Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
1. Vlagatelj | vpisan v Register kmetijskih gospodarstev (pred 1. 1. 2023) in je nosilec kmetijskega gospodarstva ter organiziran kot: – fizična oseba – kmetija, – samostojni podjetniki ter pravne osebe, ki so registrirane po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, – zadruge, ki so registrirane po zakonu, ki ureja zadruge. |
2. Velikost vlagatelja | Mikro, Malo ali Srednje veliko podjetje glede na velikost po Prilogi I k Kmetijski uredbi za skupinske izjeme. |
3. Finančni pogoji za vlagatelje – fizična oseba-nosilec kmetije ali samostojni podjetnik-normiranec. | Kreditna sposobnost mora biti večja od 1,00. Vlagatelj mora v vlogi priložiti dokazila, ki izkazujejo kreditno sposobnost vlagatelja (SISBON, bančni izpis transakcijskega računa in popis TR v excel datoteki ter druga dokazila, ki so opredeljena v razpisni dokumentaciji – seznam prilog k vlogi). |
4. Finančni pogoji za vlagatelje – pravna oseba ali samostojni podjetnik | Bonitetna ocena določena na podlagi podatkov iz aplikacije Ebonitete.si mora biti najmanj 5,00. Vlagatelj mora v vlogi priložiti dokazila, ki izkazujejo kreditno sposobnost vlagatelja (SISBIZ izpis, bonitetno oceno ter druga dokazila, ki so opredeljena v razpisni dokumentaciji – seznam prilog k vlogi). |
5. Splošni pogoji za vse vlagatelje | Vlagatelj mora imeti dejavnost, ki je v skladu z namenom podpore, registrirano na ozemlju Republike Slovenije. – Skupna višina zadolženosti vlagatelja in z njim povezanih oseb do SRRS ne sme presegati 10,00 % vrednosti namenskega premoženja SRRS, ki znaša 199.095.381,17 EUR na dan 31. 12. 2024. – Vlagatelj ne sme: a) imeti do SRRS kakršnih koli neporavnanih zapadlih obveznosti z zamudo več kot 30 dni. b) pridobiti sredstev SRRS, če je že bil prejemnik sredstev SRRS, pri čemer je SRRS zaradi nepravilnosti pri porabi javnih sredstev ali zaradi neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti od pogodbe z vlagateljem odstopil, in od dneva odstopa še ni preteklo pet let. c) pridobiti sredstev SRRS, če kot pravni subjekt, ki je zavezanec za oddajo obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja, nima predloženih vseh obračunov za obdobje 12 mesecev pred dnevom oddaje vloge. d) imeti na dan oddaje vloge neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti, v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50,00 EUR ali več). e) imeti nepredloženih obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje 12 mesecev pred dnevom oddaje vloge (če je vlagatelj zavezanec za oddajo obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja). V ta namen SRRS po uradni dolžnosti s strani Finančne uprave RS pridobi ustrezno potrdilo, na osnovi pooblastila vlagatelja, ki je opredeljeno v okviru Izjave vlagatelja. f) biti v postopku prisilne poravnave, poenostavljene prisilne poravnave, postopku finančnega prestrukturiranja, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njihovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US in 57/23 – odl. US). g) biti domnevno insolventen glede na 14. člen veljavnega Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju. h) biti v težavah, kot jih opredeljuje Zakon o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17) ter 18. točka 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2021/1237 z dne 23. julija 2021 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 270 z dne 29. 7. 2021, str. 39). Hkrati vlagatelj ne sme biti v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih subjektov v težavah oziroma je to pomoč prejel ali je v postopku prestrukturiranja oziroma je prestrukturiranje neuspešno zaključil. O izpolnjevanju navedenega pogoja se mora vlagatelj izreči v izjavi. To ne velja, če gre mikro, malo ali srednje veliko podjetje, ki posluje manj kot 3 leta. |
1. Upravičeno območje projektov | Celotno območje Republike Slovenije |
2. Upravičene dejavnosti projekta | 01.1 Pridelovanje netrajnih rastlin, 01.2 Gojenje trajnih nasadov, 01.3 Razmnoževanje rastlin, 01.4 Živinoreja, 01.5 Mešano kmetijstvo, 01.6 Storitve za kmetijsko proizvodnjo, priprava pridelkov 02.1 Gojenje gozdov in drugo gospodarjenje z gozdom 02.2 Sečnja 02.3 Nabiranje gozdnih dobrin, razen lesa 02.4 Storitve za gozdarstvo |
3. Upravičeno obdobje projekta | Začetek projekta je lahko od 1. 1. 2024 naprej. Skrajni rok zaključka projekta je do 31. 12. 2029. Projekt je zaključen, ko so financirani upravičeni stroški vključeni v proces ali storitev in so doseženi cilji projekta. |
4. Upravičeni stroški projekta1 | Sofinanciranje projekta je do 100,00 % vrednosti upravičenih stroškov projekta, vključno z nepovračljivim davkom na dodano vrednost. Minimalna višina upravičenih stroškov projekta je 10.000 EUR. |
4.1 Opredmetena sredstva – nepremičnine: | Kmetijska uredba za skupinske izjeme: – Nakup objektov za kmetijsko dejavnost s pripadajočimi zemljišči, katerih vrednost ne sme preseči 10 % upravičene vrednosti projekta (kupljeni po oddaji vloge na JR). Shema de minimis: – Nakup kmetijskih zemljišč, ki so najmanj 80 % kmetijske namenske rabe ter hkrati najmanj 80 % kmetijske dejanske rabe. Izven pravil državnih pomoči: – Nakup kmetijskih zemljišč, ki ne izkazujejo najmanj 80 % kmetijske namenske rabe ter hkrati 80 % kmetijske dejanske rabe, – Nakup gozdnih zemljišč, – Nakup objektov za kmetijsko dejavnost s pripadajočimi zemljišči (kupljeni pred oddajo vloge na JR), – Nakup kmetij s pripadajočimi kmetijskimi objekti ter kmetijskimi in/ali gozdnimi zemljišči, – Kombinirani nakupi (npr. kmetijska in gozdna zemljišča). |
5. Državne pomoči | – Kmetijska uredba za skupinske izjeme, – Shema de minimis, – Izven pravil državnih pomoči, kot je opredeljeno v 9. poglavju tega razpisa. |
6. Poročanje o realizaciji projekta | Vlagatelj poroča v roku 3 mesecev po zaključku projekta. Poročanje o izvedbi je v skladu z določili Pravilnika o poročanju ob zaključku projekta. Poročilo vključuje tudi poročilo o doseženih ciljih, ki so bili določeni v odločbi in nato v posojilni pogodbi. |
7. Splošni pogoji za projekt | – Projekt mora: a) biti ekonomsko, finančno in tehnično izvedljiv ter zasnovan in izveden v skladu z veljavnimi predpisi. b) biti skladen s predmetom, namenom in ciljem javnega razpisa. c) predstavljati zaključeno celoto z vidika upravičenosti stroškov, zagotavljanja virov in utemeljenih ciljev projekta, ki morajo biti izkazani ob zaključku projekta. d) imeti ob oddaji vloge zaprto finančno konstrukcijo. V ta namen je potrebno priložiti ustrezna dokazila, ki dokazujejo zagotovitev drugih virov v finančni konstrukciji. – Sredstva se za isti projekt odobrijo enkrat. – Posojilojemalec mora opravljati dejavnost, ki je predmet projekta, ter ohraniti vlaganja s projektom v regiji in v lasti posojilojemalca, vključno z dejansko rabo zemljišč, vsaj pet let po zaključku projekta. – Pri izvedbi projekta je potrebno upoštevati, da je nakup dovoljeno izvesti le od tretjih oseb po tržnih pogojih, pri tem pa tretja oseba ne sme biti več kot 25,00 % povezana (lastniško, upravljavsko ali »glasovalno«) z vlagateljem. – Vlagatelj mora k vlogi priložiti kupoprodajno pogodbo ter odločbo o pravnem poslu s potrdilom o pravnomočnosti (razen v primeru nakupa kmetijskih objektov in pripadajočih zemljišč po Uredbi za skupinske izjeme v kmetijstvu), pri čemer lahko dokazilo o pravnomočnosti predloži najkasneje v fazi dopolnitve vloge; v primeru nakupa nepremičnine v izvršilnem postopku pa pravnomočen sklep sodišča. |
– Če vlagatelj na podlagi ene kupoprodajne pogodbe vloži več vlog za nakup nepremičnin ali če vse nepremičnine iz pogodbe niso predmet financiranja po vlogi, mora biti v pogodbi jasno navedena vrednost vsake posamezne parcele. Za vsako vrsto zemljišča (kmetijsko, gozdno ali stavbno) mora biti zapisana ocenjena vrednost ali cena na kvadratni meter. – Projekti, ki vključujejo posege v naravno okolje, ki niso skladni z okoljskimi predpisi Republike Slovenije ali Evropske unije oziroma vodijo k povečanim obremenitvam okolja, niso upravičeni do sofinanciranja. | |
8. AGRO Kmetija – Kmetijska zemlja | – Vlagatelji sami določijo višino upravičenih stroškov oziroma deleža ter površine namenske in dejanske rabe zemljišč za posamezno parcelno številko. Te podatke pridobijo prek javnega vpogleda v Spletni storitvi GURS – Javni vpogled, dostopni na naslednji povezavi: https://ipi.eprostor.gov.si/jv/. – Če zemljišče obsega manj kot 80 % kmetijske namenske in dejanske rabe, lahko vlagatelji na Portalu množičnega vrednotenja nepremičnin Geodetske uprave Republike Slovenije določijo obseg površine kmetijskega zemljišča, ki se lahko upošteva kot upravičen strošek. Portal je dostopen na povezavi: |
Ukrep oziroma cilj | Kazalnik |
Proizvodni potencial | Povečanje ali ohranjanje njiv in vrtov (ha) Povečanje ali ohranjanje trajnih nasadov (ha) Povečanje ali ohranjanje travniških površin (ha) Povečanje ali ohranjanje drugih kmetijskih površin (ha) Povečanje ali ohranjanje gozda (ha) Povečanje ali ohranjanje standardnega prihodka KG (EUR) |
1. Višina posojila | Od 10.000 EUR do 1.000.000 EUR |
2. Obrestna mera | Fiksna obrestna mera: od 2,03 % do največ 3,69 % letno. Končna višina fiksne obrestne mere je odvisna od SRRS ocene vlagatelja in projekta ter ročnosti vračila posojila. Če SRRS zaradi pravil o državni pomoči upravičencu posojila ne more posredovati po razpisani obrestni meri, se višina obrestne mere zviša za največ toliko, kolikor je nujno potrebno, oziroma v primeru dodeljenega posojila izven pravil državnih pomoči, mora biti obrestna mera pri posojilu višja od referenčne obrestne mere za izračun državne pomoči. |
3. Doba vračanja | Najmanj 60 in največ 240 mesecev od datuma podpisa pogodbe. Skupna doba vračanja posojila ne sme presegati ekonomske dobe projekta. |
4. Moratorij na odplačilo glavnice | Največ 6 mesecev po zaključku projekta |
5. Odplačevanje obrokov glavnice | Mesečno |
6. Odplačevanje obresti | Mesečno |
7. Zavarovanje posojila | – 5 bianco podpisanimi menicami z nepreklicno menično izjavo in nalogom za plačilo menic ter – zastava nepremičnin – predmet projekta in vpis na 1. hipotekarno mesto. oziroma – druga zavarovanja v skladu s Katalogom zavarovanj spodbud Slovenskega regionalno razvojnega sklada z dne 28. 2. 2024, ki je objavljen na spletni strani SRRS, in so navedena v naslednji tabeli z navedenimi faktorji zavarovanj: SRRS bo tekom obravnave vloge preveril tudi vlagateljeve sposobnosti izpolnjevanja obveznosti do SRRS. V kolikor bo SRRS pri pregledu ugotovil, da vlagateljeva zmožnost izpolnjevanja obvez do SRRS ni zadovoljiva, bo SRRS vlagatelja pozval k predložitvi predloga za dodatno zavarovanje posojila. O ustreznosti zavarovanja odloča izključno SRRS, ki ima pravico, da kadarkoli od vlagatelja na njegove stroške zahteva dodatno dokumentacijo ali pojasnila v zvezi z zavarovanjem. |
8. Črpanje posojila | je do 2 meseca po zaključku projekta. Črpanje posojila je lahko enkratno ali v več mesečnih tranšah, pri čemer mora biti skladno s Pravilnikom o upravičenosti stroškov projekta in pogojih črpanja, ki je objavljen na www.srrs.si, in se izvede na podlagi zahtevkov za črpanje, ki jih mora vlagatelj oddati najkasneje pet delovnih dni pred predvidenim črpanjem. Predvidena mesečna dinamika črpanj se opredeli v posojilni pogodbi. Celotno črpanje posojila mora biti zaključeno pred zapadlostjo prvega obroka. Če vlagatelj ne bo v določenem roku oziroma pred iztekom roka za črpanje in na dogovorjeni način dostavil zahtevka za črpanje, se bo upoštevalo, da je enostransko odstopil od dodeljenega posojila oziroma se bo znesek posojila znižal na znesek že realiziranih črpanj. |
9. Rok in oblika sklenitve posojilne pogodbe | Osnova za sklenitev pogodbe o financiranju projekta je odločba o odobritvi sredstev. Največ 60 dni od datuma izdaje odločbe o odobritvi sredstev. Podpis posojilne pogodbe bo predvidoma potekal v digitalni obliki na podlagi kvalificiranega digitalnega potrdila. Če vlagatelj, ki mu je bila izdana odločba o odobritvi sredstev, ne bo pristopil k podpisu pogodbe v določenem roku, se bo upoštevalo, da je enostransko odstopil od dodelitve sredstev in od sklenitve pogodbe. Pogodba mora biti sklenjena v ustrezni obliki, glede na obliko zavarovanja: – notarskega zapisa s klavzulo neposredne izvršljivosti, – notarskega zapisa sporazuma o zavarovanju denarne terjatve z ustanovitvijo zastavne pravice na nepremičninah in/ali premičninah. |
10. Nadomestila SRRS v zvezi z dodeljevanjem spodbud | so opredeljena v veljavnem Tarifnem pravilniku o nadomestilih za dodeljevanje spodbud, ki je objavljen na spletni strani SRRS. |
1. Splošni pogoji s področja državnih pomoči | – Kmetijski proizvod pomeni proizvode s seznama v Prilogi I k Pogodbi, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva s seznama v Prilogi I k Uredbi (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta. – Vlagatelj ne sme zaprositi za sredstva za dejavnost, ki je povezana z izvozom v tretje države ali države članice, in je neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi stroški, povezanimi z izvozno dejavnostjo. – Vlagatelj ne sme dati prednost uporabi domačega blaga pred uporabo uvoženega. – Vlagatelj ne sme zaprošati za sredstva, katerih znesek je določen na podlagi cene ali količine proizvodov, danih na trg. – Vlagatelj ne sme biti naslovnik neporavnanega naloga za vračilo preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance. |
2. Pravila državnih pomoči po Kmetijski uredbi za skupinske izjeme: | – Intenzivnost državne pomoči po Kmetijski uredbi za skupinske izjeme (kot je opredeljena v 9. poglavju tega razpisa) lahko znaša največ 65 % upravičenih stroškov. Intenzivnost pomoči se lahko poveča na 80 % za naložbe, ki so povezane z enim ali več specifičnimi okoljskimi in podnebnimi cilji iz pete, šeste oziroma sedme alineje drugega odstavka tega člena ali na področju primarne kmetijske proizvodnje z dobrobitjo živali, vse na podlagi 15. člena Pravilnika AGRO. – Najvišji znesek državne pomoči na upravičenca in na projekt s področja primarne kmetijske proizvodnje ne sme presegati najvišjega zneska pomoči, ki je 600.000 €. – Pomoč za naložbe, v zvezi s katerimi mora biti opravljena presoja vplivov na okolje na podlagi Direktive 2011/92/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. decembra 2011 o presoji vplivov nekaterih javnih in zasebnih projektov na okolje (UL L 26, 28. 1. 2012, str. 1), zadnjič spremenjena z Direktivo 2014/52/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. aprila 2014 o spremembi Direktive 2011/92/EU o presoji vplivov nekaterih javnih in zasebnih projektov na okolje (UL L 124, 25. 4. 2014, str. 1, v nadaljevanju: direktiva o presoji vplivov projektov na okolje), je pogojena s tem, da je bila še pred datumom dodelitve individualne pomoči opravljena navedena presoja in pridobljeno soglasje za zadevni naložbeni projekt. – Državna pomoč za projekt je izražena v bruto ekvivalentu nepovratnih sredstev in se ne sme združevati z drugo državno pomočjo ali pomočjo, dodeljeno po pravilu de minimis za iste upravičene stroške, če bi s tem presegla zgornjo mejo intenzivnosti državne pomoči. Pomoč za iste upravičene stroške se lahko kumulira le, če se s tako kumulacijo ne preseže največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki se uporablja za to pomoč v skladu s shemo državnih pomoči. |
3. Pravila državnih pomoči po Uredba »de minimis« v kmetijskem sektorju: | – Pomoč »de minimis« se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči. Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je tem stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi uredbe o skupinskih izjemah ali sklepa Komisije. – Pomoč de minimis se lahko kumulira s pomočjo, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami »de minimis« do ustrezne zgornje meje, opredeljene v posamezni uredbi de minimis. – Če je vlagatelj dejaven v primarni kmetijski proizvodnji in je poleg tega dejaven še v drugih sektorjih oziroma ima druge dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe Uredbe »de minimis« v gospodarstvu, se spodbuda v skladu z Uredbo »de minimis« v kmetijskem sektorju lahko kumulira s pomočjo de minimis v skladu z Uredbo »de minimis« v gospodarstvu do zgornje meje iz drugega odstavka 3. člena slednje uredbe, če upravičenec na ustrezen način, kot je ločitev dejavnosti ali stroškov, zagotovi, da primarna kmetijska proizvodnja ne prejema pomoči de minimis, dodeljene v skladu z Uredbo »de minimis« v gospodarstvu. – Če je vlagatelj dejaven v primarni kmetijski proizvodnji ter v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, se spodbuda v skladu z Uredbo »de minimis« v kmetijskem sektorju lahko kumulira s pomočjo de minimis v skladu z Uredbo »de minimis« za ribištvo oziroma Uredbo 717/2014/EU do zgornje meje iz slednje uredbe, če upravičenec na ustrezen način, kot je ločitev dejavnosti ali stroškov, zagotovi, da primarna kmetijska proizvodnja ne prejema pomoči de minimis, dodeljene v skladu z Uredbo »de minimis« za ribištvo. – Državna pomoč za projekt je izražena v bruto ekvivalentu nepovratnih sredstev in se ne sme združevati z drugo državno pomočjo ali pomočjo, dodeljeno po pravilu de minimis za iste upravičene stroške, če bi s tem presegla zgornjo mejo intenzivnosti državne pomoči. Pomoč za iste upravičene stroške se lahko kumulira le, če se s tako kumulacijo ne preseže največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki se uporablja za to pomoč v skladu s shemo državnih pomoči. |