Uradni list

Številka 132
Uradni list RS, št. 132/2006 z dne 15. 12. 2006
Uradni list

Uradni list RS, št. 132/2006 z dne 15. 12. 2006

Kazalo

Št. 4301-122/2006-3 Ob-35074/06 , Stran 9759
1. Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, Urad RS za varstvo potrošnikov, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana, objavlja javni razpis za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom skladno z določbami koncesijskega akta – Uredbe o koncesiji za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom (Uradni list RS, št. 103/06, v nadaljevanju: uredba), na katerega se lahko prijavijo zainteresirane potrošniške organizacije, vpisane v register pri Uradu RS za varstvo potrošnikov in strokovne organizacije, katerih cilj ni pridobivanje dobička ter izvajajo posamezne strokovne in raziskovalne naloge na področju varstva potrošnikov. 2. Koncedent, Vlada Republika Slovenije, bo na podlagi javnega razpisa, ki ga izvaja Urad RS za varstvo potrošnikov, z odločbo podelil dve koncesiji za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom, za celotno območje Republike Slovenije, za obdobje 4 let, in sicer: – koncesijo za izvajanje javne službe svetovanja potrošnikom na državni ravni (sklop A) in – koncesijo za izvajanje javne službe svetovanja potrošnikom na regionalni ravni (sklop B). 3. Način prijave in razpisni rok Prijava mora biti pripravljena v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije. Prijave morajo v zaprti ovojnici, z oznako »Ne odpiraj – Prijava – Javni razpis za podelitev koncesije za izvajanje javne službe svetovanja potrošnikom« ter navedbo sklopa »Sklop A« oziroma »Sklop B«, prispeti na naslov: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana, najkasneje do 4. 1. 2007 do 9. ure. Na hrbtni strani mora biti napisan naslov prijavitelja. Prijave morajo ne glede na način dostave prispeti na navedeni naslov do zgoraj navedenega roka, sicer se bodo štele za prepozno prejete. Nepravočasne in nepravilno označene prijave (ni navedb iz prejšnjega odstavka te točke javnega razpisa), bo Urad RS za varstvo potrošnikov s sklepom zavrgel. 4. Prijavitelju se lahko podeli le ena izmed koncesij za izvajanje javne službe, ki sta predmet tega javnega razpisa. V kolikor posamezni prijavitelj želi kandidirati za izvajanje obeh koncesij, mora v 2. točki obrazca št. 1 določiti ali se posamezna vloga obravnava prioritetno ali neprioritetno. Če posamezni prijavitelj kandidira za obe koncesiji, pa 2. točke obrazca št. 1 ne izpolni, se taka vloga kot nepravilna zavrne. 5. Merila za izbiro koncesionarja: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Merila in način ocenjevanja so natančneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji. V primeru, da bo več prijav ocenjenih z enako oceno, se bo kot prednostno upoštevalo merilo, ki opredeljuje strokovne reference svetovalcev – skupne izkušnje svetovalcev s področja svetovanja potrošnikom, to je doseženo višje število točk pri merilu skupne izkušnje svetovalcev s področja svetovanja potrošnikom. 6. Razpisna dokumentacija je objavljena na spletni strani Urada RS za varstvo potrošnikov, http://www.gov.si/uvp/razpisi/razpisi.html., zainteresirani prijavitelji pa jo lahko brezplačno dvignejo tudi v tajništvu Ministrstva za gospodarstvo, Urada RS za varstvo potrošnikov, VI. nadstropje, Kotnikova 28, Ljubljana, vsak delavnik med 9. in 12. uro. 7. Dodatne informacije so na voljo vsak delovni dan med 8. in 9. uro po tel. 01/478-36-18, kontaktna oseba: Majda Pučnik Rudl. Morebitna vprašanja je mogoče posredovati kontaktni osebi tudi po elektronski pošti, na naslov: Majda.Pucnik-Rudl@gov.si oziroma po faksu 01/478-34-40. 8. Predmet razpisa Predmet razpisa je podelitev dveh koncesij za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom, in sicer za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom na državni ravni ter opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom na regionalni ravni. 8.1 Predmet koncesije za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom na državni ravni je splošna svetovalna dejavnost na področju varstva pravic in ekonomskih interesov potrošnikov, ki zajema naslednjo zakonodajo: – Obligacijski zakonik, – Zakon o varstvu potrošnikov, – Zakon o potrošniških kreditih, – Zakon o inšpekcijskem nadzoru, – Zakon o pravdnem postopku, – Zakon o splošnem upravnem postopku, – Zakon o splošni varnosti proizvodov, – Stvarnopravni zakonik, – Stanovanjski zakon, – Zakon o varstvu kupcev stanovanj in enostanovanjskih stavb, – Energetski zakon, – Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu, – Zakon o varstvu osebnih podatkov, – Zakon o poštnih storitvah, – Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, – Zakon o zavarovalništvu, – Zakon o bančništvu, – Zakon o kemikalijah, – Zakon o kozmetičnih proizvodih, – Uredbe in direktive EU s področja varstva potrošnikov. Pri svetovanju je potrebno upoštevati tudi relevantne podzakonske predpise posameznih zakonov. 8.2 Predmet koncesije za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom na regionalni ravni je svetovalna dejavnost na področju varstva pravic in ekonomskih interesov potrošnikov pri izvajanju javnih (gospodarskih in negospodarskih) služb in drugih storitev javnega pomena, ki se za potrošnike zagotavljajo na regionalni in lokalni ravni. Svetovanje na regionalni ravni tako vključuje svetovanje s področja družbenih javnih služb, gospodarskih javnih služb, s katerimi se zagotavljajo materialne javne dobrine s področja energetike, prometa in zvez, komunalnega in vodnega gospodarstva in gospodarjenja z drugimi vrstami naravnega bogastva, varstva okolja ter druga področja gospodarske infrastrukture, opredeljena z lokalnimi predpisi in podzakonskimi akti, ki določajo izvajanje javnih služb in drugih storitev javnega pomena na regionalni in lokalni ravni. 8.3 Javna služba svetovanja potrošnikom obsega predvsem: – pojasnjevanje predpisov in postopkov za uveljavljanje pravic potrošnika, – pomoč pri reševanju konkretnih primerov, – posredovanje pri ponudnikih blaga in storitev na predlog potrošnika, – odstopanje zadev v reševanje pristojnim organom, – obveščanje potrošnikov o statusu, postopku in realnem roku priprave odgovorov na njihova vprašanja. 8.4 Za opravljanje javne službe mora koncesionar zagotoviti naslednje splošne pogoje: – pisno, osebno in telefonsko svetovanje potrošnikom bo izvajal sam, brezplačno in vsak delovni dan med uradnimi urami; uradne ure trajajo najmanj osem ur dnevno; – na pisna vprašanja in dopise potrošnikov mora odgovoriti najpozneje v petih delovnih dneh od dneva prejema vprašanja ali dopisa, na vprašanja, prejeta po telefonu, pa takoj; če gre za zahtevnejše zadeve, mora potrošnika v istem roku obvestiti o nadaljnjem ravnanju in realnem roku; – finančno, kadrovsko in prostorsko ločenost dela in poslovanja na podlagi podeljene koncesije od drugih svojih dejavnosti; – strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno opravljanje nalog javne službe, učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog, usmerjenost k uporabnikom njegovih storitev, učinkovito sodelovanje z drugimi organi in organizacijami na področju varstva potrošnikov, pripravo letnega programa dela in finančni načrt izvajanja javne službe, ki ga pošlje v potrditev uradu. Koncesionar bo javno službo svetovanje potrošnikom opravljal preko enotne vstopne točke ter preko centralnega informacijskega sistema za sprejem vprašanj in dopisov potrošnikov. Omogočal bo vodenje centralnega informacijskega sistema, ki vključuje: – sprejem telefonskih klicev na telefonsko številko 080, – skupni elektronski naslov, – knjiženje vhodne pošte, prejete osebno, po telefonu in pisno v fizični ali elektronski obliki, v glavni pisarni Ministrstva za gospodarstvo, – pošiljanje v reševanje, – knjiženje odgovorov v glavni pisarni Ministrstva za gospodarstvo, – vodenje in izpolnjevanje evidence v e-obrazcu. 9. Plačilo Način plačila za opravljene storitve bosta koncedent in koncesionar uredila s koncesijsko pogodbo. Sredstva za izvajanje koncesije se zagotovijo v skladu s sprejetim državnim proračunom. Koncesionarju se priznajo sredstva, ki so nujno potrebna za izvajanje koncesije, če opravlja javno službo v skladu z uredbo in koncesijsko pogodbo. 9.1. Vrste upravičenih stroškov Koncesionarju se priznajo sredstva za svetovalno dejavnost s področja varstva potrošnikov, ki jo izvaja kot javno službo, v skladu z uredbo, razpisno dokumentacijo in koncesijsko pogodbo. Koncesionarju se priznajo naslednji upravičeni stroški: a) stroški dela – plače in dodatki za tri delovna mesta svetovalcev za polni delovni čas, b) materialni stroški – izdatki za blago in storitve, ki so nujno potrebni za opravljanje javne službe, – energija, voda, komunalne storitve in telekomunikacije, – tekoče vzdrževanje poslovnih prostorov, – najemnine in zakupnine poslovnih prostorov in – drugi stroški, ki so nujno potrebni za opravljanje javne službe: – stroški izobraževanja doma in v EU, – obratovalni stroški, – stroški vzdrževanja, in posodabljanja spletne strani, – stroški telefona, – poštni stroški, – stroški označevanja zgradbe ob vhodu v zgradbo, kjer koncesionar deluje (naziv koncesionarja, razpored delovnega časa in uradnih ur) in – stroški oznake na vhodnih vratih v prostore koncesionarja. Vrste upravičenih stroškov, ki se priznavajo koncesionarju, so natančneje določene v razpisni dokumentaciji, podrobneje pa jih bosta koncedent in koncesionar uredila v koncesijski pogodbi. Višina sredstev, ki jih prijavitelj dejansko prejme je lahko manjša ali največ enaka višini sredstev določenih s koncesijsko pogodbo, in sicer v razmerju največ 70% vrednosti za upravičene stroške dela in največ 30% vrednosti za upravičene materialne stroške. 9.2. Obdobje financiranja upravičenih stroškov Financirajo se lahko samo tisti upravičeni stroški, ki so nujno potrebni za opravljanje javne službe in ki so nastali po datumu sklenitve pogodbe o koncesiji za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom in so bili plačani do predložitve zahtevka, kar koncesionar dokaže z originalnim potrdilom o plačilu. Obdobje financiranja upravičenih stroškov obsega obdobje trajanja koncesijskega razmerja, ki nastane z dnem začetka veljavnosti koncesijske pogodbe. Koncesija za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom na državni ravni in koncesija za izvajanje javne službe svetovanja potrošnikom na regionalni ravni se podelita za dobo štirih let. 9.3 Prijavitelj mora imeti pregledno, ustrezno in jasno finančno konstrukcijo odhodkov, v katero so vključeni vsi in samo upravičeni stroški, ki so v skladu z uredbo, javnim razpisom in razpisno dokumentacijo nujno potrebni za opravljanje javne službe. 10. Pogoji za prijavitelje Pogoji, ki jih morajo izpolnjevati prijavitelji, so skupni za obe koncesiji in morajo omogočati uresničevanje ciljev, predmeta in obsega javnega razpisa. Na razpis se lahko prijavijo potrošniške organizacije, vpisane v register pri Uradu RS za varstvo potrošnikov in strokovne organizacije, katerih cilj ni pridobivanje dobička ter izvajajo posamezne strokovne in raziskovalne naloge na področju varstva potrošnikov. Organizacije morajo biti vodene in organizirane tako, da izpolnjujejo pogoje za prijavo na razpis in bodo omogočile doseganje ciljev javnega razpisa, ki so natančneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji, ter njegovega predmeta in obsega. Vlogo za pridobitev koncesije lahko vloži prijavitelj, ki: – je potrošniška organizacija, vpisana v register potrošniških organizacij pri Uradu RS za varstvo potrošnikov oziroma strokovna organizacija, katere cilj ni pridobivanje dobička ter izvaja posamezne strokovne in raziskovalne naloge na področju varstva potrošnikov; za nepridobitno strokovno organizacijo se za potrebe tega razpisa šteje tista strokovna organizacija, ki ima v ustanovitvenem aktu določeno nepridobitno naravo oziroma, ki vrača vse dohodke v osnovno dejavnost in ne deli dobička; – ima izpolnjene pogodbene obveznosti do Urada RS za varstvo potrošnikov; – v obdobju zadnjih dveh let ni kršil sprejetih obveznosti iz naslova prejetih sredstev za izvajanje aktivne politike varstva potrošnikov; – ni v postopku prenehanja, prisilne poravnave, stečaja, prepovedi delovanja, prenehanja po zakonu, sodne likvidacije, izbrisa iz registra; – ima poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve določene z zakonom; – ima poravnane vse koncesijske dajatve; –  ima ustrezne strokovne reference; – ima jasno opredeljeno razvojno vizijo (v povezavi s finančno konstrukcijo odhodkov) za čas trajanja koncesije štirih let, od 2007 do 2010; – ima za čas trajanja izvajanja koncesije v rednem delovnem razmerju za polni delovni čas zaposlene najmanj tri svetovalce z univerzitetno izobrazbo pravne smeri in najmanj dvema letoma delovnih izkušenj; – razpolaga s primerno opremljenimi poslovnimi prostori za izvajanje javne službe svetovanje potrošnikom, v katerih se ne opravlja pridobitna dejavnost, ki niso namenjeni bivanju, in so ločeni od prostorov, kjer se opravljajo druge dejavnosti koncesionarja; – razpolaga z ustrezno informacijsko tehnologijo za podporo pri izvajanju javne službe; – izpolnjuje naslednje organizacijske pogoje: – ima vzpostavljen delujoč sistem organizacije dela, – ima jasno opredeljena navodila za delo in delovne postopke, – ima opredeljene pristojnosti in odgovornosti zaposlenih, – ima načrtovano razporeditev obratovalnega časa. Izpolnjevanje navedenih pogojev bo prijavitelj v prijavi izkazoval v skladu z določbami v razpisni dokumentaciji. Prijavitelj v prijavi ne sme navajati neresničnih ali zavajajočih podatkov. 11. Poslovna skrivnost: vsi podatki iz prijav, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelj posebej označi kot poslovno skrivnost. Prijavitelji morajo podatke, ki jih smatrajo za poslovno skrivnost, v svoji prijavi tako tudi označiti. Kot poslovno skrivnost prijavitelj lahko označi posamezen podatek oziroma del prijave. Poslovna skrivnost se ne more nanašati na celotno prijavo. 12. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za predmet javnega razpisa Koncesija za izvajanje javne službe svetovanja potrošnikom na državni ravni in koncesija za izvajanje javne službe svetovanja potrošnikom na regionalni ravni se podeljujeta za dobo štirih let. Podeljeni bosta v začetku leta 2007. Okvirna višina razpisanih sredstev za leto 2007 je do 146.052,41 EUR. Sredstva se enakomerno razdelijo na obe koncesiji, od tega za: – koncesijo za izvajanje javne službe svetovanja potrošnikom na državni ravni okvirno do 73.026,20 EUR in – koncesijo za izvajanje javne službe svetovanja potrošnikom na regionalni ravni okvirno do 73.026,20 EUR. Sredstva za obe koncesiji bremenijo proračunsko postavko 1929 – Izvajanje programa varstva potrošnikov, konto 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam, proračuna RS za leto 2007 do 146.052,41 EUR. Letni znesek za proračunska leta 2008, 2009 in 2010 se določi z dodatkom k pogodbi, glede na višino, določeno v sprejetem proračunu za tekoče leto. Vloge, katerih predračun upravičenih stroškov bo presegel znesek iz te točke javnega razpisa, bodo kot nesprejemljive zavrnjene. 13. Odpiranje prijav Odpiranje prijav bo javno. Strokovna komisija bo prijave odpirala dne 4. 1. 2007 ob 10. uri v prostorih Ministrstva za gospodarstvo, Urad RS za varstvo potrošnikov, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana. Pri odpiranju se bodo upoštevale prijave, ki bodo, ne glede na način dostave, prispele v vložišče Ministrstva za gospodarstvo, Kotnikova 5, Ljubljana do 4. 1. 2007 do 9. ure. Nepravočasne in nepravilno označene prijave (ni navedb iz drugega odstavka 3. točke javnega razpisa), bo Urad RS za varstvo potrošnikov s sklepom zavrgel. V roku dostavljene in pravilno označene prijave bo komisija odpirala po vrstnem redu, kot so prispele na navedeni naslov. Komisija bo vse prispele prijave pregledala. Prijava mora biti predložena v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije in na predpisanih obrazcih iz razpisne dokumentacije. Po roku za oddajo prijav dopolnitev prijave ni dopustna. Nepopolne prijave bodo s sklepom zavržene brez možnosti dopolnitve. Prijave, ki ne bodo izpolnjevale vseh pogojev iz javnega razpisa in razpisne dokumentacije, bodo s sklepom zavrnjene. Za koncesijo, za katero bosta prijavi predložila najmanj dva prijavitelja, ki bosta izpolnjevala postavljene pogoje in oddala popolni prijavi, bo koncedent izbral prijavitelja skladno s postavljenimi merili. Koncedent ima pravico od prijavitelja zahtevati dodatna pojasnila glede dokumentov predloženih v prijavi in v primeru dvoma preveriti pristnost predloženih dokumentov ter resničnost podatkov, navedenih v prijavi. Če se pri tem ugotovi posamezne nepravilnosti, se prijava izloči iz nadaljnjega postopka. 14. Obveščanje o izboru koncesionarja: koncesija za opravljanje javne službe svetovanja potrošnikom na državni ravni in koncesija za izvajanje javne službe svetovanja potrošnikom na regionalni ravni se podelita z odločbo Vlade Republike Slovenije, na podlagi javnega razpisa, ki ga izvede urad, v roku 90 dni od datuma odpiranja prijav.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti