Uradni list

Številka 2
Uradni list RS, št. 2/1997 z dne 17. 1. 1997
Uradni list

Uradni list RS, št. 2/1997 z dne 17. 1. 1997

Kazalo

96. Splošni pogoji poslovanja Avtobusne postaje Ljubljana, stran 104.

Na podlagi zakona o cestnem prometu (Uradni list RS, št. 72/94) in pravilnika o opremljenosti avtobusnih postaj in pomembnejših avtobusnih postajališč ter načinu opravljanja storitev avtobusnih postaj (Uradni list SRS, št. 35/88), je uprava Avtobusne postaje Ljubljana, d.d., Ljubljana dne 18. 12. 1996 sprejela
S P L O Š N E P O G O J E
poslovanja Avtobusne postaje Ljubljana
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Splošni pogoji poslovanja Avtobusne postaje Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: splošni pogoji poslovanja) opredeljujejo:
– storitve Avtobusne postaje Ljubljana in način njihovega izvajanja,
– razmerje med Avtobusno postajo Ljubljana in prevozniki v linijskem in izvajalci prevoza v prostem cestnem prometu (v nadaljnjem besedilu: izvajalec),
– razmerje med Avtobusno postajo Ljubljana in potniki.
2. člen
Izrazi v splošnih pogojih poslovanja pomenijo:
– prevoz v notranjem cestnem prometu je vsak cestni prevoz znotraj meja Republike Slovenije;
– prevoz v mednarodnem cestnem prometu je vsak cestni prevoz najmanj čez eno državno mejo;
– javni prevoz je prevoz, ki je pod enakimi pogoji dostopen vsem uporabnikom prevoznih storitev;
– javni prevoz oseb je prevoz v linijskem cestnem prometu in prevoz v prostem cestnem prometu;
– linijski cestni promet je promet na določeni relaciji in smeri vožnje ter po voznem redu in ceni, ki sta vnaprej določena in objavljena, od začetne do končne avtobusne postaje;
– prosti cestni promet je organiziran posebni promet, za katerega relacijo in ceno ter druge pogoje prevoza določita prevoznik oziroma izvajalec in AP s pisno pogodbo;
– prevoznik je fizična ali pravna oseba, ki izpolnjuje zakonske pogoje za opravljanje dejavnosti prevoza oseb ali stvari v notranjem in mednarodnem cestnem prometu;
– izvajalec prevoza v prostem cestnem prometu je pravna ali fizična oseba, ki opravlja organizirane posebne prevoze v prostem cestnem prometu in izpolnjuje zakonske pogoje za opravljanje te dejavnosti;
– pooblaščeno osebje AP so kontrolorji in prometniki AP;
– uporabniki storitev AP so potniki, prevozniki in izvajalci;
– peroni so posebej pripravljena postajna mesta, za prihode in odhode avtobusov, ki so označena s tablami z navedenimi zaporednimi številkami in smermi vožnje (v nadaljnjem besedilu: peroni).
3. člen
Avtobusna postaja Ljubljana, storitve v cestnem prometu, d.d., Ljubljana, Trg OF 4 (v nadaljnjem besedilu: AP) izvaja sprejem in odpravo avtobusov, predvidenih z voznim redom, potnikov in prtljage, prodajo in predprodajo vozovnic ter rezervacij sedežev, prevzem in shranjevanje prtljage, posrednuje informacije o prevozih potnikom in prevoznikom, izvaja storitve turizma, gostinstva, menjalnice, cargo in opravlja druge storitve v zvezi s prevozi za potnike in prevoznike.
AP opravlja svoje storitve pod enakimi pogoji za vse uporabnike, v skladu s splošnimi pogoji poslovanja in cenikom AP.
II. STORITVE AVTOBUSNE POSTAJE IN NAČIN NJIHOVEGA IZVAJANJA
4. člen
Za opravljanje svoje dejavnosti ima AP:
– ustrezno število peronov;
– prostor za zadrževanje potnikov;
– prostor za shranjevanje prtljage (garderobo);
– potrebna mesta za prodajo vozovnic (blagajna);
– mesto za dajanje informacij o prihodih in odhodih avtobusov;
– napravo za razglase;
– prometni urad;
– turistični urad;
– javno medkrajevno telefonsko govorilnico;
– tablo za objavo izvlečkov avtobusnih voznih redov in cenik storitev AP;
– javne sanitarije;
– prostore za opravljanje gostinskih in trgovskih storitev, prodajo časopisov in revij, menjave tujih valut, urarskih storitev itd...
5. člen
AP opravlja svojo dejavnost po poslovnem in delovnem času, ki ga določi uprava AP ter je objavljen na sedežu AP, na vidnem mestu.
AP zaračunava svoje storitve po objavljenem ceniku AP, ki ga sprejme uprava AP.
6. člen
AP sprejema in odpravlja avtobuse na peronih.
7. člen
Prodajo vozovnic in rezervacij sedežev opravlja izključno AP in sicer na prodajnih mestih, ki so označena z zaporednimi številkami. Vsaka agentska oziroma druga prodaja in rezervacija vozovnic na območju AP, ni dovoljena.
8. člen
AP določa prodajna mesta za prodajo vozovnic in rezervacij v javnem prevozu oseb, glede na potrebe.
Vozovnice prodaja AP po časovnem zaporedju odhodov na isti liniji razen, kadar potnik zahteva vozovnico za čas odhoda določenega prevoznika.
9. člen
Pooblaščeno osebje AP izvaja na območju AP in v avtobusih nadzor nad načinom prodaje voznih izkazov.
Če se v avtobusu nahajajo potniki brez avtobusne vozovnice ali z avtobusno vozovnico, kupljeno izven blagajn AP, se prevoznik zavezuje plačati AP znesek povprečne cene avtobusne vozovnice (50% zneska avtobusne vozovnice na najdaljši relaciji na tej liniji), pomnožen s številom potnikov brez avtobusne vozovnice oziroma vozovnice kupljene izven blagajn AP, ter poravnati znesek za postajno uslugo.
10. člen
Prodaja vozovnic v linijskem cestem prometu se opravlja po cenikih prevoznikov, v prostem cestnem prometu pa po cenah, opredeljenih v pogodbah med AP in izvajalcem.
V primeru napačno izdane vozovnice, se potniku vrne celoten znesek kupnine v roku pet minut, od trenutka napačne izdaje vozovnice. Sicer se upošteva desetodstotni odbitek od vrednosti vozovnice.
11. člen
Prtljago sprejema in izdaja AP v garderobi. Pogoji hrambe so objavljeni na vidnem mestu.
V primeru izgube prtljage, AP jamči do vrednosti 57 ECU za kos prtljage.
12. člen
Informacije o avtobusnih prevozih posredujejo informatorji AP na posebej označenem mestu, obvestila o odhodih avtobusov ter druga obvestila v zvezi z avtobusnimi prevozi, pa opravljajo prometniki AP, z zvočno napravo.
13. člen
AP določa perone za vse prihode in odhode avtobusov.
14. člen
Če prevoznik v mednarodnem ali medkrajevnem linijskem cestnem prometu v roku 15 minut pred časom, predvidenim za odhod, v primestnem linijskem cestnem prometu pa 10 minut pred časom, predvidenim za odhod, ne postavi avtobusa na odhodno mesto, AP zagotovi drug avtobus oziroma drug prevoz, na račun prevoznika.
Če ni možno zagotoviti avtobusa istega prevoznika, preskrbi AP avtobus ali drugo prevozno sredstvo drugega prevoznika. V tem primeru prometni urad obvesti potnike o načinu in času prevoza.
15. člen
Pooblaščena oseba AP prepreči vožnjo vozniku oziroma delo sprevodniku, če ugotovi, da ni sposoben varno opravljati svojega dela ter nadomesti voznika oziroma sprevodnika z drugo osebo istega ali drugega prevoznika. Morebitni stroški bremenijo prevoznika oziroma izvajalca.
16. člen
AP oziroma prometni urad vodi evidenco o prihodih in odhodih avtobusov (prometni dnevnik) in na prevoznih listinah prevoznikov sproti potrjuje čas prihoda in odhoda avtobusov ali izda potrdilo.
Prometni urad vodi tudi knjigo poročil, v katero se beležijo vsa bistvena odstopanja od voznega reda in vzroki odstopanja, če jih je mogoče takoj ugotoviti ter drugi dogodki, vezani na poslovanje AP in na poslovanje prevoznikov.
17. člen
Kršitve voznega reda, varnosti in določil splošnih pogojev poslovanja, ki jih povzroči osebje prevoznikov oziroma izvajalcev in jih ugotovijo delavci AP, sporoča AP prevoznikom oziroma izvajalcem in inšpekcijski službi ter organom za notranje zadeve.
18. člen
Na območje AP je dovoljen pristop le vozilom v linijskem cestnem prometu, vozilom v prostem cestnem prometu pod pogoji iz 20. člena splošnih pogojev poslovanja ter vozilom z dovolilnico AP.
V primeru ustavitve vozila, v nasprotju z predhodnim odstavkom tega člena, pooblaščeno osebje AP o tem obvesti organe za notranje zadeve, AP pa pripada nadomestilo za nastale materialne stroške v pavšalni višini 65 ECU.
III. RAZMERJE MED AVTOBUSNO POSTAJO, PREVOZNIKI IN IZVAJALCI
19. člen
Prevoznik oziroma izvajalec je dolžan zagotoviti izvajanje določil splošnih pogojev poslovanja in z njimi seznaniti vozno osebje.
20. člen
Na območju AP ni dovoljeno čiščenje avtobusov kot tudi ne opravljanje drugih opravil, s katerimi se onesnažuje prostor.
Na območju AP stojijo vozila z ugaslim motorjem. Zagon motorja vozila je dovoljen le neposredno pred odhodom avtobusa.
21. člen
Postavitve avtobusov na perone in njihovi odhodi, ki jih AP vnaprej določi, morajo biti točni, v skladu z določili splošnih pogojev poslovanja in voznim redom.
Postavitev avtobusa na vnaprej določeni odhodni peron mora vozno osebje avtobusa prijaviti v prometnem uradu AP in ravnati v skladu z navodili prometnika oziroma kontrolorja AP.
Znak za odhod avtobusa poda prometnik AP.
22. člen
Prevoznik je dolžan zagotoviti postavitev tehnično sposobnih avtobusov za vse linije na peron, ki imajo odhod iz Ljubljane:
– 10 minut pred predvidenim odhodom v primestnem linijskem cestnem prometu,
– 15 minut pred predvidenim odhodom v medkrajevnem in mednarodnem linijskem cestnem prometu,
Izvajalec je dolžan zagotoviti postavitev tehnično sposobnih avtobusov 30 minut pred predvidenim odhodom iz Ljubljane.
23. člen
Istočasen odhod dveh ali več avtobusov za isto linijo (bis vožnja) mora prevoznik oziroma izvajalec pravočasno sporočiti AP, najmanj 6 ur pred predvidenim odhodom oziroma 24 ur prej, če je odhod pred 12. uro naslednjega dne, sicer nosi vso materialno odgovornost sam.
24. člen
Ob prihodu avtobusa na AP in po končani vožnji, mora osebje avtobusa po opravljeni prijavi v prometnem uradu, izstopu potnikov in izdani prtljagi, avtobus odpeljati iz perona in zapustiti območje AP v času pet minut po prihodu avtobusa.
V primeru, da prevoznik oziroma izvajalec postavi avtobus na peron pred vnaprej dogovorjeno uro postavitve oziroma prihoda, je dolžan vozilo takoj umakniti. Če je peron prost, se za vsakih 10 minut plača stojnina po ceniku.
25. člen
Avtobusi morajo stati na peronu, ki ga določi AP in omogoča varen vstop oziroma izstop potnikov in ureditev drugih zadev, v zvezi s prevozom.
Vozno osebje mora biti pri avtobusu zaradi nudenja informacij ali pomoči potnikom pri vstopanju ali izstopanju in razmestitvi potnikov ter pri shranitvi prtljage.
V času od postavitve do odhoda avtobusa, vozno osebje oziroma ostalo osebje prevoznika ne sme prodajati vozovnic pred avtobusom oziroma v avtobusu ter ne sme dovoliti vstopa potniku brez vozovnice kupljene na AP.
26. člen
Prevozniki in izvajalci so dolžni plačevati storitve AP po ceniku.
IV. RAZMERJE MED AVTOBUSNO POSTAJO IN PREVOZNIKI
27. člen
Za prihode in odhode avtobusov na linijah v Ljubljano in v tranzitnem prometu, je prevoznik dolžan uporabljati storitve AP.
28. člen
Avtobusi v tranzitnem prometu morajo v prometnem uradu prijaviti prihod in postavitev avtobusa na odhodni peron ter se smejo zadrževati na peronu, največ 30 minut.
29. člen
Prevoznik mora najkasneje 15 dni pred dnevom uveljavitve, dostaviti AP registracijo in vozni red ter cenike s pogoji prevoza potnikov in prtljage, kakor tudi vse spremembe registracije in voznega reda oziroma cenikov, na način in v obliki, ki ga predpiše AP.
30. člen
Prevoznik je dolžan posredovati v prodajo vse vrste voznih izkazov (kuponske, kombinirane, skupinske, tedenske, letne, mesečne vozovnice...), pod pogoji in cenah (cene s popusti), ki jih sam uporablja.
31. člen
Za linijski cestni promet se zaračunavajo in plačujejo storitve v skladu s pisno pogodbo o poslovnem sodelovanju.
Če pa pogodba ni sklenjena, je prevoznik dolžan plačati storitve po ceniku AP, na licu mesta oziroma v roku osem dni od dneva izstavitve računa.
V. RAZMERJE MED AVTOBUSNO POSTAJO IN IZVAJALCI
32. člen
Prevoznik oziroma izvajalec, je dolžan predhodno skleniti z AP pisno pogodbo o poslovnem sodelovanju (v nadaljnjem besedilu: pogodba).
Če pogodba ni sklenjena, je uporabnik dolžan plačati storitve AP neposredno po prihodu avtobusa na AP oziroma pred odhodom, in sicer prometniku oziroma kontrolorju AP.
33. člen
V prostem cestnem prometu se vozovnice ne prodajajo oziroma jih na območju AP prodaja izključno AP.
Vozno osebje avtobusa izvajalca je dolžno pošiljati potnike na prodajna mesta AP, če je sklenjena pogodba za prodajo vozovnic med izvajalcem in AP.
Izvajalec, ki nima z AP sklenjene pogodbe in v nasprotju z določili splošnih pogojev poslovanja ustavi vozilo na območju AP, je dolžan povrniti AP nastale materialne stroške v pavšalni višini 65 ECU, v primeru večje povzročene škode, pa je lahko odškodninski zahtevek, tudi večji.
34. člen
Vozno osebje izvajalca mora dovoliti, da pooblaščeno osebje AP izvrši dnevno kontrolo prodanih avtobusnih vozovnic v avtobusu, kakor tudi podpisati kontrolni zapisnik.
Če pooblaščeno osebje AP, pri kontroli prodanih vozovnic v avtobusu izvajalca ugotovi, da se v avtobusu nahaja potnik brez kupljene avtobusne vozovnice, mora napotiti potnika na blagajno AP.
Če okoliščine tega ne dovoljujejo, mora izvajalec plačati AP provizijo po pogodbi povečano za znesek postajne usluge, za vse ugotovljene potnike brez vozovnic, v celotni višini cene vozovnic za posebni prevoz do zadnje postaje.
VI. RAZMERJE MED AVTOBUSNO POSTAJO IN POTNIKI
35. člen
Potnik ima pravico do sedeža v avtobusu, če ob nakupu vozovnice plača tudi rezervacijo.
Potniki brez vnaprej kupljene vozovnice in rezervacije sedeža, nimajo zagotovljenega mesta v avtobusu.
36. člen
Sedež v avtobusu, za prevoz v medkrajevnem cestnem prometu in mednarodnem cestnem prometu, lahko potnik rezervira na AP 30 dni pred nameravanim prevozom, rezervacijo pa mora prevzeti najmanj 2 uri v medkrajevnem cestnem prometu in 6 ur v mednarodnem cestnem prometu, pred predvidenim odhodom, na prodajnih mestih AP, sicer rezervacija ne velja.
Pred prazniki mora potnik prevzeti rezervacijo 24 ur pred predvidenim pričetkom potovanja.
37 . člen
Potnik je dolžan kupiti vozovnico pred vstopom na avtobus na prodajnih mestih AP, pri čemer svobodno izbira prevoznika oziroma izvajalca.
Potnik brez kupljene vozovnice ne sme vstopiti v avtobus in jo je pred vstopom v avtobus, na zahtevo voznega osebja ali pooblaščenega osebja AP, dolžan pokazati.
Otroci imajo popust po ceniku prevoznika.
38 . člen
Če potnik odstopi od potovanja mu AP vrne voznino, če je vozovnico vrnil najmanj 2 uri pred predvidenim odhodom avtobusa v primestnem in medkrajevnem cestnem prometu in najmanj 6 ur pred predvidenim odhodom avtobusa v mednarodnem cestnem prometu.
Če je predviden odhod avtobusa do vključno 7. ure zjutraj, je potnik dolžan vrniti vozovnico dan prej.
V primeru, da je predviden odhod avtobusa med 22. uro in 5.15, je potnik dolžan vrniti vozovnico na prodajna mesta AP, pred 22. uro.
AP vrne potniku vozovnico tako, da za svoje stroške in storitev zaračuna 10% voznine, ki jo upošteva ob vrnitvi voznine. Plačana rezervacija sedeža in druge plačane storitve AP se ob vrnitvi voznine potniku ne vračajo.
39. člen
Potnik mora sam poskrbeti, da na AP vstopi v pravi avtobus.
Invalidi, noseče ženske in starejši občani imajo prednost pri koriščenju storitev AP.
40. člen
Potnik lahko shrani v garderobi AP vso prtljago, razen eksplozivnih, vnetljivih ter pokvarljivih stvari, denarja in dragocenosti (nakit, zlatnina...). Pogoji shranjevanja prtljage so objavljeni v garderobi.
41. člen
Na območju AP, morajo potniki sami skrbeti za osebno varnost in svoje osebne predmete. V primeru ogrožanja varnosti potnikov, pooblaščeno sebje AP javlja kršitve Organom za notranje zadeve.
VII. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
42. člen
Uprava AP sprejme, v skladu s splošnimi pogoji poslovanja, potrebne akte v zvezi z organizacijo dela, poslovnim in delovnim časom, cenik storitev AP in druge akte, ki urejajo odnose med uporabniki storitev in AP.
Za sprejem sprememb in dopolnitev splošnih pogojev poslovanja, je pristojna uprava AP.
43. člen
Splošni pogoji poslovanja začnejo veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS.
Ljubljana, dne 18. decembra 1996.
Direktor
Avtobusne postaje Ljubljana
Marjan Kotar l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti