Uradni list

Številka 5
Uradni list RS, št. 5/1995 z dne 27. 1. 1995
Uradni list

Uradni list RS, št. 5/1995 z dne 27. 1. 1995

Kazalo

372. Odredba o homologiranju motornih koles z motorji na prisilni vžig glede na emisijo plinov, ki onesnažujejo zrak (št. 40.01), stran 556.

Na podlagi 4., 40. in 80. člena zakona o standardizaciji (Uradni list SFRJ, št. 37/88 in 23/91) v zvezi s 4. členom ustavnega zakona za izvedbo temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1/91-I) izdaja minister za znanost in tehnologijo
O D R E D B O
o homologiranju motornih koles z motorji na prisilni vžig glede na emisijo plinov, ki onesnažujejo zrak (št. 40.01)
1 SPLOŠNO
1.1 Motorna kolesa z motorji na prisilni vžig morajo biti v skladu s to odredbo homologirana glede na emisijo plinov, ki onesnažujejo zrak.
2 PODROČJE UPORABE
2.1 Ta odredba se nanaša na emisijo plinov, ki onesnažujejo zrak in sestavljajo izpušne pline iz motorjev na prisilni vžig, ki se uporabljajo za pogon motornih koles z dvema ali več kolesi, katerih lastna masa je manjša od 400 kg in katerih konstrukcijsko določena hitrost je večja od 50 km/h in/ali katerih prostornina presega 50 cm3.
3 ZAHTEVE
3.1 Splošne zahteve
3.1.1 Vsi deli vozila, ki lahko vplivajo na emisijo plinastega onesnaževanja, morajo biti konstruirani, izdelani in sestavljeni tako, da kljub mogočim vibracijam in drugim vplivom omogočajo, da vozilo v pogojih normalne rabe ustreza zahtevam te odredbe.
3.2 Opis preskusov
3.2.1 Motorno kolo mora biti preskušeno po preskusu tipa I in po preskusu tipa II, odvisno od njegove mase in naslednjih določb.
3.2.1.1 Preskus tipa I (meritev povprečnih emisij plinov, ki onesnažujejo zrak v naseljenih krajih z veliko gostoto prometa)
3.2.1.1.1 Preskus se izvaja po postopku, opisanem v dodatku št. 4 pravilnika ECE R 40.01. Za zajemanje in analizo plinov je treba uporabiti predpisani postopek.
3.2.1.1.2 Ob upoštevanju določil točke 3.2.1.1.3 se preskusi izvajajo trikrat. Izmerjene količine ogljikovega monoksida, ogljikovodikov in dušikovih oksidov morajo biti pri vsakem preskusu nižje od vrednosti, ki so navedene v preglednicah I in II (odvisno od mase vozila). Podatek o izmerjeni vrednosti dušikovih oksidov na km služi zgolj za informacijo.
3.2.1.1.2.1 Za vsako snov, ki onesnažuje ozračje in je navedena v točki 3.2.1.1.2, lahko sicer ena od treh meritev prekorači dovoljeno vrednost za največ 10 % pod pogojem, da je aritmetična sredina vseh treh meritev pod dovoljeno mejno vrednostjo. Če so dovoljene mejne vrednosti prekoračene pri različnih škodljivih sestavinah izpušnih plinov, se lahko te prekoračitve pojavijo pri istem preskusu, lahko pa tudi pri različnih preskusih istega vozila.
3.2.1.1.3 Število preskusov, predpisanih v točki 3.2.1.1.2, se lahko tudi zmanjša, če so izpolnjeni pogoji v nadaljevanju navedenih določil. Pri tem pomeni V1 izmerjeno vrednost pri prvem preskusu, V2 pa pri drugem za vsako snov, navedeno v točki 3.2.1.1.2.
3.2.1.1.3.1 Če je pri omenjenih škodljivih snoveh izmerjena vrednost V1 < / =0,70 L, se izvaja samo ena meritev.
3.2.1.1.3.2 Če je pri omenjenih škodljivih snoveh izmerjena vrednost V1 < / = 0,85 L, pri tem pa je pri najmanj eni škodljivi snovi V1 < / = 0,70 L, se izvedeta samo dve meritvi. Seveda pa mora v tem primeru za vsako škodljivo snov V2 ustrezati pogojem V2 in V1 < 1,70 L ter V2 < L.
3.2.1.2 Preskus tipa II (meritev emisije ogljikovega monoksida pri prostem teku)
3.2.1.2.1 Vsebina ogljikovega monoksida v izpušnih plinih motorja v prostem teku ne sme prekoračiti 4,5 volumskih odstotkov.
3.2.1.2.2 Izpolnjevanje tega predpisa je treba preskusiti po postopku, ki ga določa dodatek 5 k pravilniku ECE R 40.01.
4 PRESKUŠANJE MOTORNEGA KOLESA
4.1 Preskušanje motornega kolesa v smislu te odredbe lahko opravi samo pooblaščeni laboratorij v skladu z določili pravilnika ECE R 40.01. Ta pravilnik izhaja iz sporazuma o prevzemu enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno priznavanje homologacije opreme in delov motornih vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila tudi Republika Slovenija (Uradni list RS - Mednarodne pogodbe, št. 15/92).
4.2 Pravilnik ECE R 40.01 je mogoče dobiti v izvirniku (v angleškem jeziku) v informacijski službi Urada Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje v Ljubljani.
5 HOMOLOGACIJA MOTORNEGA KOLESA
5.1 Homologacija motornega kolesa v smislu te odredbe in s tem v zvezi izdani dokumenti morajo biti izdelani v skladu s pravilnikom ECE R 40.01. Homologacijski organ v Republiki Sloveniji je Urad Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje.
6 POSTOPEK PREVERJANJA
6.1 Ustreznost motornih koles v skladu s to odredbo se preverja po postopku, ki ga predpisuje odredba o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 14/93).
7 VELJAVNOST
7.1 Z dnem uveljavitve te odredbe preneha veljati odredba o obveznem homologiranju motornih koles z Ottovimi motorji glede emisij onesnažujočih sestavin iz motorja (Uradni list SFRJ, št. 60/86).
7.2 Ta odredba začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 6.1-03/94-005/36
Ljubljana, dne 30. septembra 1994.
Prof. dr. Rado Bohinc l. r.
Minister
za znanost in tehnologijo

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti