Uradni list

Številka 96
Uradni list RS, št. 96/2005 z dne 28. 10. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 96/2005 z dne 28. 10. 2005

Kazalo

4219. Odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Hodoš, stran 10002.

Na podlagi 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odl. US, 9/96 – odl. US, 39/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97 – dopolnitev, 70/97, 10/98, 68/98 – odl. US, 74/98, 12/99 – sklep US, 16/99 – popravek sklepa US, 59/99 – odl. US, 70/00, 100/00, 28/01 – odl. US, 16/2002 – odl. US in 51/02), 57. člena Uredbe o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03) in 16. člena Statuta Občine Hodoš (Uradni list RS, št. 47/99) je Občinski svet Občine Hodoš na 21. redni seji dne 20. 10. 2005 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Hodoš
I. TEMELJNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok določa:
– organizacijo in delovno področje Občinske uprave Občine Hodoš (v nadaljevanju: občinske uprave),
– način vodenja občinske uprave,
– naloge, pooblastila in odgovornosti tajnika občine in drugih zaposlenih v občinski upravi.
Občinska uprava neposredno izvaja upravne in druge naloge Občine Hodoš.
Pri svojem delu je občinska uprava samostojna in deluje v okviru Ustave Republike Slovenije, zakonov, statuta Občine Hodoš, odlokov in drugih veljavnih predpisov.
Občinska uprava lahko izvaja upravne in strokovne naloge za potrebe drugih oseb javnega prava, katerih ustanoviteljica je občina, če je v ustanovnem aktu posamezne osebe javnega prava tako določeno.
2. člen
V odloku uporabljeni izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, se uporabljajo kot nevtralni za moške in ženske.
3. člen
Posamezni izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo naslednji pomen:
– upravne naloge: upravne naloge so vse naloge, ki jih v skladu z zakonom za občino izvaja občinska uprava kot izvirne ali s strani države prenesene naloge,
– občinska uprava: enovit upravni organ, ki je ustanovljen za opravljanje upravnih nalog,
– režijski obrat: notranja organizacijska enota, ki se lahko ustanovi za izvajanje nalog s področja obveznih oblik gospodarskih javnih služb,
– predstojnik občinske uprave: je župan, ki usmerja in nadzira občinsko upravo,
– tajnik občine: je javni uslužbenec, ki kot uradnik na položaju neposredno vodi delo občinske uprave,
– akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest je splošen akt, ki ga sprejme župan.
4. člen
Upravne naloge so vse naloge, ki jih v skladu z zakonom za občino izvaja občinska uprava kot izvirne naloge ali s strani države prenesene naloge za zadovoljevanje potreb prebivalcev občine.
Upravne naloge občine so:
– regulativne: občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti s splošnimi pravnimi akti. Zadeva iz prenesene pristojnosti pa ureja občina z odloki in drugimi predpisi, določenimi z zakoni. Za izvajanje regulativnih nalog občinska uprava pripravlja strokovne podlage za sprejem splošnih aktov,
– študijsko-analitične: občinska uprava opravlja študijske, statistične, evidenčne in analitične naloge za potrebe občine ter za te potrebe pridobiva statistične in evidenčne podatke od pooblaščenih organov za zbiranje statističnih in evidenčnih podatkov,
– operativne: občinska uprava izdaja individualne in konkretne upravne akte ter opravlja materialna dejanja,
– kontrolno-nadzorne: občinska uprava opravlja nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeva iz svoje pristojnosti,
– represivne: občinska uprava opravlja represivne naloge v primerih kršitev občinskih predpisov v skladu za zakonom.
5. člen
Organizacija občinske uprave mora biti prilagojena po­slanstvu in nalogam občinske uprave ter upravnim in delovnim procesom, ki potekajo v občinski upravi. Zagotavljati mora:
– strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje upravnih in drugih nalog,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem upravnih in drugih nalog,
– usmerjenost občinske uprave k uporabnikom njenih storitev,
– učinkovito sodelovanje z organi občine (občinski svet, župan in nadzorni odbor) in zunanjim institucijam.
II. ORGANIZACIJA OBČINSKE UPRAVE
6. člen
Delo občinske uprave je javno.
Javnost dela občinske uprave se zagotavlja:
– z objavljanjem splošnih aktov občine,
– z uradnimi sporočili za javnost,
– s posredovanjem informacije javnega značaja v svetovni splet v skladu z zakonom, ki ureja to področje, oziroma
– na drug način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
O delu občinske uprave obveščajo javnost župan, podžupan in tajnik občine. Drugi javni uslužbenci lahko obveščajo javnost o delu s svojega delovnega področja po predhodnem pooblastilu župana.
Pri poslovanju s strankami mora občinska uprava zagotoviti spoštovanje njihove osebnosti in osebnega dostojanstva ter zagotoviti, da čim lažje in čim hitreje uresničujejo svoje pravice in pravne koristi.
Občinska uprava je dolžna omogočiti strankam posredovanje pripomb in kritik glede svojega dela ter pripombe in kritike obravnavati in nanje odgovarjati v razumnem roku.
7. člen
Za opravljanje nalog občinske uprave se v Občini Hodoš ustanovi enovit organ občinske uprave. Občinska uprava občine Hodoš ima svoj sedež v Hodošu, na naslovu Hodoš 52, pošta, 9205 Hodoš – Hodos.
V okviru enovitega organa občinske uprave so ustanovi režijski obrat kot samostojna notranja organizacijska enota za zagotavljanje lokalnih gospodarskih javnih služb.
Za opravljanje posameznih nalog za več občin se lahko ustanovi en ali več organov skupne občinske uprave.
8. člen
Občinsko upravo usmerja in nadzira župan. Župan je predstojnik občinske uprave.
Delo občinske uprave neposredno vodi tajnik občine.
9. člen
Občinska uprava izvršuje predpis, ki jih sprejemata občinski svet in župan. Občinska uprava izvršuje zakone in druge predpise, kadar v skladu z zakonom odloča o upravnih zadevah iz svoje in iz državne/prenesene/ pristojnosti.
Občinska uprava odgovarja županu za stanje na delovnih področjih, za katere je bila ustanovljena, spremlja stanje in razvoj na matičnih področjih, pravočasno opozarja na pojave, ki jih ugotavlja pri izvajanju zakonov in drugih predpisov, daje pobude in predloge za reševanje vprašanj na svojih področjih in opravlja druge strokovne naloge.
10. člen
O upravnih nalogah iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
O pritožbah zoper posamične akte, ki jih v zadevah iz državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča z zakonom določen pristojni državni organ.
O zakonitosti dokončnih posamičnih aktov organov občinske uprave v upravnem sporu odloča pristojno sodišče.
11. člen
O izločitvi zaposlenega v občinski upravi odloča tajnik občine, ki v primeru izločitve o zadevi tudi odloči, ali je zaposleni pooblaščen za odločanje v upravnih zadevah.
O izločitvi župana ali tajnika občine odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o zadevi tudi odloči.
12. člen
Za izvedbo nalog, ki zahtevajo posebno obravnavo ali posebno strokovnost in jih javni uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami ali pa glede na naravo dela to ni smotrno, lahko župan z ustreznimi zunanjimi izvajalci sklene posebno pogodbo za čas trajanja naloge.
III. JAVNI USLUŽBENCI
13. člen
V skladu s sistemizacijo delovnih mest občinske uprave, ki jo določi župan, opravljajo naloge občinske uprave javni uslužbenci na uradniških in strokovno-tehničnih delovnih mestih.
Inšpekcijsko nadzorstvo neposredno opravljajo občinski inšpektorji kot delavci s posebnimi pooblastili, ki morajo izpolnjevati pogoje, predpisane z zakonom, ki ureja inšpekcijski nadzor.
Vodenje postopkov in odločanje o prekrških opravljajo delavci, ki morajo izpolnjevati pogoje, predpisane z zakonom, ki ureja prekrške.
14. člen
Položaj, na katerem se opravljajo naloge vodenja občinske uprave, je tajnik občine.
Naloge zaščite in reševanja lahko opravlja javni uslužbenec na položaju.
15. člen
O zaposlitvi v občinski upravi in o imenovanju javnih uslužbencev na položaj odloča župan.
Tajnika občine imenuje na položaj župan.
16. člen
Tajnik občine je odgovoren za zakonitost poslovanja in dosledno izvajanje predpisov, ki se nanašajo na izvajanje nalog lokalne skupnosti.
17. člen
Tajnik občine je za svoje delo in delo občinske uprave odgovoren županu.
Tajnik občine:
– vodi in usklajuje delo občinske uprave,
– skrbi za zakonito, dosledno učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave,
– izdaja odločbe v upravnem postopku na prvi stopnji,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z drugimi organi,
– na podlagi pooblastila župana izvršuje proračun in skrbi za izvajanje notranje kontrole,
– predlaga županu sprejem določenih odločitev,
– koordinira pripravo dokončnega osnutka in predloga proračuna ter njenih sprememb in dopolnitev,
– koordinira pripravo dokončnega načrta razvojnih programov,
– nudi pomoč županu in članom občinske sveta pri pripravi splošnih aktov iz pristojnosti občinskega sveta in župana,
– opravlja druge naloge, določene z zakoni in s predpisi občine ter po odredbah župana.
Mandat tajnika občine traja 5 (pet) let. Izpolnjevati mora pogoje za imenovanje v naziv v skladu z zakonom, ki ureja položaj javnih uslužbencev.
18. člen
Javni uslužbenec občinske uprave opravlja naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, v skladu s pristojnostmi, navodili in pooblastili, ki jih ima.
Javni uslužbenci morajo svoje naloge opravljati v skladu z načelom zakonitosti in strokovnosti ter morajo delovati politično nevtralno in nepristransko z upoštevanjem kodeksa, ki ureja ravnanje javnih uslužbencev.
Javni uslužbenci morajo pri svojem delu vedno skrbeti, da ohranijo in krepijo zaupanje strank in javnosti v postopkih v poštenost, nepristranskost, kvaliteto, hitrost in učinkovitost opravljanja nalog iz pristojnosti občine. Ustrezno morajo varovati tajnost podatkov, ki so jih izvedeli pri opravljanju svojega dela. Pri svojem delu morajo ravnati po pravilih stroke in se v ta namen stalno usposabljati in izpopolnjevati, pri čemer pogoje za stalno usposabljanje in izpopolnjevanje zagotovi delodajalec.
Javni uslužbenec pri opravljanju javnih nalog ne sme ravnati samovoljno ali v škodo katerekoli osebe, skupine, osebe javnega prava ali zasebnega prava, primerno mora upoštevati pravice in dolžnosti in ustrezne interese le-teh. Svoje pravice do odločanja po prosti presoji mora uresničevati nepristransko in ob upoštevanju meril, določenih v predpisih.
Javni uslužbenec mora gospodarno in učinkovito uporabljati javna sredstva s ciljem doseganja najboljših rezultatov ob enakih stroških oziroma enakih rezultatov ob najnižjih stroških.
S primernim upoštevanjem pravic do dostopa do uradnih informacij je javni uslužbenec dolžan, da ustrezno in z vso potrebno zaupnostjo obravnava vse informacije in dokumente, ki jih je pridobil med opravljanjem svojega dela.
Za presojo nezdružljivosti del in konfliktnosti interesov se za vse javne uslužbence uporabljajo določila veljavnega zakona, ki ureja položaj javnih uslužbencev.
Za svoje delo so javni uslužbenci odgovorni tajniku občine, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
IV. DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
19. člen
Občinska uprava opravlja upravne in strokovno-tehnične naloge iz svoje pristojnosti zlasti na naslednjih področjih:
– splošnih kadrovskih zadev,
– javnih financ,
– gospodarskih dejavnosti,
– negospodarskih (družbenih dejavnosti),
– varstva okolja in urejanja prostora,
– inšpekcijskega nadzora.
Delovno področje občinske uprave se določi z Načrtom delovnega področja občinske uprave, ki je sestavni del akta o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest. Načrt delovnega področja občinske uprave, njegove spremembe in dopolnitve sprejme župan občine na predlog tajnika občine.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
20. člen
Župan mora v skladu s tem odlokom sprejeti ustrezen akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest občinske uprave najkasneje v roku 60 dni od uveljavitve tega odloka.
21. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave (Uradni list RS, št. 69/99).
22. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 596/05-LS
Hodoš, dne 21. oktobra 2005
Župan
Občine Hodoš
Ludvik Orbán l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti