Uradni list

Številka 127
Uradni list RS, št. 127/2003 z dne 19. 12. 2003
Uradni list

Uradni list RS, št. 127/2003 z dne 19. 12. 2003

Kazalo

5444. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Kulturni dom Krško, stran 17420.

Na podlagi 3. člena zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96 in 36/00 – ZPDZC), 26. in 135. člena zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 96/02), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93; 6/94 – odl. US RS, 45/94 – odl. US RS, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US RS, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odl. US RS, 9/96 – odl. US RS, 39/96 – odl. US RS, 44/96 – odl. US RS, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 – odl. US RS, 74/98, 59/99 – odl. US RS, 70/00 in 51/02) ter 16. in 79. člena statuta Občine Krško (Uradni list RS, št. 98/00 – prečiščeno besedilo in 5/03) je Občinski svet občine Krško na 12. seji dne 27. 11. 2003 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi javnega zavoda Kulturni dom Krško
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom Občina Krško (v nadaljevanju: ustanovitelj) ustanovi javni zavod Kulturni dom Krško (v nadaljevanju: zavod), ureja njegov status, razmerja med ustanoviteljem in zavodom ter temeljna vprašanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja zavoda.
Ustanovitelj zavoda je Občina Krško. Ustanoviteljske pravice in obveznosti do zavoda izvaja Občinski svet občine Krško.
2. člen
Zavod je pravni naslednik Kulturnega doma Krško, s sedežem v Krškem, Trg Matije Gubca 2, katerega ustanovitelj je Krajevna skupnost Krško. Ustanoviteljske pravice in obveznosti je Krajevna skupnost Krško, ki se sedaj v skladu s statutom Občine Krško, imenuje Krajevna skupnost mesta Krško (v nadaljevanju tudi KS mesta Krško) kot ožji del Občine Krško, prenesla na Občino Krško s Pogodbo o ureditvi statusnih in premoženjskih razmerij zavoda Kulturni dom Krško, ki sta jo Krajevna skupnost Krško in Občina Krško sklenili dne 14. 11. 2003.
II. STATUSNE DOLOČBE
1. Ime, sedež in pravni status zavoda
3. člen
Ime zavoda je Kulturni dom Krško.
Sedež zavoda je v Krškem, Trg Matije Gubca 2.
Zavod je pravna oseba in odgovarja za svoje obveznosti s premoženjem, s katerim razpolaga.
Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Krškem, št. vložka 058/10023800.
2. Pečat zavoda
4. člen
Zavod ima in uporablja okrogli pečat premera 25 mm, na zunanjem obodu pa je izpisano: KULTURNI DOM KRŠKO.
III. ORGANIZIRANOST ZAVODA
5. člen
Zavod je ustanovljen za opravljanje javne službe na področju izvajanja programov in projektov ter posredovanja umetniške ustvarjalnosti in poustvarjalnosti na področjih uprizoritvenih, glasbenih, vizualnih, avdiovizualnih, filmskih in drugih umetnosti ter novih medijev na območju Posavja.
6. člen
Delo zavoda je javno. Javnost dela zavod zagotavlja z obveščanjem o svojem delu, z informacijami ter s poročili o dejavnosti in opravljenem delu.
7. člen
S svojo organiziranostjo in delom se zavod povezuje z drugimi zavodi s svojega področja v državi, z ostalimi javnimi zavodi na področju družbenih dejavnosti ter z ostalimi izvajalci kulturnih programov in projektov.
IV. DEJAVNOST ZAVODA
8. člen
Dejavnost zavoda je javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
9. člen
Glede na namen, zaradi katerega je zavod ustanovljen, opravlja kot javno službo naslednje naloge:
– prirejanje razstav različnih tematik,
– organizacija abonmajev za odrasle in otroke,
– art kino,
– produkcija lastnih kulturno-umetniških in drugih prireditev,
– posredovanje kulturnih prireditev v lastni produkciji ter v produkciji drugih kulturnih organizacij ali posameznih kulturnih ustvarjalcev,
– organiziranje gledaliških, plesnih in glasbenih delavnic,
– organiziranje proslav, plesov in koncertov, ki niso komercialne narave,
– načrtovanje in izvajanje raznih oblik vzgojno-izobraževalnih kulturnih programov ter sodelovanje z vzgojno-izobraževalnimi organizacijami,
– skrb za razvoj gledališke, operne, glasbene in plesne dejavnosti z uvajanjem novitet,
– izvajanje informativno-propagandne in založniške dejavnosti, namenjene izvajanju javne službe,
– nudenje prostorskih pogojev ter produkcijo in tehnično pomoč drugim izvajalcem kulturnih programov in projektov,
– sodelovanje s slovenskimi kulturnimi organizacijami in društvi doma in v tujini,
– sodelovanje s kulturnimi zavodi v kulturnih središčih,
– vključevanje v kulturno življenje lokalne in širše skupnosti.
Zavod opravlja tudi naslednje naloge:
– organizacija, priprava in izvedba kongresov, posvetovanj, seminarjev, predavanja, sejmov, plesov, proslav in drugih prireditev komercialne narave,
– predvajanje filmov,
– posojanje in prodaja likovnih del in izdelkov umetne in domače obrti ter organiziranja avkcij,
– oddajanje dvoran in drugih prostorov,
– posojanje tehnične opreme in nudenje tehničnih storitev,
– nudenje pogodbenih storitev v okviru registrirane dejavnosti,
– informativno-propagandna in založniška dejavnost, namenjena registrirani dejavnosti, ki ni javna služba,
– gostinske storitve za potrebe zaposlenih izvajalcev in obiskovalcev.
Opravljanje dejavnosti iz drugega odstavka tega člena ne sme ogroziti izvajanja javne službe.
10. člen
Obseg izvajanja dejavnosti kot javne službe je zavod dolžan vsako leto uskladiti z ustanoviteljem v skladu z materialnimi in finančnimi možnostmi.
11. člen
Dejavnost zavoda v skladu z uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti glasi:
– 22.110    izdajanje knjig
– 22.120    izdajanje časopisov
– 22.130    izdajanje revij in periodike
– 22.140    izdajanje posnetih nosilcev zvočnega zapisa
– 22.150    drugo založništvo
– 22.310    razmnoževanje zvočnih zapisov
– 22.320    razmnoževanje video zapisov
– 36.630    proizvodnja drugih izdelkov
– 52.471    dejavnost knjigarn
– 52.486    trgovina na drobno z umetniškimi izdelki
– 52.488    trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah, d. n.
– 52.620    trgovina na drobno na tržnicah in stojnicah
– 52.630    druga trgovina na drobno zunaj prodajaln
– 52.486    trgovina na drobno z umetniškimi izdelki
– 52.488    trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah, d. n.
– 52.620    trgovina na drobno na tržnicah in stojnicah
– 52.630    druga trgovina na drobno zunaj prodajaln
– 55.301    dejavnost restavracij in gostiln
– 55.302    dejavnost okrepčevalnic, samopostrežnih restavracij
– 55.303    dejavnost slaščičarn, kavarn
– 55.400    točenje pijač
– 70.200    dajanje lastnih nepremičnin v najem
– 71.340    dajanje drugih strojev in opreme v najem
– 71.402    dejavnost videotek
– 71.403    izposojanje drugih izdelkov široke porabe
– 72.300    obdelava podatkov
– 72.400    omrežne podatkovne storitve
– 74.400    oglaševanje
– 74.810    fotografska dejavnost
– 74.852    fotokopiranje in drugo razmnoževanje
– 74.871    prirejanje razstav, sejmov in kongresov
– 74.872    oblikovanje, aranžerstvo in dekoraterstvo
– 74.873    druge poslovne dejavnosti, d. n.
– 80.422    drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d. n.
– 92.130    kinematografska dejavnost
– 92.310    umetniško ustvarjanje in poustvarjanje
– 92.320    obratovanje objektov za kulturne prireditve
– 92.340    druge razvedrilne dejavnosti, d. n.
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register.
V. ORGANA ZAVODA
12. člen
Organa zavoda sta:
– direktor in
– svet zavoda.
1. Direktor
13. člen
Direktor zavoda organizira in vodi poslovanje ter strokovno delo zavoda. Je poslovni in programski direktor. Predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
14. člen
Direktorja zavoda imenuje ustanovitelj na podlagi javnega razpisa in po predhodnem mnenju sveta zavoda. Poleg javnega razpisa lahko ustanovitelj zavoda povabi posamezne kandidate tudi neposredno.
Če svet zavoda ne da mnenja iz prejšnjega odstavka v roku 30 dni, se šteje, da je mnenje pozitivno.
Mandat direktorja traja pet let z možnostjo ponovnih imenovanj.
15. člen
Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– univerzitetna izobrazba ali visoka strokovna izobrazba s specializacijo ali magisterijem družboslovne smeri,
– 8 let delovnih izkušenj, od tega vsaj 3 leta na področju kulture,
– aktivno znanje vsaj enega svetovnega jezika.
Kandidat mora predložiti program dela in razvoja zavoda.
16. člen
Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec, ki ga s splošnim pooblastilom pooblasti direktor.
17. člen
Naloge direktorja so:
– organizira delo zavoda,
– sprejema strateški načrt,
– sprejema program dela in finančni načrt,
– sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu,
– sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu,
– sprejema kadrovski načrt,
– sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
– poroča ustanovitelju in svetu o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delo zavoda,
– pripravi letno poročilo,
– sklepa zavodsko kolektivno pogodbo, če jo zavod ima,
– skrbi za trženje storitev in določa cene storitev,
– skrbi za promocijo zavoda,
– skrbi za sodelovanje z drugimi zavodi in organizacijami,
– zagotavlja obveščanje delavcev v skladu z zakonodajo in predpisi,
– določa podatke, ki štejejo za poslovno tajnost,
– izvaja naloge s področja delovnih razmerij v skladu z veljavnimi predpisi,
– opravlja druge naloge, določene z ustanovitvenim aktom in drugimi veljavnimi predpisi.
K aktom iz druge, tretje, četrte, pete, šeste, sedme in enajste alinee prejšnjega odstavka daje soglasje svet zavoda.
Direktor je dolžan o svojih ugotovitvah v zvezi s strokovnim delom obveščati svet zavoda ter sprejemati ukrepe za odpravo pomanjkljivosti in za napredek strokovnega dela.
18. člen
Direktor je samostojen pri opravljanju poslov s svojega delovnega področja.
Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda in ustanovitelju. Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika.
19. člen
V pravnem prometu zastopa in predstavlja direktor zavod neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru finančnega načrta (letnega izvedbenega načrta), razen pogodb o razpolaganju z nepremičninami, ki jih ima zavod v upravljanju, za kar je potrebno soglasje lastnika nepremičnine.
20. člen
Direktor sklene delovno razmerje za določen čas, to je za čas trajanja mandata.
Delavca, ki je bil pred imenovanjem za direktorja zaposlen v istem zavodu za nedoločen čas, se po prenehanju funkcije premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje.
Pravice in dolžnosti delodajalca v razmerju do direktorja zavoda, izvaja svet zavoda, ki sklene z njim pogodbo o zaposlitvi.
21. člen
Direktor je lahko razrešen pred potekom roka, za katerega je imenovan. Ustanovitelj razreši direktorja:
– če direktor sam zahteva razrešitev,
– če nastopi kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov sveta zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo, ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– zaradi bistvenih sprememb kot sta bistveno spremenjena dejavnost, zaradi katere je zavod ustanovljen ali zaradi prenosa ustanoviteljstva.
Ustanovitelj mora pred sprejemom odločitve o razrešitvi, seznaniti direktorja z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
22. člen
Zoper odločitev o razrešitvi ima prizadeti pravico zahtevati sodno varstvo, če meni, da je bil kršen za razrešitev določen postopek in da je kršitev lahko bistveno vplivala na odločitev ali da niso podani razlogi za razrešitev iz 21. člena.
Zahteva za sodno varstvo se vloži v 15 dneh po prejemu odločitve o razrešitvi pri pristojnem sodišču.
23. člen
Če direktorju predčasno preneha mandat, oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, ustanovitelj imenuje vršilca dolžnosti direktorja, vendar največ za eno leto.
2. Svet zavoda
24. člen
Svet zavoda ima devet članov, od tega so:
– pet članov predstavnikov ustanovitelja, ki jih izmed strokovnjakov s področja dela javnega zavoda, financ in pravnih zadev, imenuje ustanovitelj po predhodnem soglasju Krajevne skupnosti mesta Krško. Če Krajevna skupnost mesta Krško ne da soglasja v 30 dneh, se šteje, da je soglasje dano;
– trije predstavniki delavcev zavoda, pri čemer je najmanj eden izvoljen izmed vseh zaposlenih, ostali pa izmed strokovnih delavcev;
– en predstavnik zainteresirane javnosti, ki ga na predlog Kulturniške zbornice Slovenije imenuje ustanovitelj.
25. člen
Prvo konstitutivno sejo skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju članov in izvolitvi predstavnikov delavcev.
Na prvi konstitutivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika.
Svetu zavoda prične teči mandat z dnem konstituiranja.
Mandat članov sveta traja 5 let in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni.
Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta.
Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh članov.
26. člen
Član sveta zavoda je lahko razrešen pred potekom mandata za katerega je imenovan, če:
– sam zahteva razrešitev,
– se neupravičeno ne udeleži seje trikrat zaporedoma,
– pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi,
– ne opravlja svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno.
V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata sveta imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član.
Člana sveta zavoda, ki ga imenuje ustanovitelj, razreši ustanovitelj samoiniciativno ali na predlog direktorja ali sveta zavoda. Člana sveta zavoda, predstavnika delavcev, razrešijo delavci samoiniciativno ali na predlog direktorja ali sveta zavoda. V primeru druge alinee prvega odstavka, je predsednik sveta dolžan obvestiti ustanovitelja oziroma delavce.
27. člen
Svet zavoda ima naslednje naloge:
– nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda in politiko njegovega ustanovitelja,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja,
– ocenjuje delo direktorja,
– daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela, finančnemu načrtu, sistemizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu, načrtu nabav in k zavodski kolektivni pogodbi, ter nadzira njihovo izvajanje,
– daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
– daje predhodno mnenje ustanovitelju k imenovanju in razrešitvi direktorja zavoda,
– sklepa z direktorjem zavoda pogodbo o zaposlitvi,
– daje soglasje k programu razreševanja presežnih delavcev zavoda,
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj.
Način dela sveta določa poslovnik o delu sveta zavoda, ki ga na predlog direktorja sprejme svet zavoda.
VI. SREDSTVA ZA DELO IN ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
28. člen
Zavod upravlja z naslednjimi nepremičninami, ki so v lasti ustanovitelja in so kot del javne infrastrukture na področju kulture dana v upravljanje zavodu za izvajanje dejavnosti, za katere je ustanovljen:
– objekt Kulturni dom Krško, Trg Matije Gubca 2, ki stoji na delih parcel št. 500/4, 504/4, 493/1, 500/3, 492/2, vse k. o. Stara vas.
Zavod upravlja tudi z opremo in premičninami, ki jih vodi kot osnovna sredstva v svojih poslovnih knjigah in so sestavni del vsakoletnega inventurnega popisa ter predstavljajo javno infrastrukturo na področju kulture.
Zavod je dolžan zagotavljati polno izkoriščenost javne kulturne infrastrukture, s katero upravlja. Pri oddajanju prostih zmogljivosti imajo prednost kulturni izvajalci, ki imajo sedež na območju Krajevne skupnosti mesta Krško in Občine Krško, za javne kulturne programe ali kulturne projekte, ki so združljivi s področjem dela javnega zavoda.
Zavod zagotavlja uporabo javne kulturne infrastrukture, s katero upravlja, drugim izvajalcem, ki izvajajo javne kulturne programe ali kulturne projekte in imajo sedež v Krajevni skupnosti mesta Krško in Občini Krško pod pogoji, ki so določeni v letnem programu dela in finančnem načrtu, ki ga zavod uskladi z ustanoviteljem. Nadomestilo za uporabo ne sme presegati višine dejanskih dodatnih stroškov, ki so s tem nastali.
29. člen
Zavod pridobiva sredstva za delo oziroma za izvajanje dejavnosti:
– iz proračuna ustanovitelja,
– iz državnega proračuna,
– iz sredstev pridobljenih na podlagi javnih razpisov in javnih pozivov,
– z vstopninami,
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– z donacijami, darili in iz drugih zakonitih virov.
30. člen
Sredstva za izvajanje javne službe zagotavlja ustanovitelj na podlagi pogodbe ter na osnovi usklajenega programa dela in finančnega načrta zavoda.
VII. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA
31. člen
Presežek prihodkov nad odhodki, ki je nastal iz proračunskih sredstev, se v soglasju z ustanoviteljem prenese v finančni načrt za naslednje leto za isti namen, za katerega so bila sredstva nakazana.
Del presežkov prihodkov nad odhodki, ki ga zavod ustvari z lastno dejavnostjo, lahko s soglasjem ustanovitelja uporabi za povečanje dela mase plač za nagrajevanje delovne uspešnosti delavcev zavoda.
Upravičeni primanjkljaj, izkazan v zaključnem računu zavoda na področju izvajanja javne službe, ki se ugotovi na osnovi analize stanja, ki jo pripravi direktor, krije ustanovitelj iz proračuna tekočega leta. K analizi stanja, ki jo pripravi direktor, mora dati soglasje svet zavoda.
VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
32. člen
Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga.
33. člen
Organi zavoda v okviru svojih pristojnosti odgovarjajo s skrbnostjo dobrega gospodarstvenika za poslovanje in upravljanje s sredstvi, ki so last ustanovitelja in so dana zavodu v upravljanje.
IX. ODGOVORNOST USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
34. člen
Za obveznosti zavoda odgovarja ustanovitelj do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavlja iz proračuna ustanovitelja za delovanje zavoda.
Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
35. člen
Svet zavoda je v skladu s tem odlokom potrebno izvoliti in konstituirati v 3 mesecih po začetku veljavnosti tega odloka. Do izvolitve novega sveta v skladu s tem odlokom, opravljata naloge sveta dosedanji svet in strokovni svet, vsak v okviru svojih dosedanjih pristojnosti. Z izvolitvijo sveta zavoda v skladu s tem odlokom, preneha mandat dosedanjemu svetu zavoda in strokovnemu svetu zavoda.
36. člen
Direktor nadaljuje z delom do konca mandata.
37. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati sklep o ustanovitvi Delavskega doma Krško kot samostojne delovne organizacije, ki ga je sprejel zbor delegatov Krajevne skupnosti Krško dne 30. 1. 1978 in statut zavoda z dne 2. aprila 2001.
38. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 022-01-6/2003-703
Krško, dne 27. novembra 2003.
Župan
Občine Krško
Franc Bogovič l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti