Uradni list

Številka 18
Uradni list RS, št. 18/2009 z dne 9. 3. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 18/2009 z dne 9. 3. 2009

Kazalo

690. Odlok o proračunu Občine Tišina za leto 2010, stran 2423.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 109/08, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B in 127/06 – ZJZP) in 16. člena Statuta Občine Tišina (Uradni list RS, št. 38/07) je Občinski svet Občine Tišina na 15. redni seji dne 27. 2. 2009 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Tišina za leto 2010
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Tišina za leto 2010 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
------------------------------------------------------------
A.    BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV                  v eurih
------------------------------------------------------------
      Skupina/Podskupina kontov                     Proračun
                                                   leta 2010
------------------------------------------------------------
I.    SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)             3,917.822
      TEKOČI PRIHODKI (70+71)                      2,741.917
70    DAVČNI PRIHODKI                              2,357.293
      700 Davki na dohodek in dobiček              2,245.287
      703 Davki na premoženje                         85.696
      704 Domači davki na blago in storitve           26.310
      706 Drugi davki                                      0
71    NEDAVČNI PRIHODKI                              384.624
      710 Udeležba na dobičku in dohodki od           53.715
      premoženja
      711 Takse in pristojbine                         1.100
      712 Globe in druge denarne kazni                 1.144
      713 Prihodki od prodaje blaga in storitev      225.266
      714 Drugi nedavčni prihodki                    103.399
72    KAPITALSKI PRIHODKI                             19.325
      720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev            0
      721 Prihodki od prodaje zalog                        0
      722 Prihodki od prodaje zemljišč in             19.325
      neopredmetenih dolgoročnih sredstev
73    PREJETE DONACIJE                                     0
      730 Prejete donacije iz domačih virov                0
      731 Prejete donacije iz tujine                       0
74    TRANSFERNI PRIHODKI                          1,156.580
      740 Transferni prihodki iz drugih              373.895
      javnofinančnih institucij
      741 Prejeta sredstva iz državnega              782.685
      proračuna iz sredstev proračuna Evropske
      unije
II.   SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                 3,891.268
40    TEKOČI ODHODKI                               1,059.058
      400 Plače in drugi izdatki zaposlenim          357.827
      401 Prispevki delodajalcev za socialno          58.481
      varnost
      402 Izdatki za blago in storitve               596.218
      403 Plačila domačih obresti                     10.932
      409 Rezerve                                     35.600
41    TEKOČI TRANSFERI                               976.831
      410 Subvencije                                   4.169
      411 Transferi posameznikom in                  640.473
      gospodinjstvom
      412 Transferi neprofitnim organizacijam in      86.959
      ustanovam
      413 Drugi tekoči domači transferi              245.229
      414 Tekoči transferi v tujino                        0
42    INVESTICIJSKI ODHODKI                        1,415.522
      420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev       1,415.522
43    INVESTICIJSKI TRANSFERI                        439.858
      431 Investicijski transferi pravnim in         154.915
      fizičnim osebam, ki niso proračunski
      uporabniki
      432 Investicijski transferi proračunskim       284.943
      uporabnikom
III.  PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) (PRORAČUNSKI      26.554
      PRIMANJKLJAJ)
------------------------------------------------------------
B.    RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
------------------------------------------------------------
IV.   PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA         5.562
      KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
75    PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                    5.562
      750 Prejeta vračila danih posojil                    0
      751 Prodaja kapitalskih deležev                      0
      752 Kupnine iz naslova privatizacije             5.562
V.    DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH               0
      DELEŽEV (440+441+442+443)
44    DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH               0
      DELEŽEV
      440 Dana posojila                                    0
      441 Povečanje kapitalskih deležev in                 0
      finančnih naložb
      442 Poraba sredstev kupnin iz naslova                0
      privatizacije
      443 Povečanje namenskega premoženja v                0
      javnih skladih in drugih osebah javnega
      prava, ki imajo premoženje v svoji lasti
VI.   PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE         5.562
      KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
------------------------------------------------------------
C.    RAČUN FINANCIRANJA
------------------------------------------------------------
VII.  ZADOLŽEVANJE (500)                                   0
50    ZADOLŽEVANJE                                         0
      500 Domače zadolževanje                              0
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)                           62.115
55    ODPLAČILA DOLGA                                 62.115
      550 Odplačila domačega dolga                    62.115
X.    NETO ZADOLŽEVANJE (VIII.-IX.)                  –62.115
IX.   POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH     –30.000
      (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
------------------------------------------------------------
      STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12.
      2009
      9009 Splošni sklad za drugo                     30.000
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov, konte ter podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Tišina.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
4. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine.
Župan je pooblaščen tudi:
– da odloča o pridobitvi oziroma odtujitvi premoženja občine v skladu s statutom občine,
– da odloča o vlogah za sponzoriranje in donacije različnih prireditev do višine 1.000 eurov po vlogi znotraj možnosti, ki jih dovoljuje proračunski namen oziroma tekoča proračunska rezervacija,
– da odloča o porabi nerazporejenih sredstev na proračunskih postavkah znotraj glavnega programa za namene, ki so povezani z isto vsebino in jih prej ni bilo možno predvideti.
5. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. Prihodki požarne takse, ki se uporabljajo za namene določene z zakonom o varstvu pred požarom;
2. Okoljska dajatev za obremenjevanje vode, ki se uporablja za namene po uredbi o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odpadnih voda v skladu z odločbo ministrstva za okolje in prostor (evidentirana v okviru kontov skupine 2400);
3. Drugi namenski prihodki proračuna.
6. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna med proračunskim letom in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2010 in njegovi realizaciji.
7. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
8. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20% mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
9. člen
(proračunska rezerva)
Proračunska rezerva se za leto 2010 dodatno oblikuje v višini 5.000,00 eurov. V skupni obseg sredstev rezerv se všteva tudi prenos neporabljenih sredstev rezerve iz preteklega leta.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do njene skupne višine župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
V primeru, ko se sredstva proračunske rezerve namenjajo za odpravo posledic naravnih nesreč širše dimenzije in namenska sredstva presegajo višino oblikovane rezerve s tem odlokom, odloča o njihovi porabi občinski svet s posebnim odlokom.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
10. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 200,00 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se za leto 2010 ne načrtuje dolgoročna zadolžitev.
12. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij)
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem občine. Župan odloča tudi o dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina, pod pogoji, ki jih določa zakon.
13. člen
(kratkoročno zadolževanje občine)
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina likvidnostno zadolži (kratkoročna premostitvena posojila), vendar največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna. Za izvajanje kratkoročnega zadolževanja občine je pooblaščen župan. Kratkoročno posojilo mora biti vrnjeno do konca proračunskega leta.
Župan je pooblaščen, da odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove vrednosti.
Če posebni zakon ne določa drugače so prihodki od upravljanja s prostimi denarnimi sredstvi prihodek proračuna in stroški v zvezi z zagotavljanjem likvidnostnih sredstev proračuna izdatek proračuna.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
(začasno financiranje v letu 2011)
V obdobju začasnega financiranja Občine Tišina v letu 2011, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
15. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0003/2009-1
Tišina, dne 2. marca 2009
Župan
Občine Tišina
Jožef Poredoš l.r