Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
1. Vlagatelj | Vlagatelj mora biti vpisan v ustrezen register (sodni oziroma poslovni) pred 1. 1. 2022. in je lahko organiziran, kot: – zadruga v skladu z Zakonom o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21). – fizična oseba, ki na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost, ali gospodarski subjekt oziroma pravna oseba, registrirana v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 74/21 – ZIPRS2122-A, 29/22 – ZUOPDCE, 18/23 – ZDU-1O, 75/23), kot: – družba z neomejeno odgovornostjo, – komanditna družba, |
– družba z omejeno odgovornostjo, – delniška družba, – komanditna delniška družba, – evropska delniška družba, – gospodarsko interesno združenje, – evropsko gospodarsko interesno združenje. | |
2. Velikost vlagatelja podjetje glede na velikost po Prilogi I k Uredbi za skupinske izjeme oziroma Kmetijski uredbi za skupinske izjeme | Mikro, Malo, Srednje (MSP) ali Veliko podjetje |
3. Finančni pogoji za vlagatelje – samostojni podjetnik-normiranec. | Kreditna sposobnost mora biti večja od 1,00. Vlagatelj mora v vlogi priložiti dokazila, ki izkazujejo kreditno sposobnost vlagatelja (SISBON, bančni izpis transakcijskega računa in popis TR v excel datoteki ter druga dokazila, ki so opredeljena v razpisni dokumentaciji – seznam prilog k vlogi). |
4. Finančni pogoji za vlagatelje – pravna oseba ali samostojni podjetnik | Bonitetna ocena določena na podlagi podatkov iz aplikacije Ebonitete.si mora biti najmanj 5,00. Vlagatelj mora v vlogi priložiti dokazila, ki izkazujejo kreditno sposobnost vlagatelja (SISBIZ izpis, bonitetno oceno ter druga dokazila, ki so opredeljena v razpisni dokumentaciji – seznam prilog k vlogi). |
5. Splošni pogoji za vse vlagatelje | – Vlagatelj mora imeti na dan oddaje vloge v sodnem oziroma poslovnem registru na upravičenem območju, kjer se bodo izvajale aktivnosti projekta, vpisan poslovni naslov (sedež), poslovno enote oziroma podružnico. – Skupna višina zadolženosti vlagatelja in z njim povezanih oseb do SRRS ne sme presegati 10,00 % vrednosti namenskega premoženja SRRS, ki znaša 199.095.381,17 EUR na dan 31. 12. 2024. – Vlagatelj ne sme: – imeti do SRRS kakršnih koli neporavnanih zapadlih obveznosti z zamudo več kot 30 dni. – pridobiti sredstev SRRS, če je že bil prejemnik sredstev SRRS, pri čemer je SRRS zaradi nepravilnosti pri porabi javnih sredstev ali zaradi neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti od pogodbe z vlagateljem odstopil, in od dneva odstopa še ni preteklo pet let. – pridobiti sredstev SRRS, če kot pravni subjekt, ki je zavezanec za oddajo obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja, nima predloženih vseh obračunov za obdobje 12 mesecev pred dnevom oddaje vloge. – imeti na dan oddaje vloge neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti, v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50,00 EUR ali več). – imeti nepredloženih obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje 12 mesecev pred dnevom oddaje vloge (če je vlagatelj zavezanec za oddajo obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja). V ta namen SRRS po uradni dolžnosti s strani Finančne uprave RS pridobi ustrezno potrdilo, na osnovi pooblastila vlagatelja, ki je opredeljeno v okviru Izjave vlagatelja. – biti v postopku prisilne poravnave, poenostavljene prisilne poravnave, postopku finančnega prestrukturiranja, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njihovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US, 102/23, 25/25 – odl. US in 40/25). – biti domnevno insolventen glede na 14. člen veljavnega Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju. – biti v težavah, kot jih opredeljuje Zakon o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17) ter 18. točka 2. člena Uredbe za skupinske izjeme, kot je opredeljena v 9. poglavju tega razpisa. Hkrati vlagatelj ne sme biti v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih subjektov v težavah oziroma je to pomoč prejel ali je v postopku prestrukturiranja oziroma je prestrukturiranje neuspešno zaključil. O izpolnjevanju navedenega pogoja se mora vlagatelj izreči v izjavi. To ne velja, če gre mikro, malo ali srednje veliko podjetje, ki posluje manj kot 3 leta. |
1. Upravičeno območje projektov | Celotno območje Republike Slovenije |
2. Upravičene dejavnosti projekta po standardni klasifikaciji dejavnosti (SKD) | – 10 Proizvodnja živil, – 11 Proizvodnja pijač. |
3. Upravičeno obdobje projekta | Začetek projekta2 je lahko od 1. 1. 2025 naprej. Projekt ob oddaji vloge ne sme biti zaključen in mora biti dokončan najkasneje do 31. 12. 2029. Projekt skupno ne sme trajati več kot 3 leta. Projekt je zaključen, ko so financirani upravičeni stroški vključeni v proces ali storitev in so doseženi cilji projekta. |
4. Upravičeni stroški projekta3 | Sofinanciranje projekta lahko znaša do 75,00 % upravičenih stroškov v skladu z Uredbo o skupinskih izjemah, v drugih primerih pa do 100 % upravičenih stroškov. Minimalni znesek upravičenih stroškov projekta znaša 135.000 EUR. Med upravičene stroške se vključuje tudi nepovračljiv DDV. V primeru sofinanciranja po Uredbi o skupinskih izjemah mora vlagatelj zagotoviti lastni delež v višini najmanj 25 % upravičenih stroškov projekta, pri čemer ta delež ne sme vključevati javnih sredstev. |
4.1 Oprema in druga opredmetena osnovna sredstva vklj. z investicijskim vzdrževanjem: | – nova oprema in rabljena oprema, vklj. z računalniško strojno opremo (proizvedena od 1. 1. 2022 naprej), – novi delovni stroji in rabljeni delovni stroji (proizvedeni od 1. 1. 2022 naprej), – velika podjetja prejmemo sredstva za rabljeno opremo in rabljene delovne stroje po shemi de minimis oziroma izven pravil državnih pomoči. |
4.2 Opredmetena sredstva – nepremičnine: | – nakup in gradnja/prenova poslovnih zgradb s pripadajočimi zemljišči. |
4.3 Neopredmetena sredstva: | – programska oprema, – nakup patentov, licenc, blagovnih znamk, znanja ali nepatentiranega tehničnega znanja. |
4.5 Stroški obratnih sredstev (do 30 % upravičenega projekta, v povezavi s projektom po shemi de minimis le za nekmetijske proizvode oziroma izven pravil državnih pomoči): | – stroški storitev zunanjih izvajalcev, – stroški materiala in blaga. |
5. Državne pomoči | Regionalna shema državnih pomoči, shema »de minimis« za gospodarstvo, shema državnih pomoči za spodbude na področju kmetijstva oziroma se lahko sredstva dodelijo izven pravil državnih pomoči, kot je opredeljeno v 9. poglavju tega razpisa. Podrobnejša pravila s področja državnih pomoči so opredeljena v 9. poglavju javnega razpisa. |
6. Poročanje o realizaciji projekta | Vlagatelj o doseganju ciljev, določenih v odločbi in v posojilni pogodbi, poroča v roku 3 mesecev po zaključku projekta oziroma v skladu z določili Pravilnika o poročanju ob zaključku projekta. Poročilo vključuje tudi poročilo o doseženih ciljih, ki so določeni v odločbi in v posojilni pogodbi. |
7. Splošni pogoji za projekt | – Projekt mora: – biti ekonomsko, finančno in tehnično izvedljiv ter zasnovan in izveden v skladu z veljavnimi predpisi. – biti skladen s predmetom, namenom in ciljem javnega razpisa. – predstavljati zaključeno celoto z vidika upravičenosti stroškov, zagotavljanja virov in utemeljenih ciljev projekta, ki morajo biti izkazani ob zaključku projekta. – imeti ob oddaji vloge zaprto finančno konstrukcijo. V ta namen je potrebno priložiti ustrezna dokazila, ki dokazujejo zagotovitev drugih virov v finančni konstrukciji. – biti v primeru sofinanciranja po Uredbi o skupinskih izjemah povezan z: 1. razširitvijo zmogljivosti obstoječe poslovne enote, 2. diverzifikacijo proizvodnje poslovne enote na proizvode ali storitve, ki jih prej ni proizvajala ali zagotavljala, ali 3. bistveno spremembo v celotnem procesu proizvajanja proizvodov ali zagotavljanja storitev, na katere se nanaša naložba v poslovni enoti. |
– Sredstva se za isti projekt odobrijo enkrat. – Posojilojemalec mora opravljati dejavnosti, ki je predmet projekta, ter ohraniti vlaganja s projektom v regiji in v lasti posojilojemalca vsaj tri oziroma pet let po zaključku projekta, glede na velikost podjetja. – V primeru, da se projekt izvaja na nepremičnini v lasti drugih pravnih ali fizičnih oseb, mora imeti vlagatelj za opravljanje dejavnosti v njej sklenjeno dolgoročno najemno pogodbo (z veljavnostjo najmanj do dokončnega vračila posojila) in soglasje lastnika k izvedbi projekta, kar mora priložiti ob oddaji vloge. – Pri izvedbi projekta je potrebno upoštevati, da je nakup dovoljeno izvesti le od tretjih oseb po tržnih pogojih, pri tem pa tretja oseba ne sme biti več kot 25,00 % povezana (lastniško, upravljavsko ali »glasovalno«) z vlagateljem. Za povezano osebo z vlagateljem se štejejo sorodniki prvega, drugega in tretjega dednega reda in tudi lastniki pravne osebe ter s.p., če je z vlagateljem sorodstveno povezana (do vključno tretjega dednega reda). – Če gre za projekt za ureditev oziroma gradnjo objekta, mora vlagatelj predložiti pravnomočno gradbeno dovoljenje, če je tako predpisano z gradbenim zakonom oziroma predložiti izjavo, da to ni potrebno. – Če gre za ureditev objektov oziroma nakup opreme za proizvodnjo električne energije, mora vlagatelj priložiti ustrezno soglasje za priključitev. – Projekti, ki vključujejo posege v naravno okolje, ki niso skladni z okoljskimi predpisi Republike Slovenije ali Evropske unije oziroma vodijo k povečanim obremenitvam okolja, niso upravičeni do sofinanciranja. |
Področje | Merilo | Kazalnik |
Krožno gospodarstvo | Projekt zmanjšuje količino odpadkov, povečuje recikliranje, ponovno uporabo materialov/embalaže ali predelavo stranskih proizvodov ter uvaja nove poslovne modele krožnega gospodarstva. | Delež recikliranih ali vračljivih materialov in embalaže (%), Število izdelkov ali materialov, ki se ponovno uporabijo (ponovno uporaba, popravilo, obnova) (št.), Število enot vračljive embalaže) (št.), Število novih izdelkov, ustvarjenih iz odpadkov ali stranskih proizvodov (št. izdelkov). |
Digitalizacija in avtomatizacija | Projekt uvaja digitalna orodja in avtomatizirane procese za večjo produktivnost, natančno upravljanje virov, zmanjšanje napak ter bolj učinkovito in sledljivo proizvodnjo. | Povečanje št. avtomatizacije procesov ali operacij, ki jih nadzorujejo ali izvajajo avtomatizirani sistemi, digitalna orodja ali senzorji (št.) Uvedba/nadgradnja digitalnih orodij za optimizacijo proizvodnje in sledenje virov (št. orodij). |
Inovativne rešitve in raziskave | Projekt razvija nove trajnostne izdelke, procese ali tehnologije ter uvaja najboljše razpoložljive tehnologije (BAT) ali patente/inovacije. | Število novih trajnostnih proizvodov, razvitih v okviru projekta4 (št.) Povečanje deleža vlaganj v R&R (%), Povečanje prijavljenih patentov ali inovacij (št.), Delež BAT5 tehnologije v upravičenem projektu (%). |
Zmanjšanje okoljskega odtisa | Zmanjšanje emisij CO2, porabe energije, vode ali drugih virov ter uvajanje trajnostnih praks in sistemov vodenja kakovosti. | Zmanjšanje emisij CO2 na enoto proizvoda (kg CO2ekv/enoto proizvoda). Zmanjšanja porabe energije na enoto proizvoda (kWh/enoto proizvoda). Zmanjšanje porabe vode na enoto proizvoda (l/enoto proizvoda) Zmanjšanje porabe surovin na enoto proizvoda (kg/enoto proizvoda) Povečanje deleža biorazgradljive ali okolju prijazne embalaže v skupni uporabi embalaže (%) Pridobitev certifikatov, sistemov vodenja ali uvedba poročanja s področja trajnostnega poslovanja (ISO 14001, ISO 50001, Ecolabel, izbrana kakovost – Slovenija …) (št.) |
1. Višina posojila | od 100.000 € do 4.000.000 €. Vlagatelj mora zaprošena sredstva zaokrožiti na celo število navzdol. |
2. Obrestna mera | Obrestna mera: – fiksna od 1,77 % letno do največ 3,29 % letno in je odvisna od ocene SRRS ali – spremenljiva v obliki 6-mesečni EURIBOR + pribitek od 0,53% letno do največ 1,68% letno, ki je odvisen od ocene SRRS. Končna višina fiksne obrestne mere oziroma pribitka pri spremenljivi obrestni meri je odvisna od SRRS ocene vlagatelja in projekta ter ročnosti vračila posojila. Če SRRS zaradi pravil o državni pomoči upravičencu posojila ne more posredovati po razpisani obrestni meri, se višina obrestne mere zviša za največ toliko, kolikor je nujno potrebno, oziroma v primeru dodeljenega posojila izven pravil državnih pomoči, mora biti obrestna mera pri posojilu višja od referenčne obrestne mere za izračun državne pomoči. |
3. Doba vračanja | Skupna doba vračanja posojila je minimalno 60 in maksimalno 240 mesecev od datuma podpisa pogodbe ter ne sme presegati ekonomske dobe projekta. Pred podpisom posojilne pogodbe se lahko vlagatelj s pisno izjavo odpove moratoriju in skrajša skupno dobo vračanja, vendar le-ta ne more znašati manj kot 60 mesecev. |
4. Moratorij na odplačilo glavnice | Največ 6 mesecev po zaključku projekta. |
5. Odplačevanje obrokov glavnice | Mesečno. Prvi obrok zapade v mesecu po zaključku moratorija. |
6. Odplačevanje obresti | Mesečno |
7. Zavarovanje posojila | – 5 bianco podpisanimi menicami z nepreklicno menično izjavo in nalogom za plačilo menic – druga zavarovanja v skladu s Katalogom zavarovanj spodbud Slovenskega regionalno razvojnega sklada z dne 8. 9. 2025, ki je objavljen na spletni strani SRRS. Možne oblike zavarovanja z zahtevanimi faktorji so sledeče: |
SRRS bo tekom obravnave vloge preveril tudi vlagateljeve sposobnosti izpolnjevanja obveznosti do SRRS. V kolikor bo SRRS pri pregledu ugotovil, da vlagateljeva zmožnost izpolnjevanja obvez do SRRS ni zadovoljiva, bo SRRS vlagatelja pozval k predložitvi predloga za dodatno zavarovanje posojila. O ustreznosti zavarovanja odloča izključno SRRS, ki ima pravico, da kadarkoli od vlagatelja na njegove stroške zahteva dodatno dokumentacijo ali pojasnila v zvezi z zavarovanjem. | |
8. Črpanje posojila | maksimalno dva meseca po zaključku projekta. Črpanje posojila v času moratorija je lahko enkratno ali v več mesečnih tranšah, pri čemer mora biti skladno s Pravilnikom o upravičenosti stroškov projekta in pogojih črpanja, ki je objavljen na www.srrs.si, in se izvede na podlagi zahtevkov za črpanje, ki jih mora vlagatelj oddati najkasneje pet delovnih dni pred predvidenim črpanjem. Celotno črpanje posojila mora biti zaključeno pred zapadlostjo prvega obroka. Če vlagatelj ne bo v določenem roku oziroma pred iztekom roka za črpanje in na dogovorjeni način dostavil zahtevka za črpanje, se bo upoštevalo, da je enostransko odstopil od dodeljenega posojila oziroma se bo znesek posojila znižal na znesek že realiziranih črpanj. |
9. Rok in oblika sklenitve posojilne pogodbe | Osnova za sklenitev pogodbe o financiranju projekta je odločba o odobritvi sredstev. Rok za sklenitev pogodbe je največ 45 dni od datuma izdaje odločbe o odobritvi sredstev. Podpis posojilne pogodbe bo predvidoma potekal v digitalni obliki na podlagi kvalificiranega digitalnega potrdila. Pogodba mora biti sklenjena v ustrezni obliki, glede na obliko zavarovanja: – notarskega zapisa s klavzulo neposredne izvršljivosti, – notarskega zapisa sporazuma o zavarovanju denarne terjatve z ustanovitvijo zastavne pravice na nepremičninah in/ali premičninah. Če vlagatelj, ki mu je bila izdana odločba o odobritvi sredstev, ne bo pristopil k podpisu pogodbe v določenem roku, se bo upoštevalo, da je enostransko odstopil od dodelitve sredstev in od sklenitve pogodbe. |
10. Nadomestila SRRS v zvezi z dodeljevanjem spodbud | so opredeljena v veljavnem Tarifnem pravilniku o nadomestilih za dodeljevanje spodbud, ki je objavljen na spletni strani SRRS. |
1. Splošni pogoji s področja državnih pomoči | – Vlagatelj ne sme zaprošati za sredstva, katerih znesek je določen na podlagi cene ali količine proizvodov, danih na trg. – Vlagatelj ne sme prijaviti projekta v sektorju predelave in trženja kmetijskih proizvodov, kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. – Vlagatelj ne sme zaprositi za sredstva za dejavnost, ki je povezana z izvozom v tretje države ali države članice, in je neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi stroški, povezanimi z izvozno dejavnostjo. – Vlagatelj ne sme dati prednosti uporabi domačega blaga pred uporabo uvoženega. – Do sredstev niso upravičeni vlagatelji, ki so v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč iste države članice razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom EU ali vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance. – Državna pomoč za projekt je izražena v bruto ekvivalentu nepovratnih sredstev in se ne sme združevati z drugo državno pomočjo ali pomočjo, dodeljeno po pravilu »de minimis« za iste upravičene stroške, če bi s tem presegla zgornjo mejo intenzivnosti državne pomoči. Pomoč za iste upravičene stroške se lahko kumulira le, če se s tako kumulacijo ne preseže največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki se uporablja za to pomoč v skladu s shemo državnih pomoči. – V kolikor je vlagatelj v fazi pridobivanja ali je že prejel sredstva državnih pomoči za isti projekt ali sredstva iz morebitnega drugega javnega vira, mora navesti vir, višino prejetih sredstev in številko sheme, po kateri bo oziroma je pridobil sredstva ter predložiti ustrezen sklep oziroma odločbo, iz katere je razviden prejem teh sredstev. V kolikor sredstva prejme kasneje v času trajanja projekta, mora to nemudoma sporočiti. |
2. Pravila s področja regionalnih državnih pomoči (za nekmetijske proizvode) | – Regionalna shema državnih pomoči se uporablja za projekte vlagateljev, ki se nanašajo na kmetijske proizvode, ki po predelavi postanejo nekmetijski proizvodi, in sicer za pomoč, ki ima spodbujevalni učinek, oziroma za projekte, pri katerih vlagatelj predloži vlogo za pomoč pred začetkom izvajanja projekta, za vlaganja na področju opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev na upravičenih območjih »a« in »c«, ob upoštevanju naslednjega: – Na upravičenih območjih »a«, opredeljenih v uredbi, ki ureja karto regionalne pomoči, lahko MSP in velika podjetja prejmejo regionalno pomoč za začetne investicije. – Na upravičenih območjih »c«, opredeljenih v uredbi, ki ureja karto regionalne pomoči, lahko MSP prejmejo regionalno pomoč za začetne investicije, medtem ko velika podjetja lahko prejmejo pomoč le za projekte, ki ustvarjajo novo gospodarsko dejavnost8. – Za velika podjetja morajo biti nabavljena osnovna sredstva nova. – Pomoč za rabljena osnovna sredstva ni dovoljena, če so ta že bila sofinancirana z javnimi sredstvi. Pri nakupu rabljenih osnovnih sredstev lahko dajalec pomoči od investitorja zahteva cenitev pooblaščenega ocenjevalca vrednosti, kot ga določa Zakon o revidiranju (Uradni list RS, št. 65/08, 63/13 – ZS-K, 84/18 in 115/21) in sledljivost kupoprodajnih pogodb do prvoizdanega računa. – Upravičeni stroški investicij v neopredmetena osnovna sredstva lahko znašajo pri velikih podjetij največ 50 odstotkov vseh upravičenih stroškov začetne investicije, pri MSP pa 100 odstotkov stroškov neopredmetenih sredstev. – Pri projektih za diverzifikacijo proizvodnje poslovne enote vlagatelja na proizvode in storitve, ki jih na zadevnem območju prej ni proizvajal, morajo upravičeni stroški za najmanj 200 odstotkov presegati knjigovodsko vrednost sredstev, ki se ponovno uporabijo. Upošteva se knjigovodska vrednost sredstev v poslovnem letu pred začetkom del. |
3. Pravila državnih pomoči po Uredbi »de minimis« v gospodarstvu (za nekmetijske proizvode) | – Shema »de minimis« za gospodarstvo se uporablja za projekte vlagateljev, ki se nanašajo na kmetijske proizvode, ki po predelavi postanejo nekmetijski proizvodi: – projekte vlagateljev izven območij »a« in »c«, – za vlaganja na področju obratnih sredstev ter vlaganja velikih podjetij za nakup rabljene opreme ter rabljenih delovnih strojev. – velika podjetja s projekti na območjih »c«, ki niso s področja nove gospodarske dejavnosti. – Pomoč »de minimis« se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera po posameznih uredbah. – Pomoč »de minimis« se lahko kumulira s pomočjo, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami »de minimis« do ustrezne zgornje meje, opredeljene v posamezni uredbi »de minimis«. – Skupni znesek pomoči »de minimis«, odobren enotnemu podjetju, ne sme presegati 300.000 € v kateremkoli obdobju zadnjih treh let. Ta zgornja meja se uporablja ne glede na obliko sredstev in namen pomoči. Opredelitev enotnega podjetja je določena v Uredbi Komisije »de minimis« v gospodarstvu. V kolikor je vlagatelj in/ali katerokoli podjetje, ki spada v enotno podjetje, že prejemnik pomoči, se o prejemu le-te opredeli v elektronskem prijavnem obrazcu. V kolikor pa vlagatelj in/ali katerokoli podjetje, ki spada v enotno podjetje, še ni prejemnik pomoči, to izjavi z okviru izjave, ki je sestavni del elektronskega prijavnega obrazca. |
4. Pravila sheme državnih pomoči za spodbude na področju kmetijstva oziroma po Kmetijski uredbi za skupinske izjeme | – Shema državnih pomoči po Kmetijski uredbi za skupinske izjeme se uporablja za pomoč, ki ima spodbujevalni učinek, oziroma za projekte, pri katerih vlagatelj, ki je MSP, predloži vlogo za pomoč pred začetkom izvajanja projekta in se nanaša na kmetijske proizvode, ki po predelavi še vedno ostanejo kmetijski proizvodi. – Kmetijski proizvod pomeni proizvode s seznama v Prilogi I k Pogodbi, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva s seznama v Prilogi I k Uredbi (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta. |
– Predelava kmetijskih proizvodov pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu, po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetiji, potrebnih za pripravo živalskega ali rastlinskega proizvoda za prvo prodajo. – Trženje kmetijskih proizvodov pomeni imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponujati za prodajo, dobavljati ali na kateri koli drug način dajati na trg, razen prve prodaje, ki jo izvrši kmet prodajnemu posredniku ali predelovalcu, ter vsake dejavnosti, s katero se proizvod pripravi za tako prvo prodajo; prodaja s strani kmeta končnemu potrošniku se šteje za trženje kmetijskih proizvodov, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih ali obratih. – Intenzivnost državne pomoči ne sme presegati 65 % upravičenih stroškov, lahko pa se poveča do največ 80 % za naložbe, povezane z enim ali več specifičnimi okoljskimi in podnebnimi cilji, in sicer: – prispevanje k blažitvi podnebnih sprememb in prilagajanju nanje, vključno z zmanjšanjem emisij toplogrednih plinov ter povečanjem sekvestracije ogljika, ter spodbujanje trajnostne energije in energijske učinkovitosti; – prispevanje k trajnostnemu krožnemu biogospodarstvu ter spodbujanje trajnostnega razvoja in učinkovitega upravljanja naravnih virov, kot so voda, tla in zrak, vključno z zmanjšanjem odvisnosti od kemikalij. |