Uradni list

Številka 36
Uradni list RS, št. 36/2009 z dne 15. 5. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 36/2009 z dne 15. 5. 2009

Kazalo

1756. Odlok o proračunu Občine Komen za leto 2009, stran 5179.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB 2, 76/08 – ZLS), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP in 14/07 – ZSPDPO, 109/08) in 16. člena Statuta Občine Komen (Uradni list RS, št. 46/01) je Občinski svet Občine Komen na 24. redni seji dne 22. 4. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Komen za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Komen za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV                       V EUR
------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto
                                                    Proračun
                                                   leta 2009
------------------------------------------------------------
I.    SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78)          9.171.362
      TEKOČI PRIHODKI (70+71)                      3.336.026
70    DAVČNI PRIHODKI                              2.043.606
      700 Davki na dohodek in dobiček              1.727.386
      703 Davki na premoženje                        229.404
      704 Domači davki na blago in storitve           86.816
      706 Drugi davki                                      0
      71 NEDAVČNI PRIHODKI                         1.292.420
      710 Udeležba na dobičku in dohodki             544.273
      od premoženja
      711 Takse in pristojbine                         2.000
      712 Globe in druge denarne kazni                 2.000
      713 Prihodki od prodaje blaga in storitev      609.819
      714 Drugi nedavčni prihodki                    134.328
72    KAPITALSKI PRIHODKI                          1.404.762
      720 Prihodki od prodaje osnovnih                91.462
      sredstev
      721 Prihodki od prodaje zalog                        0
      722 Prihodki od prodaje zemljišč             1.313.300
      in neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73    PREJETE DONACIJE                                 6.900
      730 Prejete donacije iz domačih virov            1.900
      731 Prejete donacija iz tujine                   5.000
      74 TRANSFERNI PRIHODKI                       4.423.674
      740 Transferni prihodki iz drugih              488.578
      javnofinančnih institucij
      741 Prejeta sredstva iz državnega            3.935.096
      proračuna iz sredstev proračuna
      Evropske unije
II.   SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45)             11.097.918
      40 TEKOČI ODHODKI                            1.471.610
      400 Plače in drugi izdatki zaposlenim          234.990
      401 Prispevki delodajalcev za socialno          40.090
      varnost
      402 Izdatki za blago in storitve             1.151.930
      403 Plačila domačih obresti                     27.600
      409 Rezerve                                     17.000
41    TEKOČI TRANSFERI                             1.711.374
      410 Subvencije                                  76.538
      411 Transferi posameznikom                     852.689
      in gospodinjstvom
      412 Transferi neprofitnim organizacijam        221.710
      in ustanovam
      413 Drugi tekoči domači transferi              560.437
      414 Tekoči transferi v tujino                        0
42    INVESTICIJSKI ODHODKI                        7.489.124
420   Nakup in gradnja osnovnih sredstev           7.489.124
43    INVESTICIJSKI TRANSFERI                        425.810
      431 Investicijski transferi pravnim in         386.310
      fizičnim osebam, ki niso proračunski
      uporabniki
      432 Investicijski transferi proračunskim        39.500
      uporabnikom
III.  PRORAČUNSKI PRESEŽEK(I-II)
      (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)                  –1.926.556
------------------------------------------------------------
B.    RAČUN FINANČNIH TERJATEV
      IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV.   PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                        0
      IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
      (750+751+752)
75    PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                        0
      750 Prejeta vračila danih posojil                    0
      751 Prodaja kapitalskih deležev                      0
      752 Kupnine iz naslova privatizacije                 0
V.    DANA POSOJILA IN POVEČANJE                           0
      KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443)
44    DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH               0
      DELEŽEV
      440 Dana posojila                                    0
      441 Povečanje kapitalskih deležev                    0
      in naložb
      442 Poraba sredstev kupnin iz naslova                0
      privatizacije
      443 Povečanje namenskega premoženja v                0
      javnih skladih in drugih osebah javnega
      prava, ki imajo premoženje v svoji lasti
VI.   PREJETA MINUS DANA POSOJILA                          0
      IN SPREMEMBE KAPITALSKIH
      DELEŽEV (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C.    RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII.  ZADOLŽEVANJE (500+501)                       2.483.611
50    ZADOLŽEVANJE                                 2.483.611
      500 Domače zadolževanje                      2.482.427
VIII. ODPLAČILO DOLGA (550+551)                       34.473
55    ODPLAČILA DOLGA                                 34.473
      550 Odplačilo domačega dolga                    34.473
IX.   POVEČANJE (ZMANJŠANJE)                         522.582
      SREDSTEV NA RAČUNIH
      (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X.    NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)               2.449.138
XI.   NETO FINANCIRANJE (VI.+X-IX.)                1.926.556
XII.  STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH                    –522.582
      NA DAN 31. 12. PRETEKLEGA LETA
------------------------------------------------------------
9009  Splošni sklad za drugo                        –522.582
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 3/07);
2. Taksa za obremenjevanje vode na osnovi Uredbe o taksi za obremenjevanje vode (Uradni list RS, št. 41/95, 44/95, 08/96, 124/00, 49/01, 8/04, 23/04);
3. Taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 49/02);
4. Samoprispevki, ki jih uvedejo vaške skupnosti;
5. Prejeti prispevki fizičnih ali pravnih oseb za sofinanciranje posameznih investicij ali drugih projektov, ter sredstva donacij EU in drugih mednarodnih institucij, ki v občinskem proračunu niso bila predvidena;
6. Prihodki od turistične takse;
7. Sredstva za odpravo plačnih nesorazmerij po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju;
8. Drugi prihodki, ki jih vaške skupnosti pridobijo za svoje naloge (najem grobov, drugi namenski prihodki vaške skupnosti).
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov proračuna in proračun.
Namensko prejeta sredstva, ki v tekočem proračunskem letu niso porabljena, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic je zadnji sprejeti proračun, sprememba ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna odloča župan.
Prerazporeditev sredstev proračuna oziroma posamezne postavke proračuna je možna na račun ustreznega zmanjšanja druge postavke proračuna.
Med izvrševanjem proračuna se lahko odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke na postavki, kjer pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali načina izvedbe naloge. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu septembru in po koncu leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnemu proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2010 50% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 20% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi in splošna proračunska rezervacija)
Proračunski sklad je proračunska rezerva.
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 1.000 EUR.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč (potres, poplava, zemeljski plaz, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni) in drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Sredstva splošne proračunske rezervacije za financiranje posameznih namenov, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zagotoviti v zadostni višini, se v letu 2009 oblikuje v višini 16.000 EUR.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 100 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb in naložb ter odplačila dolga v računu financiranja se občina lahko v letu 2009 dodatno zadolži do skupne višine 2.483.611,00 EUR.
11. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij)
Občina sme dati poroštva za izpolnitev obveznosti javnega podjetja in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je, največ do višine 5% realiziranih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov proračuna leta pred letom, v katerem daje poroštvo.
O soglasju ali poroštvu odloča občinski svet.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2010)
V obdobju začasnega financiranja Občine Komen v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o začasnem financiranju.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-02/2009-8
Komen, dne 22. aprila 2009
Župan
Občine Komen
Uroš Slamič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti