Uradni list

Številka 65
Uradni list RS, št. 65/2004 z dne 15. 6. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 65/2004 z dne 15. 6. 2004

Kazalo

2966. Odlok o organiziranju in izvajanju socialne oskrbe na domu in merilih za določanje plačil storitev v Občini Kuzma, stran 8206.

Na podlagi 43. člena Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 54/92, 42/94 – odl. US, 1/99, 41/99, 36/00, 54/00 in 26/01), 6. člena Pravilnika o standardih in normativih socialno varstvenih storitev (Uradni list RS, št. 52/95, 2/98, 19/99 in 28/99), 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 59/99 – odl. US, 70/00 in 51/02 in 15. člena statuta Občine Kuzma (Uradni list RS, št. 21/99, 12/01, 72/02, 90/02 in 113/03), je Občinski svet občine Kuzma na 10. redni seji dne 2. 4. 2004 sprejel
O D L O K
o organiziranju in izvajanju socialne oskrbe na domu in merilih za določanje plačil storitev v Občini Kuzma
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ureja organizacija, način in oblika izvajanja socialne oskrbe na domu, upravičence do socialne oskrbe, obseg storitev, ceno in plačilo storitev in olajšave ter oprostitve plačila storitev.
2. člen
Socialna oskrba na domu obsega socialno oskrbo upravičenca v primeru invalidnosti, starosti ter v drugih primerih, ko socialna oskrba na domu lahko nadomesti institucionalno varstvo.
3. člen
Socialno oskrbo na domu organizira in izvaja kot javno službo organizacija (fizična ali pravna oseba), ki si pridobi koncesijo za opravljanje te dejavnosti.
4. člen
Upravičenci do socialne oskrbe na domu so osebe, ki imajo na območju Občine Kuzma stalno bivališče in jim preostale psihofizične sposobnosti omogočajo, da z občasno organizirano pomočjo drugega, ohranjajo zadovoljivo duševno in telesno počutje in lahko funkcionirajo v znanem bivalnem okolju tako, da jim vsaj za določen čas ni potrebno institucionalno varstvo v zavodu, v drugi družini ali drugi organizirani obliki.
Upravičenci do socialne oskrbe na domu so:
– osebe stare nad 65 let, ki so zaradi starosti ali pojavov, ki spremljajo starost, nesposobne za samostojno življenje,
– osebe s statusom invalida po zakonu o družbenem varstvu telesno prizadetih oseb oziroma delovnih invalidov I. kategorije, ki so oceni pristojne komisije nesposobni za samostojno življenje, vendar jim uporaba storitve nadomešča institucionalno varstvo,
– druge invalidne osebe, ki jim je priznana pravica do tuje pomoči in nege za opravljanje večine življenjskih funkcij,
– kronično bolne in osebe z dolgotrajnimi okvarami zdravja, ki nimajo priznanega statusa invalida, pa so po oceni pristojnega centra za socialno delo brez občasne pomoči in druge osebe nesposobne za samostojno življenje,
– hudo bolni otrok ali otrok s težko motnjo v telesnem ali težko motnjo v duševnem razvoju, ki ni vključen v organizirane oblike varstva,
– druge osebe, za katere pristojni organ Občine Kuzma oceni, da potrebujejo takšno obliko pomoči.
II. OBSEG STORITEV
5. člen
Socialna oskrba na domu obsega naslednje vrste storitev:
– gospodinjsko pomoč,
– pomoč pri vzdrževanju osebne higiene,
– pomoč pri ohranjanju socialnih stikov.
6. člen
Gospodinjska pomoč obsega:
– prinašanje enega pripravljenega obroka ali nabava živil in priprava enega obroka hrane,
– pomivanje uporabljene posode,
– osnovno čiščenje bivalnega dela prostorov z odnašanjem smeti,
– postiljanje in osnovno vzdrževanje spalnega prostora.
Pomoč pri vzdrževanju osebne higiene obsega:
– pomoč pri oblačenju ali slačenju,
– pomoč pri umivanju, kopanju in hranjenju,
– opravljanju osnovnih življenjskih potreb (pranje oblačil za osnovno uporabo),
– vzdrževanje in nega osebnih ortopedskih pripomočkov.
Pomoč pri ohranjanju socialnih stikov obsega:
– vzpostavljanje socialne mreže z okolje, s prostovoljci in s sorodstvom,
– spremljanje upravičenca pri opravljanju nujnih obveznosti (nujni prevozi do zdravnika),
– informiranje ustanov o stanju in potrebah upravičenca ter priprava upravičenca na institucionalno varstvo.
Obseg posameznih vrst storitev glede na specifike koristnikov določi strokovna služba, ki izvaja storitev socialne oskrbe na domu.
III. CENA IN PLAČILO STORITEV
7. člen
Vrednost urne postavke socialne oskrbe na domu se določi ob upoštevanju standardov in normativov socialno varstvenih storitev. Sklep o višini sprejme Občinski svet občine Kuzma. Izhodiščna cena se usklajuje z rastjo vrednosti koeficienta za izračun plač v negospodarstvu. V primeru večje podražitve izračun nove cene obravnava in potrjuje Občinski svet občine Kuzma.
Upravičenci plačujejo storitve službe socialne oskrbe na domu izvajalcu omenjene storitve.
8. člen
Upravičenci in drugi zavezanci so dolžni sami plačati največ polovico stroškov storitve, lahko pa plačajo storitve tudi kot samoplačniki.
Zavezanec ali zavezanka je pravna ali fizična oseba, ki ni družinski član, če jo z upravičencem do storitve veže preživninska obveznost po predpisih o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, in druga pravna ali fizična oseba, ki jo k plačilu stroškov oskrbe za upravičenca zavezuje izvršljiv pravni naslov.
IV. OLAJŠAVE IN OPROSTITVE PLAČILA STORITEV
9. člen
1. Oprostitve v zvezi s pripravo storitve
V celoti so vsi udeleženci oproščeni plačila tistega dela storitve, ki je namenjen pripravi in sklenitvi dogovora o izvajanju storitve v skladu z zakonom.
10. člen
2. Oprostitve v zvezi z izvajanjem storitev
Plačila storitve socialne oskrbe na domu je v celoti oproščen vsak upravičenec, ki sklene dogovor o izvajanju storitve v skladu z zakonom, in če:
– nima družinskih članov ali drugih zavezancev,
– nima dohodkov ali če njegov ugotovljeni dohodek ne dosega meje socialne varnosti,
– ne prejema dodatka za pomoč in postrežbo ali drugih dodatkov, namenjenih zagotavljanju nege in pomoči druge osebe (dodatek za pomoč in postrežbo),
– so prejemniki denarne socialne pomoči.
11. člen
Upravičenec, ki je samska oseba in je plačilno sposoben, je dolžan prispevati k plačilu storitve do višine ugotovljene plačilne sposobnosti.
12. člen
Upravičenci, ki niso plačilno sposobni ali katerih plačilna sposobnost ne dosega vrednosti storitve, lahko vložijo pri izvajalcu storitve zahtevo za delno ali celotno oprostitev plačila največ polovice stroškov storitve.
V primerih iz prejšnjega odstavka je dolžan znesek, za katerega je bil upravičenec oproščen plačila, plačati zavezanec.
13. člen
1. Prispevek zavezanca
Zavezanec, ki je plačilno sposoben, je dolžan prispevati k znesku, za katerega je bil upravičenec oproščen plačila storitve, vendar ne več kot znaša zavezančeva plačilna sposobnost.
Če je k znesku, za katerega je bil upravičenec oproščen plačila storitve, dolžnih prispevati več zavezancev, ki imajo dohodke in so plačilno sposobni, se o višini prispevka posameznega zavezanca lahko sklene dogovor.
Če se zavezanci, ki so dolžni prispevati k znesku, za katerega je bil upravičenec oproščen plačila storitve, ne dogovorijo o višini prispevka posameznega zavezanca, se njihovi prispevki določijo v razmerju, ki veljajo za njihovo plačilno sposobnost. Če je eden od zavezancev na podlagi izvršljivega pravnega naslova ali pravnega posla prevzel dolžnost preživljanja upravičenca v celoti, se njegov prispevek določi v višini zneska, za katerega je bil upravičenec oproščen plačila v celoti, vendar ne več, kot znaša njegova plačilna sposobnost. Če ni plačilno sposoben ali če njegova plačilna sposobnost po merilih te uredbe ne dosega zneska, za katerega je bil oproščen upravičenec, se prispevki ostalih zavezancev določijo v razmerju, ki veljajo za njihovo plačilno sposobnost.
14. člen
2. Posebnosti pri določanju oprostitev
Upravičenec do storitve socialne oskrbe na domu, ki prejema dodatek za pomoč in postrežbo, je dolžan del dodatka prispevati za plačilo storitev. Dodatni prispevek upravičenca znaša en odstotek dodatka za pomoč in postrežbo za vsako uro opravljene storitve, vendar skupno lahko doseže največ polovico celotnega zneska prejetega dodatka.
15. člen
Oprostitev plačila ali doplačila storitve se lahko dodeli za določen čas, največ za dobo 12 mesecev.
16. člen
Upravičenec ali zavezanec, ki je deloma ali v celoti oproščen plačila storitve, je dolžan takoj ali najpozneje v roku petnajstih dni po nastanku razlogov, sporočiti službi, ki izvaja opravljanje te dejavnosti oziroma Občini Kuzma vsako spremembo, ki bi lahko vplivala na obstoj pravice ali na višino oprostitve.
Če služba, ki izvaja socialno oskrbo na domu oziroma pristojni organ Občine Kuzma ugotovi, da sporočena sprememba dejansko vpliva na obstoj pravice ali na višino oprostitve, izda odločbo, s katero na novo določi višino oprostitve s prvim dnem naslednjega meseca po nastanku spremembe.
17. člen
Upravičenec izgubi pravico do celotne ali delne oprostitve storitev socialne oskrbe na domu:
– če gre v institucionalno varstvo,
– če je pridobil dovolj lastnih sredstev ali sredstev zavezancev, da do oprostitve ali delnega doplačila ni več opravičen.
18. člen
Če upravičenec oziroma zavezanec, ki mu je bila priznana pravica do oprostitve, ne sporoči spremembe, ki bi lahko vplivala na višino oprostitve, ali je ne sporoči v roku iz prvega odstavka prejšnjega člena, je dolžan povrniti plačniku storitve razliko, ki je nastala zaradi spremenjenih okoliščin, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, od dneva nastanka spremembe.
Če je bila upravičencu ali zavezancu priznana oprostitev na podlagi lažnih dokazil ali lažnega prikazovanja dejanskega stanja, je dolžan povrniti plačniku storitve vse stroške, ki so nastali v zvezi s priznanjem oprostitve, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, in sicer od dneva, ko mu je bila pravica neopravičeno priznana.
19. člen
Storitve se za vsakega upravičenca evidentirajo mesečno na posebnem obrazcu pri izvajalcu pomoči na domu, ki obsega:
– evidenco dogovora,
– delovne pogoje za delavce,
– vsebino pomoči,
– izvajalce storitev,
– evidenco opravljenih del in nalog,
– evidenco opravljenih poti.
Pristojni občinski organ Občine Kuzma ima pravico vpogleda v te evidence.
20. člen
Za zbiranje podatkov in vodenje evidenc socialnega položaja upravičencev oziroma zavezancev je določen koncesionar. Koncesionar zbira, obdeluje, shranjuje, varuje in uporablja osebne podatke vsebovane v evidencah, v skladu s predpisi o varstvu osebnih podatkov.
21. člen
Izvajalec socialne oskrbe na domu je dolžan izvajati službo socialne oskrbe na domu strokovno in racionalno ter v skladu z veljavno zakonodajo in veljavnimi standardi in normativi za to področje.
O načinu in vsebini izvajanja socialne oskrbe o porabljenih finančnih sredstvih je izvajalec socialne oskrbe na domu dolžan občini podati pisno poročilo najmanj dvakrat, na zahtevo župana pa tudi večkrat letno.
V. KONČNE DOLOČBE
22. člen
Medsebojne pravice in dolžnosti med občino in koncesionarjem se dogovorijo s pogodbo.
23. člen
Občina bo v svojem vsakoletnem proračunu postopno zagotavljala sredstva, potrebna za izvajanje službe socialne oskrbe na domu.
24. člen
Izvajalec socialne oskrbe na domu je dolžan seznaniti z določili tega odloka vsakega upravičenca do storitev socialne oskrbe na domu in z njimi skleniti dogovore o izvajanju storitve.
25. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. januarja 2004 dalje.
26. člen
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati odlok o organizaciji in izvajanju službe socialne oskrbe na domu in merilih za določanje plačil storitev v Občini Kuzma (Uradni list RS, št. 8/00).
Št. 460-02/03-3/8
Kuzma, dne 2. aprila 2004.
Župan
Občine Kuzma
Jožef Škalič l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti