Uradni list

Številka 130
Uradni list RS, št. 130/2004 z dne 3. 12. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 130/2004 z dne 3. 12. 2004

Kazalo

5436. Pravilnik o zagotavljanju sredstev za ohranjanje in vzdrževanje kulturnih spomenikov lokalnega pomena, ki niso v lasti Občine Brežice, lokalne javne infrastrukture in drugih nujnih programov na področju kulture, stran 15694.

Na podlagi 16. člena Statuta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 49/99, 86/99 79/02), 9. člena Zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 7/99 in 110/02 – v nadaljevanju: ZVKD) ter Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 96/2 – v nadaljevanju: ZUJIK) je Občinski svet občine Brežice na nadaljevanju 13. redne seje, dne 22. 11. 2004, sprejel
P R A V I L N I K
o zagotavljanju sredstev za ohranjanje in vzdrževanje kulturnih spomenikov lokalnega pomena, ki niso v lasti Občine Brežice, lokalne javne infrastrukture in drugih nujnih programov na področju kulture
I. SPLOŠNO
1. člen
Ta pravilnik opredeljuje pogoje za zagotavljanje sredstev za projekte izgradnje, nabave, ohranjanja in vzdrževanja:
– kulturnih spomenikov lokalnega pomena,
– lokalne javne infrastrukture na področju kulture (nepremičnine in oprema),
– opreme v lasti kulturnih društev.
iz proračuna Občine Brežice.
Do sredstev so upravičeni:
– lastniki ali upravljalci kulturnih spomenikov lokalnega pomena,
– lastniki ali upravljalci objektov in opreme, ki služijo izvajanju dejavnosti s področja kulturnih programov in so bili s sklepom Občinskega sveta občine Brežice razglašeni za javno infrastrukturo na področju kulture,
– kulturna društva in njihove zveze s sedežem v Občini Brežice.
II. KULTURNI SPOMENIKI LOKALNEGA POMENA
2. člen
Sredstva namenjena ohranjanju in vzdrževanju kulturnih spomenikov lokalnega pomena, ki niso v lasti Občine Brežice (v nadaljevanju: spomeniki) se oblikujejo na posebni postavki proračuna Občine Brežice »kultura – kulturni spomeniki lokalnega pomena«. Višina sredstev v posameznem proračunskem letu je odvisna od zmožnosti občinskega proračuna za posamezno proračunsko leto.
3. člen
Iz sredstev občinskega proračuna se sofinancirajo naslednji kulturni spomeniki lokalnega pomena:
a) kulturni spomeniki s sakralno vsebino:
– restavratorsko-konservatorski posegi,
– nujna vzdrževalna dela, zaradi preprečitve propadanja spomenika,
b) drugi kulturni spomeniki lokalnega pomena, za katere je izražen širši lokalni interes:
– restavratorsko-konservatorski posegi,
– nujna vzdrževalna dela zaradi preprečitve propadanja spomenika,
– tekoča vzdrževalna dela.
Pri določitvi prednostne liste sofinanciranja se poleg splošnih meril upoštevajo še naslednji kriteriji:
1. Pomembnost izvedbe posega pri ohranjanju kulturne dediščine, ki je v interesu občine:
– kulturne pričevalnosti, ki bo omogočala poglobljeno raziskovalno dejavnost,
– gospodarske koristnosti, ki bo omogočala ohranjanje tradicionalne dejavnosti oziroma izvajanje muzejske dejavnosti,
– turistične zanimivosti, ker predstavlja dominanto v prostoru ali zanimivost za oglede javnosti.
2. Po mnenju strokovnih institucij velika stopnja ogroženosti spomenika, kar ima lahko za posledico celo trajno poškodbo celote ali dela pomembne kulturne dediščine.
3. Finančno izražen interes lastnika in sovlagateljev za obnovo spomenika in njegovo prezentacijo za javnost.
4. Dosedanja prizadevanja lastnikov oziroma upravljalcev za ohranitev spomenika in njegove spomeniške funkcije.
5. Nadaljevanje že začetih posegov na spomeniku.
6. Posegi in programi, ki predstavljajo obeležitev pomembnih kulturnozgodovinskih dogodkov na območju občine Brežice.
4. člen
Kulturni spomeniki lokalnega pomena s sakralno vsebino se sofinancirajo iz občinskega proračuna do največ 30% vrednosti posamezne akcije, kolikor se sofinancira s strani Ministrstva za kulturo do največ 50%. V primeru višjega sofinanciranega s strani ministrstva, se delež sofinanciranja iz občinskega proračuna sorazmerno zniža. Prednost pri sofinanciranju imajo akcije prijavljene in odobrene na javnih razpisih Ministrstva za kulturo RS oziroma skladov Evropske unije oziroma akcije, ki so ključnega pomena za zaščito pred propadanjem kulturnega spomenika.
Drugi kulturni spomeniki lokalnega pomena, za katere je izražen širši lokalni interes, so spomeniki v lasti drugih pravnih ali fizičnih oseb, ki z gospodarjenjem kulturnega spomenika ne izvajajo dobičkonosnih dejavnosti oziroma ne ustvarjajo presežka prihodkov za lastne potrebe. Širši lokalni interes se opredeli z odlokom o razglasitvi kulturnega spomenika lokalnega pomena. Soudeležba pri izvedbi posamezne akcije predstavlja največ do 50% vrednosti posamezne akcije, kolikor ni le-ta 100% pokrita s strani Ministrstva za kulturo RS. Pogoj za sofinanciranje je, da je akcija odobrena in sofinancirana s strani Ministrstva za kulturo RS oziroma skladov Evropske unije.
Ostali kulturni spomeniki, ki se ne uvrščajo v zgoraj navedene definicije kulturnega spomenika, se ne sofinancirajo iz sredstev proračuna Občine Brežice.
III. JAVNA INFRASTRUKTURA NA PODROČJU KULTURE
5. člen
Sredstva namenjena investicijam in investicijskemu vzdrževanju nepremičnin in opreme (v nadaljevanju: infrastruktura), ki so s posebnim sklepom Občinskega sveta občine Brežice določeni kot infrastruktura lokalnega pomena namenjena kulturi, oziroma je oprema v lasti kulturnih društev, ki so registrirana v Občini Brežice, se oblikujejo na posebni postavki proračuna Občine Brežice »kultura – javna infrastruktura na področju kulture«. Višina sredstev v posameznem proračunskem letu je odvisna od zmožnosti občinskega proračuna za posamezno proračunsko leto.
6. člen
Iz sredstev občinskega proračuna se financira oziroma sofinancira naslednje:
a) investicije in investicijsko vzdrževanje nepremičnin:
– kulturni objekti (domovi, centri),
– posamezni prostori namenjeni kulturnim dejavnostim v večnamenskih objektih (npr.: dvorane, galerije, vadbeni prostori…),
– drugo,
b) nakup opreme:
– oprema objektov in prostorov, v katerih se izvajajo kulturne dejavnosti (npr. oprema za oder...),
– druga oprema za izvajanje predvsem ljubiteljske kulturne dejavnosti (npr.: glasbeni inštrumenti, narodne noše…).
Infrastruktura se v posameznem proračunskem letu prioritetno sofinancira kot sledi iz prejšnjega odstavka tega člena. Prednost ima tista infrastruktura, za katero se sredstva pridobijo tudi iz drugih virov kot npr. razpisov države, evropskih skladov ali iz soudeležbe upravljalcev in uporabnikov.
Pri določitvi prednostne liste sofinanciranja se poleg splošnih meril upoštevajo še naslednji kriteriji:
1. Pomembnost izvedbe posega pri izvajanju ljubiteljske kulturne dejavnosti, ki je v interesu občanov.
2. Finančno izražen interes lastnika oziroma upravljalca in sovlagateljev za obnovo ter prezentacijo oziroma uporabo infrastrukture.
3. Nadaljevanje že začetih posegov na infrastrukturi.
7. člen
Infrastruktura se sofinancira iz občinskega proračuna do največ 70% vrednosti posamezne akcije oziroma za opremo do največ 50% vrednosti, kolikor ni le-ta 100% pokrita s strani Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti oziroma drugih virov države. Prednost pri sofinanciranju imajo akcije prijavljene in odobrene na javnih razpisih Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti oziroma drugih državnih in evropskih skladov.
IV. IZVEDBA JAVNEGA POZIVA
8. člen
Javni razpis oziroma poziv se lahko izvede za spomenike in infrastrukturo skupaj ali posebej. V obeh primerih se objavi najpozneje do konca novembra za naslednje proračunsko leto.
Za javni poziv se pripravi ustrezna razpisna dokumentacija, v kateri se določijo dokazila, ki jih morajo predlagatelji priložiti k prijavi. Lahko se določijo tudi podrobnejši razpisni pogoji za izbor projektov.
Obvezna dokazila so:
– dokazilo o lastništvu oziroma ustrezno uradno dokazilo o upravljanju,
– vsebinski program,
– finančni program s predračunskimi vrednostmi in zaključeno finančno konstrukcijo,
– mnenje odgovornega konservatorja (za spomenike),
– mnenje uporabnikov (za infrastrukturo).
Javni poziv se objavi v lokalnem časopisju in na spletni strani Občine Brežice ter drugih primernih medijih. Razpisni rok ne sme biti krajši od dvajset dni in ne daljši od trideset dni.
9. člen
Objava javnega poziva mora vsebovati:
– navedbo naročnika,
– projekte, ki so predmet sofinanciranja,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati predlagatelji,
– vrste dokazil,
– kriterije in merila za izbor programov in dodelitev sredstev,
– okvirno vrednost razpoložljivih sredstev,
– določitev obdobja za porabo sredstev,
– razpisne roke,
– način dostave predlogov,
– navedbo oseb pooblaščenih za dajanje informacij,
– rok, v katerem bodo predlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa.
Predlagatelji svoje predloge oddajo na posebnih enotnih obrazcih.
10. člen
Postopek javnega poziva vodi tričlanska strokovna komisija, ki jo imenuje župan.
Komisijo, ki odloča z večino vseh članov, sestavljajo:
– predstavnik zainteresirane javnosti,
– člana Odbora za družbene dejavnosti,
– delavec Oddelka za družbene dejavnosti.
Komisija vodi zapisnik o prispelih predlogih po predlagateljih in vsebinah.
Strokovna opravila za komisijo opravlja Oddelke za družbene dejavnosti (v nadaljevanju: ODD).
11. člen
Predlagatelje, ki oddajo nepopolne predloge pozove, da le-te dopolnijo v roku treh dni.
V primeru, da jih v predpisanem roku ne dopolnijo, se nepopolni predlogi zavržejo, o čemer izda Oddelek za družbene dejavnosti ustrezen sklep.
Zoper sklep iz drugega odstavka tega člena je možna pritožba v pisni obliki, ki se naslovi na ODD v roku treh dni od prejema sklepa o zavržbi.
O pritožbi odloča župan, ki svojo dokončno odločitev, zoper katero ni možna pritožba, posreduje v roku osmih dni od prejema pritožbe.
12. člen
Popolne predloge obravnava komisija, ki v roku dvajsetih dni po zaključenem ugotovitvenem postopku pripravi obvestilo o predlogih, ki ustrezajo razpisnim pogojem.
V razpisnih pogojih se med drugim določijo naslednja splošna merila, ki se smiselno uporabljajo za posamezno vrsto projekta:
a) Stopnja zaščitenosti spomenika.
b) Pomen spomenika oziroma infrastrukture za občino.
c) Stopnja poškodovanosti infrastrukture.
d) Število uporabnikov infrastrukture.
e) Projekt sofinancira Ministrstvo za kulturo oziroma Sklad RS za ljubiteljske kulturne dejavnosti.
f) Višina sredstev iz drugih virov.
Obvestilo se predlagateljem dostavi priporočeno s povratnico v treh dneh od izdaje obvestila.
13. člen
Sklep o izboru programov izda ODD v roku 15 dni od sprejema proračuna Občine Brežice za tekoče proračunsko leto.
Predlagatelji se lahko na izbor pritožijo v roku osmih dni od prejema sklepa. Pisno pritožbo posredujejo ODD.
O pritožbi odloča župan, ki svojo dokončno odločitev, zoper katero ni možna pritožba, posreduje v roku osmih dni od prejema pritožbe.
14. člen
Sklepanje pogodb z izbranimi izvajalci se opravi v tridesetih dneh od pravnomočnosti sklepa o izboru.
Izbrani izvajalci morajo podpisano pogodbo vrniti Oddelku za družbene dejavnosti v desetih dneh od prejema, v nasprotnem primeru se smatra, da je izvajalec odstopil od vloge za sofinanciranje.
15. člen
Obvezne sestavine pogodbe so:
– naziv, naslov, davčna in matična številka ter bančni račun izvajalca,
– vrste, vsebina in obseg programov,
– čas realizacije programov,
– višina dodeljenih sredstev,
– proračunska postavka,
– način nadzora nad namensko porabo sredstev in realizacijo projekta,
– rok in način predložitve poročil in dokazil o izvedbi projekta in namenski porabi sredstev.
Nosilec akcije je dolžan upoštevati določila Zakona o javnih naročilih in določila Zakona o javnih financah, kakor tudi pridobiti vsa upravna dovoljenja za predvidene posege.
Projekti namenjeni ohranjanju in vzdrževanju kulturnih spomenikov morajo biti potrjeni s strani pristojne enote Zavoda za varstvo kulturne dediščine.
V. SPLOŠNA DOLOČILA
16. člen
Pri izvajanju tega pravilnika se smiselno uporabljajo tudi določila Pravilnika o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa (Uradni list RS, št. 6/03 in 97/03).
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS in se uporablja od 1. 11. 2004 dalje.
Št. 611-8/2004
Brežice, dne 22. novembra 2004.
Župan
Občine Brežice
mag. Andrej Vizjak l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti