Uradni list

Številka 78
Uradni list RS, št. 78/2025 z dne 10. 10. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 78/2025 z dne 10. 10. 2025

Kazalo

Ob-2673/25, Stran 2618
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), na podlagi prvega odstavka 5. člena Uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij razvoja podeželja, ki niso vezane na površino ali živali, iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 77/23, 19/24, 52/24, 9/25 in 55/25; v nadaljnjem besedilu: uredba o skupnih določbah za izvajanje intervencij) in prvega odstavka 18. člena Uredbe o izvajanju intervencije naložbe v razvoj in dvig konkurenčnosti ter tržne naravnanosti ekoloških kmetij iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 73/25; v nadaljnjem besedilu: uredba), objavlja
javni razpis 
za intervencijo naložbe v razvoj in dvig konkurenčnosti ter tržne naravnanosti ekoloških kmetij za leto 2025 
1. Osnovni podatki o javnem razpisu
Predmet javnega razpisa:
Predmet javnega razpisa so naložbe iz prvega odstavka 4. člena uredbe.
Razpisana sredstva po sklopih: 
Višina razpisanih nepovratnih sredstev znaša do vključno 4.115.808 EUR, ki se razdelijo po naslednjih sklopih glede na vrsto vlagatelja: 
– 2.894.796,47 EUR za naložbe nosilcev kmetij, ki imajo najmanj 12.000 EUR standardnega prihodka iz kmetijske dejavnosti (sklop 1), 
– 1.221.011,53 EUR za naložbe nosilcev kmetijskih gospodarstev, ki so pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki, in imajo najmanj 12.000 EUR standardnega prihodka iz kmetijske dejavnosti (sklop 2).
Sredstva se zagotavljajo iz proračunskih postavk ministrstva, in sicer: 
– 1.395.258,91 EUR iz proračunske postavke 221064 Skupni strateški načrt 2023-2027 – EKSRP – EU, 
– 2.720.549,09 EUR iz proračunske postavke 221065 Skupni strateški načrt 2023-2027 – EKSRP – slovenska udeležba. 
Delež sredstev iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja znaša 33,9 %, delež sredstev iz proračuna Republike Slovenije pa znaša 66,1 %.
Vrsta javnega razpisa:
Zaprti.
Obdobje vlaganja vlog na javni razpis: 
Vložitev vloge na javni razpis poteka od 3. novembra 2025 do vključno 24. decembra 2025, do 14. ure.
Obdobje upravičenosti stroškov:
V skladu s prvim odstavkom 13. člena uredbe so upravičeni stroški naložb, ki so nastali po vložitvi vloge na javni razpis do vložitve zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev, ki se v skladu s petim odstavkom 25. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij vloži najpozneje v treh letih od datuma vložitve vloge na javni razpis. 
V skladu z drugim odstavkom 13. člena uredbe so do podpore upravičeni tudi splošni stroški iz 9. točke prvega odstavka 12. člena uredbe, ki so nastali od 1. januarja 2023 do vložitve zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev.
Informacije o javnem razpisu:
Informacije o javnem razpisu so dostopne na naslednji povezavi: https://skp.si/aktualno/info-tocke.
2. Namen in cilji intervencije
1. Namen intervencije naložbe v razvoj in dvig konkurenčnosti ter tržne naravnanosti ekoloških kmetij (v nadaljnjem besedilu: intervencija) je določen v prvem odstavku 3. člena uredbe.
2. Cilji intervencije so določeni v drugem odstavku 3. člena uredbe.
3. V skladu s 15. točko 2. člena uredbe primarna pridelava kmetijskih proizvodov pomeni proizvodnjo rastlinskih in živinorejskih proizvodov, brez nadaljnjih postopkov obdelave, ki bi spremenili naravo teh proizvodov, še zlasti pridelava, pobiranje in skladiščenje primarnih kmetijskih proizvodov ter njihova priprava s strani primarnih proizvajalcev za prvo prodajo prodajnim posrednikom ali predelovalcem. Kot priprava primarnih kmetijskih proizvodov za prvo prodajo se štejejo tudi njihovo čiščenje, luščenje, sortiranje, kratkotrajna zaščita pred gnitjem in pakiranje.
3. Predmet podpore in vrste naložb
1. Predmet podpore so naložbe v primarno pridelavo kmetijskih proizvodov iz prvega odstavka 4. člena uredbe, pri čemer:
a) se upoštevajo pogoji glede združevanja naložb iz drugega odstavka 4. člena uredbe;
b) je kmetijska mehanizacija, namenjena ekološki pridelavi, v skladu s pod a) 1. točke prvega odstavka 4. člena uredbe kmetijska mehanizacija s posebnim namenom za ekološko pridelavo iz Pravilnika o katalogu stroškov in njihovih vrednostih na enoto (Uradni list RS, št. 34/24 in 95/24; v nadaljnjem besedilu: pravilnik).
2. Vrsti naložb glede na velikost sta določeni v 9. in 10. točki 2. člena uredbe, pri čemer je skupna načrtovana vrednost naložbe določena v 8. točki 2. člena uredbe.
4. Vlagatelj in upravičenec
1. Vlagatelj je določen v prvem odstavku 5. člena uredbe.
2. Upravičenec je določen v drugem odstavku 5. člena uredbe.
3. V skladu z 11. točko 2. člena uredbe je vlagatelj mladi kmet, če ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjuje pogoje iz drugega do šestega odstavka 5. člena Uredbe o izvajanju intervencij podpora za vzpostavitev gospodarstev mladih kmetov in medgeneracijski prenos znanja iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 88/23, 12/24, 43/24 in 13/25; v nadaljnjem besedilu: uredba o izvajanju intervencije podpora za vzpostavitev kmetijskih gospodarstev mladih kmetov in intervencije medgeneracijski prenos znanja), pri čemer se izpolnjevanje pogojev iz 3. ali 4. točke šestega odstavka 5. člena uredbe o izvajanju intervencije podpora za vzpostavitev kmetijskih gospodarstev mladih kmetov in intervencije medgeneracijski prenos znanja izkazuje z izjavo nosilca kmetijskega gospodarstva, na katerem je vlagatelj opravljal kmetijsko dejavnost, ki je Priloga 1 razpisne dokumentacije.
5. Pogoji ob vložitvi vloge na javni razpis
5.1 Splošni pogoji za dodelitev podpore
1. Vlagatelj mora ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjevati pogoje iz 9. člena, prvega in drugega odstavka 10. člena, prvega in tretjega odstavka 11. člena ter 14. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
2. Poleg pogojev iz prejšnje točke mora vlagatelj izpolnjevati tudi pogoje iz 6. in 7. člena uredbe:
a) v skladu s 3. točko 6. člena uredbe je zbirna vloga vložena v skladu z Uredbo o izvedbi intervencij kmetijske politike za leto 2024 (Uradni list RS, št. 132/23, 24/24 in 63/24);
b) izpolnjevanje pogoja iz 6. točke 6. člena uredbe se izkazuje:
– s pogodbo o zaposlitvi za osebo, ki je za polni delovni čas ali za krajši delovni čas zaposlena na kmetiji,
– s potrdilom o vpisu za člana kmetije, ki je študent ali dijak;
c) izpolnjevanje pogoja iz 7. točke 6. člena uredbe se izkazuje s prihodkom v višini najmanj 1,5 letne minimalne plače na zaposlenega v Republiki Sloveniji za leto 2024, ki znaša 22.570,20 eurov;
č) poslovni načrt mora biti v skladu s prvim odstavkom 7. člena uredbe izdelan najmanj do 31. 12. 2033;
d) v skladu s tretjim odstavkom 7. člena uredbe se upošteva obračun akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti oziroma obračun davka od dohodka pravnih oseb za leto 2024 ter standardni rezultati po metodologiji Farm Accountancy Data Network – mreža računovodskih podatkov v skladu s pravilnikom, ki ureja delovanje mreže za zbiranje računovodskih podatkov o dohodkih in poslovanju kmetijskih gospodarstev, ki vodijo kmetijsko knjigovodstvo po metodologiji FADN (v nadaljnjem besedilu: metodologija FADN), za leto 2024.
5.2 Posebni pogoji za dodelitev podpore
Posebni pogoji za dodelitev podpore so določeni v 8., 9., 10. in 11. členu uredbe.
6. Upravičeni in neupravičeni stroški
1. Upravičeni stroški so določeni v prvem odstavku 12. člena uredbe, ter v 19. in 20. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, pri čemer se pogoj iz osmega odstavka 19. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij izkazuje z izjavo v vlogi na javni razpis, ki je Priloga 2 razpisne dokumentacije, in z izjavo v zahtevku za izplačilo sredstev, ki je Priloga 3 razpisne dokumentacije.
2. Upravičeni stroški so določeni v pravilniku in navedeni v Seznamu upravičenih stroškov in najvišjih priznanih vrednosti, ki je Priloga 4 razpisne dokumentacije.
3. Neupravičeni stroški so določeni v drugem odstavku 12. člena uredbe.
7. Merila in točkovnik za ocenjevanje vlog
1. Merila za ocenjevanje vlog na javni razpis so določena v prvem odstavku 14. člena uredbe ter v dokumentu »Merila za izbor operacij v okviru SN 2023–2027«, ki je dostopen na spletni strani: https://skp.si/wp-content/uploads/2025/07/Merila_za_izbor_operacij_SN_2023-2027_EKSRP_8_P.pdf, in so podrobneje opredeljena v tem poglavju.
2. Med vlogami na javni razpis, ki dosežejo vstopni prag 30 % možnega števila točk, ki znaša 52 točk za sklop 1 ter 53 točk za sklop 2 javnega razpisa, se v skladu z drugim odstavkom 14. člena uredbe izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev.
3. Ocenjevanje vlog se izvede na podlagi podatkov v vlogi na javni razpis, priloženih prilog ter podatkov iz uradnih evidenc.
4. Podrobnejša merila in točkovnik za naložbe kmetij (sklop 1 javnega razpisa):
Št.
MERILO 
Maksimalno število točk za enostavne naložbe
Maksimalno število točk za zahtevne naložbe
1
EKONOMSKI VIDIK NALOŽBE
70
70
1.1
INTERNA STOPNJA DONOSNOSTI – velja za zahtevne naložbe 
Upošteva se interna stopnja donosnosti (v nadaljnjem besedilu: ISD), ki se določi na podlagi dejanskih knjigovodskih podatkov v skladu s Prilogo 1 uredbe. Pri izračunu ISD se ne upoštevajo morebitno dodeljena sredstva na podlagi tega javnega razpisa.
0
30
ISD znaša od vključno 2,1 do vključno 5 %.
15
ISD znaša več kot 5 %.
30
1.2
NAČRTOVANO POVEČANJE PRIHODKA KMETIJE – velja za enostavne naložbe 
Ocenjuje se načrtovano povečanje prihodka kmetije najpozneje v tretjem koledarskem letu po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev glede na višino prihodka kmetije, ki se določi na podlagi obračuna akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti za leto 2024, iz standardnih rezultatov FADN za leto 2024 oziroma na podlagi pokritja iz pod b) 2. točke drugega odstavka 7. člena uredbe, pri čemer se upoštevajo podatki iz zbirne vloge, vložene v letu 2024.
30
0
Načrtovano povečanje prihodka kmetije bo znašalo od vključno 10 do vključno 20 %. 
10
Načrtovano povečanje prihodka kmetije bo znašalo več kot 20 do vključno 30 %. 
20
Načrtovano povečanje prihodka kmetije bo znašalo več kot 30 %.
30
1.3
RAZMERJE MED LETNIM PRIHODKOM IZ POSLOVANJA KMETIJE IN SKUPNO NAČRTOVANO VREDNOSTJO NALOŽBE – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Ocenjuje se razmerje med skupnim prihodkom kmetije v letu 2024 in skupno načrtovano vrednostjo naložbe, pri čemer se skupni prihodek kmetije določi v skladu s Prilogo 1 uredbe. Višje kot je to razmerje, večja je dolgoročna sposobnost vlagatelja izvesti naložbo.
30
30
Razmerje med skupnim prihodkom kmetije in skupno načrtovano vrednostjo naložbe je večje ali enako 0,5 in manjše ali enako 2.
10
10
Razmerje med skupnim prihodkom kmetije in skupno načrtovano vrednostjo naložbe je večje od 2 in manjše ali enako 4.
20
20
Razmerje med skupnim prihodkom kmetije in skupno načrtovano vrednostjo naložbe je večje od 4.
30
30
1.4
ODOBRENA SREDSTVA IZ NASLOVA PODUKREPA PODPORA ZA NALOŽBE V KMETIJSKA GOSPODARSTVA IZ PRP 2014–2020 OZIROMA IZ INTERVENCIJ SN 2023–2027 – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Ocenjuje se višina odobrenih sredstev vlagatelju iz podukrepa podpora za naložbe v kmetijska gospodarstva v okviru programa, ki ureja razvoj podeželja za obdobje 2014–2020 (v nadaljnjem besedilu: podukrep v okviru PRP 2014–2020), oziroma višina odobrenih sredstev iz naslednjih intervencij strateškega načrta, ki ureja skupno kmetijsko politiko za obdobje 2023–2027 (v nadaljnjem besedilu: SN SKP): 
– intervencija naložbe v dvig produktivnosti in tehnološki razvoj, vključno z digitalizacijo kmetijskih gospodarstev (v nadaljnjem besedilu: intervencija IRP02), 
– intervencija naložbe v prilagoditev na podnebne spremembe pri trajnih nasadih (v nadaljnjem besedilu: intervencija IRP16), 
– intervencija naložbe v nakup kmetijske mehanizacije in opreme za optimalno uporabo hranil in trajnostno rabo fitofarmacevtskih sredstev (v nadaljnjem besedilu: intervencija IRP21). 
10
10
Vlagatelju so bila odobrena finančna sredstva iz podukrepa v okviru PRP 2014–2020, intervencije IRP02, intervencije IRP16 oziroma intervencije IRP21, v skupni višini do vključno 100.000 eurov.
5
5
Vlagatelju niso bila odobrena finančna sredstva iz podukrepa v okviru PRP 2014–2020, intervencije IRP02, intervencije IRP16 oziroma intervencije IRP21.
10
10
2
SOCIALNI IN GEOGRAFSKI VIDIK VLAGATELJA 
32
32
2.1
KMETIJSKO GOSPODARSTVO JE NA OMD – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Kmetija, katere nosilec je vlagatelj, je na dan vložitve vloge na javni razpis razvrščena v območje z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedilu: območje OMD) v skladu s Pravilnikom o razvrstitvi kmetijskih gospodarstev v območja z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (Uradni list RS, št. 34/23).
7
7
2.2
IZOBRAZBA VLAGATELJA – velja za enostavne in zahtevne naložbe) 
Točke se dodelijo vlagatelju, ki ima ob vložitvi vloge na javni razpis izobrazbo s področja kmetijstva ali s področja dejavnosti, povezane s kmetijstvom. Kot dejavnosti, povezane s kmetijstvom, se štejejo agro-živilska (vključno s čebelarstvom), veterinarska, gozdarska in lesarska dejavnost. 
4
4
Vlagatelj ima s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti izobrazbo, pridobljeno po izobraževalnih programih za pridobitev srednje poklicne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj v 3. ali 4. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij ali pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije najmanj IV. ravni zahtevnosti iz Priloge 2 uredbe o izvajanju intervencije podpora za vzpostavitev kmetijskih gospodarstev mladih kmetov in intervencije medgeneracijski prenos znanja.
1
1
Vlagatelj ima s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti izobrazbo, pridobljeno po izobraževalnih programih za pridobitev srednje izobrazbe oziroma srednje strokovne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj v 5. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij.
2
2
Vlagatelj ima s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu za pridobitev višje strokovne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj v 6. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij.
3
3
Vlagatelj ima s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu za pridobitev izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj v 7. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij.
4
4
2.3
ŠTEVILO ZAPOSLENIH OSEB NA KMETIJI – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Najpozneje ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev: 
– bo najmanj en član kmetije, katere nosilec je upravičenec, vključen v pokojninsko in invalidsko zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti za polni obseg v skladu z zakonom, ki ureja pokojninsko in invalidsko zavarovanje; 
– bo imel upravičenec na kmetiji zavarovano najmanj eno osebo iz delovnega razmerja kot kmetijskega delavca za polni delovni čas.
5
5
2.4
NALOŽBENA PODPORA VLAGATELJICI – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo, če vlogo na javni razpis vloži nosilka kmetije, ki je bila nosilka te kmetije že v koledarskem letu pred vložitvijo vloge na javni razpis.
5
5
2.5
VLAGATELJ JE MLADI KMET – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo vlagatelju, ki ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjuje pogoje za mladega kmeta v skladu s 3. točko 4. poglavja tega javnega razpisa.
6
6
2.6
OBMEJNA PROBLEMSKA OBMOČJA – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo vlagatelju, ki je nosilec kmetije, katere naslov je v občini, ki je opredeljena kot obmejno problemsko območje v skladu s 4. členom Uredbe o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20, 112/22 in 92/24; v nadaljnjem besedilu: obmejno problemsko območje).
5
5
3
POVEZOVANJE
30
30
3.1
ČLANSTVO VLAGATELJA ALI ČLANA KMETIJE V ORGANIZACIJI PROIZVAJALCEV, SKUPINI PROIZVAJALCEV, PRIZNANI ZA SEKTOR, KI JE POVEZAN S PREDMETOM NALOŽBE ALI ČLANSTVO V ZADRUGI – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Vlagatelj je ob vložitvi vloge na javni razpis član skupine proizvajalcev za skupno trženje ali član organizacije proizvajalcev, ki je priznana za sektor kmetijski proizvodi iz sheme kakovosti ekološka pridelava, oziroma vlagatelj ali član kmetije je ob vložitvi vloge na javni razpis član zadruge, ki ima ob vložitvi vloge na javni razpis certifikat o ekološki pridelavi in predelavi kmetijskih pridelkov in živil. 
20
20
3.2
DELEŽ NEPOSREDNO PRODANIH LASTNIH KMETIJSKIH PROIZVODOV KMETIJE JAVNIM ZAVODOM – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Ocenjuje se delež vrednosti neposredno prodanih lastnih kmetijskih proizvodov kmetije javnim zavodom glede na standardni prihodek kmetije v letu 2024, pri čemer se vrednost neposredno prodanih lastnih kmetijskih proizvodov ugotavlja na podlagi izdanih računov v letu 2024, ki jih vlagatelj priloži vlogi na javni razpis.
10
10
Delež vrednosti neposredno prodanih lastnih kmetijskih proizvodov znaša od vključno 2 do vključno 5 % standardnega prihodka kmetije.
5
5
Delež vrednosti neposredno prodanih lastnih kmetijskih proizvodov znaša več kot 5 % standardnega prihodka kmetije.
10
10
4
ZELENI IN DIGITALNI PREHOD 
Točke se seštevajo do maksimalne vrednosti.
30
30
4.1
VEČJI DELEŽ LESA PRI TRAJNIH NASADIH OZIROMA UPORABA BIORAZGRADLJIVE VRVICE V HMELJIŠČU – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v trajni nasad z večjim deležem lesa, pri čemer mora biti ob vložitvi zahtevka, s katerim se uveljavlja izplačilo sredstev za to naložbo, opora rastlin trajnega nasada oziroma hmeljska žičnica, ki je predmet podpore, v celoti iz lesa. Opora rastlin trajnega nasada iz bambusa se ne upošteva. 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v postavitev oziroma obnovo hmeljišča, v katerem se bo še najmanj tri zaporedna koledarska leta po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev uporabljala biorazgradljiva vrvica v skladu z normativom porabe biorazgradljive vrvice na hektar površine hmeljišča iz 2. točke 12. poglavja tega javnega razpisa.
6
6
Opora za sadike na celotni površini trajnega nasada, ki je predmet podpore, je iz lesa.
6
6
Hmeljska žičnica na celotni površini hmeljišča, ki je predmet podpore, je iz lesa.
6
6
Vlagatelj uporablja biorazgradljivo vrvico na celotni površini hmeljišča, ki je predmet podpore.
6
6
4.2
Z VLOGO NA JAVNI RAZPIS SE UVELJAVLJA PODPORA ZA NALOŽBO V NAKUP OPREME ZA PRIDOBIVANJE ENERGIJE IZ OVE – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme za pridobivanje energije iz obnovljivih virov iz zakona, ki ureja energijo iz obnovljivih virov (v nadaljnjem besedilu: energija iz OVE) oziroma nakup opreme za pridobivanje električne energije iz zakona, ki ureja energijo iz obnovljivih virov (v nadaljnjem besedilu: električna energija iz OVE).
5
5
4.3
NA CELOTNI POVRŠINI TRAJNEGA NASADA, KI JE PREDMET PODPORE, BO POSTAVLJEN NAMAKALNI SISTEM OZIROMA OPREMA ZA NAMAKANJE OZIROMA OROŠEVANJE TRAJNEGA NASADA OZIROMA MREŽA PROTI TOČI – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v trajni nasad, v katerem bo ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev, ki se nanaša na to naložbo, na celotni površini trajnega nasada, ki je predmet podpore, postavljen namakalni sistem oziroma oprema za namakanje oziroma oroševanje trajnega nasada oziroma postavljena mreža proti toči.
5
5
4.4
DIGITALIZACIJA PROIZVODNIH PROCESOV – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Upošteva se uporaba digitalnih tehnologij v proizvodnih procesih. Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme rastlinjaka oziroma ureditev trajnega nasada, ki omogoča uporabo naprednejše digitalne tehnologije, kot so digitalna tehnologija za namakanje, oroševanje, spremljanje pojava škodljivcev oziroma bolezni in tehnologija za zmanjšanje uporabe FFS. 
Pogoji iz prejšnjega odstavka morajo biti razvidni iz tehnične specifikacije opreme, ki je predmet naložbe, in se priloži vlogi na javni razpis. 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za nakup kmetijske mehanizacije s posebnim namenom digitalizacija pridelave iz pravilnika. 
5
5
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme rastlinjaka oziroma ureditev trajnega nasada, ki omogoča uporabo naprednejše digitalne tehnologije.
5
5
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup kmetijske mehanizacije s posebnim namenom digitalizacija pridelave iz pravilnika.
5
5
4.5
DELEŽ POVRŠINE TRAJNIH NASADOV, POSAJENIH S TOLERANTNIMI SORTAMI – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Površina trajnega nasada, ki je predmet podpore, mora biti zasajena s tolerantnimi sortami sadik iz 14. točke 2. člena uredbe v deležu, za katerega so bile upravičencu dodeljene točke. Seznam tolerantnih sort sadik je v Prilogi, ki je sestavni del tega javnega razpisa.
5
5
Vlagatelj ima ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev, s katerim uveljavlja izplačilo sredstev za naložbo v trajni nasad, od vključno 50 do vključno 70 % površine trajnega nasada, ki je predmet podpore, zasajene s tolerantnimi sortami sadik.
1
1
Vlagatelj ima ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev, s katerim uveljavlja izplačilo sredstev za naložbo v trajni nasad, več kot 70 do vključno 90 % površine trajnega nasada, ki je predmet podpore, zasajene s tolerantnimi sortami sadik.
3
3
Vlagatelj ima ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev, s katerim uveljavlja izplačilo sredstev za naložbo v trajni nasad, več kot 90 % površine trajnega nasada, ki je predmet podpore, zasajene s tolerantnimi sortami sadik.
5
5
4.6
DELEŽ KMETIJSKIH ZEMLJIŠČ, VKLJUČENIH V EKOLOŠKO PRIDELAVO – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Upošteva se delež obsega kmetijskih zemljišč v uporabi (v nadaljnjem besedilu: KZU), vključenih v ekološko pridelavo, glede na površino vseh KZU, ki jih je imel vlagatelj v uporabi v letu 2024, pri čemer se upoštevajo podatki iz zbirne vloge za leto 2024.
15
15
Vlagatelj je imel v letu 2024 v ekološko pridelavo vključenih več kot 80 do vključno 90 % vseh KZU na kmetiji.
8
8
Vlagatelj je imel v letu 2024 v ekološko pridelavo vključenih več kot 90 do vključno 100 % vseh KZU na kmetiji.
15
15
4.7
VKLJUČENOST VLAGATELJA V INTERVENCIJO KMETIJSKO-OKOLJSKA PODNEBNA PLAČILA OZIROMA V INTERVENCIJO BIOTIČNO VARSTVO RASTLIN IZ UREDBE, KI UREJA PLAČILA ZA OKOLJSKE IN PODNEBNE OBVEZNOSTI, NARAVNE ALI DRUGE OMEJITVE TER NATURA 2000 IZ STRATEŠKEGA NAČRTA SKUPNE KMETIJSKE POLITIKE 2023–2027 OZIROMA V INTERVENCIJO IZ SHEME ZA PODNEBJE IN OKOLJE IZ UREDBE, KI UREJA NEPOSREDNA PLAČILA IZ STRATEŠKEGA NAČRTA SKUPNE KMETIJSKE POLITIKE 2023–2027 – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v: 
1. izvajanje sheme v okviru intervencije shema za podnebje in okolje (v nadaljnjem besedilu: intervencija SOPO) iz Uredbe o neposrednih plačilih iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 17/23, 63/23, 113/23, 2/24, 30/24, 83/24, 2/25 in 36/25; v nadaljnjem besedilu: uredba o neposrednih plačilih), in sicer: 
– INP 8.03 Gnojenje z organskimi gnojili z majhnimi izpusti v zrak – NIZI, 
– INP 8.04 Dodatki za zmanjšanje emisij amonijaka in TGP – INHIBIT in KRMDOD, 
– NP 8.11 Ohranjanje biotske raznovrstnosti v trajnih nasadih – BIORAZTN; 
2. naslednjo intervencijo oziroma operacijo iz Uredbe o plačilih za okoljske in podnebne obveznosti ter naravne ali druge omejitve iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 30/24, 78/24, 2/25 in 39/25; v nadaljnjem besedilu: uredba o plačilih za okoljske in podnebne obveznosti): 
– intervencija biotično varstvo rastlin (v nadaljnjem besedilu: intervencija BVR), 
– operacija v okviru intervencije kmetijsko-okoljska-podnebna plačila – podnebne spremembe (v nadaljnjem besedilu: intervencija KOPOP_PS), 
– operacija BK.7 Visokodebelni travniški sadovnjaki v okviru intervencije kmetijsko-okoljska-podnebna plačila – biotska raznovrstnost in krajina (v nadaljnjem besedilu: intervencija KOPOP_BK), 
– operacija v okviru intervencije kmetijsko-okoljska-podnebna plačila – naravni viri (v nadaljnjem besedilu: intervencije KOPOP_NV). 
V okviru intervencije KOPOP_NV se upoštevajo naslednje operacije: 
– NV.8 Uporaba biotehniških metod za obvladovanje škodljivih organizmov v trajnih nasadih, 
– NV.10 Opustitev uporabe insekticidov v vinogradih, 
– NV.11 Precizno gnojenje in škropljenje. 
Vključenost v shemo, operacijo oziroma intervencijo se ugotavlja na podlagi zbirne vloge za leto 2024.
5
5
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v izvajanje: 
– ene sheme iz intervencije SOPO, 
– ene operacije v okviru intervencije KOPOP_PS, intervencije KOPOP_NV oziroma intervencije KOPOP_BK ali 
– intervencije BVR.
1
1
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v izvajanje: 
– dveh shem iz intervencije SOPO ali 
– dveh operacij v okviru intervencije KOPOP_PS, intervencije KOPOP_NV oziroma intervencije KOPOP_BK.
3
3
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v izvajanje najmanj: 
– treh shem iz intervencije SOPO ali 
– treh operacij v okviru intervencije KOPOP_NV, intervencije KOPOP_PS oziroma intervencije KOPOP_BK.
5
5
4.8
VKLJUČENOST VLAGATELJA V EKOLOŠKO PRIDELAVO NA NAJOŽJEM VODOVARSTVENEM OBMOČJU, DOLOČENEM Z UREDBO, KI UREJA VODOVARSTVENO OBMOČJE – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke se dodelijo vlagatelju, ki ob vložitvi vloge na javni razpis izvaja ekološko pridelavo na najmanj 1 ha KZU na najožjem vodovarstvenem območju, določenem s predpisom Vlade RS (v nadaljnjem besedilu: VVO1), pri čemer se upoštevajo podatki iz RKG.
4
4
5
PROIZVODNA USMERITEV NALOŽBE 
10
10
5.1
NAČRTOVANO POVEČANJE STANDARDNEGA PRIHODKA – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo vlagatelju, ki bo najpozneje v tretjem koledarskem letu po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev z naložbo povečal standardni prihodek kmetije, katere nosilec je, glede na standardni prihodek kmetije v letu 2024, ki je razviden iz RKG.
10
10
Rezultat naložbe bo povečanje standardnega prihodka kmetije za več kot 15 do vključno 30 %.
5
5
Rezultat naložbe bo povečanje standardnega prihodka kmetije za več kot 30 %.
10
10
5. Podrobnejša merila in točkovnik za naložbe pravnih oseb in samostojnih podjetnikov posameznikov (sklop 2 javnega razpisa):
Št.
MERILO 
Maksimalno število točk za enostavne naložbe
Maksimalno število točk za zahtevne naložbe
1
EKONOMSKI VIDIK NALOŽBE
70
70
1.1
INTERNA STOPNJA DONOSNOSTI – velja za zahtevne naložbe 
Upošteva se ISD, ki se določi na podlagi dejanskih knjigovodskih podatkov v skladu s Prilogo 1 uredbe. Pri izračunu ISD se ne upoštevajo morebitno dodeljena sredstva na podlagi tega javnega razpisa.
0
30
ISD znaša od vključno 2,1 do vključno 5 %.
15
ISD znaša več kot 5 %.
30
1.2
NAČRTOVANO POVEČANJE PRIHODKA KMETIJSKEGA GOSPODARSTVA – velja za enostavne naložbe 
Ocenjuje se načrtovano povečanje prihodka kmetijskega gospodarstva najpozneje v tretjem koledarskem letu po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev glede na višino prihodka kmetijskega gospodarstva, ki se določi na podlagi 
obračuna dohodnine od dohodka iz dejavnosti oziroma iz obračuna davka od dohodka pravnih oseb za leto 2024.
30
0
Načrtovano povečanje prihodka kmetijskega gospodarstva bo znašalo od vključno 10 do vključno 20 %. 
10
Načrtovano povečanje prihodka kmetijskega gospodarstva bo znašalo več kot 20 do vključno 30 %. 
20
Načrtovano povečanje prihodka kmetijskega gospodarstva bo znašalo več kot 30 %.
30
1.3
RAZMERJE MED LETNIM PRIHODKOM IZ POSLOVANJA KMETIJSKEGA GOSPODARSTVA IN SKUPNO NAČRTOVANO VREDNOSTJO NALOŽBE – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Ocenjuje se razmerje med skupnim prihodkom kmetijskega gospodarstva letu 2024 in skupno načrtovano vrednostjo naložbe, pri čemer se skupni prihodek kmetijskega gospodarstva določi v skladu s Prilogo 1 uredbe. Višje kot je to razmerje, večja je dolgoročna sposobnost vlagatelja izvesti naložbo.
30
30
Razmerje med skupnim prihodkom kmetijskega gospodarstva in skupno načrtovano vrednotjo naložbe je večje ali enako 0,5 in manjše ali enako 2. 
10
10
Razmerje med skupnim prihodkom kmetijskega gospodarstva in skupno načrtovano vrednotjo naložbe je večje od 2 in manjše ali enako 4.
20
20
Razmerje med skupnim prihodkom kmetijskega gospodarstva in skupno načrtovano vrednotjo naložbe je večje od 4.
30
30
1.4
ODOBRENA SREDSTVA IZ NASLOVA PODUKREPA PODPORA ZA NALOŽBE V KMETIJSKA GOSPODARSTVA IZ PRP 2014–2020 OZIROMA IZ INTERVENCIJ SN 2023–2027 – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Ocenjuje se višina odobrenih sredstev vlagatelju iz podukrepa v okviru PRP 2014–2020 oziroma višina odobrenih sredstev iz naslednjih intervencij SN SKP: 
– intervencija IRP02, 
– intervencija IRP16, 
– intervencija IRP21. 
10
10
Vlagatelju so bila odobrena finančna sredstva iz podukrepa v okviru PRP 2014–2020, intervencije IRP02, intervencije IRP16 oziroma intervencije IRP21, v skupni višini do vključno 100.000 eurov.
5
5
Vlagatelju niso bila odobrena finančna sredstva iz podukrepa v okviru PRP 2014–2020, intervencije IRP02, intervencije IRP16 oziroma intervencije IRP21.
10
10
2
SOCIALNI IN GEOGRAFSKI VIDIK VLAGATELJA 
35
35
2.1
KMETIJSKO GOSPODARSTVO JE NA OMD – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Kmetijsko gospodarstvo, katerega nosilec je vlagatelj, je na dan vložitve vloge na javni razpis razvrščeno v območje OMD.
7
7
2.2
IZOBRAZBA VLAGATELJA – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo, če ima vlagatelj oziroma odgovorna oseba vlagatelja ob vložitvi vloge na javni razpis izobrazbo s področja kmetijstva ali s področja dejavnosti, povezane s kmetijstvom. Kot dejavnosti, povezane s kmetijstvom, se štejejo agro-živilska (vključno s čebelarstvom), veterinarska, gozdarska in lesarska dejavnost. 
4
4
Vlagatelj oziroma odgovorna oseba vlagatelja ima s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti izobrazbo, pridobljeno po izobraževalnih programih za pridobitev srednje poklicne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj v 3. ali 4. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij ali pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije najmanj IV. ravni zahtevnosti iz Priloge 2 uredbe o izvajanju intervencije podpora za vzpostavitev kmetijskih gospodarstev mladih kmetov in intervencije medgeneracijski prenos znanja.
1
1
Vlagatelj oziroma odgovorna oseba vlagatelja ima s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti izobrazbo, pridobljeno po izobraževalnih programih za pridobitev srednje izobrazbe oziroma srednje strokovne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj v 5. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij.
2
2
Vlagatelj oziroma odgovorna oseba vlagatelja ima s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu za pridobitev višje strokovne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj v 6. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij.
3
3
Vlagatelj oziroma odgovorna oseba vlagatelja ima s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu za pridobitev izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj v 7. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij.
4
4
2.3
NALOŽBENA PODPORA VLAGATELJICI – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo, če vlogo na javni razpis vloži vlagateljica, ki je odgovorna oseba pravne osebe, ali samostojna podjetnica posameznica, in je bila odgovorna oseba pravne osebe ali samostojna podjetnica posameznica že v koledarskem letu pred vložitvijo vloge na javni razpis.
5
5
2.4
VLAGATELJ JE MLADI KMET – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo vlagatelju, ki ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjuje pogoje za mladega kmeta v skladu s 3. točko 4. poglavja tega javnega razpisa.
6
6
2.5
OBMEJNA PROBLEMSKA OBMOČJA – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo vlagatelju, ki je nosilec kmetijskega gospodarstva, katerega sedež je v občini, ki je opredeljena kot obmejno problemsko območje.
5
5
2.6
VLAGATELJ JE SOCIALNO OZIROMA INVALIDSKO PODJETJE, ZAPOSLITVENI CENTER ALI ZADRUGA – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Vlagatelj je ob vložitvi vloge na javni razpis socialno podjetje, invalidsko podjetje, zaposlitveni center ali zadruga. Socialno podjetje je vpisano v evidenco socialnih podjetij, ki jo vodi Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport. 
Invalidsko podjetje je vpisano v register invalidskih podjetij. Zaposlitveni center je vpisan v razvid zaposlitvenih centrov. Register invalidskih podjetij in razvid zaposlitvenih centrov vodi Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
8
8
3
POVEZOVANJE
30
30
3.1
ČLANSTVO VLAGATELJA V ORGANIZACIJI PROIZVAJALCEV, SKUPINI PROIZVAJALCEV, PRIZNANI ZA SEKTOR, KI JE POVEZAN S PREDMETOM NALOŽBE ALI ČLANSTVO V ZADRUGI – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Vlagatelj je ob vložitvi vloge na javni razpis član skupine proizvajalcev za skupno trženje ali član organizacije proizvajalcev, ki je priznana za sektor kmetijski proizvodi iz sheme kakovosti ekološka pridelava, oziroma vlagatelj je ob vložitvi vloge na javni razpis član zadruge, ki ima ob vložitvi vloge na javni razpis certifikat o ekološki pridelavi in predelavi kmetijskih pridelkov in živil. 
20
20
3.2
DELEŽ NEPOSREDNO PRODANIH LASTNIH KMETIJSKIH PROIZVODOV KMETIJSKEGA GOSPODARSTVA JAVNIM ZAVODOM – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Ocenjuje se delež vrednosti neposredno prodanih lastnih kmetijskih proizvodov kmetijskega gospodarstva javnim zavodom glede na standardni prihodek kmetijskega gospodarstva v letu 2024, pri čemer se vrednost neposredno prodanih lastnih kmetijskih proizvodov ugotavlja na podlagi izdanih računov v letu 2024, ki jih vlagatelj priloži vlogi na javni razpis.
10
10
Delež vrednosti neposredno prodanih lastnih kmetijskih proizvodov znaša od vključno 2 do vključno 5 % standardnega prihodka kmetijskega gospodarstva.
5
5
Delež vrednosti neposredno prodanih lastnih kmetijskih proizvodov znaša več kot 5 % standardnega prihodka kmetijskega gospodarstva.
10
10
4
ZELENI IN DIGITALNI PREHOD 
Točke se seštevajo do maksimalne vrednosti
30
30
4.1
VEČJI DELEŽ LESA PRI TRAJNIH NASADIH OZIROMA UPORABA BIORAZGRADLJIVE VRVICE V HMELJIŠČU – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v trajni nasad z večjim deležem lesa, pri čemer mora biti ob vložitvi zahtevka, s katerim se uveljavlja izplačilo sredstev za to naložbo, opora rastlin trajnega nasada oziroma hmeljska žičnica, ki je predmet podpore, v celoti iz lesa. Opora rastlin trajnega nasada iz bambusa se ne upošteva. 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v postavitev oziroma obnovo hmeljišča, v katerem se bo še najmanj tri zaporedna koledarska leta po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev uporabljala biorazgradljiva vrvica v skladu z normativom porabe biorazgradljive vrvice na hektar površine hmeljišča iz 2. točke 12. poglavja tega javnega razpisa.
6
6
Opora za sadike na celotni površini trajnega nasada, ki je predmet podpore, je iz lesa.
6
6
Hmeljska žičnica na celotni površini hmeljišča, ki je predmet podpore, je iz lesa.
6
6
Vlagatelj uporablja biorazgradljivo vrvico na celotni površini hmeljišča, ki je predmet podpore.
6
6
4.2
Z VLOGO NA JAVNI RAZPIS SE UVELJAVLJA PODPORA ZA NALOŽBO V NAKUP OPREME ZA PRIDOBIVANJE ENERGIJE IZ OVE – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme za pridobivanje energije iz OVE oziroma nakup opreme za pridobivanje električne energije iz OVE.
5
5
4.3
NA CELOTNI POVRŠINI TRAJNEGA NASADA, KI JE PREDMET PODPORE, BO POSTAVLJEN NAMAKALNI SISTEM OZIROMA OPREMA ZA NAMAKANJE OZIROMA OROŠEVANJE TRAJNEGA NASADA OZIROMA MREŽA PROTI TOČI – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v trajni nasad, v katerem bo ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev, ki se nanaša na to naložbo, na celotni površini trajnega nasada, ki je predmet podpore, postavljen namakalni sistem oziroma oprema za namakanje oziroma oroševanje trajnega nasada oziroma postavljena mreža proti toči.
5
5
4.4
DIGITALIZACIJA PROIZVODNIH PROCESOV – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Upošteva se uporaba digitalnih tehnologij v proizvodnih procesih. Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme rastlinjaka oziroma ureditev trajnega nasada, ki omogoča uporabo naprednejše digitalne tehnologije kot so digitalna tehnologija za namakanje, oroševanje, spremljanje pojava škodljivcev oziroma bolezni in tehnologija za zmanjšanje uporabe FFS. 
Pogoji iz prejšnjega odstavka morajo biti razvidni iz tehnične specifikacije opreme, ki je predmet naložbe, in se priloži vlogi na javni razpis. 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za nakup kmetijske mehanizacije s posebnim namenom digitalizacija pridelave iz pravilnika. 
5
5
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme rastlinjaka oziroma ureditev trajnega nasada, ki omogoča uporabo naprednejše digitalne tehnologije.
5
5
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup kmetijske mehanizacije s posebnim namenom digitalizacija pridelave iz pravilnika.
5
5
4.5
DELEŽ POVRŠINE TRAJNIH NASADOV POSAJENIH S TOLERANTNIMI SORTAMI – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Površina trajnega nasada, ki je predmet podpore, mora biti zasajena s tolerantnimi sortami sadik iz 14. točke 2. člena uredbe v deležu, za katerega so bile upravičencu dodeljene točke. Seznam tolerantnih sort sadik je v Prilogi, ki je sestavni del tega javnega razpisa.
5
5
Vlagatelj ima ob zahtevku za izplačilo sredstev, s katerim se uveljavlja izplačilo sredstev za naložbo v trajni nasad, najmanj 50 do vključno 70 % površine trajnega nasada, ki je predmet naložbe, zasajenih s tolerantnimi sortami sadik.
1
1
Vlagatelj ima ob zahtevku za izplačilo sredstev, s katerim se uveljavlja izplačilo sredstev za naložbo v trajni nasad, več kot 70 do vključno 90 % površine trajnega nasada, ki je predmet naložbe, zasajenih s tolerantnimi sortami sadik.
3
3
Vlagatelj ima ob zahtevku za izplačilo sredstev, s katerim se uveljavlja izplačilo sredstev za naložbo v trajni nasad, več kot 90 % površine trajnega nasada, ki je predmet naložbe, zasajenih s tolerantnimi sortami sadik.
5
5
4.6
DELEŽ KMETIJSKIH ZEMLJIŠČ, VKLJUČENIH V EKOLOŠKO PRIDELAVO – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Upošteva se delež obsega KZU vključenih v ekološko pridelavo, glede na površino vseh KZU, ki jih je imel vlagatelj v uporabi v letu 2024, pri čemer se upoštevajo podatki iz zbirne vloge za leto 2024.
15
15
Vlagatelj je imel v letu 2024 v ekološko pridelavo vključenih več kot 80 do vključno 90 % vseh KZU na kmetijskem gospodarstvu.
8
8
Vlagatelj je imel v letu 2024 v ekološko pridelavo vključenih več kot 90 do vključno 100 % vseh KZU na kmetijskem gospodarstvu.
15
15
4.7
VKLJUČENOST VLAGATELJA V INTERVENCIJO KMETIJSKO-OKOLJSKA PODNEBNA PLAČILA OZIROMA V INTERVENCIJO BIOTIČNO VARSTVO RASTLIN IZ UREDBE, KI UREJA PLAČILA ZA OKOLJSKE IN PODNEBNE OBVEZNOSTI, NARAVNE ALI DRUGE OMEJITVE TER NATURA 2000 IZ STRATEŠKEGA NAČRTA SKUPNE KMETIJSKE POLITIKE 2023–2027 OZIROMA V INTERVENCIJO IZ SHEME ZA PODNEBJE IN OKOLJE IZ UREDBE, KI UREJA NEPOSREDNA PLAČILA IZ STRATEŠKEGA NAČRTA SKUPNE KMETIJSKE POLITIKE 2023–2027 – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v: 
1. izvajanje sheme v okviru intervencije SOPO iz uredbe o neposrednih plačilih, in sicer: 
– INP 8.03 Gnojenje z organskimi gnojili z majhnimi izpusti v zrak – NIZI, 
– INP 8.04 Dodatki za zmanjšanje emisij amonijaka in TGP –INHIBIT in KRMDOD, 
– NP 8.11 Ohranjanje biotske raznovrstnosti v trajnih nasadih – BIORAZTN; 
2. naslednjo intervencijo oziroma operacijo iz uredbe o plačilih za okoljske in podnebne obveznosti: 
– intervencija BVR, 
– operacija v okviru intervencije: KOPOP_PS, 
– operacija BK.7 Visokodebelni travniški sadovnjaki v okviru intervencije KOPOP_BK, 
– operacija v okviru intervencije KOPOP_NV. 
V okviru intervencije KOPOP_NV se upoštevajo naslednje operacije: 
– NV.8 Uporaba biotehniških metod za obvladovanje škodljivih organizmov v trajnih nasadih, 
– NV.10 Opustitev uporabe insekticidov v vinogradih, 
– NV.11 Precizno gnojenje in škropljenje. 
Vključenost v shemo, operacijo oziroma intervencijo se ugotavlja na podlagi zbirne vloge za leto 2024.
5
5
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v izvajanje: 
– ene sheme iz intervencije SOPO, 
– ene operacije v okviru intervencije KOPOP_PS, intervencije KOPOP_NV oziroma intervencije KOPOP_BK ali 
– intervencije BVR.
1
1
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v izvajanje: 
– dveh shem iz intervencije SOPO ali 
– dveh operacij v okviru intervencije KOPOP_PS, intervencije KOPOP_NV oziroma intervencije KOPOP_BK.
2
2
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v izvajanje najmanj: 
– treh shem iz intervencije SOPO ali 
– treh operacij v okviru intervencije KOPOP_NV, intervencije KOPOP_PS oziroma intervencije KOPOP_BK.
5
5
4.8
VKLJUČENOST VLAGATELJA V EKOLOŠKO PRIDELAVO NA NAJOŽJEM VODOVARSTVENEM OBMOČJU, DOLOČENEM Z UREDBO, KI UREJA VODOVARSTVENO OBMOČJE – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke se dodelijo vlagatelju, ki ob vložitvi vloge na javni razpis izvaja ekološko pridelavo na najmanj 1 ha KZU na VVO1, pri čemer se upoštevajo podatki iz RKG.
4
4
5
PROIZVODNA USMERITEV NALOŽBE 
10
10
5.1
NAČRTOVANO POVEČANJE STANDARDNEGA PRIHODKA – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo vlagatelju, ki bo najpozneje v tretjem koledarskem letu po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev z naložbo povečal standardni prihodek kmetijskega gospodarstva, katerega nosilec je, glede na standardni prihodek kmetijskega gospodarstva v letu 2024, ki je razviden iz RKG.
10
10
Rezultat naložbe bo povečanje standardnega prihodka kmetijskega gospodarstva za več kot 15 do vključno 30 %.
5
5
Rezultat naložbe bo povečanje standardnega prihodka kmetijskega gospodarstva za več kot 30 %.
10
10
8. Finančne določbe: finančne določbe so v 17. členu uredbe ter v 20.a členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, razen v 1. in 3. točki prvega odstavka 20.a člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
9. Vloga in postopek za dodelitev sredstev
1. Vlaganje vloge na javni razpis in postopek za dodelitev sredstev sta določena v 18. členu uredbe ter v 6. in 7. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
2. Če dve ali več vlog na javni razpis prejmejo enako število točk in razpisana sredstva ne zadoščajo za odobritev vseh teh vlog v celoti, se v skladu s tretjim odstavkom 18. člena uredbe vloge na javni razpis odobrijo na podlagi ponderiranja meril za izbor vlog, in sicer:
a) ekonomski vidik naložbe: 35 %;
b) zeleni in digitalni prehod: 30 %;
c) povezovanje: 25 %;
č) socialni in geografski vidik vlagatelja: 5 %;
d) proizvodna usmeritev naložbe: 5 %.
3. Odrek pravici do sredstev je določen v 21. členu uredbe.
4. Vloga za spremembo obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev se vloži v skladu s tretjim odstavkom 7. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
10. Vlaganje zahtevka za izplačilo sredstev
1. Poleg izpolnjevanja splošnih pogojev ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev iz 22. in 23. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, mora upravičenec ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev izpolniti tudi pogoje iz 15. člena uredbe.
2. Vložitev zahtevka za izplačilo sredstev določa 21. člen uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
11. Predplačilo: predplačilo določata 24. člen uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in 20. člen uredbe.
12. Obveznosti po zadnjem izplačilu sredstev
1. Poleg izpolnjevanja splošnih obveznosti upravičenca iz 25. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, mora upravičenec po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev izpolnjevati tudi obveznosti iz 16. člena uredbe, pri čemer:
a) mora upravičenec v skladu s pod a) 7. točke prvega odstavka 16. člena uredbe doseči načrtovano povečanje prihodka kmetijskega gospodarstva glede na višino prihodka v koledarskem letu 2024, ki se določi v skladu s Prilogo 1 uredbe,
b) se izpolnjevanje obveznosti iz pod b) 7. točke prvega odstavka 16. člena uredbe glede zaposlitve kmetijskega delavca izkazuje s pogodbo o zaposlitvi za osebo, ki je za polni delovni čas zaposlena na kmetiji,
c) se v skladu s pod e) 7. točke prvega odstavka 16. člena uredbe pri uporabi biorazgradljive vrvice pri hmelju glede na vrsto materiala upošteva naslednja poraba vrvice na hektar površine hmeljišča:
– 50 kg/ha za vrvico iz polimlečne kisline, kot je na primer BIOTHOP vrvica s certifikatom o biorazgradljivosti,
– 75 kg/ha za vrvico iz celuloze,
– 185 kg/ha za vrvico iz sisala,
– 215 kg/ha za vrvico iz kokosovih vlaken.
2. Upravičenec mora o izpolnjenih obveznostih iz prejšnje točke poročati v skladu z 19. členom uredbe, in sicer na obrazcu iz Priloge 5 razpisne dokumentacije.
13. Objava podatkov o upravičencih in varstvo osebnih podatkov
1. Javna objava upravičencev je določena v 8. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
2. V skladu s 13. in 14. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov, UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2), so informacije za posameznike, katerih osebne podatke bo obdelovala Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija), objavljene na spletišču agencije.
14. Izvedba kontrol: sistem kontrol je določen v 26. do 32. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ter v 23. členu uredbe.
15. Upravne sankcije in višja sila
1. Upravne sankcije so določene v 33. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in v 22. členu uredbe.
2. Višja sila ali izjemne okoliščine so določene v 34. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano 
Priloga: Seznam tolerantnih sort sadik

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti