Uradni list

Številka 18
Uradni list RS, št. 18/2009 z dne 9. 3. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 18/2009 z dne 9. 3. 2009

Kazalo

673. Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Dravograd, stran 2394.

Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 27/08 Odl. US: Up-2925/07-15, U-I-21/07-18, 76/08, 100/08 Odl. US: U-I-427/06-9) ter 16. člena Statuta Občine Dravograd (uradno prečiščeno besedilo, Uradni list RS, št. 117/08) in v skladu z Uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03, 81/03, 109/03, 43/04, 58/04, 138/04, 35/05, 60/05, 72/05, 112/05, 49/06, 140/06, 9/07, 101/07, 33/08, 66/08, 88/08 in 8/09) je Občinski svet Občine Dravograd na 22. seji dne 26. 2. 2009 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Dravograd
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa organizacija občinske uprave Občine Dravograd (v nadaljnjem besedilu: občinska uprava), delovna področja in naloge notranjih organizacijskih enot občinske uprave, vodenje občinske uprave in notranjih organizacijskih enot, način oblikovanja strokovno-posvetovalnih teles, obveznosti in odgovornosti javnih uslužbencev, javnost dela in način sodelovanja z drugimi organi in organizacijami ter urejajo druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave.
2. člen
Občinska uprava opravlja v okviru pravic in dolžnosti občine kot samoupravne lokalne skupnosti naloge iz področij lastne in prenesene pristojnosti ter javnih pooblastil in druge upravne, strokovne in druge naloge na delovnih področjih, določenih s tem odlokom.
II. NOTRANJA ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
1. Notranja organizacija
3. člen
(1) Z notranjo organizacijo se določajo:
– naziv notranjih organizacijskih enot in
– delovno področje ter naloge notranjih organizacijskih enot.
(2) Notranja organizacija občinske uprave je prilagojena poslanstvu in nalogam ter poslovnim procesom, ki potekajo v občinski upravi. Zagotavljati mora:
– strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje nalog občinske uprave,
– zakonito, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank in drugih udeležencev v postopkih,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
4. člen
(1) V občinski upravi so ustanovljene naslednje notranje organizacijske enote:
– Urad župana,
– Referat za gospodarske dejavnosti in urejanje prostora,
– Referat za finance,
– Referat za družbene dejavnosti,
– Medobčinski inšpektorat – organ skupne občinske uprave.
(2) Notranje organizacijske enote morajo zagotavljati učinkovito in smotrno izvajanje dejavnosti, za katere so ustanovljene.
(3) V občinski upravi se lahko ustanovijo tudi druge notranje organizacijske enote, če to zagotavlja boljše in kvalitetnejše opravljanje njihovih nalog.
2. Delovna področja in naloge notranjih organizacijskih enot
5. člen
1. Urad župana opravlja naslednje naloge:
– naloge pravnih, strokovnih, organizacijskih, administrativnih in tehničnih opravil za potrebe župana, občinskega sveta in njegovih delovnih teles, nadzorni odbor ter druge občinske organe;
– naloge s področja kadrovskih zadev, organizacije in informatike;
– naloge s področja pisarniškega poslovanja in ravnanja z dokumentarnim gradivom;
– naloge nudenja strokovne pomoči krajevnim skupnostim pri njihovem delovanju in opravljanje drugih nalog, ki po svoji naravi sodijo v to področje;
– naloge s področja priprave splošnih in drugih aktov ter mnenj in stališč, ki jih sprejemajo župan, občinski svet in drugi občinski organi;
– naloge s področja priprave in pravnega spremljanja pogodb;
– naloge s področja zagotovitve strokovne pravne pomoči pri izvedbi volilnih opravil;
– naloge s področja upravnih postopkov na I. stopnji ter vodenja evidence o upravnih stvareh ter vodenja upravnih postopkov do priprave odločbe na II. stopnji;
– druge naloge s področja upravnih zadev;
– naloge s področja premoženjsko pravnih zadev;
– naloge s področja promocije, turizma in razvoja občine;
– naloge s področja priprave predloga proračuna občine v delu, ki se nanaša na delovno področje urada;
– druge naloge, ki po svoji naravi spadajo v to področje.
6. člen
2. Referat za gospodarske dejavnosti in urejanje prostora opravlja naslednje naloge:
– naloge s področja priprave strategije razvoja občine ter programskih usmeritev in priprave razvoja posameznih dejavnosti s področja gospodarstva, kmetijstva, drobnega gospodarstva in obrti;
– strokovne naloge za občino in njene organe, kadar je občina ustanovitelj ali soustanovitelj javnega podjetja ali zavoda na področju gospodarskih javnih služb;
– naloge pripravljanja strokovnih podlag za ustanovitev in organizacijo gospodarskih javnih služb;
– naloge na področju priprave projektov in investicijskih programov;
– naloge s področja načrtovanja prostorskega razvoja in posegov v prostor za graditve objektov;
– naloge s področja načrtovanja prostorskih pogojev za gradnjo stanovanj;
– naloge s področja izdaje lokacijske informacije in potrdila o namenski rabi zemljišča;
– naloge s področja varstva in urejanja okolja ter ekologije;
– naloge s področja pridobivanja, upravljanja, urejanja, vrednotenja in razpolaganja s stavbnimi in kmetijskimi zemljišči, poslovnimi prostori in stanovanji v lasti občine;
– naloge s področja gradnje in vzdrževanja javne komunalne infrastrukture v pristojnosti občine;
– naloge s področja civilne zaščite, reševanja ter elementarnih nezgod v pristojnosti občine;
– naloge priprave predloga proračuna občine v delu, ki se nanaša na delovno področje referata;
– druge naloge, ki po svoji naravi spadajo v to področje.
7. člen
3. Referat za finance opravlja naslednje naloge:
– naloge s področja priprave in izvrševanja proračuna ter drugih aktov s področja javnih financ v skladu s predpisi, ki urejajo to področje;
– naloge s področja zagotavljanja strokovne pomoči občinskim organom pri pripravi, sprejemanju in izvrševanju občinskih splošnih in drugih aktov s področja javnih financ;
– naloge s področja finančno-knjigovodskih in drugih strokovnih opravil za proračun, občinske sklade, režijske obrate, krajevne skupnosti in skupno občinsko upravo – Medobčinski inšpektorat;
– naloge spremljanja, analiziranja in oblikovanja cen iz pristojnosti občine in podaje mnenja k oblikovanju cen iz koncesijskih razmerij;
– naloge nudenja strokovne pomoči za delo župana, občinskega sveta in drugih občinskih organov;
– naloge s področja sodelovanja pri nadzoru uporabnikov proračunskih sredstev;
– naloge priprave in oddaje finančnih poročil pristojnim organom;
– druge naloge, ki po svoji naravi spadajo v to področje.
8. člen
4. Referat za družbene dejavnosti opravlja naslednje naloge:
– opravljanje upravnih, razvojnih in drugih strokovnih nalog na različnih področjih negospodarskih javnih služb (predšolska vzgoja, socialno varstvo, financiranje vzgoje in izobraževanja, osnovno šolstvo, zdravstveno varstvo, kultura, šport);
– naloge nadzora realizacije programov in finančnih načrtov v skladu s proračunom in koordinacije delovanja različnih subjektov na področjih negospodarskih dejavnosti;
– naloge priprave predlogov in izvajanja programov javnih del;
– naloge priprave predloga proračuna občine v delu, ki se nanaša na delovno področje referata;
– druge naloge, ki po svoji naravi spadajo v to področje.
9. člen
5. Medobčinski inšpektorat opravlja naslednje naloge:
– naloge s področja izvajanja inšpekcijskega nadzorstva na področjih, ki jih urejajo predpisi občin ustanoviteljic skladno z veljavno zakonodajo;
– naloge priprave predloga proračuna občine v delu, ki se nanaša na delovno področje organa;
– druge naloge, ki po svoji naravi spadajo v to področje.
10. člen
Naloge in pooblastila občinske uprave oziroma javnih uslužbencev občinske uprave na področju občinske inšpekcije in občinskega redarstva so določene s posebnim odlokom.
III. VODENJE OBČINSKE UPRAVE IN NOTRANJIH ORGANIZACIJSKIH ENOT TER NAČIN OBLIKOVANJA STROKOVNO-POSVETOVALNIH TELES
1. Vodenje občinske uprave
11. člen
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje, usmerja ter daje navodila za vodenje občinske uprave.
12. člen
(1) Občinsko upravo neposredno vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje in razrešuje župan.
(2) Direktor občinske uprave je uradnik po zakonu, ki ureja položaj javnih uslužbencev. Mandat direktorja občinske uprave traja pet let. Direktor občinske uprave mora izpolnjevati z zakonom predpisane pogoje za imenovanje v naziv.
(3) Direktor občinske uprave:
– vodi, organizira ter nadzira delo občinske uprave;
– odloča v upravnem postopku na prvi stopnji;
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in sodeluje v najzahtevnejših delovnih in projektnih skupinah v občini ter sodeluje pri ključnih projektih v občini;
– organizira in koordinira delo organov občinske uprave, in notranjih organizacijskih enot, jim nudi neposredno strokovno pomoč ter skrbi za delovno disciplino;
– zagotavlja opravljanje strokovnih in drugih nalog, ki so skupne organom občinske uprave oziroma notranjim organizacijskim enotam;
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z državnimi organi in drugimi organi na območju občine in izven nje;
– skrbi za zakonito, učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave;
– opravlja druge naloge s področja dela po odredbi župana.
(4) Direktor občinske uprave lahko izdaja odločbe in druge akte, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja javnih uslužbencev občinske uprave, če ga župan za to pooblasti.
(5) Direktor občinske uprave je za svoje delo odgovoren županu.
(6) Direktor občinske uprave lahko pooblasti za posamezne naloge v zvezi z vodenjem občinske uprave vodje notranjih organizacijskih enot, ki jih imenuje in razrešuje župan.
(7) Direktor občinske uprave lahko za odločanje v upravnem postopku na prvi stopnji pooblasti vodje notranjih organizacijskih enot ali druge javne uslužbence občinske uprave, ki izpolnjujejo pogoje za odločanje v upravnem postopku.
2. Vodenje notranjih organizacijskih enot
13. člen
(1) Urad župana vodi direktor občinske uprave, notranje organizacijske enote – referate pa vodje referatov, ki jih imenuje in razrešuje župan in so za svoje delo odgovorni županu in direktorju občinske uprave.
(2) Medobčinski inšpektorat vodi predstojnik, ki je uradnik na položaju.
(3) Direktor občinske uprave in vodje referatov opravljajo svoje delo na uradniškem delovnem mestu na položaju.
14. člen
Vodja notranje organizacijske enote načrtuje, organizira, usmerja in nadzoruje opravljanje dela v notranji organizacijski enoti ter sodeluje in usklajuje delo z drugimi notranjimi organizacijskimi enotami, po pooblastilu direktorja občinske uprave odloča o zadevah iz delovnega področja posamezne notranje organizacijske enote, opravlja najzahtevnejše strokovne naloge v notranji organizacijski enoti in sodeluje z drugimi vodji notranjih organizacijskih enot in je odgovoren za stanje na svojem delovnem področju.
15. člen
Javni uslužbenci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, statutom občine, odlokom o organizaciji in delovnem področju občinske uprave in aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi Občine Dravograd, v skladu s pristojnostmi in pooblastili, ki jih za opravljanje posameznih nalog določajo zakoni in drugi predpisi ter po navodilih direktorja občinske uprave oziroma vodje notranje organizacijske enote. Za svoje delo so odgovorni direktorju občinske uprave oziroma vodji notranje organizacijske enote, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
3. Kolegij, delovne in projektne skupine
16. člen
(1) V občinski upravi se kot posvetovalno telo župana oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Kolegij župana sestavljajo župan, podžupan, direktor občinske uprave in vodje notranjih organizacijskih enot. Po potrebi sodelujejo na sejah kolegija tudi drugi javni uslužbenci, ki so na sejo povabljeni.
(2) Kolegij sklicuje župan, v njegovi odsotnosti pa direktor občinske uprave. Kolegij se sklicuje po potrebi, vendar pa najmanj enkrat na mesec.
17. člen
Za naloge v občinski upravi, ki zahtevajo sodelovanje več javnih uslužbencev oziroma sodelovanje javnih uslužbencev različnih strok in stopenj znanja iz različnih notranjih organizacijskih enot, lahko župan ustanovi delovne skupine ali druge oblike sodelovanja. S sklepom o ustanovitvi se določijo sestava delovne skupine, vodja delovne skupine, pooblastila, pristojnosti in odgovornosti, naloge, rok za izvedbo naloge, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
18. člen
Za izvedbo nalog, ki zahtevajo posebno obravnavo ali posebno strokovnost in jih javni uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi zunanjimi izvajalci za čas trajanja naloge. S sklepom o ustanovitvi projektne skupine se določi sestava, vodja projektne skupine, pooblastila, pristojnosti in odgovornosti, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
IV. ODLOČANJE O UPRAVNIH STVAREH
19. člen
(1) Občina odloča s posamičnimi akti o posameznih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti v upravnem postopku.
(2) O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
(3) Za odločanje v upravnih zadevah na prvi stopnji so lahko pooblaščeni javni uslužbenci v skladu z 12. členom tega odloka.
20. člen
(1) O pritožbah zoper posamične akte iz izvirne pristojnosti občinske uprave odloča župan. Zoper odločitev župana je dopusten upravni spor.
(2) O pritožbah zoper posamične akte, ki jih v zadevah iz državne prenesene pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča državni organ, določen z zakonom.
21. člen
(1) O izločitvi direktorja občinske uprave, vodje notranje organizacijske enote ali drugega javnega uslužbenca v občinski upravi, odloča župan, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
(2) O izločitvi župana odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
(3) O izločitvi uradne osebe v zadevah iz prenesene državne pristojnosti na občino odloči pristojno ministrstvo, ki določi drugo uradno osebo.
V. JAVNOST DELA
22. člen
(1) Javnost dela občinske uprave se zagotavlja z uradnimi sporočili ter dajanjem informacij preko sredstev javnega obveščanja, posredovanjem informacij javnega značaja v svetovni splet v skladu z veljavno zakonodajo, novinarskimi konferencami, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja oziroma na drug ustrezen način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
(2) Uradna sporočila za javnost, informacije, obvestila, pojasnila in druge podatke v smislu prejšnjega odstavka daje predstavnikom sredstev javnega obveščanja župan, po njegovem pooblastilu pa tudi podžupan, direktor občinske uprave ali drug javni uslužbenec v občinski upravi.
VI. SODELOVANJE Z DRUGIMI ORGANI IN ORGANIZACIJAMI
23. člen
(1) Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji, krajevnimi skupnostmi ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj ter podatkov in obvestil ter preko skupnih delovnih teles.
(2) Občinska uprava lahko v soglasju z županom naroči izdelavo in izvajanje nekaterih strokovnih del in nalog zunanjim sodelavcem.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
24. člen
(1) Glede uveljavljanja pravic, obveznosti in odgovornosti javnih uslužbencev občinske uprave, ki niso urejene s tem odlokom, se uporabljajo določbe zakonov in drugih predpisov, ki urejajo delovna razmerja in sistem javnih uslužbencev v državnih organih in upravah lokalnih skupnosti.
(2) Ta odlok je podlaga za izdajo akta o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi občine Dravograd, s katerim se določajo delovna mesta ter razporeditev javnih uslužbencev na ustrezna delovna mesta oziroma za drugo odločitev o pravicah in obveznostih.
25. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Dravograd (Medobčinski uradni vestnik, št. 5/2000).
26. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0014/2008
Dravograd, dne 26. februarja 2009
Županja
Občine Dravograd
Marijana Cigala l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti