Uradni list

Številka 3
Uradni list RS, št. 3/2001 z dne 18. 1. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 3/2001 z dne 18. 1. 2001

Kazalo

255. Odlok - koncesijski akt za podelitev koncesije za izgradnjo/adaptacijo objekta tržnice v Kočevju in izvajanje gospodarske javne službe urejanja in vzdrževanje javne tržnice, stran 356.

Na podlagi 3., 6., 32. in 33. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93); 21., 27., 71. in 81. člena statuta Občine Kočevje (Uradni list RS, št. 23/99 in 53/99); 4., 7. in 12. člena odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Kočevje (Uradni list RS, št. 37/95); 5. in 7. člena odloka o tržnem redu v Občini Kočevje (Uradni list RS, št. 94/00) je Občinski svet občine Kočevje na 18. redni seji dne 18. 12. 2000 sprejel
O D L O K – K O N C E S I J S K I A K T
za podelitev koncesije za izgradnjo/adaptacijo objekta tržnice v Kočevju in izvajanje gospodarske javne službe urejanje in vzdrževanje javne tržnice
1. člen
S tem odlokom Občina Kočevje (v nadaljevanju: koncedent) določa predmet in pogoje za oddajo koncesije za izgradnjo/adaptacijo objekta tržnice v Kočevju in izvajanje gospodarske javne službe urejanje in vzdrževanje javne tržnice in tržnih površin zunaj prodajaln v Občini Kočevje. Odlok določa predvsem:
1. dejavnost, ki je predmet koncesionirane gospodarske javne službe (v nadaljevanju: javna služba) in območje njenega izvajanja
2. uporabnike in koristnike javne službe
3. pogoje, ki jih mora izpolnjevati izvajalec javne službe (v nadaljevanju: koncesionar)
4. javna pooblastila koncesionarju
5. splošne pogoje za izvajanje javne službe
6. začetek in čas trajanja koncesije
7. načini financiranja javne službe
8. način podelitve koncesije
9. nadzor nad izvajanjem koncesije
10. prenehanje koncesijskega razmerja
11. druge pogoje za izvajanje javne službe.
I. PREDMET KONCESIONIRANE JAVNE SLUŽBE IN OBMOČJE NJENEGA IZVAJANJA
2. člen
Predmet koncesije je izgradnja/adaptacija objekta tržnice v Kočevju in izvajanje gospodarske javne službe urejanje in vzdrževanje javnih tržnic in tržnih površin zunaj prodajaln (v nadaljevanju: ostale javne tržne površine) v Občini Kočevje.
3. člen
Koncesija zajema:
– izgradnjo/adaptacijo objekta tržnice v Kočevju (parc. št. 1284/1 in 1284/2 k.o. Kočevje) po sistemu BOT (izgraditi/obnoviti, obratovati, predati)
– izvajanje javne službe urejanje in vzdrževanje javne tržnice v Kočevju
– upravljanje s ostalimi javnimi tržnimi površinami v Občini Kočevje
Koncesija za izgradnjo/adaptacijo objekta tržnice se izvede na osnovi prostorsko izvedbene in projektno tehnične dokumentacije koncesionarja, ki jo predhodno sprejeme oziroma potrdi koncedent.
Koncesija za urejanje in vzdrževanje javnih tržnic zajema izvajanje javne službe v izgrajenem/adaptiranem objektu javne tržnice, ter upravljanje z ostalimi javnimi tržnimi površinami v Občini Kočevje.
II. UPORABNIKI IN KORISTNIKI JAVNE SLUŽBE
4. člen
Uporabniki in koristniki koncesionirane dejavnosti javne službe so občani ter fizične in pravne osebe.
III. POGOJI, KI JIH MORA IZPOLNJEVATI KONCESIONAR
5. člen
Koncesionar je lahko fizična ali pravna oseba, konzorcij z določenim nosilcem ali kapitalska družba, če izpolnjuje pogoje za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije. Koncesionar je lahko tudi tuja pravna oseba, če izpolnjuje z zakonom predpisane pogoje za opravljanje dejavnosti v Republiki Sloveniji.
6. člen
Koncesionar mora poleg z javnim razpisom določenih pogojev izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
– da je registriran za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije oziroma dejavnosti trgovine in izpolnjuje pogoje po 4. členu zakona o gospodarskih družbah ali je vpisan v register samostojnih podjetnikov oziroma ima obrtno dovoljenje,
– da ima zadostne izkušnje iz področja koncesionirane javne službe oziroma dejavnosti trgovine,
– da zaposluje zadostno število strokovnih kadrov za samostojno opravljanje nalog, ki so predmet koncesije,
– da je ustrezno tehnično usposobljen oziroma opremljen za samostojno opravljanje nalog, ki so predmet koncesije,
– da izdela idejno zasnovo celovitega projekta izgradnje/adaptacije objekta tržnice z oceno vrednosti posega, planiran čas izgradnje s terminskim planom,
– da predloži zaprto finančno konstrukcijo investicije za katero vsa potrebna sredstva v zvezi z izgradnjo zagotavlja koncesionar, po izgradnji pa tudi sredstva za vzdrževanje in zagotavljanje kvalitetnih storitev za koristnike in uporabnike,
– da predloži elaborat o opravljanju dejavnosti z vidika kadrov, organizacije dela, strokovne opremljenosti, sposobnosti vodenja kadra, finančno operativnega in razvojnega vidika,
– da pripravi in predloži ceno in strukturo cene, ter projekcijo finančnih obremenitev koristnikov uporabnikov za ves čas trajanja koncesije, pri tem pa upošteva veljavno zakonodajo v RS,
– da upošteva prednost zagotavljanja javnega interesa pri izvajanju javne službe na dolgi rok, pred pridobivanjem dobička na vložena sredstva,
– da poda pisno izjavo, da bo sklenil zavarovanje proti odgovornosti za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z izvajanjem koncesije povzročijo pri koncesionarju zaposleni ljudje tretji osebi, občini ali državi. Pogodba o zavarovanju mora imeti klavzulo, da je zavarovanje sklenjeno v korist Občine Kočevje,
– da poda pisno izjavo, da bo v primeru, če bo izbran, sprejel vse obveznosti iz tega odloka - koncesijskega akta in pogoje iz razpisne dokumentacije,
– da predloži garancijo za izvedbo projekta (resnost ponudbe) ter garancijo za pravočasno in kvalitetno izvedbo projekta,
– da skrbi za vzdrževanje tržnice in tržnih površin ves čas trajanja koncesije,
– da parafira predlog koncesijske pogodbe, da se strinja s pogoji koncedenta,
– da komunicira v slovenskem jeziku in da uporablja tehnične normative in standarde, ki so v veljavi v Republiki Sloveniji, oziroma predpise mednarodnih organizacij, katerih uporabo Republika Slovenija priznava.
IV. JAVNA POOBLASTILA KONCESIONARJU
7. člen
Koncedent bo koncesionarju podelil naslednja javna pooblastila:
– pravico izključnega upravljanja (izkoriščanja) in vzdrževanja objektov in naprav javne tržnice in tržnih površin v Občini Kočevje, ki so last koncedenta,
– pravico oblikovati predloge cen svojih storitev, z upoštevanjem veljavne zakonodaje,
– pravico določati pogoje za najem tržnih prostorov.
Koncedent lahko določi koncesionarju tudi druga javna pooblastila, ki se opredelijo v koncesijski pogodbi.
V. SPLOŠNI POGOJI ZA IZVAJANJE JAVNE SLUŽBE
8. člen
Splošni pogoji za izvajanje koncesionirane gospodarske javne službe za urejanje in vzdrževanje javne tržnice so:
koncesionar:
– prevzame projektiranje, izgradnjo/adaptacijo, obratovanje, vzdrževanje in financiranje izgradnje/adaptacije objekta javne tržnice v Občini Kočevje skladno z veljavno zakonodajo,
– izvaja koncesionirano dejavnost tako, da se zagotovi upoštevanje zahtev koncedenta in potreb koristnikov in uporabnikov,
– upravlja objekt javne tržnice in druge tržne površine v skladu s pravili dobrega gospodarja,
– omogoča najem tržnih površin v skladu s tehničnimi zmožnostmi,
– kontinuirano in kvalitetno izvaja dejavnost,
– vodi kataster tržnih površin,
– odvaja koncesijske dajatve,
– predloži letno poročilo o poslovanju,
– omogoča strokovni in finančni nadzor na zahtevo koncedenta ali pristojne inšpekcije,
– oblikuje cene v skladu z veljavno zakonodajo in predpisi koncedenta,
– upošteva morebitne prioritete, ki jih sprejme koncedent,
– prevzema odgovornost za škodo, povzročeno koncedentu ali drugim z izvajanjem koncesionirane javne službe,
– pri fazni izvedbi projekta izgradnje/adaptacije upošteva funkcioniranje objekta kot tehnološko zaokrožene celote in predvidi vire financiranja za posamezno fazo,
– koncesija za izgradnjo/adaptacijo objekta javne tržnice (BOT sistem) se podeli za dobo do 10 let od podpisa koncesijske pogodbe (prva alinea 3. člena),
– koncesija za izvajanje gospodarske javne službe urejanje in vzdrževanje javnih tržnih površin se podeli za dobo do 20 let, vključno z izgradnjo (druga in tretja alinea 3. člena).
Koncesionar izbran za izgradnjo/adaptacijo objekta javne tržnice je lahko tudi izvajalec gospodarske javne službe urejanja in vzdrževanja javnih tržnic po preteku koncesijskega razmerja. Koncedent se odloča o podaljšanju koncesije za izvajanje dejavnosti glede na predhodne izkušnje, ki jih je imel s koncesionarjem. Koncesijsko razmerje se lahko podaljša za največ pet let.
Pravice in obveznosti koncedenta (občine) in koncesionarja se določijo v koncesijski pogodbi, določijo pa se tudi pravice in obveznosti koncedenta in koncesionarja za primer, če koncedent iz kakršnegakoli razloga po preteku prve (investicijske) faze ne razširi koncesijskega razmerja na izvajanje dejavnosti gospodarske javne službe.
9. člen
Koncesionar, ki poleg javne službe iz tega odloka opravlja še druge dejavnosti, mora za to javno službo voditi ločeno računovodstvo po določilih zakona.
10. člen
Za pridobitev koncesije ima zainteresirana oseba (pravna, fizična, konzorcij ali kapitalska družba) z območja Občine Kočevje prednostno pravico pred zainteresiranimi z drugih področij, ob enakih ponujenih pogojih in če v celoti izpolnjuje razpisne pogoje.
VI. ZAČETEK IN TRAJANJE KONCESIJE
11. člen
Začetek in čas trajanja se natančno opredeli v koncesijski pogodbi.
Koncesijsko razmerje za 1. fazo (BOT-sistem) se sklene za dobo do 10 let od podpisa koncesijske pogodbe, za drugo fazo pa za dobo do 20 let vključno z fazo izgradnje.
Koncesijsko razmerje se prične s podpisom koncesijske pogodbe, oziroma v skladu z njenimi določili.
Koncesija traja dokler ne nastopi eden izmed razlogov iz 41. in 42. člena zakona o gospodarskih javnih službah.
Po prenehanju koncesijske pogodbe zaradi izteka roka, za katerega je bila sklenjena, objekti neodplačno pridejo v last koncedenta v skladu s pogoji, določenimi v koncesijski pogodbi.
Koncesijska pogodba se po njenem izteku lahko podaljša.
VII. NAČIN FINANCIRANJA JAVNE SLUŽBE
12. člen
Viri financiranja za izgradnjo/adaptacijo objekta javne tržnice so lastna sredstva koncesionarja, mednarodni ali domači bančni krediti, nepovratna sredstva in državne subvencije, prispevki uporabnikov.
Koncedent za izgradnjo/obnovo objekta javne tržnice praviloma ne bo zagotavljal sredstev.
Že zgrajen objekt, ki ga bo koncesionar dobil v izkoriščanje in upravljanje, se šteje kot lastna sredstva koncedenta.
Viri financiranja javne službe so dohodki od prodaje proizvodov in storitev, ki jih v svojem imenu in za svoj račun izvaja koncesionar in sicer po cenah in normativih odobrenih s strani koncedenta, takse in drugi viri določeni z občinskimi akti. Koncesionar je dolžan zagotavljati gospodarsko javno službo na dolgi rok z najnižjimi stroški, oziroma po dani ceni zagotavljati najvišjo raven javne službe.
13. člen
Koncesionar plača koncedentu letno kocesijsko dajatev za izvrševanje gospodarske javne službe.
Koncesijska dajatev se obračunava in plačuje v odstotku od cene enote proizvoda ali storitve koncesionarja, način obračuna in plačila pa se podrobneje določi v koncesijski pogodbi.
Koncesionar mora v svojih evidencah zagotoviti podatke o osnovah, na podlagi katerih se obračunava in plačuje koncesijska dajatev.
Koncesijska dajatev se lahko plača tudi v fiksnem - enkratnem znesku v odvisnosti od vrednosti investicije.
V primeru, ko gre za uresničevanje javnega interesa zagotavljanja gospodarske javne službe, se lahko koncedent v javnem interesu in v korist uporabnikom tudi odpove plačilu koncesijske dajatve, kar se posebej opredeli v koncesijski pogodbi.
VIII. NAČIN PRIDOBITVE KONCESIJE
14. člen
Koncesija bo v skladu s 36. in 37. členom zakona o gospodarskih javnih službah podeljena na podlagi javnega razpisa.
Javni razpis se opravi po določbah tega odloka, v skladu z zakonom o gospodarskih javnih službah, zakonom o javnih naročilih in zakonom o reviziji postopkov javnega naročanja.
Javni razpis mora vsebovati navedbe o predmetu koncesije, pogojih za koncesijo, elementih, ki jih mora vsebovati prijava na razpis, začetku in trajanju koncesije, zahtevanih strokovnih podlagah, ki jih zagotovi ponudnik, roku za prijavo, roku za izbor koncesionarja, merilih in postopku za izbor koncesionarja, roku v katerem bodo ponudniki obveščeni o izboru in o odgovorni osebi za dajanje informacij.
Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Če javni razpis ni uspel, se postopek vodi skladno z določili zakona o javnih naročilih.
Javni razpis je veljaven tudi v primeru, če se nanj prijavi en sam ponudnik.
Koncesionar je na podlagi koncesijske pogodbe upravičen pričeti vse upravne postopke, povezane s posegi v prostor in opravljati druge investitorske posle.
15. člen
Koncedent si pridržuje pravico, da glede na javni interes ne sklene koncesijske pogodbe z nobenim od ponudnikov.
16. člen
Medsebojna razmerja med koncedentom in koncesionarjem se podrobneje uredijo s koncesijsko pogodbo v skladu z zakonom in tem odlokom.
Koncesijsko pogodbo v imenu koncedenta sklene župan Občine Kočevje.
Župan o poteku podelitve koncesije in o sklenitvi koncesijske pogodbe obvesti občinski svet.
IX. NADZOR NAD IZVAJANJEM KONCESIJE
17. člen
Nadzor nad izvajanjem koncesije v skladu z določbami koncesijske pogodbe opravlja občinska uprava oziroma po županu pooblaščena strokovna oseba ali institucija.
Nadzor nad zakonitostjo dela koncesionarja izvršujejo pristojni inšpekcijski organi.
18. člen
Osebam, ki se izkažejo s pooblastilom župana mora koncesionar omogočiti odrejeni nadzor, pregled naprav, ter omogočiti vpogled v dokumentacijo in nuditi zahtevane podatke in pojasnila.
Nadzor je lahko napovedan ali nenepovedan.
19. člen
Občina opravi napovedan nadzor s poprejšnjo napovedjo najmanj 15 dni pred izvedbo. Nadzor mora potekati tako, da ne ovira opravljanja redne dejavnosti koncesionarja in tretjih oseb, praviloma v poslovnem času koncesionarja.
Občina lahko zaradi utemeljenih razlogov opravi tudi nenapovedan nadzor v smislu prejšnjega člena.
O nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpiše predstavnik koncesionarja in koncedenta, oziroma njegov pooblaščenec.
X. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA
20. člen
Koncesijsko razmerje preneha:
– s prenehanjem koncesijske pogodbe
– z odkupom koncesije
– z odvzemom koncesije
– v drugih primerih določenih s koncesijsko pogodbo.
21. člen
Koncesijska pogodba preneha:
– po preteku časa, za katerega je bila sklenjena, če je pogodbeni stranki pod pogoji navedenimi v pogodbi ne podaljšata,
– z razdrtjem.
Razlogi in pogoji za razdrtje, odpovedni roki in druge obveznosti ob razdrtju pogodbe, se določijo v koncesijski pogodbi.
22. člen
Z odkupom preneha koncesijsko razmerje tako, da koncesionar preneha opravljati javno službo pred pretekom časa trajanja koncesije, koncedent pa prevzame vse objekte in naprave, ki jih je koncesionar zgradil ali drugače pridobil. Način, obseg in pogoji se določijo s koncesijsko pogodbo.
23. člen
Koncedent lahko odvzame koncesionarju koncesijo ne glede na določila pogodbe:
– če koncesionar ne prične z opravljanjem koncesije v za to določenem roku,
– če dejavnost ne izvaja redno, strokovno in pravočasno, skratka tako, da so povzročene motnje v dejavnosti,
– če koncedentu ali uporabnikom namerno ali iz velike malomarnosti povzroča škodo,
– zaradi ponovljenih in dokazanih grobih kršitev zakonskih predpisov in določil te pogodbe,
– če se pri svoji dejavnosti ne drži predpisov in standardov ali navodil koncedenta,
– če v izvajanju javne službe obračunava višje cene od dovoljenih,
– če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot koncesija,
– v primeru stečaja koncesionarja,
– v drugih primerih, ki jih ugotovi občinski svet koncedenta,
– neposrednega izvajanja del ali storitev preko oseb, ki ne izpolnjujejo pogojev iz 6. člena tega odloka.
Odvzem koncesije je možen, če je občina na konkretno kršitev koncesionarja predhodno pisno opozorila, mu postavila rok za odpravo morebitnih posledic kršitve in mu pri tem zagrozila z odvzemom koncesije.
Koncesionar je dolžan v okviru objektivnih možnosti opravljati koncesijo tudi ob nepredvidljivih okoliščinah, nastalih zaradi višje sile. Zaradi nepredvidljivih okoliščin, ki so nastale zaradi višje sile, lahko koncesijsko razmerje preneha samo na podlagi sporazuma med koncedentom in koncesionarjem.
24. člen
Prenehanje koncesijske pogodbe, ne glede na razlog ali način, ne sme prizadeti pravic koristnikov/uporabnikov. Zato občina opravljanje javne službe do ponovne ureditve razmer v skladu s tem odlokom lahko prevzame v režijo s tem, da je dotedanji koncesionar do ponovne ureditve razmer, dolžan občini na njeno zahtevo omogočiti uporabo svojih delovnih priprav.
25. člen
Koncesionar je dolžan občino nemudoma obvestiti o spremembi okoliščin, ki so bile pomembne za sklenitev koncesijske pogodbe.
Koncesionar je dolžan obvestiti občino o vsaki statusni spremembi, vključno s spremembo kapitalske strukture. Če koncesionar tega v razumnem roku ne stori, če je zaradi tega prizadet interes občine ali če so zaradi sprememb bistveno spremenjena razmerja iz koncesijske pogodbe, lahko občina odvzame koncesijo.
26. člen
Odvzem koncesije se izvede z upravno odločbo, ki jo izda pristojni upravni organ občinske uprave.
XI. DRUGI POGOJI ZA IZVAJANJE KONCESIONIRANE JAVNE SLUŽBE
27. člen
Koncedent mora zagotoviti koncesionarju vso pomoč za sprejem ustreznih prostorskih aktov, pridobitev ustreznih dovoljenj, pooblastil oziroma drugih aktov, potrebnih za izvedbo projekta izgradnje/adaptacije objekta tržnice ter opravljanje gospodarske javne službe, ki je predmet koncesije.
28. člen
Uporabniki ali koristniki lahko ustanovijo svet porabnikov ali koristnikov, ki spremljajo delo koncesionirane javne službe in občasno občini posreduje oceno njenega dela.
Občinski svet mora občasno, najmanj pa enkrat na leto obravnavati delo koncesionirane javne službe, ter v primeru potrebe sprejeti ustrezne ukrepe za njeno brezhibno izvajanje.
29. člen
Koncesija ni prenosljiva, razen s soglasjem koncedenta.
V izjemnih primerih, lahko koncesionar ob soglasju koncedenta sklene z drugim usposobljenim izvajalcem storitev javne službe pogodbo o začasnem izvajanju del, v okviru katere podizvajalec opravlja posamezne storitve na območju občine.
Koncesionar mora v primeru delnega izvajanja javne službe preko pogodbe s podizvajalcem, v razmerju do občine, koristnikov in uporabnikov ter javnosti v zvezi s tem nastopati v svojem imenu.
30. člen
Rok v katerem bo koncesionar pričel z izvajanjem koncesionirane dejavnosti po tem odloku, in način prevzema javne službe se določita s koncesijsko pogodbo. Z dnem podpisa koncesijske pogodbe Javno komunalno podjetje Komunala Kočevje d.o.o. preneha opravljati dejavnost urejanje in vzdrževanje javnih tržnic.
31. člen
Ta odlok začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 35102-227/99-134
Kočevje, dne 19. decembra 2000.
Župan
Občine Kočevje
Janko Veber, univ. dipl. inž. grad. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti