Uradni list

Številka 67
Uradni list RS, št. 67/2004 z dne 18. 6. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 67/2004 z dne 18. 6. 2004

Kazalo

3034. Odlok o oglaševanju v Občini Grosuplje, stran 8348.

Na podlagi druge alinee drugega odstavka 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00 in 51/02 ter odločb Ustavnega sodišča RS), 18. člena Statuta Občine Grosuplje (Uradni list RS, št. 42/99 in 36/02), Odloka o komunalnih taksah v Občini Grosuplje (Uradni list RS, št. 30/96 in 57/99) je Občinski svet občine Grosuplje na 19. redni seji dne 26. 5. 2004 sprejel
O D L O K
o oglaševanju v Občini Grosuplje
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določajo pogoji, načini in obveznosti za postavljanje objektov in naprav (v nadaljevanju: objektov) za oglaševanje ter izvajanje dejavnosti oglaševanja za območje Občine Grosuplje postavljenih na površinah in objektih v lasti Občine Grosuplje, ostalih javnih površinah ter zasebnih površinah in objektih.
Oglaševanje obsega vse vrste posredovanja obvestil in sporočil z oglasnimi sredstvi za vizualno in zvočno oglaševanje širši javnosti.
Oglasno sredstvo je namenjeno širši javnosti takrat, kadar je nameščeno tako, da je usmerjeno navzven in vizualno oziroma zvočno zaznavno iz odprtega javnega prostora.
Na oglasnih mestih se lahko postavijo naslednji oglasni objekti:
– oglasni stebri,
– oglasni panoji,
– svetlobne vitrine,
– samostojne ali na stene pritrjene vitrine in table,
– oglasni panoji z vrtljivo površino,
– nosilci in drogovi čez cestnih transparentov,
– oglasni panoji na drogovih javne razsvetljave,
– prenosljivi ulični panoji,
– samostoječi prapori in zastave,
– krajevni objekti za oglaševanje.
2. člen
Pomen izrazov, ki se v tem odloku uporabljajo:
– oglasno mesto je prostor za namestitev oglasnega objekta iz 1. člena tega odloka.
– oglasna sredstva so obvestila in sporočila v obliki plakatov, nalepk, transparentov, letakov, napisov, znakov in simbolov s sporočilno vsebino, ki se namestijo na oglasni objekt.
II. OGLAŠEVANJE
3. člen
Oglaševanje se opravlja kot gospodarska dejavnost in jo lahko opravljajo pravne osebe ter samostojni podjetniki, ki so registrirani za to dejavnost (v nadaljevanju: izvajalec) in pridobijo ustrezna dovoljenja skladno s tem odlokom.
4. člen
Oglasni objekti za oglaševanje iz 1. člena tega odloka so stalni in začasni.
Stalni objekti za oglaševanje so:
– oglasni stebri,
– oglasni panoji,
– svetlobne vitrine,
– samostojne ali na stene pritrjene vitrine in table,
– oglasni panoji z vrtljivo površino,
– nosilci in drogovi čezcestnih transparentov,
– oglasni panoji na drogovih javne razsvetljave,
– krajevni objekti za oglaševanje.
Začasni objekti za oglaševanje so:
– prenosljivi ulični panoji,
– samostoječi prapori in zastave,
– drugi podobni premični objekti.
Prostostoječi mega in večji panoji niso dovoljeni. Podobne oblike oglaševanja (mega panoji, slikovno ali pisno obdelane stene zgradb) so dovoljeni samo na lokacijah, ki jih določi pristojni urad Občine Grosuplje za urejanje prostora.
III. STALNI OBJEKTI ZA OGLAŠEVANJE
5. člen
Lokacija in namen rabe vseh stalnih objektov za oglaševanje na površinah in objektih v lasti Občine Grosuplje ter ostalih javnih površinah mora biti določena v skladu s prostorskimi akti Občine Grosuplje ter v skladu s Pravilnikom o pogojih za enotno oblikovno podobo objektov za oglaševanje v Občini Grosuplje, ki ga potrdi Občinski svet občine Grosuplje.
Pristojni urad Občine Grosuplje za urejanje prostora izdela kataster oglasnih mest, ki ga mora tudi redno dopolnjevati. Kataster je sestavni del Pravilnika o pogojih za enotno oblikovno podobo objektov za oglaševanje v Občini Grosuplje.
6. člen
Za postavitev stalnega objekta za oglaševanje iz 4. člena tega odloka ni potrebno gradbeno dovoljenje, če stranka pred začetkom postavitve pridobi lokacijsko informacijo, iz katere izhaja, da je takšna gradnja v skladu z izvedbenim prostorskim aktom in pravilnikom o pogojih za enotno oblikovno podobo objektov za oglaševanje v občini Grosuplje in veljavno zakonodajo.
S postavitvijo stalnega objekta za oglaševanje, ki bo v skladu s pravilnikom o pogojih za enotno oblikovno podobo objektov za oglaševanje v Občini Grosuplje opredeljen kot urbana oprema, se lahko začne tudi brez pridobitve lokacijske informacije, če s takšno postavitvijo soglaša lastnik javne površine.
Postavitev stalnega objekta za oglaševanje v nasprotju z določili tega člena ni dovoljena.
Na površinah in objektih v lasti Občine Grosuplje ter ostalih javnih površinah je oglaševanje dovoljeno samo na oglasnih mestih in z objekti za oglaševanje, ki so določeni s tem odlokom. Oglasna sredstva na oglasnih objektih lahko namešča samo izbrani izvajalec v skladu z 8. členom odloka.
7. člen
Oglasna mesta se pridobijo na podlagi javnega razpisa. Občina Grosuplje izbere enega ali več izvajalcev za upravljanje s stalnimi objekti za oglaševanje iz 4. člena tega odloka, razen krajevnih objektov za oglaševanje in sicer za obdobje največ petih let.
Občina z izbranim izvajalcem sklene pogodbo, kjer se natančno določijo pravice in obveznosti pogodbenih strank.
Obveznosti izvajalca
8. člen
S stalnimi oglasnimi objekti upravlja izbrani izvajalec.
Izvajalec mora skrbeti:
– da sam opravlja dejavnost oglaševanja (določa pogoje, zagotavlja nameščanje in odstranjevanje oglasnih sredstev),
– da rešuje reklamacije naročnikov oglaševanja v skladu s poslovno doktrino,
– da vsak objekt za oglaševanje označi vsaj z logotipom svojega podjetja,
– da redno vzdržuje in obnavlja objekte za oglaševanje,
– da so oglasna sredstva, ki jih namešča na oglasne objekte, opremljeni s štampiljko izvajalca in datumom, do katerega dneva sme oglasno sredstvo viseti na oglasnem objektu, razen oglasnih sredstev nameščenih iz vlog strank, ko gre za oglaševanje na zasebnih površinah,
– da so oglasna sredstva na oglasnem objektu primerno razvrščena,
– da odstranjuje z oglasnih objektov oglasna sredstva, ki niso opremljena s štampiljko in datumom, razen oglasnih sredstev nameščenih na objektih za oglaševanje na zasebnih površinah,
– da poškodovana oglasna sredstva odstrani v najkrajšem možnem času, najkasneje pa v roku dveh dni,
– da vzdržuje red in čistočo v neposredni okolici objektov za oglaševanje,
– da neoddano oglasno površino na oglasnem objektu prelepi z enobarvnim papirjem,
– da v dveh dneh po prejemu pisnega opozorila uradne osebe občinske inšpekcije odstrani vsa oglasna sredstva, ki niso nameščeni v skladu s tem odlokom,
– da po preteku datuma veljavnosti oglasnih sredstev, le-ta odstrani, najkasneje pa v roku treh dni,
– da za oglaševanje na oglasnih objektih, ki so predmet pogodbe o oglaševanju, plačuje komunalno takso v skladu z Odlokom o komunalnih taksah v Občini Grosuplje,
– da za uporabo (najemnino) vseh oglasnih mest, ki so predmet pogodbe o oglaševanju, plačuje nadomestilo v celoti vnaprej za tekoče leto.
V primeru neizpolnjevanja obveznosti iz tega člena in prejemu pisnega opozorila uradne osebe občinske inšpekcije, se v roku 30 dni pogodba razdre, objekti za oglaševanje, ki niso v lasti občine, pa se odstranijo na stroške izvajalca.
9. člen
Izbrani izvajalec mora pod enakimi pogoji zagotoviti organizatorjem volilne kampanje uporabo oglasnih objektov za oglaševanje v skladu z Zakonom o volilni kampanji.
IV. ZAČASNI OBJEKTI ZA OGLAŠEVANJE
10. člen
V primeru oglaševanja z začasnimi objekti iz 4. člena tega odloka se oglasna mesta pridobijo z vlogo stranke.
Postavitev začasnega objekta za oglaševanje po tem členu je možna le izjemoma, če ni na razpolago stalnih objektov za oglaševanje. Takšna postavitev lahko traja največ 1 mesec.
Za postavitev začasnega oglasnega objekta iz 4. člena tega odloka ni potrebno gradbeno dovoljenje in se jih lahko postavi brez pridobitve lokacijske informacije. Če se jih namerava postaviti na objektu oziroma zemljišču, ki leži v varovalnem pasu ali na varovanem območju, je treba pred postavitvijo pridobiti soglasje pristojnega organa oziroma službe.
Za ureditev oglaševanja po tem členu mora stranka pri uradu za komunalno infrastrukturo pridobiti odločbo, s katero se dovoljuje predlagano oglaševanje in oglasno mesto ter odmeri komunalno takso.
V. OGLAŠEVANJE ZA POSEBENE NAMENE
11. člen
Za potrebe oglaševanja političnih strank, krajevnih skupnosti, društev, zvez in gibanj se določijo krajevni objekti za oglaševanje, s katerimi ravnajo stranke, društva, zveze in gibanja v skladu s tem odlokom.
12. člen
Urad za prostor Občine Grosuplje, izdela kataster oglasnih mest za oglaševanje iz 11. člena tega odloka, ki ga mora redno dopolnjevati. V katastru mora biti določeno mesto, velikost in izgled stalnega krajevnega objekta za oglaševanje.
Postavitev krajevnih objektov za oglaševanje se izvede v skladu s 6. členom tega odloka.
13. člen
Krajevne skupnosti in društva ter politične stranke lahko same upravljajo in nameščajo ter odstranjujejo oglasna sredstva za potrebe svojih neprofitnih dejavnosti.
Krajevne skupnosti in društva so dolžna, da po preteku datuma veljavnosti oglasnega sredstva, le-ta odstraniti, najkasneje pa v roku sedem dni.
VI. OGLAŠEVANJE ZA LASTNE POTREBE
14. člen
Objekti za oglaševanje, stalni in začasni, služijo za oglaševanje proizvodov in storitev samostojnih podjetnikov in pravnih oseb za lastne potrebe na svojih poslovnih stavbah in prostorih ter funkcionalnih zemljiščih, kjer opravljajo svojo dejavnost.
Oglaševanje za lastne potrebe pomeni oglaševanje izdelkov in storitev iz svoje registrirane dejavnosti.
Postavitev stalnih in začasnih objektov za oglaševanje za lastne potrebe se izvede v skladu s 6. in 10. členom tega odloka.
15. člen
Z objekti za oglaševanje za lastne potrebe gospodarijo lastniki oziroma pooblaščeni izvajalci. Oglaševanje na zasebnih površinah in objektih, ki ni oglaševanje lastne registrirane dejavnosti, ni dovoljeno, razen v primeru javnega interesa za kar se z lastnikom zemljišča in občino sklene dogovor. Sestavni del tega dogovora je tudi plačilo komunalne takse.
VII. TAKSE
16. člen
Višina ter način plačevanja takse za oglaševanje se ureja skladno z Odlokom o komunalnih taksah.
Taksna obveznost nastane z dnem namestitve oglasnega objekta in se plačuje za vsako vrsto oglasnega objekta v celoti vnaprej.
Okoliščina, da izvajalec ni uporabljal oglasnega objekta, ki je predmet takse, ne vpliva na taksno obveznost.
Takse ne plačujejo:
– samostojni podjetniki in pravne osebe za oglaševanje za lastne potrebe na svojih poslovnih stavbah in prostorih ter funkcionalnih zemljiščih, kjer oglašujejo svojo registrirano dejavnost.
Na stalnih in začasnih objektih za oglaševanje so za oglaševanje iz lastne dejavnosti na podlagi pisne vloge in sklepa župana komunalne takse oproščeni:
– organizatorji humanitarnih prireditev, prireditev socialnega ter vzgojnega značaja, javnega, družbenega ter občinskega pomena, organizatorji športnih prireditev,
– humanitarne, vzgojne in verske organizacije ter društva, ki organizirajo neprofitne prireditve z namenom zbiranja prostovoljnih prispevkov ali podpore zbiranja prostovoljnih prispevkov ter humanitarnih ali vzgojnih programov oziroma akcij.
Na krajevnih objektih za oglaševanje ne plačujejo komunalne takse:
– Občina Grosuplje, krajevne skupnosti, društva in politične stranke za objavljanje sporočil v svojem imenu in za svoj račun.
17. člen
Če izvajalec vlaga svoja sredstva v infrastrukturo občine in investicija ne obremenjuje proračunskih sredstev, se oglaševanje na tako postavljenem infrastrukturnem objektu uredi s pogodbo.
VIII. PREPOVEDI
18. člen
Na območju Občine Grosuplje je prepovedano:
– nameščanje oglasnih sredstev na drevesa;
– trositi oglasna sredstva po javnih površinah in površinah v lasti občine;
– zakrivanje vsebine oglasnih sredstev, ki so nameščeni v skladu s tem odlokom;
– nameščanje kakršnihkoli oglasnih sredstev izven objektov za oglaševanje na površinah in objektih v lasti občine in ostalih javnih površinah.
IX. NADZOR
19. člen
Nadzor nad izvrševanjem določb tega odloka opravljajo uradne osebe občinske inšpekcije.
20. člen
Uradna oseba občinske inšpekcije izda odločbo o takojšnji odstranitvi objektov za oglaševanje, če ugotovi, da je le-ta postavljen v nasprotju z določili tega odloka.
Uradna oseba občinske inšpekcije izda odločbo o takojšnji odstranitvi oglasnega sredstva, če ugotovi, da je ta nameščen v nasprotju z določili tega odloka.
21. člen
Pritožba zoper odločbo, izdano na podlagi 20. člena tega odloka, ne zadrži njene izvršitve.
22. člen
Izbrani izvajalec oglaševanja se zaveže, da bo občinsko inšpekcijo sproti obveščal oziroma ji posredoval podatke o kršiteljih odlokov, ki se nanašajo na oglaševanje.
X. KAZENSKE DOLOČBE
23. člen
Z denarno kaznijo 150.000 SIT se kaznuje za prekršek pravna oseba, če:
– kot izbrani izvajalec ravna v nasprotju z določili 6. in 8. člena tega odloka;
– kot izbrani izvajalec ne izvede oglaševanja za potrebe volilne kampanje;
– ravna v nasprotju s prepovedmi iz 18. člena tega odloka.
Z denarno kaznijo 100.000,00 SIT se kaznujejo za prekršek organizacije humanitarnega, vzgojnega in verskega značaja ter društva, če ravnajo v nasprotju z določili 5., 8. in 18. člena tega odloka.
Z denarno kaznijo 60.000 SIT se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena tudi odgovorna oseba pravne osebe.
24. člen
Z denarno kaznijo 150.000 SIT se kaznuje za prekrške navedene v 23. členu odloka podjetnik posameznik, ki stori prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti oglaševanja.
25. člen
Z denarno kaznijo 10.000 SIT se kaznuje posameznik, ki ravna v nasprotju s prepovedmi iz 18. člena tega odloka.
26. člen
Pravne in fizične osebe, ki že imajo nameščene objekte za oglaševanje, morajo v roku enega meseca po uveljavitvi tega odloka urediti oglaševanje skladno s tem odlokom, sicer uradna oseba občinske inšpekcije odredi odstranitev objekta za oglaševanje skladno z 20. členom tega odloka.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
27. člen
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Odlok o reklamiranju in plakatiranju v Občini Grosuplje (Uradni list RS, št. 16/96).
Pravilnik o pogojih za enotno oblikovno podobo objektov za oglaševanje v Občini Grosuplje iz 5. člena tega odloka se sprejme v roku 3 treh mesecev po uveljavitvi tega odloka.
Obstoječe pogodbe, ki urejajo oglaševanje, prenehajo veljati s potekom časa, za katerega so bile sklenjene.
V roku 60 dni pred pretekom časa iz prejšnjega odstavka tega člena se izvede postopek v skladu z določili 7. člena tega odloka.
Pogodbena stranka, ki v postopku iz prejšnjega odstavka ni ponovno izbrana, je dolžna svoje objekte za oglaševanje odstraniti v roku 30 dni po obvestilu.
28. člen
V času volilne kampanje se način oglaševanja določi s posebnim sklepom župana. V sklepu se kot brezplačna plakatna mesta določijo tudi:
– oglasna mesta v 11. členu odloka,
– izložbena okna in vrata,
– drogovi javne razsvetljave, ki niso zasedeni s strani koncesionarja ali izbranega izvajalca.
29. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati osmi dan po objavi.
Št. 006-1001/95
Grosuplje, dne 31. maja 2004.
Župan
Občine Grosuplje
Janez Lesjak l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti