Uradni list

Številka 43
Uradni list RS, št. 43/2007 z dne 18. 5. 2007
Uradni list

Uradni list RS, št. 43/2007 z dne 18. 5. 2007

Kazalo

2373. Odlok o proračunu Občine Cerkno za leto 2007, stran 6034.

Na podlagi Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02, 110/02 in 127/06), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 – UPB), Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06) in 25. člena Statuta Občine Cerkno (Uradni list RS, št. 48/95) je Občinski svet Občine Cerkno na 5. redni seji dne 8. 5. 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Cerkno za leto 2007
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se določa višina proračuna Občine Cerkno za leto 2007 (v nadaljnjem besedilu: proračun), postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja občine. S proračunom za leto 2007 se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo, zakoni, statutom in občinskimi predpisi opravlja Občina Cerkno.
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov.
Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb, ter račun financiranja.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
+---------+-------------------------------+--------------------+
|A)       |BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV  |                    |
+-----------------------------------------+--------------------+
|Skupina/podskupina kontov                |  Proračun leta 2007|
|                                         |             (v EUR)|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|A.       |BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV  |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|I.       |SKUPAJ PRIHODKI                |           5.201.736|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |(70+71+72+73+74)               |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |TEKOČI PRIHODKI (70 + 71)      |           3.785.724|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|70       |DAVČNI PRIHODKI                |           3.120.956|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |700 Davki na dohodek in dobiček|           2.889.165|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |703 Davki na premoženje        |             168.872|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |704 Domači davki na blago in   |              62.919|
|         |storitve                       |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|71       |NEDAVČNI PRIHODKI              |             664.767|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |710 Udeležba na dobičku in     |             548.673|
|         |dohodki od premoženja          |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |711 Takse in pristojbine       |               3.005|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |712 Denarne kazni              |                 835|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |713 Prihodki od prodaje blaga  |              84.564|
|         |in storitev                    |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |714 Drugi nedavčni prihodki    |              27.692|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|72       |KAPITALSKI PRIHODKI            |             105.241|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |720 Prihodki od prodaje        |              95.143|
|         |osnovnih                       |                    |
|         |sredstev                       |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |722 Prihodki od prodaje        |              10.098|
|         |zemljišč in                    |                    |
|         |nematerialnega premoženja      |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|73       |PREJETE DONACIJE               |               3.547|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |730 Prejete donacije iz domačih|               3.547|
|         |virov                          |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|74       |TRANSFERNI PRIHODKI            |           1.307.224|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |740 Transferni prihodki iz     |           1.307.224|
|         |drugih javnofinančnih          |                    |
|         |inštitucij                     |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|II.      |SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+44)|           5.844.685|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|40       |TEKOČI ODHODKI                 |           1.388.031|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |400 Plače in drugi izdatki     |             262.978|
|         |zaposlenim                     |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |401 Prispevki delodajalcev za  |              41.978|
|         |socialno varnost               |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |402 Izdatki za blago in        |             990.999|
|         |storitve                       |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |403 Plačila domačih obresti    |              10.073|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |409 Rezerve                    |              82.003|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|41       |TEKOČI TRANSFERI               |           1.508.579|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |410 Subvencije                 |              55.517|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |411 Transferi posameznikom in  |             821.945|
|         |gospodinjstvom                 |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |412 Transferi neprofitnim      |             158.462|
|         |organizacijam in ustanovam     |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |413 Drugi tekoči domači        |             472.656|
|         |transferi                      |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|42       |INVESTICIJSKI ODHODKI          |           2.842.762|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |420 Nakup in gradnja osnovnih  |           2.842.762|
|         |sredstev                       |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|43       |INVESTICIJSKI TRANSFERI        |             105.313|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |431 Investicijski transferi    |              44.510|
|         |pravnim in fizičnim osebam, ki |                    |
|         |niso proračunski uporabniki    |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |432 Investicijski transferi    |              60.803|
|         |proračunskim uporabnikom       |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|III.     |PRORAČUNSKI PRESEŽEK           |            –642.949|
|         |(PRIMANJKLJAJ) I.-II.          |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |                               |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|B)       |RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN    |                    |
|         |NALOŽB                         |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|IV.      |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL  |              36.972|
|         |IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV |                    |
|         |(750 +751 +752)                |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|75       |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL  |              36.972|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |750 Prejeta vračila danih      |              36.972|
|         |posojil                        |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|V.       |DANA POSOJILA IN POVEČANJE     |                    |
|         |KAPITALSKIH DELEŽEV            |                    |
|         |(440+441+442)                  |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|44       |DANA POSOJILA IN POVEČANJE     |                    |
|         |KAPITALSKIH DELEŽEV            |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |440 Dana posojila              |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|VI.      |PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN |              36.972|
|         |SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV  |                    |
|         |(IV.-V.)                       |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |                               |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|C)       |RAČUN FINANCIRANJA             |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|VII.     |ZADOLŽEVANJE (500)             |             383.909|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|50       |ZADOLŽEVANJE                   |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |500 Domače zadolževanje        |             383.909|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|VIII.    |ODPLAČILO DOLGA (550)          |              23.805|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|55       |ODPLAČILO DOLGA                |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |550 Odplačilo domačega dolga   |              23.805|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|IX.      |SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA   |            –245.873|
|         |RAČUNIH                        |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
|X.       |NETO ZADOLŽEVANJE              |             360.104|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|XI.      |NETO FINANCIRANJE              |             642.949|
+---------+-------------------------------+--------------------+
|         |STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE |             245.873|
|         |31. 12. 2006                   |                    |
+---------+-------------------------------+--------------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na programe in podprograme ter proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Načrt razvojnih programov izkazuje izdatke proračuna za investicije in državne pomoči v prihodnjih štirih letih, ki so razdelani po posameznih programih, letih in virih financiranja.
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta priloga k temu odloku.
3. IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
3. člen
Proračun se bo izvrševal na podlagi prevzetih obveznosti, dogovorjenih plačilnih rokov ter likvidnostnih možnostih proračuna. Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
4. člen
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračuna.
5. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF tudi naslednji prihodki: prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije, odstopljena državna taksa za obremenjevanje voda, taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, turistična taksa, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, požarna taksa, prihodki ožjih delov lokalne skupnosti, ki niso zagotovljeni iz občinskega proračuna in jih krajevna skupnost razporeja v svoj finančni načrt skladno z zakonom, sredstva proračunskega stanovanjskega sklada, sredstva iz nadomestila za urejanje stavbnih zemljišč. Proračunski uporabnik lahko prevzema in plačuje obveznosti do višine dejansko realiziranega priliva namenskih sredstev.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto, za kar se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu uporabnika in proračunu.
6. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog s svojega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo uporabljati za namene, opredeljene s proračunom.
Sredstva za redno dejavnost proračunskih porabnikov se dodeljujejo v obliki mesečnih dotacij, vendar ob hkratnem upoštevanju likvidnostnega položaja proračuna in zapadlosti posameznih obveznosti. Sredstva za amortizacijo se nakazujejo trimesečno.
7. člen
Pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, ki se izplačujejo iz proračuna, se mora upoštevati 30-dnevni plačilni rok, za investicijske odhodke pa 60-dnevni plačilni rok. Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni in posredni uporabnik prejme listino, ki je podlaga za izplačilo. Če je na računu, situaciji ali v pogodbi določen plačilni rok, ki je v nasprotju s tem odlokom, se plača obveznost v roku in na način, ki je določen v tem odloku.
Sredstva proračuna se lahko uporabljajo za plačevanje že opravljenih dobav in storitev. Predplačilo je možno le v primeru, če je utemeljeno z vidika gospodarnosti in primerno zavarovano.
8. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga, oddajo gradenj in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki pa so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
9. člen
V breme proračuna se lahko prevzemajo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka v proračunu tekočega leta.
Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih iz naslova investicij (za skupino postavk »42 – investicijski odhodki« in »43 – investicijski transferi« – dejavnosti) ne smejo presegati 60% teh pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Za večletne investicije, v skladu z investicijskimi programi, ki jih je sprejel občinski svet in so predmet sofinanciranja, se ta omejitev ne nanaša.
Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, za blago in storitve in za tekoče transfere ne smejo presegati 25% pravic porabe posamezne postavke v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
10. člen
Za izvrševanje proračuna je župan odgovoren občinskemu svetu. Župan je pooblaščen, da:
– odloča o uporabi proračunske rezerve – stalna rezerva, ki je namenjena odpravljanju posledic naravnih nesreč,
– odloča o uporabi splošne proračunske rezervacije,
– odloča o dinamiki porabe sredstev proračuna,
– upravlja s prostimi denarnimi sredstvi proračuna, ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe,
– odloča o pridobitvi in odtujitvi nepremičnin ter o pridobitvi in odtujitvi premičnin, če vrednost posamezne transakcije v proračunskem letu ne presega 22.951 EUR,
– odobri prerazporeditev proračunskih sredstev med proračunskimi postavkami, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva, vendar največ do višine 10% proračunske postavke, o čemer mora polletno poročati občinskemu svetu.
Med izvrševanjem proračuna se lahko odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke, če pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke in v okviru sredstev posameznega uporabnika.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se morajo prioritetno vključiti v proračun leta, na katereo se nanašajo.
11. člen
Za zakonita in namenska izplačila in uporabo sredstev iz proračuna so odgovorni odredbodajalci, ki so določeni na podlagi posebnega sklepa župana. Za zakonito in namensko uporabo proračunskih sredstev, ki so proračunskemu uporabniku razporejena iz proračuna, je odgovoren predstojnik organa, zavoda, društva oziroma poslovodni organ uporabnika sredstev.
12. člen
Prejemniki sredstev občinskega proračuna so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program dela in finančni načrt za leto 2007, ki je usklajen s proračunom v 30 dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto, po predpisih in metodologiji ekonomske klasifikacije javnofinančnih tokov.
13. člen
Za leto 2007 se oblikuje stalna rezerva v višini 58.586 eurov, splošna proračunska rezervacija pa v višini 20.865 eurov.
Proračunska rezerva – stalna rezerva je namenjena za financiranje izdatkov za namene iz drugega odstavka 49. člena Zakona o javnih financah.
Splošna proračunska rezervacija pa se razporeja za nepredvidene namene, opredeljene v 42. členu Zakona o javnih financah, in sicer:
– za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva,
– za nepredvidene namene, za katere se med letom izkaže, da v proračunu zanje niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
Porabljena sredstva proračunskih rezerv se razporedijo pri uporabnikih na postavko, na katero se nanašajo, če takšne postavke ni, pa se zanjo odpre nova postavka.
O uporabi sredstev proračunskih rezerv v posameznem primeru do višine 4.170 eurov odloča župan na predlog za finance pristojne službe občinske uprave in o uporabi sredstev obvešča občinski svet s pisnimi poročili, o uporabi sredstev, ki presegajo to višino, pa odloča občinski svet z odlokom.
14. člen
Župan lahko na prošnjo dolžnika odpiše plačilo dolga, če je le-ta manjši od stroškov postopka sodne izterjave.
15. člen
Sestavni del proračuna so tudi finančni načrti krajevnih skupnosti, ki jih morajo le-te predložiti v potrditev v 30 dneh po sprejemu proračuna.
Krajevna skupnost v okviru svojih nalog in finančnega načrta sklepa pravne posle. Pravni posel, ki presega vrednost 6.259 eurov, velja le ob poprejšnjem soglasju sveta krajevne skupnosti in župana.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
16. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina v letu 2007 zadolži do višine 383.909 eurov, in sicer 279.586 eurov za obnovo objekta »Dijaški dom« in 104.323 eurov za obnovo ceste Otalež–Plužnje.
17. člen
Župan je pooblaščen, da odloča o kratkoročnem zadolževanju za financiranje nalog javne porabe, vendar največ do višine 5% sprejetega proračuna. Kratkoročni kredit mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
18. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem občinskega sveta. Izdana soglasja se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.
19. člen
Občina lahko daje poroštvo za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je, do višine 5% realiziranih prihodkov v letu, v katerem se daje poroštvo. Izdano poroštvo se šteje v obseg možnega zadolževanja občine.
O dajanju poroštev odloča občinski svet.
5. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
20. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Cerkno v letu 2008, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep župana.
21. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem list Republike Slovenije.
Št. 410-0032/2007
Cerkno, dne 8. maja 2007
Župan
Občine Cerkno
Jurij Kavčič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti