstev in višine sofinanciranja prijavljenih projektov oziroma akcij.
16. člen
(1) Predlog prejemnikov sredstev in višine sofinanciranja prijavljenih projektov oziroma akcij predloži strokovna komisija direktorju občinske uprave oziroma vodji notranje organizacijske enote. Na podlagi predloga strokovne komisije direktor občinske uprave oziroma vodja notranje organizacijske enote izda sklep o doseženem številu točk in višini sredstev, ki jih je prejel posamezni izvajalec. Sklep in poziv k podpisu pogodbe o sofinanciranju posreduje občinska uprava izvajalcu.
(2) Če se prejemnik v roku 8 dni od prejema poziva ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
(3) Zoper sklep, ki ga prejmejo izvajalci je možna pritožba v roku 8 dni po prejemu sklepa. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi izvajalci. O pritožbi odloči župan. Zoper županovo odločbo ni pritožbe, možno je sprožiti upravni spor.
17. člen
Župan z izbranimi izvajalci projektov in akcij sklene letno pogodbo o sofinanciranju. V pogodbi se opredeli pogodbeni stranki, namen za katerega so bila izvajalcu dodeljena sredstva, višina dodeljenih sredstev, določi rok za izplačilo in terminski plan porabe sredstev, način nadzora nad namensko porabo sredstev, trajanje pogodbe in ostala določila pomembna za izvedbo sofinanciranja projekta ali akcije.
IV. MERILA
18. člen
(1) Merila za sofinanciranje projektov so v prilogi tega pravilnika. Vse izvajalce oziroma njihove projekte in akcije, ki izpolnjujejo pogoje iz tega pravilnika, se ovrednoti po merilih in kriterijih iz priloge tega pravilnika.
(2) Vrednost projektov po pogojih in merilih, ki so opredeljeni v prilogi tega pravilnika, se določa v točkah. Vrednost točke se določi vsako leto posebej. Višina vrednosti točke se določi v skladu z razpoložljivimi sredstvi proračunske postavke iz katere se navedena sredstva črpajo.
V. NADZOR NAD PORABO SREDSTEV
19. člen
Če v pogodbi ni izrecno določeno drugače, morajo izvajalci vsako leto do izteka roka, določenega v pogodbi, občini poslati vsebinsko in finančno poročilo o izvedbi projektov oziroma akcij z dokazili o izpolnitvi prevzetih obveznosti.
20. člen
(1) Če izvajalec ravna v nasprotju s pogodbo, lahko občina zadrži nakazilo še neizplačanih sredstev.
(2) Če je bila na podlagi nadzora ali oddanega poročila ugotovljena nenamenska poraba sredstev, mora izvajalec vrniti prejeta sredstva v občinski proračun, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema nakazila, do dneva vračila.
(3) Če izvajalec ni oddal poročila ali če je bila na podlagi nadzora ugotovljena nenamenska poraba sredstev, ne more pridobiti sredstev na podlagi tega pravilnika v naslednjem letih.
VI. KONČNA DOLOČBA
21. člen
Ta pravilnik se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 032-5/2009-6
Sežana, dne 18. junija 2009
Župan
Občine Sežana
Davorin Terčon l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti