Uradni list

Številka 43
Uradni list RS, št. 43/2008 z dne 5. 5. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 43/2008 z dne 5. 5. 2008

Kazalo

1940. Odlok o načinu izvajanja gospodarske javne službe za dobavo toplote iz kotlovnice na lesno biomaso v podružnično šolo Lom pod Storžičem, stran 4809.

Na podlagi 7., 32. in 36. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 in 127/06), 4. in 9. člena Odloka o gospodarskih javnih službah Občine Tržič (Uradni list RS, št. 61/02, 73/03 in 2/05), 3. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo; ZLS-UPB1, 21/06 in 60/07) ter 10. in 18. člena Statuta Občine Tržič (Uradni list RS, št. 15/99, 20/01 in 79/01) je Občinski svet Občine Tržič na 13. seji dne 23. 4. 2008 sprejel
O D L O K
o načinu izvajanja gospodarske javne službe za dobavo toplote iz kotlovnice na lesno biomaso v podružnično šolo Lom pod Storžičem
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(Predmet urejanja)
Ta odlok ureja način izvajanja gospodarske javne službe za dobavo toplote iz kotlovnice na lesno biomaso v podružnični šoli Lom pod Storžičem, še posebej pa:
– organizacijsko zasnovo izvajanja te gospodarske javne službe po vrsti in številu izvajalcev,
– pogoje za zagotavljanje storitev gospodarske javne službe za dobavo toplote iz kotlovnice na lesno biomaso ter pravice in obveznosti izvajalcev te gospodarske javne službe,
– pravice in obveznosti uporabnika,
– način financiranja gospodarske javne službe,
– vrsto in obseg objektov in naprav, potrebnih za izvajanje gospodarske javne službe,
– druge elemente, ki so pomembni za razvoj in opravljanje dejavnosti gospodarske javne službe.
Ta odlok je v delu, ki se nanaša na predmet in pogoje za opravljanje gospodarske javne službe iz prvega odstavka tudi koncesijski akt.
2. člen
(Javna služba)
Dejavnost upravljanja, dobavo toplote in oskrbe s toplo vodo se skladno s tem odlokom v podružnični šoli Lom opravlja kot javna služba in obsega:
– upravljanje, obratovanje in razvoj kotlovnice,
– priključevanje uporabnika na kotlovnico in
– prenos toplotne energije do uporabnika.
Naloge iz prve alinee prejšnjega odstavka obsegajo upravljanje, razvoj in vzdrževanje kotlovnice, razvoj oskrbe s toplotno energijo, odgovornost za varnost in zanesljivost funkcioniranja kotlovnice, izvajanje potrebnih meritev ter preizkusov delovanja kotlovnice.
Naloga iz druge alinee prvega odstavka tega člena obsega izgradnjo vseh elementov kotlovnice, ki so potrebni za možnost prenosa toplotne energije do uporabniških naprav.
Naloga iz tretje alinee prvega odstavka tega člena obsega obratovanje in s tem povezano zagotavljanje in prodajo toplotne energije uporabniku skladno s tarifnim sistemom.
Izvajalec javne službe mora poleg nalog prvega odstavka tega člena izvajati tudi vse druge naloge in dejavnosti, ki so z javno službo neločljivo povezane.
3. člen
(Način izvajanja javne službe)
Gospodarska javna služba za dobavo toplote iz kotlovnice na lesno biomaso v podružnični šoli Lom pod Storžičem (v nadaljevanju: javna služba) se opravlja na podlagi podelitve koncesije osebi zasebnega prava (v nadaljevanju: koncesionar).
4. člen
(Obseg opravljanja javne službe)
Javna služba se v občini opravlja le na objektu podružnična šola Lom pod Storžičem.
5. člen
(Uporabnik storitev javne službe)
Uporabnik storitve javne službe je vzgojno izobraževalni zavod, ki sklene s koncesionarjem ustrezno pogodbo o zagotavljanju dobave toplote iz kotlovnice.
II. KONCESIJA
6. člen
(Predmet koncesije)
Predmet koncesije je javna služba, v obsegu, določenem v 2. in 4. členu tega odloka.
V okviru prvega odstavka tega člena koncesionar izvaja javno službo z že zgrajenim objektom, kotlovnico in napravami, ki jih bo sam zgradil.
7. člen
(Pogoji, ki jih mora izpolnjevati koncesionar)
Koncesionar je lahko pravna oseba, ki izpolnjuje pogoje za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije.
Za koncesionarja je lahko izbrana oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– razpolaga z ustreznimi kapacitetami za proizvodnjo in dobavo toplotne energije,
– razpolaga z ustrezno licenco za opravljanje energetske dejavnosti oziroma jo bo pridobil v roku 6 mesecev od podelitve koncesije,
– predloži celovit projekt izgradnje toplotnega omrežja za območje izvajanja javne službe, načrt vzdrževanja navedene kotlovnice,
– predloži predlog tarifnega sistema cen javne službe, skladen z zakonom in drugimi predpisi.
8. člen
V okviru svoje pristojnosti izda koncedent pooblastilo koncesionarju za pridobitev gradbene dokumentacije, soglasje h gradnji in priključitvi in soglasje k uporabnemu dovoljenju.
9. člen
(Obveznost in splošni pogoji izvajanja javne službe)
Javno službo mora koncesionar izvajati neprekinjeno in jo lahko začasno ali trajno prekine le v primerih določenih z zakonom.
Splošni pogoji za dobavo in odjem toplote iz kotlovnice, ki sodi v okvir izvajanja javne službe, se sprejmejo skupaj s koncesijsko pogodbo.
10. člen
(Vrsta in obseg javne službe)
Koncesionar je edini izvajalec javne službe na območju iz 4. člena tega odloka.
Koncesionar pridobi tudi izključno pravico gradnje in upravljanja s kotlovnico na območju iz 4. člena tega odloka.
11. člen
(Začetek in čas trajanja koncesije)
Začetek in čas trajanja koncesije se določita v koncesijski pogodbi, pri čemer čas trajanja koncesije ne sme biti krajši od 15 let. Koncesionar je dolžan pričeti z izvajanjem koncesije v roku, določenem v koncesijski pogodbi.
Po preteku časa trajanja koncesije se pod pogoji, določenimi v koncesijski pogodbi, koncesija lahko podaljša za obdobje, ki se določi v koncesijski pogodbi. Koncesija se lahko po preteku časa trajanja na podlagi aneksa h koncesijski pogodbi podaljša tudi do dokončne izbire novega koncesionarja.
Koncesijska pogodba z novim koncesionarjem mora biti sklenjena najmanj 1 leto pred iztekom roka, za katerega je bila podeljena prejšnja koncesija, v veljavo pa stopi najprej ob izteku tega roka.
III. IZBIRA KONCESIONARJA
12. člen
(Izbira koncesionarja)
Koncesija se lahko podeli brez javnega razpisa pravni osebi zasebnega prava.
V primeru iz prejšnjega odstavka se koncesija podeli na podlagi vloge navedene pravne osebe.
Izbiro opravi petčlanska komisija. Komisija je sestavljena iz štirih članov občinske uprave Občine Tržič in strokovnjaka s področja energetskega svetovanja. Glede sestave komisije se uporabljajo tiste določbe zakona, ki urejajo splošni upravni postopek, ki se nanašajo na izločitev uradne osebe.
13. člen
(Postopek izbire koncesionarja)
Postopek izbire se začne z vložitvijo vloge za podelitev koncesije. Vlogo o zainteresiranosti lahko poda pravna ali fizična oseba, ki ima interes za izvajanje javno-zasebnega partnerstva. Vlogo o zainteresiranosti za izvajanje javno zasebnega partnerstva mora javni partner obravnavati in o njej odločiti v štirih mesecih od prejema.
Po pregledu in oceni vloge, izda pristojni organ občine upravno odločbo o izbiri koncesionarja.
14. člen
(Organ, pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe)
Na podlagi dokončne odločbe o izbiri sklene župan z izbrano osebo koncesijsko pogodbo.
Župan lahko sklene koncesijsko pogodbo iz prejšnjega odstavka tega člena, ko pridobi soglasje občinskega sveta.
Pogodba, sklenjena v nasprotju s prejšnjim odstavkom je nična.
IV. RAZVOJ IN VZDRŽEVANJE KOTLOVNICE
15. člen
(Objekti in naprave za izvajanje javne službe)
Koncesionar je dolžan izgraditi kotlovnico s pripadajočimi napravami, ki so potrebni za kvalitetno izvajanje javne službe v obsegu iz 4. člena tega odloka. Obseg obveznosti in način financiranja izgradnje kotlovnice in naprav se določi v koncesijski pogodbi.
Kotlovnica in naprave iz prejšnjega odstavka, ki jih zgradi koncesionar, so v lasti koncesionarja. Koncedent in koncesionar se lahko v koncesijski pogodbi dogovorita, da koncesionar v imenu in za račun koncedenta neodplačno opravlja storitve vodenja investicij v zvezi z izgradnjo kotlovnice in naprav.
Pri načrtovanju, vzdrževanju in gradnji kotlovnice in naprav je koncesionar dolžan ravnati z načelom najboljše dosegljive tehnologije, predvsem pri izbiri rešitev, ki naj v največji možni meri prispevajo k varovanju okolja ter zagotavljajo varnost in zanesljivost delovanja kotlovnice. Pri izbiri tehnologije upošteva koncesionar tudi sorazmernost med tehnično izpopolnjenostjo določenega elementa ter stroški njegove uporabe.
Dokumentacijo, ki je potrebna za pridobitev dovoljenj za izgradnjo kotlovnice in naprav, pripravi koncesionar in jo predloži koncedentu v potrditev.
V postopku pridobivanja dovoljenj iz prejšnjega odstavka je s koncesionarjem dolžan sodelovati koncedent v okviru zakonskih omejitev in zmogljivosti svojih strokovnih služb.
16. člen
(Vzdrževanje in preskušanje kotlovnice in naprav)
Koncesionar je dolžan investicijsko in tekoče skrbeti za vzdrževanje kotlovnice in naprav in z njim povezane infrastrukture tako, da je zagotovljeno nemoteno ter varno izvajanje javne službe.
Koncesionar mora v najkrajšem možnem času poskrbeti za odpravo okvar, nepravilnosti in drugih pomanjkljivosti, ki se pojavijo na kotlovnici in napravah. Uporabnik je dolžan koncesionarja nemudoma obvestiti o vseh okvarah ali nepravilnostih na kotlovnici in napravah in na napeljavi ter napravah znotraj objektov, ki bi lahko vplivali na varnost ali nemoteno izvajanje javne službe.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPORABNIKOV
17. člen
(Uporaba storitev javne službe)
Z uporabnikom je koncesionar dolžan skleniti ustrezno pogodbo o dobavi toplote.
V primeru kršitve obveznosti koncesionarja iz prejšnjega odstavka lahko uporabnik zahteva, da pristojni organ občine z upravno odločbo odloči o njegovi pravici in naloži koncesionarju ustrezno ravnanje.
Podrobnejša vprašanja v zvezi s pogodbo o dobavi toplote urejajo splošni pogoji.
18. člen
(Prekinitev uporabe storitev javne službe)
Koncesionar lahko trajno ali začasno prekine izvajanje javne službe uporabniku v primerih določenih z zakonom in splošnimi pogoji.
O prekinitvi izvajanja javne službe koncedent odloči z upravno odločbo.
O pritožbi zoper odločbo iz prejšnjega odstavka odloča župan.
VI. POSLOVANJE IN FINANCIRANJE
19. člen
(Prenos objektov in naprav)
Koncedent prenese skladno z določili koncesijske pogodbe koncesionarju v upravljanje vse že zgrajene objekte in naprave, ki predstavljajo del kotlovnice in naprav.
Koncedent bo prenesel na koncesionarja tudi vodenje vseh začetih investicij za izgradnjo objektov in naprav iz prejšnjega odstavka.
20. člen
(Poslovanje koncesionarja)
Koncesionar mora pri svojem poslovanju:
– za izvajanje javne službe voditi račun, ki je ločen od ostalih dejavnosti koncesionarja,
– pripraviti, revidirati in objaviti letne računovodske izkaze na način, kot to zahteva zakonodaja.
Za obveznosti koncesionarja občina odgovarja le v primeru, da je koncesionar v večinski lasti občine.
21. člen
(Financiranje)
Izvajanje koncesije se opravlja na podlagi lastnih prihodkov koncesionarja ter sredstev koncedenta, ki jih ta pridobi za namen izvajanja javne službe iz državnega proračuna ali mednarodnih finančnih virov.
22. člen
(Tarifni sistem)
Dobavljena toplota se obračunava na podlagi tarifnega sistema, ki ga sprejme koncesionar s soglasjem občinskega sveta.
Pri oblikovanju tarifnega sistema iz prejšnjega odstavka mora koncesionar upoštevati določbe Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 27/07 – uradno prečiščeno besedilo; EZ-UPB2) ter drugih predpisov.
Višino tarifnih postavk za opravljanje storitev javne službe v okviru tarifnega sistema določi koncesionar s soglasjem občinskega sveta.
23. člen
(Koncesijska dajatev)
Koncesionar ni dolžan plačevati koncesijske dajatve koncedentu.
VII. PRENEHANJE KONCESIJE
24. člen
(Prenehanje koncesijskega razmerja in koncesijske pogodbe)
Koncesijsko razmerje med koncesionarjem in koncedentom preneha:
– s prenehanjem koncesijske pogodbe,
– z odkupom koncesije,
– z odvzemom koncesije,
– s sporazumnim prenosom koncesije,
– v primeru stečaja koncesionarja.
Koncesijska pogodba preneha veljati:
– po preteku časa, za katerega je bila sklenjena,
– s sporazumno razvezo ali
– z razdrtjem.
25. člen
(Odvzem koncesije)
Koncedent lahko odvzame koncesijo:
– če koncesionar ne prične z opravljanjem koncesije v rokih, določenih s koncesijsko pogodbo,
– če koncesionar neupravičeno prekine izvajanje javne službe za več kot 2 dni, oziroma za več kot 5 dni skupaj v koledarskem letu,
– če je koncesionar večkrat ali huje kršil določbe zakonov, predpisov, koncesijske pogodbe ali dovoljenj, izdanih na podlagi zakona,
– zaradi ponovljenih in dokumentiranih primerov neučinkovitih storitev, ogrožanja varnosti ljudi in premoženja ali nepravilnega vzdrževanja kotlovnice in naprav po izključni krivdi koncesionarja,
– če koncesionar ni vodil svojega poslovanja skladno s 20. členom tega odloka,
– če koncesionar ne spoštuje tarifnega sistema in tarifnih postavk,
– če koncesionar ne izpolnjuje več pogojev za podelitev koncesije,
– če je v javnem interesu, da se dejavnosti oskrbe s toploto prenehajo izvajati kot koncesionirana gospodarska javna služba.
V primerih iz druge, tretje, četrte in šeste alinee prejšnjega odstavka lahko koncedent odvzame koncesijo šele, če koncesionar po pisnem opozorilu ponovi kršitve.
V primerih iz prvega odstavka lahko koncedent prevzame izvajanje javne službe v režijo ali pa zanjo predvidi drug način izvajanja v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske javne službe.
26. člen
(Odkup koncesije)
Koncesijsko razmerje lahko preneha tudi na podlagi odkupa koncesije.
S koncesijsko pogodbo se lahko dogovori, da v primeru prenehanja koncesijskega razmerja koncedent prevzame tudi vse objekte in naprave v lasti koncesionarja, ki so namenjeni izvajanju javne službe.
Podrobnejša vprašanja prevzema navedenih objektov in naprav iz prejšnjega odstavka se uredijo s koncesijsko pogodbo.
VIII. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
27. člen
Uporabnik objekta je dolžan s koncesionarjem skleniti ustrezno pogodbo o oskrbi s toplotno energijo, najkasneje v 30 dneh po izgradnji nove kotlovnice s pripadajočimi napravami.
28. člen
Ta odlok začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 014-0001/2008
Tržič, dne 23. aprila 2008
Župan
Občine Tržič
mag. Borut Sajovic l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti