Uradni list

Številka 104
Uradni list RS, št. 104/2009 z dne 18. 12. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 104/2009 z dne 18. 12. 2009

Kazalo

4644. Odlok o proračunu Občine Sodražica za leto 2010, stran 14190.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 in 60/07), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06 – ZJZP in 14/07 – ZSPDPO) in 15. člena Statuta Občine Sodražica (Uradni list RS, št. 44/99, 80/00 in 12/06) je Občinski svet Občine Sodražica na 17. redni seji dne 10. 12. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Sodražica za leto 2010
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Sodražica za leto 2010 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
+--+--------------------------------------------+------------+
|A.|BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV               |       v EUR|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78)      |   3.471.681|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |TEKOČI PRIHODKI (70+71)                     |   1.510.499|
+--+--------------------------------------------+------------+
|70|DAVČNI PRIHODKI                             |   1.443.337|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |700 Davki na dohodek in dobiček             |   1.336.547|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |703 Davki na premoženje                     |      64.520|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |704 Domači davki na blago in storitve       |      42.270|
+--+--------------------------------------------+------------+
|71|NEDAVČNI PRIHODKI                           |      67.162|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |710 Udeležba na dobičku in dohodki od       |      40.262|
|  |premoženja                                  |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |711 Takse in pristojbine                    |       2.000|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |712 Globe in druge denarne kazni            |       2.200|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |713 Prihodki od prodaje blaga in storitev   |       1.800|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |714 Drugi nedavčni prihodki                 |      20.900|
+--+--------------------------------------------+------------+
|72|KAPITALSKI PRIHODKI                         |      91.000|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |722 Prihodki od prodaje zemljišč in         |      91.000|
|  |neopredmetenih sredstev                     |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
|74|TRANSFERNI PRIHODKI                         |   1.870.182|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |740 Transferni prihodki iz drugih           |     128.073|
|  |javnofinančnih institucij                   |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna |   1.742.109|
|  |iz sredstev proračuna Evropske unije        |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45)         |   3.584.058|
+--+--------------------------------------------+------------+
|40|TEKOČI ODHODKI                              |     491.972|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |400 Plače in drugi izdatki zaposlenim       |     135.214|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |401 Prispevki delodajalcev za socialno      |      21.629|
|  |varnost                                     |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |402 Izdatki za blago in storitve            |     314.829|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |403 Plačila domačih obresti                 |       6.100|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |409 Rezerve                                 |      14.200|
+--+--------------------------------------------+------------+
|41|TEKOČI TRANSFERI                            |     648.407|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |411 Transferi posameznikom in               |     459.191|
|  |gospodinjstvom                              |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |412 Transferi neprofitnim organizacijam in  |      79.450|
|  |ustanovam                                   |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |413 Drugi tekoči domači transferi           |     109.766|
+--+--------------------------------------------+------------+
|42|INVESTICIJSKI ODHODKI                       |   2.402.979|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev      |   2.402.979|
+--+--------------------------------------------+------------+
|43|INVESTICIJSKI TRANSFERI                     |      40.700|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |431 Investicijski transferi pravnim in      |      16.300|
|  |fizičnim osebam, ki niso proračunski        |            |
|  |uporabniki                                  |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |432 Investicijski transferi proračunskim    |      24.400|
|  |uporabnikom                                 |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
|B.|RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB          |       v EUR|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN        |           0|
|  |PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)   |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
|75|PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA    |           0|
|  |KAPITALSKIH DELEŽEV                         |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |750 Prejeta vračila danih posojil           |           0|
+--+--------------------------------------------+------------+
|C.|RAČUN FINANCIRANJA                          |       v EUR|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |VII. ZADOLŽEVANJE (500+501)                 |      60.000|
+--+--------------------------------------------+------------+
|50|ZADOLŽEVANJE                                |      60.000|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |500 Domače zadolževanje                     |      60.000|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |VIII. ODPLAČILA DOLGA (550+551)             |      13.830|
+--+--------------------------------------------+------------+
|55|ODPLAČILA DOLGA                             |      13.830|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |550 Odplačila domačega dolga                |      13.830|
+--+--------------------------------------------+------------+
|  |XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31.  |      81.413|
|  |12. 2009                                    |            |
+--+--------------------------------------------+------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Sodražica.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta (PPK4).
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01), ki se uporabljajo za namen, določen s tem zakonom,
2. izvirni del prihodkov iz nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča,
3. prihodki komunalnega prispevka za urejanje stavbnih zemljišč,
4. prihodki pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest,
5. prihodki takse za obremenjevanje vode,
6. prihodki drugih ekoloških taks,
7. prihodki od najemnin za javno infrastrukturo,
8. drugi prihodki, če je tako določeno z zakonom.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Proračunskih sredstev ni mogoče razporejati, razen pod pogoji, ki jih določa Zakon o javnih financah in ta odlok, upoštevaje strukturo proračuna.
Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna dela ali storitve, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali za izvršitev storitev, se dodatni odhodki poravnajo s sredstvi drugih postavk posameznega področja proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna odloča župan, in sicer lahko prerazporeditve opravlja pod naslednjimi pogoji:
– med posameznimi finančnimi načrti neposrednih uporabnikov, pri čemer prerazporeditev ne sme presegati 10% obsega celotnega finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika,
– med posameznimi področji proračunske porabe, določenimi v bilanci odhodkov, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog na posameznem področju, največ do višine 50.000 EUR,
– med posameznimi glavnimi programi znotraj področja proračunske porabe v celoti.
Župan odloča tudi o odprtju novega štirimestnega konta v okviru proračunske postavke, če je to potrebno za izvedbo pravilne knjigovodske evidence. Šestmestne podkonte pa določa računovodska služba glede na vsebino poslovnega dogodka in predpisanega kontnega načrta.
Prerazporeditev pravice porabe iz drugega odstavka tega člena, župan odobri s pisnim sklepom, iz katerega je razvidno, na kateri proračunski postavki in kontu se pravica porabe povečuje in na katerih se zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen, oziroma na kateri proračunski postavki se odpre nov konto.
Župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu o izvedenih prerazporeditvah. Prvič poroča v okviru poročila o izvrševanju proračuna za prvo polletje, drugič pa v okviru zaključnega računa, ko občinskemu svetu poroča o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Med letom prispela proračunska sredstva za določen namen, se lahko porabijo za namen, za katerega so bila prejeta.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika (župan) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski sklad je proračunska rezerva, oblikovana po Zakonu o javnih financah.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za namene opredeljene v 49. členu ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2010 ne oblikuje. O uporabi sredstev proračunske rezerve odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
9. člen
(splošna proračunska rezervacija)
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov v naprej ne razporedi, ampak se zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki je v proračunu posebej izkazana.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se dodeljuje:
– za naloge, ki so neodložljive in za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva in ki po svoji vsebini sodijo v javno porabo na ravni občine in
– za naloge, za katere se med letom izkaže, da v proračunu zanje niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ki jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče predvideti.
Porabljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo pri uporabnikih na postavko, na katero se nanašajo, če takšne postavke ni, pa se zanje odpre nova postavka.
O uporabi splošne proračunske rezervacije odloča župan.
10. člen
(sredstva za investicije)
Namenska sredstva za investicije, ki so bile začete v letu 2009 in niso bila porabljena v tem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto. Za preneseni obseg sredstev se poveča proračunska postavka, na katero se sredstva nanašajo.
11. člen
(sprememba delovnega področja neposrednega uporabnika ali njegova ukinitev)
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost neposrednega uporabnika, se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za njegovo delovanje. O povečanju ali zmanjšanju odloča župan.
Če se neposredni uporabnik med letom ukine se neporabljena sredstva prenesejo v splošno proračunsko rezervacijo.
12. člen
(določila zakona o javnem naročanju)
Uporabniki morajo pri nakupu blaga, oddaji gradenj in naročanju storitev upoštevati določila Zakona o javnem naročanju.
13. člen
(poročilo o izvrševanju proračuna)
Župan v skladu z ZJF predloži občinskemu svetu poročilo o izvrševanju proračuna v prvem polletju tekočega leta. Poročilo mora vsebovati podatke o realizaciji prejemkov in izdatkov, o zadolževanju, oceno realizacije do konca leta, podatke o vključenih obveznostih v proračun, prenosu namenskih sredstev iz proračuna preteklega leta, prerazporejanju sredstev ter uporabi sredstev proračunske rezerve.
14. člen
(prosta denarna sredstva)
Župan upravlja s prostimi denarnimi sredstvi na računu proračuna. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenijo, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe.
15. člen
(nakup in prodaja delnic oziroma deležev)
Občinski svet se lahko na predlog župana odloči za nakup delnic ali deleža v gospodarski družbi, če so za to zagotovljena sredstva v proračunu in če se s tem zaščiti občinski interes.
V primeru, da preneha javni interes za občinsko lastništvo delnic ali deležev na kapitalu pravnih oseb, lahko občinski svet na predlog župana odloči, da se delnice oziroma delež na kapitalu proda.
16. člen
(pridobitev ali odtujitev nepremičnin)
Župan odloča o pridobitvi nepremičnin ter o pridobitvi in odtujitvi premičnin, če vrednost posamezne transakcije v proračunskem letu ne presega 20.000 EUR.
17. člen
(nadzorni odbor)
Nadzorni odbor opravlja nadzor nad izvajanjem proračuna v skladu z 32. členom Zakona o lokalni samoupravi in 38. členom Statuta Občine Sodražica.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
18. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški sodne izterjave v nesorazmerju z višino dolga, o čemer poroča občinskemu svetu.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
19. člen
(obseg zadolževanja občine)
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, lahko župan odloči o najemu likvidnostnega posojila, ki pa mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2010 lahko zadolži do višine predpisane v Zakonu o financiranju občin. V letu 2010 se bo zadolžila za projekt »Dozidava vrtca in projekt športne telovadnice«.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih skladov in javnih agencij ter javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Sodražica, v letu 2010 ne sme preseči vrednosti določene v Zakonu o financiranju občin. O dajanju soglasij k zadolževanju javnih podjetij in javnih zavodov odloča župan.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
20. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2010 dalje.
Št. 410-14/09
Sodražica, dne 10. decembra 2009
Župan
Občine Sodražica
Blaž Milavec l.r.