Uradni list

Številka 5
Uradni list RS, št. 5/1995 z dne 27. 1. 1995
Uradni list

Uradni list RS, št. 5/1995 z dne 27. 1. 1995

Kazalo

353. Odredba o homologiranju "Sealed-Beam" žarometov (SB žarometov) za cestna motorna vozila za evropski asimetrični kratki in/ali dolgi svetlobni pramen (št. 5.02), stran 541.

Na podlagi 4., 40. in 80. člena zakona o standardizaciji (Uradni list SFRJ, št. 37/88 in 23/91) v zvezi s 4. členom ustavnega zakona za izvedbo temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1/91-I) izdaja minister za znanost in tehnologijo
O D R E D B O
o homologiranju “Sealed-Beam” žarometov (SB žarometov) za cestna motorna vozila za evropski asimetrični kratki in/ali dolgi svetlobni pramen (št. 5.02)
1 SPLOŠNO
1.1 SB žarometi za cestna motorna vozila morajo biti homologirani v skladu s to odredbo.
2 PODROČJE UPORABE
2.1 Ta odredba se nanaša na SB žaromete za cestna motorna vozila, ki imajo lečo iz stekla ali pa iz umetne snovi.
3 ZAHTEVE
3.1 Vsak vzorec mora ustrezati zahtevam te odredbe.
3.2 SB žarometi morajo biti izdelani tako, da zadržijo predpisane fotometrične lastnosti in dobro delujejo tudi, ko so izpostavljeni morebitnim tresljajem pri normalni uporabi vozila.
3.2.1 Žarometi morajo biti opremljeni z napravo, ki omogoča pravilno nastavitev žarometa na vozilu, kot določajo predpisi. Pri SB žarometih pa taka naprava ni nujna, kadar je nastavitev žarometov na vozilu zagotovljena na drug način. Če sta SB žaromet za dolgi svetlobni pramen in SB žaromet za kratki svetlobni pramen kot zamenljivi enoti združena v skupno enoto, mora sistem za nastavitev omogočati nastavitev vsake SB enote posebej.
3.2.2 Seveda to ne velja za žaromete, katerih reflektorji so neločljivo povezani, vendar mora tak tip žarometa v celoti ustrezati zahtevam točke 8 pravilnika ECE R 5.02. Če se za dolgi svetlobni pramen uporablja več kot en sam izvor svetlobe, je treba za določitev največje osvetlitve (Emax) vključiti vse svetlobne vire dolgega svetlobnega pramena.
3.3 Priključni kontakti smejo biti električno povezani samo s pripadajočimi izvori svetlobe ter morajo biti trdno in trajno pritrjeni na žaromet.
3.4 Okrogli SB žarometi morajo biti izdelani tako, da njihove tehnične lastnosti in električni priključki ustrezajo skicam SB2 do SB7 v dodatku 4 pravilnika ECE R 5.02.
3.5 Pri SB žarometih, katerih izvedba zadovoljuje predpise za vožnjo po desni in za vožnjo po levi strani cestišča, je lahko nastavitev za določeno smer vožnje opravljena že pri proizvajalcu, lahko pa jo kasneje opravi tudi voznik. Ta nastavitev se lahko opravi na primer z zasukom žarometa za določen kot proti vozilu. V vsakem primeru pa morata biti mogoči samo dve legi, in sicer ena za vožnjo po desni in druga za vožnjo po levi strani cestišča. Onemogočen pa mora biti vsak nenameravan zasuk ali pa nastavitev v neko vmesno lego. Skladnost s temi zahtevami se preverja samo vidno, po potrebi pa tudi s praktičnim preskusom.
3.6 Skladno z določili te odredbe je treba opraviti še dodatna preskušanja, s katerimi se zagotovi, da pri uporabi žarometa ne nastopijo prevelika odstopanja od fotometričnih lastnosti.
3.7 Če je leča žarometa iz umetne snovi, je treba opraviti še preskuse po dodatku št. 6 pravilnika ECE R 5.02
4 PRESKUŠANJE SB ŽAROMETOV
4.1 Preskušanje SB žarometov v smislu te odredbe lahko opravi samo pooblaščeni laboratorij v skladu z določili pravilnika ECE R 5.02. Ta pravilnik izhaja iz sporazuma o prevzemu enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno priznavanje homologacije opreme in delov motornih vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila tudi Republika Slovenija (Uradni list RS - Mednarodne pogodbe, št. 15/92).
4.2 Pravilnik ECE R 5.02 je mogoče dobiti v izvirniku (v angleškem jeziku) v informacijski službi Urada Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje v Ljubljani.
5 HOMOLOGACIJA SB ŽAROMETOV
5.1 Homologacija SB žarometov v smislu te odredbe in s tem v zvezi izdani dokumenti morajo biti izdelani v skladu s pravilnikom ECE R 5.02. Homologacijski organ v Republiki Sloveniji je Urad Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje.
6 POSTOPEK PREVERJANJA
6.1 Ustreznost vozil v skladu s to odredbo se preverja po postopku, ki ga predpisuje odredba o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 14/93).
7 VELJAVNOST
7.1 Z dnem uveljavitve te odredbe preneha veljati uredba o ratifikaciji pravilnika št. 5 o enotnih predpisih, ki se nanašajo na homologiranje zaprtih žarometov (SB), ki emitirajo evropski asimetrični dolgi svetlobni snop ali pa oba (Uradni list SFRJ, št. 2/69).
7.2 Ta odredba začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 6.1-03/94-005/21
Ljubljana, dne 30. septembra 1994.
Prof. dr. Rado Bohinc l. r.
Minister
za znanost in tehnologijo

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti