Uradni list

Številka 18
Uradni list RS, št. 18/2009 z dne 9. 3. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 18/2009 z dne 9. 3. 2009

Kazalo

680. Odlok o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Ravne na Koroškem, stran 2401.

Na podlagi 37. člena Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami (UPB1, Uradni list RS, št. 51/06), 6. člena Zakona o gasilstvu (UPB1, Uradni list RS, št. 113/05), 6. člena Zakona o varstvu pred požarom (UPB1, Uradni list RS, št. 3/07), Uredbe o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč (Uradni list RS, št. 92/07) ter 16. člena Statuta Občine Ravne na Koroškem (Uradni list RS, št. 39/99 … 23/07) je Občinski svet Občine Ravne na Koroškem na 23. seji dne 25. 2. 2009 sprejel
O D L O K
o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Ravne na Koroškem
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina odloka)
Ta odlok ureja varstvo ljudi, živali, premoženja, kulturne dediščine ter okolja pred naravnimi in drugimi nesrečami (v nadaljevanju: varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami) v Občini Ravne na Koroškem (v nadaljevanju: občina), s ciljem preprečevanja oziroma zmanjšanja števila žrtev in drugih posledic teh nesreč.
Varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami v občini se organizira kot del enotnega sistema varstva v Republiki Sloveniji in zajema sisteme zaščite, reševanja in pomoči na osnovi veljavne zakonodaje in podzakonskih predpisov s tega področja ter direktiv Evropske unije.
2. člen
(temeljne naloge sistema varstva)
Temeljne naloge sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v občini so:
– odkrivanje, spremljanje ter preučevanje nevarnosti naravnih in drugih nesreč,
– preprečevanje naravnih in drugih nesreč,
– obveščanje, opazovanje in alarmiranje o pretečih nevarnostih ter dajanje napotkov za zaščito, reševanje in pomoč,
– izobraževanje in usposabljanje za zaščito in reševanje,
– organiziranje civilne zaščite ter vzpostavitev in vzdrževanje drugih oblik pripravljenosti za zaščito, reševanje in pomoč,
– samozaščita, samopomoč in vzajemna pomoč,
– aktiviranje sil in sredstev za zaščito, reševanje in pomoč,
– odrejanje in izvajanje zaščitnih ukrepov,
– reševanje in pomoč,
– odpravljanje posledic naravnih in drugih nesreč,
– ocenjevanje škode, ki jo povzročijo naravne in druge nesreče,
– druge naloge v skladu z zakonodajo s področja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami.
3. člen
(pristojnosti občine)
Občina ureja in izvaja varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami na svojem območju.
Občinske pristojnosti zajemajo:
– urejanje sistema zaščite, reševanja in pomoči v občini v skladu s tem odlokom in zakonskimi določili,
– spremljanje nevarnosti ter obveščanje in alarmiranje prebivalstva o pretečih nevarnostih,
– zagotavljanje elektronskih komunikacij za potrebe zaščite, reševanja in pomoči,
– načrtovanje in izvajanje zaščitnih ukrepov,
– izdelava ocen ogroženosti ter načrtov zaščite in reševanja,
– organiziranje, razvijanje ter vodenje osebne in vzajemne zaščite,
– organiziranje, vodenje in izvajanje zaščite, reševanja in pomoči na območju občine,
– določanje, organiziranje in opremljanje organov, enot in služb civilne zaščite ter drugih sil za zaščito, reševanje in pomoč v občini,
– zagotavljanje nujnih sredstev za začasno nastanitev v primeru naravnih in drugih nesreč,
– določanje in izvajanje programov usposabljanja občinskega pomena,
– usklajevanje načrtov in drugih priprav za zaščito, reševanje in pomoč s sosednjimi občinami in državo,
– zagotavljanje osnovnih pogojev za življenje ter odpravljanje posledic naravnih in drugih nesreč,
– določanje organizacij, ki so posebnega pomena za zaščito, reševanje in pomoč v občini,
– mednarodno sodelovanje na področju zaščite, reševanja in pomoči, v skladu z veljavno zakonodajo.
Občina pri opravljanju nalog varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami sodeluje z drugimi občinami ter lahko z njimi v ta namen združuje sredstva in oblikujejo skupne službe za opravljanje skupnih zadev varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami.
II. DOLŽNOSTI IN PRAVICE OBČANOV
4. člen
(sodelovanje v zaščiti in reševanju)
Občani, ki izpolnjujejo zakonske pogoje, so dolžni sodelovati v zaščiti in reševanju v občini, dajati materialna sredstva za potrebe izvajanja zaščite in reševanja ter se usposabljati za osebno in vzajemno zaščito ter izvajanje predpisanih zaščitnih ukrepov. Kdor sodeluje v zaščiti in reševanju, mu pripadajo pravice in ima dolžnosti, kot so opredeljene v Zakonu o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami.
5. člen
(pozivanje k izvajanju nalog)
Pripadnik civilne zaščite ali občan, ki prostovoljno opravlja naloge v zaščiti in reševanju, je lahko pozvan k izvajanju nalogah zaščite, reševanja in pomoči s pozivom, preko sredstev javnega obveščanja, preko telefona ali preko sredstev javnega alarmiranja.
III. PROGRAMIRANJE IN NAČRTOVANJE
6. člen
(skladnost programov in načrtov)
Občina sprejme svoje programe in načrte varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, skladne z nacionalnim programom.
7. člen
(program varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami)
Program varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Ravne na Koroškem določa cilje, politiko in strategijo varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v občini in opredeljuje obseg dejavnosti na tem področju, ki se financirajo ali sofinancirajo iz občinskega proračuna in iz drugih javnih sredstev. Program varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami sprejme občinski svet na predlog župana Občine Ravne na Koroškem.
Za izvajanje občinskega programa zaščite pred naravnimi in drugimi nesrečami skrbita v okviru svojih pristojnosti župan in občinska uprava.
8. člen
(vsebina programa varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami)
Program varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Ravne na Koroškem določa zlasti:
– načela in cilje varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v občini,
– oceno stanja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– načrte zaščite in reševanja v občini,
– ukrepe občine za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– oblike pospeševanja preventivno zaščitne dejavnosti,
– merila in ukrepe za zagotavljanje lokalnih sil za zaščito, reševanje in pomoč,
– merila in ukrepe za delovanje lokalnih javnih služb in javnih zavodov na področju sistema varstva pred naravnimi in drugimi naravnimi nesrečami,
– usmeritve na področju varstva okolja in urejanja prostora z vidika preprečevanja ekoloških in drugih nesreč,
– merila za področje ustvarjanja in posredovanja programov, ukrepov in aktivnosti sistema varstva preko medijev,
– obseg dejavnosti na področju varstva, ki se financira oziroma sofinancira iz občinskega proračuna ali drugih javnih financ,
– pomembnejša vlaganja v javno infrastrukturo v občini na področju sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami.
9. člen
(načrt varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami)
Načrt varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami izdela organ občinske uprave, pristojen za civilno zaščito. Načrt, ki ga sprejme župan, predstavlja program dela za področje varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v skladu z razpoložljivimi sredstvi občinskega proračuna.
10. člen
(ocene ogroženosti in urbanistični ukrepi)
Ocene ogroženosti za območje občine izdela za civilno zaščito pristojen organ občinske uprave. Prostorske, urbanistične, gradbene in tehnične ukrepe, pomembne za zmanjšanje nevarnosti naravnih in drugih nesreč, načrtuje občina v svojih prostorskih aktih.
IV. OPAZOVANJE, OBVEŠČANJE IN ALARMIRANJE
11. člen
(enoten sistem opazovanja, obveščanja in alarmiranja)
Opazovanje, obveščanje in alarmiranje v občini se izvaja v okviru enotnega sistema v Republiki Sloveniji, ki je organiziran v skladu z Zakonom o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami.
12. člen
(naloge opazovanja, obveščanja in alarmiranja)
Naloge opazovanja, obveščanja in alarmiranja so zlasti:
– zbiranje informacij in podatkov, pomembnih za zaščito, reševanje in pomoč,
– obveščanje, opazovanje in alarmiranje prebivalcev o pretečih nevarnostih ter posredovanje napotkov za osebno in vzajemno zaščito,
– posredovanje odločitev pristojnih organov o izvajanju ukrepov in nalog zaščite, reševanja in pomoči ter napotkov za njihovo izvajanje,
– opravljanje drugih operativno-komunikacijskih nalog na zahtevo župana ali poveljnika občinskega štaba civilne zaščite.
13. člen
(nosilci izvajanja opazovanja, obveščanja in alarmiranja)
Naloge opazovanja, obveščanja in alarmiranja v občini opravljajo:
– štabi civilne zaščite,
– poveljniki in poverjeniki civilne zaščite,
– poveljniki gasilskih enot in organizacij,
– državni in občinski organi, ki razpolagajo s podatki, pomembnimi za zaščito in reševanje,
– druge organizacije in službe, katerih dejavnost je pomembna za zaščito in reševanje.
V. ZAŠČITNI UKREPI
14. člen
(izvajanje zaščitnih ukrepov)
Zaščitni ukrepi, ki se izvajajo v občini, so:
– prostorski, urbanistični, gradbeni in drugi tehnični ukrepi,
– evakuacija prebivalstva,
– sprejem in oskrba ogroženih prebivalcev,
– radiološka, kemijska in biološka zaščita,
– zaklanjanje prebivalstva,
– zaščita kulturne dediščine.
Zaščitne ukrepe izvaja občina v skladu z določili Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami.
15. člen
(osebna in vzajemna zaščita)
Osebna in vzajemna zaščita obsegata ukrepe prebivalcev za preprečevanje in ublažitev posledic naravnih nesreč za njihovo zdravje in življenje ter varnost njihovega premoženja.
Za organiziranje, razvijanje in usmerjanje osebne in vzajemne zaščite skrbi občina in lahko, če se izkaže potreba, v ta namen ustanovi svetovalno službo.
Prebivalci, lastniki in uporabniki stavb, gospodarske družbe, zavodi in druge organizacije ter državljani morajo zagotoviti sredstva in opremo za osebno in skupno zaščito, kot to določi Vlada Republike Slovenije.
VI. SILE ZA ZAŠČITO, REŠEVANJE IN POMOČ
16. člen
(naloge zaščite, reševanja in pomoči)
Zaščita, reševanje in pomoč ob naravnih in drugih nesrečah v občini zajema:
– prvo pomoč in nujno medicinsko pomoč ogroženemu in prizadetemu prebivalstvu,
– prvo veterinarsko pomoč,
– gašenje in reševanje ob požarih,
– reševanje iz ruševin, zemeljskih in snežnih plazov,
– reševanje ob poplavah in drugih vremenskih ujmah ter ekoloških in drugih nesrečah na rekah in jezerih,
– reševanje ob velikih nesrečah v prometu,
– reševanje v gorah,
– reševanje na vodi in iz vode,
– izvajanje radiološke, kemijske in biološke zaščite ob uporabi jedrskega, kemičnega ali biološkega orožja in sredstev za množično uničevanje ter ob nesrečah z nevarnimi snovmi,
– iskanje pogrešanih oseb ob naravnih in drugih nesrečah,
– reševanje ob morebitnih vojaških in terorističnih napadih ter drugih oblikah množičnega nasilja,
– zagotavljanje osnovnih pogojev za življenje.
17. člen
(izvajalci nalog zaščite, reševanja in pomoči)
Naloge iz prejšnjega člena izvajajo v sodelovanju s policijo in vojsko:
– enote in službe civilne zaščite v občini,
– gospodarske družbe, zavodi in druge organizacije,
– poklicna gasilska enota in gasilske enote v prostovoljnih gasilskih društvih,
– enote gorske reševalne službe,
– enote kinologov z reševalnimi psi,
– enote za postavitev zasilnih bivališč (taborniške in skavtske organizacije),
– ekipe radioamaterjev, ki delujejo v sklopu službe za podporo.
Pri opravljanju nalog zaščite, reševanja in pomoči lahko prostovoljno sodelujejo tudi druga društva in nevladne organizacije s svojimi enotami, službami in drugimi operativnimi sestavi, če njihova kadrovska zasedba in opremljenost ustrezata zakonskim kriterijem za opravljanje nalog zaščite, reševanja in pomoči.
18. člen
(javna služba za zaščito, reševanje in pomoč)
Javna služba za zaščito, reševanje in pomoč v občini je javna gasilska služba. Gasilske enote in operativni sestavi gasilskih društev opravljajo naloge zaščite in reševanja v skladu z Zakonom o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami in v skladu z Uredbo o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč.
19. člen
(pogodba o opravljanju javne gasilske službe)
Opravljanje javne gasilske službe se določi in uredi s pogodbo, ki zajema:
– vsebino, obseg in način opravljanja nalog oziroma javne službe,
– začetek izvajanja nalog oziroma javne službe,
– finančna sredstva, ki jih zagotavlja lokalna skupnost za opravljanje nalog oziroma javne službe,
– finančna sredstva za plačevanje prispevkov za pravice v primeru poškodbe pri delu in poklicne bolezni v skladu z zakonom,
– nadzor nad opravljanjem nalog oziroma javne službe.
20. člen
(društva in druge nevladne organizacije)
Društva in druge nevladne organizacije opravljajo naloge zaščite, reševanja in pomoči oziroma javno službo na podlagi sklepa župana in pogodbe o opravljanju nalog zaščite, reševanja in pomoči, ki je sestavljena na osnovi določil 19. člena tega odloka.
Obseg in način opravljanja nalog oziroma javne službe se določita v skladu z merili za organiziranje in opremljanje enot, služb in drugih operativnih sestavov za zaščito, reševanje in pomoč, ki jih določi vlada.
Kadar se ugotovi, da društva ali druge nevladne organizacije iz prvega odstavka tega člena ne opravljajo nalog oziroma javne službe v skladu s predpisi in odločitvijo župana, ji ta določi rok za odpravo pomanjkljivosti. Če pomanjkljivosti ne odpravi v določenem roku, se ji opravljanje nalog oziroma javne službe omeji ali odpove.
21. člen
(gospodarske družbe, zavodi in druge organizacije)
Za opravljanje določenih operativnih nalog zaščite, reševanja in pomoči določi župan gospodarske družbe, zavode in druge organizacije, ki imajo za ta namen ustrezne kadre in sredstva.
Gospodarske družbe, zavodi in druge organizacije določijo svojo organiziranost za opravljanje nalog iz prejšnjega odstavka, skrbijo za strokovno usposabljanje svojih delavcev ter izvajajo druge priprave za delovanje ob naravnih in drugih nesrečah.
Občina zagotovi gospodarskim družbam, zavodom in drugim organizacijam, ki jih določi za opravljanje nalog zaščite, reševanja in pomoči, nadomestilo dejanskih stroškov za sodelovanje pri opravljanju nalog ter za izvajanje priprav, ki presegajo njihovo redno dejavnost. Z izvajalci župan podpiše pogodbe o opravljanju nalog zaščite, reševanja in pomoči.
Na podlagi pogodb iz drugega odstavka tega člena lahko občina za vzdrževanje potrebne pripravljenosti za izvajanje nalog zaščite, reševanja in pomoči gospodarskim družbam, zavodom in drugim organizacijam ter društvom in nevladnim organizacijam zagotavlja brezplačno zaščitno in reševalno opremo ter orodja, ki jih le ti morajo vzdrževati, odsvojijo pa jo lahko le zaradi nadomestitve z novo opremo.
22. člen
(enote in službe civilne zaščite)
Kadar nalog zaščite, reševanja in pomoči ni mogoče zagotoviti z izvajalci iz 20. in 21. člena tega odloka ali so njihove zmogljivosti nezadostne glede na načrte zaščite in reševanja, lahko občina organizira enote in službe civilne zaščite, in sicer:
– tehnično reševalne enote,
– enote za prvo veterinarsko pomoč,
– enote za prvo pomoč,
– enote za vzdrževanje in uporabo zaklonišč,
– službe za podporo,
– druge enote in službe glede na ocene ogroženosti.
Občina organizira enote in službe iz prvega odstavka tega člena v skladu z merili za organiziranje, opremljanje in usposabljanje civilne zaščite.
Ne glede na prvi odstavek tega člena se v skladu z načrti zaščite in reševanja ter ocenami ogroženosti za opravljanje določenih nalog zaščite, reševanja in pomoči lahko organizirajo stalne ali začasne strokovne skupine, komisije za ocenjevanje poškodovanosti objektov in druge strokovne naloge. S člani strokovnih skupin in komisij župan sklene pogodbo o medsebojnih obveznostih.
Po potrebi občina organizira še informacijski center in logistični center v skladu z Uredbo o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč.
23. člen
(poverjeniki za civilno zaščito)
V posameznih četrtnih, krajevnih in vaških skupnostih in bivalnih okoljih, v večjih stanovanjskih stavbah, gospodarskih družbah, zavodih in drugih organizacijah se v skladu z merili za organiziranje, opremljanje in usposabljanje civilne zaščite imenujejo poverjeniki za civilno zaščito, ki usklajujejo izvajanje nalog zaščite, reševanja in pomoči v svojem okolju. Poverjenike civilne zaščite predlagajo in imenujejo sveti ožjih lokalnih skupnosti, upravljavci in lastniki stavb ter vodstva v gospodarskih družbah, zavodih in drugih organizacijah. Poverjeniki civilne zaščite so odgovorni poveljniku civilne zaščite občine.
VII. UPRAVLJANJE IN VODENJE SIL ZA ZAŠČITO
24. člen
(sistem operativno strokovnega vodenja)
Operativno-strokovno vodenje civilne zaščite in drugih sil za zaščito, reševanje in pomoč se organizira in izvaja kot enoten sistem, v skladu z določili Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami.
25. člen
(vodenje zaščite, reševanja in pomoči)
Za operativno-strokovno vodenje zaščite, reševanja in pomoči ob naravnih in drugih nesrečah imenuje župan poveljnika civilne zaščite občine, občinski štab civilne zaščite in poverjenike civilne zaščite.
Poverjeniki civilne zaščite so za svoje delo odgovorni poveljniku civilne zaščite občine. Poveljnik civilne zaščite občine je za svoje delo odgovoren županu, regijskemu poveljniku civilne zaščite pa za uresničevanje usmeritev ali odločitev za izvajanje nalog zaščite, reševanja in pomoči, ki jih sprejme regijski oziroma njemu nadrejeni poveljnik civilne zaščite v skladu s svojimi pristojnostmi.
26. člen
(pristojnosti in naloge poveljnika civilne zaščite)
Poveljnik civilne zaščite občine:
– preverja intervencijsko pripravljenost sil in sredstev za zaščito, reševanje in pomoč,
– vodi in usmerja zaščito in reševanje ob naravnih in drugih nesrečah,
– skrbi za povezano in usklajeno delovanje vseh sil za zaščito, reševanje in pomoč,
– daje mnenja in predloge v zvezi s pripravami in delovanjem sil za zaščito, reševanje in pomoč ter mnenja in predloge za odpravo posledic naravnih in drugih nesreč,
– predlaga imenovanje članov štaba civilne zaščite.
Poveljnik civilne zaščite lahko za vodenje posameznih intervencij pri izvajanju zaščite, reševanja in pomoči določi vodjo intervencije.
27. člen
(pristojnosti in naloge občinskega sveta)
Občinski svet Občine Ravne na Koroškem:
– določa temeljne usmeritve za organizacijo in izvajanje varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v občini,
– določi način izvajanja javne gasilske službe,
– sprejme program varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
28. člen
(pristojnosti in naloge župana)
Župan Občine Ravne na Koroškem:
– skrbi za izvajanje priprav za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– sprejme načrte zaščite in reševanja,
– določi vrsto in obseg sil za zaščito, reševanje in pomoč,
– skrbi za izvajanje ukrepov za preprečitev in zmanjšanje posledic naravnih in drugih nesreč,
– vodi zaščito, reševanje in pomoč ter odpravljanje posledic naravnih in drugih nesreč,
– skrbi za obveščanje prebivalcev o nevarnostih, stanju varstva in sprejetih zaščitnih ukrepih,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonskimi predpisi s področja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami.
29. člen
(občinski štab civilne zaščite)
Za strokovno pomoč pri vodenju ter za opravljanje drugih operativno-strokovnih nalog zaščite, reševanja in pomoči poveljniku civilne zaščite občine se organizira občinski štab civilne zaščite.
Občinski štab za civilno zaščito:
– vodi enote, službe in druge sile, ki sodelujejo v zaščiti in reševanju,
– uveljavlja zaščitne in druge nujne ukrepe ter nadzira izvajanje,
– odloča o uporabi sil in sredstev,
– usklajuje pomoč in dejavnost za zaščito in reševanje pri odpravi posledic,
– pripravlja predloge odločitev s področja zaščite, reševanja in pomoči občinskemu svetu in županu.
Delo štaba vodi poveljnik civilne zaščite občine, v njegovi odsotnosti pa njegov namestnik. Člani občinskega štaba za civilno zaščito se imenujejo iz vrst strokovnjakov ter predstavnikov tistih organov, organizacij in služb, ki sodelujejo pri zaščiti, reševanju in pomoči v skladu z občinskimi načrti zaščite in reševanja.
Člane štaba imenuje župan na osnovi predloga poveljnika civilne zaščite občine.
30. člen
(naloge občinske uprave)
Občinska uprava opravlja zlasti naslednje upravne in strokovne naloge varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami:
– izdela predlog občinskega programa in načrta varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– skrbi za organiziranje in delovanje sistema opazovanja, obveščanja in alarmiranja,
– izdeluje ocene ogroženosti in druge strokovne podlage za načrtovanje zaščite, reševanja in pomoči ter usmerja in usklajuje ukrepe za preprečevanje ter zmanjševanje posledic naravnih in drugih nesreč v sodelovanju z občinskim štabom civilne zaščite,
– izdeluje občinske načrte zaščite in reševanja, v sodelovanju s poveljnikom civilne zaščite občine,
– zagotavlja pogoje za organiziranje, opremljanje in usposabljanje občinskih enot in služb civilne zaščite ter drugih sil za zaščito, reševanje in pomoč ter zagotavlja pogoje za delo poveljnika civilne zaščite občine, štaba civilne zaščite občine ter drugih organov, ki so namenjeni izvajanju zaščite in reševanja v občini,
– spremlja in usklajuje organiziranje civilne zaščite ter drugih sil za zaščito, reševanje in pomoč,
– pripravlja programe in organizira ter izvaja izobraževanje in usposabljanje za zaščito, reševanje in pomoč.
Občinska uprava skrbi za usklajen razvoj sil za zaščito, reševanje in pomoč v občini v skladu z oceno ogroženosti, načrti zaščite in reševanja ter merili za organiziranje in opremljanje sil za zaščito, reševanje in pomoč.
31. člen
(aktiviranje civilne zaščite)
O aktiviranju civilne zaščite in drugih sil za zaščito, reševanje in pomoč ob naravni ali drugi nesreči odloča poveljnik civilne zaščite občine.
32. člen
(posebna pooblastila poveljnika civilne zaščite in vodje intervencije)
Poveljnik civilne zaščite občine ali vodja intervencije imata med vodenjem intervencije za zaščito, reševanje in pomoč posebna pooblastila, ki jih določa Zakon o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami in se uporabljajo samo takrat, kadar ni mogoče drugače zavarovati ljudi in premoženja ter zagotoviti zaščite, reševanja in pomoči. Ukrepi na osnovi teh pooblastil lahko trajajo le toliko časa, kolikor je to nujno potrebno.
V okviru pooblastil iz prejšnjega odstavka lahko poveljnik civilne zaščite ali vodja intervencije odredi tudi izvedbo nujnih gradbenih, tehničnih in drugih del gospodarski družbi, zavodu ali drugi organizaciji, s katero ima občina sklenjeno pogodbo za opravljanje določenih operativnih nalog zaščite in reševanja v skladu s tem odlokom. Če take gospodarske družbe, zavoda ali druge organizacije ni, je pa izvedba del nujna za zaščito in reševanje ljudi, premoženja, živali ali okolja oziroma za odvrnitev neposredne ogroženosti, lahko poveljnik civilne zaščite ali vodja intervencije v skladu z zakonskimi določili izvedbo takih del odredi tisti fizični ali pravni osebi, ki ima ustrezno opremo ali zmogljivosti za izvedbo del.
O zagotovitvi sredstev za stroške nujnih del pri izvajanju zaščite, reševanja in pomoči ob naravnih in drugih nesrečah odloča župan.
VIII. IZOBRAŽEVANJE IN USPOSABLJANJE
33. člen
(organizacija usposabljanja)
Občina organizira usposabljanje občanov za osebno in vzajemno zaščito ter za izvajanje zaščitnih ukrepov kot neobvezne oblike usposabljanja, v skladu s smernicami iz Resolucije o nacionalnem programu varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami ter zakonskimi določili.
34. člen
(programi usposabljanja)
Občina izvaja uvajalno in temeljno usposabljanje ter dopolnilno usposabljanje pripadnikov enot in služb civilne zaščite v skladu z letnim načrtom usposabljanja enot in služb civilne zaščite, ki ga sprejme občinski štab za civilno zaščito občine, in v skladu s programi uvajalnega in temeljnega ter dopolnilnega usposabljanja pripadnikov enot in služb civilne zaščite.
V skladu s programi morajo usposabljanje izvajati tudi izvajalci nalog zaščite, reševanja in pomoči po pogodbi.
IX. FINANCIRANJE
35. člen
(viri financiranja)
Financiranje zaščite, reševanja in pomoči se zagotavlja:
– iz proračuna občine,
– iz proračuna Republike Slovenije,
– iz zavarovalnin,
– iz sredstev gospodarskih družb, zavodov in drugih organizacij,
– iz prostovoljnih prispevkov,
– iz drugih virov.
36. člen
(določitev višine financiranja)
Programi sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v občini se v skladu s proračunskimi možnostmi financirajo oziroma sofinancirajo iz občinskega proračuna na podlagi meril in kriterijev, ki jih predpiše pristojno ministrstvo, in v skladu z akti občine s področja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Višino sredstev za področje varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v skladu s proračunskimi možnostmi sprejme na predlog župana občinski svet, pri čemer upošteva oceno ogroženosti na podlagi načrta varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v občini.
X. KONČNI DOLOČBI
37. člen
(prenehanje veljavnosti sedanjega odloka)
Z uveljavitvijo tega odloka prenehata veljati Odlok o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami (Uradni list RS, št. 31/00) in Pravilnik o financiranju področja zaščite in reševanja v Občini Ravne na Koroškem (Uradni list RS, št. 34/00).
38. člen
(začetek veljavnosti odloka)
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 840-0001/2008
Ravne na Koroškem, dne 25. februarja 2009
Župan
Občine Ravne na Koroškem
mag. Tomaž Rožen l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti