Uradni list

Številka 66
Uradni list RS, št. 66/2006 z dne 27. 6. 2006
Uradni list

Uradni list RS, št. 66/2006 z dne 27. 6. 2006

Kazalo

2868. Odlok o načinu izvajanja gospodarske javne službe distribucija toplote v Občini Črnomelj – območje Čardak in o podelitvi koncesije, stran 7031.

Na podlagi 2., 7. in 32. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 in 30/98), Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 26/05 – UPB1), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00 in 51/02) in 16. člena Statuta Občine Črnomelj (Uradni list RS, št. 35/03 – UPB1 in 106/05) je Občinski svet Občine Črnomelj na 30. redni seji dne 15. 6. 2006 sprejel
O D L O K
o načinu izvajanja gospodarske javne službe distribucija toplote v Občini Črnomelj – območje Čardak in o podelitvi koncesije
SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(Predmet urejanja)
Ta odlok ureja način izvajanja gospodarske javne službe distribucije toplote v Občini Črnomelj – območje Čardak, še posebej pa:
– organizacijsko zasnovo izvajanja te gospodarske javne službe,
– pogoje za zagotavljanje storitev gospodarske javne službe distribucija toplote ter pravice in obveznosti izvajalcev te gospodarske javne službe,
– pravice in obveznosti uporabnikov,
– način financiranja gospodarske javne službe,
– vrsto in obseg objektov in naprav, potrebnih za izvajanje gospodarske javne službe,
– druge elemente, ki so pomembni za razvoj in opravljanje dejavnosti gospodarske javne službe.
Ta odlok je v delu, ki se nanaša na predmet in pogoje za opravljanje gospodarske javne službe iz prvega odstavka, tudi koncesijski akt.
2. člen
(Pojmi)
Posamezni pojmi imajo po tem odloku naslednji pomen:
– toplovodno omrežje je omrežje za distribucijo toplotne energije in ga sestavljajo primarno toplovodno omrežje, sekundarno toplovodno omrežje, priključni toplovodi in toplotne postaje,
– primarno toplovodno omrežje je omrežje, ki poteka od proizvajalca toplotne energije do posameznih delov naselja, na območju katerih se izvaja javna služba,
– sekundarno toplovodno omrežje so odcepi od primarnega toplovodnega omrežja do posameznih stanovanjskih hiš in drugih priključnih mest uporabnikov oziroma območij,
– priključni toplovodi so odcepi od sekundarnega omrežja do toplotnih postaj,
– toplotna postaja je naprava za razdelitev toplote za različne sisteme internih toplotnih naprav in je sestavljena iz zapornih, regulacijskih, varnostnih in merilnih elementov,
– uporabniške naprave so vse naprave izven toplotne postaje, ki so v lasti ali posesti uporabnika in s katerimi upravlja uporabnik ter so namenjene prenosu, razvodu, regulaciji ali zapori dovoda toplotne energije v objektu uporabnika.
3. člen
(Javna služba)
Dejavnost distribucije toplote se skladno s tem odlokom v Občini Črnomelj – območje Čardak opravlja kot javna služba in obsega:
– upravljanje, obratovanje in razvoj toplovodnega omrežja,
– priključevanje uporabnikov na toplovodno omrežje in
– prenos toplotne energije po toplovodnem omrežju do uporabnikov.
Naloge iz 1. alinee prejšnjega odstavka obsegajo upravljanje, razvoj in vzdrževanje toplovodnega omrežja, razvoj oskrbe s toplotno energijo, odgovornost za varnost in zanesljivost funkcioniranja toplovodnega omrežja, izvajanje potrebnih meritev ter preizkusov delovanja toplovodnega omrežja ter vodenje katastra toplovodnega omrežja.
Naloga iz 2. alinee prvega odstavka tega člena obsega izgradnjo vseh elementov toplovodnega omrežja, ki so potrebni za možnost prenosa toplotne energije do uporabniških naprav.
Naloga iz 3. alinee prvega odstavka tega člena obsega obratovanje in s tem povezano zagotavljane in prodajo toplotne energije uporabnikom skladno s tarifnim sistemom.
Izvajalec javne službe mora poleg nalog prvega odstavka tega člena izvajati tudi vse druge naloge in dejavnosti, ki so z javno službo distribucije toplote neločljivo povezane.
4. člen
(Način izvajanja javne službe)
Gospodarska javna služba distribucija toplote (v nadaljevanju: javna služba) se v Občini Črnomelj – območje Čardak opravlja na podlagi podelitve koncesije.
5. člen
(Obseg opravljanja javne službe)
Javna služba se na podlagi tega odloka opravlja na delu območja Občine Črnomelj – področje blokovskega naselja Čardak (v nadaljevanju: Čardak). Območje izvajanja javne službe je razvidno iz grafične priloge, ki je sestavni del tega odloka.
6. člen
(Uporabniki storitev javne službe)
Uporabniki storitev javne službe so pravne in fizične osebe, ki so lastniki ali investitorji objektov na območju Čardaka, ki sklenejo s koncesionarjem ustrezno pogodbo o priključitvi na toplovodno omrežje in o oskrbi s toplotno energijo.
KONCESIJA
7. člen
(Predmet koncesije)
Predmet koncesije je javna služba, v obsegu, določenem v 3. in 5. členu tega odloka.
V okviru prvega odstavka tega člena koncesionar izvaja javno službo s koncedentovimi že zgrajenimi objekti in napravami toplovodnega omrežja, kot tudi z objekti in napravami, ki jih bo sam zgradil.
8. člen
(Pogoji, ki jih mora izpolnjevati koncesionar)
Koncesionar je lahko pravna oseba, ki izpolnjuje pogoje za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije.
Za koncesionarja je lahko izbrana oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– razpolaga z ustreznimi kapacitetami za proizvodnjo in dobavo toplotne energije,
– razpolaga z ustrezno licenco za opravljanje energetske dejavnosti,
– predloži celovit projekt prenove in izgradnje toplotnega omrežja za območje izvajanja javne službe, načrt vzdrževanja navedenega omrežja in načrt priključevanja že zgrajenih objektov na toplotno omrežje.
9. člen
(Javna pooblastila)
Koncesionar ima javna pooblastila v skladu z 48. in 71. členom Energetskega zakona.
Pristojnost iz prvega odstavka se nanaša na območje izvajanja javne službe.
10 člen
(Prenos koncesije)
Koncesionar ne sme brez dovoljenja koncedenta prenesti koncesije za dejavnost distribucije toplote, ali kateregakoli delate koncesije, na drugo osebo.
11. člen
(Obveznost in splošni pogoji izvajanja javne službe)
Koncesionar mora imeti v času vložitve ponudbe za pridobitev koncesije in tudi v času postopka podelitve koncesije ter trajanja koncesijskega razmerja veljavno licenco oziroma dovoljenje za opravljanje dejavnosti distribucije toplote in mora to dejavnost vseskozi izvajati v skladu z veljavno zakonodajo in predpisi, ki urejajo to področje.
Javno službo mora koncesionar izvajati celo kurilno sezono neprekinjeno in jo lahko začasno ali trajno prekine le v primerih določenih z zakoni in predpisi občine.
Splošne pogoje za dobavo in odjem toplote iz toplovodnega omrežja, ki sodi v okvir izvajanja javne službe (v nadaljevanju: splošni pogoji), ob soglasju pristojnega organa koncedenta pripravi in sprejme v roku treh mesecev po objavi tega odloka koncesionar. Splošne pogoje mora koncesionar objaviti v Uradnem listu RS.
Splošni pogoji morajo biti skladni z določbami Energetskega zakona in urejajo odnose med koncedetom, koncesionarjem in uporabniki ter poleg obveznih sestavin po zakonu določajo pravice, obveznosti in odgovornosti koncesionarja in uporabnikov toplote za:
– koncesionarjeve toplotne naprave,
– uporabnikove toplotne naprave,
– priključitev na toplovodno omrežje,
– sklepanje pogodb o dobavi toplote,
– evidenco uporabnikov,
– dobavo in kakovost toplote,
– merilno mesto, merilne naprave in ugotavljanje dobavljenih količin toplote,
– reklamacije dobave toplote,
– neupravičen odjem toplote,
– ustavitev dobave toplote,
– koncesionarjeve obveznosti,
– uporabnikove obveznosti
– ter prehodne in končne določbe.
12. člen
(Vrsta in obseg monopola)
Koncesionar je edini izvajalec javne službe na območju, za katera mu je podeljena koncesija v skladu s tem odlokom.
IZBIRA KONCESIONARJA
13. člen
(Izbor koncesionarja)
Zaradi lokacijske pogojenosti in potreb lokalnega prebivalstva se koncesija lahko podeli brez javnega razpisa neposredno lastniku obstoječe kotlovnice, ki proizvaja in distribuira toplotno energijo na območju, ki je predmet tega odloka.
V primeru iz prejšnjega odstavka se koncesija podeli na podlagi vloge navedene pravne osebe.
14. člen
(Začetek in čas trajanja koncesije)
Začetek in čas trajanja koncesije se določita v koncesijski pogodbi, pri čemer čas trajanja koncesije ne sme biti daljši od 30 let. Koncesionar je dolžan pričeti z izvajanjem koncesije v roku, določenem v koncesijski pogodbi.
Po preteku časa trajanja koncesije se pod pogoji, določenimi v koncesijski pogodbi in zakonskimi določili, koncesija lahko podaljša za obdobje, ki se določi v koncesijski pogodbi. Koncesija se lahko po preteku časa trajanja na podlagi aneksa h koncesijski pogodbi podaljša tudi do dokončne izbire novega koncesionarja.
Koncesijska pogodba z novim koncesionarjem mora biti sklenjena najmanj 1 leto pred iztekom roka, za katerega je bila podeljena prejšnja koncesija, v veljavo pa stopi najprej ob izteku tega roka.
15. člen
(Organ, pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe)
Na podlagi tega odloka sklene župan z izbrano osebo koncesijsko pogodbo.
RAZVOJ IN VZDRŽEVANJE TOPLOVODNEGA OMREŽJA
16. člen
(Objekti in naprave za izvajanje javne službe)
Koncesionar je dolžan najpozneje do začetka kurilne sezone 2007/2008 z lastnimi sredstvi zgraditi in uredit ustrezen toplotni sistem na celotnem območju, za katerega je dodeljena koncesija za izvajanje javne službe.
Objekti in naprave iz prejšnjega odstavka, ki jih izgradi koncesionar, so v lasti koncesionarja.
Pri načrtovanju, vzdrževanju in gradnji toplovodnega omrežja je koncesionar dolžan ravnati po načelu najboljše dosegljive tehnologije, predvsem pri izbiri rešitev, ki naj v največji možni meri prispevajo k varovanju okolja ter zagotavljajo varnost in zanesljivost delovanja toplovodnega omrežja. Pri izbiri tehnologije upošteva koncesionar tudi sorazmernost med tehnično izpopolnjenostjo določenega elementa ter stroški njegove uporabe.
Dokumentacijo, ki je potrebna za pridobitev dovoljenj za izgradnjo toplovodnega omrežja pripravi koncesionar in jo predloži koncedentu v pregled.
V postopku pridobivanja dovoljenj iz prejšnjega odstavka je s koncesionarjem dolžan sodelovati koncedent v okviru zakonskih omejitev in zmogljivosti svojih strokovnih služb.
Koncedent lahko skladno z določili koncesijske pogodbe prenese koncesionarju v upravljanje že vse zgrajene objekte in naprave, ki predstavljajo del toplovodnega omrežja.
Koncesionar je dolžan voditi kataster omrežij in infrastrukture, ki jih upravlja, vključno z zbirko podatkov o odjemalcih in oboje posredovati koncedentu v kolikor to zahteva.
17. člen
(Vzdrževanje in preskušanje toplovodnega omrežja)
Koncesionar je dolžan investicijsko in tekoče skrbeti za vzdrževanje toplovodnega omrežja in z njim povezane infrastrukture tako, da je zagotovljeno nemoteno ter varno izvajanje javne službe.
Koncesionar mora v najkrajšem možnem času poskrbeti za odpravo okvar, nepravilnosti in drugih pomanjkljivosti, ki se pojavijo na toplovodnem omrežju. V ta namen mora koncesionar zagotoviti sam ali na podlagi pogodbe z drugim subjektom dežurno službo, ki razpolaga z ustreznim številom usposobljenih ljudi in potrebno opremo.
Uporabnik je dolžan koncesionarja nemudoma obvestiti o vseh okvarah ali nepravilnostih na toplovodnem omrežju in na napeljavi ter napravah znotraj objektov, ki bi lahko vplivali na varnost ali nemoteno izvajanje javne službe.
PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPORABNIKOV
18. člen
(Pravice in obveznosti uporabnikov)
Uporabniki na območju občine, na katerem se izvaja javna služba, imajo pravico do priključitve na toplovodno omrežje in uporabo storitev javne službe pod enakimi pogoji brez diskriminacije v skladu z določbami Energetskega zakona.
19. člen
(Priključitev na toplovodno omrežje)
Za priključitev na toplovodno omrežje mora uporabnik pridobiti soglasje za priključitev, skladno z določbo 9. člena tega odloka.
Soglasje za priključitev izda v upravnem postopku koncesionar uporabniku, ki izpolnjuje zahteve, določene v splošnih pogojih in če je priključitev ekonomsko sprejemljiva ter tehnično izvedljiva.
V primeru kršitve pravice uporabnika iz drugega odstavka tega člena, lahko uporabnik vloži pritožbo na župana občine, ki odloči o njegovi pravici in koncesionarju naloži ustrezno ravnanje.
20. člen
(Uporaba storitev javne službe)
Z uporabnikom, ki je pridobil ustrezno soglasje za priključitev na toplovodno omrežje je koncesionar dolžan skleniti ustrezno pogodbo o dobavi toplote.
V primeru kršitve obveznosti koncesionarja iz prejšnjega odstavka lahko uporabnik zahteva, da pristojni organ občine z upravno odločbo odloči o njegovi pravici in naloži koncesionarju ustrezno ravnanje.
Podrobnejša vprašanja v zvezi s pogodbo o dobavi toplote urejajo splošni pogoji.
21. člen
(Prekinitev uporabe storitev javne službe)
Koncesionar lahko trajno ali začasno prekine izvajanje javne službe uporabniku v primerih določenih z zakonom in splošnimi pogoji.
O prekinitvi izvajanja javne službe koncesionar odloči z upravno odločbo.
O pritožbi zoper odločbo iz prejšnjega odstavka odloča župan.
POSLOVANJE IN FINANCIRANJE
22. člen
(Poslovanje koncesionarja)
Koncesionar mora pri svojem poslovanju:
– za izvajanje javne službe, za katero je podeljena koncesija Občine Črnomelj – območje Čardak, voditi račun, ki je ločen od ostalih dejavnosti koncesionarja,
– pripraviti, revidirati in objaviti letne računovodske izkaze na način kot to zakon zahteva za velike družbe.
Za obveznosti koncesionarja občina odgovarja le v primeru, če je koncesionar v večinski lasti občine.
NADZOR NAD IZVAJANJEM KONCESIJE
23. člen
(Nadzor nad izvajanjem koncesije)
Poleg inšpekcijskega in drugega s predpisi določenega nadzora opravlja nadzor nad izvajanjem koncesije strokovna služba koncedenta. Koncesionar mora pristojni strokovni službi kadarkoli posredovati informacije o poslovanju in omogočiti delavcem strokovne službe vpogled v poslovne knjige in evidence v zvezi z izvajanjem koncesije.
Nadzor je lahko napovedan, nenapovedan ali stalen. Nadzor mora potekati tako, da ne ovira rednega izvajanja koncesije in koncesionarju ne povzroča nepotrebnih stroškov, izvajati pa se mora praviloma le v poslovnem času koncesionarja. Izvajalec nadzora se izkaže s pooblastilom koncedenta. O nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpišeta koncesionar in predstavnik koncedenta.
Osebe, ki izvajajo nadzor, so dolžne podatke o poslovanju koncesionarja obravnavati kot poslovno tajnost.
Koncedent lahko po potrebi za nadzor nad izvajanjem koncesije pooblasti tudi druge pristojne organe in službe.
24. člen
(Tarifni sistem)
Dobavljena toplota se obračunava na podlagi tarifnega sistema, ki ga izdela in javno objavi koncesionar potem, ko da nanj soglasje občinski svet.
Pri oblikovanju tarifnega sistema iz prejšnjega odstavka mora koncesionar upoštevati določbe Energetskega zakona ter drugih predpisov.
Višino tarifnih postavk za opravljanje storitev javne službe v okviru tarifnega sistema izdela in javno objavi koncesionar potem, ko da nanj soglasje občinski svet.
25. člen
(Koncesijska dajatev)
Koncesionar je dolžan za opravljanje koncesije koncedentu letno plačevati koncesijsko dajatev.
Koncesijska dajatev se določi na podlagi dobička koncesionrja iz dejavnosti gospodarske javne službe.
Koncesionarju lahko iz dejavnosti javne službe pripada le omejen letni dobiček. Čisti dobiček, ki preseže določeno višino donosnosti vloženih sredstev mora koncesionar odvesti koncedentu v določenem razmerju kot koncesijsko dajatev.
Mejna višina dobička iz prejšnjega odstavka tega člena, ki pripada koncesionarju se opredeli v koncesijski pogodbi.
Koncesionar plačuje koncesijsko dajatev enkrat letno in sicer do 30.06. tekočega leta za preteklo leto.
Obveznost zaračunavanja in plačevanja koncesijske dajatve nastopi z dnem, ki se določi v koncesijski pogodbi.
Obveznost plačevanja koncesijske dajatve preneha s prenehanjem koncesijskega razmerja.
Prvih 5 let po sklenitvi koncesijske pogodbe je zaradi predvidenih obsežnih zagonskih investicij v toplotni sistem koncesionar oproščen plačila koncesijske dajatve.
PRENEHANJE KONCESIJE
26. člen
(Prenehanje koncesijskega razmerja)
Koncesijsko razmerje med koncesionarjem in koncedentom preneha:
– s prenehanjem koncesijske pogodbe,
– z odkupom koncesije,
– z odvzemom koncesije,
– zaradi stečaja koncesionarja,
– zaradi prenehanja koncesionarja in
– v drugih primerih določenih z zakonom.
V primeru prenehanja koncesijskega razmerja mora dotedanji koncesionar pod enakimi pogoji nepretrgano opravljati javno gospodarsko službo, ki je predmet te koncesije do dneva, ko opravljanje te javne službe prevzame drug izvajalec, če je to objektivno mogoče ali če zakon ne določa drugače, vendar najdlje eno leto.
27. člen
(prenehanje koncesijske pogodbe)
Koncesijska pogodba preneha:
– s potekom časa za katerega je bila sklenjena,
– z razdrtjem zaradi bistvene kršitve koncesijske pogodbe in
– v drugih primerih določenih v koncesijski pogodbi.
Za prenehanje koncesijske pogodbe se uporabljajo splošna pravila pogodbenega prava.
28. člen
(Odvzem koncesije)
Koncedent lahko odvzame koncesijo:
– če koncesionar ne prične z opravljanjem koncesije v roku določenem s koncesijsko pogodbo,
– če koncesionar neupravičeno prekine izvajanje javne službe za več kot dva dni zaporedoma oziroma za več kot pet dni v koledarskem letu,
– če je koncesionar večkrat ali huje kršil določbe zakonov, predpisov, koncesijske pogodbe ali izvršljivih odločb, izdanih na podlagi zakona,
– zaradi ponovljenih in dokumentiranih primerov neučinkovitih storitev, ogrožanja varnosti ljudi in premoženja ali nepravilnega vzdrževanja toplovodnega omrežja po izključni krivdi koncesionarja,
– če koncesionar ne vodi svojega poslovanja skladno z 22. členom tega odloka,
– če koncesionar ne spoštuje tarifnega sistema in tarifnih postavk,
– če koncesionar ne izpolnjuje več pogojev za podelitev koncesije,
– če je v javnem interesu, da se dejavnost oskrbe s toploto preneha izvajati kot koncesionirana gospodarska javna služba.
V primerih iz druge, tretje, četrte in šeste alinee prejšnjega odstavka lahko koncedent odvzame koncesijo šele, če koncesionar po pisnem opozorilu ponovi kršitev.
29. člen
(Odkup objektov in naprav infrastrukture)
S koncesijsko pogodbo se uredi morebitna obveznost ali pravica koncedenta do odkupa dela ali celotne infrastrukture gospodarske javne službe, ki je predmet koncesije in je v lasti koncesionarja, po prenehanju koncesijskega razmerja.
V primeru iz prejšnjega odstavka preide toplotni sistem v upravljanje koncedenta, z vso opremo in dokumentacijo na ravni, ki omogoča obvladovanje sistema. Koncesionar je pri prenosu toplotnega sistema v last koncedenta upravičen do neamortiziranega dela vloženih sredstev.
Podrobnejša vprašanja prevzema toplotnega sistema iz prejšnjega odstavka se uredijo s koncesijsko pogodbo.
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
30. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Šifra: 360-9/2006
Črnomelj, dne 15. junija 2006
Župan
Občine Črnomelj
Andrej Fabjan l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti