Uradni list

Številka 40
Uradni list RS, št. 40/2002 z dne 9. 5. 2002
Uradni list

Uradni list RS, št. 40/2002 z dne 9. 5. 2002

Kazalo

1950. Program priprave ureditvenega načrta jedra Škocjana, stran 4009.

Na podlagi 34. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, in 29/86 ter Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 47/93, 71/93 in 44/97) in 15. člena statuta Občine Škocjan (Uradni list RS, št. 37/99 in 51/01) je Občinski svet občine Škocjan na 34. redni seji dne 9. 4. 2002 sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
ureditvenega načrta jedra Škocjana
1. člen
Izhodišča za pripravo ureditvenega načrta
Naselje Škocjan je imelo v preteklosti pomembno vlogo, z ustanovitvijo nove občine in opredelitvijo naselja Škocjan kot občinskega središča pa se je le-ta še povečala. Pomembna je tudi njegova lega ob prometnih tokovih med Savo in osrednjim delom Dolenjske, ki je s posodobitvijo regionalne povezave med Škocjanom in Sevnico pridobila na pomenu. Predvidene dejavnosti v centru naselja ter razvojna cona v neposredni bližini križišča regionalnih tokov, t.j. ob priključku na bodočo avtocesto Ljubljana – Bregana bodo v bodoče dale celotnem območju nove dimenzije.
Z določitvijo hierarhije naselij v okviru sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine, sprejetih v letu 1998 je v občinskem središču predviden hitrejši razvoj terciarnih in kvartarnih dejavnosti. Sedanje središče je zaradi različnih interesov doživelo tudi različne stopnje razvoja. V osrednji, trški značaj jedra so se vnašale tudi dejavnosti, ki niso v konceptu prej omenjenih razvojnih trendov. Postavitev določenih objektov kot je sušilnica, večje parkirne površine, zmanjšano območje pokopališča ter utesnjenost ob prometni komunikaciji je pomenilo tudi problem zagotavljanja površin za razvoj kvartarnih dejavnosti.
Zagotavljanje površin za razvoj osnovnošolskega prostora, nezadostne odprte športne površine, slaba prometna dostopnost, potrebe po dodatnih programih, površinah za kulturno in upravno funkcijo naselja ter za razvoj ostalih storitvenih dejavnosti so glavni problemi, ki jih naj bil reševal ureditveni načrt. Spremenjene razmere v smislu poslovanja trgovin in predvidene selitve določenih programov (klavnica Bobič, kmetija Globevnik, selitev pokopališča in podobni primeri) dajejo jedru Škocjana novo dimenzijo, ki pa jo je potrebno izkoristiti.
V območje urejanja z ureditvenim načrtom so vključeni trije, programsko ločeni, vendar med seboj povezani kareji: osrednji trg s pokopališčem in upravnim centrom, območje osnovne šole z zaledjem ter območje med regionalno cesto Škocjan – Zbure in potokom Raduljo.
2. člen
Priprava ureditvenega načrta
1. Območje urejanja in obseg priprave ureditvenega načrta
Območje ureditvenega načrta obsega območje starega jedra vključno z župniščem, pokopališčem, avtobusno postajo in objektom občine, območje osnovne šole ter nižji predel ob križišču obeh regionalnih cest vse do potoka Radulje.
Območje ureditvenega načrta meri ca. 7 ha zemljišč.
Ob pripravi prostorskega izvedbenega dokumenta bo potrebno posebno pozornost nameniti tudi stičnemu območju (pogojem za prehod grajene strukture v odprti prostor in območju potoka Radulje), potrebni komunalni opremi območja ipd.
Ureditveni načrt se pripravi v vsebini, kot je predpisana z zakonom o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85 in 29/86 ter Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 47/93, 71/93 in 44/97) – v nadaljevanju: ZUNDPP in z podzakonskim navodilom o vsebini potrebnih strokovnih podlag in o vsebini prostorsko izvedbenih aktov (Uradni list SRS, št. 14/85).
2. Predhodno pripravljene strokovne podlage
Predhodno pripravljene strokovne podlage in veljavna planska in urbanistična dokumentacija, ki se jih mora upoštevati pri pripravi ureditvenega načrta so:
– prostorske sestavine dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Občine Škocjan,
– strokovne podlage varstva kulturne dediščine za spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Občine Novo mesto za območje Občine Škocjan (ZVNKD Novo mesto, julij 2001),
– naravovarstvene smernice za spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Občine Novo mesto za območje Občine Škocjan (ZVNKD Novo mesto, september 2001),
– analiza osnovnošolskega prostora in idejne zasnove širitve osnovne šole (TOPOS, d.o.o., 1999),
– podatki o obstoječem gradbenem fondu,
– podatki o obstoječih infrastrukturnih vodih in napravah,
– podatki o naravnih lastnostih prostora.
3. Posebne strokovne podlage za ureditveni načrt
V skladu z ZUNDPP in s podzakonskim navodilom o vsebini posebnih strokovnih podlag in o vsebini prostorsko izvedbenih aktov (Uradni list SRS, št. 14/85) se za izdelavo osnutka ureditvenega načrta pripravijo posebne strokovne podlage z variantnimi rešitvami. Variantne rešitve se podajo predvsem v reševanju in zasnovi večnamenskega objekta s kulturno dvorano, knjižnico in muzejem v neposredni bližini občinske stavbe, ki naj bo samostojen objekt ali dozidava obstoječemu, kapaciteta od 100 do 150 sedežev s spremljajočimi dvoranami, tako da bo možna organizacija različnih oblik izobraževanja, predstavitev ipd. Reševanje zunanjih površin ob osnovni šoli naj bo v kombinaciji z večnamensko športno dvorano, dostopnosti in ureditvi mirujočega prometa vključno z ureditvijo starega pokopališča in površin pred cerkvijo. Preveri se naj možnost umestitve nočitvenih kapacitet, priporočljivo ca. 50 ležišč.
Poseben poudarek in razmestitev dejavnosti se predvidi v kareju med obema regionalnima cestama – revitalizacija objektov z umestitvijo novih dejavnosti ter upoštevanjem površin, ki se bodo sprostile ob preselitvi oziroma ukinitvi določenih programov v okljuki potoka Radulje. Zeleni pas ob njem se naj ohranja in nameni za rekreativne zelene površine naselja.
Po urbanistični zasnovi naselja Škocjan je predvidena deviacija sedanje dostopne ceste do osnovne šole, ki jo je potrebno umestiti med grajeno strukturo – starejšo pozidavo ob dostopni cesti v nadaljevanju župnišča ter v prehodu v zelene površine proti pokopališču. Na tem delu se upoštevajo rešitve ureditvenega načrta v izdelavi. Variantno se naj prikažejo ureditve tudi sedanjega platoja s parkirišči in trgovino s kmetijsko mehanizacijo vključno z možnostjo ureditve večnamenskih objektov in uporabo za različne prireditve in shode. Prometne površine za mirujoči promet se naj ustrezno dimenzionirajo. Nove stanovanjske površine se predvidi zgolj na praznih površinah kot plombe.
V okviru planirane cestne infrastrukture je potrebno predvideti ločitve prometa, poenotiti ulično opremo ter predvideti postavitev oglaševalnih mest. V centru naselja je potrebno predvideti postajališče za turistične avtobuse in mesto za pano turističnih informacij.
Obstoječe površine, na katerih se odvija dejavnost, je potrebno analizirati ter predlagati ustreznost oziroma rešitve za boljšo organiziranost. Obstoječo infrastrukturo je potrebno preveriti ter podati rešitve za njeno sanacijo ter predvideti novo. Infrastrukturni koridorji se naj predvidijo v javnih površinah.
4. Organi in organizacije, ki morajo podati predhodne pogoje in mnenja za pripravo osnutka ureditvenega načrta ter soglasja k dopolnjenem osnutku ureditvenega načrta:
– Komunala d.o.o. Podbevškova 12, Novo mesto,
– Elektro Ljubljana, PE Elektro Novo mesto, Ljubljanska cesta 7, Novo mesto,
– Telekom Slovenije, PE Novo mesto, Novi trg 2, Novo mesto,
– Zavod RS za varstvo narave, OE Novo mesto, Skalickega 1, Novo mesto,
– Javni zavod RS za varstvo kulturne dediščine, OE Novo mesto, Skalickega 1, Novo mesto,
– Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste Ljubljana, Tržaška cesta 19, Ljubljana,
– Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje, Območna pisarna Novo mesto, Novi trg 9, Novo mesto,
– Ministrstvo za zdravje, Zdravstveni inšpektorat RS, enota Novo mesto, Kočevarjeva ulica 1, Novo mesto,
– Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, izpostava Novo mesto, Seidlova cesta 1, Novo mesto,
– Občina Škocjan, Škocjan 67, Škocjan.
Kolikor se v postopku priprave posebnih strokovnih podlag za ureditveni načrt ugotovi, da je potrebno pridobiti predhodna mnenja in pogoje ter soglasja tudi drugih organov, ki niso našteti v prejšnjem odstavku, se le-ta pridobe v postopku.
Pred pričetkom priprave UN morajo organi in organizacije iz te točke na zahtevo izdelovalca UN podati v zvezi s predvidenimi prostorskimi ureditvami usmeritve, zahteve in omejitve (pogoje), ki jih izdelovalec upošteva pri pripravi posebnih strokovnih podlag oziroma pri pripravi osnutka UN. Organi in organizacije morajo v skladu s 35. členom ZUNDPP podati svoje pogoje in soglasja v 30 dneh od zahteve. V fazi priprave predloga UN s soglasjem potrdijo upoštevanje predhodnih pogojev in usmeritev. Če v predpisanem roku ne podajo pogojev, se šteje, da jih nimajo oziroma, da z rešitvami v UN soglašajo.
5. Vsebina ureditvenega načrta
Ureditveni načrt se pripravi kot smiselni izvleček sestavin iz 28., 29. in 31. člena ZUNDPP:
OSNUTEK
a) tekstualni del:
– obrazložitev prostorskih pogojev za realizacijo planskih odločitev,
– opis območja urejanja in obodne meje,
– opis prostorskih rešitev po posameznih področjih,
– rešitve in pogoji v zvezi z infrastrukturnimi objekti in napravami,
– rešitve in pogoji v zvezi z varovanjem okolja,
– ukrepi za varovanje delovnega in bivalnega okolja,
– zasnova ureditve zelenih in prometnih površin,
– rešitve v zvezi z zaščito pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– seznam parcel, ki se nahajajo znotraj meje obravnavanega območja in lastnikov zemljišč,
– etape izvajanja ureditvenega načrta,
– prostorski pogoji za realizacijo planskih odločitev,
– pogoji pristojnih organov in organizacij,
– osnutek odloka;
b) grafični del:
– prikazi iz prostorskih sestavin občinskega
dolgoročnega in srednjeročnega plana za
obravnavano območje,
– topografska karta s prikazom območja
urejanja z UN v širšem merilu                             1:5000
– katastrski načrt z mejo območja urejanja                1:1000
– geodetski topografski načrt z mejo območja
urejanja                                                   1:500
– ureditvena situacija območja                             1:500
– funkcionalne in oblikovalske rešitve objektov
in naprav                                                  1:500
– ureditve po posameznih področjih
(krajinske značilnosti, območja sanacij,
plodna zemlja, vodnogospodarske ureditve,
zelene površine...)                                        1:500
– idejne rešitve komunalnih in energetskih
ureditev in ureditev s področja prometa in zvez
ter drugih objektov in naprav s področja
gospodarjenja javnih služb                                 1:500
– idejne rešitve prestavitev, rušitev in
prilagoditev obstoječih objektov in naprav                 1:500
– karakteristični prečni profili in normalni
vzdolžni profil internih cest.
DOPOLNJENI OSNUTEK IN PREDLOG UN
Po sprejetju stališč do pripomb se v skladu s pripombami izdela dopolnjeni osnutek UN na katerega se pridobe soglasja soglasodajalcev. Dopolnjeni osnutek oziroma predlog UN mora vsebovati še tehnične elemente za zakoličenje objektov in gradbenih parcel ter pogoje za določitev funkcionalnih zemljišč k objektom. Ustrezno tekstualnemu delu se dopolni tudi grafični del.
ODLOK O UREDITVENEM NAČRTU
Besedilo odloka se pripravi v skladu s 44. členom navodila o vsebini posebnih strokovnih podlag in o vsebini prostorsko izvedbenih aktov (Uradni list SRS, št. 14/85).
3. člen
Terminski plan in postopek izdelave ter sprejemanja UN
Posebne strokovne podlage za UN – 60 dni po podpisu pogodbe z izdelovalcem
Osnutek UN – 60 dni po potrjeni variantni rešitvi
Stališča do pripomb – 15 dni po prejemu pripomb iz JR
Predlog UN – 45 po sprejetju stališč do pripomb
Končno gradivo – 15 dni po sprejetju UN na občinskem svetu.
S pripravo posebnih strokovnih podlag za ureditveni načrt se prične po podpisu pogodbe z izdelovalcem.
Osnutek UN se izdela na podlagi izbrane variantne rešitve iz posebnih strokovnih podlag.
Ko občinska strokovna služba pristojna za prostor ugotovi, da osnutek UN vsebuje vse sestavine predpisane s programom priprave, predlaga županu, da se osnutek javno razgrne.
Občinski svet občine Škocjan na predlog župana sprejme sklep o enomesečni javni razgrnitvi osnutka UN; sklep o javni razgrnitvi se objavi v Uradnem listu RS.
Javna razgrnitev se izvede na sedežu Občine Škocjan za 30 dni od dneva objave sklepa o javni razgrnitvi iz prejšnje alinee.
V času javne razgrnitve se organizira javna obravnava v Škocjanu.
Občani, organi in organizacije ter drugi zainteresirani oziroma prizadeti lahko podajo pisne pripombe v času trajanja javne razgrnitve osnutka UN.
Po končani javni razgrnitvi Občinski svet občine Škocjan zavzame stališča do pripomb in predlogov, podanih v času trajanja javne razgrnitve in zadolži pristojno službo za pripravo predloga.
Župan Občine Škocjan posreduje predlog UN občinskemu svetu v obravnavo in mu predlaga sprejem UN z odlokom.
Odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
4. člen
Organizacija priprave ureditvenega načrta
Naročnik ureditvenega načrta je Občina Škocjan.
Izdelovalec ureditvenega načrta bo določen na podlagi izvedenega vabljenega razpisa.
Koordinator pri izdelavi naloge je občinska strokovna služba.
Stroške izdelave pokriva občina iz proračuna.
5. člen
Začetek veljavnosti
Ta program priprave se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati z dnem sprejema na Občinskem svetu občine Škocjan.
Št. 00303-0001/02
Škocjan, dne 9. aprila 2002.
Župan
Občine Škocjan
Janez Povšič l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti