Uradni list

Številka 40
Uradni list RS, št. 40/2002 z dne 9. 5. 2002
Uradni list

Uradni list RS, št. 40/2002 z dne 9. 5. 2002

Kazalo

1942. Pravilnik o merilih in načinu izbire kulturnih programov in projektov, ki se sofinancirajo iz proračuna Mestne občine Slovenj Gradec, stran 3991.

Na podlagi 1., 3. in 4. člena zakona o uresničevanju javnega interesa na področju kulture (Uradni list RS, št. 75/94), 9. člena zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 7/99), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93; 6/94 – odl. US RS, 45/94 – odl. US RS, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US RS, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odl. US RS, 9/96 – odl. US RS, 39/96 – odl. US RS, 44/96 – odl. US RS, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 – odl. US RS, 74/98, 59/99 – odl. US RS in 70/00) in 16. člena statuta Mestne občine Slovenj Gradec (Uradni list RS, št. 29/99) je Občinski svet mestne občine Slovenj Gradec na 39. seji dne 16. 4. 2002 sprejel
P R A V I L N I K
o merilih in načinu izbire kulturnih programov in projektov, ki se sofinancirajo iz proračuna Mestne občine Slovenj Gradec
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem pravilnikom Mestna občina Slovenj Gradec določa način in merila za izbiro kulturnih programov in projektov, ki se financirajo ali sofinancirajo iz proračuna Mestne občine Slovenj Gradec.
Ta pravilnik se uporablja tudi za postopke, ki jih vodijo neposredni uporabniki proračuna – nosilci programov iz 5. člena tega pravilnika.
2. člen
Za kulturne programe štejejo vse oblike ustvarjanja, poustvarjanja, posredovanja in varovanja kulturnih vrednot na področju knjižne, knjižničarske, glasbene, plesne, gledališke in lutkovne, literarne, likovne in fotografske, filmske in video dejavnosti ter varstva kulturne dediščine in upravljanja z objekti, ki služijo izvajanju kulturnih programov.
3. člen
Pravico do (so)financiranja kulturnih programov po tem pravilniku imajo kot neposredni nosilci programov ali kot izvajalci preko javnih razpisov:
A) javni zavodi na področju kulture, katerih ustanoviteljica je Mestna občina Slovenj Gradec, za program, ki ne sodi v osnovno dejavnost iz ustanovitvenega akta javnega zavoda in ni financiran na podlagi letne pogodbe o sofinanciranju dejavnosti;
B) drugi zavodi in ustanove oziroma organizacije, ki delujejo na področju kulture v Mestni občini Slovenj Gradec in imajo zagotovljene kadrovske, prostorske in druge ustrezne pogoje za kakovostno izvedbo programa;
C) organizatorji kulturnih prireditev, za gostovanja, festivale, srečanja ali tekmovanja priznanih avtorjev in izvajalcev kulturnih programov, ki se izvajajo v Mestni občini Slovenj Gradec, če imajo za izvedbo programa zagotovljene kadrovske in prostorske pogoje ter najmanj 80% potrebnih sredstev za izvedbo prireditve;
D) izvajalci ljubiteljske kulture:
1. fizične in pravne osebe, ki opravljajo kulturno umetniške dejavnosti in imajo sedež v Mestni občini Slovenj Gradec (kulturna društva in njihove zveze, samostojni ustvarjalci na področju kulture, območna izpostava Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti, v primeru avtorskih programov pa njihovi avtorji);
2. mladi umetniki s stalnim bivališčem v Mestni občini Slovenj Gradec, ki niso starejši od 30 let, njihovo dosedanje delo in javno priznani uspehi pa potrjujejo njihovo izjemno nadarjenost za izvedbo posameznih programov;
3. organizatorji kulturnih prireditev za izvedbo tradicionalnih prireditev, ki so namenjene širši javnosti, in organizatorji oziroma udeleženci preglednih srečanj, gostovanj, tekmovanj in drugih sodelovanj, če imajo za izvedbo zagotovljene kadrovske in prostorske možnosti ter zagotovljen delež sredstev za kritje stroškov izvedbe;
E) lastniki premične ali nepremične kulturne dediščine, ki ima status spomenika, razglašenega z občinskim odlokom ali vpisanega v zbirni register dediščine, za nadpovprečne stroške pri vzdrževanju ali odkupu spomenika, pod pogoji, kot jih določa zakon;
F) lastniki ali upravljavci objektov, ki služijo izvajanju kulturnih programov in so bili s sklepom občinskega sveta določeni za javno infrastrukturo na področju kulture, za vzdrževanje opreme in objektov.
4. člen
Mestna občina Slovenj Gradec vsako leto ob sprejemu proračuna določi:
– obseg sredstev za izvedbo programov in projektov po posameznih področjih,
– neposredne nosilce programov in projektov, razen, če ni s tem pravilnikom drugače določeno in
– obseg sredstev za izvajanje programov, kjer neposredni nosilci programov in projektov niso v naprej določeni.
II. NEPOSREDNI NOSILCI PROGRAMOV
5. člen
Status neposrednega nosilca kulturnih programov in projektov lahko pridobijo subjekti iz 3. člena tega pravilnika, če izpolnjujejo naslednje pogoje:
1. v ustanovitvenem aktu je opredeljena dejavnost na področju kulture kot osnovna dejavnost,
2. dokazilo o izpolnjevanju kadrovskih, prostorskih in tehničnih pogojev za izvajanje dejavnosti,
3. izdelan večletni razvojni program prireditev in projektov, ki vsebuje najmanj naslednje podatke:
– naslov programa, čas in lokacijo izvedbe in seznam prireditev (zvrst, avtorji in izvajalci), ki sodijo v predlagano programsko zasnovo,
– zagotovilo o strokovnosti odgovornih oseb za izvedbo programa, projekta ali prireditve in o izpolnjevanju prostorskih in tehničnih pogojev za izvedbo posameznega programa,
– cilje in učinke programa z oceno pričakovanega obiska, medijske odmevnosti in drugih kazalcev uspešnosti, ki opravičujejo izvedbo programa v javnem interesu,
– neodvisno strokovno oceno posamezne prireditve (strokovne kritike in dokazljive reference),
– jasno finančno konstrukcijo za izvedbo programa, projekta ali prireditve z izkazanim deležem lastnih sredstev (vstopnine in drugi finančni viri) in deležem drugih sofinancerjev (državni proračun, druga javna sredstva, sponzorji in drugo) ter predlogom o deležu in namenu sofinanciranja iz občinskega proračuna,
4. izdelan način in metode spremljanja učinkov in rezultatov uspešnosti izvedenega programa.
6. člen
Evidenco ustreznih nosilcev kulturnih programov vodi občinska uprava na podlagi podatkov o ustanovitvi in registraciji dejavnosti, strokovni usposobljenosti, zagotovljenih prostorih in opremi in finančnih rezultatih poslovanja. Vlogo za vpis v evidenco lahko predlagajo programski sveti subjektov iz 3. člena tega pravilnika, ki imajo izdelan razvojni program dela.
7. člen
Organi, ki so pristojni za oblikovanje programa pri nosilcih občinskih kulturnih programov najkasneje do konca septembra za naslednje proračunsko leto na podlagi vabljenega razpisa predlagajo Odboru za negospodarstvo in javne službe pri Občinskem svetu mestne občine Slovenj Gradec programe, projekte in prireditve, ki so zaradi posebnega pomena za kulturno dogajanje v občini sofinancirani iz občinskega proračuna. K predlogu morajo predložiti tudi dokazilo o izpolnjevanju pogojev za pridobitev statusa nosilca programa na področju kulture.
8. člen
Odbor za negospodarstvo in javne službe določi predlog neposrednih nosilcev in obseg sredstev na podlagi naslednjih kriterijev:
– kakovostna raven predlaganega programa mora biti strokovno utemeljena,
– izvajalec ima za izvedbo programa zagotovljene ustrezne kadrovske, prostorske in tehnične pogoje,
– obiskanost in odmevnost programa,
– realna finančna konstrukcija za izvedbo programa (zagotovljeni deleži lastnih sredstev in sofinancerjev) zagotavlja dejansko možnost izvedbe programa,
– neprofitnost programa in zagotovilo, da se morebitni presežki prihodkov nad odhodki pri izvedbi posameznega programa vrnejo v proračun oziroma, da je zagotovljena drugačna namenska poraba sredstev, ki zagotavlja nadaljnji razvoj dejavnosti,
– racionalno trošenje proračunskih sredstev in zagotovljeno finančno dokumentacijo.
9. člen
Ne glede na določbe prejšnjega člena lahko župan skladno s tretjim odstavkom 18. člena zakona o uresničevanju javnega interesa na področju kulture sprejme sklep o financiranju oziroma sofinanciranju posameznega programa ali projekta tudi mimo postopka po tem pravilniku, vendar le v primeru, da ugotovi posebno pomembnost programa oziroma projekta, ki ga ni bilo mogoče vnaprej načrtovati.
V primeru iz prvega odstavka tega člena župan presoja pisno vlogo predlagatelja, ki mora vsebovati vse elemente, ki so potrebni za odločitev o zadevi s priloženimi listinami, ki dokazujejo pomembnost in izvedljivost programa oziroma projekta. Župan lahko pri svojih odločitvah uporabi tudi mnenja posameznih strokovnjakov oziroma strokovnih skupin.
Določbe tega člena se ne uporabljajo za vloge, ki so prispele na javni razpis.
III. POSTOPEK IZBIRE KULTURNIH PROGRAMOV IN PROJEKTOV
10. člen
Postopek izbire programov izvede komisija, ki jo s sklepom imenuje župan. Pri tem mora ravnati skladno z določbami zakona o javnih naročilih, pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna in tem pravilnikom.
Postopki izbora kulturnih programov in projektov morajo biti izvedeni najkasneje v 60 dneh po sprejemu proračuna in predlagani županu v sprejem.
11. člen
Pri neposrednem izboru programov morajo upoštevati ocenitev po naslednjih minimalnih merilih in kriterijih:
A) izpolnjevanje splošnih pogojev, ki zagotavljajo kvalitetno izvedbo programa:
1. program ima postavljene jasne cilje, ki izhajajo iz potreb okolja oziroma je njihovo izvajanje v interesu Mestne občine Slovenj Gradec,
2. uporabljene metode dela in ravnanja zagotavljajo dosego zastavljenih ciljev,
3. nosilec programa razpolaga z ustreznimi kadrovskimi, prostorskimi in tehničnimi pogoji za izvedbo programa,
4. nosilec zagotavlja, da z izvedbo programa ne bo vzpodbujal nestrpnosti zaradi rasnih, političnih ali verskih prepričanj in ne bo deloval v interesu skupin, ki takšne interese propagirajo,
5. program je namenjen širši javnosti in z oglaševanjem zagotavlja neselektivno udeležbo na prireditvah.
Ob izpolnjevanju vseh pogojev lahko ponudnik doseže največ 50 točk.
B) finančna konstrukcija:
1. pregledna in jasna ocena prihodkov in odhodkov za vsak program posebej,
2. izkazana neprofitnost programa,
3. delež predvidenih lastnih in izvenproračunskih sredstev,
4. prikaz realnih predračunskih stroškov za izvedbo programa glede na predvideno število obiskovalcev prireditve oziroma glede na namen in cilje izvedbe programa ter pričakovane rezultate,
5. dokazila o deležih zagotovljenih drugih finančnih virov (lastna sredstva, sponzorji, Ministrstvo za kulturo, druge občine).
Ob izpolnjevanju vseh pogojev lahko ponudnik doseže največ 100 točk.
C) reference ponudnika in aktivnosti na območju občine:
1. predstavitev do sedaj izvedenih programov in projektov (največ za obdobje zadnjih 4 let),
2. odmevnost že izvedenih programov in projektov,
3. priznanja in nagrade za izvedbo podobnih programov doma in v tujini,
4. kontinuiteta dejavnosti in tradicionalna dobra obiskanost podobnih prireditev.
Ob izpolnjevanju vseh pogojev lahko ponudnik doseže največ 30 točk.
D) posebni dodatni kriteriji:
1. program ima širše kulturno izobraževalne učinke,
2. uveljavljenost avtorja ali izvajalca doma in v tujini,
3. redkost prijavljenega programa v slovenskem prostoru,
4. širša povezanost programov – zagotovljeno vzajemno gostovanje naših avtorjev ali izvajalcev,
5. program je namenjen otrokom do 14 leta starosti,
6. program je namenjen mladini do 30 leta starosti,
7. izvajalci programa so mladi umetniki, ki niso starejši od 30 let.
Ob izpolnjevanju posebnih pogojev lahko ponudnik doseže dodatnih 10 točk za vsak pogoj posebej.
12. člen
Za izbor in ocenitev posameznih programov in projektov se lahko za posamezna področja v razpisnih dokumentacijah določijo tudi drugi posebni kriteriji in merila, ki omogočajo lažji izbor zaradi posebnosti v dejavnosti.
Posebni kriteriji lahko predstavljajo največ 40% ocenitve ali dodatnih 80 točk v skupni ocenitvi programa.
IV. MERILA ZA POSAMEZNA SPECIFIČNA PODROČJA
1. Ljubiteljska kultura
13. člen
Zveza kulturnih društev Slovenj Gradec je nosilec izvajanja programov ljubiteljske kulture na področjih
1. Redne vadbe amaterskih kulturnih ustvarjalcev s področja:
– glasbene dejavnosti,
– gledališke dejavnosti,
– folklorne dejavnosti,
– literarne dejavnosti,
– likovne dejavnosti in
– multimedijskih projektov.
2. Programskih stroškov amaterskih kulturnih ustvarjalcev, ki zaradi nadpovprečne kvalitete ali drugih posebnosti izvajajo programe, ki ne pomenijo izvedbe obveznih programov zaradi sofinanciranja redne vadbe in so posebnega pomena za kulturni utrip v občini oziroma, ko s svojim delovanjem presežejo občinske oziroma republiške meje.
3. Programskih stroškov – delež sofinanciranja skupnih programov in akcij, ki jih skupaj s Skladom RS za ljubiteljske kulturne dejavnosti organizira za amaterske kulturne ustvarjalce.
Zveza kulturnih društev Slovenj Gradec je tudi predlagatelj programa investicijskega vzdrževanja in obnov javne infrastrukture na področju kulture, ki je namenjena dejavnosti ljubiteljske kulture.
14. člen
Zaradi zaščite posebnega javnega interesa pri razvoju in promociji kulture v Mestni občini Slovenj Gradec in specifičnega delovanja se lahko za posamezne programe določijo tudi drugi nosilci dejavnosti ljubiteljske kulture pod pogoji, da
– izvajajo program, ki po kvaliteti sodi v vrh slovenske kulturne ustvarjalnosti,
– skrbijo za vzgojo in izobraževanje podmladka,
– ohranjajo tradicionalno mednarodno sodelovanje.
15. člen
Nosilci ljubiteljske kulturne dejavnosti iz prejšnjega člena tega pravilnika so upravičeni do proračunskih sredstev za nadpovprečne stroške delovanja, katerih namen se vsako leto opredeli s posebno pogodbo na podlagi izbranega programa.
2. Kulturna dediščina
16. člen
Lastniki in upravljalci premične in nepremične kulturne dediščine lahko iz občinskega proračuna uveljavljajo pomoč pri kritju nadpovprečnih stroškov pri vzdrževanju in posegih zaradi ohranjanja spomeniške funkcije skladno z usmeritvami o rabi in namembnosti kulturnih spomenikov pod nadzorom in po navodilih Zavoda za varstvo naravne in kulturne dediščine Maribor oziroma drugih pooblaščenih strokovnih institucij.
17. člen
Za pomoč pri vzdrževanju kulturne dediščine iz prejšnjega člena tega pravilnika lahko zaprosijo lastniki z odlokom razglašenih kulturnih spomenikov, ki lahko lastništvo izkažejo z javno listino in imajo izdelan investicijski program vzdrževanja in rabe spomenika skladno z navodili in omejitvami kot sledi iz konzervatorskega poročila.
Iz programa marajo biti razvidni natančni stroški rednega vzdrževanja spomenika in nadpovprečni stroški oziroma restavratorski posegi zaradi predpisanih drugačnih materialov ali izvedb in razmejitev teh stroškov med sofinancerji.
18. člen
Predlagatelji posegov na kulturnih spomenikih so dolžni občinski upravi najkasneje do konca leta za naslednje proračunsko leto predlagati program za pomoč pri vzdrževanju kulturnih spomenikov in predložiti:
1. za nepremične kulturne spomenike:
– investicijski program s kratkim opisom razmer pred posegom, dosedanjimi vlaganji in vplivom predvidenega posega na rabo spomenika, ki opravičuje javni interes,
– konservatorsko poročilo in navodilo za sanacijo,
– fotografije o stanju,
– gradbeno dovoljenje z dokazilom o lastništvu in projektno dokumentacijo,
– kopija sklenjenih pogodb z izvajalci z izdelanimi predračuni iz katerih je razvidna razmejitev stroškov rednega vzdrževanja in nadpovprečnih stroškov zaradi spomeniške funkcije,
2. za premično dediščino:
– ocena strokovne ustanove o pomembnosti in vrednotenju premičnega spomenika,
– dokazilo o lastništvu in poreklu eksponata,
– opis in predračun potrebnih restavratorskih posegov,
– pismo lastnika o nameri morebitne prodaje spomenika,
– slikovno gradivo o stanju eksponata,
– predlog nadaljnjega proučevanja in zaščite ter hrambe in prezentacije premičnega spomenika.
20. člen
Občinska uprava predlagane vloge na podlagi predložene dokumentacije oceni glede na pomembnost in usklajenost posega z interesi občinskih razvojnih programov in razpoložljivimi sredstvi za tovrstno sofinanciranje. O svojih ugotovitvah seznani Odbor za negospodarstvo in javne službe, ki v roku 60 dni po sprejemu proračuna predlaga županu sprejem sklepa o višini pomoči pri sofinanciranju nadpovprečnih stroškov vzdrževanja kulturnih spomenikov.
Pri določitvi prednostne liste pomoči pri posegih za ohranjanje kulturne dediščine odbor poleg splošnih meril in kriterijev upošteva še naslednje posebne kriterije in merila:
1. Pomembnost izvedbe posega pri ohranjanju kulturne dediščine, ki je v interesu Mestne občine Slovenj Gradec zaradi svoje:
– kulturne pričevalnosti, ki bo omogočala poglobljeno raziskovalno dejavnost;
– gospodarske koristnosti, ki bo omogočala ohranjanje tradicionalne dejavnosti;
– turistične zanimivosti, ker predstavlja dominanto v prostoru ali zanimivost za oglede javnosti.
2. Po mnenju strokovnih institucij velika stopnja ogroženosti spomenika kar ima lahko za posledico celo trajno uničenje dela pomembne kulturne dediščine.
3. Finančno izražen interes lastnika in sovlagateljev za obnovo spomenika in njegovo prezentacijo.
4. Dosedanja prizadevanja lastnikov oziroma upravljalcev za ohranitev spomenika in njegove spomeniške funkcije.
5. Nadaljevanje že začetih posegov na spomeniku.
6. Posegi in programi, ki predstavljajo obeležitev pomembnih kulturnozgodovinskih dogodkov na območju Slovenj Gradca in okolice.
7. Projekti, ki imajo izdelan program popularizacije ter projekti didaktične narave
8. Projekti, ki imajo izdelano izvirno zasnovo in inovativni pristop k prezentaciji kulturnozgodovinske pričevalnosti.
V primeru, da vloga zadostuje najvišjim kakovostnim merilom, lahko odbor določi posamezne predloge kot osrednje (nosilne) programe oziroma projekte s področja varstva kulturne dediščine v naslednjih letih ter s tem zagotovi kontinuiteto kulturno varstvenih posegov na določenem pomembnejšem spomeniku.
3. Javna infrastruktura na področju kulture
21. člen
Lastniki in upravljavci javne infrastrukture na področju kulture so upravičeni do proračunskih sredstev za redno in investicijsko vzdrževanje opreme in objektov skladno z načrtom vzdrževanja, ki se izdela na podlagi amortizacijske izrabe za obdobje petih let in ga sprejme Občinski svet mestne občine Slovenj Gradec na predlog Odbora za negospodarstvo in javne službe.
V. NADZOR
22. člen
Nadzorni odbor mestne občine Slovenj Gradec izvajanja nadzor nad izvajanjem določb tega pravilnika, kar so vsi neposredni porabniki proračunskih sredstev za programe po tem pravilniku dolžni omogočiti.
23. člen
Nosilci programov so dolžni voditi evidenco in skrbeti za dokumentacijo o realizaciji programov in namenski porabi proračunskih sredstev. Pri tem morajo zagotoviti zakonito in strokovno finančno poslovanje ter nadzor nad izvajanjem programov in porabo sredstev po sklenjenih pogodbah z neposrednimi izvajalci ter sproti obveščati občinsko upravo o realizaciji programov.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
22. člen
Roki določeni v tem pravilniku se uporabljajo za proračunsko leto 2003, v prehodnem obdobju pa se rok iz 7. členu določi 30 dni po sprejemu tega pravilnika, roka iz 10. in 20. člena pa se določita 60 dni po sprejemu tega pravilnika.
23. člen
Nosilci kulturnih programov morajo najkasneje v 30 dneh po sprejemu tega pravilnika uskladiti postopke, načine in merila za vrednotenje in izbor kulturnih programov.
24. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 67000-00001/2002
Slovenj Gradec, dne 17. aprila 2002.
Župan
Mestne občine Slovenj Gradec
Janez Komljanec l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti