Uradni list

Številka 122
Uradni list RS, št. 122/2008 z dne 24. 12. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 122/2008 z dne 24. 12. 2008

Kazalo

5523. Odlok o proračunu Mestne občine Nova Gorica za leto 2009, stran 16414.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 in 60/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP, 14/07 – ZSPDPO in 109/08) ter 19. člena Statuta Mestne občine Nova Gorica (Uradne objave, št. 6/02, 25/02 in Uradni list RS, št. 38/05, 24/06) je Mestni svet Mestne občine Nova Gorica na seji dne 18. decembra 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Mestne občine Nova Gorica za leto 2009
Splošna določba
1. člen
S tem odlokom se določa obseg in struktura sredstev za financiranje javne porabe v Mestni občini Nova Gorica v letu 2009, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja ter način in roki poročanja.
Struktura proračuna
2. člen
Proračun sestavljata splošni in posebni del proračuna. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
------------------------------------------------------------
I.     SPLOŠNI DEL PRORAČUNA
------------------------------------------------------------
A.     BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
------------------------------------------------------------
I.     SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78)        41.130.310
       TEKOČI PRIHODKI (70+71)                    31.417.389
70     DAVČNI PRIHODKI                            21.383.140
       700 Davki na dohodek in dobiček            14.929.000
       703 Davki na premoženje                     4.910.740
       704 Domači davki na blago in storitve       1.543.400
71     NEDAVČNI PRIHODKI                          10.034.249
       710 Udeležba na dobičku in dohodki od       8.312.286
       premoženja
       711 Takse in pristojbine                       12.600
       712 Globe in druge denarne kazni               95.560
       713 Prihodki od prodaje blaga in               86.654
       storitev
       714 Drugi nedavčni prihodki                 1.527.149
72     KAPITALSKI PRIHODKI                         1.111.130
       720 Prihodki od prodaje osnovnih               11.130
       sredstev
       722 Prihodki od prodaje zemljišč in         1.100.000
       neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73     PREJETE DONACIJE                               63.600
       730 Prejete donacije iz domačih virov          63.600
74     TRANSFERNI PRIHODKI                         8.538.191
       740 Transferni prihodki iz drugih           3.464.627
       javnofinančnih institucij
       741 Prejeta sredstva iz državnega           5.073.564
       proračuna iz sredstev proračuna
       Evropske unije
II.    SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45)            40.774.360
40     TEKOČI ODHODKI                              8.049.770
       400 Plače in drugi izdatki zaposlenim       2.200.061
       401 Prispevki delodajalcev za socialno        355.407
       varnost
       402 Izdatki za blago in storitve            5.321.302
       409 Rezerve                                   173.000
41     TEKOČI TRANSFERI                           12.208.373
       410 Subvencije                                406.926
       411 Transferi posameznikom in               4.938.472
       gospodinjstvom
       412 Transferi neprofitnim                   1.532.579
       organizacijam in ustanovam
       413 Drugi tekoči domači transferi           5.330.396
42     INVESTICIJSKI ODHODKI                      15.775.118
       420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev     15.775.118
43     INVESTICIJSKI TRANSFERI                     4.741.099
       431 Investicijski transferi pravnim in      2.344.962
       fizičnim osebam, ki niso proračunski
       uporabniki
       432 Investicijski transferi                 2.396.137
       proračunskim uporabnikom
III.   PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRORAČUNSKI             355.950
       PRIMANJKLJAJ)
       (I. – II.) (Skupaj prihodki minus
       skupaj odhodki)
III/1. PRIMARNI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ)              280.613
       (I. – 7102) – (II. – 403 – 404)
       (Skupaj prihodki brez prihodkov od
       obresti minus skupaj odhodki brez
       plačil obresti)
III/2. TEKOČI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ)             11.159.246
       (70 + 71) – (40 + 41)
       (Tekoči prihodki minus tekoči odhodki
       in tekoči transferi)
------------------------------------------------------------
B.     RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV.    PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN              645.000
       PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
       (750+751+752)
75     PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN              645.000
       PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
       750 Prejeta vračila danih posojil             170.000
       751 Prodaja kapitalskih deležev               400.000
       752 Kupnine iz naslova privatizacije           75.000
V.     DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH      1.000.950
       DELEŽEV (440+441+442+443)
44     DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH      1.000.950
       DELEŽEV
       441 Povečanje kapitalskih deležev in          400.000
       finančnih naložb
       443 Povečanje namenskega premoženja v         600.950
       javnih skladih in drugih pravnih
       osebah javnega prava, ki imajo
       premoženje v svoji lasti
VI.    PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN               –355.950
       SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. – V.)
------------------------------------------------------------
C.     RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII.   ZADOLŽEVANJE (500+501)                              0
50     ZADOLŽEVANJE                                        0
       500 Domače zadolževanje                             0
IX.    SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU                 0
       (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
X.     NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)                      0
XI.    NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.)               –355.950
XII.   STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN                   0
       31.12. PRETEKLEGA LETA
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov.
Sestavni del proračuna je Načrt razvojnih programov.
Celotni proračun se objavi na spletni strani Mestne občine Nova Gorica.
3. člen
Proračunska rezerva je organizirana kot proračunski sklad. Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 148.000 EUR.
Proračunska rezerva se uporablja za namene določene v 49. členu Zakona o javnih financah.
Župan lahko na predlog oddelka za finance samostojno odloča o porabi do 20.000 EUR zbranih razpoložljivih sredstev proračunske rezerve za posamezni namen. O tem pismeno obvesti Mestni svet.
V primerih porabe sredstev, ki presega višino določeno v prejšnjem odstavku, odloča Mestni svet s posebnim odlokom.
4. člen
Del predvidenih prihodkov proračuna se zadrži kot splošna proračunska rezervacija.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali niso zagotovljena v zadostni meri, ker jih ni bilo mogoče načrtovati.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in poroča Mestnemu svetu šestmesečno. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
5. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov iz 43. člena ZJF tudi prihodki od požarne takse, prihodki od takse za obremenjevanje vode, takse za obremenjevanje okolja, sredstva iz državnega proračuna in sredstva iz EU, sredstva koncesijske dajatve od posebnih iger na srečo in turistične takse, komunalni prispevek ter namenski prejemki krajevnih skupnosti, ki pripadajo posamezni krajevni skupnosti.
Izvrševanje proračuna
6. člen
Sredstva občinskega proračuna se praviloma delijo med letom enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlih obveznosti v skladu z likvidnostnim položajem.
7. člen
Neposredni uporabniki občinskega proračuna so mestni svet, nadzorni odbor, župan, oddelki občinske uprave in krajevne skupnosti. Posredni uporabniki sredstev občinskega proračuna so javni zavodi in javni skladi, katerih ustanovitelj oziroma soustanovitelj je občina.
Uporabniki občinskega proračuna so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter področjih proračunske porabe v skladu s Programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov.
Uporabniki občinskega proračuna ne smejo prevzemati na račun proračuna obveznosti, ki presegajo s proračunom določena sredstva za posamezne namene.
8. člen
Župan lahko s pismenimi sklepi prerazporedi sredstva med proračunskimi postavkami praviloma znotraj istega področja porabe pri proračunskih uporabnikih z zaporedno številko od 01 do 11.
Sprememba pri postavki, ki se zmanjšuje s sklepom župana ne sme preseči 20% vrednosti celotne postavke in ne zneska 30.000 EUR.
Predsedniki krajevnih skupnosti lahko s pismenimi sklepi prerazporedijo sredstva med postavkami znotraj posamične krajevne skupnosti – neposrednega uporabnika proračuna z zaporedno številko od 21 do 39. Sprememba pri postavki, ki se zmanjšuje ne sme preseči 20% vrednosti postavke in ne zneska 10.000 evrov.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Izvrševanje proračuna po ekonomski klasifikaciji je odraz strukture nastalih stroškov posameznih postavk po področjih in se evidenčno primerja s planiranimi stroški.
9. člen
Pogodbe za nabavo blaga, naročilo storitev in oddajo gradenj v breme proračunskih sredstev se lahko sklene samo v skladu s predpisi o javnem naročanju in navodili župana.
Sredstva subvencij, posojil in drugih oblik pomoči neproračunskim porabnikom se dodelijo na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa v sredstvih javnega obveščanja. Način dodelitve in višina dodeljenih sredstev mora biti usklajena s predpisi o državnih pomočeh.
Pred dodeljevanjem sredstev dotacij, subvencij, posojil in drugih oblik pomoči je potrebno skleniti pogodbo med občino ter posrednim proračunskim porabnikom ali neproračunskim porabnikom sredstev.
10. člen
Razpolaganje s finančnim in stvarnim premoženjem občine se opravi v skladu z veljavnimi predpisi in na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa (javna ponudba, javno vabilo k dajanju ponudb, javna dražba), razen za zasedena stanovanja, nepremičnine v solastništvu, zamenjave nepremičnin v javnem interesu, oddajanje stanovanj zaposlenim pri neposrednem uporabniku. Kupnina od prodaje nepremičnin se uporabi samo za nakup nepremičnin.
11. člen
Proračunski porabniki lahko prevzemajo obveznosti za tekoče leto le v višini sprejetih proračunskih postavk.
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov in, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega porabnika, ki bodo zapadle v prihodnjih letih ne sme presegati 40% pravic porabe v sprejetem proračunu znotraj posameznega podprograma za tekočo oziroma investicijsko porabo posameznega neposrednega uporabnika proračuna.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
12. člen
Občina se lahko likvidnostno zadolži največ do višine 5% sprejetega proračuna, če zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti. Likvidnostni dolg mora biti poravnan najkasneje do 31. 12. tekočega leta, o zadolžitvi pa odloča župan.
13. člen
Občina lahko na osnovi sklepa mestnega sveta izdaja poroštva za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih skladov in javnih podjetij v višini do 300.000 EUR.
14. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz 77. člena Zakona o javnih financah, lahko župan dolžniku do višine 1.500 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
Poročanje
15. člen
Vsi uporabniki občinskega proračuna so dolžni Oddelku za finance dostaviti medletno poročilo o poslovanju do 15. 7. tekočega leta, letno poročilo za preteklo leto skupaj z bilancami in obrazložitvami do 28. 2. tekočega leta, premoženjsko bilanco do 31. 3. tekočega leta za predhodno leto ter trimesečna poročila o stanju zadolženosti.
Javna podjetja, javni gospodarski zavodi, javni skladi in podjetja, kjer je Mestna občina Nova Gorica ustanoviteljica so dolžni predložiti letno poročilo z bilančnimi podatki do 31. 3. tekočega leta za preteklo leto ter trimesečna poročila o stanju zadolženosti.
Poleg tega so vse KS dolžne dostavljati podatke o realiziranih »izvirnih« prihodkih ter vseh realiziranih odhodkih najkasneje do 5. v mesecu za pretekli mesec. Podatki o prihodkih morajo biti razčlenjeni po vrstah in 6-mestnih kontih. Podatki o odhodkih morajo biti razčlenjeni po proračunskih postavkah in po ekonomski klasifikaciji (6-mestni konto).
16. člen
Proračunski porabniki lahko porabijo lastne prihodke za razvoj svoje dejavnosti.
O višini in porabi lastnih prihodkov proračunski porabniki poročajo Mestni občini Nova Gorica ob oddaji letnega poročila z bilancami do 28. 2. tekočega leta za preteklo leto.
17. člen
Župan Mestne občine Nova Gorica v juliju poroča Mestnemu svetu o izvrševanju proračuna v prvem polletju tekočega leta, do 30. 3. pa predloži Mestnemu svetu tudi zaključni račun proračuna za preteklo leto z ustreznimi obrazložitvami.
18. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 410-9/2008
Nova Gorica, dne 18. decembra 2008
Župan
Mestne občine Nova Gorica
Mirko Brulc l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti