Uradni list

Številka 112
Uradni list RS, št. 112/2007 z dne 7. 12. 2007
Uradni list

Uradni list RS, št. 112/2007 z dne 7. 12. 2007

Kazalo

5613. Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v Občini Razkrižje, stran 15542.

Na podlagi 36. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo) in 14. člena Statuta Občine Razkrižje (Uradni list RS, št. 12/99, 2/01 in 38/04) je Občinski svet Občine Razkrižje na 6. redni seji dne 28. novembra 2007 sprejel
P R A V I L N I K
o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v Občini Razkrižje
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika)
Ta pravilnik določa področje uporabe, namen, cilje, upravičene stroške in vrste pomoči ter ukrepov Občine Razkrižje za mikro, majhna in srednje velika podjetja, kot je opredeljeno v Prilogi I Uredbe Komisije (ES) št. 70/2001 z dne 12. 1. 2001 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe Evropske skupnosti pri pomoči za majhna in srednje velika podjetja (UL L št. 10 z dne 13. 1. 2001, str. 33, z vsemi spremembami) – v nadaljevanju: Priloga I Uredbe (ES) št. 70/2001, v skladu z Uredbo Komisije (ES) št. 1857/2006 z dne 15. decembra 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri državni pomoči za majhna in srednje velika podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kmetijskih proizvodov, in o spremembi Uredbe (ES) št. 70/2001 (UL L št. 358 z dne 16. 12. 2006, str. 3–21) – v nadaljevanju: Uredba za skupinske izjeme, in Uredbo Komisije (ES) št. 1998/2006 z dne 15. decembra. 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči de minimis (UL L št. 379 z dne 28. 12. 2006, str. 5–10) za naložbe v dopolnilne in nekmetijske dejavnosti na kmetijah – v nadaljevanju: Splošna pravila za pomoč de minimis v gospodarstvu.
2. člen
(način zagotavljanja sredstev)
Sredstva po tem pravilniku se zagotavljajo v proračunu Občine Razkrižje. Višina sredstev se določi z Odlokom o proračunu Občine Razkrižje za tekoče leto.
3. člen
(oblika pomoči)
Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se dodeljujejo v določeni višini kot nepovratna sredstva v obliki dotacij ali v obliki subvencioniranih storitev.
4. člen
(opredelitev izrazov)
Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
»Pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz člena 87 (1) Pogodbe;
»Kmetijski proizvodi« pomenijo proizvode, navedene v Prilogi I Pogodbe ES, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva, zajetih v Uredbi Sveta (ES) št. 104/2000 (UL L št. 17, z dne 21. 1. 2000, str. 22), proizvode, ki se uvrščajo pod oznake KN 4502, 4503 in 4505 (plutasti izdelki), in proizvode, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode, kakor je navedeno v členu 3(2) Uredbe Sveta (EGS) št. 1898/87 (UL L št. 182 z dne 3. 7. 1987, str. 36).
»Predelava kmetijskih proizvodov« pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu, po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetiji, potrebnih za pripravo živalskega in rastlinskega proizvoda za prvo prodajo;
»Trženje kmetijskih proizvodov« pomeni imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponudbe za prodajo, dobave ali katerega koli drugega načina dajanja v promet razen prve prodaje primarnega proizvajalca prodajnemu posredniku ali predelovalcu in vsake dejavnosti priprave proizvoda za tako prvo prodajo. Prodaja, ki jo opravi primarni proizvajalec končnemu potrošniku, se šteje za trženje, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih;
»Mikropodjetje« pomeni podjetje, ki ima manj kot 10 zaposlenih in manj kot 2 milijona EUR letnega prometa;
»Majhno podjetje« pomeni podjetje, ki ima manj kot 50 zaposlenih in 10 milijonov evrov lastnega prometa;
»Srednje velika podjetja« pomeni podjetja, ki imajo manj kakor 250 zaposlenih ter letni promet, ki ne presega 50 milijonov evrov in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov evrov;
»Bruto intenzivnost pomoči« pomeni znesek pomoči, izražen kot odstotek stroškov, za katere je projekt upravičen do pomoči. Vsi uporabljeni zneski so zneski pred odbitkom neposrednih davkov;
»Kakovosten proizvod« je proizvod, ki izpolnjuje merila, določena v skladu s členom 32 Uredbe (ES) št. 1698/2005;
»Neugodne vremenske razmere, ki jih lahko izenačimo z naravnimi nesrečami« pomeni vremenske pojave, kot so zmrzal, toča, led, dež ali suša, ki uničijo več kot 30% običajne letne proizvodnje določenega kmeta, dosežene v predhodnem triletnem obdobju, ali triletnega povprečja, osnovanega na predhodnem petletnem obdobju, brez najvišjih in najnižjih vnosov;
»Območja z omejenimi možnostmi« pomeni območja, kakor so jih države članice opredelile na podlagi člena 17 Uredbe (ES) št. 1257/1999;
»Podjetja v težavah« pomeni podjetja, za katera se šteje, da so v težavah v smislu smernic Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah (UL C št. 244 z dne 1. 10. 2004, str. 2). Gre za podjetja, ki z lastnimi sredstvi ali s sredstvi, ki jih lahko pridobijo od svojih lastnikov/delničarjev ali upnikov, niso zmožna preprečiti izgube, ki bi brez zunanjega posredovanja državnih organov kratkoročno ali srednjeročno skoraj gotovo ogrozila obstoj družbe;
»Kmetijsko gospodarstvo« pomeni kmetijsko gospodarstvo, ki izpolnjuje merila iz Priloge I k Uredbi (ES) št. 70/2001 in ki velja za opredelitev tudi v primeru malih in srednjih podjetij;
»Družinski člani« so člani družine, ki imajo isti naslov stalnega bivališča, kot je sedež kmetijskega gospodarstva, v okviru katerega kandidirajo za sredstva po tem pravilniku.
5. člen
(vrste pomoči in ukrepov)
Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva ter podeželja v občini se sredstva za izvajanje ukrepov usmerjajo preko naslednjih pravnih podlag in ukrepov:
+----------------------------+---------------------------------+
|Pravna podlaga              |Ukrep                            |
+----------------------------+---------------------------------+
|Uredba za skupinske izjeme  |1. Naložbe v kmetijska           |
|(za področje primarne       |gospodarstva                     |
|pridelave kmetijskih        |2. Varstvo tradicionalne krajine |
|pridelkov)                  |in stavb                         |
|                            |3. Pomoč za plačilo zavarovalnih |
|                            |premij                           |
|                            |4. Pomoč za arondacijo           |
|                            |5. Zagotavljanje tehnične        |
|                            |podpore v kmetijskem sektorju    |
+----------------------------+---------------------------------+
|Splošna pravila za pomoč de |6. Naložbe v dopolnilno in       |
|minimis v gospodarstvu      |nekmetijsko dejavnost            |
|                            |7. Promocija in trženje          |
|                            |proizvodov in storitev           |
|                            |8. Izobraževanje in              |
|                            |usposabljanje na področju        |
|                            |dopolnilnih in nekmetijskih      |
|                            |dejavnosti ter predelave in      |
|                            |trženja                          |
+----------------------------+---------------------------------+
|Ostali ukrepi Občine        |9. Različni projekti in programi |
|Razkrižje                   |razvoja podeželja                |
+----------------------------+---------------------------------+
6. člen
(način dodeljevanja pomoči)
Pomoči se upravičencem dodeljujejo na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa, objavljenega v Uradnem listu Republike Slovenije, na krajevno običajen način in na spletni strani občine, skladno s pogoji in po postopku, določenem v tem pravilniku in javnem razpisu.
V javnem razpisu se opredelijo posamezni ukrepi in višina razpoložljivih sredstev za posamezen ukrep, kot to določa odlok o proračunu Občine Razkrižje za tekoče leto.
Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev vodi strokovna komisija, ki jo s pisnim sklepom imenuje župan. Komisijo sestavljajo predsednik in najmanj dva člana.
Vse strokovne in administrativno tehnične naloge za komisijo, ki obsegajo predvsem pripravo razpisne dokumentacije, objavo javnega razpisa, izdajo sklepov o višini dodeljenih sredstev, sklenitev pogodb z upravičenci in izplačilo sredstev, opravlja pristojni organ občinske uprave.
7. člen
(javni razpis)
Javni razpis mora vsebovati ime oziroma naziv in sedež neposrednega uporabnika, ki dodeljuje sredstva; pravno podlago za izvedbo javnega razpisa; predmet javnega razpisa; navedba osnovnih pogojev za kandidiranje na javnem razpisu in meril, s pomočjo katerih se med tistimi, ki izpolnjujejo pogoje, izberejo prejemniki sredstev; okvirno višino sredstev, ki so na razpolago za predmet javnega razpisa; določitev obdobja, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva, oziroma roki, če je predvideno zaporedno dodeljevanje sredstev; rok, način in naslov za vložitev vlog za dodelitev sredstev. Rok za vložitev vlog ne sme biti krajši od petnajst (15) dni od dneva objave razpisa; datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev oziroma datumi odpiranj vlog, če je v javnem razpisu predvideno zaporedno odpiranje le-teh; rok, do katerega bodo potencialni prejemniki obveščeni o izidu javnega razpisa in kraj, čas ter osebo, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo in dobijo dodatna pojasnila glede javnega razpisa.
Vloge za dodelitev sredstev morajo vsebovati z javnim razpisom zahtevane podatke: osnovne podatke o prosilcu (ime, naziv, sedež), KMG-MID številko, davčno številko, številko računa za nakazilo sredstev; namen vloge; izjavo o točnosti navedenih podatkov; izjavo, da upravičenec za isti namen v tekočem letu še ni prejel sredstev iz državnih, občinskih in mednarodnih virov oziroma, koliko teh sredstev je iz teh virov za isti namen že prejel (višino prejetih sredstev vlagatelj dokaže z ustrezno dokumentacijo. Upravičenec mora prejeta sredstva iz državnih pomoči in pomoči de minimis voditi ločeno); v primeru naložb izjavo oziroma druga dokazila, da vlagatelj ni podjetje v težavah, in druge zahtevane pogoje.
8. člen
(postopek obravnave vlog)
Imenovana komisija obravnava prispele vloge v roku največ petnajst (15) dni po preteku roka za vložitev vlog. Vlagatelje, katerih vloge so nepopolne, komisija v roku osem (8) dni od dneva odpiranja vlog pisno pozove, da vloge dopolnijo. Rok za dopolnitev je osem (8) dni od dneva vročitve poziva za dopolnitev.
Po preteku roka za dopolnitev nepopolnih vlog iz prejšnjega odstavka tega člena komisija vloge ponovno obravnava. Če pozvani vlagatelji v zahtevanem roku nepopolnih vlog ne dopolnijo ali pa jih dopolnijo neustrezno, komisija vloge zavrže kot nepopolne. Vse popolne in upravičene vloge pa točkuje v skladu z merili za ocenjevanje vlog, določenih v javnem razpisu, ter pripravi predlog razdelitve sredstev.
9. člen
(dodelitev sredstev)
Na podlagi predloga komisije o razdelitvi sredstev iz drugega odstavka prejšnjega člena pristojni organ občinske uprave izda upravičencem sklep o višini odobrenih sredstev in opravičljivih stroških za posamezen ukrep in namen. Zoper to odločitev lahko upravičenec vloži pritožbo županu v roku 8 dni od dneva vročitve sklepa upravičencu. Odločitev župana je dokončna. Medsebojne pravice in obveznosti med občino in upravičencem se uredijo s pogodbo.
10. člen
(izplačila sredstev)
Upravičencem se sredstva iz proračuna Občine Razkrižje izplačajo na podlagi zahtevka posameznega upravičenca. Zahtevek mora vsebovati z javnim razpisom in s pogodbo opredeljena dokazila o izvedenem projektu oziroma izvedeni aktivnosti.
11. člen
(merila in kriteriji)
Merila in kriteriji za dodeljevanje sredstev po tem pravilniku se podrobneje določijo z javnim razpisom.
12. člen
(prerazporeditve sredstev)
V primeru ostanka predvidenih sredstev, namenjenih za posamezen ukrep v javnem razpisu, se le-ta lahko prerazporedijo za druge ukrepe, določene v skladu z določbami tega pravilnika. O prerazporeditvi sredstev odloči župan s sklepom.
II. VRSTE POMOČI IN UKREPOV
POMOČI DODELJENE PO UREDBI ZA SKUPINSKE IZJEME
13. člen
Ukrep 1: Naložbe v kmetijska gospodarstva (4. člen Uredbe Komisije (ES) št. 1857/2006)
Namen ukrepa je posodabljanje in prestrukturiranje primarne kmetijske proizvodnje ob izpolnjevanju standardov ES, povečanje konkurenčnosti primarnega kmetijskega sektorja, dvig dodane vrednosti in kakovosti v kmetijski pridelavi, povečanje zaposlenosti v kmetijskem sektorju in ohranjanje obdelanosti kmetijskih površin na območju občine.
Cilji ukrepa:
– zmanjšanje proizvodnih stroškov,
– izboljšanje in preusmeritev stroškov,
– izboljšanje kakovosti,
– ohranjanje in izboljšanje naravnega okolja ali izboljšanje higienskih pogojev ali standardov za dobro počutje živali,
– boljše izkoriščanje naravnih virov.
Predmet pomoči:
1. Posodabljanje kmetijskih gospodarstev z živinorejsko in rastlinsko proizvodnjo:
– naložbe v posodobitev hlevov s pripadajočo notranjo opremo,
– naložbe v skladišča za krmo s pripadajočo opremo,
– nakup kmetijske mehanizacije in opreme, vključno z računalniško programsko opremo do tržne vrednosti blaga,
– nakup kmetijskih zemljišč za kmetijsko izrabo za namen rastlinske pridelave oziroma za namen živinoreje v vrednosti do 10% celotne naložbe, če je nakup kmetijskih zemljišč sestavni del celotne investicije,
– prva postavitev ekstenzivnih travniških sadovnjakov ter prva postavitev oziroma prestrukturiranje intenzivnih trajnih nasadov sadovnjakov (ne velja za prestrukturiranje vinogradov, zasaditev letnih rastlin),
– nakup in postavitev rastlinjakov in plastenjakov, vključno s pripadajočo opremo,
– nakup in postavitev zaščitnih mrež in folij.
2. Urejanju pašnikov, kmetijskih zemljišč in dostopov:
– naložbe v postavitev pašnikov za nadzorovano pašo domačih živali in obor za rejo gojene divjadi,
– naložbe v urejanje kmetijskih zemljišč in urejanje dostopov na kmetijskih gospodarstvih (poljske poti, dovozne poti, poti v trajnih nasadih na kmetiji).
Upravičenci:
(1) Upravičenci do dodelitve državnih pomoči za naložbe v posodabljanje kmetijskih gospodarstev z živinorejsko ali rastlinsko proizvodnjo so kmetijska gospodarstva – pravne in fizične osebe, ki se uvrščajo med majhna in srednje velika podjetja, kot je opredeljeno v Prilogi I Uredbe (ES) št. 70/2001, se ukvarjajo s primarno pridelavo kmetijskih proizvodov, opredeljenih v Prilogi I k Pogodbi in so vpisana v register kmetijskih gospodarstev. Kmetijska gospodarstva morajo imeti naslov oziroma sedež v občini ter imeti v lasti oziroma v zakupu kmetijska zemljišča na območju občine.
(2) Upravičenci do dodelitve državnih pomoči za urejanje pašnikov, kmetijskih zemljišč in dostopov so kmetijska gospodarstva, ki imajo v lasti oziroma v zakupu kmetijska zemljišča na območju občine.
Splošni pogoji upravičenosti:
– izdelan načrt izvedbe projekta s popisom del, opreme in tehnologije, ki ga pripravi za to pristojna strokovna institucija,
– ponudba oziroma predračun za nameravano investicijo,
– pridobljeno ustrezno dovoljenje za izvedbo investicije, v kolikor se za to vrsto naložbe izdajajo dovoljenja,
– gradbena dela morajo biti izvedena v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora in varstvu okolja,
– mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba,
– naložba mora biti v skladu s standardi Skupnosti,
– kmetijsko gospodarstvo mora prispevati k izpolnjevanju vsaj enega od naštetih specifičnih ciljev tega ukrepa, kar mora biti razvidno iz vloge,
– po zaključku investicije mora kmetijsko gospodarstvo izpolnjevati standard za dobro počutje živali,
– do pomoči so upravičena kmetijska gospodarstva, ki niso podjetja v težavah.
Upravičeni stroški:
– stroški posodobitve hlevov (gradbena in obrtniška dela, oprema stojišč, ležišč, privezov in boksov, električna oprema, prezračevalni sistemi, napajalni sistemi ...);
– stroški nakupa in montaže nove tehnološke opreme (za krmljenje, molžo, izločke …);
– stroški nakupa materiala, opreme in stroški novogradnje oziroma adaptacije pomožnih živinorejskih objektov in skladišč za krmo (objekti za shranjevanje kmetijske mehanizacije, silosi ...); obnova ali rekonstrukcija gnojnih jam in gnojišč zaradi izpolnjevanja standarda Nitratna direktiva ni opravičljiv strošek;
– stroški nakupa nove kmetijske mehanizacije in opreme, vključno z računalniško programsko opremo;
– stroški prve postavitve ekstenzivnih trajnih nasadov ali postavitve oziroma prestrukturiranja trajnih nasadov (zamenjave sort) obstoječih intenzivnih trajnih nasadov (priprava zemljišča, postavitev opore in mreže za ograjo, nakup večletnega sadilnega materiala);
– stroški nakupa in postavitve rastlinjaka ali plastenjaka s pripadajočo opremo;
– stroški nakupa in postavitve zaščitnih mrež in folij;
– stroški izvedbe agromelioracijskih del pri urejanju kmetijskih zemljišč in dostopov, razen drenažnih del in materiala za drenažo;
– splošni stroški, povezani s pripravo in izvedbo investicije (izdelava projektne dokumentacije, honorarji arhitektov, inženirjev in svetovalcev, stroški študij izvedljivosti, nakup patentov in licenc …).
Podpore se ne dodelijo za davke, razne takse in režijske stroške; stroške zavarovanja; stroške za refinanciranje obresti; že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije; investicije, povezane z drenažiranjem kmetijskih zemljišč; drenažna dela in opremo za namakanje in namakalna dela, razen če taka naložba vodi k zmanjšanju prejšnje uporabe vode za najmanj 25%; samostojen nakup živali in samostojen nakup kmetijskih zemljišč; nakup enoletnih rastlin; investicije v naložbe trgovine; investicije, ki se izvajajo izven območja občine; investicije, ki so financirane iz drugih javnih sredstev Republike Slovenije (RS) in Evropske Unije (EU); nakup proizvodnih pravic in preproste naložbe za nadomestitev.
Finančne določbe:
– bruto intenzivnost pomoči:
– do 50% upravičenih stroškov naložbe na območjih z omejenimi možnostmi,
– do 40% upravičenih stroškov naložbe na ostalih območjih,
– če naložbo izvajajo mladi kmetje v petih letih od vzpostavitve kmetijskega gospodarstva, se intenzivnost pomoči poveča za 10% (te naložbe morajo biti opredeljene v poslovnem načrtu o razvoju kmetijske dejavnosti mladega kmeta kot je določeno v členu 22 (c) in izpolnjeni morajo biti pogoji za pomoč mladim prevzemnikom kmetij (člen 22 Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005).
– najmanjši/največji znesek dodeljene pomoči se opredeli z javnim razpisom.
Pomoč se lahko dodeli, da se upravičencu omogoči, da doseže novo uvedene minimalne standarde glede okolja, higiene in dobrega počutja živali.
Najvišji znesek dodeljene pomoči kmetijskemu gospodarstvu ne sme preseči 400.000 EUR v katerem koli obdobju treh proračunskih let oziroma 500.000 EUR na območjih z omejenimi možnostmi, ne glede na to, iz katerih javnih virov so sredstva dodeljena.
14. člen
Ukrep 2: Varstvo tradicionalne krajine in stavb (5. člen Uredbe Komisije (ES) št. 1857/2006)
Namen ukrepa je ohranjanje proizvodne in neproizvodne dediščine na podeželju ter prispevati k privlačnosti vaškega okolja kot bivalnega prostora in potenciala za razvoj drugih dejavnosti. Gre za investicije, ki imajo poseben pomen za ohranjanje naravne in kulturne dediščine na podeželju.
Cilji ukrepa so ohranitev naravne in kulturne dediščine na podeželju in prispevati k izboljšanju kvalitete bivanja na podeželju.
Predmet podpore je sofinanciranje obnove zgodovinskih znamenitosti in objektov na kmetijah, zaščitenih z občinskim odlokom, in sicer:
– za naložbe, namenjene ohranjanju značilnosti neproizvodne dediščine, ki se nahajajo na kmetijskih gospodarstvih (arheološke, zgodovinske znamenitosti);
– za naložbe in prizadevanja za varstvo kulturne dediščine proizvodnih sredstev na kmetijah, kot so kmetijska poslopja (mlini, žage, kašče, kozolci ...), če naložba ne povzroči povečanja proizvodne zmogljivosti kmetije.
Upravičenci so kmetijska gospodarstva, ki imajo v lasti objekt oziroma tradicionalno stavbo, ali v njihovem imenu pooblaščeni vlagatelji.
Splošni pogoji upravičenosti:
– zgodovinska znamenitost ali objekt mora biti zaščiten z odlokom občine;
– proizvodna sredstva ali objekt se morajo nahajati na območju občine;
– predložena mora biti ustrezna dokumentacija za izvedbo obnove oziroma naložbe;
– obnova objekta mora potekati v skladu s kulturno varstvenimi pogoji in kulturno varstvenim soglasjem Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije;
– v primeru rekonstrukcije morajo biti predložena dokazila o zgodovinsko izpričani lokaciji in obstoju objekta/tradicionalne stavbe (foto dokumentacija, zemljiško-knjižni izpisek, katastrski načrt …);
– predložena mora biti ponudba, predračun oziroma dokazila o plačilu stroškov, za katere se uveljavlja pomoč.
Upravičeni stroški:
– splošni stroški, povezani s pripravo in izvedbo investicije (stroški za pripravo dokumentacije za rekonstrukcijo (ponovno postavitev), obnovo oziroma sanacijo objekta (posnetek stanja, arhitekturni in statični načrt), projekt gradnje ali obnove, popis del, konservatorski program …),
– stroški za nabavo materiala in izvedbe del.
Podpore se ne dodelijo za davke, razne takse in režijske stroške; stroške zavarovanja; stroške za refinanciranje obresti; že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije; investicije, ki se izvajajo izven območja občine, in investicije, ki so financirane iz drugih javnih sredstev RS in EU.
Finančne določbe:
– bruto intenzivnost pomoči:
– do 100% dejanskih stroškov za naložbe ali prizadevanja, namenjena ohranjanju značilnosti neproizvodne dediščine,
– do 60% dejanskih stroškov za naložbe ali prizadevanja, namenjena varstvu dediščine proizvodnih sredstev na kmetijah oziroma do 75% na območjih z omejenimi možnostmi, vendar pod pogojem, da ne povzročijo povečanja proizvodne zmogljivosti kmetije,
– do 100% pa se lahko odobri tudi dodatna pomoč za pokritje izrednih stroškov, ki nastanejo zaradi uporabe tradicionalnih vrst materiala, ki je potreben za ohranitev značilnosti kulturne dediščine na stavbah.
– najmanjši/največji znesek dodeljene pomoči se opredeli z javnim razpisom.
15. člen
Ukrep 3: Pomoč za plačilo zavarovalnih premij (12. člen Uredbe Komisije (ES) št. 1857/2006)
Namen ukrepa je s povečanjem obsega zavarovanj zmanjšati posledice in tveganja, ki jih na plodovih in posevkih naredijo naravne nesreče (spomladanska pozeba, toča, požar, udar strele, vihar, poplave) in zmanjšati izgube zaradi bolezni domačih živali.
Cilj ukrepa je vključevanje čim večjega števila kmetij v sistem zavarovanj posevkov, plodov in živali.
Predmet podpore je sofinanciranje zavarovalnih premij za zavarovanje pridelkov in živine skladno z nacionalnim predpisom o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje za tekoče leto.
Upravičenci so:
(1) zavarovanci – nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so vpisani v register kmetijskih gospodarstev, uvrščenih med mala in srednje velika podjetja, kakor je opredeljeno v prilogi I Uredbe Komisije (ES) št. 70/2001 ter z zavarovalnico sklenejo zavarovalno pogodbo,
(2) v imenu upravičencev pa lahko sofinancirani del premije uveljavljajo zavarovalnice, ki imajo dovoljenje za opravljanje zavarovalnih poslov v dotični zavarovalni vrsti. Ti z občino podpišejo pogodbo o poslovnem sodelovanju.
Splošni pogoji upravičenosti:
– sklenjena zavarovalna polica,
– zahtevek zavarovalnice za plačilo sofinanciranega dela zavarovalne premije s priloženim seznamom upravičencev na podlagi predhodno sklenjene pogodbe o poslovnem sodelovanju z občino, in
– upoštevanje nacionalne uredbe o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje za tekoče leto.
Upravičeni stroški:
– sofinanciranje zavarovalnih premij za zavarovanje posevkov in plodov pred slabimi vremenskimi razmerami, ki jih lahko izenačimo z naravnimi nesrečami, skladno z Uredbo o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje za zavarovalno leto,
– sofinanciranje zavarovalnih premij za zavarovanje bolezni živali pred nevarnostjo pogina zaradi bolezni, skladno z Uredbo o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje za zavarovalno leto.
Finančne določbe:
– bruto intenzivnost pomoči: z upoštevanjem Uredbe o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje za tekoče leto, lahko sofinancirani delež občine znaša le razliko med višino sofinanciranja zavarovalne premije iz nacionalnega proračuna do 50% upravičenih stroškov obračunane zavarovalne premije s pripadajočim davkom od prometa zavarovalnih poslov,
– najmanjši/največji znesek dodeljene pomoči se opredeli z javnim razpisom.
16. člen
Ukrep 4: Pomoč za arondacijo (13. člen Uredbe Komisije (ES) št. 1857/2006)
Namen ukrepa: zaradi velikega števila majhnih in razpršenih parcel in neugodne posestne strukture je namen ukrepa spodbuditi večji interes za zamenjavo kmetijskih zemljišč na območju občine in s tem povečati gospodarsko uspešnost kmetijskih gospodarstev.
Cilji ukrepa so večja racionalnost pri obdelavi kmetijskih površin in zmanjšanje stroškov pridelave.
Predmet podpore je sofinanciranje stroškov, nastalih z zaokrožitvijo zemljišč.
Upravičenci so:
(1) pravne in fizične osebe, ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo in so vpisane v register kmetijskih gospodarstev ter imajo v lasti kmetijska zemljišča, ki ležijo na območju občine,
(2) v njihovem imenu pooblaščeni vlagatelji.
Upravičeni stroški so stroški pravnih in upravnih postopkov pri medsebojni menjavi kmetijskih zemljišč, vključno s stroški pregleda.
Podpore se ne dodelijo za aktivnosti, ki se izvajajo izven območja občine in za aktivnosti, ki so financirane iz drugih javnih sredstev RS in EU.
Splošni pogoji upravičenosti:
– dokazila o upravičenosti arondacije,
– dokazila o izvedbi arondacije,
– dokazila o plačilu stroškov,
– drugi splošni pogoji povezani z opravljanjem kmetijske dejavnosti.
Finančne določbe:
– bruto intenzivnost pomoči: do 100% upravičenih stroškov pravnih in upravnih postopkov, vključno s stroški pregleda,
– najmanjši/največji znesek dodeljene pomoči se opredeli z javnim razpisom.
17. člen
Ukrep 5: Zagotavljanje tehnične podpore v kmetijskem sektorju (15. člen Uredbe Komisije (ES) št. 1857/2006)
Namen ukrepa je zagotavljati boljšo učinkovitost in strokovnost primarnih kmetijskih pridelovalcev ter prispevati k njihovi dolgoročni sposobnosti preživetja.
Cilj ukrepa je boljša učinkovitost in konkurenčnost ter zagotovitev dolgoročne sposobnosti preživetja kmetijskih gospodarstev s pomočjo strokovnega izobraževanja in usposabljanja ter promocij.
Predmet podpore so:
– stroški izobraževanja in usposabljanja, svetovalnih storitev in organiziranje forumov, tekmovanj, razstav, sejmov ter sodelovanje na njih, publikacije, katalogi in spletišča,
– stroški nadomeščanja kmeta, kmetovega partnerja med boleznijo in dopustom.
Upravičenci so:
1. organizacije, ki so registrirane za opravljanje storitev na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja,
2. društva in združenja.
Občina Razkrižje z izvajalci sklene pogodbo, v kateri se opredeli posamezne naloge, časovne roke za izvedbo le-teh ter način izvedbe plačil.
Splošni pogoji upravičenosti
– Registrirani izvajalci ter društva in združenja morajo k vlogi predložiti letni program dela, ki mora vsebovati ukrepe tehnične pomoči.
– Pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na območju občine in to na podlagi objektivno opredeljenih pogojev. Če tehnično podporo zagotavljajo skupine proizvajalcev ali druge kmetijske organizacije za vzajemno pomoč, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev. Vsak prispevek nečlanov za kritje upravnih stroškov skupine ali organizacije se omeji na stroške za zagotavljanje storitve.
Upravičeni stroški
1. Na področju izobraževanja in usposabljanja kmetov in delavcev na kmetijskem gospodarstvu se pomoč dodeli za kritje stroškov organiziranja programov za usposabljanje (predavanja, informativna izobraževanja, krožki, tečaji, prikazi, strokovne ekskurzije ...).
2. Na področju svetovalnih storitev, ki jih opravijo tretje strani, se pomoč dodeli za kritje honorarjev za storitve, ki ne spadajo med trajne ali občasne dejavnosti niti niso v zvezi z običajnimi operativnimi stroški podjetja.
3. Na področju organizacije forumov za izmenjavo znanj med gospodarstvi, tekmovanj, razstav in sejmov ter sodelovanja na njih se pomoč dodeli za kritje stroškov udeležbe, potnih stroškov, stroškov publikacij, najemnin razstavnih prostorov, simboličnih nagrad, podeljenih na tekmovanjih, do vrednosti 250 EUR na nagrado in zmagovalca.
4. Na področju publikacij (katalogov, spletišč), ki predstavljajo dejanske podatke o proizvajalcih iz dane regije ali proizvajalcev danega proizvoda, če so informacije in predstavitve nevtralne in imajo zadevni proizvajalci enake možnosti, da se predstavijo v publikaciji, se pomoč dodeli za kritje: stroškov priprave in tiska katalogov, stroškov vzpostavitve internetne strani.
5. Na področju nadomeščanja kmeta, kmetovega partnerja ali delavca na kmetijskem gospodarstvu med boleznijo in dopustom se pomoč dodeli za kritje stroškov nadomestne delovne sile in stroškov strojnih storitev.
Podpore se ne dodelijo za že izvedene aktivnosti, stroške storitev, povezanih z običajnimi operativnimi stroški podjetja, kot so na primer: rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje, in za stroške svetovalnih storitev, ki so financirane v okviru javne svetovalne službe.
Finančne določbe:
– bruto intenzivnost pomoči:
– pomoč lahko krije do 100% upravičenih stroškov;
– pomoč se dodeli v obliki subvencioniranih storitev in ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju proizvajalcem.
– največji znesek upravičenih stroškov oziroma dodeljene pomoči se opredeli z javnim razpisom.
18. člen
Kumulacija (19. člen Uredbe Komisije (ES) št. 1857/2006)
Najvišji zneski pomoči, določeni v členih 13 do 17 tega pravilnika, se uporabljajo ne glede na to, ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz državnih ali lokalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev Skupnosti.
Najvišji znesek pomoči posameznemu gospodarstvu ne sme preseči 400.000 EUR v katerem koli obdobju treh proračunskih let ali 500.000 EUR, če je kmetijsko gospodarstvo na območju z omejenimi možnostmi ne glede na to, ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz državnih ali lokalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev Skupnosti.
V zvezi z istimi upravičenimi stroški se pomoč, izvzeta z Uredbo (ES) št. 1857/2006, ne sme kumulirati z drugo državno pomočjo po členu 87(1) Pogodbe ali s finančnimi prispevki držav članic, vključno s tistimi iz drugega pododstavka člena 88(1) Uredbe (ES) št. 1698/2005, ali s finančnimi sredstvi Skupnosti v zvezi z nekaterimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena največja dovoljena intenzivnost pomoči, določena z Uredbo (ES) št. 1857/2006.
Pomoč, izvzeta z Uredbo (ES) št. 1857/2006, se ne sme kumulirati s podporo „de minimis“ v smislu Uredbe (ES) št. 1860/2004 glede na iste upravičene stroške ali naložbeni projekt, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči, določena v Uredbi (ES) št. 1857/2006.
POMOČI, DODELJENE PO SPLOŠNIH PRAVILIH ZA POMOČ „de minimis“ V GOSPODARSTVU (2. člen Uredbe Komisije (ES) št. 1998/2006)
19. člen
Ukrep 6: Naložbe v predelavo in trženje kmetijskih proizvodov, dopolnilno in nekmetijsko dejavnost (Uredba Komisije (ES) št. 1998/2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES pri pomoči de minimis)
Namen ukrepa: z ukrepom želimo ustvariti pogoje in možnosti za ohranjanje in ustvarjanje delovnih mest, izboljšanje dohodkovnega položaja in utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev. Ukrep je namenjen naložbam, ki so potrebne za začetek opravljanja dopolnilne in nekmetijske dejavnosti ali za posodobitev in modernizacijo že obstoječe dopolnilne dejavnosti.
Cilji ukrepa so:
– povečati število kmetijskih gospodarstev, ki opravljajo dopolnilne dejavnosti na kmetiji,
– izboljšati dohodkovni in tržni položaj kmetijskih gospodarstev,
– ustvariti nova delovna mesta.
Predmet podpore so naložbe za sledeče vrste namenov:
– predelava kmetijskih proizvodov, opredeljenih v Prilogi 1 Pogodbe (mesa, mleka, vrtnin, sadja, škrobnih izdelkov, rastlinskih in živalskih olj in maščob, drugih živil, pijač, lesa, medu in čebeljih izdelkov, zelišč, gozdnih sadežev);
– neposredna prodaja kmetijskih proizvodov na kmetijah;
– neposredna prodaja kmetijskih proizvodov izven kmetije;
– turizem na kmetiji (gostinska in negostinska dejavnost – ogled kmetije in njenih značilnosti in ogled okolice kmetije, prikaz vseh del iz osnovne kmetijske in gozdarske dejavnosti, prikaz vseh del iz ostalih vrst dopolnilne dejavnosti na kmetiji, turistični prevoz potnikov z vprežnimi vozili, ježa živali, oddaja športnih rekvizitov, oddajanje površin za piknike);
– dejavnost (storitve in izdelki), povezana s tradicionalnimi znanji na kmetiji (oglarstvo, tradicionalno krovstvo s slamo, skodlami in skriljem, peka v kmečki peči, izdelava drobnih galanterijskih izdelkov iz lesa, zbirke, izdelava podkev, podkovno kovaštvo, tradicionalni izdelki iz zelišč in dišavnic);
– storitve s kmetijsko in gozdarsko mehanizacijo, opremo, orodji in živalmi ter oddaja le-teh v najem;
– izobraževanje na kmetijah, povezano s kmetijsko, gozdarsko in dopolnilno dejavnostjo na kmetiji;
– zbiranje in kompostiranje organskih snovi;
– aranžiranje ter izdelava vencev, šopkov ipd. iz lastnega cvetja in drugih okrasnih rastlin.
Upravičenci so nosilci kmetijskih gospodarstev ter njihovi družinski člani, ki imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca dejavnosti; ko so ali se bodo registrirali za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetiji.
Splošni pogoji upravičenosti:
– izdelan načrt izvedbe projekta s popisom del, opreme in tehnologijo, ki ga pripravi za to pristojna strokovna institucija;
– ponudba oziroma predračun za nameravano investicijo oziroma kopija računa in potrdilo o plačilu;
– pridobljeno ustrezno dovoljenje za izvedbo investicije, v kolikor se za to vrsto naložbe izdajajo dovoljenja;
– mnenje pristojne strokovne službe o upravičenosti vlaganja v izbrano vrsto dopolnilne dejavnosti;
– gradbena dela morajo biti izvedena v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora in varstvu okolja;
– naložba mora biti v skladu s standardi Skupnosti;
– upravičenci morajo po končani investiciji izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, določene v javnem razpisu skladno z veljavno zakonodajo in veljavno Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnile dejavnosti na kmetiji;
– fotokopija dovoljenja o registraciji dopolnilne dejavnosti ali izjavo, da bo registriral dopolnilno dejavnost najpozneje eno leto po zaključeni investiciji v primeru, če le-ta še ni registrirana;
– dejavnost se mora opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji vsaj še naslednjih 5 let po zaključeni investiciji.
Upravičeni stroški:
– gradbena in obrtniška dela;
– stroški nakupa nove opreme, vključno z računalniško programsko opremo, za potrebe dopolnilne dejavnosti;
– stroški promocije in trženja dopolnilne dejavnosti (publikacije – katalogi in spletišča,
– stroški udeležbe na forumih, tekmovanjih, sejmih, razstavah, ekotržnicah in podobno, svetovalne storitve, tržne raziskave …;
– stroški udeležbe na izobraževanjih in usposabljanjih, povezanih z dopolnilnimi dejavnostmi;
– splošni stroški, povezani s pripravo in izvedbo projekta (izdelava projektne dokumentacije, honorarji arhitektov, inženirjev in svetovalcev, stroški študij izvedljivosti, nakup patentov in licenc …).
Podpore se ne dodelijo za davke, razne takse in režijske stroške; stroške zavarovanja; stroške za refinanciranje obresti; investicije, ki se izvajajo izven območja občine; investicije, ki so financirane iz drugih javnih sredstev RS in EU, in nakup proizvodnih pravic.
Finančne določbe:
– bruto intenzivnost pomoči: do 50% upravičenih stroškov naložbe.
– najmanjši/največji znesek dodeljene pomoči se opredeli z javnim razpisom.
Skupna pomoč „de minimis“, dodeljena kateremu koli podjetju, ne sme presegati 200.000 EUR v katerem koli obdobju treh proračunskih let.
20. člen
Ukrep 7: Promocija in trženje proizvodov in storitev (Uredba Komisije (ES) št. 1998/2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES pri pomoči „de minimis“)
Namen ukrepa: ukrep je namenjen promoviranju in trženju proizvodov in storitev, ki niso proizvodi primarne kmetijske proizvodnje, da se doseže večja prepoznavnost teh izdelkov in storitev.
Cilj ukrepa je povečanje prepoznavnosti storitev in proizvodov s kmetijskih gospodarstev, ki niso proizvodi primarne kmetijske proizvodnje.
Predmet podpore je financiranje stroškov promocij in trženja.
Upravičenci do dodelitve pomoči „de minimis“ za pokrivanje stroškov promocij in trženja proizvodov in storitev so:
– pravne in fizične osebe, s stalnim prebivališčem ali sedežem v občini, in se ukvarjajo s kmetijsko ali nekmetijsko dejavnostjo ali predelavo in so vpisani v register kmetijskih gospodarstev,
– pravne osebe, ki izvajajo aktivnosti za namen promocije in trženja proizvodov in storitev, ali v njihovem imenu pooblaščeni investitorji.
Upravičeni stroški so stroški promocije in trženja (sejmi, katalogi, zloženke, razstave, raziskave, svetovalne storitve …).
Splošni pogoji upravičenosti
– dokazilo o registraciji dopolnilne oziroma nekmetijske dejavnosti,
– predračun, račun ali dokazila o plačilu stroškov, za katere se uveljavlja pomoč,
– dokazilo o vključenosti pravnih oziroma fizičnih oseb, ki se ukvarjajo z dopolnilno dejavnostjo, nekmetijsko dejavnostjo ali predelavo kmetijskih proizvodov in so vpisani v register kmetijskih gospodarstev ter imajo v lasti ali zakupu kmetijska zemljišča.
Finančne določbe
– bruto intenzivnost pomoči: do 50% upravičenih stroškov promocij in trženja proizvodov in storitev,
– najmanjši/največji znesek dodeljene pomoči se določi z javnim razpisom.
Skupna znesek pomoči „de miminis“ iz naslova pomoči za promocije in trženje proizvodov in storitev ne sme presegati zgornje meje 200.000 EUR bruto v obdobju treh proračunskih let.
21. člen
Ukrep 8: Izobraževanje in usposabljanje na področju dopolnilnih in nekmetijskih dejavnosti (Uredba Komisije (ES) št. 1998/2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES pri pomoči „de minimis“)
Namen ukrepa: zaradi narave dela in življenja je izobraženost in usposobljenost kmetov vedno bolj potrebna. Da bi bilo delo kmetov na področju dopolnilnih in nekmetijskih dejavnosti ter predelave in trženja kmetijskih proizvodov na območju Občine Razkrižje mogoče opravljati bolj kakovostno, se bodo sredstva namenila za izobraževanje in usposabljanje kmetov in njihovih družinskih članov.
Cilj ukrepa je doseganje višje ravni strokovne izobraženosti in usposobljenosti kmetov in njihovih družinskih članov s področja dopolnilnih in nekmetijskih dejavnosti.
Upravičenci so nosilci kmetijskih gospodarstev in njihovi družinski člani, ki se ukvarjajo z dopolnilno in nekmetijsko dejavnostjo, predelavo ali trženjem kmetijskih proizvodov na kmetijskem gospodarstvu in so vpisani v register kmetijskih gospodarstev s sedežem v Občini Razkrižje.
Upravičeni stroški:
– stroški izobraževanja (kotizacije, šolnine za tečaje, seminarje, predavanja in strokovne ekskurzije povezane z dopolnilnimi in nekmetijskimi dejavnostmi),
– stroški prevoza in stroški vstopnin za strokovne oglede povezane z dopolnilnimi in nekmetijskimi dejavnostmi,
– stroški strokovnih gradiv, pomembnih za izobraževanje in usposabljanje v povezavi z dopolnilnimi in nekmetijskimi dejavnostmi,
– stroški udeležbe na sejmih, povezanih z dopolnilnimi in nekmetijskimi dejavnostmi.
Splošni pogoji upravičenosti:
– potrdilo o registraciji dopolnilne oziroma nekmetijske dejavnosti oziroma potrdilo, da so v postopku registracije,
– program izobraževanja ali usposabljanja v povezavi z dopolnilnimi in nekmetijskimi dejavnostmi,
– račun ali dokazilo o plačilu stroškov, za katere se uveljavlja pomoč.
Finančne določbe:
– bruto intenzivnost pomoči: do 100% upravičenih stroškov za naložbe v izobraževanje in usposabljanje na področju dopolnilnih in nekmetijskih dejavnosti ter predelave in trženja.
– najmanjši/največji znesek dodeljene pomoči se določi z javnim razpisom.
22. člen
Kumulacija (2. člen Uredbe Komisije (ES) št. 1998/2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES pri pomoči „de minimis“)
Skupna pomoč „de minimis“, dodeljena kateremu koli upravičencu, za področje predelave in trženja ne sme presegati 200.000 EUR bruto v katerem koli obdobju treh proračunskih let (2. člen Uredbe komisije (ES) št. 1998/2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči „de minimis“), in sicer ne glede na to, iz katerih javnih virov so sredstva dodeljena. Ta zgornja meja pomoči se izrazi v denarni dotaciji in predstavlja torej znesek pred odbitkom davka in drugih dajatev.
Poleg pomoči „de minimis“ se v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme dodeliti še državna pomoč, če bi takšna kumulacija povzročila intenzivnost pomoči, ki presega že določeno intenzivnost za posebne okoliščine vsakega primera v Uredbi za skupinske izjeme ali v odločbi, ki jo je sprejela Komisija (ES).
III. OSTALI UKREPI OBČINE
23. člen
Ukrep 9: Pospeševanje dejavnosti društev s področja kmetijstva
Namen ukrepa je vzpodbuditi sodelovanje kmetov in drugih neprofitnih združenj, povezanih s kmetijstvom, gozdarstvom in razvojem podeželja, preko društev ali zvez.
Cilj ukrepa je sofinanciranje delovanja društva ali združenja kmetov in drugih neprofitnih organizacij s področja kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja.
Predmet podpore:
Sredstva se dodeljujejo za namen sofinanciranja delovanja kmetijskih društev in združenj.
Upravičenci so društva ali zveze društev, ki delujejo na področju kmetijstva in s kmetijstvom povezanimi dejavnostmi.
Pogoji upravičenosti:
– sedež društva na območju občine, v nasprotnem primeru pa morajo biti aktivnosti usmerjene v delovanje na področju Občine Razkrižje,
– registracija društva ali združenja v skladu s predpisi, ki urejajo društva ali združenja,
– številčni in imenski seznam vseh članov društva z območja Občine Razkrižje,
– sofinanciranje izključno za nepridobitne dejavnosti društva ali združenja.
Finančne določbe:
– bruto intenzivnost pomoči:
Višina sofinanciranja upravičenih stroškov se določi z javnim razpisom.
24. člen
Ukrep 10: Projekti in programi za razvoj podeželja
Občina lahko za potrebe razvoja podeželja izvaja še naslednje aktivnosti:
1. sodeluje v občinskih, regijskih, nacionalnih ali mednarodnih projektih kot nosilec ali partner v projektu,
2. sodeluje v občinskih, regijskih, nacionalnih ali mednarodnih projektih za razvoj podeželja,
3. nastopa kot naročnik strateških in drugih projektov ter programov za razvoj podeželja.
IV. NADZOR IN SANKCIJE
25. člen
(nadzor in sankcije)
Nadzor nad namensko porabo sredstev, dodeljenih po tem pravilniku, opravljata pristojni organ občinske uprave in komisija iz 6. člena tega pravilnika.
Prejemnik sredstev po tem pravilniku, pri katerem se ugotovi, da 1. sredstev delno ali v celoti ni porabil za namen, za katerega so mu bila dodeljena; 2. so mu bila sredstva dodeljena na podlagi neresničnih navedb v vlogi in/ali zahtevku ali 3. je kršil druga določila pogodbe, je dolžan v primeru nenamenske porabe iz prve točke vrniti nenamensko porabljena sredstva oziroma v primerih iz druge in tretje točke vsa prejeta sredstva, skupaj s pripadajočimi zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki se obračunajo od dneva nakazila do dneva vračila sredstev. Prejemnik v teh primerih izgubi tudi pravico do pridobitve drugih sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
V. KONČNI DOLOČBI
26. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje in razvoj kmetijstva v Občini Razkrižje (Uradni list RS, št. 48/04).
27. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 320-01/07-11
Šafarsko, dne 28. novembra 2007
Župan
Občine Razkrižje
Stanko Ivanušič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti