Uradni list

Številka 34
Uradni list RS, št. 34/1996 z dne 29. 6. 1996
Uradni list

Uradni list RS, št. 34/1996 z dne 29. 6. 1996

Kazalo

2256. Odlok o postavljanju in upravljanju objektov za nameščanje obvestil in reklam na območju Mestne občine Murska Sobota, stran 2912.

Na podlagi 39. in 43. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85 in 29/86 ter Uradni list RS, št. 29/90, 18/93, 47/93 in 71/93), 22. in 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93; 6/94 – odločba US RS, 45/94 – odločba US RS in Uradni list RS, št. 57/94 in 14/95) ter 23. člena statuta Mestne občine Murska Sobota (Uradni list RS, št. 28/95 in 21/96) je Mestni svet mestne občine Murska Sobota na 19. seji dne 30. maja 1996 sprejel
O D L O K
o postavljanju in upravljanju objektov za nameščanje obvestil in reklam na območju Mestne občine Murska Sobota
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ureja postavljanje in upravljanje objektov in naprav za nameščanje obvestil in reklam v obliki plakatov, napisov, znakov, svetlobnih napisov, transparentov, tabel, panojev, simbolov idr. (v nadaljevanju: reklamni objekti).
II. VRSTE REKLAMNIH OBJEKTOV
2. člen
Reklamni objekti so stalni in prenosni.
Stalni reklamni objekti so: reklamni stebri, reklamne stene, vgrajene table, na steno pritrjene vitrine, okviri panoji in elektronske table, na kandelabre pritrjeni okviri in table ter prostostoječi panoji.
Prenosni reklamni objekti so: prenosni panoji in transparenti ter napisi na javnih in drugih vozilih.
Obrazložitev izrazov:
– reklama je slika, beseda ali druga oblika izražanja, ki opozarja na izdelek, dejavnost ali dogodek,
– obvestilo je sporočilo, ki pove nekaj o določeni stvari ali dogodku,
– jumbo pano je pano velikih dimenzij (5,10 x 2,40 in 3 x 4 m),
– obvestilna tabla je plošča, na kateri je napisano ali nameščeno obvestilo o lokaciji podjetja ali firme in njihovi dejavnosti,
– reklamna tabla je plošča na kateri je napisana ali nameščena reklama za firmo, izdelek ali dogodek,
– reklamni steber je steber na katerega se lepijo ali nameščajo reklame,
– svetlobni pano – način oglaševanja, reklamiranja, kjer je obvestilo osvetljeno in vidno tudi ponoči,
– transparent je kos blaga ali drugega materiala ali plošča z napisom ali sliko za javno izražanje, sporočanje ali reklamiranje,
– reklamni pano je plošča, na katero se pritrdijo ali nalepijo reklamni plakati ali predmeti. Panoji so lahko prostostoječi ali pritrjeni na steno objekta.
3. člen
Glede na velikost in obliko ločimo naslednje reklamne objekte:
– jumbo panoje dimenzij 5,1 x 2,4 in 3 x 4 m,
– prostostoječe in stenske reklamne table do velikosti 6,0 m2,
– obvestilne table do 0,5 m2,
– reklamna stojala vel. do 0,5 m2,
– reklamne stebre,
– svetlobne panoje vel. do 3,0 m2,
– transparente in zastave,
– reklamne table na kandelabrih vel. do 0,5 m2.
III. POSTAVLJANJE REKLAMNIH OBJEKTOV
4. člen
Stalne reklamne objekte je dovoljeno postaviti, pritrditi ali vgraditi na mestih, ki so določena v grafičnem prikazu območij, kjer je dovoljeno postavljanje reklamnih objektov, ki je sestavni del odloka in je na vpogled na Oddelku za infrastrukturo, okolje in prostor ter gospodarske javne službe.
5. člen
Jumbo panoje lahko postavljajo in nanje nameščajo obvestila in reklame le pravne in fizične osebe, ki so na podlagi pogodbe z mestno občino pridobile pravico postavljanja in upravljanja (v nadaljnjem besedilu: izvajalec).
Ostale reklamne objekte na zemljiščih, ki so v lasti mestne občine, lahko postavlja in upravlja z njimi pravna in fizična oseba, ki jo pooblasti mestni svet mestne občine.
Po prenehanju pravice postavljanja in upravljanja reklamnega objekta, ga mora izvajalec v roku 8 dni odstraniti. Kolikor se le-ta ne odstrani v predpisanem roku ga na njegove stroške odstrani mestna občina.
6. člen
Stalne ali prenosne reklamne objekte lahko postavijo tudi pravne osebe in posamezniki na lastnih objektih oziroma funkcionalnih zemljiščih, vendar le v skladu s tem odlokom.
7. člen
Izvajalci so dolžni reklamne objekte redno vzdrževati in jih po potrebi obnavljati.
Na reklamnih objektih ter na plakatih, ki so nameščeni na teh objektih mora biti na vidnem mestu označena firma oziroma ime izvajalcev.
IV. POGOJI ZA POSTAVITEV REKLAMNIH OBJEKTOV
8. člen
Prostostoječih panojev ni možno postaviti ali pritrditi v naslednjih primerih:
– če gre za kmetijska oziroma druga zemljišča, kjer bi postavitev ovirala kmetijsko obdelavo ali vzdrževanje, izjemoma je dovoljena postavitev na parcelno mejo,
– če gre za zemljišča, ki so zavarovana kot naravno ali kulturno območje ali je na njem zgrajen zavarovan objekt,
– če gre za zemljišča, kjer je oviran pogled na značilno veduto mesta, kompleks ali objekt,
– na zelenicah, v parkih ali zemljiščih, kjer bi postavitev zakrila obstoječe ali načrtovane zelenice ali parke,
– če gre za zemljišča, kjer so že postavljene druge obvestilne ali reklamne oznake, pa bi se z dodatno postavitvijo zmanjšala njihova sporočilnost,
– na zemljiščih, ki so v upravljanju vodnega gospodarstva,
– v cestnem svetu kategoriziranih cest, razen če se za postavitev pridobi soglasje oziroma dovoljenje upravljalca ceste,
– na mestih, kjer postavitev zakriva ostala javna obvestila,
– na mestih, kjer postavitev zakriva zavarovane ali nezavarovane javne objekte, obeležja, spomenike ali druge pomembne objekte ali naprave,
– na javnih mestih (pločnikih, zelenicah), kjer bo postavitev ovirala osnovno namembnost površine,
– na površinah in objektih, kjer bi se zaradi tega zmanjšala prometna varnost zaradi zmanjšane pozornosti voznika ali zmanjšanja zaznavanja prometnih oznak,
– v večjih križiščih, ob cestnih priključkih,
– na površinah, ki služijo kot interventne poti.
9. člen
Fiksnih reklamnih objektov (tabel, panojev) ni možno nameščati v naslednjih primerih:
– na zavarovanih objektih,
– na starejših objektih z značilno arhitekturno tipiko,
– na objektih, kjer bi pritrditev kvarila izgled objekta,
– na prodajnih kioskih, energetskih napravah, stebrih, ograjah in drugih objektih ter drevesih,
– na fasadah objektov, če velikost reklamnega objekta presega 1/2 površine fasade.
10. člen
Za postavitev table ali panoja ob kategoriziranih cestah in mestnih ulicah je potrebno pridobiti soglasje upravljalca teh cest.
11. člen
Z barvo kot reklamnim sporočilom je možno označiti objekte ali dele objekta v soglasju vseh lastnikov in uporabnikov objekta in uprave Mestne občine Murska Sobota, ob upoštevanju estetskih kriterijev.
12. člen
Svetlobne panoje je dopustno postaviti ali namestiti le znotraj ureditvenih območij naselij oziroma mesta Murska Sobota. Za vsako postavitev daje soglasje mestna občina.
V. OBLIKA IN VSEBINA REKLAMNIH OBJEKTOV
13. člen
Največja dovoljena velikost reklamnih tabel in panojev je 6 m2 (3 x 2 m), jumbo panojev pa 5,1 x 2,4 m oziroma 3 x 4 m. Oblika je lahko kvadratna ali pravokotna (pokončna ali ležeča). Največja višina reklamne table ne sme presegati 1,70 m, skupna višina s podstavkom pa ne sme biti višja od 3 m.
14. člen
Na enem mestu je lahko postavljenih več reklamnih panojev, ki morajo biti ločeni med sabo.
15. člen
Obveščanje in reklamiranje na reklamnih objektih se mora izvajati v skladu s sprejetimi moralnimi in družbenimi normami.
VI. IZDAJANJE DOVOLJENJ
16. člen
Za postavitev, vgraditev ali pritrditev stalnih reklamnih objektov je potrebno dovoljenje pristojnega organa ter soglasje Mestne občine Murska Sobota.
Za postavitev prenosnih reklamnih objektov je potrebna priglasitev pristojnemu organu ter soglasje Mestne občine Murska Sobota.
17. člen
Za postavitev reklamnih objektov je potrebno pridobiti dovoljenje od organizacije za vzdrževanje cest, če le-ta posega v cestni svet ali postavitev vpliva na prometno varnost.
18. člen
Dovoljenje se izda za določen čas oziroma največ za eno leto. Pred pretekom določenega časa se dovoljenje lahko prekliče, če to zahtevajo novo nastale prometne ali druge razmere, če znak ni več primeren ali potreben, če se primerno ne vzdržuje sam ali bližnja okolica, ali niso izpolnjeni drugi pogoji iz dovoljenja in soglasja Mestne občine Murska Sobota.
VII. ODSTOPANJA
19. člen
Izjemoma je možno postaviti tudi reklamne objekte in jumbo panoje izven lokacij določenih v grafičnem delu odloka, vendar le za določen čas in ob izjemnih prireditvah (volitve, kulturne, športne in druge prireditve, ki promovirajo mesto in okolico) ob splošnih pogojih iz tega odloka.
VIII. PREHODNA DOLOČBA
20. člen
Za vse reklamne objekte, ki so ob sprejetju tega odloka že postavljeni, pritrjeni in izobešeni na območju Mestne občine Murska Sobota, si morajo investitorji pridobiti ustrezno dovoljenje in soglasje uprave mestne občine, najkasneje do 31. 8. 1996.
IX. KAZENSKA DOLOČBA
21. člen
Z denarno kaznijo od 30.000 do 100.000 SIT se kaznuje za prekršek pravna oseba ali posameznik:
1. če stalne reklamne objekte, ki služijo za opravljanje storitev interesentom, postavlja in nanje namešča reklame in plakate pravna ali fizična oseba, ki ni izvajalec,
2. če izvajalci redno ne vzdržujejo in po potrebi ne obnavljajo reklamnih objektov,
3. če izvajalci na stalnem reklamnem objektu ne označijo naziva svoje firme,
4. kdor stalne in prenosne objekte postavlja tako, da ovira promet, namembnost prostora in tako, da kazi videz okolja,
5. kdor postavi, gradi oziroma pritrdi stalne reklamne objekte brez dovoljenja oziroma soglasja pristojnega organa,
6. kdor postavi prenosne reklamne objekte brez priglasitve pristojnemu organu,
7. kdor namešča reklame ali napise o poslovni dejavnosti, ki so vgrajeni na stenah in na fasadah ter ne upoštevajo fasadnih elementov zgradbe in maksimalne velikosti reklamne table, brez dovoljenja, za druge tovrstne reklame ali napise pa brez priglasitve pristojnemu organu,
8. kdor v nasprotju z določili tega odloka lepi in namešča reklame, plakate in transparente,
9. če izvajalci, pravne ali fizične osebe plakate, reklame in transparente, ki niso primerni za nadaljnjo uporabo ali je prenehal razlog, zaradi katerega so nameščeni, le-teh ne odstranijo v predpisanem roku,
10. kdor poškoduje reklamne objekte.
Z denarno kaznijo od 10.000 do 30.000 SIT se kaznuje posameznik ali odgovorna oseba pravne osebe, če stori prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena.
X. KONČNE DOLOČBE
22. člen
Nadzorstvo nad izvajanjem tega odloka opravljajo inšpekcijski organi Uprave za inšpekcijske službe ter služba komunalnega nadzora Mestne občine Murska Sobota.
23. člen
Sestavni del odloka je tudi grafični prikaz območij v mestu Murska Sobota, kjer je dovoljena postavitev reklamnih objektov.
24. člen
Odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 352-2/96
Murska Sobota, dne 30. maja 1996.
Predsednik
Mestnega sveta
mestne občine
Murska Sobota
Rudolf Horvat, dipl. jur. l. r

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti