Na podlagi 29. in 57. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00 in 51/02 in odločitve ustavnega sodišča, Uradni list RS, št. 6/94, 45/94, 20/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 59/99), 3. člena zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97 in 56/98), 29 člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99 in 79/01) ter 16. člena statuta Občine Kungota (Uradni list RS, št. 16/99, 107/01) je Občinski svet občine Kungota na 4. redni seji dne 19. 3. 2003 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Kungota za leto 2004
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Kungota za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni Občine Kungota.
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-----------------------------------------------------------------
VRSTA PRIHODKOV PLAN 2004
-----------------------------------------------------------------
PRIHODKI PRIMERNE PORABE
PRIHODKI, KI SE RAZPOREJAJO
MED OBČINO IN DRŽAVO
DOHODNINA
Dohodnina – letni poračun 4,895.480
Akontacija dohodnine od plač 148,365.756
Akontacija dohodnine od pokojnin 1,942.542
Akontacija dohodnine od pogodb o delu 3,107.160
Akontacija dohodnine iz naslova
kmetijskih dejavnosti 3.945
Akontacija dohodnine od dohodka iz
dejavnosti 6,244.938
Akontacija dohod. od drugih prejem.,
vključ. z nagrad. 387.828
Akontacija dohod. od dejavnosti od vsak.
pos. prejemka 352.674
Akontacija dohodnine od dobička
iz kapitala neprem. 47.628
Akon. dohod. od doh. iz premož.
pravic - avtorskih 3,245.508
Akon. doh. od doh.
iz premož. - oddaja zeml., poslov. pr. 1,495.746
Zamudne obresti od dohodnine 1,002.456
Akont. doh. iz dobička iz kapitala vred.
papirjev in dr. deležev 179.172
Akont. doh. od doh. dosež.
pri udeležbi pri dobičku 2,023.056
Akont. doh. od obresti na posojila, dana fiz.
in prav. os. 40.824
Akont. doh. od doh. iz prem. pr.
- izumi, znaki, teh. izbolj. 55.566
SKUPAJ DOHODNINA 173,390.279
PRIHODKI, KI PRIPADAJO OBČINI
Davek na dediščine in darila 280.098
Davek na dobitke od iger na srečo 299.376
Davek na promet nepremičnin od pravnih
in fizičnih oseb 5,332.068
Upravne takse - od fizičnih oseb in zasebn. 2,872.422
Davek na prom. neprem. od prav.
in fiz. oseb izven RS
Zamudne obresti od davka
na promet nepremičnin 41.958
SKUPAJ PRIHODKI, KI PRIPADAJO OBČINI 8,825.922
VRSTA PRIHODKOV PLAN 2004
FINANČNA IZRAVNAVA
Finančna izravnava za leto 2003 200,655.000
SKUPAJ FINANČNA IZRAVNAVA 200,655.000
DAVKI IN DRUGE DAJATVE
Davek od premoženja 323.190
Nadomestilo za uporabo stavbnega
zemljišča 15,576.000
Pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest 1,014.930
Odškodnina za spremembo namembnosti
kmet. zemljišč
Nadomestilo za degradacijo in
uzurpacijo prostora 9.072
Prihodki uprave 1,474.200
Požarna taksa 954.828
Turistična taksa 113.400
SKUPAJ DAVKI IN DRUGE DAJATVE 19,465.620
SKUPAJ PRIHODKI ZA PRIMERNO
PORABO 402,336.821
PRIHODKI ZA DRUGE NALOGE
PRIHODKI ZA RAZNE NALOGE
Priključnine na vodovod 12,000.000
Priključnine na kanalizacijo 10,000.000
Drugi prihodki določeni z odloki,
druge dajatve, takse 9,000.000
Komunalni prispevek pri grad. postopkih 16,000.000
Sofinanciranje obnove cest 7,000.000
Refundacija sredstev za javna dela 25,000.000
Prihodki od vodarine 7,000.000
Prihodki od obresti 500.000
Prihodki od koncesij 3,300.000
Najemnine za grobove na pokopališčih 6,000.000
Vračilo anuitet za kredite trajnih
nasadov – Krekova banka 3,790.000
Kanalščina 6,000.000
Taksa za obremenjevanje voda 24,000.000
Refundacija sredstev za otroško varstvo 8,000.000
Drugi prihodki uprave
(donat., sponz., storitve …) 4,000.000
Taksa za obremenjevanje okolja 8,000.000
SKUPAJ PRIHODKI ZA RAZNE NALOGE 149,590.000
PRIHODKI OD PREMOŽENJA
Najemnine za poslovne prostore 5,200.000
Najemnine za zemljišča 1,800.000
Najemnine za neprofitna stanovanja 1,800.000
Kupnine od prodanih stanovanj 10,000.000
Prodaja premoženja – hiše 5,000.000
Prodaja premoženja – zemljišča 65,000.000
Prihodek od dobička javnih podjetij
– MB vodovod, Elektro, CP 1,800.000
SKUPAJ PRIHODKI OD PREMOŽENJA 90,600.000
PRIHODKI IZ NASLOVA SOFINANCIRANJ
Prispevek MKGP-VTC 15,000.000
Prispevek MG – REGIONALNI PROGRAMI 75,000.000
Prispevek MG – lokalni programi 3,500.000
Prispevek MGD – za turistične programe 2,000.000
Prispevek MOb – obramba 3,500.000
Prispevek Ministrstva za šolstvo, znanost
in šport – investicije 30,000.000
Prispevek EU – PHARE Programi 15,000.000
Trženje razglednega stolpa PLAČKI VRH 1,000.000
Ministrstvo za kulturo 2,000.000
Prispevek Ministrstva za zdravstvo 8,000.000
SKUPAJ PRIHODKI IZ NASLOVA
SOFINANCIRANJ 155,000.000
SKUPAJ PRIHODKI ZA DRUGE NALOGE 395,190.000
Sanacija po naravnih nesrečah
-----------------------------------------------------------------
VRSTA PRIHODKOV PLAN 2004
-----------------------------------------------------------------
Komunalna infrastruktura in cestno omrežje 6,000.000
Sanacija plazov in usadov na občinskih cestah 6,000.000
Sredstva za sanacijo naravnih nesreč 6,000.000
SKUPAJ SREDSTVA ZA ODPRAVO
pos. nar. nes. 18,000.000
VSI PRIHODKI SKUPAJ (1+2+3+4) 815,526.821
-----------------------------------------------------------------
01 JAVNA UPRAVA
POGLAVJE PLAN 2004
Dejavnost občinskih organov 20,675.000
Dejavnost občinske uprave 50,400.000
Oblikovanje rezerv 3,960.821
SKUPAJ 75,035.821
02 OBRAMBA
POGLAVJE PLAN 2004
Varstvo pred nar. in drug. nesrečami 1,000.000
SKUPAJ 1,000.000
03 JAVNI RED IN MIR
POGLAVJE PLAN 2004
Var. p. nar. in drug. nesreč.
– gasilstvo 10,000.000
SKUPAJ 10,000.000
04 GOSPODARSKE
DEJAVNOSTI
POGLAVJE PLAN 2004
Razvojne naloge in projekti 50,000.000
Gospodarske dejavnosti 12,600.000
Turizem 5,700.000
Režijski obrat 37,800.000
Cestno gospodarstvo 94,900.000
Komunalno gospodarstvo
– KKP 55,100.000
SKUPAJ 256,100.000
05 VARSTVO OKOLJA
POGLAVJE PLAN 2004
KG – odpadki, kanalizacija, vodotok 59,400.000
Odprava posledic naravnih
nesreč 20,000.000
SKUPAJ 79,400.000
06 STANOVANJSKA DEJAVNOST
IN PROSTORSKI RAZVOJ
POGLAVJE PLAN 2004
Stavbna zemljišča 16,900.000
Stanovanjsko gospodarstvo 5,300.000
Poslovni prostori 18,000.000
KG – VODOVODI 100,800.000
Urejanje prostora 11,050.000
SKUPAJ 152,050.000
07 ZDRAVSTVO
POGLAVJE PLAN 2004
ZDRAVSTVO 17,600.000
SKUPAJ 17,600.000
08 REKREACIJA, KULTURA
IN DEJAVNOST NEPROFITNIH
ORGANIZACIJ, ZDRUŽENJ, DRUŠTEV
IN DRUGIH INSTITUCIJ
POGLAVJE PLAN 2004
KULTURA 10,500.000
ŠPORT 7,240.000
Druge javne potrebe 5,400.000
Plačila glavnic in obresti 6,560.000
SKUPAJ 29,700.000
09 IZOBRAŽEVANJE
POGLAVJE PLAN 2004
Izobraževanje 76,350.000
Otroško varstvo 89,400.000
Druge javne potrebe – za mlade 200.000
SKUPAJ 165,950.000
10 SOCIALNA VARNOST
POGLAVJE PLAN 2004
SOCIALNO VARSTVO 63,115.000
SKUPAJ 63,115.000
SKUPAJ 1-10 849,950.821,00
C) RAČUN FINANCIRANJA
-----------------------------------------------------------------
Zap. NAMEN PLAN 2004
št.
-----------------------------------------------------------------
VIII. ZADOLŽEVANJE PRORAČUNA
1. ZADOLŽEVANJE 37,824.000,00
EKO sklad – vodovod Slatina 3,354.155,11
EKO sklad – vodovod Zg. Kungota 765.844,89
Kratkoročni kredit najet v letu
2003 in 2004 10,000.000
Dolgoročni krediti v letu 2001
- izplačilo prične v letu 2003 23,704.000,00
1. Zadolževanje 37,824.000,00
IX. ODPLAČILA KREDITOV 4,300.000,00
1. Odplačila kreditov
1.1. Komunalno gospodarstvo
1.1.1. Vodovod Svečina-Slatina
(20 let, obr.1%) - 2 anuiteti 400.000,00
1.1.2. Vodovodni sistem Zg. Kungota
3 anuitete 300.000,00
1.1.3. Odplačilo kredita Svečina-Ciringa-Plač
– JS Ribnica 3,600.000,00
Odplačila kreditov 4,300.000,00
X. NETO ZADOLŽEVANJE
PRORAČUNA 33,524.000,00
-----------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe, in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
3. člen
V bilanci prihodkov in odhodkov so izkazani vsi prihodki občine po virih in vrstah, odhodki pa v skupnih zneskih po posameznih namenih. Odhodki so v posebnem delu proračuna razdeljeni po natančnejših namenih.
4. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom in opredeljeni v posebnem delu, ki je sestavni del tega odloka.
Proračunska sredstva je možno prerazporejati med posameznimi postavkami v okviru bilance prihodkov in odhodkov.
5. člen
Med odhodki proračuna se predvidi splošna proračunska rezervacija kot nerazporejeni del prihodkov, za financiranje namenov, ki jih ni mogoče predvideti ali zanje ni bilo dovolj predvidenih sredstev. O uporabi splošne proračunske rezervacije odloča župan.
6. člen
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
Proračunska rezerva se v letu 2004 oblikuje v višini 3,960.821 SIT tolarjev.
O porabi sredstev proračunske rezerve za namene drugega odstavka 49. člena ZJF odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
7. člen
Sredstva za redno dejavnost se proračunskim uporabnikom nakazujejo kot mesečne akontacije v odvisnosti od zapadlih obveznosti in ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
8. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku 43. člena zakona o javnih financah tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse
– prihodki iz takse za obremenjevanje voda
– taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov
– prispevki investitorjev in soinvestitorjev
– namenska sredstva iz državnega proračuna za investicije in tekoče programe.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika in proračun.
Namenska sredstva, ki niso porabljena v preteklem letu se namensko prenesejo v proračun tekočega leta.
9. člen
Nabavo opreme, investicijska, vzdrževalna dela in storitve je potrebno oddajati s pogodbo v skladu s predpisi, ki veljajo za državni proračun.
10. člen
Uporabniki sredstev proračuna morajo izvrševati naloge s svojega delovnega področja v mejah sredstev, ki so jim s tem proračunom odobrena.
Za izvajanje določb tega člena ter za zakonito, smotrno in primerno uporabo sredstev je odgovoren ravnatelj šole, direktor zavoda oziroma druga oseba kot odredbodajalec.
11. člen
Neposredni in posredni uporabniki občinskega proračuna morajo pripraviti predloge finančnih načrtov ob pripravi in na podlagi izhodišč, ki veljajo za občinski proračun ter dostaviti zaključne račune za leto 2003 v občinski urad najkasneje do 28. 2. 2004.
12. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Odredbodajalec proračuna je župan.
Župan v skladu z zakonom lahko začasno zadrži izvrševanje proračuna, če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna.
Sredstva se prednostno zagotavljajo za namene, ki so določeni z zakoni oziroma občinskimi odloki in še omogočajo minimalni obseg delovanja uporabnikov.
Prioriteta v izvajanju investicij je dokončanje začetih investicij, za katere so opredeljena tudi lastna sredstva investitorja oziroma so sofinancirana s strani države.
13. člen
Župan je pooblaščen, da odloča:
– o začasnem zmanjšanju zneskov sredstev za posamezne namene, če prihodki proračuna ne pritekajo v predvideni višini,
– o uporabi sredstev rezerv,
– o najemu posojila največ do 5% sprejetega proračuna zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta,
– o varni in gospodarni naložbi nerazporejenih sredstev,
– o prenosu sredstev med posameznimi postavkami v okviru posameznega področja v bilanci prihodkov in odhodkov, glede na dejansko izkazane potrebe v času izvajanja proračuna,
– o odpisu ali o delnem odpisu plačila dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
14. člen
V breme proračuna se lahko prevzamejo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že bila odprta postavka v proračunu tekočega leta. Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih iz naslova investicij, ne smejo presegati 20% teh pravic porabe v finančnem načrtu posameznega področja. Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se morajo prioritetno vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo.
15. člen
Občina se lahko dolgoročno zadolži v skladu z zakonom o financiranju občin.
16. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanovitelj je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja.
17. člen
Občina lahko daje poroštva za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, vendar največ do 5% realiziranih prihodkov v letu, v katerem se daje poroštvo.
18. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Kungota v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
19. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 411-02/2003
Kungota, dne 19. marca 2003.
Župan
Občine Kungota
Jožef Karner, inž. grad. l. r.