Uradni list

Številka 79
Uradni list RS, št. 79/2004 z dne 19. 7. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 79/2004 z dne 19. 7. 2004

Kazalo

3505. Odlok o rebalansu proračuna Občine Jesenice za leto 2004, stran 9645.

Na podlagi 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01,30/02), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 12/99, 16/99, 59/99, 70/00, 100/00, 20/01), 10. člena Statuta Občine Jesenice (Uradni list RS, št. 2/01) je Občinski svet občine Jesenice na 18. redni seji dne 23. 6. 2004 sprejel rebalans proračuna za leto 2004
O D L O K
o rebalansu proračuna Občine Jesenice za
leto 2004
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za rebalans proračuna Občine Jesenice za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
-----------------------------------------------------------------------------------------
                                                                       Proračun leta 2004
-----------------------------------------------------------------------------------------
   Skupina/Poskupina kontov
-----------------------------------------------------------------------------------------
   I.    SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)                                       2.732.591
         TEKOČI PRIHODKI (70+71)                                                1.958.060
 
   70    DAVČNI PRIHODKI                                                        1.457.974
         700   Davki na dohodek in dobiček                                      1.079.259
         703   Davki na premoženje                                                265.789
         704   Domači davki na blago in storitve                                  112.926
         706   Drugi davki                                                              –
 
   71    NEDAVČNI PRIHODKI                                                        500.086
         710   Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja                       365.139
         711   Takse in pristojbine                                                 8.500
         712   Denarne kazni                                                        1.000
         713   prihodki od prodaje blaga in storitev                               33.847
         714   Drugi nedavčni prihodki                                             91.600
   72    KAPITALSKI PRIHODKI                                                      167.458
         720   Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                               43.758
         721   Prihodki od prodaje zemlje                                               –
         722   Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja          123.700
   73    PREJETE DONACIJE                                                              50
         730   Prejete donacije iz domačih virov
         731   Prejete donacije iz tujine
   74    TRANSFERNI PRIHODKI                                                      607.023
         740   Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij            607.023
 
 
   II.   SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                                           3.014.962
   40    TEKOČI ODHODKI                                                           992.376
         400   Plače in drugi izdatki zaposlenim                                   220275
         401   Prispevki delodajalcev za socialno varnost                          37.543
         402   Izdatki za blago in storitve                                       702.063
         403   Plačila domačih obresti                                              3.386
         409   Rezerve                                                             27.559
   41    TEKOČI TRANSFERI                                                       1.208.968
         410   Subvencije                                                          22.200
         411   Transferi posameznikom in gospodinjstvom                           463.797
         412   Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam                   124.057
         413   Drugi tekoči domači transferi                                      598.914
         414   Tekoči transferi v tujino                                                –
   42    INVESTICIJSKI ODHODKI                                                    650.767
         420   Nakupi in gradnja osnovnih sredstev                                650.767
   43    INVESTICIJSKI TRANSFERI                                                  162.851
         430   Investicijski transferi                                            162.851
 
   III.  PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I. – II.)                                         -282.371
         (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ)
 
                                                                      Proračun leta 2.004
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
-----------------------------------------------------------------------------------------
   Skupina/Poskupina kontov
-----------------------------------------------------------------------------------------
   IV.   PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
         IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV                                               500
         (750+751+752)
   75    PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIH                                                500
         750   Prejeta vračila danih posojil                                          500
         751   Prodaja kapitalskih deležev                                              –
         752   Kupnine iz naslova privatizacije                                         –
 
   V.    DANA POSOJILA IN POVEČANJE
         KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442)                                              –
   44    DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV                                 –
         440   Dana posojila
         441   Povečanje kapitalskih deležev in naložb
         442   Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
 
   VI.   PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
         SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV                                                500
         (IV. – V.)
 
C) RAČUN FINANCIRANJA
 
                                                                      Proračun leta 2.004
-----------------------------------------------------------------------------------------
   Skupina/Poskupina kontov
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
   VII.  ZADOLŽEVANJE (500)                                                             –
   50    ZADOLŽEVANJE                                                                   –
         500   Domače zadolževanje
 
   VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)                                                     45.906
   55    ODPLAČILA DOLGA                                                           45.906
         550   Odplačila domačega dolga                                            45.906
 
   IX.   SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)         -327.777
 
   X.    NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)                                           -45.906
 
   XI.   NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX)                                            282.371
-----------------------------------------------------------------------------------------
Negativno stanje sredstev na računu leta 2004 je pokrito iz ostanka sredstev na računu iz leta 2003 v skupni višini 327.777 tisoč tolarjev.
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov na ravni proračunskih postavk in načrt razvojnih programov, ki sta prilogi temu odloku.
3. člen
Sredstva splošne proračunske rezervacije za financiranje posameznih namenov, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zagotoviti v zadostni višini, se lahko oblikujejo največ v višini 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
Sredstva proračunske rezerve občine, ki deluje kot proračunski sklad, se lahko oblikujejo največ v višini 1,5% prejemkov proračuna.
III. CILJI IN NAČELA PRORAČUNA
4. člen
V proračunu so zagotovljena sredstva za delo občinskih organov in občinske uprave, sredstva za izvajanje dejavnosti na področju osnovnega izobraževanja, otroškega varstva, socialnega varstva, kulture, športa, raziskovalne dejavnosti, zdravstva in drugih družbenih dejavnosti, sredstva za pospeševanje gospodarstva, komunalno cestno gospodarstvo, stanovanjsko dejavnost, urejanje prostora, požarno varstvo in varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, mrliško ogledno službo, druge javne potrebe in sredstva za gospodarjenje s stavbnimi zemljišči.
5. člen
Občina Jesenice v letu 2004 razpolaga s sredstvi, ki bodo vplačana v njen proračun do konca leta. Sredstva proračuna za leto 2004 se nakazujejo proračunskim uporabnikom do konca proračunskega leta, ki je enako koledarskemu letu.
6. člen
V proračunu se izkazujejo vsi prejemki, ki pripadajo občini ali jih ustvarijo neposredni uporabniki občinskega proračuna in vsi izdatki občine oziroma neposrednih uporabnikov za posamezne namene.
7. člen
Vsi prejemki so namenjeni za pokrivanje vseh izdatkov, razen namenskih prihodkov proračuna.
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF tudi naslednji prihodki:
1. prihodki od najemnin stanovanj, ki se porabijo za namen stanovanjskega gospodarstva v skladu s sprejetimi obveznostmi in veljavno zakonodajo;
2. prihodki od požarne takse;
3. prihodki od počitniške dejavnosti;
4. prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti.
8. člen
Sredstva se delijo med letom enakomerno med neposredne in posredne uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti, če ni v zakonu, posebnem aktu občine ali s pogodbo med občino in uporabnikom določeno drugače.
Sredstva za plače, prispevke delodajalca in osebne prejemke delavcev občinske uprave in delavcev v javnih zavodih se zagotavljajo po merilih in na način, kot je določeno v zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije, v skladu s kolektivno pogodbo in v skladu z zakonom. Sredstva za amortizacijo se izvajalcem zagotavljajo v višini, navedeni v posebnem delu proračuna.
Sredstva, ki jih proračunski porabniki dosežejo z lastno dejavnostjo, se uporabljajo za pokrivanje izdatkov za blago in storitve, stroškov investicijskega vzdrževanja in investicij, če ni z zakonom ali odlokom drugače določeno.
9. člen
Drugi prejemniki proračunskih sredstev prejemajo proračunska sredstva na osnovi pogodbe, sklenjene na podlagi razpisa ali odločbe oziroma sklepa občinskega sveta ali sklepa oziroma odredbe župana. Sredstva za prireditve pa se dodeljujejo porabnikom na osnovi kriterijev, določenih v posebnem pravilniku.
10. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom.
Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo sredstev.
Uporabniki smejo v imenu občine prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Sredstva proračuna se uporabijo za plačevanje že opravljenih storitev in dobav. Dogovarjanje predplačil je možno le ob primernem zavarovanju in obrestovanju predplačil.
Vsako izplačilo iz proračuna mora imeti za podlago listine, s katerimi se ugotavljata obveznost in višina izplačila.
11. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke, hranilnice in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložb.
Posredni uporabniki morajo na zahtevo za finance pristojnega organa občine prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotavljanje likvidnosti oziroma za izvrševanje občinskega proračuna.
IV. IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
12. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan oziroma od njega pooblaščena oseba, ki o tem v mesecu juliju poroča občinskemu svetu.
O uporabi sredstev proračunske rezerve do višine 25.000.000 tolarjev odloča župan in o tem obvešča občinski svet. Sredstva se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč in drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
13. člen
Poročilo o doseženih ciljih in rezultatih s področja svojih pristojnosti v preteklem letu pripravijo župan in posredni uporabniki proračunskih sredstev do 28. februarja tekočega leta in ga skupaj z zaključnim računom proračuna predložijo v sprejem občinskemu svetu.
Krajevne skupnosti in posredni uporabniki predložijo premoženjske bilance za preteklo leto do 30. marca tekočega leta za finance pristojnemu organu občinske uprave.
Premoženjsko bilanco občine za preteklo leto, ki vključuje tudi premoženjske bilance posrednih uporabnikov proračunskih sredstev in krajevnih skupnosti, predloži občinska uprava do 30. aprila Ministrstvu za finance.
14. člen
Neposredni uporabniki proračuna so dolžni zagotavljati popolno in pravočasno pobiranje prihodkov in drugih prejemkov proračuna iz svoje pristojnosti.
Prihodki in drugi prejemki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi.
15. člen
Vodja proračuna kontrolira in odgovarja za pravilnost nalogov in odredb. Za zakonitost, upravičenost in namembnost porabe sredstev odgovarjajo pooblaščeni delavci, ki odrejajo izplačila iz proračuna za posamezne namene. Za neizterjane davčne in nedavčne prihodke odgovarjajo predstojniki organov, ki so za to zadolženi.
16. člen
Za zakonitost, upravičenosti in namembnost porabe sredstev posrednih uporabnikov proračunskih sredstev odgovarjajo direktorji oziroma predstojniki in vodja računovodstva pri posrednem uporabniku.
17. člen
Posredni uporabniki proračuna so dolžni sprejeti in predložiti finančne načrte za leto 2004 najpozneje v 30 dneh po sprejetju občinskega proračuna.
V finančnem načrtu posrednega uporabnika se izkaže realizacija prihodkov in prejemkov ter odhodkov in izdatkov za preteklo leto, kot je izkazana v sprejetem letnem poročilu ali ocena realizacije, če poročilo še ni sprejeto, ocena realizacije za tekoče leto ter načrt za prihodnje leto.
18. člen
Župan je pooblaščen, da v skladu z zakonom v okviru sprejetega proračuna spremeni namen in višino sredstev, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva zagotovljena, vendar največ do višine 2.000.000 tolarjev med posameznimi področji proračunske porabe.
O prerazporeditvi in s tem o veljavnem proračunu župan šestmesečno poroča občinskemu svetu.
19. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere (skupini kontov 42 in 43) ne sme presegati 75% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere (skupini kontov 40 in 41) ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
20. člen
Župan lahko dolžniku do višine 60.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
V. PRORAČUNSKI NADZOR
21. člen
Nadzorni odbor opravlja nadzor nad finančnim, materialnim in računovodskim poslovanjem proračunskih uporabnikov glede na namen, obseg, dinamiko in smotrnost uporabe sredstev proračuna.
Če pri proračunskem nadzoru ugotovi, da se sredstva ne uporabljajo za namene, za katere so bila dodeljena, mora zahtevati, da se ta sredstva vrnejo v proračun ter o tem obvesti občinski svet.
Občinska uprava opravlja pri uporabnikih proračuna proračunski nadzor nad pravilno, racionalno in smotrno uporabo sredstev, razporejenih s proračunom.
22. člen
Na zahtevo občinske uprave in nadzornega odbora so uporabniki proračuna dolžni predložiti podatke za analizo porabe sredstev.
Če uporabniki proračunskih sredstev ne ravnajo v skladu z določili tega odloka, jim lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje. Župan o tem poroča občinskemu svetu, le-ta pa lahko dokončno ustavi financiranje.
VI. ZADOLŽEVANJE
23. člen
Zadolževanje občine je možno na način in v skladu z določbami 85. člena Zakona o javnih financah ter v okvirih, ki so določeni v splošnem delu proračuna.
Župan v primeru likvidnostnega zadolževanja o tem obvesti Nadzorni odbor.
24. člen
Javno podjetje in posredni uporabniki se smejo dolgoročno zadolževati le s soglasjem občine.
Občina sme dati poroštvo za izpolnitev obveznosti javnega podjetja in posrednih porabnikov v skladu z zakonom.
O soglasju in poroštvu iz prvega in drugega odstavka tega člena odloča občinski svet.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
25. člen
Če bo v letu 2005 potrebno začasno financiranje občine, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
26. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 401-1/03
Jesenice, dne 23. junija 2004.
Župan
Občine Jesenice
Boris Bregant, univ. dipl. inž. str. l. r.