Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
1 SPLOŠNO
1.1 Motorna vozila, opremljena z dizelskimi motorji,
motorji na naravni plin ter motorji na prisilni vžig,
ki jih poganja tekoči naftni plin, morajo biti
homologirana skladno s tem pravilnikom, razen vozil,
homologiranih po odredbi o homologiranju vozil glede
na emisijo onesnaževanja v izpušnih plinih motorjev v
odvisnosti od vrste goriva (št. 83.05) – (Uradni list
RS, št. 113/00).
2 PODROČJE UPORABE
2.1 Ta pravilnik se nanaša na emisijo plinastega in
trdnega onesnaževanja iz motorjev iz 1. točke tega
pravilnika, namenjenih za pogon motornih vozil,
katerih konstrukcijsko določena hitrost je večja od
25 km/h, kategorij* M1 z največjo dovoljeno maso,
večjo od 3500 kg, M2, M3, N1, N2 in N3.
2.2 Homologacija motorjev iz 1. točke tega pravilnika,
vgrajenih v vozila kategorij N1, N2 in M2, v skladu s
tem pravilnikom ni potrebna, če so ta vozila
homologirana v skladu z odredbo o homologiranju vozil
glede na emisijo onesnaževanja v izpušnih plinih
motorjev v odvisnosti od vrste goriva (št. 83.05).
3 ZAHTEVE
3.1 Splošne zahteve
3.1.1 Vsi deli motorja in vozila, ki lahko vplivajo na
emisijo plinastega in trdnega onesnaževanja, morajo
biti konstruirani, izdelani in vgrajeni tako, da
kljub morebitnim vibracijam in drugim vplivom,
katerim so izpostavljeni, omogočijo, da motor oziroma
vozilo v pogojih normalne rabe ustreza zahtevam tega
pravilnika.
3.2 Posebne zahteve za emisijo plinastega in trdnega
onesnaževanja
3.2.1 Način merjenja emisije plinastega in trdnega
onesnaževanja motorja na preskušanju mora biti
skladen s tem pravilnikom.
3.2.2 Specifične mase ogljikovega monoksida,
ogljikovodikov, dušikovih oksidov in delcev, kot so
določeni z ESC preskusom, in dimljenje, določeno na
ELR preskusu, ne smejo presegati vrednosti, navedenih
v Tabeli 1.
Za dizelske motorje, dodatno preskušene z ETC
preskusom, in posebej za plinske motorje, specifične
mase ogljikovega monoksida, nemetanskih
ogljikovodikov, metana (kjer pride v poštev),
dušikovih oksidov in delcev (kjer pride v poštev), ne
smejo presegati vrednosti, navedenih v Tabeli 2.
4 PRESKUŠANJE MOTORJA IN VOZILA
4.1 Preskušanje motorja in vozila v smislu tega
pravilnika lahko opravi samo pooblaščeni laboratorij
v skladu z določili Pravilnika ECE R 49.03 (po stanju
27. decembra 2001), ki izhaja iz Sporazuma o prevzemu
enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno
priznavanje homologacije opreme in delov motornih
vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K
temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila
tudi Republika Slovenija (Uradni list RS – Mednarodne
pogodbe, št. 15/92).
4.2 Pravilnik ECE R 49.03 je mogoče dobiti v izvirniku (v
angleškem jeziku) v Sektorju za vozila Direkcije
Republike Slovenije za ceste v Ljubljani.
5 HOMOLOGACIJA MOTORJA IN VOZILA
5.1 Homologacija motorja in vozila v smislu tega
pravilnika ter s tem v zvezi izdani dokumenti morajo
biti izdelani v skladu s Pravilnikom ECE R 49.03.
Homologacijski organ v Republiki Sloveniji je
Direkcija Republike Slovenije za ceste pri
Ministrstvu za promet.
6 POSTOPEK PREVERJANJA
6.1 Ustreznost vozil zahtevam tega pravilnika se preverja
po postopku, ki ga predpisuje odredba o homologaciji
vozil (Uradni list RS, št. 33/98).
7 VELJAVNOST PRAVILNIKA
7.1 Z začetkom uporabe tega pravilnika preneha veljati
odredba o homologiranju dizelskih motorjev, motorjev
na naravni plin ter motorjev na prisilni vžig, ki jih
poganja tekoči naftni plin, in vozil, opremljenih z
dizelskimi motorji, motorji na naravni plin ter
motorji na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči
naftni plin, glede na emisijo snovi iz motorja, ki
onesnažujejo okolje (št. 49.02) (Uradni list RS, št.
62/99).
7.2 Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se:
7.2.1 za homologiranje novega tipa motorja oziroma novega
tipa vozila:
7.2.1.1 od dneva uveljavitve dalje morajo motorji pri
preskusu ESC in ELR ustrezati mejnim vrednostim iz
vrstice A oziroma vrstic B1 ali B2 ali C iz Tabele 1
točke 3.2.2 tega pravilnika, pri preskusu ETC pa
vrednostim iz vrstice A oziroma vrstic B1 ali B2 ali
C iz Tabele 2 točke 3.2.2 tega pravilnika.
7.2.1.2 od 1. oktobra 2005 dalje morajo pri preskusu motorji
ustrezati vrednostim iz vrstice B1 oziroma vrstic B2
ali C iz Tabele 1 in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega
pravilnika in
7.2.1.3 od 1. oktobra 2008 dalje morajo pri preskusu motorji
ustrezati vrednostim iz vrstice B2 ali C iz Tabele 1
in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega pravilnika.
7.2.2 za motorje in nova vozila, ki se uvažajo v Republiko
Slovenijo ali se tu izdelujejo, ki morajo ustrezati:
7.2.2.1 od 1. januarja 2003 dalje mejnim vrednostim iz
vrstice A oziroma vrstic B1 ali B2 ali C iz Tabele 1
in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega pravilnika;
7.2.2.2 od 1. oktobra 2006 dalje mejnim vrednostim iz vrstice
B1 oziroma vrstic B2 ali C iz Tabele 1 in Tabele 2 iz
točke 3.2.2 tega pravilnika; in
7.2.2.3 od 1. oktobra 2009 dalje mejnim vrednostim iz vrstic
B2 ali C iz Tabele 1 in Tabele 2 iz točke 3.2.2 tega
pravilnika.
7.2.3 za vsa rabljena vozila, ko se prvič registrirajo v
Republiki Sloveniji, tri leta po uveljavitvi zahtev
tega pravilnika za homologacijo tipa vozila glede na
datum uveljavitve mejne vrednosti.
7.2.4 Ne glede na določila točk 7.2.1 in 7.2.2 pa se lahko
še naprej podeljuje homologacije in uvaža motorje, ki
ustrezajo prej veljavnim predpisom, če so ti motorji
namenjeni za rezervne dele za vozila, ki so že v
obratovanju in če ti motorji ustrezajo predpisom, ki
so veljali ob izdelavi vozila, za katerega so
namenjeni.
* Klasifikacija vozil po pravilnikih ECE je bila objavljena v
prilogi št. 1 k odredbi o homologaciji vozil (Uradni list RS,
št. 33/98)